Hoe weinig eigenwaarde kan je als 22-jarige hebben als je je onderwerpt aan de ontgroeningen van studentenverenigingen als Minerva en Augustinus? Daar ga je bij als je als 18-jarige net in de grote stad komt wonen en geen vrienden hebt.quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:04 schreef Florian_ het volgende:
Oh, en sorry voor de topickaap: Iemand die mij kan vertellen wat leuker is? Minerva of Augustinus? (Leiden).
Ahmen.quote:Op zondag 23 november 2008 00:17 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Hoe weinig eigenwaarde kan je als 22-jarige hebben als je je onderwerpt aan de ontgroeningen van studentenverenigingen als Minerva en Augustinus? Daar ga je bij als je als 18-jarige net in de grote stad komt wonen en geen vrienden hebt.
Studentenverenigingen zijn puur voor sociale contacten. Ervaring in bestuur en andere relevante zaken kan je beter opdoen in politieke jongerenverenigingen, debatclubs en studieverenigingen. Daar wordt je niet eerst een jaar lastiggevallen door ouderejaars die hun eigen ontgroeningstrauma op jou afreageren.
quote:Op zondag 23 november 2008 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
wat nou 'moet'
niemand MOET iets, je kunt alleen iemand aanraden om dat te doen.
quote:Op zondag 23 november 2008 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent denk ik nooit te oud voor zoiets, máár je moet er wel het type voor zijn.
Je moet geld hebben, tijd hebben en deze vrij willen maken.
Zelf moet ik er niet aan denken en heb in Leiden meegemaakt hoe verenigingen als Minerva en Augustinus zijn, en ik kan je vertellen: leuk vond ik ze niet... gebral, gelul en stoerdoenerij met de centen van paps![]()
Maar als jij ook een 'bal' bent, jouw ouders ook rijk zijn en je paps óók directeur is van de Shell (ik weet niet hoeveel er daar van rondlopen joh, op mn middelbare school was ook iedereens paps daar de baas) dan ja, dan moet je het vooral doen én zul je misschien alleen tijdens de ontgroening 'last' hebben van het feit dat je ouder bent omdat je dan bevelen hebt op te volgen van 'ukkies' van 19 die 18 waren toen ze gingen studeren.
Je moet sterk in je schoenen staan, van vernedering en grootspraak houden en je eigenwaarde aan de kant kunnen schuiven..., dan is leeftijd geen issue meer
Succes met kiezen
quote:Op zondag 23 november 2008 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dat is te hopen..
in mijn ogen zijn leden van Minerva en andere corporale verenigingen allemaal ballen met een te kleine pik die zich bij mekaar voegen om zo samen één grote te hebben
past ook prima bij:quote:
overigensquote:Op zondag 23 november 2008 17:18 schreef Originele_Naam het volgende:
Veel geblaat van mensen die waarschijnlijk nooit een vereniging van binnen hebben gezien en die nog bij hun ouders thuis wonen. Ga bij verschillende verenigingen kijken tijdens je introductieweek en vorm zelf een beeld.
Okay dan.quote:Op zondag 23 november 2008 15:15 schreef Samen.Werken.Samen.Leven het volgende:
- met zulke reacties gaat de discussie niet de goede kant op -
als je anderen geen advies mag geven over internet kun je Fok! net zo goed opdoeken natuurlijkquote:Op zondag 23 november 2008 17:43 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk jij hebt je ding uiteindelijk gevonden. Maar om anderen via internet te adviseren welke verenigingen leuk zijn of niet, terwijl jij die persoon irl niet kent, gaat mij een beetje te ver. Dus de discussie welke verenging het leukst/beste is via een internetforum voeren is een zinloze discussie.
daar zit een kern van waarheid in, alleen ik vind dat je niet zomaar uit het niets adviezen kan geven. tis veel makkelijker om een advies te geven als de vraagsteller zelf aangeeft wat zijn interesse's zijn ipv gewoon te vragen wat leuker is.quote:Op zondag 23 november 2008 17:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je anderen geen advies mag geven over internet kun je Fok! net zo goed opdoeken natuurlijk
een ieder vertelt zijn ervaringen, zowel de negatieve als de positieve én zal zeggen dat de hunne leuker is en een andere minder leuk/stom
dat klopt. het moet je wel liggen. of terwijl, de personen moeten je liggen ...quote:Op zondag 23 november 2008 17:51 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
daar zit een kern van waarheid in, alleen ik vind dat je niet zomaar uit het niets adviezen kan geven. tis veel makkelijker om een advies te geven als de vraagsteller zelf aangeeft wat zijn interesse's zijn ipv gewoon te vragen wat leuker is.
>21j is naar mijn idee te oud om te beginnen, maar het kan wel.quote:Op zondag 23 november 2008 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent denk ik nooit te oud voor zoiets, máár je moet er wel het type voor zijn.
Ligt er aan hoe actief jij wil zijn. Ik heb de handen vol aan mijn sportvereniging, zou er niet aan moeten denken ook nog bij een studie- en studentenvereniging actief te zijn. Maargoed, als jij overal zo om de twee weken eens een keer langs wil komen, dan kan het wel.quote:Op maandag 24 november 2008 09:26 schreef Florian_ het volgende:
Oh, en zijn een sportvereniging, studievereniging en studentenvereniging met elkaar te combineren?
Twee topics over precies hetzelfde onderwerp, juist.quote:Op maandag 24 november 2008 09:40 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Oh, en open je eigen topic, pauper.
Hij wil toch naar LANX?quote:Op maandag 24 november 2008 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ligt eraan Florian_
Als TS van dít topic geen lid wil worden van een corporale vereniging en jij wel, dan zijn het twee héél andere topics
maar gelukkig hebben we van TS nog steeds niet écht antwoord
En ik wil precies hetzelfde wetenquote:Dus mijn vraag is of er mensen zijn die bij een studentenvereniging zitten, en weten of je dan te oud bent? Wat is uberhaupt de gemiddelde leeftijd van de mensen die lid worden bij een vereniging? Ik ben daar wel benieuwd naar maar het lijkt me sowieso supermooi.... Graag reacties!
Jij wil info hebben over Leidse verenigingen. TS over Amsterdamse. Niet hetzelfde dus.quote:Op maandag 24 november 2008 09:47 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Hij wil toch naar LANX?
en dit zijn z'n vragen:
[..]
En ik wil precies hetzelfde weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |