abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2008 @ 08:55:28 #76
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_63843612
quote:
Op maandag 8 december 2008 04:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mijn vader heeft een Macbook Pro gekocht, en dat werkt eigenlijk best wel mooi dat Mac OS X. Nu vroeg ik mij af, kan je ook een goede videokaart (HD4870) in een Mac Pro zetten? Zijn er 12V aansluitingen van de voeding beschikbaar om de kaart aan te sluiten?
De snelste ATI videokaart die op dit moment beschikbaar is voor de Mac Pro is volgens mij de HD3870. ATI heeft wel gezegd dat ze bezig zijn met een Mac-editie van de HD4870 (niet de X2 though), dus die zou binnenkort beschikbaar moeten zijn. Je kunt geen standaard videokaart in een Mac Pro zetten.
pi_63845485
Weer wat newbie vragen
Hebben jullie ervaring met clamxav? Een collega adviseerde toch een virus scanner te installeren.

Soms worstel ik ook met de structuur van de mac. Ik heb bijvoorbeeld kleurprofielen van adobe gedownload, en in acr en lightroom gezet. Maar op mijn bureaublad staat nu een icoon van 'schijf' cameraprofiles die ik niet kan verwijderen, omdat het in gebruik zou zijn. Hetzelfde met firefox en vlc speler. Wat doe ik verkeerd?
pi_63845861
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:29 schreef fliert het volgende:
Soms worstel ik ook met de structuur van de mac. Ik heb bijvoorbeeld kleurprofielen van adobe gedownload, en in acr en lightroom gezet. Maar op mijn bureaublad staat nu een icoon van 'schijf' cameraprofiles die ik niet kan verwijderen, omdat het in gebruik zou zijn. Hetzelfde met firefox en vlc speler. Wat doe ik verkeerd?
Klikkerdeklik
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 december 2008 @ 10:46:42 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63845922
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:35 schreef no1uknow het volgende:
Weetje wat ik trouwens nog wel het mooiste aan alles van Apple vind, ik heb al die 19 jaren van m'n leven lopen kloten en rotzooien met Windows e.d. terwijl het allemaal zoveel beter, mooier, makkelijk etc. kan. Wat een gemak en eenvoud zeg die iMac en die iPhone
Vertel dat nou maar niet tegen windows gebruikers want dan ben je een evangelist die teveel heeft betaald voor zijn systeem omdat je een gelijkwaardig systeem voor 499,- bij de Aldi kan kopen....
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 december 2008 @ 10:50:16 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63845999
quote:
Weer wat newbie vragen
Hebben jullie ervaring met clamxav? Een collega adviseerde toch een virus scanner te installeren.
Nonsens.
quote:
Waarschijnlijk draai je het vanuit de virtuele schijf. Je moet dat profiel waarschijnlijk verslepen naar de app map en daarvandaan installeren in je app.
pi_63846005
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vertel dat nou maar niet tegen windows gebruikers want dan ben je een evangelist die teveel heeft betaald voor zijn systeem omdat je een gelijkwaardig systeem voor 499,- bij de Aldi kan kopen....
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  maandag 8 december 2008 @ 10:52:37 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_63846046
quote:
Weer wat newbie vragen
Ik zou er niet aan beginnen. Het maakt je computer alleen maar traag en doet verder niks nuttigs.
quote:
Wanneer je iets download voor de Mac, zit dat vaak verpakt in een disk image (extensie .dmg). Dat is als het ware een CD'tje waarop de software staat die je wilt installeren.

Als je zo'n .dmg bestand opent (gaat automatisch als je het met Safari downloadt, of als je dubbel klikt op het .dmg bestand), wordt de disk gemount. Dat betekent dat de schijf in je computer wordt gestopt. Je krijgt dan de inhoud van de schijf te zien. In het geval van VLC staat op zo'n schijf bijvoorbeeld de VLC Media Player.

Om deze applicatie op je computer te installeren, sleep je het icoontje van VLC van de disk image naar de map /Applications op je harde schijf.

Je kunt de gemounte disk nu uit je computer halen door 'em aan te klikken en te drukken op Appeltje + E (eject) of er rechts op te klikken en te kiezen voor "Eject". Daarna kun je ook het .dmg bestand verwijderen (die dan niet meer in gebruik zal zijn).

Je kunt VLC nu opstarten en gebruiken vanuit je /Applications map. Als je het programma vaak gebruikt, is het een goed idee om het ook even in je Dock te slepen. Dan kun je er makkelijker bij

Dus samengevat is dit het DMG stappenplan:

1. download .dmg bestand
2. mount schijf door het .dmg bestand te openen
3. kopieer de bestanden van de schijf naar je hard disk
4. eject schijf
5. verwijder .dmg bestand

Succes

[ Bericht 3% gewijzigd door Tijn op 08-12-2008 11:19:03 ]
pi_63852224
HP Van de Sint een printer/scanner/kopieerapparaat in één van HP gekregen. En er is zelfs een widget bij om de inkthoeveelheid in het ding te checken.
pi_63854196
Ik ben mijn Mighty Mouse zat. Dus ik zoek vervanging. Welke muis kunnen jullie aanraden? En geen Wacom, want die heb ik al Maar die vind ik niet altijd even prettig of handig.
  maandag 8 december 2008 @ 16:40:30 #85
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_63854763
Mijn very basic Logitec USB muis doet het al jaren geweldig .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  maandag 8 december 2008 @ 17:06:22 #86
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_63855476
http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/3287&cl=nl,nl

Die heb ik. Bleek toen ik hem ophaalde wel een laptop muis te zijn, maar gezien mijn niet heel grote handen werkt ie toch ideaal . Ik mis alleen het knijpen om expose(toch?) te gebruiken. Ben nu aan het wennen om daar f3 voor te gebruiken.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_63855549
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:20 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben mijn Mighty Mouse zat. Dus ik zoek vervanging. Welke muis kunnen jullie aanraden? En geen Wacom, want die heb ik al Maar die vind ik niet altijd even prettig of handig.
Logitech MX Revolution. Je gebruikt wel weer een extra USB poort, maar de muis werkt erg prettig. Hij heeft mijn Mighty ook vervangen.
pi_63855614
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:20 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb de MX Revolution. Oké toegegeven hij ziet er niet zo 1,2,3 mooi uit maar hij werkt wel erg fijn. En besides bij Yorcom kost 'ie een euro of 60 dacht ik. ( Je woonde in Vlaardingen toch .. ? )
pi_63856231
Werken die back buttons ook in Safari? Dat zou wel handig zijn Overigens lijkt de MX620 erg veel op de Revolution, maar dan met 1 scrollwiel minder.

Bijna overal lees ik dat ze aardig groot zijn maar hoe groot zijn ze in vergelijking met een Mighty Mouse?

Ik woon in Vlaardingen ja. Dan kan ik er gelijk een USB hub bij kopen, want heb helemaal geen USB poort meer over 60 euro is wel aan de hoge kant, had meer ± 40 euro in gedachten.
pi_63856990
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:39 schreef super-muffin het volgende:
Werken die back buttons ook in Safari? Dat zou wel handig zijn Overigens lijkt de MX620 erg veel op de Revolution, maar dan met 1 scrollwiel minder.

Bijna overal lees ik dat ze aardig groot zijn maar hoe groot zijn ze in vergelijking met een Mighty Mouse?

Ik woon in Vlaardingen ja. Dan kan ik er gelijk een USB hub bij kopen, want heb helemaal geen USB poort meer over 60 euro is wel aan de hoge kant, had meer ± 40 euro in gedachten.
Oh ja de 620 heb ik ook nog ergens. Wel wat goedkoper ja maar ook een minder fijne vorm voor je hand zeg maar ..

De knoppen kun je indeed allemaal instellen wat je er mee wilt .. in Safari werkt 't ook met die knoppen wat je bedoelt.

Brakke iPhone pic ..
  maandag 8 december 2008 @ 20:55:23 #91
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_63860437

Bizar hoeveel mensen daar zijn.

Zou er eigenlijk in NL nog een "echte" Apple Store komen?
pi_63872432
Sinds vrijdag heb ik mijn alu macbook en het is een fantastisch ding, maar in de hoek van de trackpad zit een heel klein veegje. het ontsiert hem een beetje en zal misschien problemen opleveren bij een latere doorverkoop.
Er is mee te leven, maar een groter probleem is het feit dat ik het toetsenbord erg moeilijk vind om te gebruiken in het donker.
Oogjes worden iets minder en ik denk dat ik aan het verlichte toetsenbord moet.(tekens zijn wel erg dun en onopvallend)
Het lijkt mij voor apple geen probleem, maar het is wel een klap geld meer voor zo'n toevoeging.
Hopelijk valt er iets te regelen.
PSN: Poekimammi_nl
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:01:44 #93
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_63873161
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:55 schreef Junkie het volgende:

Bizar hoeveel mensen daar zijn.

Zou er eigenlijk in NL nog een "echte" Apple Store komen?
Wat een stel Amerikanen zeg, bah. Stom klapvee.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_63876936
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:25 schreef JoMo0 het volgende:

[..]

Oh ja de 620 heb ik ook nog ergens. Wel wat goedkoper ja maar ook een minder fijne vorm voor je hand zeg maar ..

De knoppen kun je indeed allemaal instellen wat je er mee wilt .. in Safari werkt 't ook met die knoppen wat je bedoelt.

Brakke iPhone pic ..
[ afbeelding ]
Oh valt nog wel mee eigenlijk. Ik ga dus voor de Revolution. Bedankt
pi_63878745
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:01 schreef portier het volgende:

[..]

Wat een stel Amerikanen zeg, bah. Stom klapvee.
Ze maken er gewoon een feestje van.
Maar gvd wat een hoop medewerkers
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_63881776
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:37 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Ze maken er gewoon een feestje van.
Maar gvd wat een hoop medewerkers
In de Apple Store in NYC (de glazen kubus) stond bij elke iMac/MacBook en elke iPod een vaste medewerker. Plus nog een hoop rondlopende medewerkers. Per tafel dus al een persoon of 8.
  FOK!fotograaf dinsdag 9 december 2008 @ 20:14:16 #97
159915 -Menn0-
MNO
pi_63887830
Zag laatst in Amstelveen ook een iCentre

Niet meer uur in de bus naar Amsterdam
,,/
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:37:56 #98
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63888462
Weet iemand een tool of plugin voor Firefox waarmee je flash video kunt downloaden? Ik heb het al geprobeerd met Download Helper en Flash Video Downloader, maar dat werkt niet. Hij kan op de opgegeven site de video niet vinden... Het gaat om dit filmpje:

http://www.dag.nl/Video/Artikelpagina-Video/GeileSleurhut.htm

Ik kan in de page source ook niet zo snel de juiste URL vinden. Iemand een idee?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_63889027
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_63890740
Hmmm...na een aantal malen kalibreren is mijn batterij gedaald tot 48%. Veel meer krijg ik niet meer uit.

* Walter_Sobchak struint eBay af voor een nieuwe...
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')