abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63597198
Kommop Wall Street... dalen... Je kan t....
pi_63597262
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:35 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

Hmm.. ben beter van jou gewend ... Is het nou een weerstandje? Of hebben we (relatief) weinig handelsvolume? Kan wel zien dat Fortis het meest verhandeld is, maar aangezien de televaag geen punten neerzet tussen duizendtallen, kan ik de precieze hoeveelheid niet zo 1, 2, 3 zien. Ook weet ik niet of dit een normale hoeveelheid is...

Neh, ik bedoel dat het wel niet zo'n gekkenhuis zal worden (omdat er geen cijfers komen -- geen VS cijfers en daar draait het om -- en het is Black Friday). En dat de volumes ook wel wat minder zullen zijn dan de afgelopen weken. Gewoon even een rustpuntje in de markt
Steun / weerstand zijn TA-termen daar kan ik niet zoveel mee.
pi_63597302
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:53 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Neh, ik bedoel dat het wel niet zo'n gekkenhuis zal worden (omdat er geen cijfers komen -- geen VS cijfers en daar draait het om -- en het is Black Friday). En dat de volumes ook wel wat minder zullen zijn dan de afgelopen weken. Gewoon even een rustpuntje in de markt
Steun / weerstand zijn TA-termen daar kan ik niet zoveel mee.
d'r is idd weinig aan momenteel... Volgende week weer knallen? Door naar de 6K punten?
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:03:56 #54
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63597561
Lekker moment ook om turbo's overnight (over-weekend) aan te houden.
bleh...
pi_63597785
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:03 schreef Lemans24 het volgende:
Lekker moment ook om turbo's overnight (over-weekend) aan te houden.
bleh...
Tja ik ga ze toch ook niet verkopen.
pi_63597893
Volgens Willem, blijven we dit jaar boven de 220 punten... Volgend jaar wil hij niet echt een voorspelling voor doen, maar uit zijn toon en woorden haal ik dat hij denkt dat we toch echt onder de 200 uit gaan komen...
pi_63598439
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:16 schreef rvlaak_werk het volgende:
Volgens Willem, blijven we dit jaar boven de 220 punten... Volgend jaar wil hij niet echt een voorspelling voor doen, maar uit zijn toon en woorden haal ik dat hij denkt dat we toch echt onder de 200 uit gaan komen...
Hier een totaal ander verhaal. http://www.rtl.nl/(/finan(...)t_recessie_gehad.xml

Er gaat er minstens eentje roepen dat hij gelijk had.
pi_63599012
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:16 schreef rvlaak_werk het volgende:
Ik denk dat we de komende 2 maanden ook blijven zigzaggen tussen de 220 en de 300 punten.
pi_63599158
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:51 schreef rvlaak_werk het volgende:
Kommop Wall Street... dalen... Je kan t....
Puur kunstmatige ondersteuning dit van de PPT. Gewoon om Black Friday te stimuleren.
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:19:10 #61
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63599425
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:11 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Tja ik ga ze toch ook niet verkopen.
Ik had net mijn vrijdagmiddagborrel op het werk, en toch leuk om terug te komen bij een AEX in de MIN.
tot volgende week! Tuurlijk ga ik niet verkopen nu, kan alleen nog maar naar beneden.
pi_63599848
AEX Index 252,55 -0,28%

Jesus, 3e dag van de week dat gewoon bagger is.
pi_63600214
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Puur kunstmatige ondersteuning dit van de PPT. Gewoon om Black Friday te stimuleren.
Lijkt me sterk... in A'dam was er ook al weinig handels animo... Denk dat de beleggers liever de cijfers van vandaag afwachten. Als ik zo de headlines op finance.google.com kijk zijn de bezoekers aantallen wel ok, maar zal de omzet niet erg hoog zijn (ivm de kortingen die winkels nu geven).
pi_63601227
quote:
Britse overheid koopt RBS

28-11-2008 | Gepubliceerd 10:48
28-11-2008 | Laatst bijgewerkt 10:55

De Britse overheid neemt een meerderheidsbelang in de Royal Bank of Scotland. Na een mislukte aandelenemissie waarbij beleggers het massaal lieten afweten, krijgt de overheid voor 20 miljard pond aan aandelen in handen.

Beleggers kochten 56 miljoen aandelen voor 65,5 pence per stuk, zo verklaarde de bank vrijdag in een verklaring. De overheid koopt de rest van de aandelen op, hiermee krijgt het een belang van 58 procent in handen. Daarnaast koopt de overheid voor vijf miljard pond aan preferente aandelen.

Volgens Gordon Browns reddingsplan moesten RBS, Lloyds TBS Group en HBOS gezamelijk voor 37 miljard pond aan aandelen zien te verkopen. Hoewel de RBS-aandeelhouders het plan goedkeurden, kochten zij geen aandelen op.

Voor de claimemissie koerste het aandeel van RBS ruim onder de vooraf bepaalde emissiekoers van 65,5 pence. Het aandeel sloot donderdag op 55 pence.

CEO Stephen Hester meldde dat de bank het "betreurde dat de aandeelhouders geen gebruik maakten van hun voorkeursrechten", maar zei het te begrijpen aangezien "het marktsentiment de bankensector op de korte termijn zeer oneconomisch had gemaakt."

Deze aandelenuitgifte was de tweede van RBS dit jaar. In juni haalde de bank 12,3 miljard pond op door aandelen uit te geven voor 200 pence per stuk. Meer dan drie keer de marktprijs van gisteren.

Ook de aandelen van Lloyds TSB en HBOS handelen nu onder de prijs waartegen ze van plan zijn aandelen aan te bieden. Dat betekent dat de overheid een belang van 44 procent zou kunnen krijgen in het te vormen fusiebedrijf.

Bloomberg/Z24
Slechts een kwart van de aandelen vond een belegger .
pi_63601242
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lijkt me sterk... in A'dam was er ook al weinig handels animo... Denk dat de beleggers liever de cijfers van vandaag afwachten. Als ik zo de headlines op finance.google.com kijk zijn de bezoekers aantallen wel ok, maar zal de omzet niet erg hoog zijn (ivm de kortingen die winkels nu geven).
Met een beetje geluk gaat het van dik hout zaagt planken maandag, nadat de Black Friday cijfers bekend zijn geworden.
pi_63601412
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Met een beetje geluk gaat het van dik hout zaagt planken maandag, nadat de Black Friday cijfers bekend zijn geworden.
Up or down?

Persoonlijk hoop ik dat WIllem het een keertje vaudt heeft en dat alles maandag als een plumpudding in elkaar zakt Ik wil wel eens beelden zien, ipv foto's, van "iets tè wanhopige" beleggers
pi_63601506
Ik denk down. Meestal zijn de macro-cijfers nog slechter dan verwacht.

Bovendien ziet het er naar uit dat we 5 dagen van stijgingen hebben van de Dow en de S&P. Dat moet toch weer een dag naar beneden.
pi_63601529
We zien het vanzelf wel weer En nu naar de sportschool....
pi_63602104
10% erbij deze week voor de Dow, 12% voor de S&P
pi_63602670
Dow 8,829.04 +102.43 (1.17%)
S&P 500 896.24 +8.56 (0.96%)
Nasdaq 1,535.57 +3.47 (0.23%)

Hoe bedoel je Black Friday ondersteunen .
pi_63602753
Welke Nederlandse fondsen zijn eigenlijk van de alternatieve energie?
pi_63604205
AMG
pi_63604540
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:34 schreef arjan1212 het volgende:
AMG
Das toch een staalbedrijf...
pi_63605012
quote:
Tijdelijke correctie verwacht

vr 28 nov 2008, 11:04

AMSTERDAM - Ik verwacht een tijdelijke correctie op het opgetreden herstel, waarbij de AEX tot 245-238 kan dalen. Daarna een nieuwe poging om een hogere top neer te zetten.

Afgelopen vrijdag gaf ik voor de AEX een minimaal koersdoel aan op 250 en dat koersdoel werd gisteren gehaald. Ik verwachtte verder dat de index nog wel het niveau rond 257 zou halen en vandaag ligt de koers daar net een procent onder. Met andere woorden, het herstel van de AEX vordert wel aardig.

Op de zeer korte termijn begint de markt nu ‘overbought’ te geraken. We zien dit aan de korte RSI die gisteren een slotstand boven 90 bereikte. In een neerwaarts tenderende markt zijn dat niveaus waar je normaliter mag verwachten dat een deel van de koersstijging wordt gecorrigeerd.

Daar ga ik ook van uit. Wellicht zien we nog een test van het niveau van 257, maar per saldo ga ik ervan uit dat de AEX in de komende twee dagen een stap terug zal doen.

Een positief signaal daarbij zou zijn dat de correctie niet verder gaat dan 245-238, de middenlijn van het Keltner Channel. Daaronder komt weer het niveau rond 232 in beeld en dat ligt toch al vrij fors lager ten opzichte van het huidige niveau. Het zou betekenen dat de AEX dan een groot deel van de stijging weer corrigeert en dat spreekt niet voor een verder herstel.

De komende dagen dus een terugval van de koers tot 245-238, gevolgd door een nieuwe stijgingsgolf, die de dan tot nu toe gezette top in deze cyclus moet doorbreken. Indien dit herstel meer is dan slechts een tijdelijke onderbreking van de dalende trend, moet dat scenario door de markt gevolgd worden. Lukt het namelijk wederom niet om na een tijdelijke correctie een hogere top te vormen, dan mogen we ervan uitgaan dat de markt ons voor kerst trakteert op een nog lagere bodem.

Michael Ahrens houdt zich bezig met onafhankelijk beleggingsresearch en het ontwikkelen van cursussen en seminars. De informatie in deze column is niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. De standpunten en vooruitzichten van Michael Ahrens geven zijn mening weer in zijn hoedanigheid als columnist bij DFT.nl. Het is mogelijk dat Michael Ahrens op het moment van schrijven posities in genoemde fondsen heeft.
http://www.telegraaf.nl/d(...)ctie_verwacht__.html

Voor wat het waard is. Hij had ook gelijk met de correctie naar de 250-260 punten:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_AEX_verwacht__.html

[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 28-11-2008 21:04:26 ]
  vrijdag 28 november 2008 @ 23:04:07 #75
174150 slap
slappy happer
pi_63609471
AMG is een soort holding, en produceert hoogwaardige staalproducten. Bestaat o.a. uit Timminco welke een zonnecel leverancier is. First Solar in US schijnt het bijvoorbeeld beter te doen dan T. want hun zonnecel is 2% efficiënter. Ook ik heb AMG gekocht, maar moet bekennen dat het me vooral gaat om de opwaartse druk van het fonds tav de 'eindejaarsrally' van dit jaar, mocht zoiets bestaan. Tot nog toe winst.
De reputatie van e CEO is overigens discutabel, dus lees ff in, over dit fonds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')