abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64057294
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij is ook perfect, je baseert je alleen op wat onderbuik gevoelens. Hij LIJKT trager items op te bouwen. NU kom ik zelf van een MB 2.0 en heb nu de 2.4 alu. Die zijn beide zo snel dat items uberhaupt niet opgebouwd worden in finder. Die staan er gewoon.

En als je hem neerzet hoor je een plastig geluidje en een vlekje op de trackpad. Ik vind het allemaal nogal geneuzel moet ik je zeggen.
Linksonder op de trackpad zat een plekje wat niet goed was en het geluidje was ook gewoon aanwezig.
Je moet het niet persoonlijk nemen als ik iets over Apple te klagen heb.
PSN: Poekimammi_nl
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 15:20:27 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64058560
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:32 schreef Zeiksnor het volgende:

[..]

Linksonder op de trackpad zat een plekje wat niet goed was en het geluidje was ook gewoon aanwezig.
Je moet het niet persoonlijk nemen als ik iets over Apple te klagen heb.
Ik neem niks persoonlijk. Net had je het over een vlekje, nu noem je het een plekje wat niet goed was. En kom op zeg "een geluidje bij het neerzetten"

Nogmaals IK vind het nogal gezeik. En dat is niet omdat ik me persoonlijk aangesproken voel maar omdat ik je een... zeikerd vind.
pi_64059428
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik neem niks persoonlijk. Net had je het over een vlekje, nu noem je het een plekje wat niet goed was. En kom op zeg "een geluidje bij het neerzetten"

Nogmaals IK vind het nogal gezeik. En dat is niet omdat ik me persoonlijk aangesproken voel maar omdat ik je een... zeikerd vind.
Goh.....sterke reactie van je, beetje kinderlijk...
Een vlekje of plekje, wat maakt het uit? het hoort er gewoon niet te zitten op een laptop van ¤1200.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 15:50:02 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64059553
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:46 schreef Zeiksnor het volgende:

[..]

Goh.....sterke reactie van je, beetje kinderlijk...
Nee kinderlijk is een laptop terug brengen om een 'plastic geluidje'. Als iemand het niet met je eens is betekent dat niet per definitie dat zijn argumenten niet sterk zijn.
quote:
Een vlekje of plekje, wat maakt het uit? het hoort er gewoon niet te zitten op een laptop van ¤1200.
Nou omdat je bij het vlekje suggereerde dat het alleen om kleurverschil ging en bij het plekje dat het trackpad daar niet werkte. Wezenlijk verschil. En als je verwacht dat een laptop, van welk bedrag dan ook, volledig homogeen is in kleur en 'geluid bij neerzetten' kan ik je alleen maar een aldi laptop van 399,- aanraden omdat je zeer waarschijnlijk teleurgesteld gaat worden.
pi_64059840
Ik heb niet zo veel zin meer in deze discussie, maar als tip:
Haal je kop (met de hele plank ervoor) eens bij Steve uit zijn reet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 16:00:13 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64059889
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:58 schreef Zeiksnor het volgende:
Ik heb niet zo veel zin meer in deze discussie, maar als tip:
Haal je kop (met de hele plank ervoor) eens bij Steve uit zijn reet.
Dan sluit ik af met de tip dat je je dwangneurose gewoon kan laten behandelen.
pi_64060048
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_64060105
Ik heb nog plannen om ooit eens een Imac aan te schaffen. Alleen wel kansloos dat je ¤50 betaalt voor een toetsenbordje.

http://www.apple.com/nl/keyboard/
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:07:53 #184
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_64060179
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:06 schreef F04 het volgende:
Ik heb nog plannen om ooit eens een Imac aan te schaffen. Alleen wel kansloos dat je ¤50 betaalt voor een toetsenbordje.

Die krijg je er gewoon bij hoor.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:16:47 #185
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_64060501
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:06 schreef F04 het volgende:

Een toetsenbord en een muis zitten gewoon in de doos van je iMac.
  Redactie Games dinsdag 16 december 2008 @ 16:17:59 #186
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_64060555
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een toetsenbord en een muis zitten gewoon in de doos van je iMac.
hihi, hij zei "doos"
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:31:55 #187
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_64061048
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:24 schreef Superhuuper het volgende:
Ik heb sinds kort mijn iMac aangesloten op mijn Full HD Sony Bravia. Dit heb ik aangesloten door middel van een mini-DVI naar DVI-kabel en dan nog een DVI naar HDMI-kabel. Dit werkt allemaal prima, en het ziet het prachtig uit!
Nou is het alleen zo dat ik de externe monitor (tv) als primaire monitor heb ingesteld, zodat alle programma's die ik open (voornamelijk XBMC) op de tv verschijnen.
Wanneer ik echter klaar ben met het mediacenter en weer 'gewoon' op de iMac wil werken, moet ik nu steeds de mini-DVI stekker uit de imac halen, waardoor ik alleen de iMac nog als scherm heb.

Is het mogelijk om (door middel van een sneltoets) de externe monitor uit (en later natuurlijk weer aan) te schakelen zonder steeds de kabel erin en eruit te hoeven doen?
Op mijn oude Macbook heb ik wel zo'n toets (F7). Ik neem aan dat die toets de functie heeft die ik hierboven beschrijf.. Ik heb deze toets echter nog nooit geprobeerd.
Volgens mij is zoiets wel te bouwen met AppleScript of Automator.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:36:36 #188
11697 Junkie
pi_64061228
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:45 schreef Maaike_20 het volgende:
Zal me ook maar even melden in dit topic.
Ben sinds enkele weken een trotse bezitter van een alu Imac 20"
Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn studie en om de administratie van mijn vrijwilligersstichting te verwerken.
Ik vind het echt super! Voor mij geen microsoft en windows meer.
Nieuwe applefan is "geboren".
Ben me nu aan het orienteren op een macbook (pro) en een Iphone.
Ben nog niet echt in apple thuis, zo weet ik de meest simpele dingen nog niet, maar dat komt allemaal wel.
Ik blijf dit topic volgen....
Welkom... MacMiep kan je in het begin al aardig helpen.
En anders zien we de moeilijke vragen hier wel verschijnen.
pi_64061817
Hoe krijg je in apple mail de volledige Gmail postbus te zien.
Ik krijg wel de nieuwe inkomende mail te zien, maar niet de mailtjes waar ik een label aan heb gehangen.
Op mijn iPhone ziet hij deze labels (binnen imap) weer als een map en dat is natuurlijk wel handig.
pi_64064480
Wat is dat Office toch een ongelofelijk drama.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 december 2008 @ 19:14:48 #191
159915 -Menn0-
MNO
pi_64065893
Iemand een programma om een live dvd te rippen naar audio? Maar dan niet als 1 file, de chapters moeten wel apart blijven. Ik kan wel via windows computer rippen als 1 lange track maar dat wil ik dus niet.
,,/
  Redactie Games dinsdag 16 december 2008 @ 19:27:31 #192
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_64066231
VisualHub? of kan het met Handbrake niet?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_64066358
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:19 schreef JoMo0 het volgende:
Wat is dat Office toch een ongelofelijk drama.
QFT. Na een reboot doet Word er ongeveer 15 seconden over om op te starten. Net zolang als Indesign. Prachtig gewoon.
Calmer than you are
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:40:16 #194
11697 Junkie
pi_64070445
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:14 schreef -Menn0- het volgende:
Iemand een programma om een live dvd te rippen naar audio? Maar dan niet als 1 file, de chapters moeten wel apart blijven. Ik kan wel via windows computer rippen als 1 lange track maar dat wil ik dus niet.
OSX: iSky DVD Audio Ripper for Mac
PC: DVD Audio Extractor
pi_64070827
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:31 schreef Junkie het volgende:

[..]

Volgens mij is zoiets wel te bouwen met AppleScript of Automator.
Heb jij toevallig ook een beetje verstand van van Automator/AppleScript?
Ik heb net even ge-googled op externe monitoren en Automator, en even gespeeld met Automator, maar ik wordt er nog niet veel wijzer van.
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:27:52 #196
11697 Junkie
pi_64072411
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:49 schreef Superhuuper het volgende:
Heb jij toevallig ook een beetje verstand van van Automator/AppleScript?
Ik heb net even ge-googled op externe monitoren en Automator, en even gespeeld met Automator, maar ik wordt er nog niet veel wijzer van.
Ik dacht dat het wel mogelijk was.
Want had ooit eens een automator ding gemaakt voor het switchen van die mirror mode naar een normaal extern bureublad.
Maar ik zie nu op me MacBook dat er totaal geen knop of iets dergelijks is om het externe display helemaal uit te zetten. Bij de meeste laptops kan je met die F7 (of wat dan ook) switchen tussen: Mirror, extern bureublad en geen. Maar binnen OSX kan je dus niet met software switchen naar 'geen' met die F7 of in de systeemvoorkeuren, kom ik net achter.

Om dan even terug te komen naar je vraag. Onthoud XBMC niet waar hij voor het laatst is gestart? Dan zou je het iMac scherm gewoon als primaire monitor te gebruiken. En de secundaire je TV.
pi_64074276
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:27 schreef Junkie het volgende:

[..]

Ik dacht dat het wel mogelijk was.
Want had ooit eens een automator ding gemaakt voor het switchen van die mirror mode naar een normaal extern bureublad.
Maar ik zie nu op me MacBook dat er totaal geen knop of iets dergelijks is om het externe display helemaal uit te zetten. Bij de meeste laptops kan je met die F7 (of wat dan ook) switchen tussen: Mirror, extern bureublad en geen. Maar binnen OSX kan je dus niet met software switchen naar 'geen' met die F7 of in de systeemvoorkeuren, kom ik net achter.

Om dan even terug te komen naar je vraag. Onthoud XBMC niet waar hij voor het laatst is gestart? Dan zou je het iMac scherm gewoon als primaire monitor te gebruiken. En de secundaire je TV.
Ja, die F7 knop heb ik nog wel op mijn 'oude' MacBook, maar inderdaad niet op het nieuwe toetsenbord van de iMac.

Ik heb het nog niet uitgebreid getest, maar voor zover ik me kan herinneren kreeg ik het alleen maar voor elkaar om XBMC te openen op de primaire monitor. Ik kreeg het sowieso niet voor elkaar om hem op het 'tweede' scherm te openen. Misschien zie ik een instelling over het hoofd waarbij je van tevoren kan aangeven op welke monitor hij moet openen?

Als ik met automator alleen al de menubalk zou kunnen verplaatsen van de ene naar de andere monitor (dus van de TV als primaire monitor, naar de iMac als primaire monitor) dan zou dat me al heel erg helpen!
Ik weet alleen niet of dit mogelijk is met Automator, en zo ja; hoe ik dat dan zou moeten instellen.

Ik zie net trouwens wel dat je ook een 'actie' kunt opnemen met Automator. Misschien als ik dat doe, en dan de menubalk van de TV naar de iMac versleep, dat dat zou kunnen werken?
Dit zal ik binnenkort eens testen, de iMac is op dit moment bezet
pi_64075550
Geen Steve meer op het podium @ Macword
quote:
AppleŽ today announced that this year is the last year the company will exhibit at Macworld Expo. Philip Schiller, Apple’s senior vice president of Worldwide Product Marketing, will deliver the opening keynote for this year’s Macworld Conference & Expo, and it will be Apple’s last keynote at the show.
Calmer than you are
pi_64075618
Ik krijg steeds een scriptinglistenersJS.log op mijn bureaublad. Als ik het open komt de warning console tevoorschijn met allerlei foutmeldingen.
Verder blijft er een firefox schijf opduiken (heb ik waarschijnlijk verkeerd geinstalleerd) en wordt de verbinding met het netwerk regelmatig verbroken. Herkenbaar?
  FOK!fotograaf woensdag 17 december 2008 @ 02:51:51 #200
159915 -Menn0-
MNO
pi_64077971
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:40 schreef Junkie het volgende:

[..]

OSX: iSky DVD Audio Ripper for Mac
Daar heb ik nu een trial van en die lijkt me als volledige versie super maar heb er eigenlijk geen geld voor over
,,/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')