abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63508103
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:08 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Dat zijn bakerpraatjes van mensen die stiekem niet weten waar ze het over hebben? Contributie voor Minerva was begin deze eeuw rond de 150 euro.
als je bierkosten, jaarclubkosten(of wat ze daar ook hebben) ed meeneemt, dan kan je vrij makkelijk boven de 1000eu komen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63508115
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:11 schreef LastRequest het volgende:
Jaja, dat zag ik pas toen ik mijn post al verzonden had. Had geen refresh gehad in de tussentijd.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef zquing het volgende:
als je bierkosten, jaarclubkosten(of wat ze daar ook hebben) ed meeneemt, dan kan je vrij makkelijk boven de 1000eu komen
Er werd beweerd dat het alleen ging om de lidmaatschapskosten. Dat is toch heel wat anders dan.
pi_63508157
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Jaja, dat zag ik pas toen ik mijn post al verzonden had. Had geen refresh gehad in de tussentijd.
[..]

Er werd beweerd dat het alleen ging om de lidmaatschapskosten. Dat is toch heel wat anders dan.
Tja, ligt eraan hoe je lidmaatschapskosten interpreteert. Het is namelijk wel geld wat je alleen kwijt bent aan de vereniging in feite.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:16 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nee, kijk, dat moet je zo zien.

Je contributie is, laten we zeggen, 150 euro per jaar. Dan komt nog je dispuutslidgeld er bovenop, dit betaal je aan het dispuut. Laten we dit op ongeveer 100 euro per jaar houden, dan zit je op 250,-. Dan nog je jaarclub. Kost ook geld.

Dan betaal je nog apart voor alle activiteiten waar je aan meedoet (voor een gala ben je ook al snel 100,- of meer kwijt) , plus je drankrekening op de sociëteit, eventueel als je eet op de sociëteit. Deze kosten zijn per persoon verschillend. Maar zeker als je heel actief lid bent, vaak komt of in een prominent dispuut zit, dan kan je dat gewoon heel veel geld kosten. Het is echt niet ondenkbaar dat je per maand 100,- kwijt bent aan verenigingsactiviteiten/soosavonden.

En bij een vriend van mij, was een vriendin van hem lid bij Vindicat in Groningen. Daar werken ze met beers: rekeningen voor je drank en je eten. Dit wordt opgespaard voor een paar weken, en dan moet je pas afrekenen. Die vriendin zat in een heel prominente jaarclub, die kreeg regelmatig rekeningen van 300 euro.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63508211
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:20 schreef Ewelina het volgende:
Tja, ligt eraan hoe je lidmaatschapskosten interpreteert. Het is namelijk wel geld wat je alleen kwijt bent aan de vereniging in feite.
Ah op die manier. Dus die tiendehands afgeragde Suzuki Alto kost helemaal niet 250 euro zoals geadverteerd op MP... dat ding kost wel 2000 euro, per jaar nog wel!

Als er gezegd wordt 'alleen al lidmaatschapskosten', dan hebben we het over de contributie lijkt me. In normaal Nederlands wel in ieder geval.
pi_63508258
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:22 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ah op die manier. Dus die tiendehands afgeragde Suzuki Alto kost helemaal niet 250 euro zoals geadverteerd op MP... dat ding kost wel 2000 euro, per jaar nog wel!
Ik spreek persoonlijk daarom ook liever over contributie. De rest is gewoon geld wat ik kwijt ben aan activiteiten en soosavonden Dat schept wat minder verwarring.
pi_63508502
het is eigenlijk een beetje misleidend

ja, lidmaatschap is maar 150 euro, maar om een beetje een leuke tijd te hebben binnen je club/huis/vereniging 'moet' je aan allerlei dingen meedoen die je ontzettend veel geld kosten.

Als ik nu naar mezelf kijk, betaal ik euh, 35 euro lidmaatschap voor mijn HELE studie bij de studievereniging.
Gaan we regelmatig voor het symbolische bedrag van 1 euro een leuke activiteit doen en gaan we 2 keer per jaar een weekendje weg voor 25 euro inclusief álles, zowel activiteiten en eten etc.

Ook het bier op de borrels is meestal gratis en tijdens de weekenden ook zoveel mogelijk.

Dit is uitzonderlijk en we zijn dan ook een uitzonderlijk 'rijke' vereniging, omdat we redelijk wat goede sponsoren weten aan te trekken en te behouden elk jaar.
Deze sponsoren bieden ons een kijkje in de 'keuken' voor wat we later kunnen gaan doen (dus het is ook reclame voor zichzelf ) en ze bieden ons een leuke studententijd. Ook de faculteit betaalt een hoop mee, vooral als het zogenaamde 'integratieborrels' zijn, borrels waar ook de docenten expliciet uitgenodigd worden.

Klinkt ook heel posh en duur, maar stelt qua status geen reet voor is gewoon bier, schaatsen, poolen, weekendje in een kampeerboerderij en nog meer bier, dat wat er in de aanbieding is, je kent het wel (ok, zelfs wij zakken niet naar bavaria... )

Maar dit kan ik betalen, en zelfs al zouden we bji de activiteiten het volle pond moeten betalen, dan kon ik dat nog steeds, gewoon vanwege het 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'gehalte

Tijdens de intro zei men (bij Minerva) idd dat je een paar honderd (richting de duizend idd) mee moest nemen voor de eerste maand/maanden. Ja sorry, maar dat heb ik niet, en dat heb ik er ook niet voor over.. voor niets eigenlijk. ook niet als ik het écht leuk vind..

maargoed, daar ben ik een te nuchtere en zuinige hollander voor denk ik
Ja doei.
pi_63508796
Haha, dat is geen goede aanbeveling, als ze dat zeggen. Bij mij op de vereniging was het wel zo dat je, als je lid werd, samen met de rest van je lichting een fust bier moest aanbieden op de vereniging (tientje de man). Om dat vervolgens met zijn allen op te zuipen (die avond heeft iedereen dus gratis bier, muv de eerstejaars die dan een tientje p.p. betalen) na de Bijzondere Leden Vergadering, waarin je officieel geinaugureerd wordt. Voor de rest, het bier kost 90ct per vaasje, je bent net zoveel kwijt als je zelf kwijt wilt zijn aan activiteiten. Drink jij voor 20,- per maand en ga je bijna nooit naar activiteiten, kost 't je ook niet zoveel.

Daarnaast zijn onze activiteiten niet zo heel duur.. een weekendje weg kost meestal 25,- excl. je drank (bier/wijn/fris, dingen als melk zijn wel inbegrepen). Een galakaartje kost meestal 30,- inclusief diner, al is dat vaak weer excl. drank. 't Is net hoe gek je het zelf wilt maken.

Maar ik kan me voorstellen dat je bij verenigingen zoals Minerva, waar je vaak verplicht bent om te komen borrelen en naar bepaalde activiteiten, wel heel veel geld kwijt kunt zijn. En als je dat niet wilt, moet je ook niet bij zo'n vereniging lid worden.

De studieverenigingen die ik ken zijn trouwens niet echt heel actief. Af en toe wat feestjes of weekendjes weg, dat is 't wel.
pi_63508825
Nou ja, weet je, ook als je wél lid wilt worden en het je geweldig lijkt, maar je kúnt het simpelweg niet betalen (tenzij je er voor bij gaat lenen van de IB) dan vind ik dat er wel iets mis is met een vereniging... zeg maar...

Ja doei.
pi_63508977
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, weet je, ook als je wél lid wilt worden en het je geweldig lijkt, maar je kúnt het simpelweg niet betalen (tenzij je er voor bij gaat lenen van de IB) dan vind ik dat er wel iets mis is met een vereniging... zeg maar...

Ligt eraan, de meeste mensen kunnen het lidmaatschap van bijvoorbeeld een paardrijvereniging ook niet betalen. Kijk, als je leent van de IB-groep omdat je het anders niet redt, prima. Lenen puur en alleen om je bier te bekostigen... neuh, niet echt mijn keus.

Naar mijn mening komen geldproblemen bij studenten vooral voor omdat ze te veel willen: én wintersport, en gala, en mooie dure schoenen, én naar heel veel feestjes, en nieuwe dure kleren. Dat schiet niet op.
pi_63509003
ik heb het niet over geldproblemen, ik heb het over de toegankelijkheid van een vereniging als Minerva
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:53:42 #111
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63509117
Aangezien TS toch weg is

Wat moet ik me voorstellen bij de EL CID week in Leiden? --> Zit je daar dan een hele week ofzo?
Primum non nocere
pi_63509121
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb het niet over geldproblemen, ik heb het over de toegankelijkheid van een vereniging als Minerva
Tja, het blijft natuurlijk een 'ons-kent-ons' sfeertje. Men wil denk ik alleen lui die er echt veel voor over hebben om lid te worden, mensen die er veel in willen investeren. En in dat opzicht werkt zo'n 'geldeis' natuurlijk wel. Zeker omdat ze toch wel genoeg leden krijgen.

Zelfde bij het ASC, daar wijzen ze jaarlijks aardig wat mensen af. Voor de toegankelijkheid hoeven ze die eis niet te laten. Of men daaraan wil voldoen, dat is de keuze van de persoon zelf.
pi_63509245
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:53 schreef Florian_ het volgende:
Aangezien TS toch weg is

Wat moet ik me voorstellen bij de EL CID week in Leiden? --> Zit je daar dan een hele week ofzo?
EL CID is heel leuk

het leukste is het als je een slaapplek regelt. Dit kun je van te voren doen of anders tijdens de eerste dag regelen met je groepsgenootjes.

Je komt met mensen van allerlei studies door elkaar in een groepje terecht en verzamelt allemaal op dat plein bij de Mac op maandagochtend

Dan is het gewoon een hele week feesten, leuke dingen doen, bij alle verenigingen langs voor zowel lunch als avondeten. Je komt bij de in en in christelijke knierten terecht én bij Minerva, bij de sportverenigingen en bij euh, die ene alternatieve vereniging die ze daar hebben.

Afsluitend met een feest op vrijdagavond in een discotheek daar.

Ik heb er een leuke week gehad in ieder geval, maargoed, Leiden was toch niet echt mijn ding.

Heb dit jaar intro gelopen in Nijmegen, die het opsplitst per studie, zodat je meteen mensen van je studie leert kennen. Daar is de intro ook anderhalve week, inclusief een weekend weg
Ja doei.
pi_63509331
Ach, geld valt allemaal wel mee. In a'dam (niet corps) betaal je ¤150 contributie per jaar, en zo'n ¤45 per maand aan je dispuut, en dat is dan inc bier. Goed te doen
pi_63509416
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:

Hieruit blijkt dat de toegankelijkheid tot geld niet het probleem hoeft te zijn. Het is een kwestie van prioriteiten en instelling. De conclusie dat er iets mis is met een vereniging vind ik dan ook zwaar overtrokken.

In zekere mate is het ook een investering in jezelf. Jezelf ontwikkelen en een groot netwerk opdoen. Er is natuurlijk wel een positieve correlatie te vinden tussen mensen die een goede carrière starten en lidmaatschap. Ik denk daarbij dat van enige causaliteit gesproken kan worden. Uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden, en als die beter bevallen dan is dat uiteraard een betere keuze.
pi_63509494
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Hieruit blijkt dat de toegankelijkheid tot geld niet het probleem hoeft te zijn. Het is een kwestie van prioriteiten en instelling. De conclusie dat er iets mis is met een vereniging vind ik dan ook zwaar overtrokken.
juist wel, want ik vind niet dat een vereniging het 'inde hand moet spelen' om geld te gaan lenen bij de IB-groep.

Nu zul je zeggen: 'dat is aan de persoon zelf', maar daar ben ik het toch niet mee eens.

Als al jouw vrienden lid worden van het Corps, geld hebben of van hun ouders krijgen en jij kunt het niet betalen, maar ja, anders zit je straks alleen, dán maar geld lenen.

Peer pressure is een slechte invloed soms, en ik vind deze vorm van peer-pressure, het aanzien wat een vereniging lijkt te hebben ondanks of juist dóór de hoge kosten die het met zich meebrengt, ook de verenigingen te verwijten dat er mensen zijn die een lening afsluiten voor bier
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:08:49 #117
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509617
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:04 schreef Florian_ het volgende:
Ik ga volgend jaar ook pas beginnen met de uni (dan al een HBO studie afgerond). Ik ben zelf 21, en zal dus ook één van de ouderen zijn. Maar bij verenigingen zijn er vast wel meer mensen van mijn leeftijd. Zelf doe ik HBO in Amsterdam, en het merendeel van mn studiegenootjes waren lid (ook lanx etc). Ze zijn allemaal rond de 23.

Oh, en sorry voor de topickaap: Iemand die mij kan vertellen wat leuker is? Minerva of Augustinus? (Leiden).
SSR

Minerva of Augustinus is nogal een verschil....
minerva is corps, augustinus is een beetje een grote disco-vereniging, met als je je inzet wel ruimte voor hechtere banden, meer corporaal gedrag, en activiteit. maar een groot deel komt alleen feesten op vrijdag...

Dus wat wil je? (even kort door de bocht)
corporale vereniging? ontgroening? --> Minerva
wannabe corporale vereniging? geen ontgroening maar stiekem wel? --> Quintus
dixo club en lekker veel leden? mogelijkheid tot anoniem en niet te betrokken zijn? --> augustinus
van alles wat qua mensen en activiteiten, en mogelijkheid een passend dispuut uit te zoeken (van alto en communistisch tot corporaal gedrag) en actief te zijn in allerlei commissies? --> SSR
lekkah blowen in de darkroom en lekker ongedwongen hardrock luisteren? --> Catena

en dat zijn alleen maar de grote vijf! ik heb t veel meer naar mn zin bij mn muziekvereniging.... sport kan ook, cultureel, studievereniging, internationale verenigingen etc...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63509628
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Peer pressure is een slechte invloed soms, en ik vind deze vorm van peer-pressure, het aanzien wat een vereniging lijkt te hebben ondanks of juist dóór de hoge kosten die het met zich meebrengt, ook de verenigingen te verwijten dat er mensen zijn die een lening afsluiten voor bier
Het ligt eraan in welke mate het gebeurt. In mijn vorige post heb ik nog wat toegevoegd over investering in jezelf, dus wellicht ligt dat e.e.a. nog wat meer toe.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:09:06 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509634
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:39 schreef motorbloempje het volgende:

Ik was daar lid van de Blauwe Schuit, een zeilvereniging, en daar zat ook één iemand die lid was van Minerva (en ook vaak ten spot viel, op en aardige manier ) en die had 't wel razend druk met alles de hele tijd.. Ook nog geneeskunde als studie, dus tel maar op.
merel??
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:09:50 #120
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509654
oh en augustinus heeft dus helemaal geen ontgroening. niet dat ik er dan wel lid zou worden, maar toch
pi_63509662
ik kan mezelf prima verkopen ( ) en heb geen corporale vereniging nodig om te 'netwerken'.

Ja doei.
pi_63509687
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:09 schreef kwakveense het volgende:

[..]

merel??
die ken je?
Ja doei.
pi_63509711
quote:
oh en augustinus heeft dus helemaal geen ontgroening. niet dat ik er dan wel lid zou worden, maar toch
augustinus vond ik dan weer nep en wannabe, als je dan toch ergens lid wilt worden omdat je een bal bent of wilt zijn, doe dan Minerva
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:12:04 #124
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63509724
quote:
Geen ontgroening?
Primum non nocere
pi_63509766
Studeren op zichzelf werkt lenen in de hand. De dingen die je onderneemt kosten nu eenmaal geld, ook als je buiten de vereniging gaat feesten en reizen. Overigens kun je met de meeste studies genoeg werken, want die hebben toch maar een half contactuur per week. Dus ook als je geen geld krijgt van je ouders hoeft geld geen probleem te zijn.
Ik denk meer dat het bij jou de angst is niet geaccepteerd te worden vanwege je afkomst (zoals jij het noemt). Als je gewoon een leuk persoon bent en aan de dingen meedoet maakt dat niet uit.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_63509783
Nogmaals, dat is een keuze van de persoon zelf, niet van de vereniging. Sociale druk is er echt niet alleen bij verenigingen hoor Als jouw vrienden geen lid zijn van het Corps, maar wel elke avond in de kroeg hangen, dan kost dat ook kapitalen. En ik neem aan dat je dat ook niet altijd af wil zeggen.

Ik denk eerder dat het wel goed is dat verenigingen de kosten meteen vermelden. OK, het is geen aanbeveling voor de vereniging zelf, maar het is goed dat de student ervan bewust wordt gemaakt dat die vereniging dus zoveel geld kost. De student weet dat van te voren, en kan dus zelf beslissen of het lidmaatschap hem/haar zoveel waard is.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:14:45 #127
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63509817
Echt zo onduidelijk dit he

25% zegt: "minerva is te corporaal, niet leuk en te duur"
25% zegt: "minerva heeft tradities, duur maar leuk en je krijgt er veel voor terug"
25% zegt: "augustinus is tof"
25% zegt: "augustinus is suf, als je al lid wil worden ga dan naar minerva of quintus"
Primum non nocere
pi_63509853
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:13 schreef ssebass het volgende:
Ik denk meer dat het bij jou de angst is niet geaccepteerd te worden vanwege je afkomst (zoals jij het noemt). Als je gewoon een leuk persoon bent en aan de dingen meedoet maakt dat niet uit.
Goed verwoord! Onderscheid maken terwijl dat er eigenlijk niet is. Maar goed, het is ook duidelijk dat ze het er niet voor over heeft, dus dan houdt het natuurlijk ook op. Zo blijft het elitarisme bestaan
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:18:01 #129
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509938
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:12 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Geen ontgroening?
nope, beetje kennismakingskamp. kun je ook afkopen, en een verplichte werkweek (bollen pellen, collecteren) kun je ook afkopen.

de enieg met officiele ontgroening is minerva. en dan bedoel ik een week wara geheimzinnig over wordt gedaan en waar de fueten hun plek geleerd wordt om onderling een band tussen ze te scheppen en de hierarchische verhoudingen duidelijk te maken. etc.

en quintus heeft stiekem ook ontgroenign ook al zeggen ze van niet. je moet nl. voor de meeste disputen nog een flinke ontgroening doen, voor de verenigng op zich is t vergelijkbaar met augustinus.

in minerva huizen moet je vaak ook nog een huisontgroening doen.

Wat moblo zegt: t trekt mij niet, minerva, maar quintus is wel echt een slap aftreksel ervan. en augustinus is niet echt te vergelijken met minerva. dat je twijfelt tussen die twee vind ik best wel typsich...
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:18:54 #130
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63509970
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:14 schreef Florian_ het volgende:
Echt zo onduidelijk dit he

25% zegt: "minerva is te corporaal, niet leuk en te duur"
25% zegt: "minerva heeft tradities, duur maar leuk en je krijgt er veel voor terug"
25% zegt: "augustinus is tof"
25% zegt: "augustinus is suf, als je al lid wil worden ga dan naar minerva of quintus"
ja jeetje, man, ga dan gewoon EL CID lopen en kijken overal.

het ligt echt eraan wat je zoekt wat bij je past
pi_63509989
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:13 schreef ssebass het volgende:
ik begeef mij zonder een enkel probleem in de meest verschillende milieus, maar dan is het meestal gewoon toneelspelen

ik houd niet van aso's en ik houd niet van ballen ik houd gewoon van 'lekker normaal', wat dat dan ook mag zijn.

En daarom trekt dat hele toneelstukjesgebeuren (zoals iemand het eerder noemde met andere woorden ) me totaal niet zo.
Ik zou 't er prima een avondje uithouden hoor. Meebrallen en zuipen, gewoon meeSPELEN, maar dat een jaar lang, of zelfs langer volhouden? Nee... gewoon omdat het mijn soort mensen niet is.

En daarom kan ik lekker afgeven in deze leuke discussie op de mensen die ik niet leuk vind
Probeer het wel op een respectabele manier te doen, want nogmaals: een ieder moet het voor zich weten waar hij of zij lid van wordt, maar een discussieforum zou geen discussieforum meer zijn als je nergens jouw mening over iets mag verkondigen
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:20:03 #132
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510008
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

augustinus vond ik dan weer nep en wannabe, als je dan toch ergens lid wilt worden omdat je een bal bent of wilt zijn, doe dan Minerva
hear hear. maar dan wat betreft quintus. augustinus is toch wel een stuk minder corporaal (tenzij je bij de tempeliers wilt ) dan minerva, meer een dixo club.

maar ja, ik ben in de el cid ook op zer afgeknapt omdat er een paar oude ballen in de binnentuin heel naar tegen ons groepje deden toen vond ik ze stom en ben ik bij collegium musicum gegaan
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:20:32 #133
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510029
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

die ken je?
oud huisgenootje van me (2002-2005)
wel aardig...maar ook een typische "clubje laatst, clubje suf" minervaan....
pi_63510079
wat voor een type is dát?
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:25:23 #135
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510206
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
wat voor een type is dát?
mensen die bij minerva zitten omdat dat (o.a. vanuit de familie) zo hóórt, maar die eigenlijk te nerderig of niet hiop genoeg zijn om er daar echt bij te horen, en dus met andere, vergelijkbare types (een allochtoon hier en daar (de excuusneger), de lelijke mensen (echt, letterlijk! ) etc.) een jaarclub vormen. je hebt elk jaar wel van die restclubjes (die elkaar ook een beetje anatrekken).

die zijn dus onhip, en in de hierarchie (informeel gezien) vrij laag. clubje 1 zijn de geile mensen, die later bestuur gaan doen, en een zegelring hebben. clubje laatst zijn het tegenovergestelde. soms wel met zegelring

(oh en dit zeg ik nu heel polariserend dus he)
pi_63510288
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:25 schreef kwakveense het volgende:

[..]

mensen die bij minerva zitten omdat dat (o.a. vanuit de familie) zo hóórt, maar die eigenlijk te nerderig of niet hiop genoeg zijn om er daar echt bij te horen, en dus met andere, vergelijkbare types (een allochtoon hier en daar (de excuusneger), de lelijke mensen (echt, letterlijk! ) etc.) een jaarclub vormen. je hebt elk jaar wel van die restclubjes (die elkaar ook een beetje anatrekken).

die zijn dus onhip, en in de hierarchie (informeel gezien) vrij laag. clubje 1 zijn de geile mensen, die later bestuur gaan doen, en een zegelring hebben. clubje laatst zijn het tegenovergestelde. soms wel met zegelring

(oh en dit zeg ik nu heel polariserend dus he)
Maar ze waren dus niet zozeer onhip vanwege het geld?
pi_63510313
maar verder word je binnen minerva dus zonder meer door iedereen geaccepteerd begrijp ik?
Ja doei.
pi_63510375
ik heb hierboven ook ergens al gezegd dat geld niet de HOOFDreden is om niet geaccepteerd te worden, als je zelf gewoon lelijk bent of geen ene moer kunt of niet ballerig genoeg bent val je UITERAARD ook buiten de boot..

daarom vind ik het zo naar, want iedereen daar zou me ook vast te lelijk vinden, en ik kán helemaal niets én ik ben geen bal.. boeoeoeoheoeoe
Ja doei.
pi_63510381
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:20 schreef kwakveense het volgende:

[..]

hear hear. maar dan wat betreft quintus. augustinus is toch wel een stuk minder corporaal (tenzij je bij de tempeliers wilt ) dan minerva, meer een dixo club.

maar ja, ik ben in de el cid ook op zer afgeknapt omdat er een paar oude ballen in de binnentuin heel naar tegen ons groepje deden toen vond ik ze stom en ben ik bij collegium musicum gegaan
tempeliers corporaal? volgens mij is carpe noctem dat veel meer. verder wat betreft augustinus is het een van de leukere studentenverenigingen in leiden.
pi_63510413
Dus eigenlijk ben je bij corporale verenigingen gewoon drie keer de lul? Eerst de gewone ontgroening (KMT), dan een dispuutsontgroening en als je pech hebt ook nog een huisontgroening?
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:31:06 #141
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510433
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
maar verder word je binnen minerva dus zonder meer door iedereen geaccepteerd begrijp ik?
heb ik nooit beweerd toch?

bij elke vereniging heb je wel een clubje ites minder hippen die hun eigen groepje vormen....toch? bij minerva evengoed...

(échte hippe minervanen wonen natuurlijk in een verenigingshuis, en niet bij iemand als kwak bij een soort veredelde hospita)
pi_63510458
nu moet ik zeggen dat wij geen clubje 'hippe mensen' hebben ofzo

maargoed, we studeren dan ook informatica of informatiekunde, denk dat het dáár aan ligt
Ja doei.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:32:15 #143
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510467
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:29 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

tempeliers corporaal? volgens mij is carpe noctem dat veel meer. verder wat betreft augustinus is het een van de leukere studentenverenigingen in leiden.
ja dat kan wel, carpe noctem nog wat meer. tempeliers vond ik ook behoorlijk hoor. alleen dan meer van t "rugby groot breed veel bier" type

net als de bokkenrijders en soixante neuf bij SSR enzo.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:33:02 #144
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510486
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

maargoed, we studeren dan ook informatica of informatiekunde, denk dat het dáár aan ligt
hihi. zelfs bij het op zich al onhippe fenomeen "koor" hebben we wel de hipperen en de minder hippen. gelukkig maken de gheyle vioolmeisjes weer veel goed....
pi_63510488
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:30 schreef Bananenman het volgende:
Dus eigenlijk ben je bij corporale verenigingen gewoon drie keer de lul? Eerst de gewone ontgroening (KMT), dan een dispuutsontgroening en als je pech hebt ook nog een huisontgroening?
en je mag er helemaal zelf voor betalen om vernederd te worden
neem de eerstejaars dan meteen mee naar een sm-club, denk ik dan
Ja doei.
pi_63510502
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:30 schreef Bananenman het volgende:
Jup, als je tenminste in een dispuutshuis gaat wonen

Overigens heb ik nooit een ontgroening gehad, ik heb de introweek wel verplicht mee moeten lopen, maar die was gewoon leuk en gezellig. De 'ontgroening' bestond uit cantoraat (zingen, verenigingsliederen leren) en een cabaret opvoeren tijdens de BLV. En dat was het.
pi_63510534
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

Zal wel, bijna overal heb je dat soort groepjes wel. Wel fijn als iedereen er gewoon bijhoort.
pi_63510577
hier heb je gewoon de 'actieve leden' en de 'mensen die je nooit ziet'
Ja doei.
pi_63510599
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:32 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja dat kan wel, carpe noctem nog wat meer. tempeliers vond ik ook behoorlijk hoor. alleen dan meer van t "rugby groot breed veel bier" type

net als de bokkenrijders en soixante neuf bij SSR enzo.
stereotypen, ik ben klein en drink bier met mate maar toch ga ik binnenkort bij de tempeliers
pi_63510637
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:35 schreef motorbloempje het volgende:
hier heb je gewoon de 'actieve leden' en de 'mensen die je nooit ziet'
Die categorieën kennen wij ook nog Ik behoor momenteel tot de laatste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')