abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2008 @ 20:35:19 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_63970654
Welkom in het elfde Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 8
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel IX
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 10

Confidence through competence
pi_63970746
Als 't maar niet Chrome van Azzarro is, die's vies! Verder heb ik eigenlijk geen ervaring met Azzarro...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 12 december 2008 @ 21:02:13 #3
55709 Stereotomy
pi_63971337
Ik ben inmiddels aanbeland bij het laatste stukje basenotes van Une rose Chyprée, en ik moet zeggen dat dit bijna *identiek* is aan die van Vetiver Dance. Op BN heb ik het eerder omschreven als de geur van de achterkant van mijn horloge na een dag zweten . Van dat zoete is weinig over, 't is meer een soort zuur nu?
pi_63971512
Leuk met dat diagram!

tvp
  vrijdag 12 december 2008 @ 21:09:40 #5
55709 Stereotomy
pi_63971536
Ja die stond er al 8 topics in, maar de link was dood.
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:32:30 #6
55709 Stereotomy
pi_63991114
Vandaag Chanel Allure Edition Blanche eindelijk eens bij de Chanel-counter in onze lokale Bijenkorf geprobeerd. De kundige SA (uit Polen, zei ze, waar ze hetzelfde werk deed ) legde me eerst uit op mijn strikvraag dat Chanel No. 22 wellicht alleen in de Chanel boutique op de PC Hooftstraat te verkrijgen was , en daarna snoven we samen op een stripje Allure Homme Edition Blanche.

Ik moet zeggen, 't is een beetje Guerlain Homme meets L'Eau d'Issey PH meets Zegna Z. Overduidelijk een citrusgeur (limoen?) die van top tot basenotes aanwezig is, maar niet zo'n limonadecitrus als L'Eau d'Issey PH. Tevens ook niet zo'n 'tot in perfectie gemaakte' synthetische citrus van de Zegna-geurtjes, maar iets ertussen in. De mid- en basenotes is een soort white musk met vetiver (een fuzzy basis), ruik er weinig hout in. Conclusie: aardig geurtje, maar op de een of andere manier begint die citrusaanwezigheid van top tot base me wel te irriteren

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 14-12-2008 17:50:16 ]
pi_64009044
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:02 schreef OMG het volgende:
Uiteindelijk is het Musk to Musk van Les Parfums Montale geworden. Hopen dat m'n vriendin hem ook lekker vind geuren. . Het meisje dat me hielp was zo vriendelijk om een sample te maken van de zojuist gekochte en ingepakte geur zodat, mocht de vriendin hem niet lekker vinden, hij nog geruild kan worden.
Overigens meldde ze me dat die Musc Ravageur ook goed door mannen kan worden gedragen en ik kreeg daar nog een sample van mee. .
Die is best okay, al had ik gehoopt dat ie wat van de Aoud stijl zou afwijken, wat helaas niet helemaal het geval was. Wat dat betreft ben ik wel enthousiast over Vanille Absolu van Montale.

Gister bij Skins in Groningen Beyond Love (heerlijke floral!) en A Taste of Heaven van By Kilian meegekregen en van L'Artisan Fleur de Liane en Aedes de Venustas in de post binnengekregen

En 's avonds dhr W1ZZ meerdere malen tegengekomen
pi_64009423
Hah inderdaad een geheel toevallige ontmoeting Ik hoop trouwens dat mijn manier van je aan m'n date voorstellen niet verkeerd is gevallen, zij noemt jullie (en BN'ers) altijd m'n geurnerdvriendjes
pi_64009446
Woohoo! Post. I smell gooooood.

Die Bulgari Black is vreemd, maar intrigerend. Kan er nog niet helemaal uitkomen of ik het lekker-vreemd of alleen maar vreemd-vreemd vind, maar ik vermaak me er wel mee voorlopig, zoveel is zeker.
S al post gehad?
pi_64009665
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:06 schreef W1ZZ het volgende:
Hah inderdaad een geheel toevallige ontmoeting Ik hoop trouwens dat mijn manier van je aan m'n date voorstellen niet verkeerd is gevallen, zij noemt jullie (en BN'ers) altijd m'n geurnerdvriendjes
Haha it's all good! Ik heb nog geprobeerd aan het groepje dames uit te leggen waar ik je van kende, maar 't kwam geloof ik ook niet helemaal over Wel een topavond gehad, ondanks het theaterstuk
pi_64009733
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:07 schreef veuve_amiot het volgende:
Woohoo! Post. I smell gooooood.

Die Bulgari Black is vreemd, maar intrigerend. Kan er nog niet helemaal uitkomen of ik het lekker-vreemd of alleen maar vreemd-vreemd vind, maar ik vermaak me er wel mee voorlopig, zoveel is zeker.
Dat had ik ook met Patchouli 24, wel leuk vreemd, maar ik weet niet of ik de hele dag naar een autogarage wil ruiken.
pi_64010074
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:21 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat had ik ook met Patchouli 24, wel leuk vreemd, maar ik weet niet of ik de hele dag naar een autogarage wil ruiken.
Funny you should mention that, ik heb gisteravond toevallig voor 't eerst sinds tijden weer ns P24 gedragen en dat is echt exact Bulgari Black...

De man met de hamer staat nog steeds op m'n schedel te bonken trouwens
  zondag 14 december 2008 @ 17:44:09 #13
55709 Stereotomy
pi_64010190
Neeeeeeee joh W1ZZ . P24 is veeeeel meer leer en wierrook en van dat Birch Tar (beukensap ) dan Bulgari Black. Bovendien is Bulgari Black zoeter en heeft het veel meer vanille. Ik zie wel grote overeenkomsten tussen Le Labo P24 en Tauer's l'eau de beef jerky lonestar memories.

En V_A nog niks binnen gekregen hier, maar ik verwacht hem volgende week wel. Enjoy Bulgari Black. Is het een beetje wat je ervan vewacht had, gezien je vraag over resins en vanille?
pi_64010388
Ho-hoooo we zijn nu wat minuten verder en het wordt beterder en beterder. Dat hele plastic-achtige aan het begin is wat mij betreft meer een gimmick, maar wat ik nu ruik ben ik erg blij mee. Beetje wierook, beetje Mattell, beetje tankstation, beetje vanille-essence, beetje ongebrande tabak.
Misschien niet wat ik in gedachten had met die vraag, maar zeker de moeite waard. Zal het even een hele dag moeten meemaken om te zien of dit me niet ook gaat vervelen. Moet 'm ook even los van de bodylotion proberen die ik nu op heb, zou best eens mijn perceptie kunnen beïnvloeden op 't moment.
pi_64011343
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Gister bij Skins in Groningen Beyond Love (heerlijke floral!) en A Taste of Heaven van By Kilian meegekregen en van L'Artisan Fleur de Liane en Aedes de Venustas in de post binnengekregen
Heb Beyond Love nu een dagje op en ben er zeer van onder de indruk! In het verleden werkten tuberose geurtjes nooit zo goed bij mij. Veel te aanwezige noot wmb, kreeg er zelfs wel eens koppijn van. Hier werkt 't echter perfect. Goede longevity en sillage, maar toch subtiel! Wel jammer van 't behoorlijke prijskaartje.
pi_64011664
Vind de marketing van Kilian zo extreem irritant dat ik weiger z'n waren te ruiken. Pretentieuze onzin. Heb daar echt geen geduld voor gezien het aantal kwaliteitsproducten out there die daar geen last van hebben.

Maareh, mooi dat jij 't wel een succes vond.
pi_64011677
Heel goed, dubbelpost.
pi_64011798
Ik moet zeggen dat ik niet bekend was met de marketing van BK, dus ik probeerde ze redelijk onbevooroordeeld. Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat ze zo duur waren. Hopelijk bevalt het andere sampletje net zo goed.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:59:23 #19
55709 Stereotomy
pi_64062038
GVD

50 atomizers van Sally binnen.... blijk ik het verkeerde formaat te hebben besteld, 2.5 ml ipv mijn gebruikelijke 3ml.

20 EUR door de plee. Tenzij ik ze ergens kan verkopen.

Interesse?

Sally heeft overigens behalve kerst-stickers ook 2 zuurstok candy dingen in de zak gedaan

[ Bericht 14% gewijzigd door Stereotomy op 16-12-2008 17:38:02 ]
pi_64079723
Een halve ml is toch niet zo'n ramp?
  woensdag 17 december 2008 @ 11:00:12 #21
55709 Stereotomy
pi_64081747
Ze zien er anders uit.
pi_64090497
Beetje OCD? Die je van mij krijgt is 2,5... sorry.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:57:03 #23
55709 Stereotomy
pi_64091162
En ze klikken ipv schroeven
pi_64092773
[TK]50x 2.5 ml sprayers (parfum, vloeistoffen, etc.)

Die L'Artisan Vanilia die ik gister op had vandaag nog eens geprobeerd, maar allemaal erg aan de lichte kant, binnenkort in een iets grotere dosis nog maar eens proberen. Ik las in een recensie dat veel mensen 'm gebruiken om te layeren, maar er zijn genoeg andere L'Artisan geurtjes die ik liever eerst zou kopen voor ik eentje koop om mee te layeren.

Nu alweer Beyond Love van By Kilian er overheen gedaan.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:53:45 #25
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_64104690
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:57 schreef Stereotomy het volgende:
En ze klikken ipv schroeven
Nerd

Ik heb je post binnen! Maar ik heb net Thais/Japans/Whatever gegeten en alles stinkt ruikt naar knoflook dus ik durf het nog niet open te maken

En het is maar goed dat ik je post maandag nog niet had, nu heb ik 't ook niet aan mijn fail-date gespendeerd

Vrijdag update ik
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')