Oi Ing, jij bent ook aan het rommelen zeg..quote:Op maandag 1 december 2008 10:42 schreef Ingetje79 het volgende:![]()
Wat vervelend Morrie...plasjes inleveren is altijd zo'n gedoe![]()
Nou is de blaasontsteking over, beginnen m'n bijholten vervelend te doen
Mja, als het verder allemaal goedgaat zou ik me er niet te druk om makenquote:Op dinsdag 2 december 2008 @ 13:09 schreef Dipkip het volgende:
Een dag of 5... Hoeveel ze precies drinken weet ik niet. Ze zien er verder wel goed uit en zijn erg actief enzo. Eentje is trouwens ook 3 tanden tegelijk aan het wisselen, maar die andere eet net zo goed weinig en die is al klaar met wisselen.
Ik denk dat ze nu op een dag 100 gram carnibest eten terwijl dat volgens de site van carnibest minstens 180 moet zijn
Verder gaat alles goedquote:Op dinsdag 2 december 2008 @ 13:10 schreef Ingetje79 het volgende:
Arme Ziggy![]()
Hoe gaat het verder met haar? Niertjes en Schildklier enzo
Same herequote:Op woensdag 3 december 2008 11:13 schreef bigbird het volgende:
Als ik het zo lees ben ik erg happy dat die 5 van ons (nog) niets mankeren behalve hun normale irritante gedrag
Wat een flauwe actie zegquote:Op woensdag 3 december 2008 13:08 schreef Dipkip het volgende:
Onze kittens zijn de laatste dagen helemaal gek op in de vensterbank zitten. We wonen tegenover zo'n bejaardenopvangplek en ze worden dus regelmatig door het glas heen bewonderd en besproken door rollatorduwende dames.
Vandaag zaten ze alweer klaar zo rond de tijd dat de dames aangerold komen, fietsen er twee jonge jongens door de straat en ineens een harde knalhadden ze een grote sneeuwbal tegen het raam gegooit, arme kittens piepend onder de bank
ze hebben die sneeuwbal echt op ze gemikt, grappig hoor
best sneu, ze willen nu niet eens bij me op de bank (die staat voor het raam).
Gelukkig gister alweer iets beter gegeten, ongeveer 150 gram. Misschien zijn ze gewoon een beetje beroerd geweest van de anti vlo en anti worm.
Dat probeerden ze 1x bij Baloe. Een snotneus van een jaar of 18 a 19. Ik heb die vent toch bij zn kladden gegrepen. En baloe stond er naast met zn tanden ontbloot.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat een flauwe actie zeg![]()
Dat hebben we elk jaar ook weer met vuurwerk, elk jaar weer dreigen ze weer vuurwerk naar Elco te gooien. Ik zeg gewoon dat ik hem los laat als ze dat doen en dan laten ze het wel.
Lui die ik dat zie doen, kunnen rekenen op flink wat blauwe plekken in hun gezicht.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:05 schreef Dipkip het volgende:
Toen ik klein was hebben ze bij een oudere alleenstaande vrouw bij ons in de straat vuurwerk door de brievenbus gegooit. Het dikbuikteckeltje van die mevrouw overleefde dat nietzo ontzettend zielig was dat. De jongens die het gedaan hadden zeiden dat ze r alleen maar wilden laten schrikken en hebben niet eens straf gehad, politie noemde het een ongelukje
![]()
sindsdien tape ik heel paranoide mn brievenbus dicht vanaf derde kerstdag
quote:Op woensdag 3 december 2008 13:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat een flauwe actie zeg![]()
Dat hebben we elk jaar ook weer met vuurwerk, elk jaar weer dreigen ze weer vuurwerk naar Elco te gooien. Ik zeg gewoon dat ik hem los laat als ze dat doen en dan laten ze het wel.
Niet dat Elco iets doet hoor, en bang voor vuurwerk is hij ook niet (in tegenstelling tot moi), tijdens oud en nieuw zit hij altijd bij de voordeur vuurwerk te kijken
![]()
(Hij is wel bang van het donker, liften, hoge hoogtes, trappen, ganzen, katten vind hij ook wel wat griezelig tegenwoordig, maar dus niet van vuurwerk)
Nee, maar ik zou de ouders toch wel heel erg gaan aanspreken op opvoeding en erbij zeggen dat als zij het niet doen, ik het wel voor hen wil doen. (been there, done that)quote:Op woensdag 3 december 2008 15:16 schreef Dipkip het volgende:
Ik zou geen kinderen gaan slaan, dat vind ik ook nogal asociaal...
Aan de andere kant schiet je er met de politie ook niets mee op, die doen ook geen ene hol
Tsja er zijn er hier wel een stel hoor.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:05 schreef nokwanda het volgende:
[..]En dat voor zo'n stoere herder.
Maar wel een stel kutkinderen om een ander wezen te pesten en dat leuk te vinden. Kan dergelijke mensen sowieso niet uitstaan.
Ik woonde ooit in zo'n buurt. Reken maar dat die jongens nu nog steeds uiterst vriendelijk zijn tegen mij en EW als ze ons ergens in de stad zien lopen. Ik had meer problemen met die ouders in diezelfde buurt die alleen maar plat Nimweegs konden. Nou kan ik dat gewoon beter. Ik kom uut de benejestad van Nimwegequote:Op woensdag 3 december 2008 19:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Tsja er zijn er hier wel een stel hoor.
Elco kan ook niet alleen in de tuin rond deze tijd want ze gooien het vuurwerk gewoon in de tuin als ze weten dat hij daar zit![]()
En de ouders verstaan geen nederlands of vinden het handiger om geen nederlands te verstaan dus we houden hem maar gewoon binnen rond deze tijd.
Chip was volgens mij de onder het bed en laat me daar maar met rust poes. Vorig jaar waren we verbaasd dat Chip the Brave bang was en dat Merlijn de Angsthaas niet eens met een oor flapperde.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:14 schreef Morretje het volgende:Vuurwerkverhalen icm dieren..
![]()
Ik kan daar zo boos over worden. Wat een belachelijke dingen gebeuren er!
Dipkip, hoe is het met de poezeltjes?
Ik ben benieuwd hoe Chip daarop reageert trouwens, we hadden bedacht oud&nieuw bij vrienden te vieren.. maar ik bedacht me al dat dat misschien niet zo verstandig is... Nok, weet jij daar nog wat van?
Chip reageert meteen op de medicijnen en het bijzonder lekkere eten trouwens, na vanmiddag geen enkel plasje meer op foute plekken!!![]()
Nadeel is wel dat ze enorm loopt te mauwen als d'r bakje leeg is, en als ie vol is meteen doorgaat tot de bodem. Schrokkopje..
Nok!quote:Op donderdag 4 december 2008 12:06 schreef nokwanda het volgende:
Net als ik heel hyper of ben je (nog) dronken?
Wat fijnquote:Op woensdag 3 december 2008 @ 22:14 schreef Morretje het volgende:
Chip reageert meteen op de medicijnen en het bijzonder lekkere eten trouwens, na vanmiddag geen enkel plasje meer op foute plekken!!![]()
Nadeel is wel dat ze enorm loopt te mauwen als d'r bakje leeg is, en als ie vol is meteen doorgaat tot de bodem. Schrokkopje..
mijn zwart witte, frutsel dus, was er ook altijd erg bang voor... kroop altijd bij me.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Dat wordt dus Oud en Nieuw in Zwolle, met een jong poesje erbij![]()
Sneu als die beestjes zo bang zijn...
Of ging dat over iemand anders???quote:Op donderdag 4 december 2008 12:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Dat wordt dus Oud en Nieuw in Zwolle, met een jong poesje erbij![]()
Sneu als die beestjes zo bang zijn...
Dames, volgens mij gaat het hier over:quote:Op donderdag 4 december 2008 14:53 schreef Greys het volgende:
Ing woont niet in Zwolle, dus ik dacht dat d'r ouders daar dan wel zouden wonen
En Morrie heeft geen jong poesje (nou ja, niet op DIE manier) en daar kan het dus ook niet over gaan.
Dusssssssss......![]()
Met als hamvraag: wie gaat waar heen en nemen we de kat mee?quote:Op woensdag 3 december 2008 22:46 schreef Morretje het volgende:
Vriendjes hebben ook een poes, maar da's een jonkie.. Nu ja, nu een half jaar geloof ik.
Vriendjes wonen 50 km verder op, het dichtste bij van iedereenFf nog bedenken wat we willen. Chip alleen laten is het waarschijnlijk niet, Chip meenemen ook niet, misschien het andere poezeltje hierheen wel?
Whoeiiiii, ik wilde em ook al kopen, dat hoeft nu niet meerquote:Op donderdag 4 december 2008 16:15 schreef Greys het volgende:
Hoi Maes!!!
Ik heb de Mamma Mia DVD voor 9,95 bij de Appie gescoordJeuj!
Snel kijken maar he?
Goed gelezen Barbaaf!quote:Op donderdag 4 december 2008 15:21 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dames, volgens mij gaat het hier over:
[..]
Met als hamvraag: wie gaat waar heen en nemen we de kat mee?
Denk zelf dat Chip het wel zou redden in een goed verduisterde kamer, met een lichtje en een muziekje, en een kattebak en spul waarin ze zich kan verstoppen (en een Feliway in het stopcontact). 't Lijkt me niet echt een kat die steun zoekt bij mensen.
Aan de andere kant kan ik me levendig voorstellen dat je je kat niet achter wil laten en dan is zo'n kleintje makkelijker mee te nemen al moet je opletten dat ze niet panisch wordt en de reismand voortaan associeert met eng vuurwerk.
Oh, dat had ik ook gelezen, maar ik had nergens het woord Zwolle zien staanquote:Op donderdag 4 december 2008 @ 15:21 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dames, volgens mij gaat het hier over:
[..]
Met als hamvraag: wie gaat waar heen en nemen we de kat mee?
Denk zelf dat Chip het wel zou redden in een goed verduisterde kamer, met een lichtje en een muziekje, en een kattebak en spul waarin ze zich kan verstoppen (en een Feliway in het stopcontact). 't Lijkt me niet echt een kat die steun zoekt bij mensen.
Aan de andere kant kan ik me levendig voorstellen dat je je kat niet achter wil laten en dan is zo'n kleintje makkelijker mee te nemen al moet je opletten dat ze niet panisch wordt en de reismand voortaan associeert met eng vuurwerk.
Ik ga al jaren niet uit met oud en nieuw. Baloe is niet bang, maar ik laat hem niet alleen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:15 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Spider het gaat vinden. Hij schrikt sowieso van elk geluid, dus Oud en Nieuw zal wel een hel worden
Ziggy, die toch redelijk doof is, vluchtte vorig jaar zelfs onder het bed om 00:00
Naja, dat wordt dus niet uitgaan
Ing heeft gewoon onthouden dat ik in Zwolle woon..quote:Op donderdag 4 december 2008 16:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh, dat had ik ook gelezen, maar ik had nergens het woord Zwolle zien staan
@Greys: Ja, ik blijf ook zeker thuis hoor, iig tot het vuurwerk wat minder is
Ik lees dit topic morgen op school nog ff een xquote:Op donderdag 4 december 2008 22:04 schreef Greys het volgende:
Heb je die 'rol' al met neergezet? Als een kader zet maar uitgetrokken?
Dan daarna het vakje met de A er in aanklikken (tekstkader) en daarmee weer in die tekening van de rol een vak trekken! En daar kan je dan in typen!
Doe4 het in een leuk doosje, en geef het morgen avond.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Nee hoor, dat zeker niet...
Ze woont nu in de garage, maar goed...daar kan ze niet voor altijd blijven natuurlijk.
Ze zit iig warm en droog en krijgt voldoende aandacht en eten.
Morgenavond gaat meneer Ingetje weer z'n wekelijkse biertje halen en dan mag ze lekker bij hem op schoot![]()
Maar stiekem had ik dat beest allang hier willen hebben, al weet ik wel dat 4 katten genoeg is
quote:Op donderdag 4 december 2008 @ 22:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Doe4 het in een leuk doosje, en geef het morgen avond.
Kan jij er wat aan doen dat Sinterklaas een kitten brengt
Ik zelf zou het mooi niet overleggen. De mijne zou toch nee zeggenquote:Op donderdag 4 december 2008 22:26 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja, in theorie leuk bedacht, denk alleen wel dat zoiets in overleg moet![]()
Gaat wel goed komen met poezz gok ik!
Deze is echt superquote:Op donderdag 4 december 2008 22:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Doe4 het in een leuk doosje, en geef het morgen avond.
Kan jij er wat aan doen dat Sinterklaas een kitten brengt
Ik ben al solidair in het andere SC topic, alleen maar rijmen vandaagquote:Op vrijdag 5 december 2008 08:44 schreef nokwanda het volgende:
Ha die Fruts. Doe je mee met de thee met honing? Wees solidair
ik zie geen aquote:Op donderdag 4 december 2008 22:04 schreef Greys het volgende:
Heb je die 'rol' al met neergezet? Als een kader zet maar uitgetrokken?
Dan daarna het vakje met de A er in aanklikken (tekstkader) en daarmee weer in die tekening van de rol een vak trekken! En daar kan je dan in typen!
Je hebt AutoVormen ook gevonden, daar ergens naast staat ook een soort wit vakje met een paar streepjes en een A-tje er in. Je ziet een lijn, een kader, dat soort dingen naast AutoVormen staan als het goed is. In dat rijtje staat ook het vakje met de Aquote:
Jullie ook allemaal een gezellige Sinterklaas en een fijn weekend!quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:12 schreef senesta het volgende:
Ik wilde iedereen hier die het viert ook een hele fijne sinterklaasavond wensen![]()
Oh en ik weet niet of het wishfull thinking is maar Elco lijkt al veel energieker en gelukkiger
Ik zal een beetje rondvragen hierquote:Op vrijdag 5 december 2008 12:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Goed nieuws Senes!![]()
En idd, dat trucje werkt bij die vent van mij niet.
Maar goed, ik zou het ook nooit zo spelen, moet wel in overleg.
En Nok, het is een poesje van een maand of 5, 6 aan de grootte te zien.
Maar het kan ook zijn dat het een oude stoppelpoes is. De DA heeft niet goed naar de leeftijd gekeken, eerste zorg was de uitdroging en onderkoeling.
Ze is ook heel moeilijk in te schatten, vieze plukkerige vacht en in eerste instantie niet echt frisse oogjes.
Nu gaat het weer een stukkie beter met haar gelukkig.
Tis wel een mooierdje; zwart met bruin en wit en een iets langere vacht dan een HTKtje![]()
En heul lief
Die kon ik niet vinden. Rechtermuisknop "toon tekstvak" deed de trucquote:Op vrijdag 5 december 2008 12:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt AutoVormen ook gevonden, daar ergens naast staat ook een soort wit vakje met een paar streepjes en een A-tje er in. Je ziet een lijn, een kader, dat soort dingen naast AutoVormen staan als het goed is. In dat rijtje staat ook het vakje met de A
Lieve buurman,quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:09 schreef bigbird het volgende:
Ik zit vast met een gedicht voor mijn overbuurman. Wilde een naamdicht doen, maar dat heb ik allang opgegeven. Moet nu weer helemaal opnieuw beginnen. Denk dat ik hem die cadeaus maar gewoon geefHij kan toch al niet makkelijk lezen met de Parkinson
quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:49 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Lieve buurman,
Sint en Piet wisten niet wat te geven
aan gedichten een prullenbak vol geschreven
Maar gezien uw Parkinson
lezen toch al nauwelijks kon
kunt u nu zo het pakje open beven
ik heb die van mij vandaag weer opgehaaldquote:Op zondag 7 december 2008 10:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Moggel![]()
Ik was gisteren winkelen in Zwolle; heel erg geslaagd en bijna alle kerstcadeautjes binnen![]()
En gisteravond verjaardag...en straks komt de pup van m'n ouders hier
quote:Op zondag 7 december 2008 17:58 schreef Qwea het volgende:
Zeg, ik ga een brief aan het ministerie van landbouw sturen voor de nieuwe R.A.D.
Doen jullie mee? Misschien hoe meer brieven met protesten er binnen komen hoe beter?
Ja, dat eerste weet ik ook. Zij valt nog altijd onder landbouw voor zover ik weet.quote:Op zondag 7 december 2008 18:13 schreef waterkip het volgende:
[..]
M.A.G is verzonnen door Gerda Verburg.
Als ik Tweede Kamerstukken doorlees kom ik ook tot dat vraagteken,denk dat de volharding tot uitvoering
enkel aangescherpt word
Van Thieme helaas nooit meer wat gehoord (heb het ook via mail gestuurd) en van Graus een mailtje dat hij een debat erover had aangevraagd. Ook daarna niks meer gehoord.quote:Geachte Heer Graus,
Onlangs is mij ter ore gekomen dat Minister Verburg de R.A.D (Regeling Agressieve Dieren) volgens de Pittbull kenmerken af gaat schaffen. Dit is natuurlijk ontzettend toe te juichen. Die hele regeling sloeg helemaal nergens op. Honden werden afgemaakt alleen omdat ze de uiterlijke kenmerken van een pitbull zouden hebben.
Maar de wet die ervoor in de plaats komt, baart mij (en vele andere
hondenbezitters) grote zorgen. Volgens die wet, kan de hond in beslag genomen worden als deze verstijfd, een lip optrekt of gromt. Al deze dingen zijn natuurlijk gedrag van een hond. De hond zal dit gedrag vertonen als hij o.a ergens angstig voor is, en wil waarschuwen. Deze lichaamstalen van de hond hoeven dus niet perse iets met agressie te maken te hebben. Meestal gaat het juist om defensief gedrag of waarschuwend gedrag.
Het is absoluut verwerpelijk dat een hond in de nieuwe regeling, zoals die minister Verburg voor ogen staat, al in beslag genomen kan worden vanwege vermeend "ongewenst, agressief gedrag" zoals grommen, verstijven of het optrekken van een lip en vervolgens groot risico loopt om gedood te worden.
Het is volstrekt onacceptabel en onnodig om een hond die niet voor de test slaagt, meteen te doden. Honden kunnen tot welke leeftijd dan ook, dingen bij en afleren.
Veel honden zijn bang voor dingen die afwijken van wat ze gewend zijn. Voor de ene hond is dat een uniform of een pet, voor de andere een paraplu of een rugzak. Ook mensen die dronken zijn, op krukken lopen of spastisch zijn, boezemen honden angst in. Dan grommen ze, zetten hun haren omhoog en proberen weg te lopen. Moeten al deze honden voortaan in beslag genomen worden en een test ondergaan?
De hond die in beslag genomen gaat worden zit vastgebonden en wordt geconfronteerd met voor hem zeer veel beangstigende zaken. Ook deels zonder de veiligheid van zijn baas. In het echt zal de hond nooit zoveel beangstigende confrontaties tegelijk meemaken en ze niet kunnen ontwijken.
Dus waarom de hond blootstellen aan een test, die geenszins in vergelijking met de werkelijkheid staat.
Terwijl de hond niet kan wegvluchten, zal hij bijvoorbeeld ingesloten worden door vreemde mensen, eerst in langzaam tempo en daarna in snel tempo. Zal er door een vreemd mens een paraplu herhaaldelijk vlak voor zijn neus geopend worden en zal er een pop tegen hem aangeduwd worden. Ook sluipt een vreemd mens naar hem toe en begint hem strak in de ogen te kijken (iets wat honden als zeer bedreigend kunnen ervaren. In hondentaal betekend dit dat de hond uitgedaagd wordt). Als de hond wegkijkt zal de vreemde hem blijven volgen.
Wanneer de hond in paniek raakt tijdens de test en zich hierdoor in de val voelend defensief opstelt is zijn doodvonnis getekend. Terwijl (en ik kan het niet vaak genoeg benadrukken) dit natuurlijk gedrag is. Als wij ons als mensen in de val gelokt voelen, gaan wij ons ook defensief opstellen. Met honden is dit gewoonweg niet anders.
Minister Verburg zegt dat zij met deze nieuwe regeling het aantal bijtincidenten wil verminderen. Enkel komen de meeste bijtincidenten voor in huiselijke kring. Dat betekend dat niet de hond, maar het baasje de oorzaak van deze bijtwonden/bijtincidenten is. De baas heeft gefaald in de rangorde, hij/zij heeft de hond geen duidelijke rangorde gegeven. Is het dan logisch dat de hond wordt afgemaakt? Of zou het veel logischer zijn om in de nieuwe R.A.D de eigenaar centraal te stellen?
Ik ben dan ook voor een wet, waarbij de eigenaar centraal staat. Stuur de eigenaar inclusief hond op een cursus, stel eventueel een muilkorf of aanlijnplicht in. In Zwitserland bestaat al zo'n cursus. Daar is het verplicht als men een hond wil houden om een cursus te volgen
waarin men leert hoe men met de hond, en zijn omgeving om moet gaan. De overheid daar, neemt wel verantwoordelijkheid. De overheid aldaar wil wel tijd en moeite steken in een rechtvaardige wet, en zich er niet vanaf maken met een simpele test die volgens deskundigen niet deugt.
Het is immers niet veel anders dan met een rijbewijs. Eerst zullen er lessen gevolgd moeten worden om daarna examen te doen. Indien je geslaagd bent mag je de weg op. Waarom dan geen cursus instellen waarbij de eigenaar een certificaat moet halen voor het bekwaamd kunnen omgaan met de hond.
De positief voorspellende waarde die aangeeft of een in de test agressief bevonden hond in de toekomst daadwerkelijk zal bijten bedraagt slechts 46 % <http://www.animalfreedom.org/paginas/column/rad.html> . Dat betekent dat 54 % van de geteste honden onterecht zal worden doodgemaakt. Vraagt u zichzelf eens af of dit eerlijk is.
De nieuwe RAD van minister Verburg zal het aantal bijtincidenten dus niet verminderen. Bovendien zullen jaarlijks veel honden en hun eigenaren er de dupe van worden. En krijgen mensen die een hekel aan honden hebben, van de overheid een stok in handen geduwd, waarmee ze zelf 'ongewenst agressief gedrag' kunnen gaan vertonen en honden en hun eigenaren gemakkelijk het leven zuur kunnen maken.
Ik wil u dan ook verzoeken om u in deze hele discussie rondom de nieuwe regelgeving te mengen, en op te treden. Want u, als actief en gerespecteerd voorvechter van dierenrechten, bent het toch ook niet eens met deze nieuwe regeling?
Gaarne zou ik bericht van u terug ontvangen.
Met vriendelijke groeten,
Een bezorgde hondeneigenaar.
*insert naam*
Ik doe altijd eerst even halveren 1 of 2 dagen en dan stoppen.quote:Op maandag 8 december 2008 11:30 schreef Morretje het volgende:
Goedemorgen![]()
Beterschap Fruts en bird!
Ing, hoe was het met het hondje van je ouders?![]()
Q, nette brief heur, jammer dat er niet op gereageerd wordt, hoewel ik me kan voorstellen dat er meer post binnenkomt dan ze kunnen beantwoorden..
Chip is duidelijk aan de beterende hand!! Maar wanneer stoppen we nu met de medicijnen?De assistente van de DA zei dat ze niet per se op hoefden, omdat het pijnstillers zijn. Is het slim om het op te maken of om er nu mee te stoppen en het aan te kijken? Wie weet er raad?
Wat een gezelligheid hier.quote:
quote:Op maandag 8 december 2008 12:56 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Wat een gezelligheid hier.
Weet iemand hoe ik het beste een paard kan slachten voor de biefstuk?
quote:Op maandag 8 december 2008 12:58 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik zag laatst een film en dat zag er wel prima uit:
[ afbeelding ]
Netjesquote:Op maandag 8 december 2008 13:03 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Bwhehehehe
Ik ben meer van de Jailbait
[ afbeelding ]
En wie ben jij dan?quote:Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef Qwea het volgende:
ooh, kijk een invasie van "lolbroeken"
omdat er denk ik nog 26512 sms'enden voor me zijnquote:Op maandag 8 december 2008 16:18 schreef Morretje het volgende:
[..]
Nou, poeh!![]()
Fruts, waarom bellen ze je niet?
Nee, er was een dreiging dat Yvonne de KLB SC zou sluiten ivm tubgirls in de OP en zulks..quote:Op maandag 8 december 2008 16:07 schreef Frutsel het volgende:
KLB-sc'ers die hun eigen fora saai vinden
Trouwens, ik weet wat het geluid van Q is, maar ze bellen me niet
Oh really?quote:Op maandag 8 december 2008 16:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, er was een dreiging dat Yvonne de KLB SC zou sluiten ivm tubgirls in de OP en zulks..Dus wij verkenden de mogelijkheden om een andere SC over te nemen.
Hmm... paar tubgirls hier dus, een pm naar yvonne en het is tot januari rustig?quote:Op maandag 8 december 2008 16:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, er was een dreiging dat Yvonne de KLB SC zou sluiten ivm tubgirls in de OP en zulks..Dus wij verkenden de mogelijkheden om een andere SC over te nemen.
Hi-la-rischquote:
Oh, dat is wel erg vervelend jaquote:Op maandag 8 december 2008 16:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hi-la-risch
Omdat sommige fokkers het leuk vinden om de wiki aan te passen zodat SC'ers zonder het te weten een tubgirl plaatsen. En waar een tubgirl is..is remlof
Vertel jij het maarquote:Op maandag 8 december 2008 16:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh, dat is wel erg vervelend ja![]()
Hebben jullie dat ook aan Yvonne verteld?
Misschien dat de mensen die de wiki beheren er dan wat extra op kunnen letten
Gelukkig hebben we hier geen wiki-OPquote:Op maandag 8 december 2008 @ 16:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hi-la-risch
Omdat sommige fokkers het leuk vinden om de wiki aan te passen zodat SC'ers zonder het te weten een tubgirl plaatsen. En waar een tubgirl is..is remlof
ik ook!quote:Op maandag 8 december 2008 16:07 schreef Frutsel het volgende:
KLB-sc'ers die hun eigen fora saai vinden
Trouwens, ik weet wat het geluid van Q is, maar ze bellen me niet
Ja, maar niet deze SCquote:Op maandag 8 december 2008 16:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
quote:
Ja, natuurlijk wil ik datquote:"Goh, senesta, zou jij het misschien even door willen geven?"
Jah hallo, jij laat je wel erg makkelijk voor het karretje spannen. Ik zou eisen dat ze eerst maar eens zouden beginnen met je voeten te kussenquote:
over tubgirls.quote:Op maandag 8 december 2008 17:01 schreef Ingetje79 het volgende:
Waar gaaaaaat dit in hemelsnaam over?
Jullie falende flutusertjes hebben sowieso geen OP met een vleugje kwaliteit erin..quote:Op maandag 8 december 2008 17:05 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we hier geen wiki-OP
Oh, nu zijn we falende flutusers, terwijl je hier net nog zielig komt zoeken naar onderdak?quote:Op maandag 8 december 2008 @ 17:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Jullie falende flutusertjes hebben sowieso geen OP met een vleugje kwaliteit erin..
Zullen we wedden? Als je hier komt om gezellig me te babbelen ben je welkom, als je de boel probeert te verstieren raad ik je aan hier weg te wezen.quote:Op maandag 8 december 2008 17:31 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat bepalen wij natuurlijk. Niemand op fok kan KLB'ers stoppen
Goatse is fantastisch. EW heeft er ooit een troonpretendent mee weggejaagd.quote:Op maandag 8 december 2008 17:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
over tubgirls.
Alhoewel de goatse beter is.
quote:Op maandag 8 december 2008 17:31 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat bepalen wij natuurlijk. Niemand op fok kan KLB'ers stoppen
hoi snakequote:Op maandag 8 december 2008 17:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zullen we wedden? Als je hier komt om gezellig me te babbelen ben je welkom, als je de boel probeert te verstieren raad ik je aan hier weg te wezen.
Ik heb ergens een mr jummy goatse gezienquote:Op maandag 8 december 2008 18:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Goatse is fantastisch. EW heeft er ooit een troonpretendent mee weggejaagd.
d.graus@tweedekamer.nlquote:Op zondag 7 december 2008 21:24 schreef Qwea het volgende:
ik had trouwens een brief aan Graus en Thieme gestuurd ;
[..]
Van Thieme helaas nooit meer wat gehoord (heb het ook via mail gestuurd) en van Graus een mailtje dat hij een debat erover had aangevraagd. Ook daarna niks meer gehoord.
Dus greys? paas mij dat adres per PM van Graus nog even als je wilt, dan mail ik hem nog maar eens om te vragen hoe dat zit met dat debat.
quote:Op maandag 8 december 2008 20:16 schreef bigbird het volgende:
Ik vind hem wel zeer netjes en duidelijk eigenlijk.
Oke, dan gaat ik dat doen, en dan uitprinten opsturen, en nog ff ook mailenquote:Op maandag 8 december 2008 20:24 schreef Greys het volgende:
Q, ik vind je brief heel goed en uitgebreid.
Als je hem toch opnieuw gaat gebruiken, doe dan in de 2e alinea even de komma weghalen achter 'wet' en verstijft met een t ipv een d. Dan issie helemáál om door een ringetje te halen!
(Het is mieren(n?)neukerij, maar ik weet dat jij dat niet erg vindt!)
quote:Geachte Mevrouw Verburg,
Onlangs is mij ter ore gekomen dat u de R.A.D (Regeling Agressieve Dieren) volgens de Pittbull kenmerken af gaat schaffen. Dit is natuurlijk ontzettend toe te juichen. Die hele regeling sloeg helemaal nergens op. Honden werden afgemaakt alleen omdat ze de uiterlijke kenmerken van een pitbull zouden hebben.
Maar de wet die ervoor in de plaats komt, baart mij (en vele andere
hondenbezitters) grote zorgen. Volgens die wet kan de hond in beslag genomen worden als deze verstijft, een lip optrekt of gromt. Al deze dingen zijn natuurlijk gedrag van een hond. De hond zal dit gedrag vertonen als hij o.a ergens angstig voor is, en wil waarschuwen. Een hond die zijn lip optrekt en daarbij gromt is in principe alleen maar duidelijk (ho! tot hier en niet verder) maar kan een angstige hondenleek veel schrik aanjagen waardoor deze misschien direct de politie belt. Deze lichaamstalen van de hond hoeven dus niet perse iets met agressie te maken te hebben. Meestal gaat het juist om defensief gedrag of waarschuwend gedrag.
Het is absoluut verwerpelijk dat een hond in de nieuwe regeling, zoals u die voor ogen staat, al in beslag genomen kan worden vanwege vermeend "ongewenst, agressief gedrag" zoals grommen, verstijven of het optrekken van een lip en vervolgens groot risico loopt om gedood te worden.
Het is volstrekt onacceptabel en onnodig om een hond die niet voor de test slaagt, meteen te doden. Honden kunnen tot welke leeftijd dan ook, dingen bij en afleren.
Veel honden zijn bang voor dingen die afwijken van wat ze gewend zijn. Voor de ene hond is dat een uniform of een pet, voor de andere een paraplu of een rugzak. Ook mensen die dronken zijn, op krukken lopen of spastisch zijn, boezemen honden angst in. Dan grommen ze, zetten hun haren omhoog en proberen weg te lopen. Moeten al deze honden voortaan in beslag genomen worden en een test ondergaan?
De hond die in beslag genomen gaat worden zit vastgebonden en wordt geconfronteerd met voor hem zeer veel beangstigende zaken. Ook deels zonder de veiligheid van zijn baas. In het echt zal de hond nooit zoveel beangstigende confrontaties tegelijk meemaken en ze niet kunnen ontwijken.
Dus waarom de hond blootstellen aan een test, die geenszins in vergelijking met de werkelijkheid staat.
Terwijl de hond niet kan wegvluchten, zal hij bijvoorbeeld ingesloten worden door vreemde mensen, eerst in langzaam tempo en daarna in snel tempo. Zal er door een vreemd mens een paraplu herhaaldelijk vlak voor zijn neus geopend worden en zal er een pop tegen hem aangeduwd worden. Ook sluipt een vreemd mens naar hem toe en begint hem strak in de ogen te kijken (iets wat honden als zeer bedreigend kunnen ervaren. In hondentaal betekend dit dat de hond uitgedaagd wordt!). Als de hond wegkijkt zal de vreemde hem blijven volgen.
Wanneer de hond in paniek raakt tijdens de test en zich hierdoor in de val voelend defensief opstelt is zijn doodvonnis getekend. Terwijl (en ik kan het niet vaak genoeg benadrukken) dit natuurlijk gedrag is. Als wij ons als mensen in de val gelokt voelen, gaan wij ons ook defensief opstellen. Met honden is dit gewoonweg niet anders. En het is dan ook absoluut verwerpelijk en in mijn ogen zelfs afschuwelijk om op grond van zo’n test die (nogmaals) geenzins in vergelijking met de realiteit staat te bepalen of de hond blijft leven of afgemaakt wordt.
U zegt dat u met deze nieuwe regeling het aantal bijtincidenten wil verminderen. Enkel komen de meeste bijtincidenten voor in huiselijke kring. Dat betekend dat niet de hond, maar het baasje de oorzaak van deze bijtwonden/bijtincidenten is. De baas heeft gefaald in de rangorde, hij/zij heeft de hond geen duidelijke rangorde gegeven. Is het dan logisch dat de hond wordt afgemaakt? Of zou het veel logischer zijn om in de nieuwe R.A.D de eigenaar centraal te stellen? In mijn ogen zou het dus veel logischer zijn om in de nieuwe R.A.D het baasje centraal te stellen. Het baasje heeft de hond grotendeels gevormd tot wat hij of zij is.
Ik ben dan ook voor een wet, waarbij de eigenaar centraal staat. Stuur de eigenaar inclusief hond op een cursus, stel eventueel een muilkorf of aanlijnplicht in. In Zwitserland bestaat al zo'n cursus. Daar is het verplicht als men een hond wil houden om een cursus te volgen waarin men leert hoe men met de hond, en zijn omgeving om moet gaan. De overheid daar, neemt wel verantwoordelijkheid. De overheid aldaar wil wel tijd en moeite steken in een rechtvaardige wet, en zich er niet vanaf maken met een simpele test die volgens deskundigen niet deugt. Bent u er zich van bewust dat u niet alleen onrechtvaardig honden de dood in jaagt, maar ook de baasjes van die honden een hoop verdriet aandoet? Terwijl al dat leed zo gemakkelijk voorkomen kan worden. Zonder onnodige slachtpartijen onder
honden.
Het is immers niet veel anders dan met een rijbewijs. Eerst zullen er lessen gevolgd moeten worden om daarna examen te doen. Indien je geslaagd bent mag je de weg op. Waarom dan geen cursus instellen waarbij de eigenaar een certificaat moet halen voor het bekwaamd kunnen omgaan met de hond.
Daarnaast zal het weinig oplossen als u al deze honden de dood in jaagt, terwijl de fout bij het baasje ligt. Als u de hond laat afmaken omdat deze gezakt is voor de M.A.G test, en het baasje neemt een nieuwe hond en voedt deze precies hetzelfde op als de hond die is afgemaakt (en dus duidelijk een eventueel rangorde probleem had) dan kunt u die hond ook weer af laten maken. En neemt u nou van mij aan, dat er dan gewoon wéér een andere hond komt, die uiteindelijk ook gewoon weer afgemaakt kan worden. Feit is dat het baasje niet met de hond kan omgaan, en de hond duidelijk niet in de hand heeft. Als de baas de hond nooit geleerd heeft waar hij/zij in de rangorde staat, is dit dan te wijten aan de hond? Of toch aan het baasje? Als een moeder haar kind nooit heeft geleerd dat stelen slecht is, is dit dan te wijten aan het kind? Of toch aan de moeder?
De positief voorspellende waarde die aangeeft of een in de test agressief bevonden hond in de toekomst daadwerkelijk zal bijten bedraagt slechts 46%. Dat betekent dat 54 % van de geteste honden onterecht zal worden doodgemaakt. Vraagt u zichzelf eens af of dit eerlijk is.
De nieuwe RAD die u voor ogen heeft zal het aantal bijtincidenten dus niet verminderen. Bovendien zullen jaarlijks veel honden en hun eigenaren er de dupe van worden. En krijgen mensen die een hekel aan honden hebben, van de overheid een stok in handen geduwd, waarmee ze zelf 'ongewenst agressief gedrag' kunnen gaan vertonen en honden en hun eigenaren gemakkelijk het leven zuur kunnen maken.
Ik wil u dan ook verzoeken om deze hele wet een andere wending te geven. Het is in mijn ogen prima als honden een M.A.G test moeten ondergaan, maar laat ze die dan wel ondergaan op rechtvaardige gronden. Dat wil zeggen dat enkel honden die hebben gebeten zo’n test moeten doen. En als u geen risico’s wilt nemen met honden die toch enigszins ander gedrag vertonen, dan stelt u voor die honden toch gewoon een muilkorf en aanlijnplicht in, met een verplichte gedragscursus. Dat is een stuk diervriendelijker dan al die honden een test te laten doen, terwijl u weet dat –ook al vormen die honden geen gevaar- nooit door die test komen en onterecht de dood in gejaagd zullen worden. Wilt u dat écht op uw geweten hebben?
U heeft veel hondeneigenaren met uw wet de stuipen op het lijf gejaagd.
Gaarne zou ik bericht van u terug ontvangen.
Met vriendelijke groeten,
Een bezorgde hondeneigenaar.
Qwea
veranderd!quote:Op maandag 8 december 2008 21:18 schreef Morretje het volgende:
Nog een ieniemini-dingetje: Honden kunnen tot welke leeftijd dan ook, dingen bij- en afleren.
Bronquote:De kerstboom is giftig !
De spar heeft in zijn naalden een vluchtige olie, met als hoofdbestanddeel terpenen. Dieren, vooral honden en katten kunnen het gif binnenkrijgen doordat ze aan de takken kauwen of van water gedronken hebben waar naalden in gelegen hebben of waar de stam in staat. De verschijnselen zijn braken, diarree, mond-keelholteontsteking, maagdarmproblemen en algehele malaise.
Bronquote:Giftig zijn o.a.:
Alle bloemen afkomstig uit bollen.
Rauwe aardappel, alle soorten rauwe bonen dus ook rauwe doperwten.
Het water in de vaas met narcissen.
Naalden van de kerstboom!
Bronquote:Diervriendelijke tips voor de feestdagen
20 December 2004 - Tijdens de feestdagen zijn er situaties in en rond het huis die de aandacht vragen v.w.b. de veiligheid van uw huisdieren. Let goed op, dan is het een fijne tijd voor zowel mens als dier.
Naalden kerstboom giftig
De kerstboom brengt altijd gezelligheid in huis, maar de dennennaalden zijn giftig voor je huisdier. Zet dus nooit de etensbak van je kat of hond onder de kerstboom. Als de boom uitvalt, is de kans groot dat je huisdier dennennaalden binnenkrijgt. Let ook op met kerststerren en rozen; ook deze zijn giftig.
Hier staan nu ook weer een paar bossen die nergens veilig zijn. Maar ze kauwen overal op, behalve op de rozen. Verder ook een neppert hier, volgende week of zo. Heb nog geen idee wanneer ik hem ga zetten. Ik heb eerst wel andere boompjes om op te zettenquote:Op maandag 8 december 2008 21:38 schreef Greys het volgende:
Bovenstaande omdat Boris ook rustig op bossen bloemen kluift.
Die sprieten die er uit steken lijken gewoon iets teveel op zijn potje kattengras
Maar uitkijken dus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee hoorquote:Op dinsdag 9 december 2008 08:05 schreef draculettetje het volgende:
goede morgen!
jullie zijn allemaal al druk met kerstbomen in de weer?!
ow gelukkig voelde me al zo alleen, al komt de kerstboom nog wel hoorquote:
quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:41 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ow gelukkig voelde me al zo alleen, al komt de kerstboom nog wel hoor
nog niet lekker met de keel zo te horen?
ik deed juist altijd na mn verjaardag!quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:45 schreef Morretje het volgende:
Ik WIL een kerstboom..![]()
Volgende week dinsdag is Ravage jarig, dan vind ik het wel leuk om hem te hebben staan.. Staat zo gezellie..
Huh?quote:Op dinsdag 9 december 2008 @ 12:55 schreef Ingetje79 het volgende:
Geen kerst zonder kerstboom!![]()
Zo'n echte, lekker roechelende kerstboom, die je zo heerlijk ruikt als je opstaat![]()
Maandag gaan we eentje halen.
Dat ie z'n naaldjes verliest als je er alleen maar naar kijkt.quote:
ken het ook nietquote:Op dinsdag 9 december 2008 13:23 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat ie z'n naaldjes verliest als je er alleen maar naar kijkt.
Naaldjes in je sokken![]()
Volgens mij moeten de andere mensen van de bovenste provincies het woord wel kennen heur.
Ik zie het voor me, dat je daarna een doffe dreun hoort en dan Borie met boom en al op de grond..... (dat groene artistiekerige moet een kerstboom voorstellen, maar dat zag je vast alquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:08 schreef Dipkip het volgende:
Maar kerst is best gay, dus misschien springt Boris wel enthousiast in de boom om die piek even te fatsoeneren, dahling
je wil niet weten hoevaak MM een pm of een msn bericht krijgt. "Ja zij zegt dit en dat tegen me! doe er iets aan" Terwijl het ten eerste niet over haar gaat (zie de zwangerschaps opmerking) en ten tweede gaat ze dan huilen bij mijn vent, notabene HAAR exquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:43 schreef Morretje het volgende:
Ik was ook net bezig..Het is heerlijk leesvoer, maar wel irritant in het topic inderdaad. Mijn post hierboven was van voordat ik het las, het is iets structureels..
![]()
Ik leef om te rellen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:41 schreef MissBliss het volgende:
En het gáát maar door, dat jullie er niet eens keer moe van worden.
daar ben ik ook na 4 jaar nog steeds niet achter. Maar goed, dat heb ik al eens gedaan, gevolg ; smsjes naar MMquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:03 schreef MissBliss het volgende:
Ik snap dan weer niet waarom MM haar niet blockt op msn en pm als ze zo vaak verhaal komt halen. Lijkt me nogal irritant
Ja, hij kan ook niet anders. Want kom nou, sneuheid ten topquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:07 schreef Morretje het volgende:
Ik vermoed dat MM ook![]()
zit, bij elke actie..
Werkt niet. MM en ik liepen een hele poos terug in de stad van DH. Zij had toen wij al in de stad liepen gesmst dat ze ook in de stad waren. Nou die stad is best groot, en de kans dat ze ons tegen komen toch vrij klein. En toch wist ze MM te smsen wat voor kleur tas hij hadquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:19 schreef Morretje het volgende:
Het zal drie keer zo snel afgelopen zijn als je gewoon niet meer reageert. Nu is het steeds herrie tussen jullie beiden, dan ligt het alleen aan haar..
hoi morretjequote:Op dinsdag 9 december 2008 21:52 schreef Morretje het volgende:
Fruts, ik zag net op de FP dat het geluid van Q-music geraden is!! Wat had jij in gedachten?
Hoi Draak
Ja, volgens mij zit dat erin! Ergens bij de in de toolbar, maar dan onder een ander knopje...quote:Op dinsdag 9 december 2008 @ 21:15 schreef Qwea het volgende:
MB? Heb jij enig idee of er standaard in PS een anti rode ogen filter zit ingebakken? of anders waar ik die down?
quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, volgens mij zit dat erin! Ergens bij de in de toolbar, maar dan onder een ander knopje...
*zucht* ik weet niet waar, dus ik start het even op
Gedaan: hij zit onder de healing brush!
Ik had 2 fokkers mijn antwoord gepm'ed...quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:52 schreef Morretje het volgende:
Fruts, ik zag net op de FP dat het geluid van Q-music geraden is!! Wat had jij in gedachten?
Hoi Draak
Neuh... de vier aanwijzingen leken gewoon in die richting te gaanquote:Op woensdag 10 december 2008 10:16 schreef Morretje het volgende:
Goedemorgen![]()
Oei Fruts, dan heb je goeie oren!
Nee, maar je zit wel in de buurt.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Neuh... de vier aanwijzingen leken gewoon in die richting te gaan
"krijg het heen en weer"
"ik kom vaak bij je over de vloer"
"geduld is een schone zaak"
"wat er in komt, gaat er ook uit"
Dus ik zat al gauw bij water/schoonmaken/vloer... dus dweil ofzo..![]()
maar ja, helaaasch
dachten er meer, denk dat zeker vijf mensen afgelopen dagen iets met een stofzuiger hebben genoemdquote:Op woensdag 10 december 2008 10:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, maar je zit wel in de buurt.
Ooh het geluid is al geradenik dacht een stofzuigert
verdorie hadden ze toch jou moeten bellenquote:Op woensdag 10 december 2008 09:05 schreef Frutsel het volgende:
Goedemorgne![]()
![]()
[..]
Ik had 2 fokkers mijn antwoord gepm'ed...
Namelijk het uitwringen van een mob...
en tja, dat kan door uit/inschuiven...of handmatig
geen idee of ze het hadden goed gekeurd
Ik ook niet en ik denk ook niet dat ik er een ga nemen.quote:
ja dan had ik de hele F&F SC mee uit eten genomenquote:Op woensdag 10 december 2008 14:12 schreef draculettetje het volgende:
[..]
verdorie hadden ze toch jou moeten bellen
een liefje? wel lief dat je er dan mooi uit wil zien, beetje jammer van die haren dan ja ha haquote:Op woensdag 10 december 2008 16:29 schreef nokwanda het volgende:`Mijn nieuwe liefje komt eraan. Nou wilde ik mooi zijn en zo en had ik mijn nieuwe zwarte jurk aan getrokken. Why? Stom vam e. Ik zit natuurlijk nu al onder de haren
![]()
![]()
*lach mij hier uit*
Ja ja, een serieuze troonpretendent ( nou ja, de intentie is serieus, de man ook, maar niet als inquote:Op woensdag 10 december 2008 16:32 schreef draculettetje het volgende:
[..]
een liefje? wel lief dat je er dan mooi uit wil zien, beetje jammer van die haren dan ja ha ha
Leuk he, als ze altijd bij je zijn.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:35 schreef MissBliss het volgende:
Dat is herkenbaar nok! Van de week deed ik ook mn jas uit, om mn leuke outfit te showenkijk ik naar beneden, heb ik een halve Ziggy meegenomen
ik heb gekijkt en moest ook meteen spelletje spelen grrrrrquote:Op woensdag 10 december 2008 16:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja ja, een serieuze troonpretendent ( nou ja, de intentie is serieus, de man ook, maar niet als in)
Gelukkig zitten de andere haren wel okay![]()
En kijk even op mijn hyves als je wil. Ik heb nog geen filmpje. komt eraan. Maar er staan nu wel 2 pics van het songfestival.
Hoe is jouw vakantie geweest?
quote:Op woensdag 10 december 2008 17:15 schreef Ingetje79 het volgende:
Jaaa! Details willen we! En het liefst smerige!
Ik ga morgen even op mijn gemakkie lezen. Rotspelletje, hequote:Op woensdag 10 december 2008 17:18 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik heb gekijkt en moest ook meteen spelletje spelen grrrrr
vakantie was geweldig alleen het vliegen niet, hele verhaal staat ook op hyves
maar 1 dag regen, die dag waren wij op weg naar de sahara dus ik heb gewoon in de regen in de sahara op de rug van een drommedaris gestaan! da's ook best uniek
Zoooo herkenbaar. Ik wilde mn pak aandoen omdat hij en a ) lekker zit, en me gewoon echt goed staat.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:35 schreef MissBliss het volgende:
Dat is herkenbaar nok! Van de week deed ik ook mn jas uit, om mn leuke outfit te showenkijk ik naar beneden, heb ik een halve Ziggy meegenomen
"En als ik dan net heb lopen schijten, poer ik er ff lekker met mn vinger in, om die onder mn neus te houden en mijn heerlijke darm geur op te snuiven!"quote:Op woensdag 10 december 2008 17:26 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Alleen smerig gepraat en dat gaan we vanavond ook doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |