abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63439445
Beste mensen,

Nadat ik de 2 jaren na mijn vwo-examen werkend heb doorgebracht, ben ik dit jaar weer met frisse moet begonnen met de studie economie aan de VU in Amsterdam. Dit bevalt tot op heden eigenlijk uitstekend, en ik haal tot nu toe aardige cijfers. Ik woon nog wel thuis, en merkte al snel dat ik wat mis naast de studie. Ik zie het absoluut niet zitten om m'n hele studententijd op en neer te reizen, en wil graag volgend jaar op kamers. Nou hoor ik erg leuke verhalen over studentenverenigingen, en het lijkt mij eerlijk gezegd fantastisch. Deze zomer had ik geen tijd voor introductieweken of wat dan ook, maar nu ik de verhalen hoor denk ik dat ik het geweldig zou vinden. Ik heb me een beetje verdiept in wat er zoal aan verenigingen is en lanx lijkt me wel tof. Nu wil het feit dat ik volgend jaar (al) 21 ben, en ik vroeg me af of ik dan niet wat oud zou zijn om nog lid te worden een studentenvereniging, maar aan de andere kant zit ik dan pas in m'n 2e jaar, en ik heb écht geen zin om een jaar of 5/6 (ligt er aan hoe snel ik studeer) alleen maar tentamens te maken en naar college te hoppen. Dus mijn vraag is of er mensen zijn die bij een studentenvereniging zitten, en weten of je dan te oud bent? Wat is uberhaupt de gemiddelde leeftijd van de mensen die lid worden bij een vereniging? Ik ben daar wel benieuwd naar maar het lijkt me sowieso supermooi.... Graag reacties!
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:04:40 #2
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63439515
Ik ga volgend jaar ook pas beginnen met de uni (dan al een HBO studie afgerond). Ik ben zelf 21, en zal dus ook één van de ouderen zijn. Maar bij verenigingen zijn er vast wel meer mensen van mijn leeftijd. Zelf doe ik HBO in Amsterdam, en het merendeel van mn studiegenootjes waren lid (ook lanx etc). Ze zijn allemaal rond de 23.

Oh, en sorry voor de topickaap: Iemand die mij kan vertellen wat leuker is? Minerva of Augustinus? (Leiden).
Primum non nocere
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:51:21 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63440129
Verschil tussen 18 en 21 is toch haast niet te zien

In mijn jaar van de vereniging zaten vooral eerstejaars maar ook tweedejaars. En daar zaten ook genoeg mensen bij die eerst HBO hadden gedaan of een jaar in een andere stad een studie gefaald hadden, dus 21 is echt niet vreemd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63440164
Zijn genoeg mensen die later pas lid worden, kan prima.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_63440468
http://www.komlanx.nl/contact.html
Alsjeblieft, gewoon ff mailen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_63440477
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:04 schreef Florian_ het volgende:
Oh, en sorry voor de topickaap: Iemand die mij kan vertellen wat leuker is? Minerva of Augustinus? (Leiden).
Hoe weinig eigenwaarde kan je als 22-jarige hebben als je je onderwerpt aan de ontgroeningen van studentenverenigingen als Minerva en Augustinus? Daar ga je bij als je als 18-jarige net in de grote stad komt wonen en geen vrienden hebt.

Studentenverenigingen zijn puur voor sociale contacten. Ervaring in bestuur en andere relevante zaken kan je beter opdoen in politieke jongerenverenigingen, debatclubs en studieverenigingen. Daar wordt je niet eerst een jaar lastiggevallen door ouderejaars die hun eigen ontgroeningstrauma op jou afreageren.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63443096
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Hoe weinig eigenwaarde kan je als 22-jarige hebben als je je onderwerpt aan de ontgroeningen van studentenverenigingen als Minerva en Augustinus? Daar ga je bij als je als 18-jarige net in de grote stad komt wonen en geen vrienden hebt.

Studentenverenigingen zijn puur voor sociale contacten. Ervaring in bestuur en andere relevante zaken kan je beter opdoen in politieke jongerenverenigingen, debatclubs en studieverenigingen. Daar wordt je niet eerst een jaar lastiggevallen door ouderejaars die hun eigen ontgroeningstrauma op jou afreageren.
Ahmen.
pi_63443118
Je kan trouwens een heel leuk studentenleven hebben zonder lid te worden bij een studentenvereniging, maar als je dat wel heel graag wilt is 21 een prima leeftjid om lid te worden.
Klussen deel 1 en 2
  zondag 23 november 2008 @ 09:13:51 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63443508
21 is niks te oud hoor. Er zijn veel mensen die ergens anders gaan studeren of van het MBO afkomen en dan ook lid worden als ze 21-22 zijn.

Maar ik kon me ook nog wel oudere eerstejaars bedenken. Zelfs toen ik zelf 6e jaars was waren er nog in leeftijd oudere feuten dan ik.
  zondag 23 november 2008 @ 09:37:54 #10
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63443636
er zijn genoeg verenigingen die niet ontgroenen en ook leuk zijn. ook in leiuh

en daar is zowat 99,9 % van de studeten lid. maar er zijn genoeg dingen naast gezeligheids verenigingen om lid van te worden
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 23 november 2008 @ 12:52:55 #11
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_63446675
Leiden is best gericht op verenigingen, maar niet elke vereniging is een studentenvereniging. Een studievereniging of een sportvereniging of iets met vrijwilligerswerk kan ook een alternatief vormen voor sociale contacten. Het is maar net naar wat je opzoek ben.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_63450882
Je bent denk ik nooit te oud voor zoiets, máár je moet er wel het type voor zijn.

Je moet geld hebben, tijd hebben en deze vrij willen maken.

Zelf moet ik er niet aan denken en heb in Leiden meegemaakt hoe verenigingen als Minerva en Augustinus zijn, en ik kan je vertellen: leuk vond ik ze niet... gebral, gelul en stoerdoenerij met de centen van paps

Maar als jij ook een 'bal' bent, jouw ouders ook rijk zijn en je paps óók directeur is van de Shell (ik weet niet hoeveel er daar van rondlopen joh, op mn middelbare school was ook iedereens paps daar de baas ) dan ja, dan moet je het vooral doen én zul je misschien alleen tijdens de ontgroening 'last' hebben van het feit dat je ouder bent omdat je dan bevelen hebt op te volgen van 'ukkies' van 19 die 18 waren toen ze gingen studeren.

Je moet sterk in je schoenen staan, van vernedering en grootspraak houden en je eigenwaarde aan de kant kunnen schuiven..., dan is leeftijd geen issue meer

Succes met kiezen
Ja doei.
pi_63450992
- met zulke reacties gaat de discussie niet de goede kant op -

[ Bericht 88% gewijzigd door GlowMouse op 23-11-2008 15:18:19 ]
pi_63451261
Je moet ook sowieso lid worden bij je studievereniging en een sportvereniging ofzo, dan heb je geen/weinig verplichtingen maar een hoop gezelligheid erbij.
Klussen deel 1 en 2
pi_63451445
wat nou 'moet'

niemand MOET iets, je kunt alleen iemand aanraden om dat te doen.

Ik kan TS dan ook ten zeerste aanraden om te kijken of je studie een studievereniging heeft.
Dit is vaak voordelig voor het kopen van je boeken, maar gezelligheid moet je nog maar afwachten.
Bij Kunstgeschiedenis in Leiden was 't een beetje een rustige/dode vereniging, maar nu bij Informatica/Informatiekunde in Nijmegen heb ik er bijna een dagtaak aan om de commissies waar ik bij zit bij te houden
Ja doei.
  zondag 23 november 2008 @ 15:45:25 #16
233785 Lucanus
Crescit in adversis virtus
pi_63451813
19/20/21 is een prima leeftijd om ergens bij lid te worden. 80% van je jaargenoten zit dan in dezelfde leeftijd catagorie, dus je valt niet buiten de boot. Daarnaast is de introductietijd ook wat leuker doordat je minder snel te overbluffen bent, waardoor je uiteindelijk beter op je plek komt.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het erg aan te raden valt om actief lid te worden bij een (grote) studentenvereniging. Hoewel het echt ongelooflijk mooi en tof is ben je er alleen wel veel tijd aan kwijt en als je erg actief bent ook aardig wat geld. Maar dat is het uiteindelijk allemaal dubbel en dwars waard.

Een lidmaatschap van een studentenvereniging staat trouwens geen lidmaatschap in de weg van een sport of studievereniging. Vaak valt het prima te combineren, hoewel de activiteiten, feesten en borrels van dat soort verenigingen als buitengewoon suf worden ervaren als je de borrels en feesten van een grote studentenvereniging gewend bent. Maar goed, je sport in de eerste plaats om te sporten en roei en hockeyfeesten zijn altijd mooi meegenomen.

Voor Amsterdam is LANX een goede keus. Leuke, actieve sfeer en veel ondernemende mensen die daar bij zitten. In Leiden zou ik eerder gaan voor Minerva of Quintus dan voor Augustinus, maar dat heeft meer te maken met de mensen die ik daar ken. ik heb wel het idee dat het belangrijk is om in Leiden lid te zijn bij een club, aangezien het kroegleven daar weinig tot niks voorstelt en veel van de feesten op sociëteit en in corpshuizen plaats vinden.
pi_63453694
Het is ook maar een manier om iets aan te raden...
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
wat nou 'moet'

quote:
Op zondag 23 november 2008 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent denk ik nooit te oud voor zoiets, máár je moet er wel het type voor zijn.

Je moet geld hebben, tijd hebben en deze vrij willen maken.

Zelf moet ik er niet aan denken en heb in Leiden meegemaakt hoe verenigingen als Minerva en Augustinus zijn, en ik kan je vertellen: leuk vond ik ze niet... gebral, gelul en stoerdoenerij met de centen van paps

Maar als jij ook een 'bal' bent, jouw ouders ook rijk zijn en je paps óók directeur is van de Shell (ik weet niet hoeveel er daar van rondlopen joh, op mn middelbare school was ook iedereens paps daar de baas ) dan ja, dan moet je het vooral doen én zul je misschien alleen tijdens de ontgroening 'last' hebben van het feit dat je ouder bent omdat je dan bevelen hebt op te volgen van 'ukkies' van 19 die 18 waren toen ze gingen studeren.

Je moet sterk in je schoenen staan, van vernedering en grootspraak houden en je eigenwaarde aan de kant kunnen schuiven..., dan is leeftijd geen issue meer

Succes met kiezen
Klussen deel 1 en 2
pi_63453808
touché, máár ik vind wel dat jouw moet meer van de gebiedende wijs is dat TS iets zou moeten DOEN, en mijn moeten meer een soort voorwaarde
Ja doei.
pi_63453953
Nou ik denk dat TS het in iedere geval correct zou interpreteren en niet zich blind bij een studievereniging inschrijven
Klussen deel 1 en 2
pi_63453985
nou ja, dat is te hopen..

in mijn ogen zijn leden van Minerva en andere corporale verenigingen allemaal ballen met een te kleine pik die zich bij mekaar voegen om zo samen één grote te hebben
Ja doei.
  zondag 23 november 2008 @ 17:17:58 #21
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_63454113
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dat is te hopen..

in mijn ogen zijn leden van Minerva en andere corporale verenigingen allemaal ballen met een te kleine pik die zich bij mekaar voegen om zo samen één grote te hebben
Hokjesgeest
Nulla verba sed acta
pi_63454136
Veel geblaat van mensen die waarschijnlijk nooit een vereniging van binnen hebben gezien en die nog bij hun ouders thuis wonen. Ga bij verschillende verenigingen kijken tijdens je introductieweek en vorm zelf een beeld.
pi_63454149
dat neemt niet weg dat die personen niet vriendelijk en aardig kunnen zijn

dát niet..
Ja doei.
pi_63454323
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:17 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hokjesgeest
past ook prima bij:
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:18 schreef Originele_Naam het volgende:
Veel geblaat van mensen die waarschijnlijk nooit een vereniging van binnen hebben gezien en die nog bij hun ouders thuis wonen. Ga bij verschillende verenigingen kijken tijdens je introductieweek en vorm zelf een beeld.
overigens

woon al sinds ik ging studeren niet meer thuis (was 19) en heb alle verenigingen in Leiden een eerlijke kans gegeven, van Minerva tot Quintus en ben overal bij geweest en heb de hele intro meegelopen.
Ook bij Ovum Novum en Carolus in Nijmegen heb ik gesnuffeld en het is gewoon bijna overal hetzelfde.

máár, zoals ik in mijn uitgebreide post hierboven al ergens zei, zijn er natuurlijk mensen die dat leuk vinden. God zij dank hebben we niet allemaal dezelfde smaak als dat ik heb, saaie boel, allemaal nerds op een motor Druk op de weg ook!

Máár, het feit dat je bij voorkeur een hoop geld hebt, tijd hebt en wilt vrijmaken (en kwijtraken aan) voor de vereniging is er gewoon En er zijn mensen die er bij zweren en vinden het 'gebral' netwerken en goed voor hun toekomst. Soit!

Maar ik vind 't echt niets en já, ik heb 't meegemaakt Nee, niet een jaar lang, want iets wat me niet trekt ga ik niet een jaar uitproberen, maar de eerste indrukken die je krijgt tijdens een intro trekken je aan, of niet

Ik ben meer van het ongedwongen kneuterige van mijn studievereniging, en niet van opscheppen die de beste beleggingen heeft
Ja doei.
pi_63454790
Kijk jij hebt je ding uiteindelijk gevonden. Maar om anderen via internet te adviseren welke verenigingen leuk zijn of niet, terwijl jij die persoon irl niet kent, gaat mij een beetje te ver. Dus de discussie welke verenging het leukst/beste is via een internetforum voeren is een zinloze discussie.
pi_63454849
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:15 schreef Samen.Werken.Samen.Leven het volgende:
- met zulke reacties gaat de discussie niet de goede kant op -
Okay dan.

Ik ben lid van een politieke vereniging (internationaal georienteerd), en ben van plan om ook nog lid te worden van een culturele vereniging. Wat voor een type ben jij? Vind jij het geweldig fijn om over cultuur (muziek, landen e.d.), politiek en wetenschap te praten in combinatie met chillen? Dan zou ik niet lid worden van een corps, maar kiezen voor deze specifieke verenigingen. Daarnaast is lidmaatschap van een politieke partij of beweging ook interessant, leerzaam en vermakelijk.
pi_63454883
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:43 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk jij hebt je ding uiteindelijk gevonden. Maar om anderen via internet te adviseren welke verenigingen leuk zijn of niet, terwijl jij die persoon irl niet kent, gaat mij een beetje te ver. Dus de discussie welke verenging het leukst/beste is via een internetforum voeren is een zinloze discussie.
als je anderen geen advies mag geven over internet kun je Fok! net zo goed opdoeken natuurlijk

een ieder vertelt zijn ervaringen, zowel de negatieve als de positieve én zal zeggen dat de hunne leuker is en een andere minder leuk/stom
Ja doei.
pi_63455011
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je anderen geen advies mag geven over internet kun je Fok! net zo goed opdoeken natuurlijk

een ieder vertelt zijn ervaringen, zowel de negatieve als de positieve én zal zeggen dat de hunne leuker is en een andere minder leuk/stom
daar zit een kern van waarheid in, alleen ik vind dat je niet zomaar uit het niets adviezen kan geven. tis veel makkelijker om een advies te geven als de vraagsteller zelf aangeeft wat zijn interesse's zijn ipv gewoon te vragen wat leuker is.
  zondag 23 november 2008 @ 18:59:40 #29
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63456552
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:51 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

daar zit een kern van waarheid in, alleen ik vind dat je niet zomaar uit het niets adviezen kan geven. tis veel makkelijker om een advies te geven als de vraagsteller zelf aangeeft wat zijn interesse's zijn ipv gewoon te vragen wat leuker is.
dat klopt. het moet je wel liggen. of terwijl, de personen moeten je liggen ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63458376
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
>21j is naar mijn idee te oud om te beginnen, maar het kan wel.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_63466232
Onderbouw dat dan is...
pi_63470204
en juist die post is de énige waar je op reageert TS?

Bij wat voor een vereniging wil je? Een 'gewone', een 'alternatieve', een 'corporale'?

is = eens
Ja doei.
  maandag 24 november 2008 @ 09:26:59 #33
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63470495
Zijn er ook mensen die momenteel zelf bij een vereniging in Leiden zitten?

Oh, en zijn een sportvereniging, studievereniging en studentenvereniging met elkaar te combineren?
Primum non nocere
pi_63470717
Open anders je eigen topic

maargoed:

Ja, denk ik.

Als jij, wat jij aangaf eerder, lid wilt worden van een vereniging als Minerva, moet je er wel rekening mee houden dat de meeste avonden opgaan aan je vereniging, je dispuut en je huisgenoten (Minerva heeft veel studentenhuizen in Leiden). Sociale druk 'n all wel gezellig, maar moeilijk onderuit te komen vaak, heb ik gehoord.

Een avondje sporten in de week is dan denk ik heul niet moeilijk, maar als je fanatiek een sport wilt beoefenen moet je daar wel rekening mee houden dat écht je hele week wordt opgeslokt en je geen echte tijd voor jezelf hebt.

Ik was daar lid van de Blauwe Schuit, een zeilvereniging, en daar zat ook één iemand die lid was van Minerva (en ook vaak ten spot viel, op en aardige manier ) en die had 't wel razend druk met alles de hele tijd.. Ook nog geneeskunde als studie, dus tel maar op.

Studievereniging hoeft niet veel tijd te kosten. Daar kun je vaak voor een tientje ofzo lid worden voor een heel jaar en dan goedkope studieboeken bestellen. Het ligt er maar net aan of het je bevalt én of de studievereniging uberhaupt wel actief is verder.

Dus ja.. als je houdt van een druk leven en lekker elke dag bezig wilt zijn met andere mensen, dan is het denk ik wel te doen, als je ook tijd voor jezelf nodig hebt, dan is 't wat minder aan te raden om alledrie te doen
Ja doei.
pi_63470733
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:26 schreef Florian_ het volgende:

Oh, en zijn een sportvereniging, studievereniging en studentenvereniging met elkaar te combineren?
Ligt er aan hoe actief jij wil zijn. Ik heb de handen vol aan mijn sportvereniging, zou er niet aan moeten denken ook nog bij een studie- en studentenvereniging actief te zijn. Maargoed, als jij overal zo om de twee weken eens een keer langs wil komen, dan kan het wel.

Oh, en open je eigen topic, pauper.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 24 november 2008 @ 09:42:48 #36
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63470771
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:40 schreef Casparovvv het volgende:

[..]
Oh, en open je eigen topic, pauper.
Twee topics over precies hetzelfde onderwerp, juist.
Primum non nocere
pi_63470815
Nou ja, ligt eraan Florian_

Als TS van dít topic geen lid wil worden van een corporale vereniging en jij wel, dan zijn het twee héél andere topics

maar gelukkig hebben we van TS nog steeds niet écht antwoord
Ja doei.
  maandag 24 november 2008 @ 09:47:31 #38
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63470850
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ligt eraan Florian_

Als TS van dít topic geen lid wil worden van een corporale vereniging en jij wel, dan zijn het twee héél andere topics

maar gelukkig hebben we van TS nog steeds niet écht antwoord
Hij wil toch naar LANX?

en dit zijn z'n vragen:
quote:
Dus mijn vraag is of er mensen zijn die bij een studentenvereniging zitten, en weten of je dan te oud bent? Wat is uberhaupt de gemiddelde leeftijd van de mensen die lid worden bij een vereniging? Ik ben daar wel benieuwd naar maar het lijkt me sowieso supermooi.... Graag reacties!
En ik wil precies hetzelfde weten
Primum non nocere
pi_63470926
ja, dat lijkt hem wel tof, maar Amsterdam heeft er meer, dus daarom vroeg ik wat voor soort hij wil maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.

Want ja, jasje dasje bier, of gewoon bier.. dat is de vraag
Ja doei.
pi_63471099
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:47 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Hij wil toch naar LANX?

en dit zijn z'n vragen:
[..]

En ik wil precies hetzelfde weten
Jij wil info hebben over Leidse verenigingen. TS over Amsterdamse. Niet hetzelfde dus.
pi_63475377
Ik ben dit jaar lid geworden, op mijn 22e.
Ik krijg af en toe verbaasde reacties als ik mijn leeftijd vertel, maar verder merk ik er absoluut niets (negatiefs) van.
Het kan natuurlijk per vereniging anders zijn, bij ons is er erg veel contact tussen alle leden, dus ik spreek net zo vaak (zo niet vaker) mensen van mijn eigen leeftijd als mensen van mijn jaarlaag. Daarnaast is onze vereniging ook gewoon niet moeilijk, geen gezeik met rare regels wie wel en niet aan een bepaalde bar mogen staan enzo... Dus mijn ervaring is dat het absoluut niets uitmaakt, het heeft voor mij juist positief uitgepakt. Ik weet al wie ik ben en wat ik wel en niet wil, en ik "durf" gemakkelijker met iedereen te praten omdat ik weet dat ze niet 6 jaar ouder zijn oid.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_63476422
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:55 schreef Adam4life het volgende:
Onderbouw dat dan is...
21 vind ik de grens. Als je het wil doen, doe het dan dat jaar nog. Als je nog ouder bent is het een stuk minder leuk aangezien de meesten voor het eerst komen kijken en jij al een aantal jaar hebt gestudeerd en de meeste dingen al hebt gezien. Maargoed aangezien jij daarvoor niet hebt gestudeerd en het voor jou ook redelijk nieuw is, zou het nog best kunnen en is 21 een prima leeftijd.
Tegenwoordig met al die bindende studie adviezen begint met toch al iets later.
pi_63476535
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:31 schreef ssebass het volgende:

[..]

21 vind ik de grens. Als je het wil doen, doe het dan dat jaar nog. Als je nog ouder bent is het een stuk minder leuk aangezien de meesten voor het eerst komen kijken en jij al een aantal jaar hebt gestudeerd en de meeste dingen al hebt gezien. Maargoed aangezien jij daarvoor niet hebt gestudeerd en het voor jou ook redelijk nieuw is, zou het nog best kunnen en is 21 een prima leeftijd.
Tegenwoordig met al die bindende studie adviezen begint met toch al iets later.
Dit jaar is lid worden onmogelijk hè.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_63477929
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:35 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dit jaar is lid worden onmogelijk hè.
Er staat dat jaar en dat refereert naar het jaar waarin hij 21 wordt/is. Volgend jaar dus. Leer lezen voordat je iets post.
pi_63484324
quote:
Een avondje sporten in de week is dan denk ik heul niet moeilijk, maar als je fanatiek een sport wilt beoefenen moet je daar wel rekening mee houden dat écht je hele week wordt opgeslokt en je geen echte tijd voor jezelf hebt.
Dan ga je toch bij een studenten roei vereniging. Nereus / skoll / okeanos te a'dam, Leiden heeft Njord en Asopos. De een wat corporaler dan de ander (nereus en njord hebben wat meer tradities dan skoll en asopos). Kan je lekker sporten, ook lekker veel als je wilt (wedstrijdroeien) en lekker bieren.

Motorbloempje, wat ben jij een standaard voorbeeld van iemand die fel gekant is tegen corporale verenigingen. Nogal veel vooroordelen heb je...

Over de leeftijd, 21 / 22 kan prima, ken ook eerstejaars van 24/25.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koert op 24-11-2008 18:46:43 ]
pi_63484412
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
wat nou 'moet'

En dat terwijl TS juist zelf aangeeft moet te hebben.
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:59 schreef Adam4life het volgende:
Nadat ik de 2 jaren na mijn vwo-examen werkend heb doorgebracht, ben ik dit jaar weer met frisse moet begonnen met de studie economie aan de VU in Amsterdam.
Volgens mij ben je te lang van de middelbare school af, en haal je VMBO en VWO door elkaar.
pi_63487862
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:15 schreef Koert het volgende:

[..]

Dan ga je toch bij een studenten roei vereniging. Nereus / skoll / okeanos te a'dam, Leiden heeft Njord en Asopos. De een wat corporaler dan de ander (nereus en njord hebben wat meer tradities dan skoll en asopos). Kan je lekker sporten, ook lekker veel als je wilt (wedstrijdroeien) en lekker bieren.

Motorbloempje, wat ben jij een standaard voorbeeld van iemand die fel gekant is tegen corporale verenigingen. Nogal veel vooroordelen heb je...

Over de leeftijd, 21 / 22 kan prima, ken ook eerstejaars van 24/25.
ach, jij bent dan vast weer een standaard voorbeeld van iemand die het helemaal tof vindt en niet ziet dat de meeste vooroordelen gewoon wáár zijn.
wat niet wegneemt dat wat de een negatief is (ik houd écht niet van gebral en gepoch met geld ) voor de ander normaal is en dat leuk vindt..

ieder zijn/haar ding, maar ik houd er niet van
Ja doei.
pi_63487873
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:18 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

En dat terwijl TS juist zelf aangeeft moet te hebben.
[..]

Volgens mij ben je te lang van de middelbare school af, en haal je VMBO en VWO door elkaar.
+1 scherp
Ja doei.
pi_63489023
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ach, jij bent dan vast weer een standaard voorbeeld van iemand die het helemaal tof vindt en niet ziet dat de meeste vooroordelen gewoon wáár zijn.
wat niet wegneemt dat wat de een negatief is (ik houd écht niet van gebral en gepoch met geld ) voor de ander normaal is en dat leuk vindt..

ieder zijn/haar ding, maar ik houd er niet van
Gepoch met geld wordt binnen de corpora ook niet gewaardeerd, maar dat terzijde. Helaas ben ik niet het standaard voorbeeld van iemand die gebral tof vind, sterker nog, ik ben niet eens lid bij een studentenvereniging. Ik durf daarom ook wel te zeggen dat ik wat objectiever naar de vooroordelen kan kijken. Jij hebt duidelijk je eigen beeld van verenigingen gevormd, wat in mijn ogen het typische schop-tegen-corpora-aan beeld is en dat maar al te graag luid en duidelijk verkondigd.

Uiteraard ieder zijn ding.
pi_63490275
als ik het werkelijk alleen maar luid wilde verkondigen had ik alleen maar gereageerd met

bral-TS

verenigingen

geitenwollensokken

ofzo

het kost je gewoon veel tijd, simpel! En ja, je kunt dan kiezen voor Njord, wat een soort corporale sportvereniging is, en heb je meteen allebei, maar én een corporale studentenvereniging én een sportvereniging (+ daar actief zijn) + een studievereniging, dat ís gewoon druk

Met mijn studieverenigingetje met 40 actieve leden heb ik het al ontzettend druk en dan hebben wij nog niet eens verplichte borrels en dergelijke Dus ja, als je alledrie wilt doen, dan moet je goed tegen druk kunnen, zowel sociaal als die van jezelf op je eigen leven, zeg maar
Ja doei.
pi_63494899
Roeien is dé perfecte combinatie tussen sporten en het studentenleven. Aan de ene kant kun je net zo fanatiek sporten als je wilt, aan de andere kant kun je net zo fanatiek binnen de vereniging zijn als je wilt (borrels, commissies, allemaal vrij). Roeien!
pi_63495426
Ik zit in Nijmegen en hier is het studentenvereniging gebeuren toch niet echt populair. Maar ik kan me voorstellen dat als je nieuw bent in een vreemde stad en je hebt nog geen vrienden etc. dat het wel erg leuk is om bij een vereniging te gaan. Zeer veel van mijn oude middelbare school vrienden studeren nu in Utrecht/ Delft/ Amsterdam / Groningen en daar zitten ze bij 't Corps / studentenvereniging.... Allemaal erg leuk en als je van nonstop feesten houdt moet je 't zeker doen.

Je moet eigenlijk voor jezelf uitvogelen wat je t leukst lijkt. Ik ben bijvoorbeeld lid van de lokale Medische faculteitsvereniging en het is best gezellig... Er zijn veel activiteiten die altijd drukbezocht zijn. Ik heb zelf altijd het gewoon met vrienden- zonder verplichtingen- stappen, waar en wanneer je wilt veel leuker gevonden.
pi_63497039
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:26 schreef Koskesh het volgende:
Ik zit in Nijmegen en hier is het studentenvereniging gebeuren toch niet echt populair.
Maar toch erg gaaf!
pi_63500164
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat 1e wil ik wel betwisten. Ik ben dan wel niet lid van een corps, maar wel van een andere vereniging. Dat heb ik gedaan omdat ik graag meer mensen wilde kennen, en niet alleen van mijn studie. Overigens betrof dat wel een vereniging zonder ontgroening, een wat alternatievere vereniging. Maar ik kan me zo voorstellen als je meer traditioneel bent ingesteld, en wat meer richting de 'ballenkant' zit qua persoonlijkheid (God, deze zin loopt voor geen meter ) dat je dan voor zo'n traditionele vereniging kiest. 't Is ook vaak een familietraditie. Ook is er bij een grotere vereniging (en dat zijn toch heel vaak de corpora) vaak meer te doen, er zijn meer mogelijkheden. Zeker als ik bij een sportvereniging zou gaan, zou ik kiezen voor de mogelijkheden, en kansen die je hebt bij de vereniging, en vaak zijn dat toch meer de corporale verenigingen. Ik zou bijvoorbeeld Nereus verkiezen boven Skoll.

Het is ook maar net hoe je tegen de ontgroening aankijkt. Als je wat nuttigs doet voor de samenleving, zou ik het niet eens erg vinden. Met zijn allen idiote dingen doen schept ook een band. Ik kan me van mijn 1e 'ontgroening' (ik ben lid geweest bij meerdere verenigingen) nog wel herinneren dat we de introductiecommissie moesten aanspreken met allerlei rare namen en functies en dat we op commando een zooi regeltjes moesten opdreunen Ik vond het hilarisch.

Daarnaast is het natuurlijk ook wel een verschil hoe de intro is opgebouwd. Veel verenigingen noemen het nu 'Kennismakingstijd'. Een zooi idiote opdrachten doen en wat stomme regeltjes opdreunen en de commissie met rare namen aanspreken, vind ik nog best grappig Of als je werk doet wat goed is voor de gemeenschap, zou ik er ook geen problemen mee hebben (bijvoorbeeld schoonmaken ofzo).

Maar eerlijk is eerlijk: als men mensen echt gaat vernederen, dan ben ik weg. Daar moet ik niks van hebben

Je stelling dat studentenverenigingen puur voor sociale contacten zijn, klopt overigens wel. Je moet gewoon bij een studentenvereniging gaan omdat het je leuk lijkt, niet om je CV op te leuken. Commissie-ervaring kun je trouwens ook gewoon opdoen in je 1e jaar bij een studentenvereniging. En wbt dat trauma afreageren van ouderejaars: ongetwijfeld zullen er wel lui zijn die zo triest zijn Ik denk dat dat wel meevalt, zeker bij de meer alternatieve verenigingen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63500413
Nog even een ander perspectief van een niet(nooit)verenigingslid:
Ik denk dat het onbelangrijk is om te kijken naar regeltjes/anciënniteit/ontgroeningen etc. waar iedereen zich altijd druk om maakt. Het hoort er bij, je went er aan, gaat het leuk vinden etc. Dat zal allemaal wel en 1 jaartje bikkelen is die 3 jaar erna wel waard.
Waar je meer na moet kijken is of je de mensen leuk vind, het cultuurtje. Ze zeggen altijd wel dat er op een grote vereniging altijd mensen zijn die je aanspreken maar het blijft imho toch een uniforme bende. Vooral bij de meer traditionele verenigingen zijn het echt 'studenten'.

Generaliserend, en grotendeels dingen die mij opvallen door irritatie: veel drinken, schreeuwen, slappe kuthumor, nederlandstalige blèrnummers. Praten over feesten van de vereniging, mensen van de vereniging die elkaar geneukt hebben, dezelfde eentonige muziek 100 keer overnieuw, arrogant lullen over andere mensen de niet aanwezig zijn(niet alleen over geld dus). 'Studentikoos' gedragen: kan het even moeilijk definieren nou, maar je snapt het waarschijnlijk wel. De omgangsvormen zijn toch wel heel typerend aan te wijzen als studentikoos, vergelijk het met het cultuurtje van bijv. 'chillers': eigen taaltje, manier van praten, van denken, wat 'cool' is etc. Je moet dus wel van de goede achtergrond komen (voornamelijk hoge opleiding, rijke ouders, hockey/tennis etc.) of je goed aan kunnen en willen passen.

Samenvattend: als je op school behoorde tot de groep mensen die lekker met iedereen van school de dingen ging doen die iedereen van school vet vond, ragegevoelig was etc. Dan voldoe je waarschijnlijk wel aan het profiel

NB: Voor de boze reacties komen, dit is zeker een gestereotypeerd, ongenuanceerd, onwetend beeld, maar ik laat gewoon even weten wat mij de overstap niet doet maken.
pi_63500575
Je aanpassen moet je sowieso overal, dus dat argument kun je wegstrepen.

Buiten dat, je hebt natuurlijk ook kliekjes binnen de vereniging. Van de stereotype bal tot de wat meer laidback-figuren en echte alternatievelingen, al zal je die niet aantreffen binnen een corps, vermoed ik.
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:01:57 #57
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63500907
Zijn er ook mensen hier die momenteel zelf lid zijn van een corporale vereniging?

...Ik zie vooral reacties van mensen die het van een afstandje beoordelen.
Primum non nocere
pi_63500965
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:50 schreef Ewelina het volgende:
Je aanpassen moet je sowieso overal, dus dat argument kun je wegstrepen.

Buiten dat, je hebt natuurlijk ook kliekjes binnen de vereniging. Van de stereotype bal tot de wat meer laidback-figuren en echte alternatievelingen, al zal je die niet aantreffen binnen een corps, vermoed ik.
Ja, je moet je overal aanpassen. Maar het gaat toch wel verder dan in andere omgevingen denk ik. Ik vind dat het wel een heel erg specifiek, narrow-minded cultuurtje is die complete assimilatie verwacht. Overdreven gezegd.

Maar goed, ik ben zelf dan ook behoorlijk recalcitrant en ben altijd redelijk selectief geweest qua sociale contacten. Dus misschien kijk ik met een heel erg gekleurde bril, zou kunnen.
pi_63501184
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:26 schreef Florian_ het volgende:
Zijn er ook mensen die momenteel zelf bij een vereniging in Leiden zitten?

Ik ben zelf lid in Leiden, grootste vereniging van Leiden (zoek maar op ) en kan het ze ten zeerste aanraden. De afgelopen jaren heb ik het daar echt extreem naar mijn zin en heb een zooi sociale contacten opgedaan waar je u tegen zegt.
Op verenigingen als Augustinus en Quintus, maar ook ASC in Amsterdam lopen een groot scala aan mensen rond. Echt niet alleen maar bralapen. Die heb je overal en daar kan je ook de lol van inzien. Het is allemaal 1 groot toneelstuk waar je gewoon lekker in mee moet gaan.
Zoals al eerder gezegd is, is gepoch met geld absoluut niet aan de orde. Het wordt eerder afgekeurd.
quote:
Ik ga volgend jaar ook pas beginnen met de uni (dan al een HBO studie afgerond). Ik ben zelf 21, en zal dus ook één van de ouderen zijn. Maar bij verenigingen zijn er vast wel meer mensen van mijn leeftijd. Zelf doe ik HBO in Amsterdam, en het merendeel van mn studiegenootjes waren lid (ook lanx etc). Ze zijn allemaal rond de 23.

Augustinus is leuker, dat zullen ook sommige corpsleden uit andere steden je vertellen is mijn ervaring. Minerva is erg traditioneel. 21 is overigens niet te oud, ik ben zelf lid geworden toen ik 20 was.

Ojah, studieverenigingen. Daar zal ik maar niet al teveel van verwachten, gezelligheid van die paar borrels per jaar hoef je in elk geval niet te verwachten.
pi_63501244
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:12 schreef ChRoNiC het volgende:
Het is allemaal 1 groot toneelstuk waar je gewoon lekker in mee moet gaan.
Juist, dat probeerde ik te zeggen.. Hou je daar van? Dan is het fantastisch.
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:15:21 #61
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63501252
quote:

[..]

(...)
Augustinus dus?

En zit je naast de studentenvereniging nog bij andere (sport/studie)verenigingen? Is dat te combineren?
En woon je in een studentenhuis of heb je op een andere manier een kamer gezocht?
Primum non nocere
pi_63501423
quote:

[..]

Ojah, studieverenigingen. Daar zal ik maar niet al teveel van verwachten, gezelligheid van die paar borrels per jaar hoef je in elk geval niet te verwachten.
dat verschilt dus óók per stad en per studie.
Mijn studievereniging is rete-actief heb er mn handen vol aan, nú al, wil nog even niet weten hoe druk ik het ga krijgen als ik volgend jaar bestuursjaar ga doen

maargoed, in Leiden, die van Kunstgeschiedenis, was écht werkelijk geen bal aan nee
Ja doei.
pi_63501483
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:15 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Augustinus dus?

En zit je naast de studentenvereniging nog bij andere (sport/studie)verenigingen? Is dat te combineren?
En woon je in een studentenhuis of heb je op een andere manier een kamer gezocht?
Augustinus ja.

Ik hockey er nog naast, en het is te combineren. Augustinus trouwens ook, ben heel actief maar doe ook nog 2 studies. Ik woon in een studentenhuis.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:14 schreef synthesix het volgende:

[..]

Juist, dat probeerde ik te zeggen.. Hou je daar van? Dan is het fantastisch.
Ook als je er niet in mee gaat kan je het prima naar je zin hebben. Het is maar een gedeelte dat dergelijk gedrag uit.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat verschilt dus óók per stad en per studie.
Mijn studievereniging is rete-actief heb er mn handen vol aan, nú al, wil nog even niet weten hoe druk ik het ga krijgen als ik volgend jaar bestuursjaar ga doen

maargoed, in Leiden, die van Kunstgeschiedenis, was écht werkelijk geen bal aan nee
Ik heb ervaring in zowel Leiden als Rotterdam met verschillende studieverenigingen en het was allemaal hetzelfde. Maar ik ken wel meer mensen zoals jij, die heel actief zijn in hun studievereniging en daar een mooie tijd hebben. Daar moet je dan wel flink in investeren.
pi_63501660
'mensen zoals jij'

nou ja, bij ons is het niet alleen 'studie' vereniging... er worden vele inhousedagen georganiseerd, maar daar ben ik (nog) niet zo van. We zijn gelukkig een vereniging met leuke sponsoren enzo dus kunnen veel leuke dingen doen. Weekends, skieën, bier proeverijen, etc.

Het is dus niet alleen studiegerelateerd. Wel is het zo dat we een hele kleine studie hebben, de faculteit heel 'knus' is en we alle docenten en professoren met de voornaam aanspreken en samen dronken worden op een borrel hilarisch soms, maar vooral gezellig.

Het is anders dan een studentenvereniging, anders dan de studieverenigingen die ik hiervoor wel eens gezien heb, maar inderdaad, je moet er zelf wat van maken.
De vereniging telt ik denk 160 leden, waarvan er 'maar' 40 echt actief zijn. Toch is de vereniging belangrijk vanwege de medezeggenschap over de studie, het curriculum en het reilen en zeilen. Dat is een motivatie om de boel draaiende te houden en mezelf met wat vrienden als bestuur voor volgend jaar op te geven. Omdat we er vrienden hebben, maar ook omdat we hart hebben voor de studie, al had ik nu waarschijnlijk beter kunnen studeren dan dit te tikken
Ja doei.
pi_63501722
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:33 schreef motorbloempje het volgende:
'mensen zoals jij'

Even rechtzetten voordat ik de hele reactie lees . Ik bedoel het dus in de zin van 'mensen DIE zoals jij'. Niet overal wat achter zoeken!

Ja de ervaring die ik heb met studieverengingen is vooral van grote studies (rechten en economie). Daar is de sfeer heel anders dan bij een studievereniging zoals die van jou. Ik denk dat kleinere studieverenigingen een stuk gezelliger zijn dan de grote studieverenigingen.
pi_63501732
ja, nee weet ik
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:36:29 #67
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63501749
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:35 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Even rechtzetten voordat ik de hele reactie lees . Ik bedoel het dus in de zin van 'mensen DIE zoals jij'. Niet overal wat achter zoeken!
Je hebt PM
Primum non nocere
pi_63502041
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:01 schreef Florian_ het volgende:
Zijn er ook mensen hier die momenteel zelf lid zijn van een corporale vereniging?

...Ik zie vooral reacties van mensen die het van een afstandje beoordelen.
Ja, ikke Ik ben niet lid van een studentenvereniging, maar van een studentenroeivereniging En ja, deze is corporaal. Wat ik je aanraad is om de sfeer te gaan proeven bij verschillende verenigingen en kijk wat je het meeste trekt. Heb ik ook gedaan en de keuze is goed uitgevallen. Hiernaast ben ik ook nog lid van een studievereniging, want dan krijg ik korting op mijn boeken Maar actief ben ik daar absoluut niet. Omdat ik zelf intensief sport ben ik niet lid van een sportvereniging, maar ik ken zat mensen die bij een studentenvereniging zitten en daarnaast nog een sport beoefenen.
pi_63502117
overigens, waar is TS heen?

heeft TS al een besluit genomen? of zich een mening gevormd?
Ja doei.
pi_63502917
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:46 schreef Koert het volgende:

[..]

Ja, ikke Ik ben niet lid van een studentenvereniging, maar van een studentenroeivereniging En ja, deze is corporaal. Wat ik je aanraad is om de sfeer te gaan proeven bij verschillende verenigingen en kijk wat je het meeste trekt. Heb ik ook gedaan en de keuze is goed uitgevallen. Hiernaast ben ik ook nog lid van een studievereniging, want dan krijg ik korting op mijn boeken Maar actief ben ik daar absoluut niet. Omdat ik zelf intensief sport ben ik niet lid van een sportvereniging, maar ik ken zat mensen die bij een studentenvereniging zitten en daarnaast nog een sport beoefenen.
Welke als ik mag vragen? Zelf ook tijdje actief geweest binnen de roeisport.
pi_63502932
Njord gok ik zo
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:24:17 #72
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63503191
Bwoh, ik denk al veels te veel aan volgend jaar. Moet eerst m'n huidige studie nog even afmaken
Primum non nocere
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:36:42 #73
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_63503561
Je kan prima lid worden als je 21 bent. Ik heb drie '-genootjes' ( ) die 21 waren en we zijn altijd een hechte groep geweest.
Voor het vinden van een huis was het wat lastiger omdat veel huizen geen eerstejaars willen hebben die na 1 a 2 jaar al gaat werken (en daarom dus het huis uit); slecht voor de opbouw.
En ze leefden nog lang en gelukkig
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:49:23 #74
233785 Lucanus
pi_63503904
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:01 schreef Florian_ het volgende:
Op het moment ben ik zelf ook nog actief lid.

Ik heb het topic met enige verbazing doorgelezen. De meeste mensen hebben echt geen idee wat zo'n vereniging precies inhoudt. Misschien ook niet zo gek aangezien 95% van het gebeuren achter "gesloten deuren" plaats vindt, maar het blijft wel hilarisch om te lezen wat voor een soort waanbeelden er rondspoken

Maakt ook allemaal niet zoveel uit. Als mensen willen denken dat je 10 maal per dag door een oudejaars ondergepist wordt, je elke avond 100 euro kwijt bent aan bier voor anderen en je de club uitgetrapt wordt als je klaagt dat je nog maar een tientje voor de rest van de maand hebt, dan denken mensen dat maar.

De werkelijkheid is natuurlijk anders, namelijk dat een vereniging voornamelijk erg gezellig is, je eerste jaar niet kut maar juist erg leuk is, je inderdaad vrij veel geld kwijt bent aan allerlei activiteiten maar dat je daar ook veel voor terug krijgt (Alles wat je doet, doe je met korting, alleen je doet gewoon ongelooflijk veel). En dat actief lid zijn je uitdaagt om jezelf op meerdere gebieden te bewijzen, ontplooien en te verbeteren.

Het vooroordeel dat er voornamelijk met geld van pappa en mamma gepocht wordt is ook onzin. Opscheppen over geld is sowieso een beetje triest (leuk voor de middelbare school) en iedereen is student dus iedereen zit wel eens krap. Op het moment dat je echter significant minder te besteden hebt (om welke reden dan ook) kan dat helaas wel een probleem zijn, aangezien het gewoon zuur is als je hele jaarclub wel op wintersport gaat en jij niet mee kan omdat je chronisch blut bent. Maar vaak kom je via je vereniging wel aan leuke bijbaantjes waarmee dat probleem verholpen kan worden.

Tja, wat wel zo is dat (met name bij het corps) er voornamelijk mensen lid worden afkomstig uit een bepaalde sociale klasse en sociaal milieu. Op het moment dat je daar zelf niet uit voort komt kan het vrij onwennig zijn om daar tussen door te banjeren. Ook is het vervelend om er achter te komen dat veel mensen elkaar wel al kennen (via de hockeyclub, school of een politieke jongerenvereniging o.i.d) en jij nog nooit van die mensen gehoord hebt. Maar als je er uberhaupt al over nadenkt om lid worden en wel eens bij een hockey of corperaal roeifeest bent geweest en dat "supermooi" vond dan went dat wel of is het niet eens een probleem.

Beetje sociaal en assertief zijn is wel mooi meegenomen. Op het moment dat je denk vrienden te kunnen maken/kopen door maar lid worden van een vereniging (elk jaar zitten er weer een paar mensen bij die dat denken) dan kom je bedrogen uit. Je moet een beetje leuk zijn, doen en overkomen wil je op je plaats zijn binnen een club. Ook ligt er veel nadruk op samenwerken en dingen met elkaar doen. Ben je meer een einzelganger, heb je telefoonvrees of praat je liever met meisjes via het internet dan in real life, dan kan dat een probleem zijn.

Als je er achter wilt komen welke vereniging iets voor jou is om lid bij te worden dan kan je het beste gewoon een keer met iemand die al lid is een borrelavond bezoeken (vaak kan je na twaalven of eenen gewoon binnen lopen). je merkt dan zelf al vrij snel aan de sfeer, de mensen en de omgeving of die club iets voor je is of niet. Voel je er op zo'n avond thuis, wees dan niet bang voor alle verplichtingen die bij een mogelijk lidmaatschap horen en word gewoon lekker lid. Het is de moeite meer dan waard!
pi_63504144
21 kan heel goed, ik zit bij een vergelijkbare vereniging in een andere stad en de leeftijden binnen mijn jaarclub varieerden tijdens de introductie van 18 tot 23..
pi_63504261
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:49 schreef Lucanus het volgende:

[..]

Op het moment ben ik zelf ook nog actief lid.

Ik heb het topic met enige verbazing doorgelezen. De meeste mensen hebben echt geen idee wat zo'n vereniging precies inhoudt. Misschien ook niet zo gek aangezien 95% van het gebeuren achter "gesloten deuren" plaats vindt, maar het blijft wel hilarisch om te lezen wat voor een soort waanbeelden er rondspoken

Maakt ook allemaal niet zoveel uit. Als mensen willen denken dat je 10 maal per dag door een oudejaars ondergepist wordt, je elke avond 100 euro kwijt bent aan bier voor anderen en je de club uitgetrapt wordt als je klaagt dat je nog maar een tientje voor de rest van de maand hebt, dan denken mensen dat maar.

De werkelijkheid is natuurlijk anders, namelijk dat een vereniging voornamelijk erg gezellig is, je eerste jaar niet kut maar juist erg leuk is, je inderdaad vrij veel geld kwijt bent aan allerlei activiteiten maar dat je daar ook veel voor terug krijgt (Alles wat je doet, doe je met korting, alleen je doet gewoon ongelooflijk veel). En dat actief lid zijn je uitdaagt om jezelf op meerdere gebieden te bewijzen, ontplooien en te verbeteren.

Het vooroordeel dat er voornamelijk met geld van pappa en mamma gepocht wordt is ook onzin. Opscheppen over geld is sowieso een beetje triest (leuk voor de middelbare school) en iedereen is student dus iedereen zit wel eens krap. Op het moment dat je echter significant minder te besteden hebt (om welke reden dan ook) kan dat helaas wel een probleem zijn, aangezien het gewoon zuur is als je hele jaarclub wel op wintersport gaat en jij niet mee kan omdat je chronisch blut bent. Maar vaak kom je via je vereniging wel aan leuke bijbaantjes waarmee dat probleem verholpen kan worden.

Tja, wat wel zo is dat (met name bij het corps) er voornamelijk mensen lid worden afkomstig uit een bepaalde sociale klasse en sociaal milieu. Op het moment dat je daar zelf niet uit voort komt kan het vrij onwennig zijn om daar tussen door te banjeren. Ook is het vervelend om er achter te komen dat veel mensen elkaar wel al kennen (via de hockeyclub, school of een politieke jongerenvereniging o.i.d) en jij nog nooit van die mensen gehoord hebt. Maar als je er uberhaupt al over nadenkt om lid worden en wel eens bij een hockey of corperaal roeifeest bent geweest en dat "supermooi" vond dan went dat wel of is het niet eens een probleem.

Beetje sociaal en assertief zijn is wel mooi meegenomen. Op het moment dat je denk vrienden te kunnen maken/kopen door maar lid worden van een vereniging (elk jaar zitten er weer een paar mensen bij die dat denken) dan kom je bedrogen uit. Je moet een beetje leuk zijn, doen en overkomen wil je op je plaats zijn binnen een club. Ook ligt er veel nadruk op samenwerken en dingen met elkaar doen. Ben je meer een einzelganger, heb je telefoonvrees of praat je liever met meisjes via het internet dan in real life, dan kan dat een probleem zijn.

Als je er achter wilt komen welke vereniging iets voor jou is om lid bij te worden dan kan je het beste gewoon een keer met iemand die al lid is een borrelavond bezoeken (vaak kan je na twaalven of eenen gewoon binnen lopen). je merkt dan zelf al vrij snel aan de sfeer, de mensen en de omgeving of die club iets voor je is of niet. Voel je er op zo'n avond thuis, wees dan niet bang voor alle verplichtingen die bij een mogelijk lidmaatschap horen en word gewoon lekker lid. Het is de moeite meer dan waard!
Gast, amen! Zo wilde ik het ook min of meer verwoorden.
pi_63504266
Ben trouwens ook nog actief lid van een vereniging (niet het corps, maar AHC) en Lucanus legt het naar mijn idee perfect uit. Het probleem is natuurlijk ook dat elke vereniging een aantal trieste personen kent die zo blij zijn 'er bij te horen', dat juist die personen zorgen voor het negatieve imago bij andere studenten. Zij willen hun lidmaatschap namelijk constant op treurige en irritante manieren overdragen.
pi_63504315
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:58 schreef ohnikua het volgende:
21 kan heel goed, ik zit bij een vergelijkbare vereniging in een andere stad en de leeftijden binnen mijn jaarclub varieerden tijdens de introductie van 18 tot 23..
Klopt, bij mijn jaarclub zelfde verhaal. Volgens mij is dat bij alle clubjes wel min of meer.
quote:
Ben trouwens ook nog actief lid van een vereniging (niet het corps, maar AHC) en Lucanus legt het naar mijn idee perfect uit. Het probleem is natuurlijk ook dat elke vereniging een aantal trieste personen kent die zo blij zijn 'er bij te horen', dat juist die personen zorgen voor het negatieve imago bij andere studenten. Zij willen hun lidmaatschap namelijk constant op treurige en irritante manieren overdragen.
Dit is ook waar. Er zitten altijd een paar rotte appels bij. Maar wat wil je op zoveel leden? Dat lijkt mij vrij standaard, in elke groep heb je dat.

Valt me trouwens op dat er nog redelijk wat mensen ergens lid zijn, ik vind dat er altijd een erg anti-studentikoosheid sfeer op Fok! rondhangt.
pi_63504537
er is niets mis met 'studentikoos' zijn

van tijd tot tijd ben ik dat ook iig als dat inhoud 'veel zuipen en weinig studeren'

Máár, zoals hierboven ook al werd aangegeven, is het 'voor mensen uit een bepaald milieu', en dat staat me gewoon niet aan.
Ik kom uit een 'normaal' milieu, of misschien zelfs wel een paupermilieu: paps is huismeester en mams administratief medewerker. Ik betaal mijn eigen studie omdat mn ouders dat niet kunnen en heb dus geen geld over, evenals mijn ouders niet.

En ja.. dat je daar op wordt 'aangekeken', dat trekt mij niet. Dat je er minder makkelijk bij hoort als je niet rijk bent, of iig je ouders dat niet zijn en als je niet al 20 jaar op hockey zit... dat is een beetje discriminatie bijna, dat je dan éxtra je best moet doen om erbij te horen... of om 'daar doorheen te kijken'.

Ik heb altijd geleerd dat iedereen gelijk is, ongeacht afkomst, geldinkomsten of weetikveelwat, en als er dan zoiets is wat vooral 'voor de elite' is, dan stoot mij dat heel erg af, LOS VAN HET FEIT dat de mensen die er lid zijn er ongetwijfeld de tijd van hun leven hebben want dat geloof ik wel hoor
Ja doei.
pi_63504586
Moblo van die "afkeer" tegen mensen uit een "minder goed" milieu waar jij het over hebt, heb ik eerlijk waar nog nooit gehoord. Of doel je dan meer op Leiden?

Studentikoziteit houdt meer dingen als brassen, zooien, barvechten e.d. in. Bij ons iig.
pi_63504909
tvp

En @ LR... Ik ken mensen uit studentenverenigingen in Nijmegen... Die dus wel degelijk die instelling hebben.... natuurlijk niet allemaal...Maar ik volgens hen minderwaardig omdat ik HBO doe, alles zelf betaalde, werkte om te kunnen studeren.....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_63505193
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef Californium het volgende:
tvp

En @ LR... Ik ken mensen uit studentenverenigingen in Nijmegen... Die dus wel degelijk die instelling hebben.... natuurlijk niet allemaal...Maar ik volgens hen minderwaardig omdat ik HBO doe, alles zelf betaalde, werkte om te kunnen studeren.....
Nouja ik ben er bij ons iig nog geen tegengekomen.. ik doe nu ook HBO enz..
En volgens mij is er een vrij groot deel dat gewoon zelf betaalt, en daar dus ook voor werkt.
pi_63505818
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
er is niets mis met 'studentikoos' zijn

van tijd tot tijd ben ik dat ook iig als dat inhoud 'veel zuipen en weinig studeren'

Máár, zoals hierboven ook al werd aangegeven, is het 'voor mensen uit een bepaald milieu', en dat staat me gewoon niet aan.
Ik kom uit een 'normaal' milieu, of misschien zelfs wel een paupermilieu: paps is huismeester en mams administratief medewerker. Ik betaal mijn eigen studie omdat mn ouders dat niet kunnen en heb dus geen geld over, evenals mijn ouders niet.

En ja.. dat je daar op wordt 'aangekeken', dat trekt mij niet. Dat je er minder makkelijk bij hoort als je niet rijk bent, of iig je ouders dat niet zijn en als je niet al 20 jaar op hockey zit... dat is een beetje discriminatie bijna, dat je dan éxtra je best moet doen om erbij te horen... of om 'daar doorheen te kijken'.

Ik heb altijd geleerd dat iedereen gelijk is, ongeacht afkomst, geldinkomsten of weetikveelwat, en als er dan zoiets is wat vooral 'voor de elite' is, dan stoot mij dat heel erg af, LOS VAN HET FEIT dat de mensen die er lid zijn er ongetwijfeld de tijd van hun leven hebben want dat geloof ik wel hoor
Het komt er gewoon op neer dat die mensen ongeveer dezelfde interesses hebben en dezelfde dingen doen. Ook de helft van alle hockeyteams zijn jaarclubteams. Als je bijvoorbeeld bent opgegroeid op de kermis dan begrijp ik dat je niet past tussen mensen die hun hele leven hockeyen, golfen en zeilen etc. Ik houd van een decadente levensstijl en ga daarom ook liever om met gelijkgestemde.
Om voor mijzelf te spreken, als ik paupermilieu zeg, bedoel ik mensen die zich als paupers gedragen en niet letterlijk geen geld hebben. Er zijn genoeg paupers met geld, kijk maar naar al die troep die ze kopen, zoals die overdreven lelijke patserbakken.
pi_63506459
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
knip

Niet iedereen is gelijk. Gelijkwaardig misschien, maar niet gelijk. Tevens denk ik dat geld helemaal geen belemmering hoeft te zijn. Zoals ssebass al zegt, het gaat erom dat je met gelijkgestemden omgaat. Je drukt jezelf alleen maar in een hokje door de financiële situatie als uitgangspunt te nemen.
pi_63506785
ga anders even lopen mierenneuken op het woordje gelijk terwijl je dondersgoed weet wat ik bedoel

en ja, ik heb het als een nadeel ervaren om niet rijk te zijn/geen rijke ouders te hebben. De mensen die mij op de middelbare school meden en pesten deden dit volgens eigen zeggen omdat mn pa maar een postbode was

Diezelfde mensen zijn nu her en der lid van Het Corps, so forgive me, maar ja, geld speelt zeker een rol. Lidmaatschap kan ik al niet eens betalen, als ik hoorde wat dat allemaal kostte toen ik intro liep in Leiden.

Misschien niet de hoofdrol, maar mensen die geen steun hebben van hun ouders kunnen gewoon vaak minder volluit van zo'n vereniging genieten omdat je veel geld kwijt bent als je actief mee wilt doen met vanalles. Dat is niet slecht, maar wel waar
Ja doei.
pi_63506931
en voor de mensen die er van houden is het natuurlijk tof, net als voor de mensen die blij zijn bij hun alto vereniging en mensen die bij de dambond voor studenten zitten uiteraard!

Maar, bovengenoemde verenigingssoorten zijn vaak wel toegankelijker dan het Corps Geen zware ontgroeningen met al dan niet regelmatige vernederingen, maar gewoon SAMEN een weekend weg en SAMEN bier zuipen in plaats van met een hierarchische instelling.

De mensen die dat leuk vinden en het er sowieso voor over hebben daargelaten is dat een grote drempel voor twijfelaars die er uiteindelijk goed tussen zouden passen..
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:38:20 #87
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63506983
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
Diezelfde mensen zijn nu her en der lid van Het Corps, so forgive me, maar ja, geld speelt zeker een rol. Lidmaatschap kan ik al niet eens betalen, als ik hoorde wat dat allemaal kostte toen ik intro liep in Leiden.
Over hoeveel geld praten we hier?
Primum non nocere
pi_63507103
ik zou het je zo 1 2 3 niet kunnen zeggen, maar weet wel dat ik dacht toen ze bij ons avondje Minerva vertelden wat we daar kwijt zouden zijn 'dat kan ik niet betalen'

Ja doei.
pi_63507140
@ LR ik zei toch ook niet allemaal

Er zullen genoeg aardige 'normale' mensen (om het zo maar even te noemen) in een studentenverenign zitten...echt....Maar als ik weet wat voor een soort rotte mensen er soms ook tussen zitten....

verder heb ik bewust niet voor een studentenverening gekozen, omat het behoorlijk veel tijd van je vergt.... tijd die ik gewoon niet heb / had.... Je moet volgens mij zover ik gehoord heb) namelijk best veel tijd erin steken.....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_63507146
maar je scheen er wel veel voor terug te krijgen, zeiden ze
Ja doei.
pi_63507154
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
ga anders even lopen mierenneuken op het woordje gelijk terwijl je dondersgoed weet wat ik bedoel
Was geenszins zo bedoeld hoor, relax. Het komt nogal eens voor dat mensen het wel zo bedoelen, en dacht dat jij het wellicht ook zo zag.
quote:
en ja, ik heb het als een nadeel ervaren om niet rijk te zijn/geen rijke ouders te hebben. De mensen die mij op de middelbare school meden en pesten deden dit volgens eigen zeggen omdat mn pa maar een postbode was

Misschien niet de hoofdrol, maar mensen die geen steun hebben van hun ouders kunnen gewoon vaak minder volluit van zo'n vereniging genieten omdat je veel geld kwijt bent als je actief mee wilt doen met vanalles. Dat is niet slecht, maar wel waar
Natuurlijk speelt geld een rol, maar is zeker niet doorslaggevend. Op de basisschool mooie aanleiding voor pesterijen, tijdens je studententijd gaat het toch meer om jezelf. Dat het geld kost is zeker waar, maar het wil er bij mij niet in dat 'niet betaalbaar' een geheel valide argument is (dan hebben we het niet alleen over het corps als enige studentenvereniging). Het bedrag dat ik van mijn ouders ontving was kleiner dan dat ik in theorie had kunnen blijlenen van de IB. Zelfs met alleen wat extra werken kom je al een heel groot stuk. De vraag is dan of je dat er voor over hebt of niet; prioriteitenkwestie.
Hiermee zeg ik niet dat mensen die wel geld hebben (van paps en mams) geen 'voordeel' hebben bij het maken van deze keuze. Het gaat mij er meer om dat mensen die geen (minder) geld van huis uit meekrijgen ook prima hun eigen boontjes zouden moeten kunnen doppen.

Beetje advocaat van de duivel gezien jouw standpunt, maar dat houdt de discussie levendig toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door TheSilverSpoon op 25-11-2008 14:49:37 ]
pi_63507376
Over Minerva snap ik dat wel Moblo, ik hoorde tijdens mijn EL CID van mensen die zich inschreven ook dat het zo'n 1000 euro ofzo kostte voor een jaar, alleen al om lid te zijn... Bij ons is de contributie 111eu per jaar, prima te overzien
pi_63507622
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:51 schreef LastRequest het volgende:
Over Minerva snap ik dat wel Moblo, ik hoorde tijdens mijn EL CID van mensen die zich inschreven ook dat het zo'n 1000 euro ofzo kostte voor een jaar, alleen al om lid te zijn... Bij ons is de contributie 111eu per jaar, prima te overzien
1000 euro per jaar.... daar zal wel alles bij inzitten dan. Zowel al je drankjes, je eten, je lidmaatschap van een dispuut (kost ook nog vaak geld) en dan nog alle activiteiten waar je aan mee wilt doen.

Als ik 't ga narekenen, was ik mijn 1e jaar denk ik ook zo rond de 700,- kwijt aan mijn studentenvereniging.
pi_63507693
drank en eten inclusief bij Minerva?? Geloof het niet hoor, met misschien af en toe een uitzondering

LR: ben eindelijk die stomme muntjes van je kwijt

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 26-11-2008 07:44:01 ]
Ja doei.
pi_63507740
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
drank en eten inclusief bij Minerva?? Geloof het niet hoor, met misschien af en toe een uitzondering

LR: ben eindelijk die stomme muntjes van je kwijt
Inderdaad, dat is niet inclusief drinken enzo hoor.. Waarschijnlijk wel andere dingen dat geloof ik wel!

En ik kom niet meer van die muntjes af hahah, krijg iedere dag nieuwe.. best genant af en toe, iedereen denkt dat ik die expres heb ofzo

[ Bericht 0% gewijzigd door LastRequest op 26-11-2008 13:48:10 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:04:24 #96
233785 Lucanus
pi_63507753
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:38 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Over hoeveel geld praten we hier?
Het eerste maandje corps lid zijn kan flink in de papieren lopen. Een goede 1200 euro meenemen is wel aan te raden. AHC verenigingen zijn wat goedkoper, (300-500e), de groentijd kan daardoor wel wat korter zijn (en dat is niet perse een plus).

Daarna heb je er een beetje zelf de hand in hoeveel tijd/geld je erin pompt. Het lidmaatschapgeld zelf is vaak maar iets van rond de 150e per jaar, maar het meeste geld ben je kwijt aan bier, activiteiten en reizen. Uiteindelijk vallen de kosten daarvan ook best mee.

Ik was vorig jaar in totaal (alles erop en er aan) een kleine 3200 euro kwijt (zo'n 260e per maand). Lijkt erg veel geld, maar dat valt stiekem best mee. Als ik evenveel gezopen en gereisd had buiten de vereniging om was ik stukken duurder uit geweest. Het hoeft trouwens niet zo duur, maar dat heb je zelf in de hand.
pi_63507798
Overigens kan het zo zijn dat dat niet klopt hoor.. dat bedrag van Minerva. Voordat iemand zich hier op zijn/haar pik getrapt voelt Dat is wat ik toen hoorde van degenen die zich inschreven.
pi_63507857
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:51 schreef LastRequest het volgende:
Dat zijn bakerpraatjes van mensen die stiekem niet weten waar ze het over hebben? Contributie voor Minerva was begin deze eeuw rond de 150 euro.
pi_63507945
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:06 schreef LastRequest het volgende:
Overigens kan het zo zijn dat dat niet klopt hoor.. dat bedrag van Minerva. Voordat iemand zich hier op zijn/haar pik getrapt voelt Dat is wat ik toen hoorde van degenen die zich inschreven.
pi_63508064
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:02 schreef motorbloempje het volgende:

LR: ben eindelijk die Ovum muntjes van je kwijt
Nee, kijk, dat moet je zo zien.

Je contributie is, laten we zeggen, 150 euro per jaar. Dan komt nog je dispuutslidgeld er bovenop, dit betaal je aan het dispuut. Laten we dit op ongeveer 100 euro per jaar houden, dan zit je op 250,-. Dan nog je jaarclub. Kost ook geld.

Dan betaal je nog apart voor alle activiteiten waar je aan meedoet (voor een gala ben je ook al snel 100,- of meer kwijt) , plus je drankrekening op de sociëteit, eventueel als je eet op de sociëteit. Deze kosten zijn per persoon verschillend. Maar zeker als je heel actief lid bent, vaak komt of in een prominent dispuut zit, dan kan je dat gewoon heel veel geld kosten. Het is echt niet ondenkbaar dat je per maand 100,- kwijt bent aan verenigingsactiviteiten/soosavonden.

En bij een vriend van mij, was een vriendin van hem lid bij Vindicat in Groningen. Daar werken ze met beers: rekeningen voor je drank en je eten. Dit wordt opgespaard voor een paar weken, en dan moet je pas afrekenen. Die vriendin zat in een heel prominente jaarclub, die kreeg regelmatig rekeningen van 300 euro.
pi_63508103
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:08 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Dat zijn bakerpraatjes van mensen die stiekem niet weten waar ze het over hebben? Contributie voor Minerva was begin deze eeuw rond de 150 euro.
als je bierkosten, jaarclubkosten(of wat ze daar ook hebben) ed meeneemt, dan kan je vrij makkelijk boven de 1000eu komen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63508115
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:11 schreef LastRequest het volgende:
Jaja, dat zag ik pas toen ik mijn post al verzonden had. Had geen refresh gehad in de tussentijd.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef zquing het volgende:
als je bierkosten, jaarclubkosten(of wat ze daar ook hebben) ed meeneemt, dan kan je vrij makkelijk boven de 1000eu komen
Er werd beweerd dat het alleen ging om de lidmaatschapskosten. Dat is toch heel wat anders dan.
pi_63508157
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Jaja, dat zag ik pas toen ik mijn post al verzonden had. Had geen refresh gehad in de tussentijd.
[..]

Er werd beweerd dat het alleen ging om de lidmaatschapskosten. Dat is toch heel wat anders dan.
Tja, ligt eraan hoe je lidmaatschapskosten interpreteert. Het is namelijk wel geld wat je alleen kwijt bent aan de vereniging in feite.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:16 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nee, kijk, dat moet je zo zien.

Je contributie is, laten we zeggen, 150 euro per jaar. Dan komt nog je dispuutslidgeld er bovenop, dit betaal je aan het dispuut. Laten we dit op ongeveer 100 euro per jaar houden, dan zit je op 250,-. Dan nog je jaarclub. Kost ook geld.

Dan betaal je nog apart voor alle activiteiten waar je aan meedoet (voor een gala ben je ook al snel 100,- of meer kwijt) , plus je drankrekening op de sociëteit, eventueel als je eet op de sociëteit. Deze kosten zijn per persoon verschillend. Maar zeker als je heel actief lid bent, vaak komt of in een prominent dispuut zit, dan kan je dat gewoon heel veel geld kosten. Het is echt niet ondenkbaar dat je per maand 100,- kwijt bent aan verenigingsactiviteiten/soosavonden.

En bij een vriend van mij, was een vriendin van hem lid bij Vindicat in Groningen. Daar werken ze met beers: rekeningen voor je drank en je eten. Dit wordt opgespaard voor een paar weken, en dan moet je pas afrekenen. Die vriendin zat in een heel prominente jaarclub, die kreeg regelmatig rekeningen van 300 euro.
pi_63508211
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:20 schreef Ewelina het volgende:
Tja, ligt eraan hoe je lidmaatschapskosten interpreteert. Het is namelijk wel geld wat je alleen kwijt bent aan de vereniging in feite.
Ah op die manier. Dus die tiendehands afgeragde Suzuki Alto kost helemaal niet 250 euro zoals geadverteerd op MP... dat ding kost wel 2000 euro, per jaar nog wel!

Als er gezegd wordt 'alleen al lidmaatschapskosten', dan hebben we het over de contributie lijkt me. In normaal Nederlands wel in ieder geval.
pi_63508258
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:22 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ah op die manier. Dus die tiendehands afgeragde Suzuki Alto kost helemaal niet 250 euro zoals geadverteerd op MP... dat ding kost wel 2000 euro, per jaar nog wel!
Ik spreek persoonlijk daarom ook liever over contributie. De rest is gewoon geld wat ik kwijt ben aan activiteiten en soosavonden Dat schept wat minder verwarring.
pi_63508502
het is eigenlijk een beetje misleidend

ja, lidmaatschap is maar 150 euro, maar om een beetje een leuke tijd te hebben binnen je club/huis/vereniging 'moet' je aan allerlei dingen meedoen die je ontzettend veel geld kosten.

Als ik nu naar mezelf kijk, betaal ik euh, 35 euro lidmaatschap voor mijn HELE studie bij de studievereniging.
Gaan we regelmatig voor het symbolische bedrag van 1 euro een leuke activiteit doen en gaan we 2 keer per jaar een weekendje weg voor 25 euro inclusief álles, zowel activiteiten en eten etc.

Ook het bier op de borrels is meestal gratis en tijdens de weekenden ook zoveel mogelijk.

Dit is uitzonderlijk en we zijn dan ook een uitzonderlijk 'rijke' vereniging, omdat we redelijk wat goede sponsoren weten aan te trekken en te behouden elk jaar.
Deze sponsoren bieden ons een kijkje in de 'keuken' voor wat we later kunnen gaan doen (dus het is ook reclame voor zichzelf ) en ze bieden ons een leuke studententijd. Ook de faculteit betaalt een hoop mee, vooral als het zogenaamde 'integratieborrels' zijn, borrels waar ook de docenten expliciet uitgenodigd worden.

Klinkt ook heel posh en duur, maar stelt qua status geen reet voor is gewoon bier, schaatsen, poolen, weekendje in een kampeerboerderij en nog meer bier, dat wat er in de aanbieding is, je kent het wel (ok, zelfs wij zakken niet naar bavaria... )

Maar dit kan ik betalen, en zelfs al zouden we bji de activiteiten het volle pond moeten betalen, dan kon ik dat nog steeds, gewoon vanwege het 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'gehalte

Tijdens de intro zei men (bij Minerva) idd dat je een paar honderd (richting de duizend idd) mee moest nemen voor de eerste maand/maanden. Ja sorry, maar dat heb ik niet, en dat heb ik er ook niet voor over.. voor niets eigenlijk. ook niet als ik het écht leuk vind..

maargoed, daar ben ik een te nuchtere en zuinige hollander voor denk ik
Ja doei.
pi_63508796
Haha, dat is geen goede aanbeveling, als ze dat zeggen. Bij mij op de vereniging was het wel zo dat je, als je lid werd, samen met de rest van je lichting een fust bier moest aanbieden op de vereniging (tientje de man). Om dat vervolgens met zijn allen op te zuipen (die avond heeft iedereen dus gratis bier, muv de eerstejaars die dan een tientje p.p. betalen) na de Bijzondere Leden Vergadering, waarin je officieel geinaugureerd wordt. Voor de rest, het bier kost 90ct per vaasje, je bent net zoveel kwijt als je zelf kwijt wilt zijn aan activiteiten. Drink jij voor 20,- per maand en ga je bijna nooit naar activiteiten, kost 't je ook niet zoveel.

Daarnaast zijn onze activiteiten niet zo heel duur.. een weekendje weg kost meestal 25,- excl. je drank (bier/wijn/fris, dingen als melk zijn wel inbegrepen). Een galakaartje kost meestal 30,- inclusief diner, al is dat vaak weer excl. drank. 't Is net hoe gek je het zelf wilt maken.

Maar ik kan me voorstellen dat je bij verenigingen zoals Minerva, waar je vaak verplicht bent om te komen borrelen en naar bepaalde activiteiten, wel heel veel geld kwijt kunt zijn. En als je dat niet wilt, moet je ook niet bij zo'n vereniging lid worden.

De studieverenigingen die ik ken zijn trouwens niet echt heel actief. Af en toe wat feestjes of weekendjes weg, dat is 't wel.
pi_63508825
Nou ja, weet je, ook als je wél lid wilt worden en het je geweldig lijkt, maar je kúnt het simpelweg niet betalen (tenzij je er voor bij gaat lenen van de IB) dan vind ik dat er wel iets mis is met een vereniging... zeg maar...

Ja doei.
pi_63508977
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, weet je, ook als je wél lid wilt worden en het je geweldig lijkt, maar je kúnt het simpelweg niet betalen (tenzij je er voor bij gaat lenen van de IB) dan vind ik dat er wel iets mis is met een vereniging... zeg maar...

Ligt eraan, de meeste mensen kunnen het lidmaatschap van bijvoorbeeld een paardrijvereniging ook niet betalen. Kijk, als je leent van de IB-groep omdat je het anders niet redt, prima. Lenen puur en alleen om je bier te bekostigen... neuh, niet echt mijn keus.

Naar mijn mening komen geldproblemen bij studenten vooral voor omdat ze te veel willen: én wintersport, en gala, en mooie dure schoenen, én naar heel veel feestjes, en nieuwe dure kleren. Dat schiet niet op.
pi_63509003
ik heb het niet over geldproblemen, ik heb het over de toegankelijkheid van een vereniging als Minerva
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:53:42 #111
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63509117
Aangezien TS toch weg is

Wat moet ik me voorstellen bij de EL CID week in Leiden? --> Zit je daar dan een hele week ofzo?
Primum non nocere
pi_63509121
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb het niet over geldproblemen, ik heb het over de toegankelijkheid van een vereniging als Minerva
Tja, het blijft natuurlijk een 'ons-kent-ons' sfeertje. Men wil denk ik alleen lui die er echt veel voor over hebben om lid te worden, mensen die er veel in willen investeren. En in dat opzicht werkt zo'n 'geldeis' natuurlijk wel. Zeker omdat ze toch wel genoeg leden krijgen.

Zelfde bij het ASC, daar wijzen ze jaarlijks aardig wat mensen af. Voor de toegankelijkheid hoeven ze die eis niet te laten. Of men daaraan wil voldoen, dat is de keuze van de persoon zelf.
pi_63509245
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:53 schreef Florian_ het volgende:
Aangezien TS toch weg is

Wat moet ik me voorstellen bij de EL CID week in Leiden? --> Zit je daar dan een hele week ofzo?
EL CID is heel leuk

het leukste is het als je een slaapplek regelt. Dit kun je van te voren doen of anders tijdens de eerste dag regelen met je groepsgenootjes.

Je komt met mensen van allerlei studies door elkaar in een groepje terecht en verzamelt allemaal op dat plein bij de Mac op maandagochtend

Dan is het gewoon een hele week feesten, leuke dingen doen, bij alle verenigingen langs voor zowel lunch als avondeten. Je komt bij de in en in christelijke knierten terecht én bij Minerva, bij de sportverenigingen en bij euh, die ene alternatieve vereniging die ze daar hebben.

Afsluitend met een feest op vrijdagavond in een discotheek daar.

Ik heb er een leuke week gehad in ieder geval, maargoed, Leiden was toch niet echt mijn ding.

Heb dit jaar intro gelopen in Nijmegen, die het opsplitst per studie, zodat je meteen mensen van je studie leert kennen. Daar is de intro ook anderhalve week, inclusief een weekend weg
Ja doei.
pi_63509331
Ach, geld valt allemaal wel mee. In a'dam (niet corps) betaal je ¤150 contributie per jaar, en zo'n ¤45 per maand aan je dispuut, en dat is dan inc bier. Goed te doen
pi_63509416
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:

Hieruit blijkt dat de toegankelijkheid tot geld niet het probleem hoeft te zijn. Het is een kwestie van prioriteiten en instelling. De conclusie dat er iets mis is met een vereniging vind ik dan ook zwaar overtrokken.

In zekere mate is het ook een investering in jezelf. Jezelf ontwikkelen en een groot netwerk opdoen. Er is natuurlijk wel een positieve correlatie te vinden tussen mensen die een goede carrière starten en lidmaatschap. Ik denk daarbij dat van enige causaliteit gesproken kan worden. Uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden, en als die beter bevallen dan is dat uiteraard een betere keuze.
pi_63509494
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Hieruit blijkt dat de toegankelijkheid tot geld niet het probleem hoeft te zijn. Het is een kwestie van prioriteiten en instelling. De conclusie dat er iets mis is met een vereniging vind ik dan ook zwaar overtrokken.
juist wel, want ik vind niet dat een vereniging het 'inde hand moet spelen' om geld te gaan lenen bij de IB-groep.

Nu zul je zeggen: 'dat is aan de persoon zelf', maar daar ben ik het toch niet mee eens.

Als al jouw vrienden lid worden van het Corps, geld hebben of van hun ouders krijgen en jij kunt het niet betalen, maar ja, anders zit je straks alleen, dán maar geld lenen.

Peer pressure is een slechte invloed soms, en ik vind deze vorm van peer-pressure, het aanzien wat een vereniging lijkt te hebben ondanks of juist dóór de hoge kosten die het met zich meebrengt, ook de verenigingen te verwijten dat er mensen zijn die een lening afsluiten voor bier
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:08:49 #117
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509617
quote:

SSR

Minerva of Augustinus is nogal een verschil....
minerva is corps, augustinus is een beetje een grote disco-vereniging, met als je je inzet wel ruimte voor hechtere banden, meer corporaal gedrag, en activiteit. maar een groot deel komt alleen feesten op vrijdag...

Dus wat wil je? (even kort door de bocht)
corporale vereniging? ontgroening? --> Minerva
wannabe corporale vereniging? geen ontgroening maar stiekem wel? --> Quintus
dixo club en lekker veel leden? mogelijkheid tot anoniem en niet te betrokken zijn? --> augustinus
van alles wat qua mensen en activiteiten, en mogelijkheid een passend dispuut uit te zoeken (van alto en communistisch tot corporaal gedrag) en actief te zijn in allerlei commissies? --> SSR
lekkah blowen in de darkroom en lekker ongedwongen hardrock luisteren? --> Catena

en dat zijn alleen maar de grote vijf! ik heb t veel meer naar mn zin bij mn muziekvereniging.... sport kan ook, cultureel, studievereniging, internationale verenigingen etc...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63509628
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Peer pressure is een slechte invloed soms, en ik vind deze vorm van peer-pressure, het aanzien wat een vereniging lijkt te hebben ondanks of juist dóór de hoge kosten die het met zich meebrengt, ook de verenigingen te verwijten dat er mensen zijn die een lening afsluiten voor bier
Het ligt eraan in welke mate het gebeurt. In mijn vorige post heb ik nog wat toegevoegd over investering in jezelf, dus wellicht ligt dat e.e.a. nog wat meer toe.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:09:06 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509634
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:39 schreef motorbloempje het volgende:

Ik was daar lid van de Blauwe Schuit, een zeilvereniging, en daar zat ook één iemand die lid was van Minerva (en ook vaak ten spot viel, op en aardige manier ) en die had 't wel razend druk met alles de hele tijd.. Ook nog geneeskunde als studie, dus tel maar op.
merel??
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:09:50 #120
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509654
oh en augustinus heeft dus helemaal geen ontgroening. niet dat ik er dan wel lid zou worden, maar toch
pi_63509662
ik kan mezelf prima verkopen ( ) en heb geen corporale vereniging nodig om te 'netwerken'.

Ja doei.
pi_63509687
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:09 schreef kwakveense het volgende:

[..]

merel??
die ken je?
Ja doei.
pi_63509711
quote:
oh en augustinus heeft dus helemaal geen ontgroening. niet dat ik er dan wel lid zou worden, maar toch
augustinus vond ik dan weer nep en wannabe, als je dan toch ergens lid wilt worden omdat je een bal bent of wilt zijn, doe dan Minerva
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:12:04 #124
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63509724
quote:
Geen ontgroening?
Primum non nocere
pi_63509766
Studeren op zichzelf werkt lenen in de hand. De dingen die je onderneemt kosten nu eenmaal geld, ook als je buiten de vereniging gaat feesten en reizen. Overigens kun je met de meeste studies genoeg werken, want die hebben toch maar een half contactuur per week. Dus ook als je geen geld krijgt van je ouders hoeft geld geen probleem te zijn.
Ik denk meer dat het bij jou de angst is niet geaccepteerd te worden vanwege je afkomst (zoals jij het noemt). Als je gewoon een leuk persoon bent en aan de dingen meedoet maakt dat niet uit.
pi_63509783
Nogmaals, dat is een keuze van de persoon zelf, niet van de vereniging. Sociale druk is er echt niet alleen bij verenigingen hoor Als jouw vrienden geen lid zijn van het Corps, maar wel elke avond in de kroeg hangen, dan kost dat ook kapitalen. En ik neem aan dat je dat ook niet altijd af wil zeggen.

Ik denk eerder dat het wel goed is dat verenigingen de kosten meteen vermelden. OK, het is geen aanbeveling voor de vereniging zelf, maar het is goed dat de student ervan bewust wordt gemaakt dat die vereniging dus zoveel geld kost. De student weet dat van te voren, en kan dus zelf beslissen of het lidmaatschap hem/haar zoveel waard is.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:14:45 #127
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63509817
Echt zo onduidelijk dit he

25% zegt: "minerva is te corporaal, niet leuk en te duur"
25% zegt: "minerva heeft tradities, duur maar leuk en je krijgt er veel voor terug"
25% zegt: "augustinus is tof"
25% zegt: "augustinus is suf, als je al lid wil worden ga dan naar minerva of quintus"
Primum non nocere
pi_63509853
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:13 schreef ssebass het volgende:
Ik denk meer dat het bij jou de angst is niet geaccepteerd te worden vanwege je afkomst (zoals jij het noemt). Als je gewoon een leuk persoon bent en aan de dingen meedoet maakt dat niet uit.
Goed verwoord! Onderscheid maken terwijl dat er eigenlijk niet is. Maar goed, het is ook duidelijk dat ze het er niet voor over heeft, dus dan houdt het natuurlijk ook op. Zo blijft het elitarisme bestaan
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:18:01 #129
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509938
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:12 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Geen ontgroening?
nope, beetje kennismakingskamp. kun je ook afkopen, en een verplichte werkweek (bollen pellen, collecteren) kun je ook afkopen.

de enieg met officiele ontgroening is minerva. en dan bedoel ik een week wara geheimzinnig over wordt gedaan en waar de fueten hun plek geleerd wordt om onderling een band tussen ze te scheppen en de hierarchische verhoudingen duidelijk te maken. etc.

en quintus heeft stiekem ook ontgroenign ook al zeggen ze van niet. je moet nl. voor de meeste disputen nog een flinke ontgroening doen, voor de verenigng op zich is t vergelijkbaar met augustinus.

in minerva huizen moet je vaak ook nog een huisontgroening doen.

Wat moblo zegt: t trekt mij niet, minerva, maar quintus is wel echt een slap aftreksel ervan. en augustinus is niet echt te vergelijken met minerva. dat je twijfelt tussen die twee vind ik best wel typsich...
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:18:54 #130
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509970
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:14 schreef Florian_ het volgende:
Echt zo onduidelijk dit he

25% zegt: "minerva is te corporaal, niet leuk en te duur"
25% zegt: "minerva heeft tradities, duur maar leuk en je krijgt er veel voor terug"
25% zegt: "augustinus is tof"
25% zegt: "augustinus is suf, als je al lid wil worden ga dan naar minerva of quintus"
ja jeetje, man, ga dan gewoon EL CID lopen en kijken overal.

het ligt echt eraan wat je zoekt wat bij je past
pi_63509989
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:13 schreef ssebass het volgende:
ik begeef mij zonder een enkel probleem in de meest verschillende milieus, maar dan is het meestal gewoon toneelspelen

ik houd niet van aso's en ik houd niet van ballen ik houd gewoon van 'lekker normaal', wat dat dan ook mag zijn.

En daarom trekt dat hele toneelstukjesgebeuren (zoals iemand het eerder noemde met andere woorden ) me totaal niet zo.
Ik zou 't er prima een avondje uithouden hoor. Meebrallen en zuipen, gewoon meeSPELEN, maar dat een jaar lang, of zelfs langer volhouden? Nee... gewoon omdat het mijn soort mensen niet is.

En daarom kan ik lekker afgeven in deze leuke discussie op de mensen die ik niet leuk vind
Probeer het wel op een respectabele manier te doen, want nogmaals: een ieder moet het voor zich weten waar hij of zij lid van wordt, maar een discussieforum zou geen discussieforum meer zijn als je nergens jouw mening over iets mag verkondigen
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:20:03 #132
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510008
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

augustinus vond ik dan weer nep en wannabe, als je dan toch ergens lid wilt worden omdat je een bal bent of wilt zijn, doe dan Minerva
hear hear. maar dan wat betreft quintus. augustinus is toch wel een stuk minder corporaal (tenzij je bij de tempeliers wilt ) dan minerva, meer een dixo club.

maar ja, ik ben in de el cid ook op zer afgeknapt omdat er een paar oude ballen in de binnentuin heel naar tegen ons groepje deden toen vond ik ze stom en ben ik bij collegium musicum gegaan
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:20:32 #133
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510029
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

die ken je?
oud huisgenootje van me (2002-2005)
wel aardig...maar ook een typische "clubje laatst, clubje suf" minervaan....
pi_63510079
wat voor een type is dát?
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:25:23 #135
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510206
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
wat voor een type is dát?
mensen die bij minerva zitten omdat dat (o.a. vanuit de familie) zo hóórt, maar die eigenlijk te nerderig of niet hiop genoeg zijn om er daar echt bij te horen, en dus met andere, vergelijkbare types (een allochtoon hier en daar (de excuusneger), de lelijke mensen (echt, letterlijk! ) etc.) een jaarclub vormen. je hebt elk jaar wel van die restclubjes (die elkaar ook een beetje anatrekken).

die zijn dus onhip, en in de hierarchie (informeel gezien) vrij laag. clubje 1 zijn de geile mensen, die later bestuur gaan doen, en een zegelring hebben. clubje laatst zijn het tegenovergestelde. soms wel met zegelring

(oh en dit zeg ik nu heel polariserend dus he)
pi_63510288
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:25 schreef kwakveense het volgende:

[..]

mensen die bij minerva zitten omdat dat (o.a. vanuit de familie) zo hóórt, maar die eigenlijk te nerderig of niet hiop genoeg zijn om er daar echt bij te horen, en dus met andere, vergelijkbare types (een allochtoon hier en daar (de excuusneger), de lelijke mensen (echt, letterlijk! ) etc.) een jaarclub vormen. je hebt elk jaar wel van die restclubjes (die elkaar ook een beetje anatrekken).

die zijn dus onhip, en in de hierarchie (informeel gezien) vrij laag. clubje 1 zijn de geile mensen, die later bestuur gaan doen, en een zegelring hebben. clubje laatst zijn het tegenovergestelde. soms wel met zegelring

(oh en dit zeg ik nu heel polariserend dus he)
Maar ze waren dus niet zozeer onhip vanwege het geld?
pi_63510313
maar verder word je binnen minerva dus zonder meer door iedereen geaccepteerd begrijp ik?
Ja doei.
pi_63510375
ik heb hierboven ook ergens al gezegd dat geld niet de HOOFDreden is om niet geaccepteerd te worden, als je zelf gewoon lelijk bent of geen ene moer kunt of niet ballerig genoeg bent val je UITERAARD ook buiten de boot..

daarom vind ik het zo naar, want iedereen daar zou me ook vast te lelijk vinden, en ik kán helemaal niets én ik ben geen bal.. boeoeoeoheoeoe
Ja doei.
pi_63510381
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:20 schreef kwakveense het volgende:

[..]

hear hear. maar dan wat betreft quintus. augustinus is toch wel een stuk minder corporaal (tenzij je bij de tempeliers wilt ) dan minerva, meer een dixo club.

maar ja, ik ben in de el cid ook op zer afgeknapt omdat er een paar oude ballen in de binnentuin heel naar tegen ons groepje deden toen vond ik ze stom en ben ik bij collegium musicum gegaan
tempeliers corporaal? volgens mij is carpe noctem dat veel meer. verder wat betreft augustinus is het een van de leukere studentenverenigingen in leiden.
pi_63510413
Dus eigenlijk ben je bij corporale verenigingen gewoon drie keer de lul? Eerst de gewone ontgroening (KMT), dan een dispuutsontgroening en als je pech hebt ook nog een huisontgroening?
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:31:06 #141
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510433
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
maar verder word je binnen minerva dus zonder meer door iedereen geaccepteerd begrijp ik?
heb ik nooit beweerd toch?

bij elke vereniging heb je wel een clubje ites minder hippen die hun eigen groepje vormen....toch? bij minerva evengoed...

(échte hippe minervanen wonen natuurlijk in een verenigingshuis, en niet bij iemand als kwak bij een soort veredelde hospita)
pi_63510458
nu moet ik zeggen dat wij geen clubje 'hippe mensen' hebben ofzo

maargoed, we studeren dan ook informatica of informatiekunde, denk dat het dáár aan ligt
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:32:15 #143
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510467
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:29 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

tempeliers corporaal? volgens mij is carpe noctem dat veel meer. verder wat betreft augustinus is het een van de leukere studentenverenigingen in leiden.
ja dat kan wel, carpe noctem nog wat meer. tempeliers vond ik ook behoorlijk hoor. alleen dan meer van t "rugby groot breed veel bier" type

net als de bokkenrijders en soixante neuf bij SSR enzo.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:33:02 #144
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510486
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

maargoed, we studeren dan ook informatica of informatiekunde, denk dat het dáár aan ligt
hihi. zelfs bij het op zich al onhippe fenomeen "koor" hebben we wel de hipperen en de minder hippen. gelukkig maken de gheyle vioolmeisjes weer veel goed....
pi_63510488
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:30 schreef Bananenman het volgende:
Dus eigenlijk ben je bij corporale verenigingen gewoon drie keer de lul? Eerst de gewone ontgroening (KMT), dan een dispuutsontgroening en als je pech hebt ook nog een huisontgroening?
en je mag er helemaal zelf voor betalen om vernederd te worden
neem de eerstejaars dan meteen mee naar een sm-club, denk ik dan
Ja doei.
pi_63510502
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:30 schreef Bananenman het volgende:
Jup, als je tenminste in een dispuutshuis gaat wonen

Overigens heb ik nooit een ontgroening gehad, ik heb de introweek wel verplicht mee moeten lopen, maar die was gewoon leuk en gezellig. De 'ontgroening' bestond uit cantoraat (zingen, verenigingsliederen leren) en een cabaret opvoeren tijdens de BLV. En dat was het.
pi_63510534
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

Zal wel, bijna overal heb je dat soort groepjes wel. Wel fijn als iedereen er gewoon bijhoort.
pi_63510577
hier heb je gewoon de 'actieve leden' en de 'mensen die je nooit ziet'
Ja doei.
pi_63510599
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:32 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja dat kan wel, carpe noctem nog wat meer. tempeliers vond ik ook behoorlijk hoor. alleen dan meer van t "rugby groot breed veel bier" type

net als de bokkenrijders en soixante neuf bij SSR enzo.
stereotypen, ik ben klein en drink bier met mate maar toch ga ik binnenkort bij de tempeliers
pi_63510637
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:35 schreef motorbloempje het volgende:
hier heb je gewoon de 'actieve leden' en de 'mensen die je nooit ziet'
Die categorieën kennen wij ook nog Ik behoor momenteel tot de laatste
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:40:33 #151
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510718
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:36 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

stereotypen, ik ben klein en drink bier met mate maar toch ga ik binnenkort bij de tempeliers
ija maar t ging nu over t algemene beeld he? dan beland je al gauw in stereotypen.

ik ken trws voornamelijk leuke SSR-ers, leuke Augustijnen, stomme Quinten en een enkele leuke Minervaan (zoeentje met geld die er zit omdat t zo hoort) oh en gezellige maar vage Catenianen

om dus nog even tot TS te spreken zou ik in A'dam nooooit bij t Lanx gaan... als je iets corporaals wilt doe dan t corps, en zoek anders een leuke kleine vereniging, waar je fijn actief kunt zijn enzo...
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:41:41 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510769
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:37 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Die categorieën kennen wij ook nog Ik behoor momenteel tot de laatste
ik val in de categorie "meubilair" van die ouwe sokken met veel te veel meningen, al veel te actief geweest en t nog niet los kunnen laten enzo...
pi_63510783
ik tot de eerste

maar nu ga ik even naar het universitair sportcentrum, waar ik iedereen die in Nijmegen gaat studeren aanraad om lid van te worden

60 euro per jaar en dan gewoon zorgeloos sporten zoveel als je wilt
ga nu spinnen en doe elke donderdag een cursus kickboksen!
Ook in Leiden zit zoiets geloof ik, dus mocht je nog wat tijd overhouden (en geld ), schroom niet en krijg ook een goddelijk lichaam
Ja doei.
pi_63510815
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
ik tot de eerste

maar nu ga ik even naar het universitair sportcentrum, waar ik iedereen die in Nijmegen gaat studeren aanraad om lid van te worden

60 euro per jaar en dan gewoon zorgeloos sporten zoveel als je wilt
ga nu spinnen en doe elke donderdag een cursus kickboksen!
Ook in Leiden zit zoiets geloof ik, dus mocht je nog wat tijd overhouden (en geld ), schroom niet en krijg ook een goddelijk lichaam
Voor een goddelijk lichaam zou ik toch echt gaan roeien En nee, ik ben geen lid bij het Zwanennest.
pi_63510825
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:40 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ija maar t ging nu over t algemene beeld he? dan beland je al gauw in stereotypen.

ik ken trws voornamelijk leuke SSR-ers, leuke Augustijnen, stomme Quinten en een enkele leuke Minervaan (zoeentje met geld die er zit omdat t zo hoort) oh en gezellige maar vage Catenianen

om dus nog even tot TS te spreken zou ik in A'dam nooooit bij t Lanx gaan... als je iets corporaals wilt doe dan t corps, en zoek anders een leuke kleine vereniging, waar je fijn actief kunt zijn enzo...
Precies, LANX is het wannabe corps Oh en Catena is wel leuk. Is een zustervereniging van ons
pi_63510871
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Precies, LANX is het wannabe corps Oh en Catena is wel leuk. Is een zustervereniging van ons
Is niet elke AHC vereniging wannabe corps? Overigens zijn de echte neppe mensen de abonnees van het ESC
pi_63510923
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:45 schreef Koert het volgende:

[..]

Is niet elke AHC vereniging wannabe corps? Overigens zijn de echte neppe mensen de abonnees van het ESC
Nou, Carolus Magnus iig wel Het Eindhovens Studenten Corps noemt zich wel een corps, maar behoort niet tot de echte corpora. FAIL
pi_63510924
LANX is net als Quintus beetje vreemde eend in de bijt bij het AHC of Sint Olof das pas een sneue vereniging
pi_63510953
LANX en het corps vergelijken
pi_63510990
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nou, Carolus Magnus iig wel Het Eindhovens Studenten Corps noemt zich wel een corps, maar behoort niet tot de echte corpora. FAIL
Zou ik ze daarom nep noemen?
pi_63511003
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:48 schreef lienelien het volgende:
LANX en het corps vergelijken
Wat is dan het verschil (behalve de banden met andere verenigingen)?

Want van wat ik heb gehoord (ook van LANX -leden!) is dat het een beetje wannabe corps is en niet echt leuk
pi_63511018
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:49 schreef Koert het volgende:

[..]

Zou ik ze daarom nep noemen?
Daarom dus
pi_63511026
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:40 schreef kwakveense het volgende:

Het gaat toch niet om de mate van corporaliteit? Het corps in a'dam is een vereniging die zó groot is dat je slechts een klein gedeelte kent, je hebt érg veel verplichtingen, en het kost je aardig wat. Lanx heeft zo'n 900 leden, waarvan de helft echt actief, en die ken je vrijwel allemaal op z'n minst van naam. En ook bij lanx kan je fijn actief zijn
pi_63511052
En hoe zit het met de verplichtingen bij LANX? 900 leden vind ik nog steeds veel trouwens, die ken je ook lang niet allemaal.
pi_63511125
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:50 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil (behalve de banden met andere verenigingen)?
Het zijn 2 totaal verschillende verenigingen. Van oorsprong (VU en UvA) ledenaantallen, verplichte dingen, kosten, soort leden, enz enz. Je vergelijkt het corps toch ook niet met AEGEE?
quote:
Want van wat ik heb gehoord (ook van LANX -leden!) is dat het een beetje wannabe corps is en niet echt leuk
Wát is een wannebe corps dan volgens jou? Dat ze ook regels en tradities hebben? Logisch, dat heeft iedere vereniging. Of omdat ze een ontgroening hebben? Die is er om dezelfde reden als dat er een ontgroening is bij zó veel andere verenigingen. En tuurlijk kan je als Lanx lid de vereniging niet leuk vinden, dan heb je dus gewoon de verkeerde keuze gemaakt
pi_63511176
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:51 schreef Ewelina het volgende:
En hoe zit het met de verplichtingen bij LANX?
1x per week borrel, verder hangt het van je dispuut af
quote:
900 leden vind ik nog steeds veel trouwens, die ken je ook lang niet allemaal.
Nee, niet allemaal idd. Maar van je borrelavond (staan zo'n 10 disputen) ken je sws iedereen wel, en veel andere (actieve) mensen ken je dan ook wel.
pi_63511190
LANX is het coor van de VU
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 november 2008 @ 16:56:09 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63511209
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:05 schreef mrkanarie het volgende:
Roeien is dé perfecte combinatie tussen sporten en het studentenleven. Aan de ene kant kun je net zo fanatiek sporten als je wilt, aan de andere kant kun je net zo fanatiek binnen de vereniging zijn als je wilt (borrels, commissies, allemaal vrij). Roeien!
Comporoeiers

Wedstrijdroeien
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63511287
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Comporoeiers

Wedstrijdroeien

Eerst blikken dan blaten, selectant
pi_63511479
Wat is het verschil tussen de verplichtingen dan? Van wat ik weet is dat ze allebei een redelijk corporaal karakter hebben, en dat er al een hele tijd een soort van vijandschap is tussen LANX en het ASC. Wat ik onder 'wannabe' versta, is als iets nageaapt wordt. En ik denk wel dat er e.e.a. van het corps is afgekeken bij de oprichting van LANX. Je moet bij allebei ook verplicht bij een dispuut, dacht ik.

Maar wat ook niet meehelpt, is dat Carolus Magnus bijvoorbeeld eerst geprobeerd heeft om lid te worden dan het corpsverbond,en daarna pas bij het AHC verbond kwam

Ik zie nu trouwens wel een verschillende achtergrond, het AHC verbond is katholiek en dat van het corps protestants. Alleen strookt dat niet met mijn kennis van de achtergrond van de VU, waaraan LANX verbonden is/was. Ik vraag me af of die lui niet eerst geprobeerd hebben lid te worden van het corpsverbond

[ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 25-11-2008 17:16:30 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:07:30 #171
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63511570
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:55 schreef Originele_Naam het volgende:
LANX is het coor van de VU
Het 'coor' ja.
Primum non nocere
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:15:01 #172
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63511794
Oh, en alhoewel het niet mijn topic is: bedankt voor de vele interessante reacties tot nu toe
Primum non nocere
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:18:35 #173
233785 Lucanus
pi_63513482
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Wat is het verschil tussen de verplichtingen dan? Van wat ik weet is dat ze allebei een redelijk corporaal karakter hebben, en dat er al een hele tijd een soort van vijandschap is tussen LANX en het ASC. Wat ik onder 'wannabe' versta, is als iets nageaapt wordt. En ik denk wel dat er e.e.a. van het corps is afgekeken bij de oprichting van LANX. Je moet bij allebei ook verplicht bij een dispuut, dacht ik.

Maar wat ook niet meehelpt, is dat Carolus Magnus bijvoorbeeld eerst geprobeerd heeft om lid te worden dan het corpsverbond,en daarna pas bij het AHC verbond kwam

Ik zie nu trouwens wel een verschillende achtergrond, het AHC verbond is katholiek en dat van het corps protestants. Alleen strookt dat niet met mijn kennis van de achtergrond van de VU, waaraan LANX verbonden is/was. Ik vraag me af of die lui niet eerst geprobeerd hebben lid te worden van het corpsverbond
De VU is gereformeerd, dat is iets anders dan normaal protestants. Samen met de oprichting van de Vu (en LANX) ging de verzuiling in Nederland in werking. Vrij historisch clubje dus

tegenwoordig is LANX gewoon de AHC variant van Amsterdam. Over het algemeen zijn dat net als de corpera grote actieve verenigingen. Het enige is dat LANX itt Quintus en Albertus nog wel verbonden is aan een Uni.

AHC en corpera kennen een andere soort geschiedenis en daardoor verschillen ze van karakter ook met elkaar, na de oorlog zijn veel AHC verenigingen wel gevraagd om zichzelf aan te sluiten bij het ASV, maar vanwege geloofsdingetjes is niemand daar op ingegaan

Er zou een soort van strijd moeten zijn tussen het AHC en ASV gebeuren.. Maar in de praktijk merk je daar geen zak van, bij beide zit een beetje hetzelfde soort gasten en ze hebben een beetje hetzelfde soort dingen. Enkel verschillen de tradities en gebruiken wel behoorlijk sterk. Corpera zijn vaak wel wat groter dan AHC en kennen wat langere groentijden.
pi_63514019
quote:
Volgens mij ken je Augustinus niet echt goed. Er is inderdaad niet echt een ontgroening maar wel een KMT waar je een hele week door de modder aan het kruipen bent . Afkopen is niet mogelijk, meedoen of je wordt geen lid.

Daarnaast hebben alle disputen (waar praktisch alle actieve leden bij zitten) een ontgroening die wel dergelijk wat voorstelt. Of dit nou een voordeel is of niet.

Discovereniging is ook onzin, er is 1 disco op vrijdag. Daarnaast borrelen de jaarclubs op maandag en de disputen op Woensdag. Dat er op vrijdag veel mensen zijn klopt, ook een hoop externen (intro's).

Ik heb echt zo'n vreselijke hekel aan mensen die dingen roepen terwijl ze het eigenlijk niet weten. Jij bent daar een goed voorbeeld van . Tempeliers corporaal . Nogmaals, dingen verkondigen terwijl je het niet weet .

[ Bericht 8% gewijzigd door ChRoNiC op 25-11-2008 18:42:23 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:09:11 #175
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63515051
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:37 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Volgens mij ken je Augustinus niet echt goed. Er is inderdaad niet echt een ontgroening maar wel een KMT waar je een hele week door de modder aan het kruipen bent . Afkopen is niet mogelijk, meedoen of je wordt geen lid.

Daarnaast hebben alle disputen (waar praktisch alle actieve leden bij zitten) een ontgroening die wel dergelijk wat voorstelt. Of dit nou een voordeel is of niet.

Discovereniging is ook onzin, er is 1 disco op vrijdag. Daarnaast borrelen de jaarclubs op maandag en de disputen op Woensdag. Dat er op vrijdag veel mensen zijn klopt, ook een hoop externen (intro's).

Ik heb echt zo'n vreselijke hekel aan mensen die dingen roepen terwijl ze het eigenlijk niet weten. Jij bent daar een goed voorbeeld van . Tempeliers corporaal . Nogmaals, dingen verkondigen terwijl je het niet weet .
zeg, doe ns niet zo onaardig! over de KMT heb ik me dan vergist, verkeerd onthouden blijkbaar al is de NKT wel korter, toch? bovendien doet augustinus er alles aan om mensen te laten geloven dat die week KMT geen ontgroening is maar een gezellig kennismakingskamp. t is ook wel een klasse anders modder kruipen dan bij t corps...

en ik weet bést waar ik het over heb, ik ken vrij veel augustijnen! ik ben juist helemaal geen blaatschaap dat ongefundeerde dingen roept

de mensen die lid zijn die ik ken lopen uiteen van mannetjes die ik persoonlijk corporaal/ballerig in hun gedrag vind en die blijkbaar toevallig lid zijn van de tempeliers (vandaar de generalisatie) tot meisjes die echt alleen af en toe eten met hun jaarclubje, scheppen als t verplicht is, en op vrijdag gaan disco'en. Het begrip dixo lid is breed bekend in Leiden als het om zulke mensen gaat bij Augustinus, dat verzin ik niet.

Verder ken ik ook een aantal hele aardige gasten die een jaarclub hebben en die in wat commissies of subszitten, maar helemaal niet bij een dispuut lid zijn.

heb je mij trouwens horen beweren dat er helemaalgeen dispuutsontgroeningen zijn? zelfs bij SSr hebben ze disputsontroeningen...
er zullen best veel mensen bij een dispuut zitten ook bij stinus, maar t is niet een verplichting van verticale verbanden zoals bij Quintus waar ze zogenaamd geen ontgroeningen meer hebben, behalve dan bij vrijwel elk dispuu, waar je dus verplicht bij moett.

Ken zelf overigens meer augustijnen die géén dispuut hebben dan die er wel één hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakveense op 25-11-2008 19:16:49 ]
pi_63516278
Nouja ik vond de KMT van Augustinus echt niks voorstellen. 's Avonds bier zuipen vind ik nou niet echt een straf ofzo.
pi_63517269
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:18 schreef Lucanus het volgende:

[..]

De VU is gereformeerd, dat is iets anders dan normaal protestants. Samen met de oprichting van de Vu (en LANX) ging de verzuiling in Nederland in werking. Vrij historisch clubje dus

tegenwoordig is LANX gewoon de AHC variant van Amsterdam. Over het algemeen zijn dat net als de corpera grote actieve verenigingen. Het enige is dat LANX itt Quintus en Albertus nog wel verbonden is aan een Uni.

AHC en corpera kennen een andere soort geschiedenis en daardoor verschillen ze van karakter ook met elkaar, na de oorlog zijn veel AHC verenigingen wel gevraagd om zichzelf aan te sluiten bij het ASV, maar vanwege geloofsdingetjes is niemand daar op ingegaan

Er zou een soort van strijd moeten zijn tussen het AHC en ASV gebeuren.. Maar in de praktijk merk je daar geen zak van, bij beide zit een beetje hetzelfde soort gasten en ze hebben een beetje hetzelfde soort dingen. Enkel verschillen de tradities en gebruiken wel behoorlijk sterk. Corpera zijn vaak wel wat groter dan AHC en kennen wat langere groentijden.
Dat wat je zegt over de verzuiling klopt niet. Pas tijdens WO II verdween de verzuiling voor even. Na WO II viel Nederland zo weer terug in die verzuiling hoor, die is pas opgeheven door o.a. de komst van de televisie. De VU kon opgericht worden na de Wet Vrijmaking Hoger Onderwijs in 1876. De Katholieke Universiteit Nijmegen (nu Radboud Universiteit) is ook opgericht n.a.v. die wet.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 november 2008 @ 20:56:48 #178
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63518723
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:57 schreef Koert het volgende:

[..]

Eerst blikken dan blaten, selectant
True
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63525517
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:09 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Ken zelf overigens meer augustijnen die géén dispuut hebben dan die er wel één hebben.

Dat verklaart een hoop van je foutieve denkbeelden over de club .
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:42 schreef Originele_Naam het volgende:
Nouja ik vond de KMT van Augustinus echt niks voorstellen. 's Avonds bier zuipen vind ik nou niet echt een straf ofzo.
Geheel correct. Lid bij Augustinus?
pi_63525995
Ik zit er ook over na te denken om volgend jaar als ik 21 ben bij een vereniging te gaan.. Maarja, ontgroening blijft voor mij een hoge drempel.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 26 november 2008 @ 01:38:45 #181
32402 s0k
..............................
pi_63526272
Ontgroening is juist mooi. Ja, ook nog op je 21ste. Begin er gewoon aan, stoppen kan altijd nog.

[ Bericht 2% gewijzigd door s0k op 26-11-2008 01:47:12 ]
..................................................................................................................................................
pi_63527990
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef Koert het volgende:

[..]

Voor een goddelijk lichaam zou ik toch echt gaan roeien En nee, ik ben geen lid bij het Zwanennest.
Klimmen is ook aan te raden.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:44:52 #183
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63530722
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:34 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop van je foutieve denkbeelden over de club .

Dat verklaart mijn beeld van de club gebaseerd op een ander deel van de club dan waar jij je mee identificeert
pi_63533674
er is idd niets foutief aan dat beeld, want het zijn leden

het is geen álgemeen beeld, of een beeld van jouw kennissen en ervaringen, maar het is wel een beeld van de vereniging, want die mensen zijn er dus ook
Ja doei.
pi_63535747
motorbloempje, ik vind dat je een beetje te ver gaat met het verheerlijken van een studievereniging. Ik zit niet bij een studentenvereniging, wel bij een commissie van een (economische) studievereniging (actief lid), en dat is wel gezellig, beetje biertjes drinken en beleggen.. maar ik weet wel dat het niet kan tippen aan een studentenvereniging of jaarclub, die veel hechter zijn.

En laten we eerlijk zijn, een studievereniging heeft nog altijd een serieuze ondertoon, een studentenvereniging gaat om gezelligheid.
pi_63535890
ik heb ook een studievereniging afgekraakt hoor

en mijn studievereniging is gewoon heel leuk, hecht en gezellig
Ja doei.
pi_63535984
Maar hey, studentenverenigingen mogen dus niet afgekraakt worden, want die zijn nu eenmaal tof en gezellig, maar een studievereniging kan dat dus niet zijn

dacht dat een ieder mocht doen wat hij of zij wilde en als je ontzettend enthousiast bent over Minerva moet dat kunnen, maar erg enthousiast zijn over jouw studievereniging is dus 'te ver gaan'. Net zoals ik niet kan bepalen hoe de sfeer nu écht is bij een corporale vereniging, kun jij niet oordelen hoe tof mijn studievereniging is

Dat er ook serieuze dingen gebeuren doet toch niets af aan de gezelligheid of hechtheid van de actieve leden? Hier in ieder geval niet hoor
Ja doei.
  woensdag 26 november 2008 @ 14:08:46 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63535999
Studieverenigingen hebben toch bar weinig van doen met een studentenvereniging.

Ik ga ook regelmatig borrelen met wat mensen en ik heb ook wekelijks een fotoclubje maar ik zie weinig reden om dat maar steeds te noemen in dit topic
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63536100
denk dat je je daar wel eens in kan vergissen.

De fanatiekere sportclubs, vooral die van roeiverenigingen enzo (Njord in Leiden, Phocas hier in Nijmegen) zijn gewoon volwaardige studentenverenigingen met sport als uitgangspunt

Voor studieverenigingen is het gewoon afhankelijk van wie het draaiende houden en met welke insteek.
De meeste studieverenigingen die ik heb gezien zijn buitengewoon saai en organiseren vooral 'lezingen' en 'een maandelijkse borrel'.
Als ik kijk naar de studieverenigingen bij ons op de faculteit zijn dat bloeiende verenigingen met een groot aantal leden (gekeken naar de studie dan ) en ontzettend veel activiteiten en dingen die je vaak alleen bij studentenverenigingen ziet in de andere universiteitssteden.

Hier in Nijmegen zijn twee of 3 verenigingen geloof ik, die ook wel wat leden hebben, máár het leeft hier niet zoals in A'dam of in Leiden. De studieverenigingen nemen vaak de rol over

zeg dus niet dat in alle steden een studievereniging als surrogaat kan dienen, maar hier in Nijmegen is het zeker een goed alternatief, aangezien het verenigingsleven hier totaal niet leeft

er is niet elke week een borrel, maar er wordt wel elke week uitgegaan. En soms zijn er idd elke week borrels, en soms een tijd weer niet, ligt maar net aan andere activiteiten
Elke week zijn er wel vergaderingen van commissies of zie je elkaar in de kantine op de faculteit of bij de hoofdsponsor waar de helft van de actieve leden werkt

het is dus niet éven druk waarschijnlijk, bij ons in ieder geval niet, maargoed, gaat het dan ook om frequentie om te kunnen beoordelen hoe tof het is?

[ Bericht 15% gewijzigd door motorbloempje op 26-11-2008 14:18:38 ]
Ja doei.
pi_63536640
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:12 schreef motorbloempje het volgende:
denk dat je je daar wel eens in kan vergissen.

De fanatiekere sportclubs, vooral die van roeiverenigingen enzo (Njord in Leiden, Phocas hier in Nijmegen) zijn gewoon volwaardige studentenverenigingen met sport als uitgangspunt

Voor studieverenigingen is het gewoon afhankelijk van wie het draaiende houden en met welke insteek.
De meeste studieverenigingen die ik heb gezien zijn buitengewoon saai en organiseren vooral 'lezingen' en 'een maandelijkse borrel'.
Als ik kijk naar de studieverenigingen bij ons op de faculteit zijn dat bloeiende verenigingen met een groot aantal leden (gekeken naar de studie dan ) en ontzettend veel activiteiten en dingen die je vaak alleen bij studentenverenigingen ziet in de andere universiteitssteden.

Hier in Nijmegen zijn twee of 3 verenigingen geloof ik, die ook wel wat leden hebben, máár het leeft hier niet zoals in A'dam of in Leiden. De studieverenigingen nemen vaak de rol over

zeg dus niet dat in alle steden een studievereniging als surrogaat kan dienen, maar hier in Nijmegen is het zeker een goed alternatief, aangezien het verenigingsleven hier totaal niet leeft

er is niet elke week een borrel, maar er wordt wel elke week uitgegaan. En soms zijn er idd elke week borrels, en soms een tijd weer niet, ligt maar net aan andere activiteiten
Elke week zijn er wel vergaderingen van commissies of zie je elkaar in de kantine op de faculteit of bij de hoofdsponsor waar de helft van de actieve leden werkt

het is dus niet éven druk waarschijnlijk, bij ons in ieder geval niet, maargoed, gaat het dan ook om frequentie om te kunnen beoordelen hoe tof het is?
Het verenigingsleven leeft voor jou niet, omdat je niet bij een studentenvereniging zit. Ik ken mensen die wel bij een studentenvereniging zitten in Nijmegen, en die hebben altijd mooie verhalen hoor

Hier in Utrecht zijn ook zat studentenverenigingen, maar ík merk er nu weinig van omdat ik er niet lid van ben. Enige wat ik er van merk zijn de jaarclubjes die je in kroegen tegenkomt, of groepjes die een keer in jasje dasje over straat lopen.
pi_63536752
ja, wat wil je daar mee zeggen? met betrekking tot mijn studievereniging?

natuurlijk leeft het meer als je er zelf deel van uitmaakt, maar in steden als Leiden merk je uberhaupt meer van de verenigingen, óók als je er geen lid van bent. Hier is relatief gezien veel minder interesse in de verenigingen, maar dat zegt niet dat de mensen die wel lid zijn niet enthousiast zijn? dat maakt de verenigingen ook niet minder leuk of minder écht?

maar zit niet míjn voorkeur af te doen als 'overdreven', want ik kan ook gaan roepen dat ik dat hele corpsgebeuren maar overdreven vind, terwijl ik hier duidelijk zeg dat het mijn ding niet is (met een aantal redenen) maar dat ik best kan begrijpen dat mensen het wél leuk vinden
Ja doei.
pi_63536871
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:34 schreef ChRoNiC het volgende:

Geheel correct. Lid bij Augustinus?
pi_63536986
Ik denk dat bijna alle studenten wel lid zijn van een studievereniging, vanwege kortingen op boeken etc. Daarnaast heb je een paar mensen die heel actief zijn binnen zo'n studievereniging, en die organiseren allemaal activiteiten, vaak met een serieuze ondertoon, waar doorgaans altijd hetzelfde clubje mensen op afkomt. Dit schrikt eigenlijk de studenten die niet 'actief' zijn af, en schiet de studievereniging zijn doel eigenlijk voorbij.

Je spreekt echter alsof een studievereniging een substitutiegoed voor een studentenvereniging zou zijn, en daar ben ik het niet mee eens.
pi_63537205
lees je uberhaupt wel wat ik schrijf?
Dat onze activiteiten totaal niet 'serieus' zijn Ik weet niet of bierproeven en poolen met nog meer bier bij jou onder 'serieuze ondertoon' vallen maar dat wordt prima gescheiden. Het zijn juist de leuke activiteiten die we extra promoten. Op de serieuze zaken komen toch alleen maar mensen af die daar sowieso wel in geïnteresseerd zijn Dus die vinden hun weg naar het onderwijsgedeelte wel

Ik zeg óók dat de meeste studieverenigingen inderdaad saaie serieuze organisaties zijn met een maandelijkse borrel met een half mens en een paard en alleen korting op studieboeken en museumbezoeken.

Maar ook dat dat niet voor álle studieverenigingen geldt, en in mijn voorbeeld zéker niet voor mijn studievereniging.

Ik zeg dat MIJN studievereniging een goed substitutiegoed is voor een studentenvereniging, niet dat dat voor álle geldt, en jij wenst dat te generaliseren tot 'alle studieverenigingen zijn niet vergelijkbaar met een studentenvereniging'.

er zijn genoeg studentenverenigingen (de kleineren bijvoorbeeld) met minder activiteiten dan die wij op de agenda hebben staan. Met meer serieuze zaken dan gewoon bier drinken.

Ook zei ik dat HIER IN NIJMEGEN de studieverenigingen op ONZE FACULTEIT (Faculteit voor Wiskunde, Natuurwetenschappen en Informatica) het juist de studieverenigingen zijn die zorgen voor de ontspanning en de leuke activiteiten.

Niet dat het in alle steden en bij elke studie zo is.

Ik generaliseer toch zelf ook niet elke studentenvereniging?
Ja doei.
pi_63537529
Een studievereniging is gewoon geen substitutiegoed voor een studentenvereniging. Of hebben jullie een eigen sociëteit (nee geen kamertje ergens in een universiteitsgebouw ) waar je 's avonds terecht kan om een borrel te doen?
pi_63537575
dus een sociëteit staat garant voor gezelligheid en hechtheid?

srsly

Ja doei.
pi_63537740
motorbloempje je hoeft je niet zo op je teentjes getrapt te voelen hoor, een studievereniging kan gewoon niet tippen aan een studentenvereniging, en ik snap niet waarom je ons juist in dit topic (wat gaat over studentenverenigingen) probeert te indoctrineren met gezwam over een studievereniging.
pi_63537863
ben benieuwd of TS ooit nog 's terugkomt
Ja doei.
pi_63537964
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
dus een sociëteit staat garant voor gezelligheid en hechtheid?

srsly

Een sociëteit is een necessary condition, geen sufficient condition. Een studievereniging heeft dat niet.
pi_63538603
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:23 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Een sociëteit is een necessary condition, geen sufficient condition. Een studievereniging heeft dat niet.
Niet nodig, wel bijzonder fijn als je er altijd terecht kunt. Ik ken genoeg studentenverenigingen zonder sociëteit.

Maar laten we wel wezen: de meeste studentenverenigingen zijn gewoon wat hechter dan een studievereniging, doorgaans, waar de meeste mensen lid zijn voor de korting op boeken. Die van MoBlo is dan echt een uitzondering.

O ja, en verenigingsleven speelt zich doorgaans binnen de vereniging af, als buitenstaander merk je daar weinig van. Toen ik nog geen lid was, merkte ik er ook niks van. Ligt denk ik aan de verhoudingen student:normale inwoners. In een echt studentenstad als Leiden / Utrecht zul je er veel meer van merken.
pi_63538664
ja euh..

ik zeg toch ook dat het voor de meesten geldt maar niet voor álle en nee, ik had ook niet verwacht dat de mijne zo 'allesomvattend' zou zijn, van serieuze meuk van tijd tot tijd tot vooral gezelligheid en gratisch veul bier. Wat ik van de vorigen gewend was, was 't gewoon kut en saai, maar soit, studentenvereniging-aanhangers mogen wél generaliseren en de mensen die daar geen lid van zijn blijkbaar niet

oh, en we hebben een ruime kantine op de faculteit waar we áltijd heen kunnen inclusief bar, koelkasten, banken en beamer
Ja doei.
pi_63538873
Volgens mij hebben de meeste studieverenigingen wel zo'n kliekje vervelende die-hard lui rondhobbelen. Wedden dat ik daar uit de toon val en niet opgenomen word omdat ik anders ben.
pi_63538930
we hebben maar één lid dat niemand echt mag.... eigenlijk, en die is wel héél erg.. ik betwijfel het dat iemand die de Zilveren Lepel als inspiratie voor een nickname heeft érger is dan die persoon
Ja doei.
pi_63539009
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
we hebben maar één lid dat niemand echt mag.... eigenlijk, en die is wel héél erg.. ik betwijfel het dat iemand die de Zilveren Lepel als inspiratie voor een nickname heeft érger is dan die persoon
Ik dacht dat je 't niet zo op mensen had die van zilveren lepels hielden (als metafoor voor geld)... Maar vertel!?
pi_63539029
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
ja euh..

ik zeg toch ook dat het voor de meesten geldt maar niet voor álle en nee, ik had ook niet verwacht dat de mijne zo 'allesomvattend' zou zijn, van serieuze meuk van tijd tot tijd tot vooral gezelligheid en gratisch veul bier. Wat ik van de vorigen gewend was, was 't gewoon kut en saai, maar soit, studentenvereniging-aanhangers mogen wél generaliseren en de mensen die daar geen lid van zijn blijkbaar niet

oh, en we hebben een ruime kantine op de faculteit waar we áltijd heen kunnen inclusief bar, koelkasten, banken en beamer
Alles tot eigen beschikking? Da's wel relaxed! Nadeel is denk ik wel dat je aan tijden gebonden bent.

En wat betreft dat generaliseren... dat moet iedereen doen, wil je over deze kwestie wat zinnigs zeggen. Tenzij het over 2 hele specifieke verenigingen gaat.

Wat ik persoonlijk wel erg leuk vind aan een studentenvereniging is, dat niet iedereen dezelfde studie doet.
pi_63539060
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:54 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Volgens mij hebben de meeste studieverenigingen wel zo'n kliekje vervelende die-hard lui rondhobbelen. Wedden dat ik daar uit de toon val en niet opgenomen word omdat ik anders ben.
Oh, maar die die-hards vind je ook bij een gewone studentenvereniging hoor. Alleen daar niet in de vorm van studie-nerds, maar in de vorm van mensen die nooit zullen afstuderen en al jaren komen zuipen elke dag.
pi_63539115
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:59 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ik dacht dat je 't niet zo op mensen had die van zilveren lepels hielden (als metafoor voor geld)... Maar vertel!?
nah, er is een iemand die gewoon ja, euh... irritant is
beetje wezenloos en iedereen ontwijkt hem zoveel mogelijk..

maargoed, mocht je toch onverhoopt in een gesprek met hem komen doe je ook wel gewoon vriendelijk terug enzo (want dat is hij wel verder) dus nou ja.. hè, we zijn wel heel vredelievend.

@Ewelina: we delen die kantine met nog een vereniging, maargoed, dat gaat allemaal wel prima samen eigenlijk
Ja doei.
pi_63539160
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat ik persoonlijk wel erg leuk vind aan een studentenvereniging is, dat niet iedereen dezelfde studie doet.
da's waar
maar we zijn eenkennige nerds hè? We organiseren wel veel uitjes samen met andere studieverenigingen, vooral de Alfa's, want bij ons is het grootste deel man dus ja, die moeten ook aan hun trekken komen
Ja doei.
pi_63539221
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

da's waar
maar we zijn eenkennige nerds hè? We organiseren wel veel uitjes samen met andere studieverenigingen, vooral de Alfa's, want bij ons is het grootste deel man dus ja, die moeten ook aan hun trekken komen
Wij hebben elk jaar een anti-inteelt feest met 2 andere verenigingen aan wie we de soos verhuren (het gebouw is van ons, en we verhuren het 4 dagen per week). Met vooraf blind dates.
pi_63539229
oei

die ga ik voorstellen om hier ook te doen de volgende activiteit
Ja doei.
pi_63539283
Het is best grappig Al vond ik het minder leuk dat ze me toendertijd koppelden aan een 17-jarig jochie die ik serieus aanzag voor een meisje
pi_63539291
!
Ja doei.
pi_63539307
O, en vergeet de idiote vragenlijstjes niet! Iedereen die wil moet die invullen (gaat over wat voor soort date je wil) en aan de hand daarvan maak je de setjes
pi_63539343
en dan compleet níet matchen

en de boel filmen
Ja doei.
pi_63539354
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:10 schreef motorbloempje het volgende:
!
Ja, we raakten per toeval aan de praat. Hij vroeg wat ik hier deed, nou wachten op een blind date dus Hij: ja dat ben ik.

Ik heb maar niet gezegd dat ik eerst dacht dat ie een meisje was 't Was overigens nog best gezellig, ik ben mee geweest naar zijn huis (daar was het bier gratis ) en ik heb zelfs nog met 'm zitten drummen
pi_63539385
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
en dan compleet níet matchen

en de boel filmen
Ja, zo zegt mijn vriend elk jaar dat ie geen date wil van Liber (die vindt hij niet leuk).

Drie keer raden van welke vereniging zijn date is...
pi_63539388
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oh, maar die die-hards vind je ook bij een gewone studentenvereniging hoor. Alleen daar niet in de vorm van studie-nerds, maar in de vorm van mensen die nooit zullen afstuderen en al jaren komen zuipen elke dag.
Ja, dat weet ik. Het was slechts een reactie op de melding dat de meeste studieverenigingen niets meer waren dan lidmaatschap om goedkope boeken te bemachtigen. Dat klopt ook wel, maar dan heb je altijd die die-harders nog die overal een feestje in zien.
pi_63539395
Libertas?
Ja doei.
pi_63539444
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Libertas?
De vereniging heet Liber.

En oja, onze Minister-President is er ooit lid geweest. Liber heeft ongeveer 2 jaar geleden zijn inschrijfformulier gebruikt voor hun boekjes

MP is heel snel verkast naar LANX.
pi_63539446
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:14 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Het was slechts een reactie op de melding dat de meeste studieverenigingen niets meer waren dan lidmaatschap om goedkope boeken te bemachtigen. Dat klopt ook wel, maar dan heb je altijd die die-harders nog die overal een feestje in zien.
en ik heb het ontzettend naar mn zin joh, als die-harder

overal een feestje in zien is ook niets mis mee, dan vermaak je je tenmisnte

straks de Zilveren Lepel maar even van de plank plukken om te kijken wat voor sterke drank ik in mn risotto kan pleur'n of dat ik 't beter kan laten
Ja doei.
pi_63539467
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:16 schreef Ewelina het volgende:

[..]

De vereniging heet Liber.

En oja, onze Minister-President is er ooit lid geweest. Liber heeft ongeveer 2 jaar geleden zijn inschrijfformulier gebruikt voor hun boekjes

MP is heel snel verkast naar LANX.
en ze hebben wel 80 leden, nou, dat móet een feest zijn
Ja doei.
pi_63539551
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en ze hebben wel 80 leden, nou, dat móet een feest zijn
Het zijn een stelletje alternatieve idioten. Vroeger was de website leuker, toen stond er veel meer onzin op.

Ik was er bijna lid geworden

Overigens zitten er bij mijn vereniging nu 120 man, toen ik lid werd ongeveer 90. En gefeest dat ik heb dat 1e jaar! Groot is niet altijd beter.

Al is het wel jammer dat een grotere vereniging doorgaans meer sponsors heeft, en er financieel ook vaak meer mogelijk is.
pi_63539572
als het 80 actieve leden zijn is 't natuurlijk wel tof en ben je met zn allen een héchte vereniging
Ja doei.
pi_63539607
Het grootste gedeelte is wel actief, voor zover ik weet
pi_63539610
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]
Al is het wel jammer dat een grotere vereniging doorgaans meer sponsors heeft, en er financieel ook vaak meer mogelijk is.
wij hebben iets te goede sponsoren voor de grootte van onze vereniging

pas bij uitgaven boven de 1024 ( ) euro moet de ALV beslissen of 't mag...
Ja doei.
pi_63539657
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wij hebben iets te goede sponsoren voor de grootte van onze vereniging

pas bij uitgaven boven de 1024 ( ) euro moet de ALV beslissen of 't mag...
WTF

Zo ruim hebben wij het niet hoor Al is 't een stuk beter sinds we zelf de bar beheren... daar wordt veel winst op gemaakt. Vandaar dat er op een ALV ook standaard wordt gezegd dat er meer gezopen moet worden.
pi_63539801
vind het ook wel een béétje veel eigenlijk en volgens mij wordt het vooral opgepot allemaal
als ik idd verhalen van andere verenigingen hoor denk ik wel 's 'euh.. dan hebben wij het écht niet slecht'
Ja doei.
pi_63540363
Interessant topic.
pi_63540439
je wilt ook lid worden van een vereniging?

je moet nog gaan studeren of wilt alsnog ergens lid worden?
Ja doei.
pi_63557343
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:39 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Ik ook .

Ben wel benieuwd wie je bent, als je bij de Tempeliers wil. Sjaars?
pi_63560114
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

boven de 1024 ( ) euro
Dat getal ook
pi_63578223
tvp
pi_63601961
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:10 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik ook .

Ben wel benieuwd wie je bent, als je bij de Tempeliers wil. Sjaars?
2e jaars, ik zou dit jaar bij de najaarslichting van de tempeliers zitten, maar najaarslichting ging niet door dus nu ga ik waarschijnlijk in het voorjaar. en jij welk jaars ben jij?
pi_63602984
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:59 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Dat getal ook
ja, we moesten ergens een grens trekken, en nou ja, dan maar een symbolisch bedrag
Ja doei.
pi_63608775
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 19:15 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

2e jaars, ik zou dit jaar bij de najaarslichting van de tempeliers zitten, maar najaarslichting ging niet door dus nu ga ik waarschijnlijk in het voorjaar. en jij welk jaars ben jij?
2e jaars .

Zit dus in jouw jaar.
pi_84467699
Roeien is echt leuk en als je dan naar Leiden gaat zou ik bij Njord gaan!
Filmpje van Njord vind je hier als je interesse hebt :)

http://www.youtube.com/user/njordpromo10
pi_84467725
Asopos ftw! :P
Ja doei.
pi_84472231
Iemand een suggestie voor een studentenvereniging in Wageningen?
Ik zoek een vereniging van het formaat extreem :D
pi_84473395
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:11 schreef Jac0b01 het volgende:
Het meest extreem is Ceres dan.
pi_84474059
quote:
Corporaal zul je worden, lul!
"Hoffenheim, daar hebben ze geen palendansclubs."
  zondag 25 juli 2010 @ 23:28:54 #241
274289 Ducktails
He's lost control
pi_84487929
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:04 schreef Steengeyl het volgende:

[..]

Corporaal zul je worden, lul!
b'vo
pi_84491618
Kan me niet voorstellen dat dat in Wageningen nou echt veel voorstelt. :') Het is en blijft Wageningen.
  maandag 26 juli 2010 @ 04:37:53 #243
32402 s0k
pi_84493157
Wageningen :')
..................................................................................................................................................
  maandag 26 juli 2010 @ 16:48:20 #244
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_84510094
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
Asopos ftw! :P
Mevrouw heeft het echt niet begrepen zeg. In een topic over studentenverenigingen loop je alleen maar te preken dat je studievereniging leuker is, en als klap op de vuurpijl begin je nu ook al te beweren dat Asopos gaver is dan Njord. :') Oink Oink.

quote:
Ceres natuurlijk. Alhoewel Wageningen wel écht een karige studentenstad is.
Primum non nocere
  maandag 26 juli 2010 @ 18:42:36 #245
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_84514290
Ik wil graag bij een studentenroeivereniging in Groningen. Toevallig iemand in dit topic die daarvan lid is en wat ik ongeveer kan verwachten? Ik weet dat er twee verenigingen zijn, namelijk Gyas en Aegir. Wat is het verschil? Ik ben wel tweedejaars, maar dat moet geen probleem zijn lijkt me. Wil het ook wel tijdens de introductieweek (keiweek) gaan vragen bij de sportmarkt (vorig jaar niet bij sportmarkt geweest, te brak), maar misschien ben ik dit jaar nog op vakantie tijdens de Keiweek dus vandaar. :)
pi_84517319
Ceres dan maar :)
bedankt mensen!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:12:26 #247
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_84532387
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:42 schreef Slickk het volgende:
Ik wil graag bij een studentenroeivereniging in Groningen. Toevallig iemand in dit topic die daarvan lid is en wat ik ongeveer kan verwachten? Ik weet dat er twee verenigingen zijn, namelijk Gyas en Aegir. Wat is het verschil? Ik ben wel tweedejaars, maar dat moet geen probleem zijn lijkt me. Wil het ook wel tijdens de introductieweek (keiweek) gaan vragen bij de sportmarkt (vorig jaar niet bij sportmarkt geweest, te brak), maar misschien ben ik dit jaar nog op vakantie tijdens de Keiweek dus vandaar. :)
Probeer het hier even: Roeien en Ergometeren #40: De post-uittraining dip!

Daar zitten sowieso roeiers van beide verenigingen.
Primum non nocere
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:26:21 #248
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_84532782
Ah, bedankt ! Dan zal ik daar eens gaan kijken. :)
pi_84899242
Lol, thanks voor de support, persoonlijk vind ik dat je op een plek moet gaan roeien waar je je fijn voelt, dat betekent praten met mensen op de vereniging, sfeer proeven en de hoeveelheid fanatisme in jezelf vergelijken met de vereniging, dan kom je al een heel eind. :)

Roeien is cool!

pi_84905110
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:48 schreef roeier26 het volgende:
Lol, thanks voor de support, persoonlijk vind ik dat je op een plek moet gaan roeien waar je je fijn voelt, dat betekent praten met mensen op de vereniging, sfeer proeven en de hoeveelheid fanatisme in jezelf vergelijken met de vereniging, dan kom je al een heel eind. :)

Roeien is cool!

Gaat het bij roeien niet gewoon om het samen zijn, de gezelligheid. Roeien zelf lijkt me zo saai :P
Maarja fitness vind ik ook saai, dus het kan aan mij liggen
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_84929386
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:48 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Ceres natuurlijk. Alhoewel Wageningen wel écht een karige studentenstad is.
Heb je er gestudeerd?
pi_86469625
Kickje!

Nog mensen geweest die ontgroening hebben gelopen? TS bijvoorbeeld? En zo ja, hoe is het bevallen? Ben wel benieuwd.
pi_86473480
Ben als begeleiding meegeweest op ontgroening. Ben ook wel benieuwd naar reacties hier ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 02:42:44 #254
32402 s0k
pi_86486021
Op virgiel na geen excessen vernomen.
pi_86486731
quote:
Op donderdag 16 september 2010 02:42 schreef s0k het volgende:
Op virgiel na geen excessen vernomen.
Ik hoorde ook iets over fysiek contact, bizar. Denk dat het heel erg overdreven is, zoals eigenlijk altijd het geval is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Apfelsaft op 16-09-2010 07:55:39 ]
pi_86500785
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:46 schreef Smart_ass het volgende:
Kickje!

Nog mensen geweest die ontgroening hebben gelopen? TS bijvoorbeeld? En zo ja, hoe is het bevallen? Ben wel benieuwd.
begin dan zelf te vertellen ;)
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_86504755
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:25 schreef Apfelsaft het volgende:
Ben als begeleiding meegeweest op ontgroening. Ben ook wel benieuwd naar reacties hier ;)
Welke vereniging?
pi_86504964
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Welke vereniging?
Grote vereniging in Rotterdam
  donderdag 16 september 2010 @ 17:34:35 #259
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86505081
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:42 schreef Slickk het volgende:
Aegir is een corporale bedoening met de nadruk op alles behalve roeien
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86505090
quote:
Op donderdag 16 september 2010 07:48 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Ik hoorde ook iets over fysiek contact, bizar. Denk dat het heel erg overdreven is, zoals eigenlijk altijd het geval is.
Er zijn mensen met stokken geslagen waarvan minstens een naar de eerste hulp moest en daardoor met de KMT moet stoppen.
Deze persoon doet dezelfde opleiding als ik nu doe, en heb hem uitgebreid gesproken. Op zich gebeurden daar de standaard dingen, iig destijds in Utrecht moet ik zo ongeveer hetzelfde doen. Maar mensen slaan anders dan een vlakke, zeker met een stok, dat kan echt niet.
  donderdag 16 september 2010 @ 17:44:33 #261
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86505341
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:34 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Er zijn mensen met stokken geslagen waarvan minstens een naar de eerste hulp moest en daardoor met de KMT moet stoppen.
Deze persoon doet dezelfde opleiding als ik nu doe, en heb hem uitgebreid gesproken. Op zich gebeurden daar de standaard dingen, iig destijds in Utrecht moet ik zo ongeveer hetzelfde doen. Maar mensen slaan anders dan een vlakke, zeker met een stok, dat kan echt niet.
Schijnt gebeurd te zijn tijdens het "opstandsritueel" waarbij ze proberen zo ver te pushen dat de feuten in opstand komen tegen de zgn. kampbeulen. Echter, dit jaar was nogal onderdanig en aldus moesten ze veel verder gaan dan de bedoeling was voordat er ook maar piep uitkwam bij de feutjes.
pi_86505378
quote:

[..]

Precies, dat heb ik ook gehoord. Ik vind het een vreemd verhaal, mijn ervaring is dat zo'n ontgroening tot in de puntjes is uitgedacht en alles wat er gebeurt staat bij ons ook daadwerkelijk in het draaiboek (dat van tevoren is gecontroleerd door een commissie van de uni). Misschien dat er in Delft minder toezicht is vanuit de uni...
  donderdag 16 september 2010 @ 18:01:32 #263
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86505875
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:45 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Precies, dat heb ik ook gehoord. Ik vind het een vreemd verhaal, mijn ervaring is dat zo'n ontgroening tot in de puntjes is uitgedacht en alles wat er gebeurt staat bij ons ook daadwerkelijk in het draaiboek (dat van tevoren is gecontroleerd door een commissie van de uni). Misschien dat er in Delft minder toezicht is vanuit de uni...
Delft is sowieso een beetje losgeslagen. Dat krijg je met een TU + corporaal karakter hè... Sociaal minder vaardige lui die het hoog in de bol krijgen :')
pi_86506483
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:44 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Schijnt gebeurd te zijn tijdens het "opstandsritueel" waarbij ze proberen zo ver te pushen dat de feuten in opstand komen tegen de zgn. kampbeulen. Echter, dit jaar was nogal onderdanig en aldus moesten ze veel verder gaan dan de bedoeling was voordat er ook maar piep uitkwam bij de feutjes.
dit is wel een :') waard, goffedomme zeg. triest en kansloos.
There are only 151 Pokémon.
pi_86508756
quote:

[..]

Als je je met een stok laat slaan ben je ook echt wel een laffe feut hoor :')
  donderdag 16 september 2010 @ 20:02:23 #266
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_86509902
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:34 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Aegir is een corporale bedoening met de nadruk op alles behalve roeien
Hoe kom je daar bij? Ik roei nu een tweetal weken bij Aegir en heb het ontzettend naar mijn zin. Geen flauwe ontgroening of iets dergelijks maar veel leuke mensen. :) Gelukkig lang niet zo veel 'kakkers' als ik had verwacht (in tegenstelling wat er bij Vindicat rondloopt...) en Aegir is liefde. ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 20:05:53 #267
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86510050
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:02 schreef Slickk het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Ik roei nu een tweetal weken bij Aegir en heb het ontzettend naar mijn zin. Geen flauwe ontgroening of iets dergelijks maar veel leuke mensen. :) Gelukkig lang niet zo veel 'kakkers' als ik had verwacht (in tegenstelling wat er bij Vindicat rondloopt...) en Aegir is liefde. ;)
Ik ben er vaak zat geweest toen ik nog in Groningen studeerde, niet heel recent maar ook weer geen decennia geleden. Vond het altijd maar een geforceerde bedoening. Veel gebral, jasje dasje, zwaar vs. licht, jaarsindeling op de borrelvloer; allemaal zaken waar ze bij Aegir veel te veel waarde aan hechtten voor een roeivereniging, als je het mij vraagt. De andere roeivereniging waar ik ervaring mee heb is Nereus in Amsterdam en daar vond ik dat veel minder.
  donderdag 16 september 2010 @ 20:10:23 #268
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_86510264
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:05 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik ben er vaak zat geweest toen ik nog in Groningen studeerde, niet heel recent maar ook weer geen decennia geleden. Vond het altijd maar een geforceerde bedoening. Veel gebral, jasje dasje, zwaar vs. licht, jaarsindeling op de borrelvloer; allemaal zaken waar ze bij Aegir veel te veel waarde aan hechtten voor een roeivereniging, als je het mij vraagt. De andere roeivereniging waar ik ervaring mee heb is Nereus in Amsterdam en daar vond ik dat veel minder.
Het ligt helemaal aan jezelf wat je wilt qua verhouding roeien/zuipen (wedstrijd/competitieroeien). Het is een corporale vereniging en dochtervereniging van Vindicat dus dingen als jasje dasje is niet zo verrassend lijkt me. Was even wennen voor mij maar vind alle tradities wel wat hebben. Aan de prestaties kun je aflezen dat Aegir niet alleen maar een zuipvereniging is, lijkt me.
  donderdag 16 september 2010 @ 20:16:33 #269
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86510522
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:10 schreef Slickk het volgende:

[..]

Het ligt helemaal aan jezelf wat je wilt qua verhouding roeien/zuipen (wedstrijd/competitieroeien). Het is een corporale vereniging en dochtervereniging van Vindicat dus dingen als jasje dasje is niet zo verrassend lijkt me. Was even wennen voor mij maar vind alle tradities wel wat hebben. Aan de prestaties kun je aflezen dat Aegir niet alleen maar een zuipvereniging is, lijkt me.
Wedstrijdroeien is een ander verhaal natuurlijk, en daar heeft iedere roeivereniging de resultaten aan te danken. Competitieroeien bij Aegir vind ik echter een grote grap. Als je niet wilt/kunt wedstrijdroeien, maar wel bij een roeivereniging gaat in de eerste plaats omdat je wilt roeien, dan heb je m.i. aan Aegir geen goede. Het ligt natuurlijk niet helemaal aan jezelf, omdat je niet (meteen) in je eentje kunt gaan roeien. Je moet een bak zien te vinden die er ook zo over denkt als jij, en het aanbod bij Aegir vond ik nogal schaars. Als je het als een soort studentenvereniging ziet met een beetje roeien erbij: prima. Jasje dasje is verder in dat kader dus no problemo, alleen heeft dat met roeien geen donder te maken natuurlijk
  donderdag 16 september 2010 @ 20:39:36 #270
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_86511611
[quote]Op donderdag 16 september 2010 20:16 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Wedstrijdroeien is een ander verhaal natuurlijk, en daar heeft iedere roeivereniging de resultaten aan te danken. Competitieroeien bij Aegir vind ik echter een grote grap. Als je niet wilt/kunt wedstrijdroeien, maar wel bij een roeivereniging gaat in de eerste plaats omdat je wilt roeien, dan heb je m.i. aan Aegir geen goede. Het ligt natuurlijk niet helemaal aan jezelf, omdat je niet (meteen) in je eentje kunt gaan roeien. Je moet een bak zien te vinden die er ook zo over denkt als jij, en het aanbod bij Aegir vond ik nogal schaars. Als je het als een soort studentenvereniging ziet met een beetje roeien erbij: prima. Jasje dasje is verder in dat kader dus no problemo, alleen heeft dat met roeien geen donder te maken natuurlijk
[/quote

Tsja, ik kan er natuurlijk nog niet veel over vertellen maar eerlijk gezegd vind ik dat je bij competitieroeien niet te veel moet verwachten. Tradities hebben niets met roeien te maken nee, maar dat ging over het corporale.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:14:51 #271
274289 Ducktails
He's lost control
pi_86529553
quote:
En? Nog lid geworden?
pi_86832245
Jammer dat het Corps vaak van die enorme ballen heeft, dat staat me echt tegen. De tradities van het Corps vind ik prachtig in alle opzichten, echter de mensen die er rond lopen staan me niet aan.
Jammer jammer.

P.S. Soort vereniging wat ik zoek, is dat een beetje vergelijkbaar met Veritas e.d.?
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:20:43 #273
302853 themole
graaft totaal door.
pi_86833416
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:50 schreef Granaatappel het volgende:
Jammer dat het Corps vaak van die enorme ballen heeft, dat staat me echt tegen. De tradities van het Corps vind ik prachtig in alle opzichten, echter de mensen die er rond lopen staan me niet aan.
Jammer jammer.

P.S. Soort vereniging wat ik zoek, is dat een beetje vergelijkbaar met Veritas e.d.?
Veritas is lid van het AHG, uit ervaringen van anderen weet ik dat die verenigingen veel tradities en minder ballen hebben. Betekent niet dat er geen ballen zijn. :P
Niet altijd serieus
pi_86835033
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:20 schreef themole het volgende:

[..]

Veritas is lid van het AHG, uit ervaringen van anderen weet ik dat die verenigingen veel tradities en minder ballen hebben. Betekent niet dat er geen ballen zijn. :P
Ja beetje jammer in mijn situatie. Ik studeer in Tilburg en de AHC vereniging daar is het TSC Sint Olof. Deze vereniging pretendeert een Corps te zijn wat het officieel niet is (aangezien het aangesloten is bij het AHC). Je kunt dus al raden wat voor mensen daar rond lopen. Verder heeft Tilburg niet meer vereniging uitgezonderd Plato en Vidar (roeivereniging).
Tradities vind ik mooi maar de traditionele vereniging hier is me te korporaal en zoals bovengenoemd nogal 'wannabe'.
  zaterdag 25 september 2010 @ 18:08:25 #275
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_86835037
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:50 schreef Granaatappel het volgende:
Jammer jammer.

Waar blijven jullie toch altijd die vooroordelen vandaan halen? Een klein percentage voldoet misschien aan het prototype waar jij op doelt. Hebben "ballen" jouw ooit iets misdaan?
pi_86835395
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:08 schreef famousje het volgende:

[..]

Waar blijven jullie toch altijd die vooroordelen vandaan halen? Een klein percentage voldoet misschien aan het prototype waar jij op doelt. Hebben "ballen" jouw ooit iets misdaan?
Als jij de leden van Olof niet kent, dan weet je niet waar je over praat óf je bent er één van.
Ik doel niet op een echt Corps, ik doel op een vereniging die pretendeert een Corps te zijn en dat trekt bepaalde mensen aan, ballen ja (omschrijving type 'bal' lijkt me onnodig). Ik heb niets tegen ballen, maar mijn vrienden zijn het niet en zullen het nooit worden.
Jij kiest toch ook je vrienden uit, sommige vind je niks, anderen vind je vriendelijk en spontaan en ga je goed mee om.

Ik zoek gewoon een vereniging met tradities zonder bovengenoemde types, Tilburg kan mij dat helaas niet bieden.
pi_86838065
Ik ben ook lid geworden. Van te voren was er al twijfel, en na de ontgroening had ik eigenlijk al niet meer zo'n zin om lid te zijn. Mensen van mijn eigen jaar zijn wel relaxt, maar de Hoge Heren ( :') ) en de andere lui die denken dat ze heel wat zijn, zijn gewoon een paar onnozelen. Verder willen ze je de hele tijd pushen om bij een of andere commissie te gaan, kost het voor mijn financiele situatie behoorlijk wat geld en word je als eerstejaars geregeld als stront behandeld.

Ik vind 't alleen wel chill om er een keer per week ofzo wat te gaan drinken, maar dat is het dan ook. Denk dat ik het nog ff aankijk en nog een jaarclub vorm enzo, maar als het me dan nog niet bevalt dan zien ze me gewoon niet meer. Jammer van de contributie, maar het is toch niet wat ik had verwacht :{
pi_86838906
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:35 schreef MitchLeary het volgende:
Ik ben ook lid geworden. Van te voren was er al twijfel, en na de ontgroening had ik eigenlijk al niet meer zo'n zin om lid te zijn. Mensen van mijn eigen jaar zijn wel relaxt, maar de Hoge Heren ( :') ) en de andere lui die denken dat ze heel wat zijn, zijn gewoon een paar onnozelen. Verder willen ze je de hele tijd pushen om bij een of andere commissie te gaan, kost het voor mijn financiele situatie behoorlijk wat geld en word je als eerstejaars geregeld als stront behandeld.

Ik vind 't alleen wel chill om er een keer per week ofzo wat te gaan drinken, maar dat is het dan ook. Denk dat ik het nog ff aankijk en nog een jaarclub vorm enzo, maar als het me dan nog niet bevalt dan zien ze me gewoon niet meer. Jammer van de contributie, maar het is toch niet wat ik had verwacht :{
Dat is inderdaad jammer. Mag ik vragen bij welke Corps je dan zit?
pi_86838961
jammer -O- kan me voorstellen dat als je de juiste mensen om je heen treft dat 't best gezellig kan zijn, maar dat 't op zo'n manier niet écht leuk is nee! -O-
Ja doei.
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:11:14 #280
302853 themole
graaft totaal door.
pi_86839026
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:35 schreef MitchLeary het volgende:

Dat pushen voor commissies is heel erg normaal, dat gebeurt bij elke vereniging omdat zonder commissies simpelweg geen vereniging kan bestaan. Bedenk wel dat alle activiteiten wel moeten worden georganiseerd op een of andere manier. Zonder die commissies geen mooie feesten + spelavonden enz.

Het als stront behandeld worden had ik je van te voren al kunnen vertellen indien het een vereniging van het AHC/Coor is. Tijdens de startweken van de Uni worden sjaars lekker gepaaid om maar bij hun vereniging te gaan en als ze eenmaal binnen zijn worden ze de eerste maanden een beetje verneukt. Verder verschilt het nogal per vereniging hoe erg je als sjaars wordt behandeld. :P
Niet altijd serieus
pi_86855185
Mij leek het wel leuk om lid te worden van een vereniging, maar met mijn leeftijd :') zou ik ouder zijn dan sommige laatstejaars + dan kan je sowieso geen lid worden van een vereniging.
pi_86858803
De meeste verenigingen kom je al niet meer binnen als je ouder dan 24/25 bent.
Gezelligheidsverenigingen zijn weer een ander verhaal maar daar ook heb ik gemerkt dat 29/30 jarige worden weggekeken zeg maar. Je kunt dan beter gaan sporten ofzo dan kroeghangen met jongeren die je er waarschijnlijk toch wel uitzuipt. Ook heb je waarschijnlijk een volwassenere instelling waar, en ik zeg het eerlijk, studenten eigenlijk overjarige pubers zijn. Het is zeer leuk, eerlijk waar, maar ik denk dat oudere mensen er niet tussen passen en ze met een leeftijdsstop dit soort mensen willen behoeden voor een teleurstelling.
  maandag 27 september 2010 @ 02:11:33 #283
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_86888222
Tja ik ben dit jaar lid geworden van eens studentenvereniging in Leiden en sommige vooroordelen zijn helemaal waar maar daar tegenover vind ik dat er duidelijk pluspunten zijn om lid te zijn van een vereniging.
Waarschijnlijk als ik had geweten hoeveel energie, tijd en moeite je er nu vooral in het begin in moet steken had ik er nog een paar keer over nagedacht. Maar als het iets is wat je echt leuk lijkt dan is het zeker alles waard!
  maandag 27 september 2010 @ 11:32:13 #284
314134 RickL
Obvious troll is obvious
pi_86893894
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:11 schreef love_sharon het volgende:
Tja ik ben dit jaar lid geworden van eens studentenvereniging in Leiden en sommige vooroordelen zijn helemaal waar maar daar tegenover vind ik dat er duidelijk pluspunten zijn om lid te zijn van een vereniging.
Waarschijnlijk als ik had geweten hoeveel energie, tijd en moeite je er nu vooral in het begin in moet steken had ik er nog een paar keer over nagedacht. Maar als het iets is wat je echt leuk lijkt dan is het zeker alles waard!
Je zit zeker bij augustinus _O-
pi_86894824
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Gezelligheidsverenigingen zijn weer een ander verhaal maar daar ook heb ik gemerkt dat 29/30 jarige worden weggekeken zeg maar. Je kunt dan beter gaan sporten ofzo dan kroeghangen met jongeren die je er waarschijnlijk toch wel uitzuipt. Ook heb je waarschijnlijk een volwassenere instelling waar, en ik zeg het eerlijk, studenten eigenlijk overjarige pubers zijn. Het is zeer leuk, eerlijk waar, maar ik denk dat oudere mensen er niet tussen passen en ze met een leeftijdsstop dit soort mensen willen behoeden voor een teleurstelling.
Tja niet zo raar dat je met bijv. 28 jaar niet helemaal er tussen past. Je jaargenoten zijn 18-21 meestal dus dat geeft al wel een aardig verschil.
Ben nog steeds blij dat ik voor een vereniging heb gekozen. Werk inmiddels en ben nu 4ejaars, maar kom er nog graag zo nu en dan een biertje doen.
Too much is never enough!
  maandag 27 september 2010 @ 13:45:09 #286
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_86898144
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:32 schreef RickL het volgende:

[..]

Je zit zeker bij augustinus _O-
Nop
pi_86898195
Sharon is een Minervameisje :9~
  maandag 27 september 2010 @ 14:36:50 #288
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_86900083
[quote]Op maandag 27 september 2010 13:46 schreef Bananenman het volgende:
Sharon is een Minervameisje :9~
[/quote

Haha en wat weet jij dan van Minerva meisjes he?
pi_86900369
quote:
Haha en wat weet jij dan van Minerva meisjes he?
Ik weet dat alle Minervasjaarsjes vanavond kapot gezooid gaan worden ~O>
  maandag 27 september 2010 @ 14:47:01 #290
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_86900614
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:42 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik weet dat alle Minervasjaarsjes vanavond kapot gezooid gaan worden ~O>
Maar goed dan dat ik misschien wel geen Minerva meisje ben ;)
pi_86904181
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:47 schreef love_sharon het volgende:

[..]

Maar goed dan dat ik misschien wel geen Minerva meisje ben ;)
Jammer ;(
pi_86904886
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Ja, dat idee had ik dus ook. Natuurlijk zitten er ook 19jarigen tussen die wat volwassener zijn, maar meesten willen nog adolescent zijn zeg maar en die tijd heb ik inmiddels al gehad. En dat uitzuipen haha dat klopt wel _O- , maar ook dat doe ik niet meer elk weekend, het is een beetje eentonig geworden na zoveel jaar uitgaan :P nu leuk voor af en toe en veel mensen van jongere leeftijd willen nog elke week vast uitgaan (en die gaan ook naar andere soort tenten dan waar ik ga). Niets mis mee natuurlijk, hoort bij je leeftijd. Voordat iemand gaat aanvallen: zo ben ik niet!, natuurlijk zijn er overal uitzonderingen bij :P
  woensdag 29 september 2010 @ 02:21:12 #293
314134 RickL
Obvious troll is obvious
pi_86968343
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:09 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Jammer ;(
Minerva voelen zich sowieso te hoog voor Fok en ze worden toch geslacht in de disputen like you said ~O> :@
  donderdag 30 september 2010 @ 00:47:22 #294
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_87007488
quote:
Op woensdag 29 september 2010 02:21 schreef RickL het volgende:

[..]

Minerva voelen zich sowieso te hoog voor Fok en ze worden toch geslacht in de disputen like you said ~O> :@
Ik ben lid van Minerva, maar voel me niet per definitie te hoog voor Fok. Ouderwets gevalletje van alles over 1 kam scheren. Dit soort kortzichtigheden kunnen weleens ten grondslag liggen aan het feit dat je hier idd niet veel corpsleden tegenkomt.
  donderdag 30 september 2010 @ 01:21:42 #295
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_87008109
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:47 schreef famousje het volgende:

[..]

Ik ben lid van Minerva, maar voel me niet per definitie te hoog voor Fok. Ouderwets gevalletje van alles over 1 kam scheren. Dit soort kortzichtigheden kunnen weleens ten grondslag liggen aan het feit dat je hier idd niet veel corpsleden tegenkomt.
Helemaal mee eens. Onzin die vooroordelen van zich beter voelen. Ieder zijn ding.
pi_87047573
Ik ben lid. Maar de helft van alle dingen in dit topic is bij ons echt heel anders.
Hier staat allemaal onzin.
pi_87049946
Die opmerking moest je ook niet te serieus nemen hoor...
Denk ik.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:28:34 #298
314134 RickL
Obvious troll is obvious
pi_87058959
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Die opmerking moest je ook niet te serieus nemen hoor...
Denk ik.
Dit dus en eventueel slechte troll _O-
pi_87059222
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:43 schreef Snoesje_ het volgende:
Ik ben lid. Maar de helft van alle dingen in dit topic is bij ons echt heel anders.
Hier staat allemaal onzin.
right :P
Too much is never enough!
pi_87085559
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:36 schreef The6thgate het volgende:

[..]

right :P
?
  maandag 11 oktober 2010 @ 16:08:32 #301
171106 broodjebal
te lekker om te laten liggen
pi_87421509
Zou iedereen die studeert,gaat studeren of gestudeerd heeft, 5 minuten willen vrijmaken om dit onderzoek in te vullen?

Alvast bedankt!

nee, geen toestemming

[ Bericht 23% gewijzigd door motorbloempje op 11-10-2010 16:49:15 ]
Without the looks, would you still be fun?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')