quote:RTS schedule during for the period of holidays
In accordance with Government decree №877 as of November 26th, 2008 "On public holidays transfer in 2009" the following operating schedule is set for the period of holidays:
* December 31st, 2008 shall be a business day,
* from January 1st, 2009 to January 10th, 2009 – public holidays,
* Trading on all RTS Group markets shall start on January 11th, 2008.
Echt geen idee. Ik zit zelf short, maar wat ik al zei, het kan nu beide kanten op.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dus, helemaal geen shorts meer voor jou of juist wel? Het is toch wachten op het moment dat de top bereikt wordt en we dalen.
En DAT noemden ze toen een slechte dag...quote:Summary: In its worst single-day loss since July 13, the Dow Jones Industrial Average dropped 158.38 points (1.29%) to 12,121.79. Twenty-seven of 30 components fell, including 2.7% declines in Boeing, GM, and Wal-Mart.
Daar had Middelkoop het ook al enorm vaak over, een paar jaar geleden. Het leek alsof de Dow nooit meer dan 1% mocht vallen. Heel opmerkelijk was dat. De markt was voor die tijd veel volatieler.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:51 schreef Lemans24 het volgende:
Post-Thanksgiving Day in 2006:
[..]
En DAT noemden ze toen een slechte dag...
Netjes... voor Aegon kan je beter weer even afwachten tot ie weer onder de 3,20 duikt.quote:
netjes marco. kut ik ben net te laat(heb ook nog een eigen bedrijf , dus niet altijd tijd om alles in de gaten te houden, de boot drijft vandaag van de kant, het is tijd om op wal te springen, limiet gedaan op 3.77 toch 2000 verdient dan in een week.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Netjes... voor Aegon kan je beter weer even afwachten tot ie weer onder de 3,20 duikt.
precies, zulke moment moet je doorzetten. hoe vaak je het ook doet het steekt je altijd weer naar het hart, vanmorgen was ik al opgestaan met de gedachte vandaag liquideren, maar ik had gehoopt op een + van nog 5%, dat is dus net andersom gegaan. je kan wel wachten en de dag uitzingen maar de kans dat het weer instort is groter dan dat je nog 5% extra rendement haalt, weg met die handel dusquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:29 schreef pberends het volgende:
Probleem is vaak dat als het goed gaat dat je dan niet geneigd bent om je winst te nemen. Dan wil je meer en meer, das pure hebzucht. Maar een aandeel kan niet eeuwig omhoog donderen natuurlijk, en daarom moet je gewoon een koersdoel met jezelf afspreken om 'm dan te verkopen. Later stap je weer veel lager in, want de markt is de komende 6 maanden toch volatiel.
12:13 vanmorgen vroeg?quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef pberends het volgende:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?datum=28/11/2008&tijd=12:13:00&lengte=10&title=Kees%20de%20Kort
BNR van vanmiddag vroeg, met Vergeer van het CBS over de economie "enorme orderuitval" en uiteraard Kees de Kort.
Met nadruk op kan..... maar de DJ is maar een paar uur open.....dat kan ook twee kanten op. maar voor de lange termijn zie ik toch weer een neergaande markt, zeker in het aandeel aegon.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:53 schreef M.Melandri het volgende:
Als Amerika vanmiddag open gaat kan alles weer anders zijn natuurlijk...
Lijkt me maar ff van nietquote:Warren Buffett System
Download the step-by-step guide to investing just like Warren Buffett.
www.BuffettSystem.com
quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:07 schreef rvlaak_werk het volgende:
Google ad op google finance:
[..]
Lijkt me maar ff van niet
Denk dat we wel veilig zitten hoor. Sit back and enjoy the ride.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:06 schreef Lemans24 het volgende:
Koop ik m'n TS259 bij op de gewenste 1,98, schiet het direct weer omhoog...
Naja, ik heb tenminste eerder winst, mochten we uiteindelijk toch gaan dalen.
Unilever is op dit moment vooral het fonds dat het verlies van de AEX nog een beetje dempt.
Het valt me nog wel mee met die traagheid, had het nog minder verwacht eerlijk gezegd! Maar ja als we het iets lager opzoeken komen er kopers, dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:31 schreef rvlaak_werk het volgende:
en we blijven flirten met de 250... kleine weerstand aldaar, of gewoon een trage dag?
Hmm.. ben beter van jou gewendquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het valt me nog wel mee met die traagheid, had het nog minder verwacht eerlijk gezegd! Maar ja als we het iets lager opzoeken komen er kopers, dat snap ik wel.
Joh. Ik zeg het al weken.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:53 schreef rvlaak_werk het volgende:
Aegon gaat nog afschrijven, bevestigde de CEO net. Zowel dit jaar als 2009.
I know, I know, preaching to the choir...quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Joh. Ik zeg het al weken.
En dit is nog maar het begin.
Men is vooral verbaasd over de hoeveelheid mensen die "toch" gaan winkelen. Ben benieuwd naar de reacties op het feit dat er enkel de bargains gekocht zijnquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:38 schreef Lemans24 het volgende:
Mafketels daar in de VS, gewoon in het groen...
Neh, ik bedoel dat het wel niet zo'n gekkenhuis zal worden (omdat er geen cijfers komen -- geen VS cijfers en daar draait het om -- en het is Black Friday). En dat de volumes ook wel wat minder zullen zijn dan de afgelopen weken. Gewoon even een rustpuntje in de marktquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:35 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Hmm.. ben beter van jou gewend... Is het nou een weerstandje? Of hebben we (relatief) weinig handelsvolume? Kan wel zien dat Fortis het meest verhandeld is, maar aangezien de televaag geen punten neerzet tussen duizendtallen, kan ik de precieze hoeveelheid niet zo 1, 2, 3 zien. Ook weet ik niet of dit een normale hoeveelheid is...
d'r is idd weinig aan momenteel... Volgende week weer knallen? Door naar de 6K punten?quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:53 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Neh, ik bedoel dat het wel niet zo'n gekkenhuis zal worden (omdat er geen cijfers komen -- geen VS cijfers en daar draait het om -- en het is Black Friday). En dat de volumes ook wel wat minder zullen zijn dan de afgelopen weken. Gewoon even een rustpuntje in de markt![]()
Steun / weerstand zijn TA-termen daar kan ik niet zoveel mee.
Tja ik ga ze toch ook niet verkopen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:03 schreef Lemans24 het volgende:
Lekker moment ook om turbo's overnight (over-weekend) aan te houden.
bleh...
Hier een totaal ander verhaal. http://www.rtl.nl/(/finan(...)t_recessie_gehad.xmlquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:16 schreef rvlaak_werk het volgende:
Volgens Willem, blijven we dit jaar boven de 220 punten... Volgend jaar wil hij niet echt een voorspelling voor doen, maar uit zijn toon en woorden haal ik dat hij denkt dat we toch echt onder de 200 uit gaan komen...
Ik denk dat we de komende 2 maanden ook blijven zigzaggen tussen de 220 en de 300 punten.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:16 schreef rvlaak_werk het volgende:
Volgens Willem, blijven we dit jaar boven de 220 punten... Volgend jaar wil hij niet echt een voorspelling voor doen, maar uit zijn toon en woorden haal ik dat hij denkt dat we toch echt onder de 200 uit gaan komen...
Puur kunstmatige ondersteuning dit van de PPT. Gewoon om Black Friday te stimuleren.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:51 schreef rvlaak_werk het volgende:
Kommop Wall Street... dalen... Je kan t....
Ik had net mijn vrijdagmiddagborrel op het werk, en toch leuk om terug te komen bij een AEX in de MIN.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja ik ga ze toch ook niet verkopen.
Lijkt me sterk... in A'dam was er ook al weinig handels animo... Denk dat de beleggers liever de cijfers van vandaag afwachten. Als ik zo de headlines op finance.google.com kijk zijn de bezoekers aantallen wel ok, maar zal de omzet niet erg hoog zijn (ivm de kortingen die winkels nu geven).quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Puur kunstmatige ondersteuning dit van de PPT. Gewoon om Black Friday te stimuleren.
Slechts een kwart van de aandelen vond een beleggerquote:Britse overheid koopt RBS
28-11-2008 | Gepubliceerd 10:48
28-11-2008 | Laatst bijgewerkt 10:55
De Britse overheid neemt een meerderheidsbelang in de Royal Bank of Scotland. Na een mislukte aandelenemissie waarbij beleggers het massaal lieten afweten, krijgt de overheid voor 20 miljard pond aan aandelen in handen.
Beleggers kochten 56 miljoen aandelen voor 65,5 pence per stuk, zo verklaarde de bank vrijdag in een verklaring. De overheid koopt de rest van de aandelen op, hiermee krijgt het een belang van 58 procent in handen. Daarnaast koopt de overheid voor vijf miljard pond aan preferente aandelen.
Volgens Gordon Browns reddingsplan moesten RBS, Lloyds TBS Group en HBOS gezamelijk voor 37 miljard pond aan aandelen zien te verkopen. Hoewel de RBS-aandeelhouders het plan goedkeurden, kochten zij geen aandelen op.
Voor de claimemissie koerste het aandeel van RBS ruim onder de vooraf bepaalde emissiekoers van 65,5 pence. Het aandeel sloot donderdag op 55 pence.
CEO Stephen Hester meldde dat de bank het "betreurde dat de aandeelhouders geen gebruik maakten van hun voorkeursrechten", maar zei het te begrijpen aangezien "het marktsentiment de bankensector op de korte termijn zeer oneconomisch had gemaakt."
Deze aandelenuitgifte was de tweede van RBS dit jaar. In juni haalde de bank 12,3 miljard pond op door aandelen uit te geven voor 200 pence per stuk. Meer dan drie keer de marktprijs van gisteren.
Ook de aandelen van Lloyds TSB en HBOS handelen nu onder de prijs waartegen ze van plan zijn aandelen aan te bieden. Dat betekent dat de overheid een belang van 44 procent zou kunnen krijgen in het te vormen fusiebedrijf.
Bloomberg/Z24
Met een beetje geluk gaat het van dik hout zaagt planken maandag, nadat de Black Friday cijfers bekend zijn geworden.quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lijkt me sterk... in A'dam was er ook al weinig handels animo... Denk dat de beleggers liever de cijfers van vandaag afwachten. Als ik zo de headlines op finance.google.com kijk zijn de bezoekers aantallen wel ok, maar zal de omzet niet erg hoog zijn (ivm de kortingen die winkels nu geven).
Up or down?quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Met een beetje geluk gaat het van dik hout zaagt planken maandag, nadat de Black Friday cijfers bekend zijn geworden.
Das toch een staalbedrijf...quote:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ctie_verwacht__.htmlquote:Tijdelijke correctie verwacht
vr 28 nov 2008, 11:04
AMSTERDAM - Ik verwacht een tijdelijke correctie op het opgetreden herstel, waarbij de AEX tot 245-238 kan dalen. Daarna een nieuwe poging om een hogere top neer te zetten.
Afgelopen vrijdag gaf ik voor de AEX een minimaal koersdoel aan op 250 en dat koersdoel werd gisteren gehaald. Ik verwachtte verder dat de index nog wel het niveau rond 257 zou halen en vandaag ligt de koers daar net een procent onder. Met andere woorden, het herstel van de AEX vordert wel aardig.
Op de zeer korte termijn begint de markt nu ‘overbought’ te geraken. We zien dit aan de korte RSI die gisteren een slotstand boven 90 bereikte. In een neerwaarts tenderende markt zijn dat niveaus waar je normaliter mag verwachten dat een deel van de koersstijging wordt gecorrigeerd.
Daar ga ik ook van uit. Wellicht zien we nog een test van het niveau van 257, maar per saldo ga ik ervan uit dat de AEX in de komende twee dagen een stap terug zal doen.
Een positief signaal daarbij zou zijn dat de correctie niet verder gaat dan 245-238, de middenlijn van het Keltner Channel. Daaronder komt weer het niveau rond 232 in beeld en dat ligt toch al vrij fors lager ten opzichte van het huidige niveau. Het zou betekenen dat de AEX dan een groot deel van de stijging weer corrigeert en dat spreekt niet voor een verder herstel.
De komende dagen dus een terugval van de koers tot 245-238, gevolgd door een nieuwe stijgingsgolf, die de dan tot nu toe gezette top in deze cyclus moet doorbreken. Indien dit herstel meer is dan slechts een tijdelijke onderbreking van de dalende trend, moet dat scenario door de markt gevolgd worden. Lukt het namelijk wederom niet om na een tijdelijke correctie een hogere top te vormen, dan mogen we ervan uitgaan dat de markt ons voor kerst trakteert op een nog lagere bodem.
Michael Ahrens houdt zich bezig met onafhankelijk beleggingsresearch en het ontwikkelen van cursussen en seminars. De informatie in deze column is niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. De standpunten en vooruitzichten van Michael Ahrens geven zijn mening weer in zijn hoedanigheid als columnist bij DFT.nl. Het is mogelijk dat Michael Ahrens op het moment van schrijven posities in genoemde fondsen heeft.
Geen analist dus.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Michael Ahrens houdt zich bezig met onafhankelijk beleggingsresearch en het ontwikkelen van cursussen en seminars. De informatie in deze column is niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. De standpunten en vooruitzichten van Michael Ahrens geven zijn mening weer in zijn hoedanigheid als columnist bij DFT.nl. Het is mogelijk dat Michael Ahrens op het moment van schrijven posities in genoemde fondsen heeft.
quote:Kroes blokkeert kapitaalinjectie
EU-commissaris Neelie Kroes (Concurrentie) heeft een injectie van de Franse regering in de zes grootste banken van het land geblokkeerd. Dat heeft de Britse zakenkrant Financial Times gisteravond gemeld op basis van bronnen binnen de Franse overheid.
De steun is volgens anonieme functionarissen afgewezen omdat het voortbestaan van de zes banken niet in gevaar is. De steun zou slechts bedoeld zijn om de concurrentiepositie van de financiële instellingen te verbeteren. Het Franse ministerie van Financiën besloot vorige maand om in totaal 10,5 miljard euro in de zes grootste banken van Frankrijk te pompen.
Pff, zo kunnen ze de ingrepen van Bos ook wel tegenhoudenquote:
Zo, op naar de 40 dollar.quote:Opec niet geneigd olieproductie te verlagen
29-11-2008 | Gepubliceerd 09:40
De Organisatie van Olie-Exporterende Landen (OPEC) gaat waarschijnlijk zaterdag niet besluiten om de productie te verlagen.
Ministers die aan een OPEC-bijeenkomst in Caïro deelnemen, lieten dit vrijdag doorschemeren.
De bewindslieden van Iran, Koeweit en Qatar zeiden dat de vergadering van zaterdag is bedoeld om gegevens uit te wisselen. Komende maand in Algerije zal er mogelijk een besluit vallen, aldus de Iraanse minister van Oliezaken Gholam Hossein Nozari.
De leden van de OPEC hebben de olieprijs de afgelopen maanden sterk zien dalen door de wereldwijde economische neergang. Een vat ruwe olie kostte vrijdag ruim 51 dollar tegen een piek van ruim 147 dollar in juli. De OPEC besloot eind oktober al tot een lagere productie. Vrijdag leek alleen Irak voorstander van een onmiddellijke nieuwe verlaging.
ANP
http://www.knack.be/nieuw(...)-article124097.html#quote:Speculanten mikken op verdere daling olieprijs
27/11/2008 06:20
Afgaande op de evolutie op de optiemarkten verwachten de speculanten blijkbaar dat de olieprijs nog geen vaste grond onder de voeten heeft bereikt. Het recessiegevaar kan de olieprijs opnieuw onder 25 dollar duwen.
Dat valt alleszins af te leiden uit de evolutie van de optiehandel op de New York Mercantile Exchange. Er worden namelijkl nogal wat contracten verhandeld met februari als expiratiemaand en 25 dollar als uitoefenprijs.
James Cordier, portfolio manager bij OptionSellers.com, spreekt van een lot in een loterij. Nogal wat beleggers lijken er op te rekenen dat de olieprijs in de komende weken verder gaat dalen.
De olieprijs is over een periode van drie maanden al met 55% gedaald. Elk optie-contract heeft betrekking op 1000 vaten ruwe olie.
Dus als de speculanten straks gaan schreeuwen om 150 dollar per vat, dan komt dat er ook zonder dat dat iets te maken heeft met vraag en aanbod?quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:09 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.knack.be/nieuw(...)-article124097.html#
Speculanten zorgen voor een versterkend effect. Maar feit is dat olieproductie in de nabije toekomst flink kan gaat dalen, en als de recessie weer voorbij is zit je zo weer aan prijzen van 100 tot misschien wel 400 dollar.quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:25 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Dus als de speculanten straks gaan schreeuwen om 150 dollar per vat, dan komt dat er ook zonder dat dat iets te maken heeft met vraag en aanbod?
Smerig spelletje.
En dan is de conclusie?quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
die Google Finance topics daar zitten de grootste trolls en morons tussen.
ik lees geen fora. eigenlijk alleen de financiele nieuwssites en een paar blogs van investeerders die bewezen hebben dat ze geen onzin praten.
quote:Handel gratis en onbeperkt in alle Sprinters van ING tot 1 maart 2009
Vanaf 1 december 2008 tot 1 maart 2009 handelt u gratis en onbeperkt in alle Sprinters van ING. Het alternatief voor Turbo’s en Speeders.
Introductie ING Sprinters
Per donderdag 2 oktober 2008 noteren op Euronext Amsterdam de ING Sprinters. De ING Sprinters maken het mogelijk om met een hefboom te beleggen in een breed aanbod van onderliggende waarden. De ING Sprinters zijn vergelijkbaar met de Turbo's van ABN AMRO en de Speeders van Commerzbank en Citigroup.
Het huidige aanbod van Sprinters bestaat uit 249 producten met verschillende onderliggende waarden zoals de AEX Index, Goud, Olie en EUR/USD. ING is voornemens om het aanbod in Sprinters uit te breiden. De komende periode worden op wekelijkse basis nieuwe ING Sprinters geïntroduceerd.
Kenmerken van Sprinters
· Sprinters werken exact hetzelfde als Turbo’s en Speeders
· binnen één werkdag uitbetaling van de restwaarde bij het bereiken van het stop loss niveau
· klein verschil tussen de bied- en laatprijs
· goed verhandelbaar, ook in volatiele markten
Sprinters bij BinckBank
U handelt tot 1 maart 2009 gratis en onbeperkt in alle Sprinters. ING Sprinters worden weergegeven op de website van BinckCompleet onder ‘Koersen’, ‘Euronext Amsterdam’ en vervolgens ‘Sprinters’. U heeft de keuze uit vijf type onderliggende waarden, namelijk ‘Aandelen‘, ‘Indices’, ‘Valuta’, ‘Obligaties’ en ‘Grondstoffen’. Indien u in de koersenlijst op de fondsnaam klikt, wordt de fondspagina van de betreffende Sprinter weergegeven. Op de fondspagina onder het kopje ‘Sprinter informatie’ wordt informatie over de betreffende Sprinter weergegeven.
Voor nadere informatie over de ING Sprinters verwijzen wij u naar het Helpcenter op onze website of naar de website www.ingsprinters.nl.
Doe liever gratis handel in turbo's ffs...quote:
Het schijnt alweer opgelost te zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 09:41 schreef Lemans24 het volgende:
Snap geen hol van die grafiek. Wat laat die op dit moment nu zien, als de koers niet klopt?
quote:Activiteit Nederlandse industrie opnieuw gedaald - NEVI
01-12-2008 09:44:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De activiteit in de Nederlandse industriesector is opnieuw gedaald in november. Dat blijkt maandag uit de zogeheten NEVI DPA Purchasing Managers Index (PMI) voor Nederland, opgesteld door de Nederlandse vereniging voor inkoopmanagement NEVI.
De index daalde in november naar een dieptepunt van 38,7, van 45,3 in oktober. Het is de sterkste daling en het laagste niveau sinds het begin van de metingen in maart 2000.
Een score onder de 50 punten duidt op een afname van de industriele activiteit. Volgens NEVI komt de index al gedurende vijf maanden onder de 50,0 uit.
Orders uit binnen- als buitenland namen in recordtempo af, meldt NEVI. "De wereldwijde problemen in de autosector hebben een groot negatief effect op de export van Nederlandse producenten", aldus de organisaties.
Daarnaast schroefden bedrijven voor de derde opeenvolgende maand in recordtempo hun personeelsbestanden terug, aldus NEVI.
Wat bedoelen ze met restwaarde? Ik dacht dat je met turbo's alles kwijt was nadat de stoploss is bereikt?quote:Op maandag 1 december 2008 09:49 schreef Lemans24 het volgende:
Gratis sprinters en op hetzelfde moment vertraagde uitbetaling van de restwaarde bij turbo's en speeders.
Lijkt me 'part of the deal' van Binck met ING.
Normaal gesproken krijg je de restwaarde nog, ofwel 'ongeveer' de laagst verhandelde koers van de dag waarop de stop-loss bereikt wordt. Mocht de stop-loss overschreden worden bij opening, kan het natuurlijk gebeuren dat je wel alles kwijtraakt.quote:Op maandag 1 december 2008 09:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze met restwaarde? Ik dacht dat je met turbo's alles kwijt was nadat de stoploss is bereikt?
quote:Duitse industrie krimpt sterker dan verwacht
01-12-2008 10:06:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Duitse industriele sector is in november verder gekrompen, melden bronnen in de markt. De krimp is sterker dan een maand eerder en groter dan werd verwacht.
De inkoopmanagersindex voor de industriele sector is in november gedaald naar 35,7. In oktober kwam de index met een daling van 4,5 punt nog uit op 42,9.
Vooraf geraadpleegde economen rekenden op een kleinere daling tot 36,7.
De daling in de inkoopmanagersindex wijst erop dat de economische activiteit in de exportgedreven sector verder is afgenomen. November is de derde achtereenvolgende maand waarin de industriesector een krimp laat zien.
De economische activiteit groeit als het indexcijfer hoger is dan 50 punten. Een score van minder dan 50 punten wijst op een krimp.
Wellicht zijn er meer privé beleggers ingestapt, ipv profs. Zij houden doorgaans de koersen niet full-time in de gaten. En hebben derhalve nog niet door dat de zaak aan het dalen is...quote:Op maandag 1 december 2008 10:36 schreef pberends het volgende:
Ik snap ook niet helemaal waarom niet meer mensen hun winst pakken van de afgelopen week. Ze denken zeker dat het 2 weken achter elkaar feest is.
Als de inkopersmanagers index enige indicatie is voor de koers van AM, zou ik daar ver van blijven momenteel.quote:Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef slap het volgende:
Heb een order AM geplaatst, 16,91 Die prijs kan haalbaar zijn imho.
Is dat een goede prijs vgs jullie? (Gezien dividend morgen en korte rally)
Ik wil ze kort aanhouden, kleine rit up. Volgend jaar zullen ze nog wel zakken, denk ik.
Graag jullie mening. Bvd
Idioot.quote:Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef slap het volgende:
Ik wil ze kort aanhouden, kleine rit up. Volgend jaar zullen ze nog wel zakken, denk ik.
Graag jullie mening. Bvd
Ach ja, 20% gestegen in 5 handelsdagen. Geen wonder dat er vele procenten vanaf kunnen.quote:Op maandag 1 december 2008 11:05 schreef rvlaak_werk het volgende:
Futures van WS staan flink in de min...
S&P 500 -18.60 876.70 12/1 4:52am
Fair Value 895.47 11/30 8:35am
Difference* -18.77
NASDAQ -23.00 1163.00 12/1 4:41am
Fair Value 1185.87 11/30 8:35am
Difference* -22.87
Dow Jones -150.00 8671.00 12/1 4:49am
Tjeezus man, relax. Ik vraag alleen wat.quote:
quote:Op maandag 1 december 2008 11:14 schreef slap het volgende:
[..]
Tjeezus man, relax. Ik vraag alleen wat.
Ook bedankt voor je bijdrage. Gezien je felheid heb ik de orderprijs aangepast.
Ook niet slim, aangezien de auto industrie volledig op zijn gat ligt (RTLZ, 11:00). Geen nieuwe auto's -> minder kees-kezen. Minder kees-kezen -> aandeel omlaag.quote:Op maandag 1 december 2008 11:19 schreef slap het volgende:
Kijk, dat zie ik liever. Wilde ook maar kort ritje maken, zoals gezegd.
Geannuleerd. Maar... je mag alweer op me schelden, want heb nu ipv MT Tom2 in orderwacht staan (aanzienlijk lager dan huidige prijs, dat wel). Ik verwacht dat de Sint/Kerst inkopen dit jaat boven verwachting zijn. Stond ook een stukkie in FD erover. Euhm,..graag je mening.
Ik denk dat het de komende dagen geen tijd is om aandelen te komen. Simpelweg om de AEX tussen een spagaat zit van de 220 punten en de 280 punten. Waarschijnlijk zigzaggen we de komende weken heen en weer.quote:Op maandag 1 december 2008 11:19 schreef slap het volgende:
Kijk, dat zie ik liever. Wilde ook maar kort ritje maken, zoals gezegd.
Geannuleerd. Maar... je mag alweer op me schelden, want heb nu ipv MT Tom2 in orderwacht staan (aanzienlijk lager dan huidige prijs, dat wel). Ik verwacht dat de Sint/Kerst inkopen dit jaat boven verwachting zijn. Stond ook een stukkie in FD erover. Euhm,..graag je mening.
Sterke opmerking en ik deel je stellingquote:Op maandag 1 december 2008 11:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat het de komende dagen geen tijd is om aandelen te komen. Simpelweg om de AEX tussen een spagaat zit van de 220 punten en de 280 punten. Waarschijnlijk zigzaggen we de komende weken heen en weer.
TomTom stond iig een week geleden nog op 3,70 geloof ik, dus de huidige prijs is sowieso teveel. Nu aandelen kopen is puur gokken iig.
Turbo's lopen al, de sprinters nog niet omdat ze nieuw zijn en iedereen al in de turbo's of speeders zitquote:Op maandag 1 december 2008 09:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Doe liever gratis handel in turbo's ffs...
ik ga er toch eens tussen loeren voor een leuke deal.quote:Op maandag 1 december 2008 11:36 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Turbo's lopen al, de sprinters nog niet omdat ze nieuw zijn en iedereen al in de turbo's of speeders zit![]()
Goede zet dus van ING.(of njah, ze hadden beter gewoon de eerste moeten zijn)
Das opzich leuk, maar wat is nu het verschil tussen speeders en turbo's? helemaal niets toch?quote:Op maandag 1 december 2008 11:36 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Turbo's lopen al, de sprinters nog niet omdat ze nieuw zijn en iedereen al in de turbo's of speeders zit![]()
Goede zet dus van ING.(of njah, ze hadden beter gewoon de eerste moeten zijn)
Ik zie AEX nog wel naar de 238 zakken de komende dagen. Wat er daarna gaat gebeuren is puur giswerk.quote:Op maandag 1 december 2008 11:36 schreef jpjedi het volgende:
damn..moet eigenlijk die shorts wel verkopen.. 28% 34% vandaag![]()
hebbuh hebbuh hebbuh
Wat doe jij Lemans?
Ik pingel tussen longs en shorts al 2 weken met succes. De deining in combinatie met een scherpe stoploss betekenen voor mij easy money nu. Ik heb zelfs op een dag verdient met een long op het acyclische Aegon en een short op de Index.quote:Op maandag 1 december 2008 11:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zie AEX nog wel naar de 238 zakken de komende dagen. Wat er daarna gaat gebeuren is puur giswerk.
Maar wil je vervolgens weer longs gaan kopen dan?
Of je pleurt er een stoploss order in, zodat je gegarandeerd een winst pakt.
Ik heb ze wat duurder ingekocht dan jij, geloof ik. Heb nu 13% winst, met aftrek van transactiekosten is dat nog niet echt veel, net 50 euro. Dus, ik hou ze nog even vast en blijf hopen op een nieuwe test van de 218.quote:Op maandag 1 december 2008 11:36 schreef jpjedi het volgende:
damn..moet eigenlijk die shorts wel verkopen.. 28% 34% vandaag![]()
hebbuh hebbuh hebbuh
Wat doe jij Lemans?
218 lijkt me overdreven, zeker met die renteverlaging deze week.quote:Op maandag 1 december 2008 11:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb ze wat duurder ingekocht dan jij, geloof ik. Heb nu 13% winst, met aftrek van transactiekosten is dat nog niet echt veel, net 50 euro. Dus, ik hou ze nog even vast en blijf hopen op een nieuwe test van de 218.
Ik heb het inderdaad wat hoger nu.. ik zit te azen op een die 218 maar dan van ING.. kijken of dat wat is.quote:Op maandag 1 december 2008 11:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb ze wat duurder ingekocht dan jij, geloof ik. Heb nu 13% winst, met aftrek van transactiekosten is dat nog niet echt veel, net 50 euro. Dus, ik hou ze nog even vast en blijf hopen op een nieuwe test van de 218.
Neh volgens mij is er niet echt een verschil...quote:Op maandag 1 december 2008 11:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Das opzich leuk, maar wat is nu het verschil tussen speeders en turbo's? helemaal niets toch?
Ik gooi ze er waarschijnlijk morgen uit, mocht het een beetje voortkabbelen bij de opening. Maar als het direct weer met 2% of meer naar beneden gaat, zit er wel wat meer (minder) in dan 238.quote:Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef pberends het volgende:
[..]
218 lijkt me overdreven, zeker met die renteverlaging deze week.
quote:Op maandag 1 december 2008 11:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar geen transactiekosten is wel echt heel tofdaytrading spielerei
Een turbo is op de effectenbeurs genoteerd, maar ze worden uitgegeven door financiële instellingen. Afhankelijk van de uitgevende bank en het land worden turbo's ook aangeduid als speeders of mini-future callsquote:Op maandag 1 december 2008 11:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Das opzich leuk, maar wat is nu het verschil tussen speeders en turbo's? helemaal niets toch?
Lijkt me sterk, aangezien WS futures steeds verder dalen en het nieuws enkel slecht is...quote:Op maandag 1 december 2008 12:07 schreef Lemans24 het volgende:
Beleeft de AEX nu z'n dagelijkse lunch-opleving, of zijn we weer getuigen van het begin van een herstel tot dicht bij 0? Afgelopen vrijdag ging het namelijk wel zo...
Waarom zou je willen vluchten in een aandeel als je denkt dat de AEX nog veel lager gaat? Zet je geld dan op een spaarrekening, dan krijg je tenminste nog 4-5%.quote:Op maandag 1 december 2008 12:42 schreef Lemans24 het volgende:
Ahold is gewoon hét aandeel om in te vluchten, in deze dagen. Vraag me af of die nog een klap te verwerken krijgen, helemaal aan het einde van de recessie. Eind 2010 ofzo, wanneer mensen niets anders meer hebben om op te besparen en alleen nog maar rijst met bonen eten.
Ik gok op 238, maar veel lager acht ik niet waarschijnlijk ivm hoge renteverlagingen.quote:Op maandag 1 december 2008 11:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik gooi ze er waarschijnlijk morgen uit, mocht het een beetje voortkabbelen bij de opening. Maar als het direct weer met 2% of meer naar beneden gaat, zit er wel wat meer (minder) in dan 238.
240 is idd veel te link.quote:Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef jpjedi het volgende:
Zo eens even koekeloeren tussen die sprintertjes![]()
TL240 is me wat te link nog
Onder. Amerika gaat echt een drama worden is mijn vermoeden.quote:Op maandag 1 december 2008 14:05 schreef rvlaak_werk het volgende:
en weer boven de 244... Gaan we vandaag erboven of eronder eindigen?
Welke cijfers komen er dan nog van die kant?quote:Op maandag 1 december 2008 14:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Onder. Amerika gaat echt een drama worden is mijn vermoeden.
01-12-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Bouwuitgaven - 16:00quote:Op maandag 1 december 2008 14:09 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Welke cijfers komen er dan nog van die kant?
Afgezien van een correctie, ben ik erg benieuwd hoe erg de daling zal zijn wanneer deze cijfers tegen blijken te vallen.quote:Op maandag 1 december 2008 14:12 schreef pberends het volgende:
[..]
01-12-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Bouwuitgaven - 16:00
01-12-2008 Institute for Supply Management - ISM index - 16:00
Maar ik verwacht meer een daling omdat de S&P 20% gestegen is afgelopen 5 handelsdagen. Dat vraagt gewoon om een correctie naar de realiteit.
Ergens in februari toch? En USG People ook eruit, Boskalis erin.quote:Op maandag 1 december 2008 13:59 schreef pberends het volgende:
Wanneer wordt Fortis eigenlijk uit de AEX geflikkerd? En wanneer komt KLM Air France erin?
En verder deze week? Nog schrikbarende zaken, of wordt het een rustige week?quote:Op maandag 1 december 2008 15:20 schreef ItaloDancer het volgende:
16:00 construction spending & ism index
Ah vandaar...quote:Op maandag 1 december 2008 15:25 schreef Lemans24 het volgende:
AirFrance-KLM komt erin vanwege één of andere Europese regel, waarbij de volumes worden opgeteld.
Die regel bestaat al.quote:Daarnaast komt er een nieuwe regel die bepaalt dat een fonds niet meer dan 15% van de waarde van de AEX mag bepalen, vooral van toepassing op RD Shell en Unilever.
Geen sprinters short? Die zijn gratisquote:Op maandag 1 december 2008 15:32 schreef SjonLok het volgende:
Ik ga weer Turbo's Short inkopen, dit wordt weer een week waarin we hard gaan dalen.
Nee dat lijkt me niet. Ik wist niet dat de regel nu ook al bestaat.quote:Op maandag 1 december 2008 15:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Die regel bestaat al.
Of geldt het dat een fonds na de vaststelling van de indexwaarden niet mag groeien naar meer dan 15%? Dat wordt ingewikkeld dan.
Ford & GM doen het wonderwel nog goed ook....quote:Op maandag 1 december 2008 15:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow -2,5%
vooral de banken doen het slecht
Nee hoor:quote:
quote:Blue Fox Enterprises 0.56 -20.0%
InnoConcepts 4.96 -11.4%
Ordina 2.21 -9.8%
Unil. 4% Afl.C.Pr 25.50 -9.6%
ING Groep 6.11 -7.4%
ArcelorMittal 17.40 -7.0%
Aegon 3.46 -6.5%
Kardan 2.41 -5.9%
Randstad 13.81 -5.8%
Corio 33.78 -5.8%
Ik heb 0,0 aandelen meer, alleen af en toe en turbo. Nu zit ik short op de AEX.quote:
Maar die turbo's zijn toch een product van Binck? Waarom zouden ze die dan weer impopulairder willen maken?quote:Op maandag 1 december 2008 15:32 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Geen sprinters short? Die zijn gratis
Begint bijna koopwaardig te worden. Niet dat ik m'n hoofd er weer aan gaat stoten.quote:Op maandag 1 december 2008 15:47 schreef M.Melandri het volgende:
Aegon gaat ook weer mooi richting 3 euro grens
Hmm denk dat ik weer rond 3,00 ga kopen,hopelijk gaat ie dan weer richting 4euro.quote:Op maandag 1 december 2008 15:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Begint bijna koopwaardig te worden. Niet dat ik m'n hoofd er weer aan gaat stoten.
nee van ABNquote:Op maandag 1 december 2008 15:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar die turbo's zijn toch een product van Binck? Waarom zouden ze die dan weer impopulairder willen maken?
Das niet waar natuurlijk, vorige week 13% gestegen.quote:Op maandag 1 december 2008 15:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
Goh, gaan we in 1 dag alle winst van vorige week teniet doen?239
turbo`s zijn van AABquote:Op maandag 1 december 2008 15:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar die turbo's zijn toch een product van Binck? Waarom zouden ze die dan weer impopulairder willen maken?
We hebben nog ruim 1.5 uur, en hij hoeft natuurlijk niet 13% te dalen daarvoor, eerder 10% ofzoquote:Op maandag 1 december 2008 15:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Das niet waar natuurlijk, vorige week 13% gestegen.
als ik het goed begrijp, val het dus tegen. En niet zo'n beetje ook... ??quote:Op maandag 1 december 2008 16:01 schreef ItaloDancer het volgende:
VS industriesector bedrijfsindex nov 36,2 vs 38,9 in okt 1-12-2008 16:00:00
VS industrie prijsindex nov 25,5 vs 37,0 in okt 1-12-2008 16:00:00
VS industrie werkgelegenheidsindex nov 34,2 vs 34,6 in okt 1-12-2008 16:00:00
VS industrie index nieuwe orders nov 27,9 vs 32,2 in okt 1-12-2008 16:00:00
VS industrie productieindex nov 31,5 vs 34,1 in okt 1-12-2008 16:00:00
VS industrie voorraadindex nov 39,1 vs 44,3 in okt 1-12-2008 16:00:00
VS industrie bedrijfsindex nov verwachting was 36,5 1-12-2008 16:00:00
Van wie?quote:
neh niet echt zie de eerste en de laatste regelquote:Op maandag 1 december 2008 16:03 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp, val het dus tegen. En niet zo'n beetje ook... ??
a, vandaar die stijging van 0.4%quote:Op maandag 1 december 2008 16:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
neh niet echt zie de eerste en de laatste regel
tis wel een beetje zoals verwacht
wel slechter dan in oktober natuurlijk
http://www.fxstreet.com/n(...)78-9026-e6c87e8f4dd0quote:Op maandag 1 december 2008 16:17 schreef rvlaak_werk het volgende:
weet iemand waarom Ford & GM het zo goed doen?
http://www.streetinsider.(...)nd+Saab/4200936.htmlquote:Op maandag 1 december 2008 16:17 schreef rvlaak_werk het volgende:
weet iemand waarom Ford & GM het zo goed doen?
quote:Op maandag 1 december 2008 16:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
http://www.fxstreet.com/n(...)78-9026-e6c87e8f4dd0
http://www.streetinsider.(...)nd+Saab/4200936.html
Dat wellicht?
Zal Genk zijn zeker?quote:Op maandag 1 december 2008 16:10 schreef rvlaak_werk het volgende:
Ford legt fabriek in Schenk (Be) stil aan het eind van het jaar. Ook moeten 1000 mensen zich gaan melden voor de belgische WW. RTLZ, 16:00
Dat en Hella heb een sprekgebrak, of het is echt Schenk... Ik weet t niet... Mijn topo is heel slecht.quote:
Ik vond het ook wel grappig/apart dat ie de openingstijden van de beurzen geeneens wist pasquote:Op maandag 1 december 2008 16:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zal Genk zijn zeker?![]()
@PBerends: Hoe kan het toch dat jij zo fanatiek belegd en soms gewoon basisbegrippen en kennis mist?Waar kijk jij naar in je beleggingscherm als je turbo`s koopt? nooit AAB gezien ?
Abn-Amro Bank
ING -> nog geen echte afschrijvingen/publicaties gedaan op de VS investeringen, dus niemand weet wat hier nog uit moet komenquote:Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef Fugie het volgende:
Gezien de lage stand zit ik al langer te twijfelen om wat aandelen te kopen voor de langere termijn. Ik zat te denken om een gelijke spreiding te doen (~1000 euro per aandelen) op de volgende aandelen:
ING
Arcelor Mittal
Shell
Ahold
Aegon
Reden voor deze aandelen is vrij simpel, zijn redelijk hard getroffen maar naar idee toch wel zekere beleggingen (aegon is nog een twijfelgeval).
quote:Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef Lemans24 het volgende:
Moment van de waarheid: is 238 inderdaad het minimum voor vandaag? Dan is een V-vormige rebound nu te verwachten...
Welke aandelen ga jij kopen in 2009?quote:Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef Fugie het volgende:
Gezien de lage stand zit ik al langer te twijfelen om wat aandelen te kopen voor de langere termijn. Ik zat te denken om een gelijke spreiding te doen (~1000 euro per aandelen) op de volgende aandelen:
ING
Arcelor Mittal
Shell
Ahold
Aegon
Reden voor deze aandelen is vrij simpel, zijn redelijk hard getroffen maar naar idee toch wel zekere beleggingen (aegon is nog een twijfelgeval).
Moet je wel 160 bereiken. Wachten en de boot missen is ook niet handig en bijkopen kan altijd.quote:Op maandag 1 december 2008 16:40 schreef Lemans24 het volgende:
Al je op 160 koopt, heb je al 50% winst ten opzichte van nu... Patience my friend.
Tja, het blijft lastig en gokken. Ik hoop dat je die paar K euro over hebt? Zo niet, niet doen.quote:Op maandag 1 december 2008 16:44 schreef Fugie het volgende:
[..]
Moet je wel 160 bereiken. Wachten en de boot missen is ook niet handig en bijkopen kan altijd.
De steun voor vandaag misschienquote:Op maandag 1 december 2008 16:48 schreef Lemans24 het volgende:
Het zal toch niet dat deze keer wel 237 / 238 de steun is...
De laatste keer dat we op dit punt zaten, gokte ik op een rebound die niet kwam!
Als de usa omhoog of omlaag gaat gaan wij dat ook.quote:Op maandag 1 december 2008 16:47 schreef rvlaak_werk het volgende:
AEX gaat ook weer omhoog... koopjesjagers?
het staat nu nog in ijslandquote:Op maandag 1 december 2008 16:46 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Tja, het blijft lastig en gokken. Ik hoop dat je die paar K euro over hebt? Zo niet, niet doen.
Ik heb ze ook al weg gedaan.. je moet niet te hebberig worden heb ik geleerd.quote:Op maandag 1 december 2008 17:02 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, nu hebben we het opgegeven voor vandaag, alle remmen los.
TS's 47% in de plus, misschien maar lekker verkopen om 17:25, anders is het morgen weer virtuele winst.
het gaat nu wel hard naar beneden 235 al aangetiktquote:
hebberigheid en angst regeren de beursquote:Op maandag 1 december 2008 17:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik heb ze ook al weg gedaan.. je moet niet te hebberig worden heb ik geleerd.
Eigenlijk is het maar rustig vergeleken met oktober....quote:Op maandag 1 december 2008 17:00 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX Index (sinds 1983)
1. 19 oktober 1987 -12.0%
2. 26 oktober 1987 -9.3%
3. 6 oktober 2008 -9.1%
4. 29 september 2008 -8.8%
5. 10 oktober 2008 -8.5%
6. 8 oktober 2008 -7.7%
7. 15 oktober 2008 -7.6%
8. 14 september 2001 -7.3%
9. 22 oktober 1987 -7.2%
10. 9 november 1987 -7.1%
Lijstje is al 1,5 maand hetzelfde dus werd wel weer eens tijd
En jij gaat rustig je ruim 50% winst daarop inzetten?quote:Op maandag 1 december 2008 17:09 schreef pberends het volgende:
Al die analisten hebben het constant over de 238, blijft ie daarboven dan kan de AEX weer naar boven, maar eindigt ie eronder dan ligt de weg naar beneden open.
Wat een onzin redenaties altijd, 238 is gewoon een willekeurig getal net als elk ander getal. Analistenquote:Op maandag 1 december 2008 17:09 schreef pberends het volgende:
Al die analisten hebben het constant over de 238, blijft ie daarboven dan kan de AEX weer naar boven, maar eindigt ie eronder dan ligt de weg naar beneden open.
Professionals lopen nu te mindfucken met de 238 lijkt het wel.quote:Op maandag 1 december 2008 17:09 schreef pberends het volgende:
pure onzin..vergeet het getal..kijk naar de trend en de invloeden hierop (nieuws, futures etc).quote:Op maandag 1 december 2008 17:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Professionals lopen nu te mindfucken met de 238 lijkt het wel.
Mjah, zou ik niet durven zeggen, maar ook al krabbelt het op, het hangt toch weer meer af van de S&P futures (en Azië) morgenochtendquote:Op maandag 1 december 2008 17:26 schreef Lemans24 het volgende:
Onzekerheid bij de professionals...
Ik verkoop mijn shorts en wacht morgen even rustig af wat er gaat gebeuren. De Dow Jones zal nog wel wat opkrabbelen en dan opent de AEX morgen zomaar op +2%.
top 10 gaan we niet halenquote:Op maandag 1 december 2008 17:11 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Eigenlijk is het maar rustig vergeleken met oktober....
Allllaaaaaaang ge-edit manquote:Op maandag 1 december 2008 17:38 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
-6,75%
Fortis was nog niet dicht
Nu op 16,47quote:Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef slap het volgende:
Graag jullie mening. Bvd
Ja voor mijn eigen shortsquote:
Eindejaarsrally is leuk natuurlijk, maar wanneer begint ie eigenlijk? 2 december? 12 december? 22 december?quote:Op maandag 1 december 2008 17:56 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ja voor mijn eigen shorts
Ik laat ze lekker staan nog. Eindejaarsrally begint niet op 2 dec mag ik hopen
http://www.z24.nl/economi(...)nse_creditcards.htmlquote:Analist voorziet implosie Amerikaanse creditcards
01-12-2008 | Gepubliceerd 15:16
01-12-2008 | Laatst bijgewerkt 17:59
De Amerikaanse kerstverkopen gingen dit weekend voortvarend van start. Maar volgens topanalist Meredith Whitney krijgen Amerikanen de komende anderhalf jaar tweeduizend miljard dollar minder krediet op hun creditcards.
Het goede nieuws is dat Amerikanen in het eerste weekend in aanloop naar de kerst diep in de buidel hebben getast, zo meldde The Wall Street Journal maandag, op basis van de eerste gegevens over de kerstverkopen.
Volgens brancheorganisatie The National Retail Federation gaven Amerikanen die kerstinkopen deden afgelopen weekend, gemiddeld 372,57 dollar per persoon uit. Dat is 7,2 procent meer dan een jaar geleden.
De voorkeur ging duidelijk uit naar prijskrakers. Naar schatting ging het bij ruim tweederde van de aankopen om ultra-goedkope aanbiedingen, schatte America's Research Group.
Daarbij komt het slechte nieuws. Bijna 40 procent van de kopers gaf volgens peilingen van The National Retail Federation aan dat ze afgelopen weekend het grootste deel van de vakantie-inkopen hadden gedaan, tegen 36,4 procent in 2007.
Als die inschatting nauwkeurig is, belooft dat weinig goeds voor de rest van het kerstseizoen. Beleggers knepen 'm alvast, want maandagmiddag openden de beurzen op Wall Street duidelijk lager.
Naast de berichten over de kerstverkopen, speelde ook een rapport van steranalist Meredith Whitney van Oppenheimer & Co. een rol. Whitney maakte in 2007 naam als 'de vrouw van 15 miljard', toen ze in oktober van dat jaar aangaf dat financieel conglomeraat Citigroup miljarden extra zou moeten afschrijven op hypotheekbeleggingen in verband met de kredietcrisis.
Whitney stelde maandag in een nieuwe analyse dat er een scherpe terugval van de consumentenbestedingen in de Verenigde Staten zit aan te komen. In de komende anderhalve jaar zullen Amerikaanse creditcardmaatschappijen voor tweeduizend miljard dollar aan kredietlijnen terugtrekken, een krimp van 45 procent, zo voorspelt Whitney.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |