Is dat de nieuwe met die hippe shader enzo en dinges Parallels? Potentieel VMWare weggooi informatie vraag post. Tevens TVP.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:54 schreef JoMo0 het volgende:
Wie had het nou laatst over Parallels 4.0?
It's fast ..
* JoMo0 VMWare weer weggegooid heeft.
Jep de nieuwe inderdaad. Zit er allemaal shiny uit maar werkt ook nog eens goed ..quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:13 schreef portier het volgende:
[..]
Is dat de nieuwe met die hippe shader enzo en dinges Parallels? Potentieel VMWare weggooi informatie vraag post. Tevens TVP.
Hersteldquote:Op vrijdag 5 december 2008 07:33 schreef eer-ik het volgende:
OP is kapot
quote:Op donderdag 4 december 2008 23:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Leuk dat Hyves vandaag z'n mobiele applicatie voor de iPhone/iPod Touch lanceert..
[ afbeelding ]
Maar waar de F*ck moet je je inloggegevens dan invullen?
Hij probeert al in te loggen zonder dat ie je gebruikersnaam en wachtwoord weet..
Blame Applequote:Op vrijdag 5 december 2008 10:42 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil een iMac, ook al heb ik hem niet nodig.
Blijft mooi hoe grote namen er soms naast zitten. Klassieker: Slashdot over de eerste iPod.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:55 schreef Svyatagor het volgende:
[ afbeelding ]
'97, toen Wired Apple doodverklaarde.
Noodle had daar een linkje van toch? Anders heb ik ook nog wel de DMG.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef super-muffin het volgende:
Welke video converter moet ik nu gebruiken voor mijn iPhone nu ik VisualHub niet meer kan downloaden?
quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef super-muffin het volgende:
Welke video converter moet ik nu gebruiken voor mijn iPhone nu ik VisualHub niet meer kan downloaden?
Heb hem even online gezet voor jequote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef super-muffin het volgende:
>> hierquote:Op vrijdag 5 december 2008 13:11 schreef super-muffin het volgende:
Mooi. Of als je een alternatief hebt vind ik het ook goed
Misschien kun je met QuickSliver iets proberen, maar er zijn hier mensen die daar meer van weten dan ik.quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:27 schreef fliert het volgende:
Vraag over de teksteditor die standaard bij de mac komt:
klopt het dat ik "open bestand" hier mis? Ik vond kladblok altijd een van de fijnere progjes op de pc.
Kan ik een sneltoets koppelen aan bijvoorbeeld deze toepassing?
Bij tekst typen, als de cursor ergens in het midden van de zin staat, hoe snel aan het einde of begin terug?
Bedankt alvast.
Heel mooi dit, vooral in de week waarin het aandeel van Windows op pc's is afgenomen tot <90%quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:55 schreef Svyatagor het volgende:
[ afbeelding ]
'97, toen Wired Apple doodverklaarde.
bron? En is de overige 10% dan linux?quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Heel mooi dit, vooral in de week waarin het aandeel van Windows op pc's is afgenomen tot <90%
Bron En Linux moest het doen met 0,82 %quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
bron? En is de overige 10% dan linux?
whehe, zo'n popup op 't internet zeker?quote:Op zaterdag 6 december 2008 11:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
Zit ik lekker op m'n MacBook te surfen krijg ik dit:
[ afbeelding ]![]()
Goed gezien wel dat ik Windows draai
Ik heb een link naar dat nieuwsbericht in het vorige Appletopic gepostquote:Op vrijdag 5 december 2008 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
bron? En is de overige 10% dan linux?
Je kan overal op je touchpad klikken door er op te 'tappen' met je vinger.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:49 schreef MaJo het volgende:
Zo mijn eerste post vanaf de macbook
Het is inmiddels gelukt jaDacht dat je op de hele touchpad kon klikken maar kan dus alleen onderin de hoeken
![]()
Even een noobvraag: hoe kun je foto's maken?
Thanksquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan overal op je touchpad klikken door er op te 'tappen' met je vinger.
Foto's maken doe je met photoboot (finder > programma's > photoboot. of gewoon rechtsbovenin op het vergrootglasje klikken en 'photoboot' intikken... niet schrikken hoe snel OSX resultaten terug geeft bij zoeken)
klik links boven op het appeltje > systeemvoorkeuren > dock > toon/verberg automatischquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thankshij gaat echt supersnel inderdaad
nog een vraag, hoe kun je ervoor zorgen dat de balk met alle applicaties niet vaststaat maar verdwijnt als je het niet nodig hebt?
Topquote:Op zaterdag 6 december 2008 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
klik links boven op het appeltje > systeemvoorkeuren > dock > toon/verberg automatisch
Welke heb je gekocht ?quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:49 schreef MaJo het volgende:
Zo mijn eerste post vanaf de macbook
Het is inmiddels gelukt jaDacht dat je op de hele touchpad kon klikken maar kan dus alleen onderin de hoeken
![]()
Even een noobvraag: hoe kun je foto's maken?
Macbook pro 15''quote:
Het enige wat veranderd als je ouder wordt is de prijs van je speelgoed, maar je wordt er nog net zo vrolijk vanquote:Op zaterdag 6 december 2008 23:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Macbook pro 15''mijn eerste nieuwe computer, heb altijd tweede handsjes gehad. Dus heb gelijk goed uitgepakt
Van wie is die quote ook alweer?quote:Op zondag 7 december 2008 11:43 schreef donderopman het volgende:
[..]
Het enige wat veranderd als je ouder wordt is de prijs van je speelgoed, maar je wordt er nog net zo vrolijk van
So truequote:Op zondag 7 december 2008 11:43 schreef donderopman het volgende:
[..]
Het enige wat veranderd als je ouder wordt is de prijs van je speelgoed, maar je wordt er nog net zo vrolijk van
Oh ja wel hoor. Try "comprimeer" eens.quote:Op zondag 7 december 2008 15:34 schreef Norrage het volgende:
Even een vraagje; Hoe kan je in godsnaam bestanden archiveren met je mac? (Zippen dus)....ik dacht dat je gewoon archives kon maken maar die functie heb ik niet?? :/
Je kan in iPhoto de bestanden die je wilt hebben selecteren, dan rechtermuisknop -> open bestand.quote:Op zondag 7 december 2008 15:49 schreef Norrage het volgende:
Ik wil dus foto's in een bestandje zetten, maar ik kan het niet direct in Iphoto doen, dus ik probeer ze handmatig te vinden maar dat kan niet. Want ze staan in mijn iphotolibrary :/
Maar als ik dan gewoon naar alle afbeeldingen ga dan kan ik daar niet comprimeren etc ...heel omslachtig.
Het duurt ook vrij lang dus als je het echt voor kerst moet hebben zou ik 2 keer denken voordat ik het zou bestellen ..quote:Op zondag 7 december 2008 19:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand hier al eens zo'n iPhoto fotoboek besteld? Lijkt me wel een mooi kerstkado. Maar ik kan alleen reviews van jaren terug vinden die wisselend zijn over de drukkwaliteit.
http://www.apple.com/nl/ilife/iphoto/printproducts/index.htmlquote:Om je fotoboek, kaarten of kalender vóór
25 december in huis te hebben, moet je uiterlijk bestellen op: zondag
14 december.
Ik heb meerdere van die boeken besteld en ze zien er prachtig uitquote:Op zondag 7 december 2008 19:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand hier al eens zo'n iPhoto fotoboek besteld? Lijkt me wel een mooi kerstkado. Maar ik kan alleen reviews van jaren terug vinden die wisselend zijn over de drukkwaliteit.
Waarom post je steeds hetzelfde bericht?quote:Op zondag 7 december 2008 21:15 schreef no1uknow het volgende:
Sinds een week een trotse bezitter van een 24" iMac 2,8.
Mag ook wel als je al 2 maanden bij een APR werkt zonder een Mac te hebben
Ik kreeg ook al een dé jàvu gevoelquote:Op zondag 7 december 2008 21:43 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waarom post je steeds hetzelfde bericht?
Top! Morgen maar eens een moei boekwerk samenstellen. Had je trouwens een harde of een zachte kaft gekozen?quote:Op zondag 7 december 2008 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb meerdere van die boeken besteld en ze zien er prachtig uit
Ik heb het allebei wel eens gedaan.quote:Op zondag 7 december 2008 21:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Had je trouwens een harde of een zachte kaft gekozen?
Oh nou je het zegt inderdaad.quote:Op zondag 7 december 2008 21:43 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waarom post je steeds hetzelfde bericht?
Overigens zeg dat niets, tenminste hier bij de APR's lopen de grootste stumpers rond met 0,0 kennis.
cmd-r voor herladen. Alle geopende schermen in het klein is bij mijn imac F3, weet niet of dit altijd hetzelfde is.quote:Op maandag 8 december 2008 02:09 schreef MaJo het volgende:
Heb je op de mac ook een sneltoets voor refresh zoals F5?
En ik dacht dat er ook een toets was zodat je alle schermen die je open hebt staan in het klein kunt zien? Maar kan die niet meer vinden
Op m'n powerbook was dit Fn F11, op de nieuwe macbook zit er zo'n knopje op (F3 inderdaad)quote:Op maandag 8 december 2008 04:34 schreef DaMook het volgende:
[..]
cmd-r voor herladen. Alle geopende schermen in het klein is bij mijn imac F3, weet niet of dit altijd hetzelfde is.
De snelste ATI videokaart die op dit moment beschikbaar is voor de Mac Pro is volgens mij de HD3870. ATI heeft wel gezegd dat ze bezig zijn met een Mac-editie van de HD4870 (niet de X2 though), dus die zou binnenkort beschikbaar moeten zijn. Je kunt geen standaard videokaart in een Mac Pro zetten.quote:Op maandag 8 december 2008 04:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mijn vader heeft een Macbook Pro gekocht, en dat werkt eigenlijk best wel mooi dat Mac OS X. Nu vroeg ik mij af, kan je ook een goede videokaart (HD4870) in een Mac Pro zetten? Zijn er 12V aansluitingen van de voeding beschikbaar om de kaart aan te sluiten?
Klikkerdeklikquote:Op maandag 8 december 2008 10:29 schreef fliert het volgende:
Soms worstel ik ook met de structuur van de mac. Ik heb bijvoorbeeld kleurprofielen van adobe gedownload, en in acr en lightroom gezet. Maar op mijn bureaublad staat nu een icoon van 'schijf' cameraprofiles die ik niet kan verwijderen, omdat het in gebruik zou zijn. Hetzelfde met firefox en vlc speler. Wat doe ik verkeerd?
Vertel dat nou maar niet tegen windows gebruikers want dan ben je een evangelist die teveel heeft betaald voor zijn systeem omdat je een gelijkwaardig systeem voor 499,- bij de Aldi kan kopen....quote:Op zondag 7 december 2008 23:35 schreef no1uknow het volgende:
Weetje wat ik trouwens nog wel het mooiste aan alles van Apple vind, ik heb al die 19 jaren van m'n leven lopen kloten en rotzooien met Windows e.d. terwijl het allemaal zoveel beter, mooier, makkelijk etc. kan. Wat een gemak en eenvoud zeg die iMac en die iPhone
Nonsens.quote:Op maandag 8 december 2008 10:29 schreef fliert het volgende:
Weer wat newbie vragen
Hebben jullie ervaring met clamxav? Een collega adviseerde toch een virus scanner te installeren.
Waarschijnlijk draai je het vanuit de virtuele schijf. Je moet dat profiel waarschijnlijk verslepen naar de app map en daarvandaan installeren in je app.quote:Soms worstel ik ook met de structuur van de mac. Ik heb bijvoorbeeld kleurprofielen van adobe gedownload, en in acr en lightroom gezet. Maar op mijn bureaublad staat nu een icoon van 'schijf' cameraprofiles die ik niet kan verwijderen, omdat het in gebruik zou zijn. Hetzelfde met firefox en vlc speler. Wat doe ik verkeerd?
quote:Op maandag 8 december 2008 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vertel dat nou maar niet tegen windows gebruikers want dan ben je een evangelist die teveel heeft betaald voor zijn systeem omdat je een gelijkwaardig systeem voor 499,- bij de Aldi kan kopen....
Ik zou er niet aan beginnen. Het maakt je computer alleen maar traag en doet verder niks nuttigs.quote:Op maandag 8 december 2008 10:29 schreef fliert het volgende:
Weer wat newbie vragen
Hebben jullie ervaring met clamxav? Een collega adviseerde toch een virus scanner te installeren.
Wanneer je iets download voor de Mac, zit dat vaak verpakt in een disk image (extensie .dmg). Dat is als het ware een CD'tje waarop de software staat die je wilt installeren.quote:Soms worstel ik ook met de structuur van de mac. Ik heb bijvoorbeeld kleurprofielen van adobe gedownload, en in acr en lightroom gezet. Maar op mijn bureaublad staat nu een icoon van 'schijf' cameraprofiles die ik niet kan verwijderen, omdat het in gebruik zou zijn. Hetzelfde met firefox en vlc speler. Wat doe ik verkeerd?
Logitech MX Revolution. Je gebruikt wel weer een extra USB poort, maar de muis werkt erg prettig. Hij heeft mijn Mighty ook vervangen.quote:Op maandag 8 december 2008 16:20 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben mijn Mighty Mouse zat. Dus ik zoek vervanging. Welke muis kunnen jullie aanraden? En geen Wacom, want die heb ik alMaar die vind ik niet altijd even prettig of handig.
Ik heb de MX Revolution. Oké toegegeven hij ziet er niet zo 1,2,3 mooi uit maar hij werkt wel erg fijn. En besides bij Yorcom kost 'ie een euro of 60 dacht ik. ( Je woonde in Vlaardingen toch .. ? )quote:Op maandag 8 december 2008 16:20 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben mijn Mighty Mouse zat. Dus ik zoek vervanging. Welke muis kunnen jullie aanraden? En geen Wacom, want die heb ik alMaar die vind ik niet altijd even prettig of handig.
Oh ja de 620 heb ik ook nog ergens. Wel wat goedkoper ja maar ook een minder fijne vorm voor je hand zeg maar ..quote:Op maandag 8 december 2008 17:39 schreef super-muffin het volgende:
Werken die back buttons ook in Safari? Dat zou wel handig zijnOverigens lijkt de MX620 erg veel op de Revolution, maar dan met 1 scrollwiel minder.
Bijna overal lees ik dat ze aardig groot zijn maar hoe groot zijn ze in vergelijking met een Mighty Mouse?
Ik woon in Vlaardingen ja. Dan kan ik er gelijk een USB hub bij kopen, want heb helemaal geen USB poort meer over60 euro is wel aan de hoge kant, had meer ± 40 euro in gedachten.
Wat een stel Amerikanen zeg, bah. Stom klapvee.quote:Op maandag 8 december 2008 20:55 schreef Junkie het volgende:
Bizar hoeveel mensen daar zijn.![]()
Zou er eigenlijk in NL nog een "echte" Apple Store komen?
Oh valt nog wel mee eigenlijk.quote:Op maandag 8 december 2008 18:25 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Oh ja de 620 heb ik ook nog ergens. Wel wat goedkoper ja maar ook een minder fijne vorm voor je hand zeg maar ..
De knoppen kun je indeed allemaal instellen wat je er mee wilt .. in Safari werkt 't ook met die knoppen wat je bedoelt.
Brakke iPhone pic ..
[ afbeelding ]
Ze maken er gewoon een feestje van.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:01 schreef portier het volgende:
[..]
Wat een stel Amerikanen zeg, bah. Stom klapvee.
In de Apple Store in NYC (de glazen kubus) stond bij elke iMac/MacBook en elke iPod een vaste medewerker. Plus nog een hoop rondlopende medewerkers. Per tafel dus al een persoon of 8.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:37 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ze maken er gewoon een feestje van.
Maar gvd wat een hoop medewerkers
http://www.sothinkmedia.com/web-video-downloader-firefox/quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:37 schreef Svyatagor het volgende:
Weet iemand een tool of plugin voor Firefox waarmee je flash video kunt downloaden? Ik heb het al geprobeerd met Download Helper en Flash Video Downloader, maar dat werkt niet. Hij kan op de opgegeven site de video niet vinden... Het gaat om dit filmpje:
http://www.dag.nl/Video/Artikelpagina-Video/GeileSleurhut.htm
Ik kan in de page source ook niet zo snel de juiste URL vinden. Iemand een idee?
ja, bij mij ook! thxquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://www.sothinkmedia.com/web-video-downloader-firefox/
Deze werkt prima bij mij....
Ik heb hier een HP C4580 staan, WiFi. Werkt primaquote:Op woensdag 10 december 2008 00:30 schreef Rapaille het volgende:
Wat voor printers gebruiken jullie? Ik zoek eigenlijk een printer die compatible is met 10.5 en een airport express (heb beide al in gebruik).
Het is al gelukt!quote:Op woensdag 10 december 2008 09:22 schreef Airen het volgende:
Newbieprobleem! Ik heb sinds gisteren een macbook maar ik kan niet op onze draadloze netwerkverbinding komen via AirPort. De macbook geeft het netwerk wel aan in zijn lijstje met netwerken maar als ik er op klik dan loopt ie als het ware vast (bolletje met kleurtjes blijft gewoon heel de tijd staan). Eerst kon ik ook nog de netwerksleutel invoeren maar dan gaf hij aan dat hij geen verbinding kon maken omdat het basisstation de computer niet toe liet ofzo. En nu kan ik dat zelfs niet meer invullen omdat ie heel de tijd dat wachtende ding laat zien. Wie kan mij helpen? Ik ben een newbie en een beetje domdus wel een beetje begrijpbaar blijven aub.
Oei Cola en een computer. Zeker normale cola i.v.m. suiker. Daarnaast is Cola ook zuur.quote:Op donderdag 11 december 2008 12:36 schreef Jarno het volgende:
Ja hallo, met mij.
Ik hoor net dat vrouwlief icm dochterlief een 'paar druppels cola' op de MacBook heeft gedeponeerd en dat hij nu niet meer aan gaat. Wat is het slimste te doen qua drogen en hopen dat het allemaal mee zal vallen? Het gaat niet om een hele plons kennelijk (ben zelf niet thuis). En wat zijn anders de vooruitzichten? Valt zeker niet onder AppleCare he?.
Had Swetsenegger niet nog een puik MacBookje te koop?quote:Op donderdag 11 december 2008 12:36 schreef Jarno het volgende:
Ja hallo, met mij.
Ik hoor net dat vrouwlief icm dochterlief een 'paar druppels cola' op de MacBook heeft gedeponeerd en dat hij nu niet meer aan gaat. Wat is het slimste te doen qua drogen en hopen dat het allemaal mee zal vallen? Het gaat niet om een hele plons kennelijk (ben zelf niet thuis). En wat zijn anders de vooruitzichten? Valt zeker niet onder AppleCare he?.
Kleine meevaller: het was light!quote:Op donderdag 11 december 2008 13:04 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Oei Cola en een computer. Zeker normale cola i.v.m. suiker. Daarnaast is Cola ook zuur.
De MacBook aanzetten was waarschijnlijk niet het beste idee .. even de batterij eruit halen en vervolgens de MacBook een paar dagen laten drogen , en hopen dat hij weer werkt.
User-damage valt inderdaad niet onder AppleCare. Het jammere is dat er vochtindicators in de Macs zitten ..
Mja. Ik ga eerst maar eens hopen op een wonderbaarlijk spontaan herstel, zo vlak voor de kerst zou dat zomaar kunnen, en anders de verzekering maar eens inschakelen ofzo. Over reparatie lees ik weinig goeds (lees: duur).quote:Op donderdag 11 december 2008 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Das net degene die ik NIET te koop heb J.
Hoe bedoel je? Ik heb voor iemand een simlock vrije iphone ff aan de praat gebracht, maar nu staat er 'swets' in z'n iphone bij itunes account.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:31 schreef super-muffin het volgende:
Kan niet Swets. Het moet via iTunes op je Mac.
Mocht ie stuk zijn stel ik die van mij belangeloos beschikbaar om de tijd te overbruggen J.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja. Ik ga eerst maar eens hopen op een wonderbaarlijk spontaan herstel, zo vlak voor de kerst zou dat zomaar kunnen, en anders de verzekering maar eens inschakelen ofzo. Over reparatie lees ik weinig goeds (lees: duur).
Uitloggen in iTunes en weer opnieuw syncen.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik heb voor iemand een simlock vrije iphone ff aan de praat gebracht, maar nu staat er 'swets' in z'n iphone bij itunes account.
Met z'n eigen Itunes bedoel je?quote:Op donderdag 11 december 2008 14:38 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Uitloggen in iTunes en weer opnieuw syncen.
Op je Mac in iTunes met je dan van ITMS-account wijzigen als je de iPhone erop aan hebt gesloten. Alleen dan wijzigt de ITMS-account op de iPhone.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik heb voor iemand een simlock vrije iphone ff aan de praat gebracht, maar nu staat er 'swets' in z'n iphone bij itunes account.
Nee op je eigen Mac. Even uitloggen , iPhone eraan , laten syncen , iPhone eraf , inloggen.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met z'n eigen Itunes bedoel je?
Hmz, misshcien maar gewoon wijsmaken dat dat er niet uitkan en ik hem maar moet krijgen
Thanks.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mocht ie stuk zijn stel ik die van mij belangeloos beschikbaar om de tijd te overbruggen J.
Ik wil hem daarna wel terug natuurlijk
Met of zonder cola op je logic board?quote:Op donderdag 11 december 2008 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mocht ie stuk zijn stel ik die van mij belangeloos beschikbaar om de tijd te overbruggen J.
Ik wil hem daarna wel terug natuurlijk
Weet je zeker dat het geen excuus van vrouwlief was om een alu Macbook te kopen..quote:Op donderdag 11 december 2008 14:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Thanks.
Ik vraag me alleen af hoe geloofwaardig ik bij de verzekering overkom door binnen een half jaar eerst mijn iPhone op de stenen te laten kletteren en daarna weer eens eeen verzopen MacBook aan te melden. Maar ach.
pfewquote:Op vrijdag 12 december 2008 07:58 schreef Jarno het volgende:
Het viel gelukkig mee. Thuisgekomen heb ik even de batterij eruit gehaald, een paar keer moeilijk naar het apparaat gekeken en 'm op goed geluk weer aangezet. En: tadaaaaaaa. Hijdoetutweer..
Is ie kapot?quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:57 schreef Jarno het volgende:
Het enige wat wel gesneuveld is in de strijd, is de TAB toets. Ik krijg 'm ook niet teruggepeuterd. Hoe werken die Apple toetsjes eigenlijk en is dat iets waar je wel redelijk snel mee geholpen kunt worden bij een fatsoenlijke Apple store ofzo?
Het probleem is dat ik niet echt kan bepalen of -ie kapot is, nu. Maar ik krijg 'm er dus ook niet op. Het bovenste vlak (de toets zelf) is nog heel iig.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is ie kapot?
Zoja ik heb nog wel 1 hier liggen waarschijnlijk
Oh kapot als in, je drukt hem in maar dan doet ie het niet? Want er op peuteren is niet zoveel moeit hoorquote:Op vrijdag 12 december 2008 10:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik niet echt kan bepalen of -ie kapot is, nu. Maar ik krijg 'm er dus ook niet op. Het bovenste vlak (de toets zelf) is nog heel iig.
Je haakt 1 kant er in en legt het toetsje erop en drukt hem dan aan en als het goed is klikt hij dan wel vast... (beetje late reactie)quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:43 schreef YPPY het volgende:
Die witte dingetjes zitten goed, maar hoe krijg die dan weer aan het toetsenbord vast? Het past wel precies, maar mijn vingers passen er niet tussen.
Of moeten eerst die dingetjes op het toetsenbord en dan pas het 'dekseltje'?
heb 'm geinstalleerd, alleen k heb sindsdien dat gezeik met trackpad wat jij ook had.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:
firmwareupdate voor de nieuwe macbooks. Verhelpt issues met sluimerstand, USB en compatibiliteit met apparaten. Aldus software update.
dat af en toe tappen niet werkt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
heb 'm geinstalleerd, alleen k heb sindsdien dat gezeik met trackpad wat jij ook had.
Dat ja.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
dat af en toe tappen niet werkt.
Nou hier ging wat mis, zelfs dusdanig dat ik de mac hardhandig moest herstarten.
Nu zegtie klaar te zijn, maar in systeemprofiel geeft ie nog steeds de oude versie aan....
Toch blijft m'n vraag geldenquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee ik was pas halverwege de procedureAlles klopt nu
quote:Question & Answer Answered On
Q: I put in a fake bid at 1200 dollars for you... should make lots of cash!!! No problem, don't forget to say thanks! Dec-14-08
A: We do not accept or appreciate your fake bid. Cityblends
Ik heb sinds vandaag ook opeens airport perikelen....quote:Op maandag 15 december 2008 18:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat dit dan mijn airport-perikelen verhelpen....?
Ja, hoor ik zit weer met de 377MB versie opgescheept...quote:Op maandag 15 december 2008 18:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat dit dan mijn airport-perikelen verhelpen....?
Ik denk dat je je zo focust om iets afwijkends te vinden dat je dat ook vind.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:33 schreef Zeiksnor het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik mijn alu mb 2,4 gekregen ipv de alu 2,0 (verlicht toetsenbord toch nodig in schemer) en het lijkt wel een trager systeem.
De 2,0 flitste overal doorheen en had een erg scherp beeldscherm, maar nu open ik finder en dan bouwt hij de waardes/details van de bestanden iets trager op en lijkt het scherm waziger (bloomeffect).
Nu weet ik niet of ik mij dat inbeeld, maar ik heb geen referentiemateriaal bij de hand.
Ook hoor ik iets heel zachtjes draaien, maar de andere was muisstil.
Merkwaardig allemaal en het vertrouwen in Apple is niet beter geworden.
De vorige had een vlek op het trackpad en als ik hem neerzette klonk er een plastic geluidje....misschien de afdekklep.
maandagmorgenmodel of paranoia?
Misschien is dat wel zo, maar je betaald de hoofdprijs voor een laptop en dan mag het ook wel perfect zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je je zo focust om iets afwijkends te vinden dat je dat ook vind.
Met alle respect, maar zelfs op de hoge prijs van een Macbook 2.4 mag je nog niet verwachten dat hij perfect is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef Zeiksnor het volgende:
[..]
Misschien is dat wel zo, maar je betaald de hoofdprijs voor een laptop en dan mag het ook wel perfect zijn.
Het is gewoon jammer dat er geen vergelijking is.
Voor de rest vind ik het allemaal wel grappig spul.
Ik ben ict-er met voornamelijk MS materiaal en dan moet je een hoop afleren en blijf je verbazen over bepaalde zaken, vooral installeren.
Het enige wat ik echt heb moeten installeren is dan ook weer MS n.l. Office2008![]()
Hebben jullie nog leuke tips om als software te gebruiken?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met alle respect, maar zelfs op de hoge prijs van een Macbook 2.4 mag je nog niet verwachten dat hij perfect is.
En dat hij niet muisstil is, kan verklaard worden door de hogere kloksnelheid van de CPU.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:05 schreef Zeiksnor het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar beeldscherm is natuurlijk wel weer erg bepalend.
Voor de rest roept Apple het wel een beetje over zichzelf uit dat mensen dat hoge niveau misschien mogen verwachten, maar in de praktijk kan dat inderdaad niet gehaald worden.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat het aan mij ligt en is het beeldscherm wel naar behoren
Hij is ook perfect, je baseert je alleen op wat onderbuik gevoelens. Hij LIJKT trager items op te bouwen. NU kom ik zelf van een MB 2.0 en heb nu de 2.4 alu. Die zijn beide zo snel dat items uberhaupt niet opgebouwd worden in finder. Die staan er gewoon.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef Zeiksnor het volgende:
[..]
Misschien is dat wel zo, maar je betaald de hoofdprijs voor een laptop en dan mag het ook wel perfect zijn.
Het is gewoon jammer dat er geen vergelijking is.
Linksonder op de trackpad zat een plekje wat niet goed was en het geluidje was ook gewoon aanwezig.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij is ook perfect, je baseert je alleen op wat onderbuik gevoelens. Hij LIJKT trager items op te bouwen. NU kom ik zelf van een MB 2.0 en heb nu de 2.4 alu. Die zijn beide zo snel dat items uberhaupt niet opgebouwd worden in finder. Die staan er gewoon.
En als je hem neerzet hoor je een plastig geluidjeen een vlekje op de trackpad. Ik vind het allemaal nogal geneuzel moet ik je zeggen.
Ik neem niks persoonlijk. Net had je het over een vlekje, nu noem je het een plekje wat niet goed was. En kom op zeg "een geluidje bij het neerzetten"quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:32 schreef Zeiksnor het volgende:
[..]
Linksonder op de trackpad zat een plekje wat niet goed was en het geluidje was ook gewoon aanwezig.
Je moet het niet persoonlijk nemen als ik iets over Apple te klagen heb.
Goh.....sterke reactie van je, beetje kinderlijk...quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik neem niks persoonlijk. Net had je het over een vlekje, nu noem je het een plekje wat niet goed was. En kom op zeg "een geluidje bij het neerzetten"
Nogmaals IK vind het nogal gezeik. En dat is niet omdat ik me persoonlijk aangesproken voel maar omdat ik je een... zeikerd vind.
Nee kinderlijk is een laptop terug brengen om een 'plastic geluidje'. Als iemand het niet met je eens is betekent dat niet per definitie dat zijn argumenten niet sterk zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:46 schreef Zeiksnor het volgende:
[..]
Goh.....sterke reactie van je, beetje kinderlijk...
Nou omdat je bij het vlekje suggereerde dat het alleen om kleurverschil ging en bij het plekje dat het trackpad daar niet werkte. Wezenlijk verschil. En als je verwacht dat een laptop, van welk bedrag dan ook, volledig homogeen is in kleur en 'geluid bij neerzetten' kan ik je alleen maar een aldi laptop van 399,- aanraden omdat je zeer waarschijnlijk teleurgesteld gaat worden.quote:Een vlekje of plekje, wat maakt het uit? het hoort er gewoon niet te zitten op een laptop van ¤1200.
Dan sluit ik af met de tip dat je je dwangneurose gewoon kan laten behandelen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:58 schreef Zeiksnor het volgende:
Ik heb niet zo veel zin meer in deze discussie, maar als tip:
Haal je kop (met de hele plank ervoor) eens bij Steve uit zijn reet.
Die krijg je er gewoon bij hoor.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:06 schreef F04 het volgende:
Ik heb nog plannen om ooit eens een Imac aan te schaffen. Alleen wel kansloos dat je ¤50 betaalt voor een toetsenbordje.![]()
http://www.apple.com/nl/keyboard/
Een toetsenbord en een muis zitten gewoon in de doos van je iMac.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:06 schreef F04 het volgende:
Ik heb nog plannen om ooit eens een Imac aan te schaffen. Alleen wel kansloos dat je ¤50 betaalt voor een toetsenbordje.![]()
http://www.apple.com/nl/keyboard/
hihi, hij zei "doos"quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een toetsenbord en een muis zitten gewoon in de doos van je iMac.
Volgens mij is zoiets wel te bouwen met AppleScript of Automator.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:24 schreef Superhuuper het volgende:
Ik heb sinds kort mijn iMac aangesloten op mijn Full HD Sony Bravia. Dit heb ik aangesloten door middel van een mini-DVI naar DVI-kabel en dan nog een DVI naar HDMI-kabel. Dit werkt allemaal prima, en het ziet het prachtig uit!
Nou is het alleen zo dat ik de externe monitor (tv) als primaire monitor heb ingesteld, zodat alle programma's die ik open (voornamelijk XBMC) op de tv verschijnen.
Wanneer ik echter klaar ben met het mediacenter en weer 'gewoon' op de iMac wil werken, moet ik nu steeds de mini-DVI stekker uit de imac halen, waardoor ik alleen de iMac nog als scherm heb.
Is het mogelijk om (door middel van een sneltoets) de externe monitor uit (en later natuurlijk weer aan) te schakelen zonder steeds de kabel erin en eruit te hoeven doen?
Op mijn oude Macbook heb ik wel zo'n toets (F7). Ik neem aan dat die toets de functie heeft die ik hierboven beschrijf.. Ik heb deze toets echter nog nooit geprobeerd.
Welkom...quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:45 schreef Maaike_20 het volgende:
Zal me ook maar even melden in dit topic.
Ben sinds enkele weken een trotse bezitter van een alu Imac 20"
Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn studie en om de administratie van mijn vrijwilligersstichting te verwerken.
Ik vind het echt super! Voor mij geen microsoft en windows meer.
Nieuwe applefan is "geboren".
Ben me nu aan het orienteren op een macbook (pro) en een Iphone.
Ben nog niet echt in apple thuis, zo weet ik de meest simpele dingen nog niet, maar dat komt allemaal wel.
Ik blijf dit topic volgen....
QFT. Na een reboot doet Word er ongeveer 15 seconden over om op te starten. Net zolang als Indesign. Prachtig gewoon.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:19 schreef JoMo0 het volgende:
Wat is dat Office toch een ongelofelijk drama.![]()
OSX: iSky DVD Audio Ripper for Macquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:14 schreef -Menn0- het volgende:
Iemand een programma om een live dvd te rippen naar audio? Maar dan niet als 1 file, de chapters moeten wel apart blijven. Ik kan wel via windows computer rippen als 1 lange track maar dat wil ik dus niet.
Heb jij toevallig ook een beetje verstand van van Automator/AppleScript?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:31 schreef Junkie het volgende:
[..]
Volgens mij is zoiets wel te bouwen met AppleScript of Automator.
Ik dacht dat het wel mogelijk was.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:49 schreef Superhuuper het volgende:
Heb jij toevallig ook een beetje verstand van van Automator/AppleScript?
Ik heb net even ge-googled op externe monitoren en Automator, en even gespeeld met Automator, maar ik wordt er nog niet veel wijzer van.
Ja, die F7 knop heb ik nog wel op mijn 'oude' MacBook, maar inderdaad niet op het nieuwe toetsenbord van de iMac.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:27 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel mogelijk was.![]()
Want had ooit eens een automator ding gemaakt voor het switchen van die mirror mode naar een normaal extern bureublad.
Maar ik zie nu op me MacBook dat er totaal geen knop of iets dergelijks is om het externe display helemaal uit te zetten. Bij de meeste laptops kan je met die F7 (of wat dan ook) switchen tussen: Mirror, extern bureublad en geen. Maar binnen OSX kan je dus niet met software switchen naar 'geen' met die F7 of in de systeemvoorkeuren, kom ik net achter.![]()
Om dan even terug te komen naar je vraag. Onthoud XBMC niet waar hij voor het laatst is gestart? Dan zou je het iMac scherm gewoon als primaire monitor te gebruiken. En de secundaire je TV.
quote:Apple® today announced that this year is the last year the company will exhibit at Macworld Expo. Philip Schiller, Apple’s senior vice president of Worldwide Product Marketing, will deliver the opening keynote for this year’s Macworld Conference & Expo, and it will be Apple’s last keynote at the show.
Daar heb ik nu een trial van en die lijkt me als volledige versie super maar heb er eigenlijk geen geld voor overquote:Op dinsdag 16 december 2008 21:40 schreef Junkie het volgende:
[..]
OSX: iSky DVD Audio Ripper for Mac
VisualHub.quote:Op woensdag 17 december 2008 07:35 schreef DaMook het volgende:
Is er een makkelijke manier om .avi's in itunes te krijgen ? Via QT en met dat saven als referentie is me een beetje veel werk voor zoveel bestanden.
Even gegoogled en dat schijnt niet meer te bestaanquote:
Dat klopt, FilmRedux is ook nog niet af. Maar je kunt vast wel een torrent van VisualHub vinden.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:11 schreef DaMook het volgende:
[..]
Even gegoogled en dat schijnt niet meer te bestaan, heet nu filmredux, maar daar kan ik geen download van vinden.
Nee, dat gaat niet.quote:En het liefst converteer ik ze niet, maar voeg ze gewoon toe, maar dat zal wel niet gaan gok ik.
Ah op download.com stond ie nogquote:Op woensdag 17 december 2008 09:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klopt, FilmRedux is ook nog niet af. Maar je kunt vast wel een torrent van VisualHub vinden.
[..]
Nee, dat gaat niet.
niet echt..quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:55 schreef fliert het volgende:
Ik krijg steeds een scriptinglistenersJS.log op mijn bureaublad. Als ik het open komt de warning console tevoorschijn met allerlei foutmeldingen.
Verder blijft er een firefox schijf opduiken (heb ik waarschijnlijk verkeerd geinstalleerd) en wordt de verbinding met het netwerk regelmatig verbroken. Herkenbaar?
Nee, de MacWorld Expo wordt georganiseerd door MacWorld, een grote website en maandblad over de producten van Apple. Blijkbaar hebben Apple en MacWorld al jaren ruzie over de Expo en nu is het dus definitief voorbij.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik dacht dat Apple zelf macworld organiseerde.
Ja, dat is wel een probleem. We hebben allemaal gezien hoe Apple afgleed in de jaren dat Steve Jobs niet aan het roer stond. Hetzelfde begin je overigens bij Microsoft te merken. Nu Bill Gates definitief het gebouw verlaten heeft, is zijn bedrijf er ook niet echt beter op gaan presteren.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en steve gaat ooit wel dood natuurlijk. Laten we hopen dat zijn legacy niet verkwanseld wordt als het zover is.
VideoDrivequote:Op woensdag 17 december 2008 07:35 schreef DaMook het volgende:
Is er een makkelijke manier om .avi's in itunes te krijgen ? Via QT en met dat saven als referentie is me een beetje veel werk voor zoveel bestanden.
Mjah ik denk dat de huidige visie wel wat beter gefundeerd is binnen apple. Maar we staan inderdaad wel aan de vooravond van interessante ontwikkelingen. De pioniers van de consumenten computers zijn straks allemaal gestopt. Hoe gaan de opvolgers er mee om.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:04 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat is wel een probleem. We hebben allemaal gezien hoe Apple afgleed in de jaren dat Steve Jobs niet aan het roer stond. Hetzelfde begin je overigens bij Microsoft te merken. Nu Bill Gates definitief het gebouw verlaten heeft, is zijn bedrijf er ook niet echt beter op gaan presteren.
Goeie tip, thanks!quote:
Bron? Url?quote:Op woensdag 17 december 2008 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en steve gaat ooit wel dood natuurlijk.
Ooit eens gedacht dat het hoesje voor zowel de 80 , 120 en 160 GB geschikt is? Het scheelt niet veel qua mm en met zo'n flipcase zit ie meestal toch al niet zo strak strak..quote:Op woensdag 17 december 2008 23:11 schreef RichCalibier het volgende:
Even een vraagje over de MP3Shop,
Ik ben op zoek naar een leuk hoesje voor mijn 80 GB Ipod die ik onlangs gekregen heb, nu zie ik toevallig een mooie die ik graag wil bestellen, maar vervolgens zegt deze site dat ie zowel voor 80 als de 160 geschikt is. Terwijl dat helemaal niet kan want de 160 GB versie is dikker neem ik aan?
Deze dus:
http://www.mp3shop.nl/pro(...)assic-red-white.html
Toch maar bellen alvorens ik ga bestellen?
Vind het maat onduidelijk.
Bij de Preferences van iSync.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe je dit kunt uitschakelen? Ik word een beetje moe van al die meldingen als ik taken toevoegen, contactpersonen wijzig of een afspraak toevoeg...
quote:Op donderdag 18 december 2008 09:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij de Preferences van iSync.
[ afbeelding ]
Zou erg mooi zijn.quote:AMSTERDAM - Apple wil zijn nieuwe besturingssysteem 'Snow Leopard' volgende maand presenteren op Macworld, een handelsbeurs die begin januari plaatsvindt in San Francisco.
Dat schrijft de Britse krant The Guardian. Mac OS X 10.6 - of Snow Leopard - komt vermoedelijk eerder beschikbaar dan tot nu toe werd verwacht. Mogelijk wordt het al binnen een maand na Macworld uitgebracht, al zou het ook maart of april kunnen worden.
Door een snelle introductie zou het bedrijf Microsoft willen dwarszitten, zeggen analisten tegen de krant. Dat presenteert vermoedelijk in de eerste helft van 2009 Windows 7, de opvolger van het grotendeels mislukte Windows Vista.
Sneller
Snow Leopard, net als zijn voorgangers Puma, Jaguar, Panther, Tiger en Leopard vernoemd naar een grote katachtige, beschikt over twee technologieën die het systeem veel sneller zou moeten maken dan zijn voorgangers. Dat doet het vooral door gebruik te maken van de deels onbenutte rekenkracht van grafische processoren in de computer.
Ik vind het gebruik van de Mac over het algemeen erg dragelijk. Goeie keuze, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 18 december 2008 23:55 schreef Edwinuss het volgende:
En het word een apparaat voor het dragelijke gebruik.
Er moet dagelijkse staan, sorryquote:Op donderdag 18 december 2008 23:58 schreef broer het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van de Mac over het algemeen erg dragelijk. Goeie keuze, zou ik zeggen.
Ben gewoon een beetje klaar met Windows. Moet gewoon om de zoveel tijd een schone installatie doen wil ik de snelheid benutten die mijn pc kan bieden. En dat is dan ook nog voor korte duur. En dan niet te spreken over de tijd die je bezig bent voordat je PC compleet is met programma's.quote:Op donderdag 18 december 2008 23:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nou ja, video en muziek. Er zit standaard al iLife '08 en iTunes op, je kan meteen starten. Stuk minder gezeur dan met Windows..
quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:01 schreef broer het volgende:
[..]
Ik had je bijna een laptop aangeraden.
Nieuwberichten van NU over Apple zijn echt zoooo overrated. Al geloof ik wel dat Snow Leopard in Q1 2009 moet uitkomen.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ac-os-x-al-snel.html
[..]
Zou erg mooi zijn.
Wat een stuk ongefundeerde tekst is dat?quote:Dat presenteert vermoedelijk in de eerste helft van 2009 Windows 7, de opvolger van het grotendeels mislukte Windows Vista.
Je wou zeggen dat Vista met open armen ontvangen is?quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:02 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Wat een stuk ongefundeerde tekst is dat?Lekker objectief ook.
Het marktaandeel van Windows is dalende en die van Mac OS X stijgende. Dat was een paar jaar geleden nog compleet anders.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
En zoveel aandeel heeft Apple wereldwijd nog niet van Microsoft afgesnoept..
Dat weet ik, maar het feit dat het marktaandeel van MS voor het eerst in het bestaan van het bedrijf slinkt in plaats van groeit is echt een hele grote ontwikkeling. En dat komt niet alleen door de stijgende kwaliteit van concurrerende platformen (Mac OS X, Linux) maar ook door het falen van MS zelf met o.a. Windows Vista, Windows Mobile en Live.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Er zit wel een shift in het Marktaandeel, maar het is wereldwijd in percentages gezien nog niet heel veel. MS heeft nog steeds meer dan 3/4 van de markt in handen, dat is echt nog ontzettend veel.
Die heb ik helaas niet voor je.quote:Op woensdag 17 december 2008 02:51 schreef -Menn0- het volgende:
Daar heb ik nu een trial van en die lijkt me als volledige versie super maar heb er eigenlijk geen geld voor over
ben ook benieuwdquote:Op vrijdag 19 december 2008 09:29 schreef Guppyfriend het volgende:
hallo![]()
serious request is weer begonnenen vorig jaar kon ik op mn iMac ook de webcam bekijken. niet via de 3fm website, maar via een andere link. weet iemand die toevallig nog? luisteren is natuurlijk 1 ding, maar kijken in het huis is ook leuk!
bij mij niet hier, maar dat komt misschien ook omdat ik op mn werk zit nu... vanavond thuis eens proberen met mn eigen iMacquote:Op vrijdag 19 december 2008 11:57 schreef portier het volgende:
http://www.3fm.nl/page/3fm_liveplayer/cam werkt bij mij gewoon?
Werkt hier ook, met de Flip4Mac toestanden..quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:57 schreef portier het volgende:
http://www.3fm.nl/page/3fm_liveplayer/cam werkt bij mij gewoon?
Gelukkig kun je dat rare gedoe met die gele sterren uitzetten.quote:Op zaterdag 20 december 2008 01:07 schreef nietzman het volgende:
Ja, tof, op zoek naar een alternatief naar Imagewell wat tegenwoordig payware is heeft het vijf minuten op m'n schijf gestaan tot ik tot de conclusie kwam dat de interface een gruwel was.
Je hebt mijn filmpje gezien he ....quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:32 schreef Tijn het volgende:
Hey, dat Jing! is best tof
[ afbeelding ]
Eindelijk een manier om makkelijk de soort screenshots te fixen die ik altijd al maakte
Ja. Tof hoorquote:Op zaterdag 20 december 2008 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt mijn filmpje gezien he ....
Enigmo 2 gratisch!!!!!quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:24 schreef Rapaille het volgende:
Gratis software voor de mac:
http://givingtree.macheist.com/
Sneltoetsen zijn gewoon te vinden in de handleiding of via de support site van Apple (Y)quote:Op zondag 21 december 2008 00:20 schreef Roi het volgende:
Verrek, ik kom nu pas achter de APPLE-ESC combi! Handig voor film trailers!
Kan ook met de remote! Gaafquote:Op zondag 21 december 2008 00:20 schreef Roi het volgende:
Verrek, ik kom nu pas achter de APPLE-ESC combi! Handig voor film trailers!
Ik heb em gewoon bij m'n Macbook gekregen? en bij de aanschaf van de iMac ook overigensquote:Op zondag 21 december 2008 00:28 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Remote? Dat ding wat je náást je Mac moet aanschaffen ..
Ja bij oude MacBooks indeed. De iMac ook ja. Maar bij de MacBook / Pro moet je hem erbij kopen á 20 euro.quote:Op zondag 21 december 2008 00:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb em gewoon bij m'n Macbook gekregen? en bij de aanschaf van de iMac ook overigens
Ik vind het alleen kut dat ik voor een Universal Dock ¤40,- moet neerleggen voor een paperweight met 8 waardeloze iPod-adapters van allerlei iPods die ik toch niet heb (Er zit immers ook nog een adapterklepje bij je iPod (Touch)) en een extra Remote die ik toch al heb..
Kênkers, beetje cheap van ze hoor...quote:Op zondag 21 december 2008 00:33 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ja bij oude MacBooks indeed. De iMac ook ja. Maar bij de MacBook / Pro moet je hem erbij kopen á 20 euro.
Oh dat is niet nog niet alles. De DVI-adapter hebben ze er voor het gemak ook maar uitgelaten. Dit geldt ook voor de MacBook Air overigens.quote:Op zondag 21 december 2008 00:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Kênkers, beetje cheap van ze hoor...
Je betaald al een meerprijs t.o.v een Windows laptop en nog te pinnig om een remote erbij te doen? Dat mogen ze bij de MBP toch wel op z'n minst doen..
Ja, die dus.... Het is toch wel handig om niet elke keer je kabel los te trekken van je geluidsinstallatie om in je iPod te proppen, maar om daar nou ¤40,- voor neer te leggen..quote:Op zondag 21 december 2008 00:42 schreef Geqxon het volgende:
Een apparaatje met de productiekosten van 3 euro. Het verhoogd de shipping-cost niet eens...
De iPod dock al helemaal:
[ afbeelding ]
En voor dat magistrale stukje electronica en plastic betaal je 39 euro.
hangt er vanaf wat er kapot is, of je nog garantie hebt.quote:Op zondag 21 december 2008 12:09 schreef Reddiablo het volgende:
anyone, hoe zit het met het repareren van je iPod bij een Apple store of eventueel de Mediamarkt?
hij doet alleen nog maar mono (na een valpartij) -- garantie moet ik nog hebben, heb 'm 6 maanden ofzoquote:Op zondag 21 december 2008 12:11 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat er kapot is, of je nog garantie hebt.
Ga er vanuit dat je 'm 2 weken kwijt bent.
Ik kijk voornamelijk via Speedtest.nl, maar heb ook een download opgestart om de snelheid te monitoren. En ik merk het met internetten dat het af en toe helemaal wegvalt. Maar dat is ook direct vanaf het modem, dus dat ligt aan Telfort (of de modem).quote:Op zaterdag 20 december 2008 10:53 schreef Swetsenegger het volgende:
De DC-202v5 kan als dhcp client maximaal 94Mbps routeren op zijn wanpoort. Dus dat zou geen bottleneck moeten zijn.
Op de eerste plaats, hoe meet je je snelheid?
En op de tweede plaats, welke snelheid haal je als je rechtstreeks op het modem zit.
Ik weet wat voor kosten er bij komen kijken. Maar dat een remote 19 euro kost, en een dock 39 euro? Dan is één van de twee prijzen niet correct.quote:Op zondag 21 december 2008 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Geqxon zijn wereldbeeld is een beetje vertroebeld. Een ipod dock kost echt meer dan 3 euro om te produceren. Ik gok minimaal een dollar of 10 tot 15 dollar FOB, inclusief shared tooling cost voor de mold, kosten voor spuitgieten van de casing, verpakking, FCC, CE, assembly, QC, margin en final inspection.
Vervolgens moet er verscheept, ingeklaard en opgeslagen worden. Daarna komt de fijnmazige distributie om de zooi in een winkel te krijgen. En uiteindelijk de winkel medewerker die het uit de kast moet pakken, de kassaaanslag moet doen en je 'een fijne dag nog' moet toewensen. Uiteindelijk moet er geld gereserveerd worden voor RMA, DOA's, koersschommelingen, liability en andere randzaken waar je als wereldwijde manufacturer mee te maken krijgt. En bij elke stap moet er iets verdiend worden.
Dus 40 euro vind ik in dit geval geen gekke prijs
de tooling voor een remote is al een stuk eenvoudiger, minder materiaal voor het spuitgieten, geen power dus geen LVD ook geen EMC alleen RTTE, minder gecompliceerde techniek.quote:Op zondag 21 december 2008 17:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik weet wat voor kosten er bij komen kijken. Maar dat een remote 19 euro kost, en een dock 39 euro? Dan is één van de twee prijzen niet correct.
pfoeh, dat moet geweest zijn toen Eloise haar MBP kreeg dus waar kan ik achterhalen hoe oud die is?quote:Op zondag 21 december 2008 15:45 schreef Tijn het volgende:
Swets, weet jij nog de datum dat je je 12" PowerBook kocht?
Er staat een gebundelde OmniGraffle 3 op en die wil ik graag upgraden naar 5. Daarvoor moet ik aan de OmniGroup het serienummer van m'n Mac vermelden en de datum waarop 'ie gekocht is. Dat eerste kan ik wel achterhalen, maar dat tweede weet alleen jij
Dank jequote:Op zondag 21 december 2008 19:13 schreef Swetsenegger het volgende:
De MBP is 15 maanden oud Tijn, dus je zal hem nu zo'n 14 maanden hebben
Oke.quote:Op zondag 21 december 2008 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
de tooling voor een remote is al een stuk eenvoudiger, minder materiaal voor het spuitgieten, geen power dus geen LVD ook geen EMC alleen RTTE, minder gecompliceerde techniek.
Nee hoor, dat klopt wel, een FOB van 5 tot 10 euro.
Niet janken als hij opeens in de brand vliegt hequote:Op zondag 21 december 2008 19:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Oke.
Ik heb er maar eentje op DealExtreme gekocht. 8.50 euro met shipping vanuit HongKong.
Zal ik doen.quote:Op zondag 21 december 2008 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet janken als hij opeens in de brand vliegt he
Dit zijn de resoluties die je op je Macbook scherm kunt tonen als ik 't niet mis heb toch? Hoe zit dit dan als je er een extern scherm aanhangt, door middel van VGA of DVI (ik weet niet of dit ook nog verschil uitmaakt), kun je dan ook nog hogere resoluties kiezen, en zo ja, welke zijn dit dan? (Ik roep even een 1440x900?)quote:1280 x 800 (native), 1152 x 720, 1024 x 640, en 800 x 500 pixels bij een aspectratio van 16:10; 1024 x 768, 800 x 600 en 640 x 480 pixels bij een aspectratio van 4:3; 720 x 480 pixels bij een aspectratio van 3:2
Het is namelijk zo dat ik mijn laptop wil vervangen met een Macbook, omdat sinds 2 vrienden van mij een Mac hebben gekocht, ik helemaal verliefd ben geworden op de super manier van werken van deze OS, én omdat 't er erg aantrekkelijk uitziet!quote:Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren
Het antwoord staat toch gewoon in de tekst?quote:Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren
En het paneel is zo'n 39583727 keer beter.quote:Op zondag 21 december 2008 20:44 schreef Edwinuss het volgende:
Is de meerwaarde van 24 inch dat hij alleen groter is ? Of is die 2,8GHz echt de moeite waard ?
Waarom ?quote:Op zondag 21 december 2008 20:46 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
En het paneel is zo'n 39583727 keer beter.
Kleuren zijn inderdaad heel erg belangrijk voor mij! Dus dat is die 600 zeker waardquote:Op zondag 21 december 2008 20:52 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
TN vs. H-IPS
Dus ; betere kijkhoeken, betere kleurweergave, beter contrast etc. etc.
Ja, dat vind ik ook. Je kunt er later zelf wel een andere harddisk in zetten, maar dan moet je maar even voor jezelf overwegen of je dat het gedoe waard vind. Anders is een externe harddisk natuurlijk ook altijd een optie. Zeker een FW 800 schijf is minstens zo snel als een interne schijf.quote:Op zondag 21 december 2008 21:15 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het upgraden van een harde schijf wel aan de dure kant is.
Ga uiteraard een externe halen, heb er inmiddels al 2 versleten. Heb per ongeluk 2 keer laten vallen ( schijven lagen op mijn PC )quote:Op zondag 21 december 2008 21:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Je kunt er later zelf wel een andere harddisk in zetten, maar dan moet je maar even voor jezelf overwegen of je dat het gedoe waard vind. Anders is een externe harddisk natuurlijk ook altijd een optie. Zeker een FW 800 schijf is minstens zo snel als een interne schijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |