abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63454849
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:15 schreef Samen.Werken.Samen.Leven het volgende:
- met zulke reacties gaat de discussie niet de goede kant op -
Okay dan.

Ik ben lid van een politieke vereniging (internationaal georienteerd), en ben van plan om ook nog lid te worden van een culturele vereniging. Wat voor een type ben jij? Vind jij het geweldig fijn om over cultuur (muziek, landen e.d.), politiek en wetenschap te praten in combinatie met chillen? Dan zou ik niet lid worden van een corps, maar kiezen voor deze specifieke verenigingen. Daarnaast is lidmaatschap van een politieke partij of beweging ook interessant, leerzaam en vermakelijk.
pi_63454883
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:43 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk jij hebt je ding uiteindelijk gevonden. Maar om anderen via internet te adviseren welke verenigingen leuk zijn of niet, terwijl jij die persoon irl niet kent, gaat mij een beetje te ver. Dus de discussie welke verenging het leukst/beste is via een internetforum voeren is een zinloze discussie.
als je anderen geen advies mag geven over internet kun je Fok! net zo goed opdoeken natuurlijk

een ieder vertelt zijn ervaringen, zowel de negatieve als de positieve én zal zeggen dat de hunne leuker is en een andere minder leuk/stom
Ja doei.
pi_63455011
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je anderen geen advies mag geven over internet kun je Fok! net zo goed opdoeken natuurlijk

een ieder vertelt zijn ervaringen, zowel de negatieve als de positieve én zal zeggen dat de hunne leuker is en een andere minder leuk/stom
daar zit een kern van waarheid in, alleen ik vind dat je niet zomaar uit het niets adviezen kan geven. tis veel makkelijker om een advies te geven als de vraagsteller zelf aangeeft wat zijn interesse's zijn ipv gewoon te vragen wat leuker is.
  zondag 23 november 2008 @ 18:59:40 #29
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63456552
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:51 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

daar zit een kern van waarheid in, alleen ik vind dat je niet zomaar uit het niets adviezen kan geven. tis veel makkelijker om een advies te geven als de vraagsteller zelf aangeeft wat zijn interesse's zijn ipv gewoon te vragen wat leuker is.
dat klopt. het moet je wel liggen. of terwijl, de personen moeten je liggen ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_63458376
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent denk ik nooit te oud voor zoiets, máár je moet er wel het type voor zijn.
>21j is naar mijn idee te oud om te beginnen, maar het kan wel.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_63466232
Onderbouw dat dan is...
pi_63470204
en juist die post is de énige waar je op reageert TS?

Bij wat voor een vereniging wil je? Een 'gewone', een 'alternatieve', een 'corporale'?

is = eens
Ja doei.
  maandag 24 november 2008 @ 09:26:59 #33
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63470495
Zijn er ook mensen die momenteel zelf bij een vereniging in Leiden zitten?

Oh, en zijn een sportvereniging, studievereniging en studentenvereniging met elkaar te combineren?
Primum non nocere
pi_63470717
Open anders je eigen topic

maargoed:

Ja, denk ik.

Als jij, wat jij aangaf eerder, lid wilt worden van een vereniging als Minerva, moet je er wel rekening mee houden dat de meeste avonden opgaan aan je vereniging, je dispuut en je huisgenoten (Minerva heeft veel studentenhuizen in Leiden). Sociale druk 'n all wel gezellig, maar moeilijk onderuit te komen vaak, heb ik gehoord.

Een avondje sporten in de week is dan denk ik heul niet moeilijk, maar als je fanatiek een sport wilt beoefenen moet je daar wel rekening mee houden dat écht je hele week wordt opgeslokt en je geen echte tijd voor jezelf hebt.

Ik was daar lid van de Blauwe Schuit, een zeilvereniging, en daar zat ook één iemand die lid was van Minerva (en ook vaak ten spot viel, op en aardige manier ) en die had 't wel razend druk met alles de hele tijd.. Ook nog geneeskunde als studie, dus tel maar op.

Studievereniging hoeft niet veel tijd te kosten. Daar kun je vaak voor een tientje ofzo lid worden voor een heel jaar en dan goedkope studieboeken bestellen. Het ligt er maar net aan of het je bevalt én of de studievereniging uberhaupt wel actief is verder.

Dus ja.. als je houdt van een druk leven en lekker elke dag bezig wilt zijn met andere mensen, dan is het denk ik wel te doen, als je ook tijd voor jezelf nodig hebt, dan is 't wat minder aan te raden om alledrie te doen
Ja doei.
pi_63470733
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:26 schreef Florian_ het volgende:

Oh, en zijn een sportvereniging, studievereniging en studentenvereniging met elkaar te combineren?
Ligt er aan hoe actief jij wil zijn. Ik heb de handen vol aan mijn sportvereniging, zou er niet aan moeten denken ook nog bij een studie- en studentenvereniging actief te zijn. Maargoed, als jij overal zo om de twee weken eens een keer langs wil komen, dan kan het wel.

Oh, en open je eigen topic, pauper.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 24 november 2008 @ 09:42:48 #36
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63470771
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:40 schreef Casparovvv het volgende:

[..]
Oh, en open je eigen topic, pauper.
Twee topics over precies hetzelfde onderwerp, juist.
Primum non nocere
pi_63470815
Nou ja, ligt eraan Florian_

Als TS van dít topic geen lid wil worden van een corporale vereniging en jij wel, dan zijn het twee héél andere topics

maar gelukkig hebben we van TS nog steeds niet écht antwoord
Ja doei.
  maandag 24 november 2008 @ 09:47:31 #38
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63470850
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ligt eraan Florian_

Als TS van dít topic geen lid wil worden van een corporale vereniging en jij wel, dan zijn het twee héél andere topics

maar gelukkig hebben we van TS nog steeds niet écht antwoord
Hij wil toch naar LANX?

en dit zijn z'n vragen:
quote:
Dus mijn vraag is of er mensen zijn die bij een studentenvereniging zitten, en weten of je dan te oud bent? Wat is uberhaupt de gemiddelde leeftijd van de mensen die lid worden bij een vereniging? Ik ben daar wel benieuwd naar maar het lijkt me sowieso supermooi.... Graag reacties!
En ik wil precies hetzelfde weten
Primum non nocere
pi_63470926
ja, dat lijkt hem wel tof, maar Amsterdam heeft er meer, dus daarom vroeg ik wat voor soort hij wil maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.

Want ja, jasje dasje bier, of gewoon bier.. dat is de vraag
Ja doei.
pi_63471099
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:47 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Hij wil toch naar LANX?

en dit zijn z'n vragen:
[..]

En ik wil precies hetzelfde weten
Jij wil info hebben over Leidse verenigingen. TS over Amsterdamse. Niet hetzelfde dus.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_63475377
Ik ben dit jaar lid geworden, op mijn 22e.
Ik krijg af en toe verbaasde reacties als ik mijn leeftijd vertel, maar verder merk ik er absoluut niets (negatiefs) van.
Het kan natuurlijk per vereniging anders zijn, bij ons is er erg veel contact tussen alle leden, dus ik spreek net zo vaak (zo niet vaker) mensen van mijn eigen leeftijd als mensen van mijn jaarlaag. Daarnaast is onze vereniging ook gewoon niet moeilijk, geen gezeik met rare regels wie wel en niet aan een bepaalde bar mogen staan enzo... Dus mijn ervaring is dat het absoluut niets uitmaakt, het heeft voor mij juist positief uitgepakt. Ik weet al wie ik ben en wat ik wel en niet wil, en ik "durf" gemakkelijker met iedereen te praten omdat ik weet dat ze niet 6 jaar ouder zijn oid.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_63476422
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:55 schreef Adam4life het volgende:
Onderbouw dat dan is...
21 vind ik de grens. Als je het wil doen, doe het dan dat jaar nog. Als je nog ouder bent is het een stuk minder leuk aangezien de meesten voor het eerst komen kijken en jij al een aantal jaar hebt gestudeerd en de meeste dingen al hebt gezien. Maargoed aangezien jij daarvoor niet hebt gestudeerd en het voor jou ook redelijk nieuw is, zou het nog best kunnen en is 21 een prima leeftijd.
Tegenwoordig met al die bindende studie adviezen begint met toch al iets later.
pi_63476535
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:31 schreef ssebass het volgende:

[..]

21 vind ik de grens. Als je het wil doen, doe het dan dat jaar nog. Als je nog ouder bent is het een stuk minder leuk aangezien de meesten voor het eerst komen kijken en jij al een aantal jaar hebt gestudeerd en de meeste dingen al hebt gezien. Maargoed aangezien jij daarvoor niet hebt gestudeerd en het voor jou ook redelijk nieuw is, zou het nog best kunnen en is 21 een prima leeftijd.
Tegenwoordig met al die bindende studie adviezen begint met toch al iets later.
Dit jaar is lid worden onmogelijk hè.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_63477929
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:35 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dit jaar is lid worden onmogelijk hè.
Er staat dat jaar en dat refereert naar het jaar waarin hij 21 wordt/is. Volgend jaar dus. Leer lezen voordat je iets post.
pi_63484324
quote:
Een avondje sporten in de week is dan denk ik heul niet moeilijk, maar als je fanatiek een sport wilt beoefenen moet je daar wel rekening mee houden dat écht je hele week wordt opgeslokt en je geen echte tijd voor jezelf hebt.
Dan ga je toch bij een studenten roei vereniging. Nereus / skoll / okeanos te a'dam, Leiden heeft Njord en Asopos. De een wat corporaler dan de ander (nereus en njord hebben wat meer tradities dan skoll en asopos). Kan je lekker sporten, ook lekker veel als je wilt (wedstrijdroeien) en lekker bieren.

Motorbloempje, wat ben jij een standaard voorbeeld van iemand die fel gekant is tegen corporale verenigingen. Nogal veel vooroordelen heb je...

Over de leeftijd, 21 / 22 kan prima, ken ook eerstejaars van 24/25.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koert op 24-11-2008 18:46:43 ]
pi_63484412
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
wat nou 'moet'

niemand MOET iets, je kunt alleen iemand aanraden om dat te doen.
En dat terwijl TS juist zelf aangeeft moet te hebben.
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:59 schreef Adam4life het volgende:
Nadat ik de 2 jaren na mijn vwo-examen werkend heb doorgebracht, ben ik dit jaar weer met frisse moet begonnen met de studie economie aan de VU in Amsterdam.
Volgens mij ben je te lang van de middelbare school af, en haal je VMBO en VWO door elkaar.
pi_63487862
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:15 schreef Koert het volgende:

[..]

Dan ga je toch bij een studenten roei vereniging. Nereus / skoll / okeanos te a'dam, Leiden heeft Njord en Asopos. De een wat corporaler dan de ander (nereus en njord hebben wat meer tradities dan skoll en asopos). Kan je lekker sporten, ook lekker veel als je wilt (wedstrijdroeien) en lekker bieren.

Motorbloempje, wat ben jij een standaard voorbeeld van iemand die fel gekant is tegen corporale verenigingen. Nogal veel vooroordelen heb je...

Over de leeftijd, 21 / 22 kan prima, ken ook eerstejaars van 24/25.
ach, jij bent dan vast weer een standaard voorbeeld van iemand die het helemaal tof vindt en niet ziet dat de meeste vooroordelen gewoon wáár zijn.
wat niet wegneemt dat wat de een negatief is (ik houd écht niet van gebral en gepoch met geld ) voor de ander normaal is en dat leuk vindt..

ieder zijn/haar ding, maar ik houd er niet van
Ja doei.
pi_63487873
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:18 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

En dat terwijl TS juist zelf aangeeft moet te hebben.
[..]

Volgens mij ben je te lang van de middelbare school af, en haal je VMBO en VWO door elkaar.
+1 scherp
Ja doei.
pi_63489023
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ach, jij bent dan vast weer een standaard voorbeeld van iemand die het helemaal tof vindt en niet ziet dat de meeste vooroordelen gewoon wáár zijn.
wat niet wegneemt dat wat de een negatief is (ik houd écht niet van gebral en gepoch met geld ) voor de ander normaal is en dat leuk vindt..

ieder zijn/haar ding, maar ik houd er niet van
Gepoch met geld wordt binnen de corpora ook niet gewaardeerd, maar dat terzijde. Helaas ben ik niet het standaard voorbeeld van iemand die gebral tof vind, sterker nog, ik ben niet eens lid bij een studentenvereniging. Ik durf daarom ook wel te zeggen dat ik wat objectiever naar de vooroordelen kan kijken. Jij hebt duidelijk je eigen beeld van verenigingen gevormd, wat in mijn ogen het typische schop-tegen-corpora-aan beeld is en dat maar al te graag luid en duidelijk verkondigd.

Uiteraard ieder zijn ding.
pi_63490275
als ik het werkelijk alleen maar luid wilde verkondigen had ik alleen maar gereageerd met

bral-TS

verenigingen

geitenwollensokken

ofzo

het kost je gewoon veel tijd, simpel! En ja, je kunt dan kiezen voor Njord, wat een soort corporale sportvereniging is, en heb je meteen allebei, maar én een corporale studentenvereniging én een sportvereniging (+ daar actief zijn) + een studievereniging, dat ís gewoon druk

Met mijn studieverenigingetje met 40 actieve leden heb ik het al ontzettend druk en dan hebben wij nog niet eens verplichte borrels en dergelijke Dus ja, als je alledrie wilt doen, dan moet je goed tegen druk kunnen, zowel sociaal als die van jezelf op je eigen leven, zeg maar
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')