En jij gaat rustig je ruim 50% winst daarop inzetten?quote:Op maandag 1 december 2008 17:09 schreef pberends het volgende:
Al die analisten hebben het constant over de 238, blijft ie daarboven dan kan de AEX weer naar boven, maar eindigt ie eronder dan ligt de weg naar beneden open.
Wat een onzin redenaties altijd, 238 is gewoon een willekeurig getal net als elk ander getal. Analistenquote:Op maandag 1 december 2008 17:09 schreef pberends het volgende:
Al die analisten hebben het constant over de 238, blijft ie daarboven dan kan de AEX weer naar boven, maar eindigt ie eronder dan ligt de weg naar beneden open.
Professionals lopen nu te mindfucken met de 238 lijkt het wel.quote:Op maandag 1 december 2008 17:09 schreef pberends het volgende:
pure onzin..vergeet het getal..kijk naar de trend en de invloeden hierop (nieuws, futures etc).quote:Op maandag 1 december 2008 17:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Professionals lopen nu te mindfucken met de 238 lijkt het wel.
Mjah, zou ik niet durven zeggen, maar ook al krabbelt het op, het hangt toch weer meer af van de S&P futures (en Azië) morgenochtendquote:Op maandag 1 december 2008 17:26 schreef Lemans24 het volgende:
Onzekerheid bij de professionals...
Ik verkoop mijn shorts en wacht morgen even rustig af wat er gaat gebeuren. De Dow Jones zal nog wel wat opkrabbelen en dan opent de AEX morgen zomaar op +2%.
top 10 gaan we niet halenquote:Op maandag 1 december 2008 17:11 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Eigenlijk is het maar rustig vergeleken met oktober....
Allllaaaaaaang ge-edit manquote:Op maandag 1 december 2008 17:38 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
-6,75%
Fortis was nog niet dicht
Nu op 16,47quote:Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef slap het volgende:
Heb een order AM geplaatst, 16,91 Die prijs kan haalbaar zijn imho.
Is dat een goede prijs vgs jullie? (Gezien dividend morgen en korte rally)
Ik wil ze kort aanhouden, kleine rit up. Volgend jaar zullen ze nog wel zakken, denk ik.
Graag jullie mening. Bvd
Ja voor mijn eigen shortsquote:
Eindejaarsrally is leuk natuurlijk, maar wanneer begint ie eigenlijk? 2 december? 12 december? 22 december?quote:Op maandag 1 december 2008 17:56 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ja voor mijn eigen shorts
Ik laat ze lekker staan nog. Eindejaarsrally begint niet op 2 dec mag ik hopen
http://www.z24.nl/economi(...)nse_creditcards.htmlquote:Analist voorziet implosie Amerikaanse creditcards
01-12-2008 | Gepubliceerd 15:16
01-12-2008 | Laatst bijgewerkt 17:59
De Amerikaanse kerstverkopen gingen dit weekend voortvarend van start. Maar volgens topanalist Meredith Whitney krijgen Amerikanen de komende anderhalf jaar tweeduizend miljard dollar minder krediet op hun creditcards.
Het goede nieuws is dat Amerikanen in het eerste weekend in aanloop naar de kerst diep in de buidel hebben getast, zo meldde The Wall Street Journal maandag, op basis van de eerste gegevens over de kerstverkopen.
Volgens brancheorganisatie The National Retail Federation gaven Amerikanen die kerstinkopen deden afgelopen weekend, gemiddeld 372,57 dollar per persoon uit. Dat is 7,2 procent meer dan een jaar geleden.
De voorkeur ging duidelijk uit naar prijskrakers. Naar schatting ging het bij ruim tweederde van de aankopen om ultra-goedkope aanbiedingen, schatte America's Research Group.
Daarbij komt het slechte nieuws. Bijna 40 procent van de kopers gaf volgens peilingen van The National Retail Federation aan dat ze afgelopen weekend het grootste deel van de vakantie-inkopen hadden gedaan, tegen 36,4 procent in 2007.
Als die inschatting nauwkeurig is, belooft dat weinig goeds voor de rest van het kerstseizoen. Beleggers knepen 'm alvast, want maandagmiddag openden de beurzen op Wall Street duidelijk lager.
Naast de berichten over de kerstverkopen, speelde ook een rapport van steranalist Meredith Whitney van Oppenheimer & Co. een rol. Whitney maakte in 2007 naam als 'de vrouw van 15 miljard', toen ze in oktober van dat jaar aangaf dat financieel conglomeraat Citigroup miljarden extra zou moeten afschrijven op hypotheekbeleggingen in verband met de kredietcrisis.
Whitney stelde maandag in een nieuwe analyse dat er een scherpe terugval van de consumentenbestedingen in de Verenigde Staten zit aan te komen. In de komende anderhalve jaar zullen Amerikaanse creditcardmaatschappijen voor tweeduizend miljard dollar aan kredietlijnen terugtrekken, een krimp van 45 procent, zo voorspelt Whitney.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |