quote:Op donderdag 20 november 2008 20:01 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors
Net income ▼ US$ -38.732 Billion (2007)[5]
Nee, zo'n bailout gaat lang werken.
Het kan niet anders dat er een gecoördineerd iets achter zit. Dit soort plotselinge stijgingen over een breed front komt niet doordat er 'gewoon' gehandeld wordtquote:Op donderdag 20 november 2008 19:36 schreef Lassekjus het volgende:
Mensen, nu ophouden met het PPT... het is vraag en aanbod. Elke keer als de index STIJGT=) in de usa moet het volgens vele hier het ppt hier achter zitten.
Dat lijkt idd het volgende slachtoffer van de crisis te worden... En idd. party danquote:Op donderdag 20 november 2008 20:11 schreef star_gazer het volgende:
Als citigroup klapt, wordt het pas écht feest
Samen met GM, op naar de 5000 ptquote:Op donderdag 20 november 2008 20:11 schreef star_gazer het volgende:
Als citigroup klapt, wordt het pas écht feest
Helemaal niet aangezien Bush al heeft aangegeven om zijn veto te gebruiken...quote:Op donderdag 20 november 2008 20:01 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors
Net income ▼ US$ -38.732 Billion (2007)[5]
Nee, zo'n bailout gaat lang werken.
mooi, want de 1,155 waarvoor ik vanmorgen tankte is natuurlijk nog te hoogquote:Op donderdag 20 november 2008 20:16 schreef Magpie het volgende:
Olie doet weer een aanval op de $50!
Daar issie vandaag al onder geweest toch?quote:Op donderdag 20 november 2008 20:16 schreef Magpie het volgende:
Olie doet weer een aanval op de $50!
Dat gaat de komende weken nog wel verder dalen (omdat de benzineprijzen een maand of 3 op de olieprijzen achterlopen)quote:Op donderdag 20 november 2008 20:19 schreef Dulk het volgende:
[..]
mooi, want de 1,155 waarvoor ik vanmorgen tankte is natuurlijk nog te hoog
Waarquote:Op donderdag 20 november 2008 20:19 schreef Dulk het volgende:
[..]
mooi, want de 1,155 waarvoor ik vanmorgen tankte is natuurlijk nog te hoog
jep super goed, want mijn werkgever betaalt het astronomische bedrag van 4,9ct per KM (en ik woon 60 km van mijn werkquote:Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat gaat de komende weken nog wel verder dalen (omdat de benzineprijzen een maand of 3 op de olieprijzen achterlopen). Onder de euro?
Pin & Go (op de dijk tussen ambacht en zwijndrecht, in de S bocht)quote:Op donderdag 20 november 2008 20:21 schreef star_gazer het volgende:
[..]
WaarIk kan niet goedkoper dan 1,20 hier (nabij Dordrecht)
Volgens mij net niet! Op binck stond net nog daylow 50,21! Nu zit hij er iig wel onder!quote:Op donderdag 20 november 2008 20:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar issie vandaag al onder geweest toch?
Wat een naam ookquote:Op donderdag 20 november 2008 20:23 schreef Dulk het volgende:
[..]
Pin & Go (op de dijk tussen ambacht en zwijndrecht, in de S bocht)
Gaat lekkerquote:Op donderdag 20 november 2008 20:27 schreef SeLang het volgende:
Net op de BBC: er zijn hier in de UK warenhuizen ( M&S ) die hun prijzen met 20% hebben verlaagd in de hoop dat er nog iemand komt winkelen voor kerstinkopen.
Deflation has arrived
en dat in combinatie met die lage pond, laat mijn vriendin het maar niet horenquote:Op donderdag 20 november 2008 20:27 schreef SeLang het volgende:
Net op de BBC: er zijn hier in de UK warenhuizen ( M&S ) die hun prijzen met 20% hebben verlaagd in de hoop dat er nog iemand komt winkelen voor kerstinkopen.
Deflation has arrived
Ik zie 't bericht al @ http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7738947.stmquote:Op donderdag 20 november 2008 20:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Gaat lekker. Al vraag me bij dat soort berichten altijd af of 't zo dramatisch is als gezegd wordt. Hebben ze een paar producten met 20% in prijs verlaagd en wordt dat nu overdreven? Of is 't echt zo erg?
Normaal gesproken is Boxing Day (de dag na Eerste Kerstdag) het begin van de grote uitverkoop in Engeland. Maar dat begint al wat vroeger, gok ik.
Kleding gaat normaal toch al een keer of 3/4 over de kop, dus daarop maken ze ook met zo'n actie nog een prima winst.quote:Many retailers have opted to hold pre-Christmas sales in a bid to boost spending at what should be their busiest time of year.
Food sales rose 1% in October, but non-food sales fell 1.1%. Sales of household goods were down 1.5% and clothing sales fell 3.4%. "The drop in non-food sales clearly suggests that discretionary spending is taking a hit," said Vicky Redwood at Capital Economics.
Discount day
Marks and Spencer is cutting prices in its clothing and homeware departments by 20% for one day only on Thursday, its first one-day sale for four years. "The customer is not conditioned to expect M&S to do these things very often," retail analyst Fraser Ramzan, of Nomura, said.
Some M&S stores will stay open until midnight for the discount day.
But Mr Ramzan said there was a danger that shoppers would only buy reduced items that they would have bought anyway at full price, thereby cutting into, rather than boosting profits.
Other retailers, including Dorothy Perkins, Burtons, Debenhams, Selfridges and John Lewis, are also cutting prices for short periods of up to several days.
quote:20 nov 08, 20:11
zijn er echt mensen die dit als 2003 zien of denken dat we ook maar ergens in de buurt van een bodem zijn?
Dit is zoveel erger dan 2003, zelfs veel erger dan het barsten van de it-bubble. Dit wordt een festijn van faillisimenten. Het systeem is gewoon omgevallen. Alles m.b.t. de financiele wereld zal herzien moeten worden, en omdat dat rotte wereldje overal zijn poten in heeft gaat elk bedrijf de pijn voelen.
De bonusstructuur moet op de schop, de megawinsten en megavrijheden voor de financiele wereld moeten worden aangepakt, alle bestaande banken moeten worden uitgemest (of failliet gaan) etc. etc. Uiteindelijk zal dat tot een veel beter systeem leiden, wellicht eentje met voornamelijk staatsbanken en veel simpelere fnanciele structuren, maar het is m.i. duidelijk dat dit systeem echt niet werkt. Het systeem waarbij beursboys geld voor jou beleggen en delen in de winst maar niet in het verlies. Waarbij elk kartel wordt aangepakt, behalve financiele kartels. En waarbij oplichterij verboden is, behalve als het door iemand is met een bul in de economie en een visitekaartje van een zakenbank.
Kortom: dit is geen paniek (2003) of een specifiek gedeelte v/d economie dat instort (2000), dit is een totale instorting van het systeem. Gaat jaren duren tot dit is opgelost en tot die tijd zullen we lekker rond de honderd punten in de aex gaan schommelen.
Dus hou je geld op zak, of koop puts. En als je toch wilt instappen: wacht even een jaartje en stap dan voor de helft van de prijs in.
Of nog beter: vergeet de hele aandelenmarkt en ga je tijd aan leuke dingen besteden.
Met nog een uur te gaan...quote:Op donderdag 20 november 2008 20:34 schreef star_gazer het volgende:
Dow weer goed in de min trouwens
quote:Harry Geels: Officiële recessie: ‘so what’?
De NBER, de officiële Amerikaanse instantie die iets zegt over de staat van de economie, heeft eind vorige week vastgesteld dat de VS in een recessie zitten. Aan dit bericht zit een positieve kant.
Eindelijk, 7 november was het zover. Het hoofd van de National Bureau of Economic Research, de Stanford-econoom Robert Hall verklaarde dat er nu genoeg bewijs is dat de VS in een economische recessie zitten. Hè hè, na tien opeenvolgende maanden van verslechterende werkloosheidscijfers en een officiële krimp van de Amerikaanse economie van 0,3% over het derde kwartaal, wordt eindelijk de recessie aangekondigd.
Het probleem voor het NBER is dat zij op allerlei economische inputvariabelen (zoals lonen, productie van het bedrijfsleven, werkloosheidscijfers) let voordat ze officieel een uitspraak over de economie wil doen. Veel van deze macro-economische cijfers wordt bovendien vertraagd bekendgemaakt. De NBER is nu bezorgd over de ernst van de recessie. Volgens het instituut is die thans ernstiger dan de laatste twee recessies. Ook dat wisten we eigenlijk allemaal wel.
De NBER is meestal erg laat met het aankondigen van een recessie, zo laat zelfs dat we meestal eerder aan het eind dan aan het begin van de recessie zitten. Zie wederom een uitstekende figuur van Bespoke Investments. Bij de recessie van de begin jaren negentig kwam de officiële aankondiging zelfs pas na de recessie. Uit de figuur blijkt ook dat de recente recessies meestal ruim een jaar duurden.
Verder is het van belang ons te realiseren dat de beurs meestal niet altijd gelijk oploopt met de economische cyclus. De beurs probeert vooruit te lopen op de economische omstandigheden. In het algemeen wordt aangenomen dat de beurs zo’n zes tot twaalf maanden vooruitloopt. De beurs is nu ruim een jaar lang al hard aan het dalen, met 27 oktober als (voorlopig) dieptepunt. Na deze daling van meer dan een jaar, wordt dan pas de recessie officieel aangekondigd.
Sterker nog, in het verleden vormde de beurs vaak een bodem tijdens de officiële recessie. Ik heb hier op 16 januari 2008 eerder aandacht aan besteed (column met als titel: ‘recessie is goed voor de beurs’). Ik gebruikte toen onderstaand tabelletje. In de linkerkolom staan de officiële recessies vanaf de jaren vijftig, met daarnaast de bodems in de S&P500. Alleen bij de voorlaatste recessie vormde zich de bodem in de aandelenmarkten na de recessie. Dat had waarschijnlijk te maken met de aanslagen op het WTC en onzekerheid rondom de toen nog aanstaande oorlog met Irak.
leukquote:Op donderdag 20 november 2008 21:32 schreef RvLaak het volgende:
Dow 7,777.77 -219.51 (-2.74%)
Alleen al vanwege het getal postwaardig![]()
We hebben nog ~20 minutenquote:
Idd, het lijkt meer op een gecontroleerde verkoop, geïnspireerd door paniek.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:40 schreef BabyBel4 het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op die echte PANIEK!!!, kun je nagaan.
Denk dat ze aan een infuus, in shock, liggenquote:Op donderdag 20 november 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:
Gaat het PPT een 11 year low op slotbasis nog voorkomen?
Idd, damn damn damn, ik kan niet goed tegen dit soort berichten, krijg de neiging om de portefeuille te pakken en geld rond te strooien in aandelen, zo maar weer even de K/W waarde van de S&P gaan bekijken .. ben reuze benieuwd waar hij nu opstaat.quote:
Springende is waarschijnlijk meer illustratief atm....quote:Op donderdag 20 november 2008 21:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik wil foto's van huilende beurshandelaren aub.
Kijk nog maar een keerquote:Op donderdag 20 november 2008 21:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Toch wat omhoog... maar we moeten nog 10 minuutjes...
quote:Op donderdag 20 november 2008 21:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Springende is waarschijnlijk meer illustratief atm....
PPT zit er ook doorheen inmiddels..quote:Op donderdag 20 november 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:
Gaat het PPT een 11 year low op slotbasis nog voorkomen?
En dat is?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:54 schreef SeLang het volgende:
Ik had toch wat meer tegenstribbelen verwacht rond dit S&P500 niveau.
Deze 2002 bodem is eigenlijk het laatste bastion, kwa TA gezien.
minder dan 12,5 nuquote:Op donderdag 20 november 2008 21:54 schreef pberends het volgende:
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp.
Mittal dik onder de 13 euro.
quote:Op donderdag 20 november 2008 21:55 schreef SjonLok het volgende:
[ afbeelding ]
Het PPT weet 't ook niet meer
Oh oh oh, wat wordt dat een LEKKER fondsje over een maand ofzo.quote:
ja december halen ze niet meerquote:Op donderdag 20 november 2008 21:57 schreef pberends het volgende:
Stocks Drop Through Floor As Democrats Delay Auto Aid Vote
Investor's Business Daily (subscription) - 19 minutes ago
BY ALAN R. ELLIOTT Indexes staged a pell-mell retreat as Democratic leaders opted to delay a vote on automaker aid until December. Energy and financial issues headed the slide. The NYSE composite swooned 3.2% as its Energy Index toppled 6.3% and the Financial Index crumbled 5%. The S&P 500 caved ...
Vooralsnog niet....quote:Op donderdag 20 november 2008 21:56 schreef beantherio het volgende:
Zakken we vandaag nog door de 7500?
Hmm, toch mis gehadquote:Op donderdag 20 november 2008 @ 16:13 schreef henkway het volgende:
De DJ gaat in ieder geval door de 7500 vandaag, voorspel ik.
Een stagiair van 't PPT had nog ergens een paar dollar gevonden.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:00 schreef pberends het volgende:
Op het laatste moment toch nog steunaankopen, S&P stond geloof ik even op -7,1%.
whehe.quote:Weary market is dragged through triple-digit swings. Talk of an auto bailout lifted spirits, until reality and bearish sentiment took over.
Oh toch niet, de handel gaat nog doorquote:Op donderdag 20 november 2008 22:02 schreef pberends het volgende:
Eindstand:
Dow 7,554.91 -442.37 (-5.53%)
S&P 500 752.85 -53.73 (-6.66%)
Nasdaq 1,317.10 -69.32 (-5.00%)
-6,66%![]()
.
Maakt niet veel uit denk ikquote:Op donderdag 20 november 2008 22:03 schreef pberends het volgende:
Dit geeft wel aan hoe drama het was geweest als die bailout er niet eens was geweest. -9% ofzo?
Natikken... laatste orders verwerken.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh toch niet, de handel gaat nog doorwtf?
11 year low op S&P500quote:Op donderdag 20 november 2008 22:03 schreef Wheelgunner het volgende:
hoeveel year-low nu?
Interessant dit, bedankt!quote:Op donderdag 20 november 2008 21:13 schreef Dave7 het volgende:
Harry Geels: Officiële recessie: ‘so what’?
20 november 2008
[..]
Een mooie week-aflsuiter zou toch die 7000 zijnquote:Op donderdag 20 november 2008 22:07 schreef SeLang het volgende:
Op de Dow Jones moeten we nog naar 7181.47 voor een 11 year low.
Door de 200 lijkt me zeer sterk met een slot van 227. Reken maar na. (227-200)/227 = -12%. Dat het een dikke min wordt, is duidelijk, maar -12% lijk me sterk.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:09 schreef SjonLok het volgende:
Volgens mij hebben we gewoon weer een nieuwe crash te pakken, net zoals begin oktober. De Dow Jones gaat dus ook wel hard door de 7000 heen denk ik. En morgen gaat de AEX door de 200.
Nee, 200 gaat morgen niet gebeuren.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:09 schreef SjonLok het volgende:
Volgens mij hebben we gewoon weer een nieuwe crash te pakken, net zoals begin oktober. De Dow Jones gaat dus ook wel hard door de 7000 heen denk ik. En morgen gaat de AEX door de 200.
dat zou 12 a 13% moeten zijn volgens mij, ja dat is wel heel erg over the topquote:Op donderdag 20 november 2008 22:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Door de 200 lijkt me zeer sterk met een slot van 227. Reken maar na.
In plaats van ze hier maar neer te spammen is enige toelichting gewenst ja.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:13 schreef star_gazer het volgende:
Ik begrijp nooit ene reet van die grafieken
Normaal bereken je dat op koerswinstverhouding, echter staan alle winsten enorm onder druk waardoor je helemaal geen goede berekening meer kan makenquote:Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef Superduif het volgende:
hoe bereken je de fair value dan, ik zie op bloomberg wel de futures maar het zegt me weinig, leg is uit als je wil?
kun je zelf niet berekenen, heeft te maken met factoren als dividend, looptijd (en dus rentekosten) e.d.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef Superduif het volgende:
hoe bereken je de fair value dan, ik zie op bloomberg wel de futures maar het zegt me weinig, leg is uit als je wil?
GM 2.91 +0.12 (4.30%) 1.78Bquote:Op donderdag 20 november 2008 22:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
Moet je nagaan dat het nog veel erger was geweest als Ford en GM enzo op de -30% oid gesloten waren als die bailout niet gekomen was.
Lol wat een koersenquote:Op donderdag 20 november 2008 22:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
GM 2.91 +0.12 (4.30%) 1.78B
F 1.26 0.00 (0.00%) 3.01B
GM in de plus zelfs...Terwijl de bail-out er helemaal niet gaat komen. Zeker niet tot Obama er is...
Nope, teveel republikeinen die het met ome Bos eens zijn....quote:Op donderdag 20 november 2008 22:23 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar Bush gaat die bailout toch veto'en? En ik kan me niet voorstellen dat er een 2/3e meerderheid is in het congres.
Naja ze stonden op -20% eerder vandaag, toen kwam er nieuws over een bailout en toen sprongen ze naar +20% en zelfs +40%... nu weer terug naar af dus.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
GM 2.91 +0.12 (4.30%) 1.78B
F 1.26 0.00 (0.00%) 3.01B
GM in de plus zelfs...Terwijl de bail-out er helemaal niet gaat komen. Zeker niet tot Obama er is...
hoezo 23 pnt?quote:Op donderdag 20 november 2008 22:22 schreef Superduif het volgende:
dus nu 23 punten? op bloomberg staat nl
Dow 7,525.00 -502.00 -6.25
hoe moet ik dat dan zien
quote:Op donderdag 20 november 2008 22:27 schreef RvLaak het volgende:
kredietcrisis treft nu ook sexleven FOK!kers
quote:Op donderdag 20 november 2008 22:27 schreef RvLaak het volgende:
kredietcrisis treft nu ook sexleven FOK!kers
Ohhh -23 is tov 22:00quote:Op donderdag 20 november 2008 22:30 schreef Superduif het volgende:
[..]
Dat stond op die site die jij net postte, maar op bloomberg stond op dat moment iets anders
Waarom zou je schulden willen kopen?quote:Op donderdag 20 november 2008 22:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Met deze beurswaardes kan een bedrijf als Google 3 keer GM én Ford kopen. Cash.
quote:Op donderdag 20 november 2008 22:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou je schulden willen kopen?
Ik denk dat ie omlaag gaatquote:Op donderdag 20 november 2008 22:55 schreef Superduif het volgende:
Iemand nog een voorspelinkje voor de aex morgen?
mwehehehe. twee zielen, één gedachte.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:25 schreef SeLang het volgende:
Nu mogen die joden eigenlijk wel beginnen met bombarderen voor een laatste 20% eraf.
We zitten nu netjes binnen het opportunity window 4 nov 2008 - 20 jan 2009
Wat is een opportunity window, wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 20 november 2008 22:25 schreef SeLang het volgende:
hahaha het lijkt bijna wel een vooropgezet plannetje als je er zo over nadenkt. mayhem gecreeerd om even ongegeneerd wat bommen los te laten en de economie een beetje op orde te brengenquote:Op donderdag 20 november 2008 22:25 schreef SeLang het volgende:
Nu mogen die joden eigenlijk wel beginnen met bombarderen voor een laatste 20% eraf.
Heb je de rentestand van de fed al gezien?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Morgen nog kans op nieuwe renteverlagingen
Die kan niet lager, i knowquote:Op vrijdag 21 november 2008 00:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb je de rentestand van de fed al gezien?
gaat dat ook nog gebeuren,? wat een toestand.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:59 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
hahaha het lijkt bijna wel een vooropgezet plannetje als je er zo over nadenkt. mayhem gecreeerd om even ongegeneerd wat bommen los te laten en de economie een beetje op orde te brengen
Wat kan er veel gebeuren in 6 uur tijd.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh boi oh boi, dat wordt echt gruwelijk cashen morgen op mn TS shorts op de indices en mijn shorts die ik nog had staan op de olie![]()
Puur mazzel uiteraard dat ik mn TS shorts heb laten staan .. haha
quote:Op vrijdag 21 november 2008 07:27 schreef appelsientje het volgende:
Oke.. hoe kan Azie zo in de plus staan
En, volgens BNR, koopjesjagers.quote:Op vrijdag 21 november 2008 07:18 schreef RvLaak het volgende:
A, Citigroup gaat assets verkopen, wat de opleving in Azië verklaard.
Daar zaten ze best ver naast...quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent 5 tot 7 punten lager
21-11-2008 08:23:00
quote:TOKYO (Kyodo)--Tokyo stocks staged a dramatic rebound Friday, closing more than 2 percent higher after falling sharply earlier in the day, as bargain hunters stepped in following declines over the past three days, and optimism surfaced over a possible Wall Street rebound due to news of restructuring an ailing Wall Street financial giant
Welke financiële gigant zou dat moeten zijn dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
Had al wel verwacht dat hoger zou openen dan eerst verwacht, denk dat we vandaag ook omhoog gaan.
[..]
Zit ik ook naar te zoeken...quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:09 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Welke financiële gigant zou dat moeten zijn dan?
"Maar er zijn ergere dingen, kijkt u maar naar de koersen"quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:11 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
En Willem heeft problemen met de techniek
Hangt ook behoorlijk van de sector af, maar <10 wordt over het algemeen als ondergewaardeerd gezien, >20 als overgewaardeerd.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:13 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wat is ook alweer de k/w verhouding waar je naar kan kijken voor 'goedkoop' en 'duur'? <10 en 10> ?
En nu zie ik dit...quote:Op donderdag 20 november 2008 22:25 schreef SeLang het volgende:
All bets are onquote:Intelligence sources have told The Times that the prospect of Israel taking preemptive military action to knock out Iran’s nuclear facilities appears to have become significantly more likely in recent weeks. Such an operation would require at least tacit US cooperation because it would almost certainly involve Israeli warplanes flying through US-controlled airspace in Iraq.
Als dat gebeurt, crashen alle markten acuut, denk ik.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
En nu zie ik dit...
[..]
All bets are on
Nu denk ik dat meneer de analist er flink naast zit. Vandaag bereiken we die top al, dat lijkt me vrij duidelijk op dit moment. Volgende week dalen we weer vrolijk verder.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX maakt zich vrijdag op voor een bodem, waarna een herstel wordt geinitieerd voor de komende handelsweek, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Hij verwacht dat de AEX zijn bodem vrijdag niet lager dan 218 punten neerzet. "Daarna zal de AEX een tussentijds herstel laten zien dat volgende week leidt tot een lagere top die ligt tussen de 240 punten en 250 punten", aldus Van den Akker. De AEX noteert vrijdag rond 9.30 uur 0,1% hoger op 228,13 punten. (ANS)
Ik denk eerder dat we dan zo weer een olieprijs van 200 dollar per vat hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:28 schreef rvlaak_werk het volgende:
Als dat gebeurt, crashen alle markten acuut, denk ik.
goed punt, bijna alle markten crashen danquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat we dan zo weer een olieprijs van 200 dollar per vat hebben.
denk jij dat ze dat echt doen? hahaha dan hebben de joden de schuld van WOIIIquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
En nu zie ik dit...
[..]
All bets are on
Er MOET een rally aankomen, want alles is oversold en het slechte nieuws is inmiddels in de koersen verwerkt.quote:
Tja, WIllem heeft het tot nu toe nog niet fout gehad, maar de AEX levert nu wel iets winst in.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:16 schreef slap het volgende:
[..]
Er MOET een rally aankomen, want alles is oversold en het slechte nieuws is inmiddels in de koersen verwerkt.
Bijna Kerst.
Als al het slechte nieuws meteen in de koers verwerkt wordt, bereiken we natuurlijk in één keer de bodem. Iedereen weet dat het nu NOG slechter gaat dan in KW3, maar wacht nog even af...quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:16 schreef slap het volgende:
[..]
Er MOET een rally aankomen, want alles is oversold en het slechte nieuws is inmiddels in de koersen verwerkt.
Bijna Kerst.
linkjequote:Maar ook andere aandelen die de laatste tijd uit het raam werden gegooid deden het vanmorgen goed. Zo steeg TomTom ruim vijf procent en werd BAM 66,% gelift.
Nee, dat gaan ze niet doen. Binnenvallen is veel teveel moeite. Waar SeLang het over heeft is dat het er wel in zit dat Israel de nucleaire faciliteiten van Iran plat gaat gooien voordat Obama daadwerkelijk president is aangezien Iran begin 2009 nukes kan hebben. Dat laten ze in Israel nooit gebeuren, dus daar zullen ze een stokje voor steken...quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:16 schreef poffu het volgende:
[..]
denk jij dat ze dat echt doen? hahaha dan hebben de joden de schuld van WOIII
als iran word aangevallen word het echt massive warhappy christmas
never never never nooit gaat israel iran binnenvallen, al helemaal niet in deze economische crisis, dat zou miljarden kosten wat geen land meer kan verspillen aan militaire uitgaves, nog niet gesproken over de wereldwijde olie crisis en de enorme aantallen slachtoffers en de gevolgen die dit mee brengt voor de jongere generatie.
nee israel doet dit niet
times is een n00bmagazine
Stel ze doen dat, wat denk je dat Iran gaat doen? Die laten dat echt niet onbestraft gebeuren.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:31 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Nee, dat gaan ze niet doen. Binnenvallen is veel teveel moeite. Waar SeLang het over heeft is dat het er wel in zit dat Israel de nucleaire faciliteiten van Iran plat gaat gooien voordat Obama daadwerkelijk president is aangezien Iran begin 2009 nukes kan hebben. Dat laten ze in Israel nooit gebeuren, dus daar zullen ze een stokje voor steken...
A sea of unwanted auto importsquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:14 schreef rvlaak_werk het volgende:
Willem nu op RTLZ: Inkoopsmanagers index staat op 36, Corus heeft geen enkele orders binnengekregen de laatste maand. En de AAA hypotheken in de US zijn gedaald naar 30%.
Het gaat nu wel ernstig off-topic, maar aangezien deze acties ook hun reflectie op de beurs gaan vinden, ga ik doorquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:41 schreef slap het volgende:
Iran is failliet. Ze hebben nooit tegoeden opgebouwd met de inkomsten uit hun olie (die overigens inferieur is aan die uit bijv. Saudi Arabie). Vraag is wellicht: wat kunnen ze? Mogelijke vraag is ook wat buurlanden van Iran van een dergelijke actie vinden.
Op zich wel verklaarbaar hoor. Het is vrijdag, WS futures staan dik in de plus en Azië is flink in de plus geslotenquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:09 schreef Lemans24 het volgende:
Toen we de 240 doorbraken, had ik nog een korte rally verwacht, maar deze van vandaag is echt onzinnig... Bubble.
Nah, nadat we de laatste bodem door zijn gekraakt, kom je vanzelf bij nieuwe uit waar weer nieuwe koopjesjagers zitten. De marge om te stijgen lag er dus dik in, maar wat je nu ziet is puur een technisch herstel omdat de marge om te stijgen groter is dan om weer flink te dalen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:16 schreef appelsientje het volgende:
Grappig.. want de stijging is alleen op een geruchten gebaseerd
Ja, een stijging op vrijdag is volledig logisch, zeker na de Aziatische perikelen. Maar dit gaat gewoon veel te hard, zeker indien Wall Street zo hoog opent.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:15 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Op zich wel verklaarbaar hoor. Het is vrijdag, WS futures staan dik in de plus en Azië is flink in de plus gesloten
IDD, nu op RTLZ Bernard Wientjes van VNO/NCW... Damn... echt ernstig hoe negatief hij is.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:16 schreef appelsientje het volgende:
Grappig.. want de stijging is alleen op een geruchten gebaseerd
quote:De economie in de eurozone is in november harder gekrompen dan verwacht. Zowel de industrie- als de dienstensector zagen een afname van de economische activiteit. Dit blijkt vrijdag uit de voorlopige uitslag van de inkoopmanagersindex.
De samengestelde inkoopmanagersindex daalde in november naar 39,7 van 43,6 in oktober, aldus bronnen in de markt. Daarmee vertoont de gezamenlijke economie van de vijftien landen van de eurozone een verdere contractie.
Een score onder de 50 punten wijst op een afname van de economische activiteit.
De inkoopmanagersindex voor de industriesector van de eurozone daalde in november naar 36,2 van 41,1 een maand eerder. De afname was sterker dan verwacht, economen hadden gerekend op een lichtere daling tot 40,3.
De inkoopmanagersindex voor de dienstensector vertoonde eveneens een sterkere daling dan verwacht. De index voor november daalde naar 43,3 van 45,8, terwijl economen hadden gedacht dat de index zou dalen tot 45,3.
De cijfers betreffen een voorlopige schatting. Bijgestelde resultaten voor de industrie- en de dienstensector worden begin december gepubliceerd.
Ik verbaas me wel steeds dat dit soort 'meer dan verwacht' berichten de beurs niet direct beinvloeden.... want de prognose was ingecalculeerd, de uiteindelijke cijfers niet lijkt me... dus dat zou dan toch een plotse tegenvaller moeten zijn waardoor de beurzen weer dalen.. niet?quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:35 schreef rvlaak_werk het volgende:
Economie eurozone krimpt harder dan verwacht
[..]
Op dit moment gebeurt het inverse, maar goed. We hebben al vaker gezien dat de beurs met oogkleppen op handelt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik verbaas me wel steeds dat dit soort 'meer dan verwacht' berichten de beurs niet direct beinvloeden.... want de prognose was ingecalculeerd, de uiteindelijke cijfers niet lijkt me... dus dat zou dan toch een plotse tegenvaller moeten zijn waardoor de beurzen weer dalen.. niet?
Het zou ook wel verdraaid makkelijk zijn als een beurs omhoog gaat .. als er goede berichten zijn..quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:41 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Op dit moment gebeurt het inverse, maar goed. We hebben al vaker gezien dat de beurs met oogkleppen op handelt.
Mochten we toch weer negatief sluiten, dan zal de komende rally die we nog gaan krijgen echt een spuit toren zijnquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:52 schreef ferdilopje het volgende:
Nu dendert de AEX weer richting opening!
nee hoor, bij +10% gaat de markt toch tijdelijk op slot?quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mochten we toch weer negatief sluiten, dan zal de komende rally die we nog gaan krijgen echt een spuit toren zijn
Ik heb het niet over een half dagje van 10% ik heb het over een 2, 3 dagen +5 / +6,7%quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:58 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
nee hoor, bij +10% gaat de markt toch tijdelijk op slot?
En als we die gewoon een niet gaan krijgen, maar steady doordenderen naar 150 punten? Van 400 naar 300 ging ook makkelijk!quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een half dagje van 10% ik heb het over een 2, 3 dagen +5 / +6,7%
We gaan nu al weer omhoog...quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En als we die gewoon een niet gaan krijgen, maar steady doordenderen naar 150 punten? Van 400 naar 300 ging ook makkelijk!
Waarom importeren ze dan nog? Dat kost toch alleen maar geld?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
A sea of unwanted auto imports
[ afbeelding ]
van 400 naar 300 duurde ong. een maand, met een aantal momenten van 1 tot 3 dagen van technisch herstel. Sinds we nog steeds in een negatieve trend zitten zou ik het niet vreemd vinden dat we weer zo'n soort kop schouder top krijgen zoals we laatst hadden toen we relatief snel zakten, en relatief snel omhoog gingen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En als we die gewoon een niet gaan krijgen, maar steady doordenderen naar 150 punten? Van 400 naar 300 ging ook makkelijk!
Denk dat er nog veel scheepsladingen onderweg zijn/waren, en dat de scherpte van de neerwaartse beweging in de autoverkopen onverwacht was..quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom importeren ze dan nog? Dat kost toch alleen maar geld?
dacht ik een absoluut koopje te hebben op 3,00quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:56 schreef star_gazer het volgende:
Aegon is een aantrekkelijk hapje op 2,86
op nul is het nog aantrekkelijkerquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:56 schreef star_gazer het volgende:
Aegon is een aantrekkelijk hapje op 2,86
En da's tenminste een realistisch waardequote:Op vrijdag 21 november 2008 13:01 schreef henkway het volgende:
[..]
op nul is het nog aantrekkelijker
Ja, er schijnt ergens in een land hier ver vandaan een recessie te zijn en daar gaat het ook niet zo goed met de bankensector en de auto industrie.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:27 schreef rvlaak_werk het volgende:
En we dalen weer... is hier een reden voor
quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:36 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ja, er schijnt ergens in een land hier ver vandaan een recessie te zijn en daar gaat het ook niet zo goed met de bankensector en de auto industrie.
Nee, echt?quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:36 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ja, er schijnt ergens in een land hier ver vandaan een recessie te zijn en daar gaat het ook niet zo goed met de bankensector en de auto industrie.
Maar dat wordt angstvallig stilgehouden, dus ik kan me voorstellen dat je dat nog niet wist.
RTL Video: Live in de beursupdate van Willem: het belletje dat de bodem is bereikt!quote:Live bij Willem in de uitzending: bodem bereikt!
Op de bodem gaat geen belletje rinkelen als teken dat het tijd is om in te stappen, dachten we. Bij Willem in de uitzending gebeurt dat wel. Live!
Hoop en vrees
Als belegger weet je nooit wanneer de bodem is bereikt. Kunnen de beurzen na een koersval nóg verder omlaag, of is het tijd om in te slaan omdat iedereen zo negatief is dat het sentiment niet slechter kan.
Live
Bij Willem Middelkoop ging live in de uitzending het bekende belletje!
Alleen gaan de beurzen momenteel een andere kant op om het herstel te gaan noemen....quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:38 schreef pberends het volgende:
[..]
RTL Video: Live in de beursupdate van Willem: het belletje dat de bodem is bereikt!
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_de_bodem_willem.xml
RTL Z humor hoor.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:38 schreef pberends het volgende:
[..]
RTL Video: Live in de beursupdate van Willem: het belletje dat de bodem is bereikt!
RTL Z humor hoor.
Kan zijn dat hij ook niet altijd gelijk heeft, of wil hebben...quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:41 schreef pberends het volgende:
Ik snap ook niet hoe Middelkoop erbij komt dat de beurzen zouden gaan herstellen. Hij is toch de doemdenker bij RTL Z zou je zeggen. Maar hij zegt het toch in volle overtuiging.
Ik snap alleen de vergelijking met 2003 niet echt, ik kan het me niet goed herinneren maar volgens mij was er toen bij lange na niet sprake van een economische crisis als dat nu het geval is..quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:38 schreef pberends het volgende:
[..]
RTL Z humor hoor.
Middelkoop is een slimme vent. Hij snapt ook wel dat we binnen nu en een half jaar de bodem hebben bereikt. Daarom moet hij nu beginnen met roepen dat de bodem is bereikt. In het begin gelooft niemand hem. Dan komen er langzamerhand mensen die denken dat dat ook zo is. En op een gegeven moment blijkt dat we alweer een tijdje aan het stijgen zijn, en dan kan Willem zeggen dat hij al een hele tijd geleden de bodem had voorspeld.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:41 schreef pberends het volgende:
Ik snap ook niet hoe Middelkoop erbij komt dat de beurzen zouden gaan herstellen. Hij is toch de doemdenker bij RTL Z zou je zeggen. Maar hij zegt het toch in volle overtuiging.
Neequote:Op vrijdag 21 november 2008 14:46 schreef pberends het volgende:
Kijk, ik zie de AEX ook nog wel een keer onder de 200 punten zakken, echter verwacht ik komende week wel een technisch herstel waarbij de AEX weer tot 250 punten ofzo kan komen.
Heb je hier enige onderbouwing voor, of is het allemaal natte vinger werk?quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee
![]()
donderdag de 27e op 210
donderdag 4-12 op 160
Dan de rally waarbij we maar liefst 25% stijgen om tot 200 te komen
ROFL onderbouwing voor beursontwikkelingquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:06 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Heb je hier enige onderbouwing voor, of is het allemaal natte vinger werk?
Mijn enige onderbouwing is het donderdag patroon. De waarden zijn puur nattevingerwerk.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:08 schreef Liewec het volgende:
[..]
ROFL onderbouwing voor beursontwikkeling
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ele_bodem_getest.xmlquote:laatst gewijzigd: 21-11-2008 14:34
Hoop voor beleggers: dubbele bodem AEX getest
Hoe groter de paniek, hoe dichter bij de bodem, aldus Willem Middelkoop.
2003
De AEX kelderde gisteren even tot 223,85 punten, dat is minder dan zes punten verwijderd van de 218 punten die in maart 2003 werd bereikt na het knappen van de internetzeepbel. Willem Middelkoop legt uit dat het weer bereiken van dit lage niveau ook reden voor hoop biedt voor beleggers.
Klik hier om te bekijken wat Willem over de beurs vertelt:
RTL Video: Willem: ik houd rekening met een eindejaarsrally van 20-30%
Het begin (of de doorstart) van de Algemene Bank der Nederlanden.quote:
325 is nooit de bodem geweest van 2003 hequote:Op vrijdag 21 november 2008 15:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
"Hoe groter de paniek, hoe dichter bij de bodem, aldus Willem Middelkoop"
Right, als we dat mogen aanhouden zaten we begin oktober al bij de bodem... toen we nog op 325 stonden
En waarom is juist die bodem zo heilig?quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:29 schreef pberends het volgende:
[..]
325 is nooit de bodem geweest van 2003 he.
zo'n 120 punten, maar het duurt een paar minuten voordat alle aandelen gaan handelen...quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
Dow +1% met 80 ptn ongeveer, minder dan de premarket cijfers...
Zoals ik al eerder aankaarte; waarom uberhaupt vergelijk met 2003... er zijn nu veel meer bubbels gebarsten, volgens mij is de macro-economie er een stuk slechter aan toe dan toen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:29 schreef pberends het volgende:
[..]
325 is nooit de bodem geweest van 2003 he.
We komen ook van veel hoger dan toen. Nu van 14.000, toen van 12.000.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:32 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zoals ik al eerder aankaarte; waarom uberhaupt vergelijk met 2003... er zijn nu veel meer bubbels gebarsten, volgens mij is de macro-economie er een stuk slechter aan toe dan toen.
Uhm.. naar mijn idee heeft de AEX nog nooit mogen ruiken aan 1.000, laat staan 14Kquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:33 schreef SjonLok het volgende:
[..]
We komen ook van veel hoger dan toen. Nu van 14.000, toen van 12.000.
Precies. De paniek is veel groter geweest. Iedereen gelooft het zolangzamerhand wel. En die paar gelukszoekers die nog steeds aandelen in hun protefeuille hebben hoor je ook nauwelijks mee.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
"Hoe groter de paniek, hoe dichter bij de bodem, aldus Willem Middelkoop"
Right, als we dat mogen aanhouden zaten we begin oktober al bij de bodem... toen we nog op 325 stonden
De 'koers' van de AEX is een keer van de ene op de andere dag gehalveerd meen ik. 10 jaar geleden ofzo.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:34 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Uhm.. naar mijn idee heeft de AEX nog nooit mogen ruiken aan 1.000, laat staan 14K
Ja, onzinnige opmerking van mij, ik had 't over de Dow Jonesquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:34 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Uhm.. naar mijn idee heeft de AEX nog nooit mogen ruiken aan 1.000, laat staan 14K
Waren beurzen niet aan inflatie onderhevig? Als je 15% inflatie zou meerekenen staat de AEX nu op 195 punten.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:32 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aankaarte; waarom uberhaupt vergelijk met 2003... er zijn nu veel meer bubbels gebarsten, volgens mij is de macro-economie er een stuk slechter aan toe dan toen.
Misschien in 1987... En zelfs dat geloof ik niet. Heb je daar een grafiek van?quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:36 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
De 'koers' van de AEX is een keer van de ene op de andere dag gehalveerd meen ik. 10 jaar geleden ofzo.
Nee, maar er staat me vaag iets van bij. Niet door beursbewegingen, maar doordat men dat afgesproken heeft. Zoals aandelen zich ook kunnen splitsen voor de helft van de koers.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:37 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Misschien in 1987... En zelfs dat geloof ik niet. Heb je daar een grafiek van?
inderdaad, het is tijd voor een herstel van het zelfrespectquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Waren beurzen niet aan inflatie onderhevig? Als je 15% inflatie zou meerekenen staat de AEX nu op 195 punten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |