Rest is hier te lezen.quote:Fysiek geweld
Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken betrof een derde van de incidenten verbaal en schriftelijk geweld, zoals uitschelden, kwetsende briefjes of berichten op internet. Bij 28% ging het om fysiek geweld. In 23% van de gevallen was er sprake van bedreiging en in 11% van vernieling.
Jongeren
De slachtoffers zijn in 89% van de gevallen mannen. De daders zijn vaak jongeren. Daarvan is 86% autochtoon en 14% allochtoon. De meeste geweldsincidenten vonden plaats in de directe woonomgeving van de slachtoffers (26%) en bij homo-ontmoetingsplaatsen en -café's (23%).
Discriminatie
Tot dusverre werden geweldsincidenten tegen homo's niet apart geregistreerd. De 150 incidenten maken deel uit van 1512 geweldsincidenten met discriminatie als motief.
Nee.quote:Op maandag 17 november 2008 21:17 schreef MouzurX het volgende:
Ligt er maar aan hoe je het woord autochtoon en allochtoon opvat.
Nu hebben we al veel 2de generatie en 3de generatie "allochtonen"...
Welis van gezinsvorming/hereniging gehoord?quote:Op maandag 17 november 2008 21:19 schreef IHVK het volgende:
Dus de straatschoffies maar ook de hoogopgeleiden anders gekleurden van nu zijn nog steeds allochtonen. Hun kinderen niet meer.
Komop zeg: autochtonen zijn autochtonen en allochtonen zijn allochtonen.quote:Op maandag 17 november 2008 21:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welis van gezinsvorming/hereniging gehoord?
Natuurlijk, als het onderzoek je niet bevalt ga je zelf maar proberen definities te rekken zodat het percentage onder allochtonen hoger gaat worden. Immers, het moet zo zijn dat allochtonen homomishandelende islamextremisten zijn, desnoods verzin je het zelf. Anders kloppen de "feiten" in je hoofd niet meer.quote:Op maandag 17 november 2008 21:17 schreef MouzurX het volgende:
quote:Op maandag 17 november 2008 21:24 schreef rutger05 het volgende:
Bitter weinig zeggend onderzoek. Ik zie liever een gedetailleerd onderzoek en dan met name naar fysiek geweld, bedreiging en vernieling.
Je kan blind aannemen dat onderzoeken kloppen of je kan ze in twijfel trekken. Wat ik bij veel van dit soort onderzoekjes heb.quote:Op maandag 17 november 2008 21:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk, als het onderzoek je niet bevalt ga je zelf maar proberen definities te rekken zodat het percentage onder allochtonen hoger gaat worden. Immers, het moet zo zijn dat allochtonen homomishandelende islamextremisten zijn, desnoods verzin je het zelf. Anders kloppen de "feiten" in je hoofd niet meer.
Ik vind het best hoor, maar ga je het dan ook bij andere onderzoeken en statistieken doen ?
Er zijn jou wel gedetailleerde cijfers uit dat onderzoek bekend gelly?quote:Op maandag 17 november 2008 21:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een nieuwsbericht is met wat kleine grepen uit het onderzoek ? Zo niet, dan nu wel.
Het ging dus nie om het bericht....quote:Op maandag 17 november 2008 21:22 schreef IHVK het volgende:
Ik ga hier niet eens op in verder het is gewoon onzin.
Op die fiets.quote:Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het ging dus nie om het bericht....
Punt is dat die straatschoffies van jou dus niet vanzelf uitsterven. Want er wordt te vaak een partner geimporteerd, + ditto taalachterstand, etc.
Ja, omdat de uitkomsten niet aan je verwachtingspatroon voldoen. En bij een onderzoek waar allochtonen er een stuk slechter vanaf komen sta je weer te hosanna-en. Gek is dat.quote:Op maandag 17 november 2008 21:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je kan blind aannemen dat onderzoeken kloppen of je kan ze in twijfel trekken. Wat ik bij veel van dit soort onderzoekjes heb.
quote:Uit cijfers van de politie blijkt dat de daders van anti-homogeweld bijna altijd van allochtone afkomst zijn.
In Nederland geboren allochtonen worden in de statistieken als autochtonen aangemerkt, dus helemaal gek is die gedachte nu ook weer niet.quote:Op maandag 17 november 2008 21:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk, als het onderzoek je niet bevalt ga je zelf maar proberen definities te rekken zodat het percentage onder allochtonen hoger gaat worden. Immers, het moet zo zijn dat allochtonen homomishandelende islamextremisten zijn, desnoods verzin je het zelf. Anders kloppen de "feiten" in je hoofd niet meer.
Ik vind het best hoor, maar ga je het dan ook bij andere onderzoeken en statistieken doen ?
Inderdaad, wat zou de bron zijn. Wat drijft mensen hiertoe? Zijn ze ontevreden over hun eigen leven?quote:Op maandag 17 november 2008 21:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, omdat de uitkomsten niet aan je verwachtingspatroon voldoen. En bij een onderzoek waar allochtonen er een stuk slechter vanaf komen sta je weer te hosanna-en. Gek is dat.
Maar goed, ontopic.
Ja.quote:Op maandag 17 november 2008 21:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn jou wel gedetailleerde cijfers uit dat onderzoek bekend gelly?
Nee, nee, nee en nog eens nee.quote:Op maandag 17 november 2008 21:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In Nederland geboren allochtonen worden in de statistieken als autochtonen aangemerkt, dus helemaal gek is die gedachte nu ook weer niet.
-edit- Hou die maar voor thuis.quote:Op maandag 17 november 2008 21:17 schreef MouzurX het volgende:
Hoe kom je daar nu weer bij ? De definitie die het CBS hanteert is vrij duidelijk :quote:Op maandag 17 november 2008 21:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In Nederland geboren allochtonen worden in de statistieken als autochtonen aangemerkt, dus helemaal gek is die gedachte nu ook weer niet.
quote:Allochtoon
Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.
Toelichting:
Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie). Ook wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.
En dat. 1512 incidenten. Wat doet het er dan nog toe of het een opgeschoren krullenkop of een xenofobe boer is?quote:Op maandag 17 november 2008 21:36 schreef Iblis het volgende:
Maar 1512 incidenten is behoorlijk veel zeg, wat achterlijk.
Kijk nog eens goed hoe ik het omschreef! In Nederland geboren allochtonen, die hebben evident de Nederlandse nationaliteit.quote:Op maandag 17 november 2008 21:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee, nee, nee en nog eens nee.
Dat is gewoon niet waar.
Ja. Maar toch worden ze door het CBS aangeduid als allochtonen.quote:Op maandag 17 november 2008 21:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed hoe ik het omschreef! In Nederland geboren allochtonen, die hebben evident de Nederlandse nationaliteit.
Ts opent daarmee, ik reageer daar alleen op.quote:Op maandag 17 november 2008 21:38 schreef Nosh het volgende:
[..]
En dat. 1512 incidenten. Wat doet het er dan nog toe of het een opgeschoren krullenkop of een xenofobe boer is?
http://www.eenveiligamste(...)en_homo_s/2007/5669/quote:Gemeente Amsterdam - Daderonderzoek antihomogeweld in Amsterdam
Meer over dit onderwerp
Geweld tegen homo's
Kijk ook bij
Meldpunt Discriminatie Amsterdam
22 november 2007
Amsterdam start met een onderzoek naar de motieven van daders van geweld tegen homo’s. Op dit moment is slechts weinig bekend over mogelijke motieven van daders. Uit de weinige bij de politie bekende dadersgegevens blijkt dat het meestal gaat om jongens tot een jaar of 25. In de eerste zeven maanden van dit jaar waren er 26 incidenten waarbij 26 daders (waarvan 13 van Marokkaanse afkomst) betrokken waren. Voor een goed inzicht in de beweegredenen van de daders is verdergaand onderzoek nodig.
Gaat het hier bijvoorbeeld om jongens die zelf worstelen met hun seksualiteit, of gaat het, in het geval van Marokkaanse daders om jongens die zich door de samenleving gestigmatiseerd voelen en die zich afreageren op een groep die in hun perceptie nog lager op de maatschappelijke ladder staat dan zijzelf? Of gaat het ook in hoge mate om puberaal treiteren en zijn homo’s, maar ook bijvoorbeeld ouderen, daarbij een eenvoudig slachtoffer?
Beter inzicht
Wethouder (homo)emancipatie Hennah Buyne en burgemeester Cohen willen met het onderzoek een beter inzicht in zowel beweegredenen als karakteristieken van daders. Dit is belangrijk om te weten welke aanpak effectief is voor politie en justitie, maar ook voor de huidige inzet en ontwikkeling van nieuwe middelen die je in preventieve sfeer ontwikkelt in de hulpverlening of voorlichting.
Het onderzoek wordt uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam en is in juni 2008 afgerond. Het onderzoek gebeurt met medewerking van de Politie Amsterdam-Amstelland en het Meldpunt Discriminatie Amsterdam.
http://www.elsevier.nl/we(...)weld-tegen-homos.htmquote:Onderzoeker slachtoffer van geweld tegen homo's
zaterdag 5 juli 2008 19:20
Een wetenschapper die het toenemende geweld tegen homo's onderzoekt is zelf bewusteloos geslagen door 'potenrammers' in Amsterdam.
Protesten tegen het homogeweld
De sociaalwetenschapper Laurens Buijs van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is 'onlangs' belaagd door een groep van tien jonge, 'roomblanke Ajaxsupporters'.
De gemeente Amsterdam heeft een bericht hierover in het Parool bevestigd.
'Vieze homo'
De jongens scholden de wetenschapper uit voor 'vieze homo' en volgden hem. Een van hen heeft hem buiten westen geslagen.
Buijs zegt in de krant geschokt te zijn door de manier waarop hij door de politie is behandeld. De jongens die hem mishandelden werden vrijgelaten, naar eigen zeggen omdat Buijs hen 'had aangewezen'.
De wetenschapper kreeg geen medische zorg en begeleiding bij het doen van aangifte.
Toenemend geweld
Sinds eind vorig jaar onderzoekt Buijs in opdracht van de gemeente wat de motieven zijn van daders van geweld tegen homo's, vooral marokkaanse jongens. De afgelopen jaren doen zich geregeld gevallen van antihomogeweld voor in Amsterdam.
Tijdens Koninginnedag dit jaar is een homomodeshow nog ernstig verstoord door allochtone jongeren.
Door Maartje Willems
Jij wilt toch niet beweren, dat in de misdaadstatistieken criminelen op basis van etniciteit worden geregistreerd?quote:Op maandag 17 november 2008 21:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij ? De definitie die het CBS hanteert is vrij duidelijk :
[..]
"JA EH IK HEB NIKS TEGEN DIE NATNEKKEN HOOR ZOLANG ZE MAAR NIET IN DE BUURT VAN ME REET KOMEN JA TOCH NIET DAN"quote:Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef nokwanda het volgende:
Was dit verrasend? Echt? Was het fenomeen schijntolerantie dan echt nooit opgevallen? Vreemd.
Misschien moet je eerst eens leren wat het verschil tussen een allochtoon en een buitenlander, waar jij het kennelijk over hebt, is.quote:Op maandag 17 november 2008 21:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed hoe ik het omschreef! In Nederland geboren allochtonen, die hebben evident de Nederlandse nationaliteit.
Dat kan volgens mij helemaal niet, want het CBS heeft die gegevens uit de statistieken van politie en justitie.quote:Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja. Maar toch worden ze door het CBS aangeduid als allochtonen.
Kom je net uit een ei ofzo ?quote:Op maandag 17 november 2008 21:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij wilt toch niet beweren, dat in de misdaadstatistieken criminelen op basis van etniciteit worden geregistreerd?
Want dat is niet zo.
Alsof je de nuancering zou maken het zoveelste bericht over Hoog-Catherijne boefjes. :quote:Op maandag 17 november 2008 21:40 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ts opent daarmee, ik reageer daar alleen op.
Heb je die ook van veroordeelde criminelen?quote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Kom je net uit een ei ofzo ?
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=0&D3=0&D4=1-5,7,10-11,16-17,20&D5=0&D6=a&D7=0&D8=l&HD=080331-1252&HDR=T,G7,G1,G2,G4,G6,G5&STB=G3
Ach valt me nog mee, dat er geen "eigenlijk vragen ze er een beetje zelf om" voorbij is gekomen. Die zie je ook vaak als het om daders gaat die geen kleurtje hebben.quote:Op maandag 17 november 2008 21:43 schreef Nosh het volgende:
[..]
Alsof je de nuancering zou maken het zoveelste bericht over Hoog-Catherijne boefjes. :
Hou toch op..
Die kun je toch zelf opzoekenquote:Op maandag 17 november 2008 21:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb je die ook van veroordeelde criminelen?
quote:
Dat is op basis van geboorteplaats of nationaliteit.quote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Kom je net uit een ei ofzo ?
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=0&D3=0&D4=1-5,7,10-11,16-17,20&D5=0&D6=a&D7=0&D8=l&HD=080331-1252&HDR=T,G7,G1,G2,G4,G6,G5&STB=G3
Omdat jij die cijfers van verdachten naar afkomst zo paraat had, dacht ik dat jij die andere cijfers ook wel zo zou hebben.quote:
Hé, ik weet het. Het is verschrikkelijk en er staat bar weinig in. Maar het is wel het fundament. Het meest openbare althans.quote:
Dit was een kant-en-klaar StatLine ding, je kan zelf ook 1 samenstellen, waaronder dat wat jij wil zien.quote:Op maandag 17 november 2008 21:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Omdat jij die cijfers van verdachten naar afkomst zo paraat had, dacht ik dat jij die andere cijfers ook wel zo zou hebben.
Ach man je ziet toch wat er ook in het topic is, allemaal verwarring over de termen autochtoon en allochtoon.quote:Op maandag 17 november 2008 21:43 schreef Nosh het volgende:
[..]
Alsof je de nuancering zou maken het zoveelste bericht over Hoog-Catherijne boefjes. :
Hou toch op..
Er is bij Justitie of politie geen registratie van etniciteit bij criminelen.quote:Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja. Maar toch worden ze door het CBS aangeduid als allochtonen.
Daar is geen verwarring over, enkel iemand die het niet snapt of de definitie simpelweg niet kent.quote:Op maandag 17 november 2008 21:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ach man je ziet toch wat er ook in het topic is, allemaal verwarring over de termen autochtoon en allochtoon.
ehm. voor veel statistieken gebruikt men al "hier geboren = autochtoon". 2e en 3e generatie allochtonen worden bij bijvoorbeeld criminaliteit ook al onder de autochtonen gerekend, demografie van het huis van bewaring wordt ook op die manier opgemaakt.quote:Op maandag 17 november 2008 21:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee.
De officiële definitie is nog steeds. Allochtoon: één of beide van de ouders geboren in het buitenland.
Dus de straatschoffies maar ook de hoogopgeleiden anders gekleurden van nu zijn nog steeds allochtonen. Hun kinderen niet meer.
Ja, maar dat een zin als: In 86% van de gevallen wordt een autochtoon als verdachte(n) aangewezen of wordt geen verdachte benoemd. in een nieuwsbericht eindigt als: Daarvan is 86% autochtoon is natuurlijk bar slechte journalistiek. Ik zie nu echter dat RTL4 het ook gewijzigd heeft.quote:Op maandag 17 november 2008 21:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hé, ik weet het. Het is verschrikkelijk en er staat bar weinig in. Maar het is wel het fundament. Het meest openbare althans.
Inderdaad niet erg zorgvuldig.quote:Op maandag 17 november 2008 21:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar dat een zin als: In 86% van de gevallen wordt een autochtoon als verdachte(n) aangewezen of wordt geen verdachte benoemd. in een nieuwsbericht eindigt als: Daarvan is 86% autochtoon is natuurlijk bar slechte journalistiek. Ik zie nu echter dat RTL4 het ook gewijzigd heeft.
Heb ik al eens geprobeerd, maar dat lukte niet.quote:Op maandag 17 november 2008 21:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Dit was een kant-en-klaar StatLine ding, je kan zelf ook 1 samenstellen, waaronder dat wat jij wil zien.
Dat gaat er bij sommigen niet in. Die veronderstellen dat in Nederland geen vastgesteld gelijkheidsprincipe geldt.quote:Op maandag 17 november 2008 21:56 schreef Sora het volgende:
[..]
ehm. voor veel statistieken gebruikt men al "hier geboren = autochtoon". 2e en 3e generatie allochtonen worden bij bijvoorbeeld criminaliteit ook al onder de autochtonen gerekend, demografie van het huis van bewaring wordt ook op die manier opgemaakt.
Gek, en dat terwijl alles hier normaal zo lekker eensgezind is!quote:Op maandag 17 november 2008 21:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ach man je ziet toch wat er ook in het topic is, allemaal verwarring over de termen autochtoon en allochtoon.
Dat is ook te betwijfelen idd..quote:Op maandag 17 november 2008 22:03 schreef Fastmatti het volgende:
Gelukkig is de definitie van een flikker wel duidelijk.
Net alsof je het niet kan zienquote:Op maandag 17 november 2008 22:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is ook te betwijfelen idd..
Hoe wordt er geregistreerd dat het slachtoffer homoseksueel is? Dit wordt niet gevraagd neem ik aan...
quote:Ook het meldpunt discriminatie internet (MDI) krijgt regelmatig meldingen van uitingen op het internet gericht tegen homoseksuelen. In de eerste helft van 2008 ontving het MDI in totaal 404 meldingen. In 17 gevallen ging het om strafwaardige uitingen gericht tegen homoseksuelen. Het betreft goeddeels uitingen op sites die veel bezocht worden door Nederlanders van Marokkaanse afkomst.
Lijkt me in de grote steden meer aan de orde. Op het platteland hebben ze het veel minder op homo's dan in de stad.quote:
Dàt zou ik niet durven zeggen.quote:Op maandag 17 november 2008 22:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Lijkt me in de grote steden meer aan de orde. Op het platteland hebben ze het veel minder op homo's dan in de stad.
Dit is idd waar, maarja je ziet wel veel minder homo's in dorpen.quote:Op maandag 17 november 2008 22:17 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Dàt zou ik niet durven zeggen.
Maar ik durf wel de stelling aan dat homofoob geweld op het platteland een (veel) meer autochtoon karakter zal hebben.
Het is ook een ellendig bericht gebaseerd op een ellendige rapportage.quote:Op maandag 17 november 2008 22:18 schreef IHVK het volgende:
Wat een kommaneukerige ellende is dit topic geworden zeg.
Dan sluit ik mij daar nog even bij aan, dan heb ik mij ook gelijk uitgesproken.quote:Op maandag 17 november 2008 22:25 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is ook een ellendig bericht gebaseerd op een ellendige rapportage.
Maar ik wil er nog wel even ingooien dat ik geweld tegen homo's afkeur!
reageer dan niet.quote:Op maandag 17 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Tja, dit heb ik altijd al geroepen. Ik ga het topic niet doorlezen, mensen zullen wel weer van alles verzinnen om het af te doen als onzin.
Het gaat mij aan. Ik weet allang dat dit zo is. Is verder niet belangrijk, het wordt alleen altijd maar belangrijk gemaakt.quote:
Tja, mensen die xenofoob zijn, zijn vaak ook homofoob.quote:Op maandag 17 november 2008 21:36 schreef Nosh het volgende:
[..]
Godsklere, krijg echt eens heel gauw een goed grote embolie op een heel erg vitale ader.
Echt hoor, deze ene post vat in één keer samen wat er mis is met veels te veel mensen.
Dit verklaart enkel de toename.quote:
Nou, het rapport zelf stelt dat 86% autochtoon of onbekend is. Dat maakt een conclusie wel lastiger over het daadwerkelijke percentage autochtonen. RTL heeft het bericht ook aangepast.quote:Op maandag 17 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Tja, dit heb ik altijd al geroepen. Ik ga het topic niet doorlezen, mensen zullen wel weer van alles verzinnen om het af te doen als onzin.
Maakt niet uit, want SCH heeft het altijd al geroepen en hoeft daarom het topic niet door te lezen of zich in te lezen in het rapport.quote:Op maandag 17 november 2008 23:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, het rapport zelf stelt dat 86% autochtoon of onbekend is. Dat maakt een conclusie wel lastiger over het daadwerkelijke percentage autochtonen. RTL heeft het bericht ook aangepast.
Jij denkt dat iedere homo een kopie van Gordon of Joling is?quote:
150 incidenten op een heel jaar? in Nederland?quote:Op maandag 17 november 2008 21:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rest is hier te lezen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_homos_neemt_toe.xml
Gecorrigeerd naar het percentage allochtonen in Nederland lijkt het zelfs dat autochtonen ook relatief gezien vaker dader zijn.
Dat vind ik persoonlijk schokkend. Vanuit de media werd er namelijk een heel ander beeld geschetst. Persoonlijk geloofde ik het ook, dat allochtonen heel vaak bij dit soort incidenten betrokken waren.
Blijkbaar ligt het toch weer heel anders.
Ohja: Het is trouwens schokkend dat het 150 keer voorkomt, al zijn de daders karpers of tonijnen maakt opzich weinig uit.
Geregistreerde incidenten. Nog los van de meldingen bij het MDI. Veel incidenten worden niet geregistreerd (uit angst om de anonimiteit te verliezen) of niet als zodanig herkend, afhankelijk van de politieregio; anderzijds is de methode zelf eerder gericht op overreportage. (Zie pagina 4 & 6 van het rapport.)quote:Op maandag 17 november 2008 23:27 schreef JoPiDo het volgende:
150 incidenten op een heel jaar? in Nederland?
Maar dat kun je moeilijk aflezen aan de persoon. Er is in het onderzoek uitsluitend op de rapportage van het slachtoffer afgegaan, zoals ik begrijp.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Nietszeggend onderzoek, omdat de definitie van autochtoon-allochtoon vertroebeld is. Was het onderzoek uitgesplitst op religieuze overtuiging, had dat waarschijnlijk beter bruikbare informatie opgeleverd.
Misschien moet je je voordelen ergens anders gaan spuien dan in een nieuws-discussieforum? Hoe dan ook: scheldwoorden achterwege laten moet mogelijk zijn.quote:
Ik weet niet of er gegoocheld is. Het rapport is duidelijk. Ik denk dat er een heel simpel criterium is gehandhaafd: zag-ie eruit als een buitenlander? Ja: Dan is het een buitenlander. Zo nee, dan is het misschien een buitenlander, maar delen we ’m maar bij bij autochtoon of allochtoon in.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de splitsing autochtoon of onbekend versus allochtoon bijzonder dubieus. Nergens blijkt hoe groot de groep onbekende daders is. Ik zou wel eens willen weten wat het netto-saldo autochtone daders is en hoe dat percentage zich verhoudt tot het aandeel van allochtonen. Het lijkt erop alsof hier met cijfers is gegoocheld om allochtonen minder slecht voor de dag te laten komen.
Als gevolg van de rare bundeling van autochtoon of onbekend zitten we ook nog eens met een topictitel die (onbedoeld) misleidend is.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Nietszeggend onderzoek, omdat de definitie van autochtoon-allochtoon vertroebeld is. Was het onderzoek uitgesplitst op religieuze overtuiging, had dat waarschijnlijk beter bruikbare informatie opgeleverd.
Ik zei hetzelfde en ik kreeg een doodsverwensing(of wat dan ook) naar mijn kop gesmetenquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de splitsing autochtoon of onbekend versus allochtoon bijzonder dubieus. Nergens blijkt hoe groot de groep onbekende daders is. Ik zou wel eens willen weten wat het netto-saldo autochtone daders is en hoe dat percentage zich verhoudt tot het aandeel van allochtonen. Het lijkt erop alsof hier met cijfers is gegoocheld om allochtonen minder slecht voor de dag te laten komen.
Als gevolg van de rare bundeling van autochtoon of onbekend zitten we ook nog eens met een topictitel die (onbedoeld) misleidend is.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)gedacht__.html?p=5,2quote:Meer anti-homo-geweld dan gedacht
DEN HAAG - In de eerste helft van dit jaar is bij de politie 150 keer geweld tegen homo's gemeld. Voor alle vormen van discriminatie ging het om 1512 incidenten.
Dat hebben de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie maandag bekendgemaakt. De departementen zijn verrast dat het in een op de tien gevallen van discriminatie om geweld tegen homo's gaat. Dat is „veel hoger” dan uit onderzoeken naar voren is gekomen.
COC Nederland is geschrokken van de cijfers, zegt voorzitter Wouter Neerings. Hij wijst erop dat de cijfers van lang niet alle politiekorpsen even betrouwbaar zijn. Korpsen die een actief antidiscriminatiebeleid voeren, bieden het nauwkeurigste beeld op het gebied van homogeweld, zegt hij. Neerings noemt Amsterdam daarbij als voorbeeld.
De politie krijgt ongeveer zes keer zoveel incidenten met discriminatie in beeld als vroeger. In een volgende analyse over heel 2008 zal de politie ook apart kijken naar racisme en discriminatie op het gebied van geloof.
Door de verbeterde registratie kan de politie beter optreden tegen homogeweld, stellen de ministeries. Zo blijken aanvallers vaak ontmoetingsplaatsen van homo's op te zoeken. Daar kan de politie nu meer aandacht aan besteden.
Bij 28 procent van de meldingen van geweld tegen homo's was sprake van fysiek geweld. Voor de rest ging het om scheldpartijen, bedreiging of vernieling van auto's of huizen. In negen van de tien gevallen zijn de slachtoffers mannen. De daders zijn meestal jongeren.
Overigens blijken lang niet alle incidenten te worden gemeld bij de politie. Zo kwamen in de eerste helft van dit jaar 94 meldingen van homogeweld binnen bij de antidiscriminatiebureaus. Daarvan bleken slechts 27 ook bekend bij de politie. De overheid is van plan om tweehonderd poltieagenten op te leiden die gespecialiseerd zullen worden in de aanpak van homogeweld.
Jezusmina - het is echt eng geworden in dit land. Hoe verbeten moet je zijn om moslims overal de schuld van te willen geven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Walgelijke praktijken inderdaad. Het valt me wel op dat Telegraaf en Elsevier soms voor 80% het ANP-berichtje overtikken, als die 20% niet helemaal in hun straatje van 'allochtonen hebben het gedaan!' past.quote:Op dinsdag 18 november 2008 01:42 schreef Elfletterig het volgende:
De Telegraaf kiest weer eens voor een eigen insteek en rept met geen woord over autochtonen en allochtonen. Wel staan er nog een paar zinnige opmerkingen in de tekst:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)gedacht__.html?p=5,2
de tering wanneer hou jij 'ns op met je getroll.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezusmina - het is echt eng geworden in dit land. Hoe verbeten moet je zijn om moslims overal de schuld van te willen geven.
Nee het is geen getroll. Het is eerder andersom. Het is oprechte zorg van mij want ik vind dit topic echt onthutsend. Het lutk mensen maar niet om los te komen van die allochtone/islam focus terwijl het zo moeten gaan om het geweld tegen homo's.quote:Op dinsdag 18 november 2008 08:35 schreef Sora het volgende:
[..]
de tering wanneer hou jij 'ns op met je getroll.
Het is fout, lees: FOUT.quote:Op maandag 17 november 2008 21:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Want? Dan komt er uit dat christelijke boeren graag hun handjes laten wapperen, wat is er dan meer bruikbaar?quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Was het onderzoek uitgesplitst op religieuze overtuiging, had dat waarschijnlijk beter bruikbare informatie opgeleverd.
Nee joh, dan speelt geloof geen rol. Dan is het kattekwaad.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Want? Dan komt er uit dat christelijke boeren graag hun handjes laten wapperen, wat is er dan meer bruikbaar?
Ik had het over de registratie van criminaliteit (door justitie of politie).quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Het is fout, lees: FOUT.
In nederland geboren allochtonen zijn allochtonen.
Als en nu een jongetje geboren wordt in een ziekenhuis waarvan de ouders in Marokko geboren zijn dan is het kindje een allochtoon.
Bedreigingen, intimidatie en geweld heet nu ineens 'plagen'?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:15 schreef schoelje het volgende:
Wat een ongelooflijk huilonderzoek, in de meeste gevallen betrof het verbaal en schriftelijk 'geweld'. Ja 'geweld' is al als een paar basisschoolleerlingen, die nog dichter bij de natuur staan en vaak nog niet volledig politiek-correct geïndoctrineerd, met een krijtje iets op de stoep zetten en toevallig wat roepen in de richting van een homo wordt het al gezien als 'geweld'. Ongelooflijk, wat wil men met dit onderzoek bereiken? In ieder dorp zijn er wel mensen die door de jeugd geplaagd worden en als het toevallig een homo betreft dan wil men subsdidie en een speciale behandeling?
De verbredende term allochtoon wordt vaker gebruikt om tot daderverdoezeling en begatellisering van met goede wil traceerbare maatschappelijke misstanden te kunnen komen. Mogelijk komt dat het zittende colleges van B&W beter uit.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:38 schreef Elfletterig het volgende:
Wat probeer je nou te zeggen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:34 schreef Clara het volgende:
[..]
De verbredende term allochtoon wordt vaker gebruikt om tot daderverdoezeling en begatellisering van met goede wil traceerbare maatschappelijke misstanden te kunnen komen. Mogelijk komt dat het zittende colleges van B&W beter uit.
De gevallen dat homo's in elkaar geslagen worden louter door hun geaardheid zijn zeer zeldzaam en het zal mij overigens niet verbazen dat dat in de meeste zaken gevallen zijn van allochtoon geweld.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:27 schreef SCH het volgende:
Bedreigingen, intimidatie en geweld heet nu ineens 'plagen'?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Waar komt toch ineens vandaan dat de definitie 'allochtoon' ineens heel vaag en meervoudig interpretabel zou zijn?
Dat past zich aan aan de situatie.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Waar komt toch ineens vandaan dat de definitie 'allochtoon' ineens heel vaag en meervoudig interpretabel zou zijn?
Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:41 schreef schoelje het volgende:
[..]
De gevallen dat homo's in elkaar geslagen worden louter door hun geaardheid zijn zeer zeldzaam
Waar blijkt dat uit?quote:en het zal mij overigens niet verbazen dat dat in de meeste zaken gevallen zijn van allochtoon geweld.
Wat vind je daar opvallend aan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:43 schreef damian5700 het volgende:
Opvallend is dat uit de registratie het beeld naar voren komt, dat het veelal om jeugdige verdachten gaat en dat het aantal 'overtuigingsdaders' een duidelijke minderheid vormt en dat de verdachten van homofoob geweld in 46% een groep personen is (meestal van mannelijke samenstelling) en in 39% van de gevallen een man alleen.
Dat is inderdaad een grote vooruitgang en misschien verklaart het ook vooral wel de toename van het aantal aangiftes.quote:Daarnaast vind ik het een vooruitgang dat de diverse korpsen een uniforme registratie toepassen, want daarmee is het geheel adequater en het landelijke overzicht duidelijker, zodat de strafrechtelijke aanpak verbeterd wordt en het antidiscriminatiebeleid gericht kan worden toegepast.
Ik vind het opvallend, omdat deze gegevens de suggestie wekken dat in de meerderheid van de gevallen gaat om 'stoer' groepsgedrag en niet zozeer vanuit een bepaalde overtuiging.quote:
Dat is de verklaring inderdaad, volgens het rapport uiteraard.quote:Dat is inderdaad een grote vooruitgang en misschien verklaart het ook vooral wel de toename van het aantal aangiftes.
Dat komt doordat de vooroordelen opeens niet kloppen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Dit is dezelfde conclusie die ik dus maak. Het blijkt uit de gegevens van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.quote:
Het blijkt eruit dat ik zelden in de krant lees dat er een homo in elkaar is geslagen. Net als bij slachtoffers van rechts geweld worden dit soort gevallen altijd volledig uitgemolken in de pers. Dus ik ga er vanuit dat het daarom niet vaak voorkomt, tenzij de politie het 'geheim' wil houden natuurlijk maar dat geloof ik niet. De keren dat ik over geweld heb gelezen dan zijn het wel allochtone jongeren, die bijvoorbeeld in de amsterdamse parken tekeer gaan.quote:
Omdat er in de loop der jaren wel de classificatie niet westerse derde generatie is ingevoerd; omdat derde generatie; de CBS-begrippenlijst allochtoon definieert als Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Maar daarbinnen ook een tweedegeneratieallochtoon is, naast nog de niet-westerse en westerse allochtoon kwalificatie.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Zeer vreemd inderdaad, normaal is iedereen met een 'mediterraans uiterlijk' Marokkaan, nu maakt het oppeens uit of z'n ouders uit Nederland komen of hier geboren zijn of wat dan ookquote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Het ligt dan ook helemaal niet aan hun geaardheid natuurlijk, maar aan het feit dat ze bijvoorbeeld het gore lef hebben om hand in hand over straat te lopen of, nog erger, elkaar in het openbaar durven te zoenen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:51 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het blijkt eruit dat ik zelden in de krant lees dat er een homo in elkaar is geslagen. Net als bij slachtoffers van rechts geweld worden dit soort gevallen altijd volledig uitgemolken in de pers. Dus ik ga er vanuit dat het daarom niet vaak voorkomt, tenzij de politie het 'geheim' wil houden natuurlijk maar dat geloof ik niet. De keren dat ik over geweld heb gelezen dan zijn het wel allochtone jongeren, die bijvoorbeeld in de amsterdamse parken tekeer gaan.
Uit de post van mijn voorganger blijkt dat ik er niet ver naast zit.![]()
Kan jij je nog herinneren dat ik jou er op wees, dat het mij ging om de registratie van etniciteit bij politie en justitie?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeer vreemd inderdaad, normaal is iedereen met een 'mediterraans uiterlijk' Marokkaan, nu maakt het oppeens uit of z'n ouders uit Nederland komen of hier geboren zijn of wat dan ook
Fysiek geweld tegen homo's zelf bedroeg 28% van de aangiften. Dus dat zullen er 42 zijn. Dat vind ik nog steeds fors echter. De kwalificatie fysiek geweld is:quote:
Of dat ze aan het 'cruisen' zijn in de openbare stadsparken, onzedige handelingen uitvoeren in de bosages en de rotzooi laten slingeren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:58 schreef Monolith het volgende:
Het ligt dan ook helemaal niet aan hun geaardheid natuurlijk, maar aan het feit dat ze bijvoorbeeld het gore lef hebben om hand in hand over straat te lopen of, nog erger, elkaar in het openbaar durven te zoenen.
Waarom stuur je hem geen e-mail als je zo nieuwsgierig bent?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:28 schreef Houtworm het volgende:
Bij dit soort berichten ben ik altijd benieuwd hoe Wilders er op reageert. Maar aangezien het geen negatief nieuws is over allochtonen, zal een reactie hierop wel binnenkamers blijven.
Daar gaat de rapportage ook over, maar jij hebt ook kunnen lezen dat het in weinig gevallen discriminatoir gedrag vanuit een bepaalde overtuiging betreft.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:02 schreef Iblis het volgende:
Het zal wat dat betreft wel specifiek tegen homo's gericht zijn.
Dat ondergraaft dan in ieder geval veel van de opmerkingen die Wilders c.s. hier over maken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Daar gaat de rapportage ook over, maar jij hebt ook kunnen lezen dat het in weinig gevallen discriminatoir gedrag vanuit een bepaalde overtuiging betreft.
In hoeverre is dat relevant in dit topic ? Het gaat hier om gedane aangiften, en die zijn gebaseerd op de waarneming van de slachtoffers ..quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan jij je nog herinneren dat ik jou er op wees, dat het mij ging om de registratie van etniciteit bij politie en justitie?
Ja, dat is zo, maar het is niet normaal om ergens mensen in elkaar te slaan, ook niet op een homo-ontmoetingsplek, daar zit toch op zijn minst een bepaalde afkeer jegens homo's bij. Anders kan ik me niet goed voorstellen waarom iemand dat zou doen. Overigens is maar in 30 van de gevallen 150 gevallen een dader aangehouden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:11 schreef damian5700 het volgende:
Daar gaat de rapportage ook over, maar jij hebt ook kunnen lezen dat het in weinig gevallen discriminatoir gedrag vanuit een bepaalde overtuiging betreft.
Dat klopt, maar het was uiteraard naar aanleiding van een andere opmerking.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:14 schreef moussie het volgende:
[..]
In hoeverre is dat relevant in dit topic ? Het gaat hier om gedane aangiften, en die zijn gebaseerd op de waarneming van de slachtoffers ..
Ja, dat zou ik graag in een bron willen zien!quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan jij je nog herinneren dat ik jou er op wees, dat het mij ging om de registratie van etniciteit bij politie en justitie?
Het rapport van nu laat wel duidelijk zien wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:51 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het blijkt eruit dat ik zelden in de krant lees dat er een homo in elkaar is geslagen. Net als bij slachtoffers van rechts geweld worden dit soort gevallen altijd volledig uitgemolken in de pers. Dus ik ga er vanuit dat het daarom niet vaak voorkomt, tenzij de politie het 'geheim' wil houden natuurlijk maar dat geloof ik niet. De keren dat ik over geweld heb gelezen dan zijn het wel allochtone jongeren, die bijvoorbeeld in de amsterdamse parken tekeer gaan.
Uit de post van mijn voorganger blijkt dat ik er niet ver naast zit.![]()
In veel gevallen betreft het jeugdige verdachten en in de meerderheid van de gevallen om een groep personen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar het is niet normaal om ergens mensen in elkaar te slaan, ook niet op een homo-ontmoetingsplek, daar zit toch op zijn minst een bepaalde afkeer jegens homo's bij. Anders kan ik me niet goed voorstellen waarom iemand dat zou doen. Overigens is maar in 30 van de gevallen 150 gevallen een dader aangehouden.
Ik weet niet precies waar ze het ‘overtuigingsdaders’ op hebben gebaseerd, maar als dit pas na aanhouding is, dan verklaart dit mede waarom dit aantal tamelijk laag uitvalt.
Die had ik reeds gegeven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik graag in een bron willen zien!
Daar heb je gelijk in, maar het blijft op basis van dit rapport een beetje gissen hoe de verdeling is. En waar ze precies de indicaties op baseren, op daadwerkelijke verdachteaanhoudingen of op slachtofferverklaringen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:37 schreef damian5700 het volgende:
In veel gevallen betreft het jeugdige verdachten en in de meerderheid van de gevallen om een groep personen.
Ik vind dit enigszins gelijkenis hebben met de rapportage destijds over de 'Londsdalers'. Dat waren ook overwegend jongeren, meestal in groepsverband, die werden aangemeten rechts-extremistische denkbeelden erop na te houden, te meer omdat in deze kringen zich een bij de politie bekende harde kern ophield die daadwerkelijk rechts-extremistische denkbeelden aanhangen en uiteraard de uniforme kleding die geassocieerd werd met extreemrechts.
De gepercipieerde dreiging was evenwel groter dan de realiteit, want het ging doorgaans over jongeren die in losse verbanden zich zonder politieke ideologie manifesteerden.
De jongeren handelden helemaal niet vanuit een beredeneerde overweging en er was ook geen massale doorstroming van gabbers naar rechts-extremistische groeperingen.
Ik mag aannemen op basis van de verhoren na aanhouding.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar het blijft op basis van dit rapport een beetje gissen hoe de verdeling is. En waar ze precies de indicaties op baseren, op daadwerkelijke verdachteaanhoudingen of op slachtofferverklaringen.
Dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat je vraagtekens kunt zetten bij de methode waarop het homofoob geweld in dit geval is geregistreerd. De definitie van 'allochtoon' en 'autochtoon' lijkt niet erg helder te zijn en daarnaast worden de autochtone en allochtone daders nog eens op één hoop geveegd.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:34 schreef SCH het volgende:
Jezusmina - het is echt eng geworden in dit land. Hoe verbeten moet je zijn om moslims overal de schuld van te willen geven.![]()
Het is retehelder. Het is onzin om de TT in Veel te veranderen. Dat is net zoiets als dat gras groen is. Maak er dan op zijn minst Meeste van.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat je vraagtekens kunt zetten bij de methode waarop het homofoob geweld in dit geval is geregistreerd. De definitie van 'allochtoon' en 'autochtoon' lijkt niet erg helder te zijn en daarnaast worden de autochtone en allochtone daders nog eens op één hoop geveegd.
Ik bestrijd nergens dat het best eens zo zou kunnen zijn dat homofoob geweld vooral een zaak van autochtonen is. Ik spreek ook nergens mijn goedkeuring over over homofoob geweld. Sterker nog: wat mij betreft worden de daders daarvan keihard aangepakt. Ik ben sowieso tegen elke vorm van geweld tegen mensen, om wie ze zijn.
Welk ander onderzoek is er dan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:52 schreef Disorder het volgende:
Ik begrijp niet hoe verschillende onderzoeken elkaar zo kunnen tegenspreken.
http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagina-Nieuws.htm?contentid=27301quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Welk ander onderzoek is er dan?
Dit is nooit bestreden, het COC heeft dit ook altijd gezegd.
Meeste is niet uit het rapport te halen. Het ligt voor de hand, gezien het feit dat er in Nederland veel autochtonen wonen, maar het rapport gooit, nogmaals, de autochtone gevallen met de onbekende op één hoop en specificeert dit niet nader.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:02 schreef SCH het volgende:
Het is retehelder. Het is onzin om de TT in Veel te veranderen. Dat is net zoiets als dat gras groen is. Maak er dan op zijn minst Meeste van.
Dat gaat over Amsterdam lieverdquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:06 schreef Disorder het volgende:
[..]
http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagina-Nieuws.htm?contentid=27301
Je doet alleen erg veel moeite om het op allochtonen af te schuiven. Waarom doe je dat?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ik spreek ook nergens mijn goedkeuring over over homofoob geweld.
Tuurlijk ligt het voor de hand. Het nieuws is dat het allergrootste deel door autochtonen wordt gepleegd, want hier dan niet in de TT mag stan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Meeste is niet uit het rapport te halen. Het ligt voor de hand, gezien het feit dat er in Nederland veel autochtonen wonen, maar het rapport gooit, nogmaals, de autochtone gevallen met de onbekende op één hoop en specificeert dit niet nader.
Nog maals, dat valt niet uit het rapport te halen. Jij verkondigt vanaf het begin ‘dat je dit altijd al wist’, et cetera. Maar de oorspronkelijke berichtgeving van RTL 4 is aangepast, en het rapport stelt dit niet. Het is een onduidelijk opgemaakt rapport. De categorie met ‘onbekend of autochtoon’ wordt niet nader gespecificeerd. In beginsel kunnen het 86% Japanners zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:17 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk ligt het voor de hand. Het nieuws is dat het allergrootste deel door autochtonen wordt gepleegd, want hier dan niet in de TT mag stan.
Ook hier een lekkere non-discussie.quote:Op maandag 17 november 2008 21:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn jou wel gedetailleerde cijfers uit dat onderzoek bekend gelly?
cbs statline is dan ook om te janken 100den gegevens maar nooit de gegevens die je nodig hebtquote:Op maandag 17 november 2008 21:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb ik al eens geprobeerd, maar dat lukte niet.
Nee hoor, op basis van een verkeerde nieuwskop heb jij dat geconcludeerd. Triomfantelijk kwam je hier binnen (kennelijk vind je afkomst van de daders net zo belangrijk als Wilders en consorten), en zoals gewoonlijk ben je te trots om toe te geven dat de conclusie geen stand houdt bij de gebrekkige en onvolledige cijfers.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:17 schreef SCH het volgende:
Het nieuws is dat het allergrootste deel door autochtonen wordt gepleegd
Omdat het me niet ondenkbaar lijkt dat het werkelijke aandeel van allochtonen groter is dan uit deze registratiemethodes naar voren komt. Ik gaf net al aan dat het best zo kan zijn dat het vooral een autochtoon probleem is, maar daar zou ik dan een deugdelijker onderbouwing voor willen zien.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:12 schreef SCH het volgende:
Je doet alleen erg veel moeite om het op allochtonen af te schuiven. Waarom doe je dat?
omdat het een vaag begrip is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Een onderzoek kun je altijd zo aanpassen dat jouw conclusie er uit komtquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:52 schreef Disorder het volgende:
Ik begrijp niet hoe verschillende onderzoeken elkaar zo kunnen tegenspreken.
idd men zou 3 groepen moeten maken autochtoon, allochtoon en onbekend.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Meeste is niet uit het rapport te halen. Het ligt voor de hand, gezien het feit dat er in Nederland veel autochtonen wonen, maar het rapport gooit, nogmaals, de autochtone gevallen met de onbekende op één hoop en specificeert dit niet nader.
Jezusmina, jij ook alquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee hoor, op basis van een verkeerde nieuwskop heb jij dat geconcludeerd. Triomfantelijk kwam je hier binnen (kennelijk vind je afkomst van de daders net zo belangrijk als Wilders en consorten), en zoals gewoonlijk ben je te trots om toe te geven dat de conclusie geen stand houdt bij de gebrekkige en onvolledige cijfers.
Je wilt dus graag dat allochtonen er meer mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat het me niet ondenkbaar lijkt dat het werkelijke aandeel van allochtonen groter is dan uit deze registratiemethodes naar voren komt. Ik gaf net al aan dat het best zo kan zijn dat het vooral een autochtoon probleem is, maar daar zou ik dan een deugdelijker onderbouwing voor willen zien.
De manier waarop dit onderzoek is gedaan, is zoiets als: op 14 procent van de 100 dagen regende het, DUS scheen op 86 dagen de zon. En daarna lees je ergens in kleine lettertjes dat alle andere weertypes op één hoop zijn geveegd en samen op 86 procent uitkomen.
Mensen willen niet racistisch zijn, mensen zeggen dat het politierapport niet datgene zegt wat jij stelt of vindt dat het moet zeggen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezusmina, jij ook al
Godverdomme zeg - waarom wil iedereen perse racistisch zijn.
Ik ben homo, ik heb hier godverdomme mee te maken maar niee hoor, iedereen weet het weer beter.
Walgelijk en ziek, echt walgelijk
Dit gaat, mijn inziens, ook niet bepaald ergens over, met alle respect. Bij discriminatoire incidenten worden door slachtoffers, in gevallen dat er aangifte wordt gedaan, de daders in bepaalde gevallen gekenmerkt, maar er bestaat geen generieke perceptie bij de slachtoffers dat de daders meestal Marokkanen hetzij meestal autochtonen zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:22 schreef Masterix het volgende:
De enige conclusie die ik kan trekken is dat in de perceptie van de slachtoffers het NIET ZO IS dat de daders meestal Marokkanen zijn.
Daarna meld je dat het 'niet belangrijk is', maar alleen 'belangrijk wordt gemaakt'. Even later is het kennelijk wél belangrijk en moet het wél besproken worden:quote:Op maandag 17 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Tja, dit heb ik altijd al geroepen. Ik ga het topic niet doorlezen...
En inmiddels is het zo ver dat jij er als homo 'voortdurend mee te maken' hebt. Dat terwijl ik je hier ook regelmatig heel andere dingen heb horen beweren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:03 schreef SCH het volgende:
Het lukt mensen maar niet om los te komen van die allochtone/islam focus terwijl het zo moeten gaan om het geweld tegen homo's.
En daar heb je dat kutwoord weer. Waarom ben je bij de minste of geringste twijfeling al meteen een racist? Ja, mijn conclusie is inderdaad dat allochtonen en dan vooral dat bepaald soort Marokkanen vaak bewust de confrontatie met homoseksuelen zoekt. Ik ben niet alleen door de talloze berichten in de media tot die conclusie gekomen, maar ook door hetgeen dat ik zelf in de realiteit zie gebeuren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:41 schreef SCH het volgende:waarom wil iedereen perse racistisch zijn.
Je wordt gewoon gewezen op het feit dat bepaalde conclusies niet zomaar getrokken kunnen worden op basis van de data. Je bent gewoon op dezelfde wijze bezig als mensen die bij een bericht over een misdaad waar de afkomst van de dader niet bekend is schreeuwen: "Dat zal wel weer een allochtoon zijn geweest".quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt dus graag dat allochtonen er meer mee te maken hebben.
Die homo's interesseren je geen zak.
Walgelijk. De agenda is zo duidelijk. Daar heb ik als homo voordurend mee te maken. Het is alleen maar interesant als het om allochtonen gaat. En anders niet.
Dat zul jij nooit toegeven maar het is klip en klaar. Waarom durven wolven in schaapskleren dat vachtje niet gewoon uit te trekken?
Want?quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:02 schreef drulovic het volgende:
Meeste homogeweld door autochtonen?
Flikker op! ik geloof er niks van.... ......
Vind je dit zelf niet een beetje homofoob?quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:02 schreef drulovic het volgende:
Meeste homogeweld door autochtonen?
Flikker op! ik geloof er niks van.... ......
Jij bent degene die de afkomst het belangrijkste vindt door krampachtig feiten naar jouw hand te zetten. Je lijkt wel een Wilders die ook elk obscuur feitje waar afkomst een rol speelt wil uitmelken met geveinste verontwaardiging en frustratie. Helaas SCH, iedereen die verder kijkt dan een nieuwskop kan zien dat de oorspronkelijke TT geen stand houdt. Dat krampachtige gescheld toont alleen maar onmacht aan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezusmina, jij ook al
waarom wil iedereen perse racistisch zijn.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit gaat, mijn inziens, ook niet bepaald ergens over, met alle respect. Bij discriminatoire incidenten worden door slachtoffers, in gevallen dat er aangifte wordt gedaan, de daders in bepaalde gevallen gekenmerkt, maar er bestaat geen generieke perceptie bij de slachtoffers dat de daders meestal Marokkanen hetzij meestal autochtonen zijn.
Dat is enkel een conclusie die je zou kunnen veronderstellen aan de hand van de gegevens uit deze rapportage.
t Is een "kiss-and-tell"-verhaal vermoed ik.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:13 schreef Tuvai.net het volgende:
(...)Ja, mijn conclusie is inderdaad dat allochtonen en dan vooral dat bepaald soort Marokkanen vaak bewust de confrontatie met homoseksuelen zoekt. Ik ben niet alleen door de talloze berichten in de media tot die conclusie gekomen, maar (...)
tja................., misschien eh..haat-liefde verhouding?quote:[b]
Marokkanen en homo's zoeken elkaar idd vaak op, heel vaak. Komt van beide kanten.
Dat was de grap.... ik vind hem zelf ook hilarisch....quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vind je dit zelf niet een beetje homofoob?
GS= blauw is een -1 en voor de rest zie ik hele wisselende reacties.quote:Op maandag 17 november 2008 23:25 schreef IHVK het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)mos_op_de_vuist.html
Lees maar de reacties van onze o-zo tolerante vriendjes op Geenstijl.
Marokko.nl is ook leuk voor de liefhebber.
Nee hoor, je wil het net als soms in van die moslimtopics, gewoon net zo hebben over de kaaskoppen versus homo's. Niet over iets anders.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:03 schreef SCH het volgende:
[..]
terwijl het zo moeten gaan om het geweld tegen homo's.
Volgens mij niet. Jij hebt het nadrukkelijk over de perceptie van de slachtoffers. Deze laat volgens jou zien dat de slachtoffers opmerken, dat de verdachte meestal geen Marokkanen zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:35 schreef Masterix het volgende:
[..]
Inhoudelijk zeggen we hetzelfde, niet?
Inderdaad, dat probeer ik te stellen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:55 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
tja................., misschien eh..haat-liefde verhouding?
Dat formuleer je denk ik fout: ik zie nergens dat de slachtoffer vaak stellen dat de daders geen Marokkanen zijn, ik zie dat de slachtoffers niet vaak stellen dat de daders wel Marokkanen zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Jij hebt het nadrukkelijk over de perceptie van de slachtoffers. Deze laat volgens jou zien dat de slachtoffers opmerken, dat de verdachte meestal geen Marokkanen zijn.
Jij hebt het nadrukkelijk over de perceptie van de slachtoffers. Kijk maar na!quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:21 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat formuleer je denk ik fout: ik zie nergens dat de slachtoffer vaak stellen dat de daders geen Marokkanen zijn, ik zie dat de slachtoffers niet vaak stellen dat de daders wel Marokkanen zijn.
Het verschil is dus de categorie "weet niet/geen mening".
Je zal begrijpen dat ik dus ook niet kan reageren op de rest van je post.
nu maak je me wel een beetje benieuwd. Hoe wordt er dan over en weer gesproken?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik vind het grappig om te zien hoe op homo-forums over Marokkanen gesproken wordt. En op Marokkaanse forums over homo's. En op Fok! over homo's en Marokkanen.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeer vreemd inderdaad, normaal is iedereen met een 'mediterraans Irish uiterlijk'Wat heeft dat met het onderwerp te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., nu maakt het oppeens uit of z'n ouders uit Nederland komen of hier geboren zijn of wat dan ook
http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=marruecos.jpg
Ja, dat weet ik.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij hebt het nadrukkelijk over de perceptie van de slachtoffers. Kijk maar na!
Wat ontbreekt zijn feiten over etniciteit van de daders (zelfs over de 30 gearresteerde verdachten weten we niets), over de realtie aard van het geweld <-> etniciteit daders en nog wat dingen waar hier een discussie over ontstond: het enige waar het onderzoek over praat is de vermoedens (perceptie zo u wil, ik begrijp niet waarom je er "generiek" voorzet overigens) van de slachtoffers over de daders.quote:Het gaat natuurlijk over tientallen, op zichzelf staande incidenten, waarvan nu een optelsom is gemaakt.
Finnen en Fags toch?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:31 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
nu maak je me wel een beetje benieuwd. Hoe wordt er dan over en weer gesproken?
Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om tolerantie van homoseksuelen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:55 schreef MisterGreen het volgende:
De Homo haat zit ingebakken in de Nederlandse Joods Christelijk cultuur.
Mij 20 jaar geleden geleerd dat homo ziek waren en een dwaling van de natuur door mijn katholieke school.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om schijntolerantie van homoseksuelen.
Klopt steeds meer nederlanders keren zich af van de joods christelijk cultuur van nederland.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om tolerantie van homoseksuelen.
jahoor... misschien ligt het aan de manier waarop je die religie/ideen interpreteerd? ik ken homo's die religieus zijn...quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:04 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Klopt steeds meer nederlanders keren zich af van de joods christelijk cultuur van nederland.
In Jeruzalem kon de Gay Pride ook niet door gaan omdat een Joodse Rabbijn dreigde met aanslagen.
Religies zijn een ziekte voor de mensheid, jodendom christendom islam allemaal zieke fascistische geloven die verboden moeten worden.
Over het algemeen lijken Marokkanen homofielen maar eng en onaantrekkelijk te vinden, Hoort ook bij de islamitische cultuur natuurlijk: een homofiele levensstijl (i.t.t. de heterofiele, maar wel naar model van...) is natuurlijk ook typisch westers. Als je man bent, moet je je ook mannelijk gedragen, lijkt de idee.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:31 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
nu maak je me wel een beetje benieuwd. Hoe wordt er dan over en weer gesproken?
Ik zal er over nadenken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:08 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
edit: ik zou graag willen dat masterix opheldering geeft over mijn vraag
ik geloof dat berovingen op de reguliersdwarsstraat ook als homofoob geweld gezien werdenquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:01 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind 150 incidenten op een jaar ook heel weinig
wellicht dat de helft van deze incidenten niet eens écht over het homo-zijn ging, maar dat ze gewoon homo riepen als stopwoordje
dus dan kom je op 75 incidenten die wellicht écht plaats vonden op basis van het homo-zijn
dan ben ik benieuwd hoeveel incidenten er plaats vinden omdat iemand een bril heeft, raar haar, een foute trui, enz.
In de ware Jodendom Christendom en Islam is homofilie niet geaccepteert.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:08 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
jahoor... misschien ligt het aan de manier waarop je die religie/ideen interpreteerd? ik ken homo's die religieus zijn...
als morgen alle religies afgeschaft worden, vinden kortzichtige idioten andere 'excuses' om homo's/vrouwen/andere 'soorten' te onderdrukken.
edit: ik zou graag willen dat masterix opheldering geeft over mijn vraag
Jammer dat je het omdraait. Ik vind de afkomst niet belangrijk, die wordt belangrijjk gemaakt. Ik word er vaak op aangepsroken dat het wel moeielijker zal zijn, met al die allochtonen en moslims. Terwijl ik, als ik als last heb, dat echt voor 90 procent van autochtonen komt, net als de homo's die ik ken. Dat is volstrekt logisch gezien de bevolkingssamenstelling. En dat komt nu uit onderzoek. Je moet toegeven dat er nu ineens wel heel mierenneukerig met cijfertjes gegoocheld wordt om de discussie een bepaalde kant uit te laten gaan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Jij bent degene die de afkomst het belangrijkste vindt door krampachtig feiten naar jouw hand te zetten. Je lijkt wel een Wilders die ook elk obscuur feitje waar afkomst een rol speelt wil uitmelken met geveinste verontwaardiging en frustratie. Helaas SCH, iedereen die verder kijkt dan een nieuwskop kan zien dat de oorspronkelijke TT geen stand houdt. Dat krampachtige gescheld toont alleen maar onmacht aan.
Dat is een veel gehoord misverstand rutger. Daar valt veel op af te dingen. Je kunt nog altijd beter in Nederland wonen dan in heel veel andere landen ter wereld maar het is onterecht om te doen alosf Nederland voorop loopt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om tolerantie van homoseksuelen.
Nee, het onderzoek spreekt jouw ervaring niet tegen. Maar ondersteunt ze ook niet. Dat is niet mierenneukerig.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:29 schreef SCH het volgende:
En dat komt nu uit onderzoek. Je moet toegeven dat er nu ineens wel heel mierenneukerig met cijfertjes gegoocheld wordt om de discussie een bepaalde kant uit te laten gaan.
Het ondersteunt ze wel. De meerderheid van de daders is autochtoon blijkt uit het onderzoek. Dat is toch ook volstrekt logisch, ik kan me niet voorstellen dat mensen iets anders hadden verwacht. Het punt is dat incidenten in Amsterdam terecht veel aandacht hebben gekregen maar Nederland is groter dan Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, het onderzoek spreekt jouw ervaring niet tegen. Maar ondersteunt ze ook niet. Dat is niet mierenneukerig.
Dat is dus feitelijk niet waar.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ondersteunt ze wel. De meerderheid van de daders is autochtoon blijkt uit het onderzoek.
Dus het kan ook nog veel minder zijn dan veertien procent bedoel jequote:Op dinsdag 18 november 2008 14:52 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat is dus feitelijk niet waar.
Er blijkt niets over de afkomst van de daders, het onderzoek zegt alleen dat deze slachtoffers slechts in 14% van deze 150 gevallen ZEGGEN dat de dader allochtoon is. Volgens hen dan, want niemand kan aan de buitenkant zien of iemand in de CBS-definitie allochtoon is of niet.
Chill, man...
nee, dat ze het voor elkaar hebben gekregen om deze onzin op de politieke agenda te krijgen en zo hun subsidies veilig kunnen stellen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het geweld tegen homo's is toegenomen?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
nee, dat ze het voor elkaar hebben gekregen om deze onzin op de politieke agenda te krijgen en zo hun subsidies veilig kunnen stellen.
Ik denk dat ik heel duidelijk geweest ben over wat ik bedoel, en kan je "grap" niet echt waarderen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus het kan ook nog veel minder zijn dan veertien procent bedoel je
Huh? Het is geen grap. Het volgt feitelijk uit wat jij zegt. Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen. Dan weten we dus helemaal niks, behalve als iemand gepakt en veroordeeld is toch?quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:06 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel duidelijk geweest ben over wat ik bedoel, en kan je "grap" niet echt waarderen.
Het kan inderdaad minder dan 14% zijn, daar de beschrijving van het slachtoffer inzake allochtonen maatgevend was. Als de slachtoffers consequent Nederlanders voor allochtonen aanzagen of met 3e generatie allochtonen te maken hadden, dan is dit percentage inderdaad te hoog.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:08 schreef SCH het volgende:
Huh? Het is geen grap. Het volgt feitelijk uit wat jij zegt. Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen. Dan weten we dus helemaal niks, behalve als iemand gepakt en veroordeeld is toch?
Pffff...quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh? Het is geen grap. Het volgt feitelijk uit wat jij zegt. Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen. Dan weten we dus helemaal niks, behalve als iemand gepakt en veroordeeld is toch?
ik krijg er gewoon de kriebels van, is het beroven vaneen homo ergens dan een oud vrouwtje, moeten de plegers harder gestraft worden... geweld, bedreiging etc moet gewoon aangepakt worden en er dient geen enkele groep voorgetrokken te worden als zijnde zieliger oid...quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]Waarom zijn bedreigingen en geweld onzin. Bovendien heeft het niets met hun subsidie te maken hoor, die is niet afhankelijk van het aantal geweldsincidenten.
Nee hoor, ik lees het graag en vind het ook interessant.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:43 schreef Masterix het volgende:
[..]
Pffff...
Hoe kom je hier bij?:
"Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen."
Door dit onderzoek naar 150 aangiftes weten we alleen wat deze slachtoffers denken over de afkomst van de daders. En dat in slechts 14% het slachtoffer zegt dat hij denkt dat de dader allochtoon was. Dat is alles wat over afkomst gezegd wordt. Die 14% kan niet meer of minder zijn dus, die 14% is de uitkomst van het onderzoek.
En vervolgens wordt er allerlei onzin bijverzonnen met uit de lucht gegrepen conclusies. 14% is niet het percentage allochtone daders, op grond van dit onderzoek kan 99% van de daders allochtoon zijn en net zo goed 1%. Daar zegt dit onderzoek niets over.
Het zegt -nogmaals- alleen dat in 14% van de gevallen het slachtoffer zegt dat hij denkt dat de dader(s) allochtoon is/zijn.
Misschien is 0% allochtoon, misschien denkt elk slachtoffer dat "het wel weer zo'n buitenlander geweest is" maar durft slechts 14% dat ook te zeggen, van alles is mogelijk.
Maar blijkbaar maakt wat ik schrijf niet uit, jij leest toch wat je horen wil.
Vandaar: pffffffffffffffff....
quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:46 schreef Re het volgende:
[..]
ik krijg er gewoon de kriebels van, is het beroven vaneen homo ergens dan een oud vrouwtje, moeten de plegers harder gestraft worden... geweld, bedreiging etc moet gewoon aangepakt worden en er dient geen enkele groep voorgetrokken te worden als zijnde zieliger oid...
in principe wel ja, dat introduceert ongelijkheidquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]Wie zegt dat heen zieliger is dan het andere of dat er iemand voorgetrokken moet worden? Maar jij bent er uberhaupt tegen om geweld te rubriceren?
Is het dan niet ongelijk? Een bejaarde mevrouw haar tasje afpakken om het geld dat er in zit of een homo in elkaar slaan omdat je homo's ziek vindt?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:36 schreef Re het volgende:
[..]
in principe wel ja, dat introduceert ongelijkheid
En ongelijkheid is per definitie slecht? Als er een toename van homogeweld gesignaleerd wordt dan is het nuttig om homo-ontmoetingsplekken extra in de gaten te houden; als er een toename van huiselijk geweld gesignaleerd wordt om bijvoorbeeld meer opvangplekken voor vrouwen te creëren, et cetera.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:36 schreef Re het volgende:
[..]
in principe wel ja, dat introduceert ongelijkheid
Moeten ze dan maar geen aangifte doen? Wat wil je nou eigenlijk zeggen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef Re het volgende:
potenrammen is al een paar decennia een begrip en nu wordt er ineens een enorme stijging waargenomen? Nadat COC met landelijke acties in de media en whereever vooral oproept om aangifte te doen, want homo's zijn zo zielig... Ja vind je het gek dat het dan het aantal stijgt... niets mis mee verder hoor die aandacht, maar als een homo tegenwoordig van zijn portemonnee wordt beroofd is het ineens omdat tie homo is...
het zal allemaal wel, waar hebben we het over... 150 aangiftes in 185 dagen, ja het is erg, nee het is niet erger dan anders of erger dan elke andere beroving slash matpartij.
Toch is er wel verschil.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:58 schreef Re het volgende:
ik vind dat er geen verschil hoort te zijn tussen het mishandelen van een vrouwtje omdat ze oud is of omdat ze lesbisch is... nee
nee, dat ik de hele ophef hierover gewoon overdreven vind. De COC voorzitter zal vanavond ongetwijfelt weer ergens aan tafel zitten op tv.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Moeten ze dan maar geen aangifte doen? Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Nee, zo zit het niet. Het leek jaren lang veel beter te gaan en het leek minder voor te komen. Maar de laatste jaren kwamen er bij het COC en het ADB opeens veel meer meldingen binnen. Op straat was het voor de doelgroep voelbaar. Daarom is men eens nagegaan waarom er wel veel meer meldingen waren, maar niet de bijbehorende aangiftes. En wat bleek was dat de politie vrijwel nooit erkende dat het om homogerelateerd geweld ging, ook als de slachtoffers dat expliciet aangaven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef Re het volgende:
potenrammen is al een paar decennia een begrip en nu wordt er ineens een enorme stijging waargenomen? Nadat COC met landelijke acties in de media en whereever vooral oproept om aangifte te doen, want homo's zijn zo zielig... Ja vind je het gek dat het dan het aantal stijgt... niets mis mee verder hoor die aandacht, maar als een homo tegenwoordig van zijn portemonnee wordt beroofd is het ineens omdat tie homo is...
het zal allemaal wel, waar hebben we het over... 150 aangiftes in 185 dagen, ja het is erg, nee het is niet erger dan anders of erger dan elke andere beroving slash matpartij.
Hij is ook niet alleen aangenomen als voorzitter om leuke roze boa evenementen te laten zien, maar juist om iets te doen met wat hij van zijn doelgroep binnenkrijgt. In dit geval heeft hij dat dan gedaan en zal hij met zijn kop op tv komen, ja.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:40 schreef Re het volgende:
[..]
nee, dat ik de hele ophef hierover gewoon overdreven vind. De COC voorzitter zal vanavond ongetwijfelt weer ergens aan tafel zitten op tv.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:52 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat is dus feitelijk niet waar.
Er blijkt niets over de afkomst van de daders, het onderzoek zegt alleen dat deze slachtoffers slechts in 14% van deze 150 gevallen ZEGGEN dat de dader allochtoon is. Volgens hen dan, want niemand kan aan de buitenkant zien of iemand in de CBS-definitie allochtoon is of niet.
Chill, man...
En Amalia en Alexia zijn niet westerse allochtonen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:34 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Willem Alexander is ook een Allochtoon volgens het CBS.
Heeft hij ook al homo's in elkaar geslagen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:34 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Willem Alexander is ook een Allochtoon volgens het CBS.
Ach nee toch, wat een schande zou dat zijnquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:40 schreef Re het volgende:
[..]
nee, dat ik de hele ophef hierover gewoon overdreven vind. De COC voorzitter zal vanavond ongetwijfelt weer ergens aan tafel zitten op tv.
De meeste homo's werden toch door autochtonen in elkaar geslagen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:44 schreef SCH het volgende:
Heeft hij ook al homo's in elkaar geslagen?
http://www.parool.nl/paro(...)omo-flinterdun.dhtmlquote:Tolerantie voor homo flinterdun
AMSTERDAM - Homoseksuele jongeren worden op school stelselmatig gepest. De homotolerantie van veel jongeren is een flinterdunne schil. Bij daders van antihomoseksueel geweld is de angst om lustobject te zijn van homoseksuelen de belangrijkste drijfveer.
Dat concluderen onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam in een vandaag gepubliceerd rapport over antihomogeweld met als titel Als ze maar van mij afblijven. In bijna veertig procent van de gevallen is het gevoel door een homo begeerd te worden de directe aanleiding van geweld, aldus het rapport.
Daders voelen wel afkeer en walging van homoseksualiteit, maar zijn er ook door gefascineerd. Daarom gaan ze naar homo-uitgaansgelegenheden of ontmoetingsplaatsen. Volgens de onderzoekers is er geen sprake van gepland geweld.
Vorig jaar registreerde de politie 201 incidenten van homoseksueel geweld (67 keer geweld, 17 maal beroving en 38 keer serieuze bedreiging). Volgens de onderzoekers is sprake van een structureel probleem, dat het imago van Amsterdam als homovriendelijke stad bedreigt. Omdat de opvattingen van daders in grote lijnen worden gedeeld door veel jongeren, zijn er veel potentiële daders.
Marokkanen zijn met 36 procent onder de daders oververtegenwoordigd. Religie speelt volgens de onderzoekers geen rol; het zou vooral komen doordat Marokkaanse jongens meer op straat hangen. (HET PAROOL)
Wordt veel ook nog ergens gekwantificeerd?quote:Op donderdag 20 november 2008 15:49 schreef Specularium het volgende:
De homotolerantie van veel jongeren is een flinterdunne schil.
Andere cijfers.
Wat vind je hiervan SCH?
quote:Op donderdag 20 november 2008 15:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)omo-flinterdun.dhtml
Andere cijfers.
Wat vind je hiervan SCH?
Zoals eerder aangegeven (SCH heeft zelfs al eerder op een soortgelijke vraag geantwoord) is Nederland groter dan Amsterdam.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Andere cijfers.
Wat vind je hiervan SCH?
Tolerantie in Nederland is wel vaker gewoon apathie of NIMBY oftewel "prima zolang ik er zelf maar geen last van heb / mee wordt geconfronteerd".quote:Op donderdag 20 november 2008 16:01 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zoals eerder aangegeven (SCH heeft zelfs al eerder op een soortgelijke vraag geantwoord) is Nederland groter dan Amsterdam.
En in den lande kan ik je verzekeren dat de homotolerantie niet alleen onder jongeren een flinterdunne schil is.
Bron: http://www.nu.nl/news/184(...)annelijkheid%27.htmlquote:'Homogeweld bewijs van mannelijkheid'
AMSTERDAM - Daders van geweld tegen homo's willen vooral hun eigen mannelijkheid bewijzen. Zij slaan homo's in elkaar om zich te bewijzen tegenover hun vriendengroep, waarin een machocultuur heerst. 40 Procent van de geweldsincidenten gebeurt omdat de 'potenrammer' denkt dat het slachtoffer hem probeert te versieren.
Dat concluderen wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam in een donderdag verschenen onderzoek naar antihomogeweld in Amsterdam. Zij voerden dat uit in opdracht van de gemeente. Religieuze motieven spelen volgens de onderzoekers vrijwel geen rol bij antihomogeweld.
'Potenrammers' zijn vooral laagopgeleide mannen tussen de 17 en 25 jaar. Autochtonen plegen 36 procent van de geweldsincidenten in Amsterdam. Hoewel Marokkanen slechts 16 procent van de bevolking in de hoofdstad vormen, zijn zij verantwoordelijk voor eveneens 36 procent van het aantal geweldsgevallen tegen homo's.
Straatcultuur
De onderzoekers verklaren die oververtegenwoordiging door de straatcultuur waarin veel Marokkaanse jongens leven. Turken (6 procent) en Surinamers (4 procent) zijn ondervertegenwoordigd als het gaat om geweldsincidenten tegen homo's.
In Amsterdam waren vorig jaar 67 meldingen van fysiek geweld tegen homoseksuelen. De onderzoekers denken echter dat het echte aantal veel hoger ligt. 75 tot 95 procent van de slachtoffers doet volgens hen geen aangifte.
Homo
De wetenschappers spraken met daders, namen vragenlijsten af onder scholieren en bestudeerden politiedossiers. Opvallend is dat een van de onderzoekers tijdens het onderzoek zelf in elkaar werd geslagen omdat hij homo is. De ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie maakten maandag nog bekend dat de politie in de eerste helft van dit jaar in het hele land 150 meldingen van geweld tegen homo's binnenkreeg.
dat lijkt me wel de kern van de zaak jaquote:Op donderdag 20 november 2008 17:40 schreef Elfletterig het volgende:
Nog een ander bericht over hetzelfde onderwerp:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/news/184(...)annelijkheid%27.html
Goed dat nu eindelijk eens die straatcultuur wordt benoemd. Daar heb ik al veel vaker op gehamerd. Sluit eigenlijk ook wel aan bij de ingezonden brief van Prem. Het zoveelste bewijs om straattuig harder aan te pakken en die straatcultuur af te breken.
quote:Op donderdag 20 november 2008 17:40 schreef Elfletterig het volgende:
Nog een ander bericht over hetzelfde onderwerp:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/news/184(...)annelijkheid%27.html
Goed dat nu eindelijk eens die straatcultuur wordt benoemd. Daar heb ik al veel vaker op gehamerd. Sluit eigenlijk ook wel aan bij de ingezonden brief van Prem. Het zoveelste bewijs om straattuig harder aan te pakken en die straatcultuur af te breken.
RTL-nieuws meldt bovendien dat 86 % van de meestal jongere daders autochtoon en 14% allochtoon is. Als je de berichten over geweld van allochtoonse jongeren aan homo's van de afgelopen tijd zou moeten geloven ben ik verrast door deze uitkomst.quote:"Tien procent van de 1512 geweldsincidenten met discriminatie als motief die in de eerste helft van dit jaar bij de politie zijn gemeld, was gericht tegen homo's. In 28 procent van deze 150 gevallen was sprake van fysiek geweld. Dat staat in een rapportage over homofoob geweld die de ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie naar de Tweede Kamer hebben gestuurd. "
Wouter Neerings (voorzitter COC) zei op het nieuws er zelf ook verrast over te zijn.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:45 schreef Aoristus het volgende:
nieuws.nl:
[..]
RTL-nieuws meldt bovendien dat 86 % van de meestal jongere daders autochtoon en 14% allochtoon is. Als je de berichten over geweld van allochtoonse jongeren aan homo's van de afgelopen tijd zou moeten geloven ben ik verrast door deze uitkomst.
En hoe zit met met die overige 90% aan discriminatoire delicten? Daarover wordt niet gerept. Treurig hoe dit land is afgegleden.
Van zo'n rapport zou je gezien alle mediaberichten van het afgelopen jaar verwachten dat de uitkomst zou zijn dat er een toename is van homofoob geweld door -van oorsprong- allochtonen. Door enkele groeperingen niet nader te benoemen, zoals 'autochtonen van onbekende herkomst', wordt deze beeldvorming gewijzigd m.u.v. de Amsterdamse situatie, zo laat het rapport weten. Voor dat laatste is een verklaring te geven want in Amsterdam wonen m.i. verhoudingsgewijs meer allochtonen en homo's dan in andere steden en ook is het homoleven in de openbaarheid veel explicieter.
Daarnaast blijft dat van de 1512 discriminatoire incidenten alleen 150 homofobe werden onderzocht terwijl de rest, dus 1362 gevallen, verder niet ter sprake komt. Discriminatie op basis van huidskleur is echter net zo erg en verdient ook gedetailleerde vermelding.
Mijn idee: gewoon ophouden met janken en stop met de homogerelateerde promotie, het maakt van Amsterdam een Sodom en Gommorah. Geen regenboogvlaggetjes, geen politieke inmenging, geen homobelangenfascistjes en geen bedrijvigheid die exclusief voor de gelijkgeaarden bestemd is, dan zou de wereld er een stuk beter toleranter uit zien. De politie moet geen onderscheid maken tussen het een en het ander, dan zou er klassejustitie ontstaan.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wouter Neerings (voorzitter COC) zei op het nieuws er zelf ook verrast over te zijn.
En over de rest van die gegevens: misschien wordt daar ook wel iets mee gedaan, maar natuurlijk niet in een onderzoek naar homogerelateerd geweld. Het een sluit het andere niet uit.
Waarom ga je dan überhaupt nog uit?quote:Op donderdag 20 november 2008 18:23 schreef nokwanda het volgende:
Weet je.... het leven is zoooooveel makkelijker als je jezelf die ergernissen niet aandoet, he.
Ik ga als heterovrouw vrijwel alleen maar in homohoreca uit
Komop zeg, het is gewoon een walgelijke levensstijl die die uitgaanshomo's er veelal op na houden.quote:en heb daar nou echt nooit een probleem mee. Aan de ene kant is het droevig voor jou en de wereld dat je je daar zo ongemakkelijk bij voelt. Aan de andere kant maakt het me heel vrolijk en blij omdat ik blij ben dat ik tenminste van DIE hang-up geen last heb. Dank je
Zal ik anders eens even wat details geven? Eens kijken of je het dan nog zo smakelijk vindt.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:32 schreef nokwanda het volgende:
Dat is echt een discussie die ik niet aan ga.
Jullie vinden van wel, ik van niet en dat zal wss niet veranderen. Waste of energy
quote:Op donderdag 20 november 2008 18:34 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
Zal ik anders eens even wat details geven? Eens kijken of je het dan nog zo smakelijk vindt.
quote:Op donderdag 20 november 2008 18:35 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik ken de details. De gore details
Het grote probleem is gewoon dat veruit de meeste vrouwen dat aanstellerige gedrag zo leuk vinden. Alle vrouwen in mijn omgeving kijken vrijwel dagelijks naar die rotzooi, hoe hard ik ook schreeuw dat het debiliserend en walgelijk is. En aangezien de helft van Nederland nu eenmaal uit vrouwen bestaat, en vrouwen tegenwoordig ook het recht hebben om vanalles zelf te bepalen, wat in de goeie ouwe tijd door de man werd bepaald, rukt deze ellende meer en meer op.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:36 schreef Aoristus het volgende:
Verhuftering en verhomoïsering gaat vaak hand in hand. We (niet ik, 'we' in zijn algemeenheid) zijn het al normaal gaan vinden dat de Paul de Leeuw/Gordon tiepetjes het lid van een andere man als het ware uit de broek schreeuwen, als waren zijn voorbeelden.
Dat moet afgelopen zijn. Niet van mijn belastingcenten
Dat mag, maar weet wel dat de emancipatie van vrouwen ook niet het beste effect heeft voortgebracht. Vrouwen raken gewend om als gebruiksartikel behandeld te worden. Misschien zou je tegen dergelijke vrouwen moeten zeggen dat ze in een gebruiksartikel veranderenquote:Op donderdag 20 november 2008 18:42 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
Het grote probleem is gewoon dat veruit de meeste vrouwen dat aanstellerige gedrag zo leuk vinden. Alle vrouwen in mijn omgeving kijken vrijwel dagelijks naar die rotzooi, hoe hard ik ook schreeuw dat het debiliserend en walgelijk is. En aangezien de helft van Nederland nu eenmaal uit vrouwen bestaat, en vrouwen tegenwoordig ook het recht hebben om vanalles zelf te bepalen, wat in de goeie ouwe tijd door de man werd bepaald, rukt deze ellende meer en meer op.
QFT!quote:Op donderdag 20 november 2008 18:46 schreef Aoristus het volgende:
uiteindelijk zou de man uiteraard wel het laatste woord moeten hebben. Zo staat dat in de Talmut, het oude testament en alle belangrijke oude geschriften geschreven. Dat is niet voor niets!
Ja, erger nog. Er zijn er een aantal bij die ik omhels en een hartelijke welgemeende zoen geefquote:Op donderdag 20 november 2008 18:38 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]En daar schud jij nog handjes mee, of erger?
quote:Op donderdag 20 november 2008 18:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat mag, maar weet wel dat de emancipatie van vrouwen ook niet het beste effect heeft voortgebracht. Vrouwen raken gewend om als gebruiksartikel behandeld te worden. Misschien zou je tegen dergelijke vrouwen moeten zeggen dat ze in een gebruiksartikel veranderen![]()
uiteindelijk zou de man uiteraard wel het laatste woord moeten hebben. Zo staat dat in de Talmut, het oude testament en alle belangrijke oude geschriften geschreven. Dat is niet voor niets!
Vind je het heel erg als ik het deze keer, vanwege overige bezigheden laat afweten?quote:Op donderdag 20 november 2008 18:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja, erger nog. Er zijn er een aantal bij die ik omhels en een hartelijke welgemeende zoen geef
Die ken ik dan ook vrij goed.
Ik zou zeggen: kom ervan genieten in Roermond op 6 december. Dan doe ik ook mee aan de finale van het COC-songfestival in een dramatische galajurk en met een door "mijn homo-componist" en mijn zelfgeschreven nummer. Waarschijnlijk zal ik nu branden in de hel. Lekker warm.
Dan zul je wel een lul hebbenquote:Op donderdag 20 november 2008 18:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
![]()
ja, eigenlijk wel, he. Alleen jammer dat de heteromannen die tot dusver op mijn pad kwamen daar te weinig ballen/ruggegraat voor hadden.
Waarom die vage omschrijving, belangrijke oude geschriften, waarom noem je het niet bij z'n naam .. de Koran ... ? Bang dat je op een hoop gegooid wordt met de 'vrouwen-onderdrukkers' ?quote:Op donderdag 20 november 2008 18:46 schreef Aoristus het volgende:
quote:Op donderdag 20 november 2008 19:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom die vage omschrijving, belangrijke oude geschriften, waarom noem je het niet bij z'n naam .. de Koran ... ? Bang dat je op een hoop gegooid wordt met de 'vrouwen-onderdrukkers' ?
Misschien een heeeel heeel kleintje. Volgens mij noemen ze dat dan ook geen lul. Maar ik kan hier helaas geen referenties opgeven, dus je zult me dan maar op mijn woord moeten geloven.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dan zul je wel een lul hebben
Je hebt een kietelaar!quote:Op donderdag 20 november 2008 19:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Misschien een heeeel heeel kleintje. Volgens mij noemen ze dat dan ook geen lul. Maar ik kan hier helaas geen referenties opgeven, dus je zult me dan maar op mijn woord moeten geloven.
mwah, jij vindt het niet belangrijk, da's wat anders, daar denken heel veel mensen anders over .. en oud, 1300+ jaren vind ik toch behoorlijk oudquote:Op donderdag 20 november 2008 19:10 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
de koran kun je in dit verband echt geen belangrijk oud geschrift noemen.
Nee, is volkomen logischquote:Op donderdag 20 november 2008 21:28 schreef Fastmatti het volgende:
Ik las net dat 40% van het geweld gepleegd wordt omdat de homo de dader probeert te versieren. Niet zo gek dus.
HAHAHAquote:Op donderdag 20 november 2008 21:41 schreef nokwanda het volgende:
Jeezz man, alsof ik gelijk mep als een vrouw mij probeert te versieren
Wat een ontzettend logisch excuus
Ten eerste is het heel normaal als een man een vrouw versiert. Ten tweede is het vernederd als een kerel je probeert te versieren.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:41 schreef nokwanda het volgende:
Jeezz man, alsof ik gelijk mep als een vrouw mij probeert te versieren
Wat een ontzettend logisch excuus
Volgens mij haal je versieren en in de kont neuken door elkaar.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ten eerste is het heel normaal als een man een vrouw versiert. Ten tweede is het vernederd als een kerel je probeert te versieren.
Hoezo is het vernederend? Je kunt toch zeggen: "ik voel me gevleid maar ik val niet op mannen?" Ook al is het een lelijke kerel. Wat maakt het uit?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:50 schreef Fastmatti het volgende:
Ten eerste is het heel normaal als een man een vrouw versiert. Ten tweede is het vernederd als een kerel je probeert te versieren.
Dan ben je niet meer stoer genoeg voor je hoowmies. Jeweettoch.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoezo is het vernederend? Je kunt toch zeggen: "ik voel me gevleid maar ik val niet op mannen?" Ook al is het een lelijke kerel. Wat maakt het uit?
Dit is Amsterdam, dat is niet nieuw. Dat de tolerantie flinterdun is, is niet nieuw. Maar dat is tolerantie sowieso in Nederland, waarvoor dan ook.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Andere cijfers.
Wat vind je hiervan SCH?
Pardon?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is Amsterdam, dat is niet nieuw. Dat de tolerantie flinterdun is, is niet nieuw. Maar dat is tolerantie sowieso in Nederland, waarvoor dan ook.
Het beeld dat vaak wordt voorgespiegeld dat Marokkanen de grootste groep daders zijn, blijkt dus inderdaad niet te kloppen. En de islam heeft er niet mee te maken. Wilders kom er maar in. Verder niet zo interessant allemaal. Wel vreemd dat homovoorlichters op veel scholen gewoon niet welkom zijn.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:00 schreef Iblis het volgende:
Heeft iemand het rapport al online gevonden?
quote:Vanaf 4 december is het onderzoek verkrijgbaar in de boekwinkel. De titel: Als ze maar van me afblijven. Een onderzoek naar antihomoseksueel geweld in Amsterdam, uitgevoerd door Laurens Buijs, Gert Hekma en Jan Willem Duyvendak, uitgegeven door Amsterdam University Press.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 03:50 schreef Hathor het volgende:
Blijkt het dus plotseling WEL te kloppen, goh....ga je nu ineens heel quasi verbaasd naar allerlei excuses lopen zoeken? Of net als Meuki gaan lopen roepen dat het allemaal propaganda is? Is het trouwens ook niet vervelend dat het niet eens de Telegraaf is die hiermee komt?
quote:Onderzoek Amsterdams Daderprofiel homogerelateerd geweld
21-11-2008 COC Amsterdam vindt het spijtig te moeten constateren dat datgene wat COC in 2006 en 2007 al aan de kaak heeft gesteld, namelijk onveiligheid voor homo’s en lesbo’s, wordt bevestigd in het onderzoek naar het profiel en de motieven van de daders.
'Met dit profiel begrijpen we beter waar de risicogroepen zitten', aldus COC Amsterdam voorzitter Dennis Boutkan. 'Positieve uitkomst is dat het geweld niet wordt ingegeven door religie, verontrustend is dat het geweld voorkomt uit zeer sterke vooroordelen over homoseksualiteit en rolgedrag'.
1,5 jaar geleden heeft het COC slachtoffers voor het eerst een gezicht gegeven, nu hebben het onderzoek van de Universiteit van Amsterdam de daders een gezicht gekregen, zegt Boutkan.
Het onderzoek Als ze maar van me afblijven van Laurens Buijs, Jan Willen Duyvendak en Gert Hekma Daders levert een duidelijk herkenbaar profiel van de dader op. Het is een man tussen de 17-25 jaar, laagopgeleid, relatief vaker allochtoon dan autochtoon, gestuurd door ongezonde groepsnormen en ongezonde stereotype ideeën over mannelijkheid en seksualiteit.
COC Amsterdam maakt zich grote zorgen. Met dit onderzoek is bewezen dat de laag van sociale acceptatie richting homoseksuele mannen en vrouwen en transgenders in Amsterdam onder jongeren, de toekomstige generatie, zeer zeer broos is. En dat is een positie die Amsterdam zich niet kan en wil veroorloven. De vastberadenheid van wethouder Freek Ossel om dit knelpunt aan te pakken spreekt het COC Amsterdam dan ook sterk aan.
Elke generatie moet zijn eigen homo emancipatie proces doormaken, dus dat verklaart ook hoe enorm waakzaam we moeten zijn op verworven rechten. Niets komt vanzelf en ook al dachten velen dat we er al waren met de openstelling van het burgerlijk huwelijk, het werken aan sociale acceptatie van homoseksualiteit is een lange weg. Volgens Boutkan moeten het COC Amsterdam zich voor het bestrijden van homonegativiteit focussen op drie groepen: 'jongeren, jongeren, en nog eens jongeren. Dat is een taaie klus want de vooroordelen over homoseksualiteit zijn diep verankerd'.
Het aantal voorlichtingen door COC Amsterdam is de laatste vijf jaar vertienvoudigd, voor het COC Amsterdam een positieve ontwikkeling, maar deze belangrijke kennismaking met homo's en lesbo's in de klas is nog lang niet genoeg.
COC Amsterdam is een groot voorstander van positieve rolmodellen, zowel onder homoseksuelen als van opiniemakers voor Amsterdamse jongeren.
'Daarnaast moeten jongeren in hun eigen wereld bereikt worden: op straat, in de klas en op het sportveld', aldus Dennis Boutkan. Een samenwerking van COC Amsterdam met het Amsterdamse jongerenwerk, Amsterdamse sportorganisaties en binnen het Amsterdamse onderwijs moet intensiever worden. In alle Amsterdamse jongerenbelevingen moet homoseksualiteit bespreekbaar en normaal worden. Er ligt dus een grote verantwoordelijkheid naar andere maatschappelijke organisaties om homoseksualiteit gewoon bespreekbaar te maken, te laten zien en homonegativiteit actief te bestrijden.
Amsterdamse organisaties met een verantwoordelijkheid naar jongeren moeten zich goed realiseren dat zij dat klimaat voor een groot deel bepalen. COC Amsterdam biedt zich aan als de deskundige organisatie om hard te werken aan sociale acceptatie.
'Binnen het Amsterdamse jongerenwerk valt hier nog een wereld te winnen', aldus COC Amsterdam.
Een zichtbaar Amsterdams Roze Huis hoort ook bij die vanzelfsprekende participatie van homoseksuelen in de Amsterdamse jongerenwereld, aldus COC Amsterdam. Homoseksuele jongeren hebben ondersteuning nodig bij hun empowerment om zich in dit afnemende klimaat staande te houden.
quote:Onderzoek: homogeweld voor de daders 'bewijs van mannelijkheid'
Donderdagmiddag werd het onderzoek 'Als ze maar van me afblijven' gepresenteerd dat werd uitgevoerd door onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam. Conclusie: geweld tegen homo's is niets minder dan de behoefte aan het bewijzen van de eigen mannelijkheid en komt veel vaker voor dan tot nu toe gedacht.
De daders worden door de machocultuur waar zij zich in bevinden, uitgedaagd om afstand te nemen van homoseksualiteit. Leo Wilde, commissaris Diversiteit bij politie Amsterdam-Amstelland, gaf tijdens de persconferentie toe dat er in 2007 meer dan 1000 gevallen van anti-homogeweld in onze hoofdstad moeten zijn geweest, maar dat precieze cijfers niet bekend zijn omdat de registratiesystemen bij de politie niet functioneren en veel slachtoffer geen aangifte doen.
De cijfers komen harder aan dan verwacht. In 2007 werder er 201 meldingen van homogeweld gedaan bij de Amsterdamse politie. Naar schatting wordt echter nog eens 75% tot 96% van dit type normaal niet gemeld. Het werkelijke aantal incidenten zal dus rond de 1000 liggen, zo merkte een NOS-verslaggever na een kort rekensommetje op. Leo Wilde gaf dit toe.
Systeem te verfijnd
Het registratiesysteem van de politie is een heikel punt. Wilde gaf zelf aan het systeem te verfijnd te vinden: agenten hebben teveel opties en kiezen in bepaalde gevallen de verkeerde, waardoor een vertekend beeld van het totaal aan gevallen ontstaat. Op die manier was het moeilijk om een overzicht te krijgen.
Daders
Voor het onderzoek zijn daders geïnterviewd, dossiers van politie, reclassering en rechtbank bestudeerd, gesprekken gevoerd met jongeren die tot risicogroepen behoren en zijn er vragenlijsten ingevuld door Amsterdamse scholieren.
Naast de opvallende cijfers draaide het onderzoek van Laurens Buijs, Jan Willem Duyvendak en Gert Hekma vooral om de dader. Het daderprofiel dat zij met behulp van het onderzoek hebben geschetst, laat zien dat er moet worden gelet op jonge, laagopgeleide jongens die midden in een machocultuur zitten.
Motief
Interessant zijn de vier belangrijkste motieven waardoor potentiële daders getriggerd worden om over te gaan tot geweld (wat ze overigens, volgens het onderzoek, nooit van te voren plannen maar wat spontaan gebeurt). Geweld wordt veroorzaak door: de angst om versierd te worden door homo's, het feit dat homo's zichtbaar maken dat ze homo zijn en hier "mee te koop lopen", het vrouwelijke gedrag van sommige homo's en tot slot anale seks, dat door de daders als negatief wordt ervaren.
Schijntolerantie
Ook interessant is de zogenaamde 'schijntolerantie' waar de, door de onderzoekers ondervraagde, daders last van lijken te hebben. Jongens die claimen 'homoseksualiteit prima te vinden' tot ze daadwerkelijk in aanraking met een homo komen. "Als ze maar van me afblijven" is dan ook een passende titel.
Overigens zeggen de onderzoekers bewust dat religie een kleine rol speelt. Volgens hen gaat het bij de daders mis bij de zogenaamde machocultuur waar ze inzitten samen met hun groep vrienden. Religie staat volgens hen op de achtergrond.
Middelbare scholen
Over de aanpak waren de aanwezige sprekers duidelijk. Opvoeding is het sleutelwoord en die taak ligt bij zowel de ouders als het onderwijs. In samenwerking met het COC zou er dan ook meer aandacht en ruimte voor homoseksualiteit op middelbare scholen moeten komen, in de vorm van Gay Straight Alliances waarbij hetero's en homo's samen werken aan acceptatie. Juist ook omdat jongens tussen de 17 en 25 jaar in het daderprofiel zitten.
Kritische vragen waren er daarop van een verslaggever van jongerenblad Expreszo, die stelde dat Gay Straight Alliances niet haalbaar zouden zijn. Het probleem kan zijn dat er op bijvoorbeeld christelijke scholen geen enkele leraar zit die behoefte heeft aan het bespreken van zaken als homogeweld.
Dennis Boutkan (voorzitter COC Amsterdam) zegt dat leerlingen zelf ook de mogelijkheid hebben om contact te zoeken met het COC en op die manier iets te ondernemen en homoseksualiteit bespreekbaar te maken bij hun klasgenoten.
Gezicht
Met de uitkomst van het onderzoek is COC Amsterdam niet geheel blij: "COC Amsterdam vind het spijtig te moeten constateren dat datgene wat COC in 2006 en 2007 al aan de kaak heeft gesteld, namelijk onveiligheid voor homo’s en lesbo’s, wordt bevestigd in het onderzoek naar dadermotieven. 1,5 jaar geleden heeft het COC slachtoffers voor het eerst een gezicht gegeven, nu hebben door de UvA de daders een gezicht gekregen."
Dat onderzoek gaat alleen over Amsterdam.quote:Op vrijdag 21 november 2008 03:50 schreef Hathor het volgende:
Blijkt het dus plotseling WEL te kloppen, goh....ga je nu ineens heel quasi verbaasd naar allerlei excuses lopen zoeken? Of net als Meuki gaan lopen roepen dat het allemaal propaganda is? Is het trouwens ook niet vervelend dat het niet eens de Telegraaf is die hiermee komt?
Dat staat er volgens mij niet. Er staat:quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:07 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat onderzoek gaat alleen over Amsterdam.
En daaruit blijkt ook dat het in 39% van de gevallen blanke autochtonen betreft. Ruim 2 keer zoveel als de 16% Marokkaanse daders.
Blijft de vraag wat de overige 28% is. Onbekend? Anders allochtoon? Of is 28% van een andere leeftijdscategorie, wat de volgende zin, waar jij je uitspraak op baseert, lijkt te suggereren:quote:Verdachten van fysiek geweld – althans in Amsterdam – zijn meestal jongens van 17 tot 25 jaar oud. Ze zijn even vaak autochtoon Nederlands als van Marokkaanse afkomst, elk 36 procent.
Hier gaat het (neem ik eigenlijk aan) om de bevolkingssamenstelling in het algemeen.quote:Maar omdat blanke Nederlanders in die leeftijdscategorie 39 procent van het totaal uitmaken en Marokkanen 16 procent is er sprake van duidelijke Marokkaanse oververtegenwoordiging.
In het originele artikel staat toch duidelijk dat 36% van de daders blank en autochtoon zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:25 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat staat er volgens mij niet. Er staat:
[..]
Blijft de vraag wat de overige 28% is. Onbekend? Anders allochtoon? Of is 28% van een andere leeftijdscategorie, wat de volgende zin, waar jij je uitspraak op baseert, lijkt te suggereren:
[..]
Hier gaat het (neem ik eigenlijk aan) om de bevolkingssamenstelling in het algemeen.
Welk originele artikel? Dat van het Parool? Daar worden de autochtonen niet in vermeld.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:34 schreef Houtworm het volgende:
In het originele artikel staat toch duidelijk dat 36% van de daders blank en autochtoon zijn.
Nu is de focus op geweld tegen homo's vooral gericht op Marokkanen. Dat blijkt onterecht te zijn want autochtonen plegen dus, ook in Amsterdam, vaker misdaden tegen Marokkanen.
Het Volkskrant artikel van vandaag.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Welk originele artikel? Dat van het Parool? Daar worden de autochtonen niet in vermeld.
Maar daar staat dus net niet in dat de Marokkanen 16% zijn, zoals jij beweerde (en ook niet 39% blank zoals jij als eerste beweerde).quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:07 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het Volkskrant artikel van vandaag.
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen. Moest het net drie keer lezen voor ik goed begreep wat ze nou bedoeldenquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar daar staat dus net niet in dat de Marokkanen 16% zijn, zoals jij beweerde (en ook niet 39% blank zoals jij als eerste beweerde).
Hoe dan ook, de focus bij geweld tegen homo's is eigenlijk alleen maar op Marokkaanse daders gericht. Blijkbaar gebeurd het landelijk vaker door autochtonen en in Amsterdam net zo vaak door autochtonen als Marokkanen.quote:Verdachten van fysiek geweld – althans in Amsterdam – zijn meestal jongens van 17 tot 25 jaar oud. Ze zijn even vaak autochtoon Nederlands als van Marokkaanse afkomst, elk 36 procent.
Maar omdat blanke Nederlanders in die leeftijdscategorie 39 procent van het totaal uitmaken en Marokkanen 16 procent is er sprake van duidelijke Marokkaanse oververtegenwoordiging.
Het 'totaal' wat ze daar gebruiken is ook niet echt duidelijk gedefinieerd.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:27 schreef Houtworm het volgende:
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen. Moest het net drie keer lezen voor ik goed begreep wat ze nou bedoelden
Uit dat andere rapport bleek dat de landelijke registratie in de meeste regio's (behalve Twente en Gelderland-Zuid o.i.d.) vrij beroerd is. Heel goede cijfers zijn daar niet voor. Ik verwacht in Twente echter vanwege de bevolkingssamenstelling dat autochtonen duidelijk de grootste groep zijn.quote:Hoe dan ook, de focus bij geweld tegen homo's is eigenlijk alleen maar op Marokkaanse daders gericht. Blijkbaar gebeurd het landelijk vaker door autochtonen en in Amsterdam net zo vaak door autochtonen als Marokkanen.
Als ze zich niet normaal kunnen gedragen niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:
De grote vraag is natuurlijk of dit geweld tegen homo's ook de overlast van homo's verminderd.
Natuurlijk niet. We nemen de macht over, dat weet je toch wel mallerd.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:
De grote vraag is natuurlijk of dit geweld tegen homo's ook de overlast van homo's verminderd.
Zit je stringetje weer te straks lieverdquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Als ze zich niet normaal kunnen gedragen niet natuurlijk.
Dat liegt er niet omquote:Romijnen 2 17/32.
Romeinen1:17a Want de rechtvaardigeheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof, gelijk geschreven is: b maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.
18. Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid der menschen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden.
19. overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard.
20. Want zijne onzienlijke dingen worden van de shepping der wereld aan uit de schepselen verstaan en doorzien, beide zijne eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.
21Omdat zij God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt, maar verijdeld geworden zijn in hunne overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden.
22. Zich uitgevende voor wijzen zijn zij dwaas geworden.
23. en hebben de heerlijkheid des onverderflijken Gods verabdert in de gelijkenis eens beelds van een verderflijk mensch, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24. Daarom heeft ze God ook overgeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinheid om hunne lichamen onder elkander te onteeren.
25. als die de waarheid Gods verandert hebben in de leugen en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, die te prijzen is in eeuwigheid. Amen.
26.Daarom heeft ze God overgeven tot oneerbare dingen: want ook hunne vrouwen hebben het natuurlijke gebruik verandert in het gebruik tegen nature,
27. en insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk der vrouw, zijn verhit geworden in hunnen lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hunnen dwaling die daartoe behoorde, in zichzelve ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goedgedacht heeft, God in erkentenis te houden, zoo heeft God ze overgegeven in eenen verkeerde zin, om te doen dingen die niet betamen:
29 vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, booshied, gierigheid, kwaadheid,vol van nijdighied, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30. oorblazers, achterklappers, haters van God, smaders, hoovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31. onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen:
32. dewelken daar zij het recht Gods weten (namenlijk dat degenen die zulke dingen doen, des dods waardig zijn), niet alleen ze doen, maar ook mede een welgevallen hebben in diegenen die ze doen.
Kan jij je niet gedragen dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Zit je stringetje weer te straks lieverd
Nee, dat kan hij niet. Bij gebrek aan argumenten, volstaat het volgens sommigen om anderen te beledigenquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kan jij je niet gedragen dan?
Heeft ze wel een beetje gelijk in, als jij je anders gedraagt zul je ook anders behandelt worden.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Zit je stringetje weer te straks lieverd
Tegen homofoben? Waarom zou ik?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kan jij je niet gedragen dan?
En daar komt ie altijd mee weg, vandaar dat ie dat doet.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, dat kan hij niet. Bij gebrek aan argumenten, volstaat het volgens sommigen om anderen te beledigen
Heb je dat probleem ook met hetero's of benoem je dat nooit zo?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Heeft ze wel een beetje gelijk in, als jij je anders gedraagt zul je ook anders behandelt worden.
En dan heb ik het over homo's die net doen alsof ze wijven zijn, ik ken genoeg homo's die dat niet en daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Waarom neem je het voor een homofoob op?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En daar komt ie altijd mee weg, vandaar dat ie dat doet.
Gedragen is een woord wat hij niet kent of wil kennen.
Op argumenten heb ik hem ook nog nooit kunnen betrappen.
Lieverd, het ging hier om Aoristus.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Omdat je dat niet kan misschien?
En waar haal je vandaan dat ik homofoob ben?
Heb je er bewijs voor dat hij homofoob is dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom neem je het voor een homofoob op?
Als mannen (hetero's) net zo debiel zouden doen zou ik daar net zoveel moeite mee hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb je dat probleem ook met hetero's of benoem je dat nooit zo?
Je zou willen dat je zo lieverd had als ik.quote:
Je suggereert alsof hetero's zelden debiel doen. Ga eens naar een dorpsdiscotheek op zaterdagavond.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als mannen (hetero's) net zo debiel zouden doen zou ik daar net zoveel moeite mee hebben.
OMG. Ik dacht dat je FOK! wel een beetje bijhield.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:18 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Heb je er bewijs voor dat hij homofoob is dan?
Laat ze maar joh. Aoristus met zijn rechtse vriendjes. Het is zo opvallend hoe dun de tolerantie bij veel van die mensen is. Zie zo'n mevrouwhopjes. Ze motten er niks van hebben maar durven het niet hardop te zeggen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Ach jee, Aoristus is er weer. En natuurlijk is SCH weer de kwaaie peer, want Aoristus is redelijk en fatsoenlijk en doet geen vlieg kwaad.
Mis vooral het sarcasme niet
Dat doe ik ook, vandaar mijn reactie op je...quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
OMG. Ik dacht dat je FOK! wel een beetje bijhield.
Wij zijn per definitie conflictvermijdend, stel je voor dat er de schijn van discussie zou ontstaanquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Laat ze maar joh. Aoristus met zijn rechtse vriendjes. Het is zo opvallend hoe dun de tolerantie bij veel van die mensen is. Zie zo'n mevrouwhopjes. Ze motten er niks van hebben maar durven het niet hardop te zeggen.
O nee niet zelden, en dat vind ik net zulk dom gedrag.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Je suggereert alsof hetero's zelden debiel doen. Ga eens naar een dorpsdiscotheek op zaterdagavond.
Waar ben jij eigenlijk mod van?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Kom op, als je niet inziet dat Aoristus een schijthekel heeft aan homo's en homo's in de maatschappij dan ben je blind en doof.
Zit het topic al vol?
Pas als iedereen links is zoals jij, dan pas ben je tolerant.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Laat ze maar joh. Aoristus met zijn rechtse vriendjes. Het is zo opvallend hoe dun de tolerantie bij veel van die mensen is. Zie zo'n mevrouwhopjes. Ze motten er niks van hebben maar durven het niet hardop te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |