Heb je er gestudeerd?quote:Op maandag 26 juli 2010 16:48 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ceres natuurlijk. Alhoewel Wageningen wel écht een karige studentenstad is.
Ik hoorde ook iets over fysiek contact, bizar. Denk dat het heel erg overdreven is, zoals eigenlijk altijd het geval is.quote:
begin dan zelf te vertellenquote:Op woensdag 15 september 2010 18:46 schreef Smart_ass het volgende:
Kickje!
Nog mensen geweest die ontgroening hebben gelopen? TS bijvoorbeeld? En zo ja, hoe is het bevallen? Ben wel benieuwd.
Welke vereniging?quote:Op woensdag 15 september 2010 20:25 schreef Apfelsaft het volgende:
Ben als begeleiding meegeweest op ontgroening. Ben ook wel benieuwd naar reacties hier
Aegir is een corporale bedoening met de nadruk op alles behalve roeienquote:Op maandag 26 juli 2010 18:42 schreef Slickk het volgende:
Ik wil graag bij een studentenroeivereniging in Groningen. Toevallig iemand in dit topic die daarvan lid is en wat ik ongeveer kan verwachten? Ik weet dat er twee verenigingen zijn, namelijk Gyas en Aegir. Wat is het verschil? Ik ben wel tweedejaars, maar dat moet geen probleem zijn lijkt me. Wil het ook wel tijdens de introductieweek (keiweek) gaan vragen bij de sportmarkt (vorig jaar niet bij sportmarkt geweest, te brak), maar misschien ben ik dit jaar nog op vakantie tijdens de Keiweek dus vandaar.
Er zijn mensen met stokken geslagen waarvan minstens een naar de eerste hulp moest en daardoor met de KMT moet stoppen.quote:Op donderdag 16 september 2010 07:48 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Ik hoorde ook iets over fysiek contact, bizar. Denk dat het heel erg overdreven is, zoals eigenlijk altijd het geval is.
Schijnt gebeurd te zijn tijdens het "opstandsritueel" waarbij ze proberen zo ver te pushen dat de feuten in opstand komen tegen de zgn. kampbeulen. Echter, dit jaar was nogal onderdanig en aldus moesten ze veel verder gaan dan de bedoeling was voordat er ook maar piep uitkwam bij de feutjes.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:34 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Er zijn mensen met stokken geslagen waarvan minstens een naar de eerste hulp moest en daardoor met de KMT moet stoppen.
Deze persoon doet dezelfde opleiding als ik nu doe, en heb hem uitgebreid gesproken. Op zich gebeurden daar de standaard dingen, iig destijds in Utrecht moet ik zo ongeveer hetzelfde doen. Maar mensen slaan anders dan een vlakke, zeker met een stok, dat kan echt niet.
Precies, dat heb ik ook gehoord. Ik vind het een vreemd verhaal, mijn ervaring is dat zo'n ontgroening tot in de puntjes is uitgedacht en alles wat er gebeurt staat bij ons ook daadwerkelijk in het draaiboek (dat van tevoren is gecontroleerd door een commissie van de uni). Misschien dat er in Delft minder toezicht is vanuit de uni...quote:Op donderdag 16 september 2010 17:34 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Er zijn mensen met stokken geslagen waarvan minstens een naar de eerste hulp moest en daardoor met de KMT moet stoppen.
Deze persoon doet dezelfde opleiding als ik nu doe, en heb hem uitgebreid gesproken. Op zich gebeurden daar de standaard dingen, iig destijds in Utrecht moet ik zo ongeveer hetzelfde doen. Maar mensen slaan anders dan een vlakke, zeker met een stok, dat kan echt niet.
Delft is sowieso een beetje losgeslagen. Dat krijg je met een TU + corporaal karakter hè... Sociaal minder vaardige lui die het hoog in de bol krijgenquote:Op donderdag 16 september 2010 17:45 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Precies, dat heb ik ook gehoord. Ik vind het een vreemd verhaal, mijn ervaring is dat zo'n ontgroening tot in de puntjes is uitgedacht en alles wat er gebeurt staat bij ons ook daadwerkelijk in het draaiboek (dat van tevoren is gecontroleerd door een commissie van de uni). Misschien dat er in Delft minder toezicht is vanuit de uni...
dit is wel eenquote:Op donderdag 16 september 2010 17:44 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Schijnt gebeurd te zijn tijdens het "opstandsritueel" waarbij ze proberen zo ver te pushen dat de feuten in opstand komen tegen de zgn. kampbeulen. Echter, dit jaar was nogal onderdanig en aldus moesten ze veel verder gaan dan de bedoeling was voordat er ook maar piep uitkwam bij de feutjes.
Als je je met een stok laat slaan ben je ook echt wel een laffe feut hoorquote:Op donderdag 16 september 2010 17:34 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ik roei nu een tweetal weken bij Aegir en heb het ontzettend naar mijn zin. Geen flauwe ontgroening of iets dergelijks maar veel leuke mensen.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:34 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Aegir is een corporale bedoening met de nadruk op alles behalve roeien
Ik ben er vaak zat geweest toen ik nog in Groningen studeerde, niet heel recent maar ook weer geen decennia geleden. Vond het altijd maar een geforceerde bedoening. Veel gebral, jasje dasje, zwaar vs. licht, jaarsindeling op de borrelvloer; allemaal zaken waar ze bij Aegir veel te veel waarde aan hechtten voor een roeivereniging, als je het mij vraagt. De andere roeivereniging waar ik ervaring mee heb is Nereus in Amsterdam en daar vond ik dat veel minder.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:02 schreef Slickk het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ik roei nu een tweetal weken bij Aegir en heb het ontzettend naar mijn zin. Geen flauwe ontgroening of iets dergelijks maar veel leuke mensen.Gelukkig lang niet zo veel 'kakkers' als ik had verwacht (in tegenstelling wat er bij Vindicat rondloopt...) en Aegir is liefde.
Het ligt helemaal aan jezelf wat je wilt qua verhouding roeien/zuipen (wedstrijd/competitieroeien). Het is een corporale vereniging en dochtervereniging van Vindicat dus dingen als jasje dasje is niet zo verrassend lijkt me. Was even wennen voor mij maar vind alle tradities wel wat hebben. Aan de prestaties kun je aflezen dat Aegir niet alleen maar een zuipvereniging is, lijkt me.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:05 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik ben er vaak zat geweest toen ik nog in Groningen studeerde, niet heel recent maar ook weer geen decennia geleden. Vond het altijd maar een geforceerde bedoening. Veel gebral, jasje dasje, zwaar vs. licht, jaarsindeling op de borrelvloer; allemaal zaken waar ze bij Aegir veel te veel waarde aan hechtten voor een roeivereniging, als je het mij vraagt. De andere roeivereniging waar ik ervaring mee heb is Nereus in Amsterdam en daar vond ik dat veel minder.
Wedstrijdroeien is een ander verhaal natuurlijk, en daar heeft iedere roeivereniging de resultaten aan te danken. Competitieroeien bij Aegir vind ik echter een grote grap. Als je niet wilt/kunt wedstrijdroeien, maar wel bij een roeivereniging gaat in de eerste plaats omdat je wilt roeien, dan heb je m.i. aan Aegir geen goede. Het ligt natuurlijk niet helemaal aan jezelf, omdat je niet (meteen) in je eentje kunt gaan roeien. Je moet een bak zien te vinden die er ook zo over denkt als jij, en het aanbod bij Aegir vond ik nogal schaars. Als je het als een soort studentenvereniging ziet met een beetje roeien erbij: prima. Jasje dasje is verder in dat kader dus no problemo, alleen heeft dat met roeien geen donder te maken natuurlijkquote:Op donderdag 16 september 2010 20:10 schreef Slickk het volgende:
[..]
Het ligt helemaal aan jezelf wat je wilt qua verhouding roeien/zuipen (wedstrijd/competitieroeien). Het is een corporale vereniging en dochtervereniging van Vindicat dus dingen als jasje dasje is niet zo verrassend lijkt me. Was even wennen voor mij maar vind alle tradities wel wat hebben. Aan de prestaties kun je aflezen dat Aegir niet alleen maar een zuipvereniging is, lijkt me.
En? Nog lid geworden?quote:Op zondag 25 juli 2010 17:11 schreef Jac0b01 het volgende:
Iemand een suggestie voor een studentenvereniging in Wageningen?
Ik zoek een vereniging van het formaat extreem
Veritas is lid van het AHG, uit ervaringen van anderen weet ik dat die verenigingen veel tradities en minder ballen hebben. Betekent niet dat er geen ballen zijn.quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:50 schreef Granaatappel het volgende:
Jammer dat het Corps vaak van die enorme ballen heeft, dat staat me echt tegen. De tradities van het Corps vind ik prachtig in alle opzichten, echter de mensen die er rond lopen staan me niet aan.
Jammer jammer.
P.S. Soort vereniging wat ik zoek, is dat een beetje vergelijkbaar met Veritas e.d.?
Ja beetje jammer in mijn situatie. Ik studeer in Tilburg en de AHC vereniging daar is het TSC Sint Olof. Deze vereniging pretendeert een Corps te zijn wat het officieel niet is (aangezien het aangesloten is bij het AHC). Je kunt dus al raden wat voor mensen daar rond lopen. Verder heeft Tilburg niet meer vereniging uitgezonderd Plato en Vidar (roeivereniging).quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:20 schreef themole het volgende:
[..]
Veritas is lid van het AHG, uit ervaringen van anderen weet ik dat die verenigingen veel tradities en minder ballen hebben. Betekent niet dat er geen ballen zijn.
Waar blijven jullie toch altijd die vooroordelen vandaan halen? Een klein percentage voldoet misschien aan het prototype waar jij op doelt. Hebben "ballen" jouw ooit iets misdaan?quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:50 schreef Granaatappel het volgende:
Jammer dat het Corps vaak van die enorme ballen heeft, dat staat me echt tegen. De tradities van het Corps vind ik prachtig in alle opzichten, echter de mensen die er rond lopen staan me niet aan.
Jammer jammer.
P.S. Soort vereniging wat ik zoek, is dat een beetje vergelijkbaar met Veritas e.d.?
Als jij de leden van Olof niet kent, dan weet je niet waar je over praat óf je bent er één van.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:08 schreef famousje het volgende:
[..]
Waar blijven jullie toch altijd die vooroordelen vandaan halen? Een klein percentage voldoet misschien aan het prototype waar jij op doelt. Hebben "ballen" jouw ooit iets misdaan?
Dat is inderdaad jammer. Mag ik vragen bij welke Corps je dan zit?quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:35 schreef MitchLeary het volgende:
Ik ben ook lid geworden. Van te voren was er al twijfel, en na de ontgroening had ik eigenlijk al niet meer zo'n zin om lid te zijn. Mensen van mijn eigen jaar zijn wel relaxt, maar de Hoge Heren () en de andere lui die denken dat ze heel wat zijn, zijn gewoon een paar onnozelen. Verder willen ze je de hele tijd pushen om bij een of andere commissie te gaan, kost het voor mijn financiele situatie behoorlijk wat geld en word je als eerstejaars geregeld als stront behandeld.
Ik vind 't alleen wel chill om er een keer per week ofzo wat te gaan drinken, maar dat is het dan ook. Denk dat ik het nog ff aankijk en nog een jaarclub vorm enzo, maar als het me dan nog niet bevalt dan zien ze me gewoon niet meer. Jammer van de contributie, maar het is toch niet wat ik had verwacht
Dat pushen voor commissies is heel erg normaal, dat gebeurt bij elke vereniging omdat zonder commissies simpelweg geen vereniging kan bestaan. Bedenk wel dat alle activiteiten wel moeten worden georganiseerd op een of andere manier. Zonder die commissies geen mooie feesten + spelavonden enz.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:35 schreef MitchLeary het volgende:
Ik ben ook lid geworden. Van te voren was er al twijfel, en na de ontgroening had ik eigenlijk al niet meer zo'n zin om lid te zijn. Mensen van mijn eigen jaar zijn wel relaxt, maar de Hoge Heren () en de andere lui die denken dat ze heel wat zijn, zijn gewoon een paar onnozelen. Verder willen ze je de hele tijd pushen om bij een of andere commissie te gaan, kost het voor mijn financiele situatie behoorlijk wat geld en word je als eerstejaars geregeld als stront behandeld.
Ik vind 't alleen wel chill om er een keer per week ofzo wat te gaan drinken, maar dat is het dan ook. Denk dat ik het nog ff aankijk en nog een jaarclub vorm enzo, maar als het me dan nog niet bevalt dan zien ze me gewoon niet meer. Jammer van de contributie, maar het is toch niet wat ik had verwacht
Je zit zeker bij augustinusquote:Op maandag 27 september 2010 02:11 schreef love_sharon het volgende:
Tja ik ben dit jaar lid geworden van eens studentenvereniging in Leiden en sommige vooroordelen zijn helemaal waar maar daar tegenover vind ik dat er duidelijk pluspunten zijn om lid te zijn van een vereniging.
Waarschijnlijk als ik had geweten hoeveel energie, tijd en moeite je er nu vooral in het begin in moet steken had ik er nog een paar keer over nagedacht. Maar als het iets is wat je echt leuk lijkt dan is het zeker alles waard!
Tja niet zo raar dat je met bijv. 28 jaar niet helemaal er tussen past. Je jaargenoten zijn 18-21 meestal dus dat geeft al wel een aardig verschil.quote:Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Nick_Taken het volgende:
De meeste verenigingen kom je al niet meer binnen als je ouder dan 24/25 bent.
Gezelligheidsverenigingen zijn weer een ander verhaal maar daar ook heb ik gemerkt dat 29/30 jarige worden weggekeken zeg maar. Je kunt dan beter gaan sporten ofzo dan kroeghangen met jongeren die je er waarschijnlijk toch wel uitzuipt. Ook heb je waarschijnlijk een volwassenere instelling waar, en ik zeg het eerlijk, studenten eigenlijk overjarige pubers zijn. Het is zeer leuk, eerlijk waar, maar ik denk dat oudere mensen er niet tussen passen en ze met een leeftijdsstop dit soort mensen willen behoeden voor een teleurstelling.
Ik weet dat alle Minervasjaarsjes vanavond kapot gezooid gaan wordenquote:Haha en wat weet jij dan van Minerva meisjes he?
Maar goed dan dat ik misschien wel geen Minerva meisje benquote:Op maandag 27 september 2010 14:42 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik weet dat alle Minervasjaarsjes vanavond kapot gezooid gaan worden
Jammerquote:Op maandag 27 september 2010 14:47 schreef love_sharon het volgende:
[..]
Maar goed dan dat ik misschien wel geen Minerva meisje ben
Ja, dat idee had ik dus ook. Natuurlijk zitten er ook 19jarigen tussen die wat volwassener zijn, maar meesten willen nog adolescent zijn zeg maar en die tijd heb ik inmiddels al gehad. En dat uitzuipen haha dat klopt welquote:Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Nick_Taken het volgende:
De meeste verenigingen kom je al niet meer binnen als je ouder dan 24/25 bent.
Gezelligheidsverenigingen zijn weer een ander verhaal maar daar ook heb ik gemerkt dat 29/30 jarige worden weggekeken zeg maar. Je kunt dan beter gaan sporten ofzo dan kroeghangen met jongeren die je er waarschijnlijk toch wel uitzuipt. Ook heb je waarschijnlijk een volwassenere instelling waar, en ik zeg het eerlijk, studenten eigenlijk overjarige pubers zijn. Het is zeer leuk, eerlijk waar, maar ik denk dat oudere mensen er niet tussen passen en ze met een leeftijdsstop dit soort mensen willen behoeden voor een teleurstelling.
Minerva voelen zich sowieso te hoog voor Fok en ze worden toch geslacht in de disputen like you saidquote:
Ik ben lid van Minerva, maar voel me niet per definitie te hoog voor Fok. Ouderwets gevalletje van alles over 1 kam scheren. Dit soort kortzichtigheden kunnen weleens ten grondslag liggen aan het feit dat je hier idd niet veel corpsleden tegenkomt.quote:Op woensdag 29 september 2010 02:21 schreef RickL het volgende:
[..]
Minerva voelen zich sowieso te hoog voor Fok en ze worden toch geslacht in de disputen like you said![]()
Helemaal mee eens. Onzin die vooroordelen van zich beter voelen. Ieder zijn ding.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:47 schreef famousje het volgende:
[..]
Ik ben lid van Minerva, maar voel me niet per definitie te hoog voor Fok. Ouderwets gevalletje van alles over 1 kam scheren. Dit soort kortzichtigheden kunnen weleens ten grondslag liggen aan het feit dat je hier idd niet veel corpsleden tegenkomt.
Dit dus en eventueel slechte trollquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Die opmerking moest je ook niet te serieus nemen hoor...
Denk ik.
rightquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:43 schreef Snoesje_ het volgende:
Ik ben lid. Maar de helft van alle dingen in dit topic is bij ons echt heel anders.
Hier staat allemaal onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |