ija maar t ging nu over t algemene beeld he? dan beland je al gauw in stereotypen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:36 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
stereotypen, ik ben klein en drink bier met mate maar toch ga ik binnenkort bij de tempeliers
ik val in de categorie "meubilair" van die ouwe sokken met veel te veel meningen, al veel te actief geweest en t nog niet los kunnen laten enzo...quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Die categorieën kennen wij ook nogIk behoor momenteel tot de laatste
Voor een goddelijk lichaam zou ik toch echt gaan roeienquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
ik tot de eerste
maar nu ga ik even naar het universitair sportcentrum, waar ik iedereen die in Nijmegen gaat studeren aanraad om lid van te worden
60 euro per jaar en dan gewoon zorgeloos sporten zoveel als je wilt![]()
ga nu spinnen en doe elke donderdag een cursus kickboksen!
Ook in Leiden zit zoiets geloof ik, dus mocht je nog wat tijd overhouden (en geld), schroom niet en krijg ook een goddelijk lichaam
![]()
Precies, LANX is het wannabe corpsquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:40 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ija maar t ging nu over t algemene beeld he? dan beland je al gauw in stereotypen.
ik ken trws voornamelijk leuke SSR-ers, leuke Augustijnen, stomme Quinten en een enkele leuke Minervaan (zoeentje met geld die er zit omdat t zo hoort) oh en gezellige maar vage Catenianen
om dus nog even tot TS te spreken zou ik in A'dam nooooit bij t Lanx gaan... als je iets corporaals wilt doe dan t corps, en zoek anders een leuke kleine vereniging, waar je fijn actief kunt zijn enzo...
Is niet elke AHC vereniging wannabe corps? Overigens zijn de echte neppe mensen de abonnees van het ESCquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Precies, LANX is het wannabe corpsOh en Catena is wel leuk. Is een zustervereniging van ons
Nou, Carolus Magnus iig welquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:45 schreef Koert het volgende:
[..]
Is niet elke AHC vereniging wannabe corps? Overigens zijn de echte neppe mensen de abonnees van het ESC
Zou ik ze daarom nep noemen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nou, Carolus Magnus iig welHet Eindhovens Studenten Corps noemt zich wel een corps, maar behoort niet tot de echte corpora. FAIL
Wat is dan het verschil (behalve de banden met andere verenigingen)?quote:
Daarom dusquote:
Het gaat toch niet om de mate van corporaliteit? Het corps in a'dam is een vereniging die zó groot is dat je slechts een klein gedeelte kent, je hebt érg veel verplichtingen, en het kost je aardig wat. Lanx heeft zo'n 900 leden, waarvan de helft echt actief, en die ken je vrijwel allemaal op z'n minst van naam. En ook bij lanx kan je fijn actief zijnquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:40 schreef kwakveense het volgende:
om dus nog even tot TS te spreken zou ik in A'dam nooooit bij t Lanx gaan... als je iets corporaals wilt doe dan t corps, en zoek anders een leuke kleine vereniging, waar je fijn actief kunt zijn enzo...
Het zijn 2 totaal verschillende verenigingen. Van oorsprong (VU en UvA) ledenaantallen, verplichte dingen, kosten, soort leden, enz enz. Je vergelijkt het corps toch ook niet met AEGEE?quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:50 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil (behalve de banden met andere verenigingen)?
Wát is een wannebe corps dan volgens jou? Dat ze ook regels en tradities hebben? Logisch, dat heeft iedere vereniging. Of omdat ze een ontgroening hebben? Die is er om dezelfde reden als dat er een ontgroening is bij zó veel andere verenigingen. En tuurlijk kan je als Lanx lid de vereniging niet leuk vinden, dan heb je dus gewoon de verkeerde keuze gemaaktquote:Want van wat ik heb gehoord (ook van LANX -leden!) is dat het een beetje wannabe corps is en niet echt leuk
1x per week borrel, verder hangt het van je dispuut afquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:51 schreef Ewelina het volgende:
En hoe zit het met de verplichtingen bij LANX?
Nee, niet allemaal idd. Maar van je borrelavond (staan zo'n 10 disputen) ken je sws iedereen wel, en veel andere (actieve) mensen ken je dan ook wel.quote:900 leden vind ik nog steeds veel trouwens, die ken je ook lang niet allemaal.
Comporoeiersquote:Op dinsdag 25 november 2008 00:05 schreef mrkanarie het volgende:
Roeien is dé perfecte combinatie tussen sporten en het studentenleven. Aan de ene kant kun je net zo fanatiek sporten als je wilt, aan de andere kant kun je net zo fanatiek binnen de vereniging zijn als je wilt (borrels, commissies, allemaal vrij). Roeien!
quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Comporoeiers
Wedstrijdroeien
De VU is gereformeerd, dat is iets anders dan normaal protestants. Samen met de oprichting van de Vu (en LANX) ging de verzuiling in Nederland in werking. Vrij historisch clubje dusquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Wat is het verschil tussen de verplichtingen dan? Van wat ik weet is dat ze allebei een redelijk corporaal karakter hebben, en dat er al een hele tijd een soort van vijandschap is tussen LANX en het ASC. Wat ik onder 'wannabe' versta, is als iets nageaapt wordt. En ik denk wel dat er e.e.a. van het corps is afgekeken bij de oprichting van LANX. Je moet bij allebei ook verplicht bij een dispuut, dacht ik.
Maar wat ook niet meehelpt, is dat Carolus Magnus bijvoorbeeld eerst geprobeerd heeft om lid te worden dan het corpsverbond,en daarna pas bij het AHC verbond kwam
Ik zie nu trouwens wel een verschillende achtergrond, het AHC verbond is katholiek en dat van het corps protestants. Alleen strookt dat niet met mijn kennis van de achtergrond van de VU, waaraan LANX verbonden is/was. Ik vraag me af of die lui niet eerst geprobeerd hebben lid te worden van het corpsverbond
Volgens mij ken je Augustinus niet echt goed. Er is inderdaad niet echt een ontgroening maar wel een KMT waar je een hele week door de modder aan het kruipen bentquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:09 schreef kwakveense het volgende:
oh en augustinus heeft dus helemaal geen ontgroening. niet dat ik er dan wel lid zou worden, maar toch
zeg, doe ns niet zo onaardig!quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:37 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Volgens mij ken je Augustinus niet echt goed. Er is inderdaad niet echt een ontgroening maar wel een KMT waar je een hele week door de modder aan het kruipen bent. Afkopen is niet mogelijk, meedoen of je wordt geen lid.
Daarnaast hebben alle disputen (waar praktisch alle actieve leden bij zitten) een ontgroening die wel dergelijk wat voorstelt. Of dit nou een voordeel is of niet.
Discovereniging is ook onzin, er is 1 disco op vrijdag. Daarnaast borrelen de jaarclubs op maandag en de disputen op Woensdag. Dat er op vrijdag veel mensen zijn klopt, ook een hoop externen (intro's).
Ik heb echt zo'n vreselijke hekel aan mensen die dingen roepen terwijl ze het eigenlijk niet weten. Jij bent daar een goed voorbeeld van. Tempeliers corporaal
. Nogmaals, dingen verkondigen terwijl je het niet weet
![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |