abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:40:33 #151
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510718
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:36 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

stereotypen, ik ben klein en drink bier met mate maar toch ga ik binnenkort bij de tempeliers
ija maar t ging nu over t algemene beeld he? dan beland je al gauw in stereotypen.

ik ken trws voornamelijk leuke SSR-ers, leuke Augustijnen, stomme Quinten en een enkele leuke Minervaan (zoeentje met geld die er zit omdat t zo hoort) oh en gezellige maar vage Catenianen

om dus nog even tot TS te spreken zou ik in A'dam nooooit bij t Lanx gaan... als je iets corporaals wilt doe dan t corps, en zoek anders een leuke kleine vereniging, waar je fijn actief kunt zijn enzo...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:41:41 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63510769
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:37 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Die categorieën kennen wij ook nog Ik behoor momenteel tot de laatste
ik val in de categorie "meubilair" van die ouwe sokken met veel te veel meningen, al veel te actief geweest en t nog niet los kunnen laten enzo...
pi_63510783
ik tot de eerste

maar nu ga ik even naar het universitair sportcentrum, waar ik iedereen die in Nijmegen gaat studeren aanraad om lid van te worden

60 euro per jaar en dan gewoon zorgeloos sporten zoveel als je wilt
ga nu spinnen en doe elke donderdag een cursus kickboksen!
Ook in Leiden zit zoiets geloof ik, dus mocht je nog wat tijd overhouden (en geld ), schroom niet en krijg ook een goddelijk lichaam
Ja doei.
pi_63510815
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
ik tot de eerste

maar nu ga ik even naar het universitair sportcentrum, waar ik iedereen die in Nijmegen gaat studeren aanraad om lid van te worden

60 euro per jaar en dan gewoon zorgeloos sporten zoveel als je wilt
ga nu spinnen en doe elke donderdag een cursus kickboksen!
Ook in Leiden zit zoiets geloof ik, dus mocht je nog wat tijd overhouden (en geld ), schroom niet en krijg ook een goddelijk lichaam
Voor een goddelijk lichaam zou ik toch echt gaan roeien En nee, ik ben geen lid bij het Zwanennest.
pi_63510825
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:40 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ija maar t ging nu over t algemene beeld he? dan beland je al gauw in stereotypen.

ik ken trws voornamelijk leuke SSR-ers, leuke Augustijnen, stomme Quinten en een enkele leuke Minervaan (zoeentje met geld die er zit omdat t zo hoort) oh en gezellige maar vage Catenianen

om dus nog even tot TS te spreken zou ik in A'dam nooooit bij t Lanx gaan... als je iets corporaals wilt doe dan t corps, en zoek anders een leuke kleine vereniging, waar je fijn actief kunt zijn enzo...
Precies, LANX is het wannabe corps Oh en Catena is wel leuk. Is een zustervereniging van ons
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63510871
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Precies, LANX is het wannabe corps Oh en Catena is wel leuk. Is een zustervereniging van ons
Is niet elke AHC vereniging wannabe corps? Overigens zijn de echte neppe mensen de abonnees van het ESC
pi_63510923
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:45 schreef Koert het volgende:

[..]

Is niet elke AHC vereniging wannabe corps? Overigens zijn de echte neppe mensen de abonnees van het ESC
Nou, Carolus Magnus iig wel Het Eindhovens Studenten Corps noemt zich wel een corps, maar behoort niet tot de echte corpora. FAIL
pi_63510924
LANX is net als Quintus beetje vreemde eend in de bijt bij het AHC of Sint Olof das pas een sneue vereniging
pi_63510953
LANX en het corps vergelijken
pi_63510990
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nou, Carolus Magnus iig wel Het Eindhovens Studenten Corps noemt zich wel een corps, maar behoort niet tot de echte corpora. FAIL
Zou ik ze daarom nep noemen?
pi_63511003
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:48 schreef lienelien het volgende:
LANX en het corps vergelijken
Wat is dan het verschil (behalve de banden met andere verenigingen)?

Want van wat ik heb gehoord (ook van LANX -leden!) is dat het een beetje wannabe corps is en niet echt leuk
pi_63511018
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:49 schreef Koert het volgende:

[..]

Zou ik ze daarom nep noemen?
Daarom dus
pi_63511026
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:40 schreef kwakveense het volgende:

Het gaat toch niet om de mate van corporaliteit? Het corps in a'dam is een vereniging die zó groot is dat je slechts een klein gedeelte kent, je hebt érg veel verplichtingen, en het kost je aardig wat. Lanx heeft zo'n 900 leden, waarvan de helft echt actief, en die ken je vrijwel allemaal op z'n minst van naam. En ook bij lanx kan je fijn actief zijn
pi_63511052
En hoe zit het met de verplichtingen bij LANX? 900 leden vind ik nog steeds veel trouwens, die ken je ook lang niet allemaal.
pi_63511125
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:50 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil (behalve de banden met andere verenigingen)?
Het zijn 2 totaal verschillende verenigingen. Van oorsprong (VU en UvA) ledenaantallen, verplichte dingen, kosten, soort leden, enz enz. Je vergelijkt het corps toch ook niet met AEGEE?
quote:
Want van wat ik heb gehoord (ook van LANX -leden!) is dat het een beetje wannabe corps is en niet echt leuk
Wát is een wannebe corps dan volgens jou? Dat ze ook regels en tradities hebben? Logisch, dat heeft iedere vereniging. Of omdat ze een ontgroening hebben? Die is er om dezelfde reden als dat er een ontgroening is bij zó veel andere verenigingen. En tuurlijk kan je als Lanx lid de vereniging niet leuk vinden, dan heb je dus gewoon de verkeerde keuze gemaakt
pi_63511176
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:51 schreef Ewelina het volgende:
En hoe zit het met de verplichtingen bij LANX?
1x per week borrel, verder hangt het van je dispuut af
quote:
900 leden vind ik nog steeds veel trouwens, die ken je ook lang niet allemaal.
Nee, niet allemaal idd. Maar van je borrelavond (staan zo'n 10 disputen) ken je sws iedereen wel, en veel andere (actieve) mensen ken je dan ook wel.
pi_63511190
LANX is het coor van de VU
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 november 2008 @ 16:56:09 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63511209
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:05 schreef mrkanarie het volgende:
Roeien is dé perfecte combinatie tussen sporten en het studentenleven. Aan de ene kant kun je net zo fanatiek sporten als je wilt, aan de andere kant kun je net zo fanatiek binnen de vereniging zijn als je wilt (borrels, commissies, allemaal vrij). Roeien!
Comporoeiers

Wedstrijdroeien
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_63511287
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Comporoeiers

Wedstrijdroeien

Eerst blikken dan blaten, selectant
pi_63511479
Wat is het verschil tussen de verplichtingen dan? Van wat ik weet is dat ze allebei een redelijk corporaal karakter hebben, en dat er al een hele tijd een soort van vijandschap is tussen LANX en het ASC. Wat ik onder 'wannabe' versta, is als iets nageaapt wordt. En ik denk wel dat er e.e.a. van het corps is afgekeken bij de oprichting van LANX. Je moet bij allebei ook verplicht bij een dispuut, dacht ik.

Maar wat ook niet meehelpt, is dat Carolus Magnus bijvoorbeeld eerst geprobeerd heeft om lid te worden dan het corpsverbond,en daarna pas bij het AHC verbond kwam

Ik zie nu trouwens wel een verschillende achtergrond, het AHC verbond is katholiek en dat van het corps protestants. Alleen strookt dat niet met mijn kennis van de achtergrond van de VU, waaraan LANX verbonden is/was. Ik vraag me af of die lui niet eerst geprobeerd hebben lid te worden van het corpsverbond

[ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 25-11-2008 17:16:30 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:07:30 #171
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63511570
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:55 schreef Originele_Naam het volgende:
LANX is het coor van de VU
Het 'coor' ja.
Primum non nocere
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:15:01 #172
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63511794
Oh, en alhoewel het niet mijn topic is: bedankt voor de vele interessante reacties tot nu toe
Primum non nocere
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:18:35 #173
233785 Lucanus
Crescit in adversis virtus
pi_63513482
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Wat is het verschil tussen de verplichtingen dan? Van wat ik weet is dat ze allebei een redelijk corporaal karakter hebben, en dat er al een hele tijd een soort van vijandschap is tussen LANX en het ASC. Wat ik onder 'wannabe' versta, is als iets nageaapt wordt. En ik denk wel dat er e.e.a. van het corps is afgekeken bij de oprichting van LANX. Je moet bij allebei ook verplicht bij een dispuut, dacht ik.

Maar wat ook niet meehelpt, is dat Carolus Magnus bijvoorbeeld eerst geprobeerd heeft om lid te worden dan het corpsverbond,en daarna pas bij het AHC verbond kwam

Ik zie nu trouwens wel een verschillende achtergrond, het AHC verbond is katholiek en dat van het corps protestants. Alleen strookt dat niet met mijn kennis van de achtergrond van de VU, waaraan LANX verbonden is/was. Ik vraag me af of die lui niet eerst geprobeerd hebben lid te worden van het corpsverbond
De VU is gereformeerd, dat is iets anders dan normaal protestants. Samen met de oprichting van de Vu (en LANX) ging de verzuiling in Nederland in werking. Vrij historisch clubje dus

tegenwoordig is LANX gewoon de AHC variant van Amsterdam. Over het algemeen zijn dat net als de corpera grote actieve verenigingen. Het enige is dat LANX itt Quintus en Albertus nog wel verbonden is aan een Uni.

AHC en corpera kennen een andere soort geschiedenis en daardoor verschillen ze van karakter ook met elkaar, na de oorlog zijn veel AHC verenigingen wel gevraagd om zichzelf aan te sluiten bij het ASV, maar vanwege geloofsdingetjes is niemand daar op ingegaan

Er zou een soort van strijd moeten zijn tussen het AHC en ASV gebeuren.. Maar in de praktijk merk je daar geen zak van, bij beide zit een beetje hetzelfde soort gasten en ze hebben een beetje hetzelfde soort dingen. Enkel verschillen de tradities en gebruiken wel behoorlijk sterk. Corpera zijn vaak wel wat groter dan AHC en kennen wat langere groentijden.
pi_63514019
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:09 schreef kwakveense het volgende:
oh en augustinus heeft dus helemaal geen ontgroening. niet dat ik er dan wel lid zou worden, maar toch
Volgens mij ken je Augustinus niet echt goed. Er is inderdaad niet echt een ontgroening maar wel een KMT waar je een hele week door de modder aan het kruipen bent . Afkopen is niet mogelijk, meedoen of je wordt geen lid.

Daarnaast hebben alle disputen (waar praktisch alle actieve leden bij zitten) een ontgroening die wel dergelijk wat voorstelt. Of dit nou een voordeel is of niet.

Discovereniging is ook onzin, er is 1 disco op vrijdag. Daarnaast borrelen de jaarclubs op maandag en de disputen op Woensdag. Dat er op vrijdag veel mensen zijn klopt, ook een hoop externen (intro's).

Ik heb echt zo'n vreselijke hekel aan mensen die dingen roepen terwijl ze het eigenlijk niet weten. Jij bent daar een goed voorbeeld van . Tempeliers corporaal . Nogmaals, dingen verkondigen terwijl je het niet weet .

[ Bericht 8% gewijzigd door ChRoNiC op 25-11-2008 18:42:23 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:09:11 #175
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63515051
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:37 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Volgens mij ken je Augustinus niet echt goed. Er is inderdaad niet echt een ontgroening maar wel een KMT waar je een hele week door de modder aan het kruipen bent . Afkopen is niet mogelijk, meedoen of je wordt geen lid.

Daarnaast hebben alle disputen (waar praktisch alle actieve leden bij zitten) een ontgroening die wel dergelijk wat voorstelt. Of dit nou een voordeel is of niet.

Discovereniging is ook onzin, er is 1 disco op vrijdag. Daarnaast borrelen de jaarclubs op maandag en de disputen op Woensdag. Dat er op vrijdag veel mensen zijn klopt, ook een hoop externen (intro's).

Ik heb echt zo'n vreselijke hekel aan mensen die dingen roepen terwijl ze het eigenlijk niet weten. Jij bent daar een goed voorbeeld van . Tempeliers corporaal . Nogmaals, dingen verkondigen terwijl je het niet weet .
zeg, doe ns niet zo onaardig! over de KMT heb ik me dan vergist, verkeerd onthouden blijkbaar al is de NKT wel korter, toch? bovendien doet augustinus er alles aan om mensen te laten geloven dat die week KMT geen ontgroening is maar een gezellig kennismakingskamp. t is ook wel een klasse anders modder kruipen dan bij t corps...

en ik weet bést waar ik het over heb, ik ken vrij veel augustijnen! ik ben juist helemaal geen blaatschaap dat ongefundeerde dingen roept

de mensen die lid zijn die ik ken lopen uiteen van mannetjes die ik persoonlijk corporaal/ballerig in hun gedrag vind en die blijkbaar toevallig lid zijn van de tempeliers (vandaar de generalisatie) tot meisjes die echt alleen af en toe eten met hun jaarclubje, scheppen als t verplicht is, en op vrijdag gaan disco'en. Het begrip dixo lid is breed bekend in Leiden als het om zulke mensen gaat bij Augustinus, dat verzin ik niet.

Verder ken ik ook een aantal hele aardige gasten die een jaarclub hebben en die in wat commissies of subszitten, maar helemaal niet bij een dispuut lid zijn.

heb je mij trouwens horen beweren dat er helemaalgeen dispuutsontgroeningen zijn? zelfs bij SSr hebben ze disputsontroeningen...
er zullen best veel mensen bij een dispuut zitten ook bij stinus, maar t is niet een verplichting van verticale verbanden zoals bij Quintus waar ze zogenaamd geen ontgroeningen meer hebben, behalve dan bij vrijwel elk dispuu, waar je dus verplicht bij moett.

Ken zelf overigens meer augustijnen die géén dispuut hebben dan die er wel één hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakveense op 25-11-2008 19:16:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')