abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63301523
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:53 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ach man je ziet toch wat er ook in het topic is, allemaal verwarring over de termen autochtoon en allochtoon.
Gek, en dat terwijl alles hier normaal zo lekker eensgezind is!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63301670
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:03 schreef Fastmatti het volgende:
Gelukkig is de definitie van een flikker wel duidelijk.
Dat is ook te betwijfelen idd..

Hoe wordt er geregistreerd dat het slachtoffer homoseksueel is? Dit wordt niet gevraagd neem ik aan...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63301699
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:04 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat is ook te betwijfelen idd..

Hoe wordt er geregistreerd dat het slachtoffer homoseksueel is? Dit wordt niet gevraagd neem ik aan...
Net alsof je het niet kan zien
  maandag 17 november 2008 @ 22:10:37 #54
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63301878
Samenvattend (uit de PDF):

Er zijn 150 geregistreerde incidenten tegen homo's, daarvan is in slechts 30% van de gevallen een verdachte aangehouden; de registratie verschilt per regio; in 14% van de gevallen noemde het slachtoffer dat de verdachte(n) allochtoon was/waren (dat zijn dus in totaal 21 incidenten, waarvan relatief veel, namelijk 9, in Amsterdam); in 86% van de gevallen noemde het slachtoffer een autochtone of onbekende dader.

De definitie allochtoon is dus van het slachtoffer afhankelijk! En de registratie is regioafhankelijk. En de registratiebereidheid is niet heel groot.

Combineer deze zaken met elkaar en je hebt een volledig niets-zeggende statistiek in handen!

Er staat trouwens ook nog in hetzelfde rapport:
quote:
Ook het meldpunt discriminatie internet (MDI) krijgt regelmatig meldingen van uitingen op het internet gericht tegen homoseksuelen. In de eerste helft van 2008 ontving het MDI in totaal 404 meldingen. In 17 gevallen ging het om strafwaardige uitingen gericht tegen homoseksuelen. Het betreft goeddeels uitingen op sites die veel bezocht worden door Nederlanders van Marokkaanse afkomst.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63301935
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:33 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Hm. Interessant.
[..]
Lijkt me in de grote steden meer aan de orde. Op het platteland hebben ze het veel minder op homo's dan in de stad.
  maandag 17 november 2008 @ 22:17:58 #56
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_63302193
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Lijkt me in de grote steden meer aan de orde. Op het platteland hebben ze het veel minder op homo's dan in de stad.
Dàt zou ik niet durven zeggen.
Maar ik durf wel de stelling aan dat homofoob geweld op het platteland een (veel) meer autochtoon karakter zal hebben.

Je hebt zeker gelijk dat het artikel dat ik citeerde in m'n eerdere post ook eigenlijk bijna alleen maar aan Amsterdam e.o. refereert.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_63302241
Wat een kommaneukerige ellende is dit topic geworden zeg.
pi_63302255
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:17 schreef Pundit_wannabe het volgende:

[..]

Dàt zou ik niet durven zeggen.
Maar ik durf wel de stelling aan dat homofoob geweld op het platteland een (veel) meer autochtoon karakter zal hebben.

Dit is idd waar, maarja je ziet wel veel minder homo's in dorpen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 17 november 2008 @ 22:25:35 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63302480
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:18 schreef IHVK het volgende:
Wat een kommaneukerige ellende is dit topic geworden zeg.
Het is ook een ellendig bericht gebaseerd op een ellendige rapportage.

Maar ik wil er nog wel even ingooien dat ik geweld tegen homo's afkeur!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63302834
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is ook een ellendig bericht gebaseerd op een ellendige rapportage.

Maar ik wil er nog wel even ingooien dat ik geweld tegen homo's afkeur!
Dan sluit ik mij daar nog even bij aan, dan heb ik mij ook gelijk uitgesproken.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_63303223
Een "neutrale doelgroepanalyse". Typisch het jargon van bestuurders.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63303680
Tja, dit heb ik altijd al geroepen. Ik ga het topic niet doorlezen, mensen zullen wel weer van alles verzinnen om het af te doen als onzin.
pi_63303717
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Tja, dit heb ik altijd al geroepen. Ik ga het topic niet doorlezen, mensen zullen wel weer van alles verzinnen om het af te doen als onzin.
reageer dan niet.
pi_63303790
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:04 schreef Sora het volgende:

[..]

reageer dan niet.
Het gaat mij aan. Ik weet allang dat dit zo is. Is verder niet belangrijk, het wordt alleen altijd maar belangrijk gemaakt.

Het zou goed zijn als Wilders nu eens hier op reageert en vragen stelt over die stoute autochtonen. Of past dat niet in zijn agenda?
pi_63304038
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:36 schreef Nosh het volgende:

[..]

Godsklere, krijg echt eens heel gauw een goed grote embolie op een heel erg vitale ader.

Echt hoor, deze ene post vat in één keer samen wat er mis is met veels te veel mensen.
Tja, mensen die xenofoob zijn, zijn vaak ook homofoob.
pi_63304103
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:33 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Hm. Interessant.
[..]

Dit verklaart enkel de toename.

Verder is dit onderzoek echt niet zo schokkend: de maatschappij bestaat immers ook maar voor een laag percentage uit allochtonen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 17 november 2008 @ 23:15:57 #67
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63304109
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Nou, het rapport zelf stelt dat 86% autochtoon of onbekend is. Dat maakt een conclusie wel lastiger over het daadwerkelijke percentage autochtonen. RTL heeft het bericht ook aangepast.
pi_63304183
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:15 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, het rapport zelf stelt dat 86% autochtoon of onbekend is. Dat maakt een conclusie wel lastiger over het daadwerkelijke percentage autochtonen. RTL heeft het bericht ook aangepast.
Maakt niet uit, want SCH heeft het altijd al geroepen en hoeft daarom het topic niet door te lezen of zich in te lezen in het rapport.
Hij heeft het immers altijd al geroepen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63304412
http://www.spitsnieuws.nl(...)mos_op_de_vuist.html

Lees maar de reacties van onze o-zo tolerante vriendjes op Geenstijl.

Marokko.nl is ook leuk voor de liefhebber.
  maandag 17 november 2008 @ 23:25:50 #70
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63304424
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Jij denkt dat iedere homo een kopie van Gordon of Joling is?

onder welke steen leef jij?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_63304461
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Rest is hier te lezen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_homos_neemt_toe.xml

Gecorrigeerd naar het percentage allochtonen in Nederland lijkt het zelfs dat autochtonen ook relatief gezien vaker dader zijn.

Dat vind ik persoonlijk schokkend. Vanuit de media werd er namelijk een heel ander beeld geschetst. Persoonlijk geloofde ik het ook, dat allochtonen heel vaak bij dit soort incidenten betrokken waren.

Blijkbaar ligt het toch weer heel anders.

Ohja: Het is trouwens schokkend dat het 150 keer voorkomt, al zijn de daders karpers of tonijnen maakt opzich weinig uit.
150 incidenten op een heel jaar? in Nederland?
  maandag 17 november 2008 @ 23:30:56 #72
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63304582
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:27 schreef JoPiDo het volgende:
150 incidenten op een heel jaar? in Nederland?
Geregistreerde incidenten. Nog los van de meldingen bij het MDI. Veel incidenten worden niet geregistreerd (uit angst om de anonimiteit te verliezen) of niet als zodanig herkend, afhankelijk van de politieregio; anderzijds is de methode zelf eerder gericht op overreportage. (Zie pagina 4 & 6 van het rapport.)
pi_63305932
Nietszeggend onderzoek, omdat de definitie van autochtoon-allochtoon vertroebeld is. Was het onderzoek uitgesplitst op religieuze overtuiging, had dat waarschijnlijk beter bruikbare informatie opgeleverd.
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:29:03 #74
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63305971
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Nietszeggend onderzoek, omdat de definitie van autochtoon-allochtoon vertroebeld is. Was het onderzoek uitgesplitst op religieuze overtuiging, had dat waarschijnlijk beter bruikbare informatie opgeleverd.
Maar dat kun je moeilijk aflezen aan de persoon. Er is in het onderzoek uitsluitend op de rapportage van het slachtoffer afgegaan, zoals ik begrijp.
pi_63306023
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:05 schreef Fastmatti het volgende:
Misschien moet je je voordelen ergens anders gaan spuien dan in een nieuws-discussieforum? Hoe dan ook: scheldwoorden achterwege laten moet mogelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')