Ik dacht dat ze beperkt houdbaar waren... (geopend)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:37 schreef Stereotomy het volgende:
Die dingen zijn op stabiele kamertemperatuur en uit direct zonlicht zeker wel langer houdbaar dan dat je leeft. Maar daar hoeven we hier niet over te discussieren, dat kan hier:
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 11
Let's go ontopic again, ook ik.
gelukkigquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:43 schreef Stereotomy het volgende:
Hoi![]()
Nee, absoluut niet beperkt houdbaar, mits je op 2 dingen let. Zie hier:
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 11
De schoorsteen boven de kachel is niet zo'n slimme plaats. Net zoals dat de badkamer niet zo'n slimme plaats is door het temperatuursverschil. Op deze plekken is het niet raar dat je geur anders gaat ruiken na een paar jaar.
Gewoon kamertemperatuur, buiten direct zonlicht bewaren. Dan is er niets aan het handje.
Die wil ik ook allebei bestellen, dus misschien kunnen we een iets grotere sample nemen en die decanten?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef Stereotomy het volgende:
Mja, ik heb al zoveel te besteden.Wil wel een sample van Tobacco Vanille en Japon Noir, mits we met z'n 4en kunnen bestellen. Misschien Veuve_Amiot ook even vragen.
Puik plan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Die wil ik ook allebei bestellen, dus misschien kunnen we een iets grotere sample nemen en die decanten?
Het klinkt haast illegaal......quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Puik plan.
Ik heb 50 atomizers en 50 piefjes van Sally gekregen (plus een hoop spul waar ik niet om gevraagd had) dus ik kan de boel wel goed decanten. Heb nu ook van die ieneminie trechters voor de piefjes.
maak eens een foto van dit geheel danquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Puik plan.
Ik heb 50 atomizers en 50 piefjes van Sally gekregen (plus een hoop spul waar ik niet om gevraagd had) dus ik kan de boel wel goed decanten. Heb nu ook van die ieneminie trechters voor de piefjes.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:46 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het klinkt haast illegaal......
Bij nader inzien doe ik niet mee, heb wel genoeg uitgegeven voorlopig. Toch bedankt dat jullie aan me dachten!quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:39 schreef veuve_amiot het volgende:
Count me in bij de TPC-bestelling, trouwens. Moet nog even van m'n wishlist selecteren wat ik precies wil, daar kom ik nog op terug.
Een kwestie van veel verschillende geuren proberen. Sommige noten als Citroen of Vanille zul je zo nog wel herkennen, andere komen hier minder snel voor in het dagelijks leven en leer je kennen door het proberen van parfums of bijvoorbeeld door geurolie van een bepaalde noot te proberen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef Bartaz het volgende:
Omdat ik vandaag toch de hele dag thuiszit maar even een sample van Cartier Declaration geprobeerd die ik toch nog thuis had liggen.
"The elegance of a natural, fresh and distinctive blend" zeggen ze ervan. In eerste instantie klopt dat ook, totdat na enkele minuten een zeer onaangename geur naar boven komt. Het ruikt alsof je na jaren die oude kast op zolder bij oma van 93 nog eens open trekt. Een muffe erg houterige geur... Echt geen aanrader dus...
Trouwens, hoe krijgen jullie het voor elkaar om de verschillende noten zo precies te benoemen? Is dat gewoon een kwestie van veel verschillende geuren proberen, of heb je dat gewoon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |