Is dat de nieuwe met die hippe shader enzo en dinges Parallels? Potentieel VMWare weggooi informatie vraag post. Tevens TVP.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:54 schreef JoMo0 het volgende:
Wie had het nou laatst over Parallels 4.0?
It's fast ..
* JoMo0 VMWare weer weggegooid heeft.
Jep de nieuwe inderdaad. Zit er allemaal shiny uit maar werkt ook nog eens goed ..quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:13 schreef portier het volgende:
[..]
Is dat de nieuwe met die hippe shader enzo en dinges Parallels? Potentieel VMWare weggooi informatie vraag post. Tevens TVP.
Hersteldquote:Op vrijdag 5 december 2008 07:33 schreef eer-ik het volgende:
OP is kapot
quote:Op donderdag 4 december 2008 23:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Leuk dat Hyves vandaag z'n mobiele applicatie voor de iPhone/iPod Touch lanceert..
[ afbeelding ]
Maar waar de F*ck moet je je inloggegevens dan invullen?
Hij probeert al in te loggen zonder dat ie je gebruikersnaam en wachtwoord weet..
Blame Applequote:Op vrijdag 5 december 2008 10:42 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil een iMac, ook al heb ik hem niet nodig.
Blijft mooi hoe grote namen er soms naast zitten. Klassieker: Slashdot over de eerste iPod.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:55 schreef Svyatagor het volgende:
[ afbeelding ]
'97, toen Wired Apple doodverklaarde.
Noodle had daar een linkje van toch? Anders heb ik ook nog wel de DMG.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef super-muffin het volgende:
Welke video converter moet ik nu gebruiken voor mijn iPhone nu ik VisualHub niet meer kan downloaden?
quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef super-muffin het volgende:
Welke video converter moet ik nu gebruiken voor mijn iPhone nu ik VisualHub niet meer kan downloaden?
Heb hem even online gezet voor jequote:Op vrijdag 5 december 2008 12:54 schreef super-muffin het volgende:
>> hierquote:Op vrijdag 5 december 2008 13:11 schreef super-muffin het volgende:
Mooi. Of als je een alternatief hebt vind ik het ook goed
Misschien kun je met QuickSliver iets proberen, maar er zijn hier mensen die daar meer van weten dan ik.quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:27 schreef fliert het volgende:
Vraag over de teksteditor die standaard bij de mac komt:
klopt het dat ik "open bestand" hier mis? Ik vond kladblok altijd een van de fijnere progjes op de pc.
Kan ik een sneltoets koppelen aan bijvoorbeeld deze toepassing?
Bij tekst typen, als de cursor ergens in het midden van de zin staat, hoe snel aan het einde of begin terug?
Bedankt alvast.
Heel mooi dit, vooral in de week waarin het aandeel van Windows op pc's is afgenomen tot <90%quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:55 schreef Svyatagor het volgende:
[ afbeelding ]
'97, toen Wired Apple doodverklaarde.
bron? En is de overige 10% dan linux?quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Heel mooi dit, vooral in de week waarin het aandeel van Windows op pc's is afgenomen tot <90%
Bron En Linux moest het doen met 0,82 %quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
bron? En is de overige 10% dan linux?
whehe, zo'n popup op 't internet zeker?quote:Op zaterdag 6 december 2008 11:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
Zit ik lekker op m'n MacBook te surfen krijg ik dit:
[ afbeelding ]![]()
Goed gezien wel dat ik Windows draai
Ik heb een link naar dat nieuwsbericht in het vorige Appletopic gepostquote:Op vrijdag 5 december 2008 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
bron? En is de overige 10% dan linux?
Je kan overal op je touchpad klikken door er op te 'tappen' met je vinger.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:49 schreef MaJo het volgende:
Zo mijn eerste post vanaf de macbook
Het is inmiddels gelukt jaDacht dat je op de hele touchpad kon klikken maar kan dus alleen onderin de hoeken
![]()
Even een noobvraag: hoe kun je foto's maken?
Thanksquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan overal op je touchpad klikken door er op te 'tappen' met je vinger.
Foto's maken doe je met photoboot (finder > programma's > photoboot. of gewoon rechtsbovenin op het vergrootglasje klikken en 'photoboot' intikken... niet schrikken hoe snel OSX resultaten terug geeft bij zoeken)
klik links boven op het appeltje > systeemvoorkeuren > dock > toon/verberg automatischquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thankshij gaat echt supersnel inderdaad
nog een vraag, hoe kun je ervoor zorgen dat de balk met alle applicaties niet vaststaat maar verdwijnt als je het niet nodig hebt?
Topquote:Op zaterdag 6 december 2008 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
klik links boven op het appeltje > systeemvoorkeuren > dock > toon/verberg automatisch
Welke heb je gekocht ?quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:49 schreef MaJo het volgende:
Zo mijn eerste post vanaf de macbook
Het is inmiddels gelukt jaDacht dat je op de hele touchpad kon klikken maar kan dus alleen onderin de hoeken
![]()
Even een noobvraag: hoe kun je foto's maken?
Macbook pro 15''quote:
Het enige wat veranderd als je ouder wordt is de prijs van je speelgoed, maar je wordt er nog net zo vrolijk vanquote:Op zaterdag 6 december 2008 23:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Macbook pro 15''mijn eerste nieuwe computer, heb altijd tweede handsjes gehad. Dus heb gelijk goed uitgepakt
Van wie is die quote ook alweer?quote:Op zondag 7 december 2008 11:43 schreef donderopman het volgende:
[..]
Het enige wat veranderd als je ouder wordt is de prijs van je speelgoed, maar je wordt er nog net zo vrolijk van
So truequote:Op zondag 7 december 2008 11:43 schreef donderopman het volgende:
[..]
Het enige wat veranderd als je ouder wordt is de prijs van je speelgoed, maar je wordt er nog net zo vrolijk van
Oh ja wel hoor. Try "comprimeer" eens.quote:Op zondag 7 december 2008 15:34 schreef Norrage het volgende:
Even een vraagje; Hoe kan je in godsnaam bestanden archiveren met je mac? (Zippen dus)....ik dacht dat je gewoon archives kon maken maar die functie heb ik niet?? :/
Je kan in iPhoto de bestanden die je wilt hebben selecteren, dan rechtermuisknop -> open bestand.quote:Op zondag 7 december 2008 15:49 schreef Norrage het volgende:
Ik wil dus foto's in een bestandje zetten, maar ik kan het niet direct in Iphoto doen, dus ik probeer ze handmatig te vinden maar dat kan niet. Want ze staan in mijn iphotolibrary :/
Maar als ik dan gewoon naar alle afbeeldingen ga dan kan ik daar niet comprimeren etc ...heel omslachtig.
Het duurt ook vrij lang dus als je het echt voor kerst moet hebben zou ik 2 keer denken voordat ik het zou bestellen ..quote:Op zondag 7 december 2008 19:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand hier al eens zo'n iPhoto fotoboek besteld? Lijkt me wel een mooi kerstkado. Maar ik kan alleen reviews van jaren terug vinden die wisselend zijn over de drukkwaliteit.
http://www.apple.com/nl/ilife/iphoto/printproducts/index.htmlquote:Om je fotoboek, kaarten of kalender vóór
25 december in huis te hebben, moet je uiterlijk bestellen op: zondag
14 december.
Ik heb meerdere van die boeken besteld en ze zien er prachtig uitquote:Op zondag 7 december 2008 19:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand hier al eens zo'n iPhoto fotoboek besteld? Lijkt me wel een mooi kerstkado. Maar ik kan alleen reviews van jaren terug vinden die wisselend zijn over de drukkwaliteit.
Waarom post je steeds hetzelfde bericht?quote:Op zondag 7 december 2008 21:15 schreef no1uknow het volgende:
Sinds een week een trotse bezitter van een 24" iMac 2,8.
Mag ook wel als je al 2 maanden bij een APR werkt zonder een Mac te hebben
Ik kreeg ook al een dé jàvu gevoelquote:Op zondag 7 december 2008 21:43 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waarom post je steeds hetzelfde bericht?
Top! Morgen maar eens een moei boekwerk samenstellen. Had je trouwens een harde of een zachte kaft gekozen?quote:Op zondag 7 december 2008 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb meerdere van die boeken besteld en ze zien er prachtig uit
Ik heb het allebei wel eens gedaan.quote:Op zondag 7 december 2008 21:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Had je trouwens een harde of een zachte kaft gekozen?
Oh nou je het zegt inderdaad.quote:Op zondag 7 december 2008 21:43 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waarom post je steeds hetzelfde bericht?
Overigens zeg dat niets, tenminste hier bij de APR's lopen de grootste stumpers rond met 0,0 kennis.
cmd-r voor herladen. Alle geopende schermen in het klein is bij mijn imac F3, weet niet of dit altijd hetzelfde is.quote:Op maandag 8 december 2008 02:09 schreef MaJo het volgende:
Heb je op de mac ook een sneltoets voor refresh zoals F5?
En ik dacht dat er ook een toets was zodat je alle schermen die je open hebt staan in het klein kunt zien? Maar kan die niet meer vinden
Op m'n powerbook was dit Fn F11, op de nieuwe macbook zit er zo'n knopje op (F3 inderdaad)quote:Op maandag 8 december 2008 04:34 schreef DaMook het volgende:
[..]
cmd-r voor herladen. Alle geopende schermen in het klein is bij mijn imac F3, weet niet of dit altijd hetzelfde is.
De snelste ATI videokaart die op dit moment beschikbaar is voor de Mac Pro is volgens mij de HD3870. ATI heeft wel gezegd dat ze bezig zijn met een Mac-editie van de HD4870 (niet de X2 though), dus die zou binnenkort beschikbaar moeten zijn. Je kunt geen standaard videokaart in een Mac Pro zetten.quote:Op maandag 8 december 2008 04:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mijn vader heeft een Macbook Pro gekocht, en dat werkt eigenlijk best wel mooi dat Mac OS X. Nu vroeg ik mij af, kan je ook een goede videokaart (HD4870) in een Mac Pro zetten? Zijn er 12V aansluitingen van de voeding beschikbaar om de kaart aan te sluiten?
Klikkerdeklikquote:Op maandag 8 december 2008 10:29 schreef fliert het volgende:
Soms worstel ik ook met de structuur van de mac. Ik heb bijvoorbeeld kleurprofielen van adobe gedownload, en in acr en lightroom gezet. Maar op mijn bureaublad staat nu een icoon van 'schijf' cameraprofiles die ik niet kan verwijderen, omdat het in gebruik zou zijn. Hetzelfde met firefox en vlc speler. Wat doe ik verkeerd?
Vertel dat nou maar niet tegen windows gebruikers want dan ben je een evangelist die teveel heeft betaald voor zijn systeem omdat je een gelijkwaardig systeem voor 499,- bij de Aldi kan kopen....quote:Op zondag 7 december 2008 23:35 schreef no1uknow het volgende:
Weetje wat ik trouwens nog wel het mooiste aan alles van Apple vind, ik heb al die 19 jaren van m'n leven lopen kloten en rotzooien met Windows e.d. terwijl het allemaal zoveel beter, mooier, makkelijk etc. kan. Wat een gemak en eenvoud zeg die iMac en die iPhone
Nonsens.quote:Op maandag 8 december 2008 10:29 schreef fliert het volgende:
Weer wat newbie vragen
Hebben jullie ervaring met clamxav? Een collega adviseerde toch een virus scanner te installeren.
Waarschijnlijk draai je het vanuit de virtuele schijf. Je moet dat profiel waarschijnlijk verslepen naar de app map en daarvandaan installeren in je app.quote:Soms worstel ik ook met de structuur van de mac. Ik heb bijvoorbeeld kleurprofielen van adobe gedownload, en in acr en lightroom gezet. Maar op mijn bureaublad staat nu een icoon van 'schijf' cameraprofiles die ik niet kan verwijderen, omdat het in gebruik zou zijn. Hetzelfde met firefox en vlc speler. Wat doe ik verkeerd?
quote:Op maandag 8 december 2008 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vertel dat nou maar niet tegen windows gebruikers want dan ben je een evangelist die teveel heeft betaald voor zijn systeem omdat je een gelijkwaardig systeem voor 499,- bij de Aldi kan kopen....
Ik zou er niet aan beginnen. Het maakt je computer alleen maar traag en doet verder niks nuttigs.quote:Op maandag 8 december 2008 10:29 schreef fliert het volgende:
Weer wat newbie vragen
Hebben jullie ervaring met clamxav? Een collega adviseerde toch een virus scanner te installeren.
Wanneer je iets download voor de Mac, zit dat vaak verpakt in een disk image (extensie .dmg). Dat is als het ware een CD'tje waarop de software staat die je wilt installeren.quote:Soms worstel ik ook met de structuur van de mac. Ik heb bijvoorbeeld kleurprofielen van adobe gedownload, en in acr en lightroom gezet. Maar op mijn bureaublad staat nu een icoon van 'schijf' cameraprofiles die ik niet kan verwijderen, omdat het in gebruik zou zijn. Hetzelfde met firefox en vlc speler. Wat doe ik verkeerd?
Logitech MX Revolution. Je gebruikt wel weer een extra USB poort, maar de muis werkt erg prettig. Hij heeft mijn Mighty ook vervangen.quote:Op maandag 8 december 2008 16:20 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben mijn Mighty Mouse zat. Dus ik zoek vervanging. Welke muis kunnen jullie aanraden? En geen Wacom, want die heb ik alMaar die vind ik niet altijd even prettig of handig.
Ik heb de MX Revolution. Oké toegegeven hij ziet er niet zo 1,2,3 mooi uit maar hij werkt wel erg fijn. En besides bij Yorcom kost 'ie een euro of 60 dacht ik. ( Je woonde in Vlaardingen toch .. ? )quote:Op maandag 8 december 2008 16:20 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben mijn Mighty Mouse zat. Dus ik zoek vervanging. Welke muis kunnen jullie aanraden? En geen Wacom, want die heb ik alMaar die vind ik niet altijd even prettig of handig.
Oh ja de 620 heb ik ook nog ergens. Wel wat goedkoper ja maar ook een minder fijne vorm voor je hand zeg maar ..quote:Op maandag 8 december 2008 17:39 schreef super-muffin het volgende:
Werken die back buttons ook in Safari? Dat zou wel handig zijnOverigens lijkt de MX620 erg veel op de Revolution, maar dan met 1 scrollwiel minder.
Bijna overal lees ik dat ze aardig groot zijn maar hoe groot zijn ze in vergelijking met een Mighty Mouse?
Ik woon in Vlaardingen ja. Dan kan ik er gelijk een USB hub bij kopen, want heb helemaal geen USB poort meer over60 euro is wel aan de hoge kant, had meer ± 40 euro in gedachten.
Wat een stel Amerikanen zeg, bah. Stom klapvee.quote:Op maandag 8 december 2008 20:55 schreef Junkie het volgende:
Bizar hoeveel mensen daar zijn.![]()
Zou er eigenlijk in NL nog een "echte" Apple Store komen?
Oh valt nog wel mee eigenlijk.quote:Op maandag 8 december 2008 18:25 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Oh ja de 620 heb ik ook nog ergens. Wel wat goedkoper ja maar ook een minder fijne vorm voor je hand zeg maar ..
De knoppen kun je indeed allemaal instellen wat je er mee wilt .. in Safari werkt 't ook met die knoppen wat je bedoelt.
Brakke iPhone pic ..
[ afbeelding ]
Ze maken er gewoon een feestje van.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:01 schreef portier het volgende:
[..]
Wat een stel Amerikanen zeg, bah. Stom klapvee.
In de Apple Store in NYC (de glazen kubus) stond bij elke iMac/MacBook en elke iPod een vaste medewerker. Plus nog een hoop rondlopende medewerkers. Per tafel dus al een persoon of 8.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:37 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ze maken er gewoon een feestje van.
Maar gvd wat een hoop medewerkers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |