Het is wel 1 van de weinige routers op de markt die het aan kan...quote:Op donderdag 4 december 2008 14:41 schreef Erik het volgende:
[..]
Ik haal met mijn D-Link router toch echt 11 mb per seconde (da's 80-90 mbit toch?)
11MB is 80~90Mb jaquote:Op donderdag 4 december 2008 14:41 schreef Erik het volgende:
[..]
Ik haal met mijn D-Link router toch echt 11 mb per seconde (da's 80-90 mbit toch?)
Ik zit vaak op verschillende locaties en wil dan bij de bestanden komen die ik thuis op m'n harde schijf heb staan. Als ik nu een bestandje van een paar honderd MB wil hebben, zit ik hartstikke lang te wachten. Met 10 Mbit kom je inderdaad een eind, maar tering hey, dat kost gewoon 80 euro per maand. Dat gaat natuurlijk nergens over.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik wel hoor. Ik heb echt niet meer nodig dan die 2Mbps. Wat ga je in godsnaam doen dan?
Natuurlijk, dat snap ik ook. Maar feit is dat kabel en zeker ADSL hartstikke achter lopen als je kijkt naar wat andere technologieën als glasvezel bieden.quote:Tja das heel simpel. 99% van die glasprojecten zijn PoC's waar weinig winst intentie achterzit. ADSL kan simpelweg niet sneller en kabel moet docsis 3 uitrollen hetgeen een wisseling van hardware betekent voor miljoenen aangesloten huishoudens.
Beetje appels met peren vergelijken dus.
Ik doelde eigenlijk ook op het glas gedeelte:quote:Op donderdag 4 december 2008 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[...]
Maar ik zeg toch niet dat geen 1 router het kan.
[...]
Glas is dus niet veel trager dan de beloofde 100Mbps, slecht 10Mbps trager.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Glas is vaak veel trager dan de beloofd e100Mbps [...]
Kabel loopt helemaal niet achter. er is tot 6GB ruimte op de kabel dacht ik. Ze bieden het niet aan. Maar dat is dus simpelweg het commerciele verhaal. ADSL is wel verouderd. VDSL kan nog wat lucht geven, maar KPN gaat niet voor niets met reggefiber nederland verglazen.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zit vaak op verschillende locaties en wil dan bij de bestanden komen die ik thuis op m'n harde schijf heb staan. Als ik nu een bestandje van een paar honderd MB wil hebben, zit ik hartstikke lang te wachten. Met 10 Mbit kom je inderdaad een eind, maar tering hey, dat kost gewoon 80 euro per maand. Dat gaat natuurlijk nergens over.
[..]
Natuurlijk, dat snap ik ook. Maar feit is dat kabel en zeker ADSL hartstikke achter lopen als je kijkt naar wat andere technologieën als glasvezel bieden.
Glas is wel vaak veel trager dan de beloofde 100Mbps. Dat deze nu toevallig echt tot 80~90 kan wil niet zeggen dat dat met alle glasverbindingen zo is. In veel pilot gebieden wordt nauwelijks 10Mbps gehaald.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:07 schreef Erik het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk ook op het glas gedeelte:
[..]
Glas is dus niet veel trager dan de beloofde 100Mbps, slecht 10Mbps trager.
Natuurlijk wil het niet zeggen dat alle glasverbindingen bijna de volledige snelheid aankunnen, maar wel dat het gewoon mogelijk is voor huis tuin en keuken aansluitingquote:Op donderdag 4 december 2008 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Glas is wel vaak veel trager dan de beloofde 100Mbps. Dat deze nu toevallig echt tot 80~90 kan wil niet zeggen dat dat met alle glasverbindingen zo is. In veel pilot gebieden wordt nauwelijks 10Mbps gehaald.
*zucht* wat snap je nu niet? Dat onsbrabantnet het haalt (waar ik overigens ook al diverse andere verhalen over heb gehoord) doet toch niets af aan mijn opmerking? In vele gevallen wordt de beloofde snelheid met glas NIET ik herhaal NIET gehaald.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:08 schreef Erik het volgende:
[..]
Natuurlijk wil het niet zeggen dat alle glasverbindingen bijna de volledige snelheid aankunnen, maar wel dat het gewoon mogelijk is voor huis tuin en keuken aansluiting
Het is niet toevallig dat deze lijn 80~90 haalt, dat haalt iedereen met een aansluiting van Onsbrabantnet, dat zijn duizenden mensen in meerdere gemeentes. Een pilot gebied lijkt me niet echt representatief om een oordeel te geven over de snelheid van glas, het is immers een pilot.
Het punt is dat ik van te voren niet weet welke bestanden ik wanneer nodig heb. Dus dan zou ik continu m'n hele harddisk moeten mirroren met zo'n server.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En als je veel op verschillende locaties zit en op al die locaties bestanden tot honderden MB's wil kunnen gebruiken is een webserver sowieso de beste oplossing. Dedicated hosting heb je al voor 25 euro per maand, dan is alleen je download nog de bottleneck.
Dat commerciële verhaal is ook alleen maar ontstaan omdat er geen concurrentie op de kabel is. Als ik kon kiezen tussen Ziggo, UPC en nog 10 aanbieders, zouden in no time de snelheden stijgen en de prijzen zakken. Dat gebeurde de afgelopen jaren ook met ADSL.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kabel loopt helemaal niet achter. er is tot 6GB ruimte op de kabel dacht ik. Ze bieden het niet aan. Maar dat is dus simpelweg het commerciele verhaal.
En in vele gevallen wordt het WEL, ik herhaal WEL gehaald. Dus je kunt niet zeggen dat glasvezel in VEEL gevallen niet de volledige snelheid (min een beetje) haalt.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
*zucht* wat snap je nu niet? Dat onsbrabantnet het haalt (waar ik overigens ook al diverse andere verhalen over heb gehoord) doet toch niets af aan mijn opmerking? In vele gevallen wordt de beloofde snelheid met glas NIET ik herhaal NIET gehaald.
Je insteek is verkeerd. Die kennis hoort bij de happy few... wereldwijd! Alle glasprojecten zijn PoC's of voortgekomen uit een PoC (Zoals onsbrabantnet voort is gekomen uit de PoC van eindhoven als ik me niet vergis).quote:Op donderdag 4 december 2008 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat ik van te voren niet weet welke bestanden ik wanneer nodig heb. Dus dan zou ik continu m'n hele harddisk moeten mirroren met zo'n server.
Ik wil gewoon sneller internet. En als ik dan zie dat een kennis al 2 jaar een upstream heeft die 50x sneller is dan de mijne voor de helft van het geld, krijg ik het gevoel dat ik hopeloos achter de feiten aan hobbel. Dat ze het in de rest van de wereld nog slechter doen, maakt mijn situatie niet beter.
Dat kan ik wel roepen aangezien ik regelmatig met verschillende partijen die dit aanbieden contact heb. En jij?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:21 schreef Erik het volgende:
[..]
En in vele gevallen wordt het WEL, ik herhaal WEL gehaald. Dus je kunt niet zeggen dat glasvezel in VEEL gevallen niet de snelheid haalt.
Ik niet, alleen ervaringen om me heen en wat ik lees op internet. Waar ik over val is dat je het hebt over pilots die niet goed lopen:quote:Op donderdag 4 december 2008 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat kan ik wel roepen aangezien ik regelmatig met verschillende partijen die dit aanbieden contact heb. En jij?
Dan lijkt me dus dat de pilots nog niet ver genoeg zijn, eenmaal uit de pilot fase zal er, mag ik aannnemen, toch gewoon een stabiel en snel glasnetwerk zijn met de juiste snelheden? Anders heeft glas weinig zin.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[...]
In veel pilot gebieden wordt nauwelijks 10Mbps gehaald.
Belabberdquote:Als van alle glasaanbieders minder dan de helft de beloofde 100Mbps levert. Hoe zou je het dan willen noemen?
Zorg dat je TV op je Mac is aangesloten en dat je Display Settings niet op "mirror" staat. Vervolgens open je Californication in VLC, ga je naar het menu Video en kies je onder Video Device je TV (waarschijnlijk Screen 2).quote:Op donderdag 4 december 2008 16:26 schreef fliert het volgende:
Is er een mediaspeler die een op de mac aangesloten tv lekker kan weergeven?
Zoals in: ik photoshoppen en meisje naar laatste aflevering van californication kijken, full screen?
Met de vlc speler krijg ik het maar niet voor elkaar.
AL de glasnetwerken zijn proof of concepts en gesubsidieerde pilots. Waarom denk je dat de tarieven zo laag zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:30 schreef Erik het volgende:
[..]
Ik niet, alleen ervaringen om me heen en wat ik lees op internet. Waar ik over val is dat je het hebt over pilots die niet goed lopen:
[..]
Dan lijkt me dus dat de pilots nog niet ver genoeg zijn, eenmaal uit de pilot fase zal er, mag ik aannnemen, toch gewoon een stabiel en snel glasnetwerk zijn met de juiste snelheden? Anders heeft glas weinig zin.
[..]
Belabberd
Subsudies natuurlijk.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
AL de glasnetwerken zijn proof of concepts en gesubsidieerde pilots. Waarom denk je dat de tarieven zo laag zijn.
Dat snap ik natuurlijk ook wel. En ik ben ook niet te beroerd om een paar tientjes in de maand te betalen voor een snelle verbinding. Waar ik me vooral aan stoor is dat de focus altijd op de downstream ligt, terwijl ik de upstream minstens zo belangrijk vind. Wat moet ik met een 120/10 verbinding? Ik had liever 20/20, maar dat biedt niemand aan.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je insteek is verkeerd. Die kennis hoort bij de happy few... wereldwijd! Alle glasprojecten zijn PoC's of voortgekomen uit een PoC (Zoals onsbrabantnet voort is gekomen uit de PoC van eindhoven als ik me niet vergis).
Ik vind het wel typisch een beetje nederlands zuur om je eigen situatie te vergelijken met die 1% die het beter heeft en niet met die 99% die het slechter heeft. Ja internet kan sneller. Maar als je dat commercieel wil uitrollen kost dat verschrikkelijk veel geld. OF je moet gaan verglazen tot de voordeur OF je moet bij miljoenen aangesloten huishoudens hardware gaan vervangen. Daar hangt een prijskaartje aan dat terug verdient moet worden. Een partij als UPC is geen filantropische instelling. En zo'n beetje alle glastrajecten zijn gesubsidieerd tot stand gekomen en dus niet te vergelijken.
Leopold werkt bij mij uberhaupt nietquote:Op donderdag 4 december 2008 16:43 schreef MeneerTim het volgende:
Het is natuurlijk verschrikkelijk illegaal, maar ik kan totaal geen cracks meer gebruiken in Mac OS Leopold. Hebben jullie daar ook weleens last van? Zodra ik een crack opstart krijg ik dat de applicatie onverwacht beëindigd is.
Daar had ik met Max OS Tiger totaal geen last van.
Hoe bedoel je "dat werkt niet"? Ik heb geen flauw idee hoe het in het Nederlands allemaal heet, maar ik denk dat je wel op de goede plek kijkt. Ik bedoel dit vinkje:quote:Op donderdag 4 december 2008 16:43 schreef fliert het volgende:
Tijn die eerste, display settings, waar doe ik dat?
Bij systeemvoorkeuren en beeldscherm zie ik geen keus voor mirror. Synchrone weergave, als je dat bedoelt heb ik uitgevinkt. Dit werkt helaas niet.
Gebruikten we allemaal nog maar Max OSquote:Op donderdag 4 december 2008 16:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Leopold werkt bij mij uberhaupt niet
Dat was de goede tijd ja, toen werkte alles nog.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gebruikten we allemaal nog maar Max OS
Ja hallo, op die manier verbleken mijn problemen tot kinnesinne.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Leopold werkt bij mij uberhaupt niet
quote:Op donderdag 4 december 2008 16:26 schreef fliert het volgende:
Is er een mediaspeler die een op de mac aangesloten tv lekker kan weergeven?
Zoals in: ik photoshoppen en meisje naar laatste aflevering van californication kijken, full screen?
Met de vlc speler krijg ik het maar niet voor elkaar.
Het scherm is zo groot als de resolutie die erop is ingesteld. Bij mij heeft m'n 2e scherm een hogere resolutie dan m'n eerste scherm en dus wordt het groter weergegeven. Maar als het 2e scherm een lagere resolutie heeft (zoals bij een TV), dan is 'ie kleiner.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:02 schreef fliert het volgende:
Tijn harstikke bedankt voor je hulp. Het gaat idd over hetzelfde scherm, alleen is mijn rechterscherm kleiner dan op jouw afbeelding?
Elk scherm heeft z'n eigen Display Settings venster, die op het betreffende scherm wordt weergeven. Op je iMac zie je het venster voor de beeldinstellingen van het scherm van je iMac en op de TV zie je een venster met de beeldinstellingen van de TV.quote:Ik heb de tv ook nog niet goed ingesteld denk ik, die gaat ongewild mee met de 1920X1200 resolutie denk ik, het lukt me niet om ze onafhankelijk van elkaar te schalen op de een of andere manier.
Maar dan nog moet ik van te voren weten welke files ik mee moet nemen en bovendien moet ik dan met een apparaat zeulen. Ik heb veel liever dat ik via internet gewoon snel bij m'n harddisk thuis kan.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:29 schreef portier het volgende:
Tijn, ik heb een 160 GB draagbare anti-shock HD van Freecom (Freecom ToughDrive). Die heeft 5 weken backpacken door Azië overleefd (en mijn foto's ook). Ideaal ding, alleen USB poort nodig. Is dit niet een oplossing voor je dataverhaal?
Dat is een dag later alweer ontkend en gecorrigeerdquote:Op donderdag 4 december 2008 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Hadden we trouwens nog meegekregen dat apple tegenwoordig een virusscanner adviseert?
Oh apart, dat is met mijn versie van VLC (0.8.6c) niet zo?quote:Op donderdag 4 december 2008 19:10 schreef fliert het volgende:
Hmm, Tijn, ik heb het precies ingesteld dacht ik, maar mijn beeldscherm springt naar zwart zo gauw ik appeltje f indruk. Het tv beeld is dan mooi, maar ik kan niks meer op de mac doen.
Die discussie eronderquote:Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is een dag later alweer ontkend en gecorrigeerd
Gevondenquote:Op donderdag 4 december 2008 19:10 schreef fliert het volgende:
Hmm, Tijn, ik heb het precies ingesteld dacht ik, maar mijn beeldscherm springt naar zwart zo gauw ik appeltje f indruk. Het tv beeld is dan mooi, maar ik kan niks meer op de mac doen.
Ik vind het nou niet echt must have apps eigenlijk....quote:Op donderdag 4 december 2008 22:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
http://www.mupromo.com/winter.php
Kerst Mac software bundel met virusscanner van Intego, Little Snitch en RapidWeaver
Ach, ik heb mijn hyves wachtwoord weer 's achterhaald, maar dat werkt ook niet. Volgens mij nog een erge beta.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Leuk dat Hyves vandaag z'n mobiele applicatie voor de iPhone/iPod Touch lanceert..
[ afbeelding ]
Maar waar de F*ck moet je je inloggegevens dan invullen?
Hij probeert al in te loggen zonder dat ie je gebruikersnaam en wachtwoord weet..
Dat Little Snitch is een flutprogramma ..quote:Op donderdag 4 december 2008 22:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
http://www.mupromo.com/winter.php
Kerst Mac software bundel met virusscanner van Intego, Little Snitch en RapidWeaver
Via wireless idd (staat trouwens ook boven het plaatjequote:Op donderdag 4 december 2008 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heb je dit over Wireless getest ofzo? Want via LAN haal je toch wel ~80/90 MB
The Vista-Experience in OSXquote:Op donderdag 4 december 2008 23:33 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat Little Snitch is een flutprogramma ..Overal moet je toestemming voor geven en zulke ongein.
Werkt het nu wel zoals je wilde? Dus dat je film kunt kijken op je TV en tegelijkertijd het scherm van je Mac kunt gebruiken? Best een toffe setup eigenlijk, zou ik ook moeten doenquote:Op vrijdag 5 december 2008 00:19 schreef fliert het volgende:
Tijn man, geweldig! Had ik waarschijnlijk jaren naar lopen zoeken.
Hartelijk dank dus.
Hij vraagt het wachtwoord als 'ie niet kan verbinden met de mailserver of als er iets mis gaat tijdens het ophalen van je mail. Misschien dat je het te vaak checkt ofzo? Zolang Mail geen problemen tegenkomt, vraagt 'ie ook niet om je wachtwoord.quote:Is het trouwens een bekend fenomeen dat macmail blijft vragen naar het wachtwoord van de provider? En zich niks aantrekt van 'opslaan in sleutelhanger'? Irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |