Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:41 schreef schoelje het volgende:
[..]
De gevallen dat homo's in elkaar geslagen worden louter door hun geaardheid zijn zeer zeldzaam
Waar blijkt dat uit?quote:en het zal mij overigens niet verbazen dat dat in de meeste zaken gevallen zijn van allochtoon geweld.
Wat vind je daar opvallend aan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:43 schreef damian5700 het volgende:
Opvallend is dat uit de registratie het beeld naar voren komt, dat het veelal om jeugdige verdachten gaat en dat het aantal 'overtuigingsdaders' een duidelijke minderheid vormt en dat de verdachten van homofoob geweld in 46% een groep personen is (meestal van mannelijke samenstelling) en in 39% van de gevallen een man alleen.
Dat is inderdaad een grote vooruitgang en misschien verklaart het ook vooral wel de toename van het aantal aangiftes.quote:Daarnaast vind ik het een vooruitgang dat de diverse korpsen een uniforme registratie toepassen, want daarmee is het geheel adequater en het landelijke overzicht duidelijker, zodat de strafrechtelijke aanpak verbeterd wordt en het antidiscriminatiebeleid gericht kan worden toegepast.
Ik vind het opvallend, omdat deze gegevens de suggestie wekken dat in de meerderheid van de gevallen gaat om 'stoer' groepsgedrag en niet zozeer vanuit een bepaalde overtuiging.quote:
Dat is de verklaring inderdaad, volgens het rapport uiteraard.quote:Dat is inderdaad een grote vooruitgang en misschien verklaart het ook vooral wel de toename van het aantal aangiftes.
Dat komt doordat de vooroordelen opeens niet kloppen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Waar komt toch ineens vandaan dat de definitie 'allochtoon' ineens heel vaag en meervoudig interpretabel zou zijn?
Dit is dezelfde conclusie die ik dus maak. Het blijkt uit de gegevens van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.quote:
Het blijkt eruit dat ik zelden in de krant lees dat er een homo in elkaar is geslagen. Net als bij slachtoffers van rechts geweld worden dit soort gevallen altijd volledig uitgemolken in de pers. Dus ik ga er vanuit dat het daarom niet vaak voorkomt, tenzij de politie het 'geheim' wil houden natuurlijk maar dat geloof ik niet. De keren dat ik over geweld heb gelezen dan zijn het wel allochtone jongeren, die bijvoorbeeld in de amsterdamse parken tekeer gaan.quote:
Omdat er in de loop der jaren wel de classificatie niet westerse derde generatie is ingevoerd; omdat derde generatie; de CBS-begrippenlijst allochtoon definieert als Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Maar daarbinnen ook een tweedegeneratieallochtoon is, naast nog de niet-westerse en westerse allochtoon kwalificatie.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Waar komt toch ineens vandaan dat de definitie 'allochtoon' ineens heel vaag en meervoudig interpretabel zou zijn?
Zeer vreemd inderdaad, normaal is iedereen met een 'mediterraans uiterlijk' Marokkaan, nu maakt het oppeens uit of z'n ouders uit Nederland komen of hier geboren zijn of wat dan ookquote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Het ligt dan ook helemaal niet aan hun geaardheid natuurlijk, maar aan het feit dat ze bijvoorbeeld het gore lef hebben om hand in hand over straat te lopen of, nog erger, elkaar in het openbaar durven te zoenen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:51 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het blijkt eruit dat ik zelden in de krant lees dat er een homo in elkaar is geslagen. Net als bij slachtoffers van rechts geweld worden dit soort gevallen altijd volledig uitgemolken in de pers. Dus ik ga er vanuit dat het daarom niet vaak voorkomt, tenzij de politie het 'geheim' wil houden natuurlijk maar dat geloof ik niet. De keren dat ik over geweld heb gelezen dan zijn het wel allochtone jongeren, die bijvoorbeeld in de amsterdamse parken tekeer gaan.
Uit de post van mijn voorganger blijkt dat ik er niet ver naast zit.![]()
Kan jij je nog herinneren dat ik jou er op wees, dat het mij ging om de registratie van etniciteit bij politie en justitie?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeer vreemd inderdaad, normaal is iedereen met een 'mediterraans uiterlijk' Marokkaan, nu maakt het oppeens uit of z'n ouders uit Nederland komen of hier geboren zijn of wat dan ook
Fysiek geweld tegen homo's zelf bedroeg 28% van de aangiften. Dus dat zullen er 42 zijn. Dat vind ik nog steeds fors echter. De kwalificatie fysiek geweld is:quote:
Of dat ze aan het 'cruisen' zijn in de openbare stadsparken, onzedige handelingen uitvoeren in de bosages en de rotzooi laten slingeren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:58 schreef Monolith het volgende:
Het ligt dan ook helemaal niet aan hun geaardheid natuurlijk, maar aan het feit dat ze bijvoorbeeld het gore lef hebben om hand in hand over straat te lopen of, nog erger, elkaar in het openbaar durven te zoenen.
Waarom stuur je hem geen e-mail als je zo nieuwsgierig bent?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:28 schreef Houtworm het volgende:
Bij dit soort berichten ben ik altijd benieuwd hoe Wilders er op reageert. Maar aangezien het geen negatief nieuws is over allochtonen, zal een reactie hierop wel binnenkamers blijven.
Daar gaat de rapportage ook over, maar jij hebt ook kunnen lezen dat het in weinig gevallen discriminatoir gedrag vanuit een bepaalde overtuiging betreft.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:02 schreef Iblis het volgende:
Het zal wat dat betreft wel specifiek tegen homo's gericht zijn.
Dat ondergraaft dan in ieder geval veel van de opmerkingen die Wilders c.s. hier over maken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Daar gaat de rapportage ook over, maar jij hebt ook kunnen lezen dat het in weinig gevallen discriminatoir gedrag vanuit een bepaalde overtuiging betreft.
In hoeverre is dat relevant in dit topic ? Het gaat hier om gedane aangiften, en die zijn gebaseerd op de waarneming van de slachtoffers ..quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan jij je nog herinneren dat ik jou er op wees, dat het mij ging om de registratie van etniciteit bij politie en justitie?
Ja, dat is zo, maar het is niet normaal om ergens mensen in elkaar te slaan, ook niet op een homo-ontmoetingsplek, daar zit toch op zijn minst een bepaalde afkeer jegens homo's bij. Anders kan ik me niet goed voorstellen waarom iemand dat zou doen. Overigens is maar in 30 van de gevallen 150 gevallen een dader aangehouden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:11 schreef damian5700 het volgende:
Daar gaat de rapportage ook over, maar jij hebt ook kunnen lezen dat het in weinig gevallen discriminatoir gedrag vanuit een bepaalde overtuiging betreft.
Dat klopt, maar het was uiteraard naar aanleiding van een andere opmerking.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:14 schreef moussie het volgende:
[..]
In hoeverre is dat relevant in dit topic ? Het gaat hier om gedane aangiften, en die zijn gebaseerd op de waarneming van de slachtoffers ..
Ja, dat zou ik graag in een bron willen zien!quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan jij je nog herinneren dat ik jou er op wees, dat het mij ging om de registratie van etniciteit bij politie en justitie?
Het rapport van nu laat wel duidelijk zien wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:51 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het blijkt eruit dat ik zelden in de krant lees dat er een homo in elkaar is geslagen. Net als bij slachtoffers van rechts geweld worden dit soort gevallen altijd volledig uitgemolken in de pers. Dus ik ga er vanuit dat het daarom niet vaak voorkomt, tenzij de politie het 'geheim' wil houden natuurlijk maar dat geloof ik niet. De keren dat ik over geweld heb gelezen dan zijn het wel allochtone jongeren, die bijvoorbeeld in de amsterdamse parken tekeer gaan.
Uit de post van mijn voorganger blijkt dat ik er niet ver naast zit.![]()
In veel gevallen betreft het jeugdige verdachten en in de meerderheid van de gevallen om een groep personen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar het is niet normaal om ergens mensen in elkaar te slaan, ook niet op een homo-ontmoetingsplek, daar zit toch op zijn minst een bepaalde afkeer jegens homo's bij. Anders kan ik me niet goed voorstellen waarom iemand dat zou doen. Overigens is maar in 30 van de gevallen 150 gevallen een dader aangehouden.
Ik weet niet precies waar ze het ‘overtuigingsdaders’ op hebben gebaseerd, maar als dit pas na aanhouding is, dan verklaart dit mede waarom dit aantal tamelijk laag uitvalt.
Die had ik reeds gegeven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik graag in een bron willen zien!
Daar heb je gelijk in, maar het blijft op basis van dit rapport een beetje gissen hoe de verdeling is. En waar ze precies de indicaties op baseren, op daadwerkelijke verdachteaanhoudingen of op slachtofferverklaringen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:37 schreef damian5700 het volgende:
In veel gevallen betreft het jeugdige verdachten en in de meerderheid van de gevallen om een groep personen.
Ik vind dit enigszins gelijkenis hebben met de rapportage destijds over de 'Londsdalers'. Dat waren ook overwegend jongeren, meestal in groepsverband, die werden aangemeten rechts-extremistische denkbeelden erop na te houden, te meer omdat in deze kringen zich een bij de politie bekende harde kern ophield die daadwerkelijk rechts-extremistische denkbeelden aanhangen en uiteraard de uniforme kleding die geassocieerd werd met extreemrechts.
De gepercipieerde dreiging was evenwel groter dan de realiteit, want het ging doorgaans over jongeren die in losse verbanden zich zonder politieke ideologie manifesteerden.
De jongeren handelden helemaal niet vanuit een beredeneerde overweging en er was ook geen massale doorstroming van gabbers naar rechts-extremistische groeperingen.
Ik mag aannemen op basis van de verhoren na aanhouding.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar het blijft op basis van dit rapport een beetje gissen hoe de verdeling is. En waar ze precies de indicaties op baseren, op daadwerkelijke verdachteaanhoudingen of op slachtofferverklaringen.
Dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat je vraagtekens kunt zetten bij de methode waarop het homofoob geweld in dit geval is geregistreerd. De definitie van 'allochtoon' en 'autochtoon' lijkt niet erg helder te zijn en daarnaast worden de autochtone en allochtone daders nog eens op één hoop geveegd.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:34 schreef SCH het volgende:
Jezusmina - het is echt eng geworden in dit land. Hoe verbeten moet je zijn om moslims overal de schuld van te willen geven.![]()
Het is retehelder. Het is onzin om de TT in Veel te veranderen. Dat is net zoiets als dat gras groen is. Maak er dan op zijn minst Meeste van.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat je vraagtekens kunt zetten bij de methode waarop het homofoob geweld in dit geval is geregistreerd. De definitie van 'allochtoon' en 'autochtoon' lijkt niet erg helder te zijn en daarnaast worden de autochtone en allochtone daders nog eens op één hoop geveegd.
Ik bestrijd nergens dat het best eens zo zou kunnen zijn dat homofoob geweld vooral een zaak van autochtonen is. Ik spreek ook nergens mijn goedkeuring over over homofoob geweld. Sterker nog: wat mij betreft worden de daders daarvan keihard aangepakt. Ik ben sowieso tegen elke vorm van geweld tegen mensen, om wie ze zijn.
Welk ander onderzoek is er dan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:52 schreef Disorder het volgende:
Ik begrijp niet hoe verschillende onderzoeken elkaar zo kunnen tegenspreken.
http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagina-Nieuws.htm?contentid=27301quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Welk ander onderzoek is er dan?
Dit is nooit bestreden, het COC heeft dit ook altijd gezegd.
Meeste is niet uit het rapport te halen. Het ligt voor de hand, gezien het feit dat er in Nederland veel autochtonen wonen, maar het rapport gooit, nogmaals, de autochtone gevallen met de onbekende op één hoop en specificeert dit niet nader.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:02 schreef SCH het volgende:
Het is retehelder. Het is onzin om de TT in Veel te veranderen. Dat is net zoiets als dat gras groen is. Maak er dan op zijn minst Meeste van.
Dat gaat over Amsterdam lieverdquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:06 schreef Disorder het volgende:
[..]
http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagina-Nieuws.htm?contentid=27301
Je doet alleen erg veel moeite om het op allochtonen af te schuiven. Waarom doe je dat?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ik spreek ook nergens mijn goedkeuring over over homofoob geweld.
Tuurlijk ligt het voor de hand. Het nieuws is dat het allergrootste deel door autochtonen wordt gepleegd, want hier dan niet in de TT mag stan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Meeste is niet uit het rapport te halen. Het ligt voor de hand, gezien het feit dat er in Nederland veel autochtonen wonen, maar het rapport gooit, nogmaals, de autochtone gevallen met de onbekende op één hoop en specificeert dit niet nader.
Nog maals, dat valt niet uit het rapport te halen. Jij verkondigt vanaf het begin ‘dat je dit altijd al wist’, et cetera. Maar de oorspronkelijke berichtgeving van RTL 4 is aangepast, en het rapport stelt dit niet. Het is een onduidelijk opgemaakt rapport. De categorie met ‘onbekend of autochtoon’ wordt niet nader gespecificeerd. In beginsel kunnen het 86% Japanners zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:17 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk ligt het voor de hand. Het nieuws is dat het allergrootste deel door autochtonen wordt gepleegd, want hier dan niet in de TT mag stan.
Ook hier een lekkere non-discussie.quote:Op maandag 17 november 2008 21:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn jou wel gedetailleerde cijfers uit dat onderzoek bekend gelly?
cbs statline is dan ook om te janken 100den gegevens maar nooit de gegevens die je nodig hebtquote:Op maandag 17 november 2008 21:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb ik al eens geprobeerd, maar dat lukte niet.
Nee hoor, op basis van een verkeerde nieuwskop heb jij dat geconcludeerd. Triomfantelijk kwam je hier binnen (kennelijk vind je afkomst van de daders net zo belangrijk als Wilders en consorten), en zoals gewoonlijk ben je te trots om toe te geven dat de conclusie geen stand houdt bij de gebrekkige en onvolledige cijfers.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:17 schreef SCH het volgende:
Het nieuws is dat het allergrootste deel door autochtonen wordt gepleegd
Omdat het me niet ondenkbaar lijkt dat het werkelijke aandeel van allochtonen groter is dan uit deze registratiemethodes naar voren komt. Ik gaf net al aan dat het best zo kan zijn dat het vooral een autochtoon probleem is, maar daar zou ik dan een deugdelijker onderbouwing voor willen zien.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:12 schreef SCH het volgende:
Je doet alleen erg veel moeite om het op allochtonen af te schuiven. Waarom doe je dat?
omdat het een vaag begrip is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Een onderzoek kun je altijd zo aanpassen dat jouw conclusie er uit komtquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:52 schreef Disorder het volgende:
Ik begrijp niet hoe verschillende onderzoeken elkaar zo kunnen tegenspreken.
idd men zou 3 groepen moeten maken autochtoon, allochtoon en onbekend.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Meeste is niet uit het rapport te halen. Het ligt voor de hand, gezien het feit dat er in Nederland veel autochtonen wonen, maar het rapport gooit, nogmaals, de autochtone gevallen met de onbekende op één hoop en specificeert dit niet nader.
Jezusmina, jij ook alquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee hoor, op basis van een verkeerde nieuwskop heb jij dat geconcludeerd. Triomfantelijk kwam je hier binnen (kennelijk vind je afkomst van de daders net zo belangrijk als Wilders en consorten), en zoals gewoonlijk ben je te trots om toe te geven dat de conclusie geen stand houdt bij de gebrekkige en onvolledige cijfers.
Je wilt dus graag dat allochtonen er meer mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat het me niet ondenkbaar lijkt dat het werkelijke aandeel van allochtonen groter is dan uit deze registratiemethodes naar voren komt. Ik gaf net al aan dat het best zo kan zijn dat het vooral een autochtoon probleem is, maar daar zou ik dan een deugdelijker onderbouwing voor willen zien.
De manier waarop dit onderzoek is gedaan, is zoiets als: op 14 procent van de 100 dagen regende het, DUS scheen op 86 dagen de zon. En daarna lees je ergens in kleine lettertjes dat alle andere weertypes op één hoop zijn geveegd en samen op 86 procent uitkomen.
Mensen willen niet racistisch zijn, mensen zeggen dat het politierapport niet datgene zegt wat jij stelt of vindt dat het moet zeggen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezusmina, jij ook al
Godverdomme zeg - waarom wil iedereen perse racistisch zijn.
Ik ben homo, ik heb hier godverdomme mee te maken maar niee hoor, iedereen weet het weer beter.
Walgelijk en ziek, echt walgelijk
Dit gaat, mijn inziens, ook niet bepaald ergens over, met alle respect. Bij discriminatoire incidenten worden door slachtoffers, in gevallen dat er aangifte wordt gedaan, de daders in bepaalde gevallen gekenmerkt, maar er bestaat geen generieke perceptie bij de slachtoffers dat de daders meestal Marokkanen hetzij meestal autochtonen zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:22 schreef Masterix het volgende:
De enige conclusie die ik kan trekken is dat in de perceptie van de slachtoffers het NIET ZO IS dat de daders meestal Marokkanen zijn.
Daarna meld je dat het 'niet belangrijk is', maar alleen 'belangrijk wordt gemaakt'. Even later is het kennelijk wél belangrijk en moet het wél besproken worden:quote:Op maandag 17 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Tja, dit heb ik altijd al geroepen. Ik ga het topic niet doorlezen...
En inmiddels is het zo ver dat jij er als homo 'voortdurend mee te maken' hebt. Dat terwijl ik je hier ook regelmatig heel andere dingen heb horen beweren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:03 schreef SCH het volgende:
Het lukt mensen maar niet om los te komen van die allochtone/islam focus terwijl het zo moeten gaan om het geweld tegen homo's.
En daar heb je dat kutwoord weer. Waarom ben je bij de minste of geringste twijfeling al meteen een racist? Ja, mijn conclusie is inderdaad dat allochtonen en dan vooral dat bepaald soort Marokkanen vaak bewust de confrontatie met homoseksuelen zoekt. Ik ben niet alleen door de talloze berichten in de media tot die conclusie gekomen, maar ook door hetgeen dat ik zelf in de realiteit zie gebeuren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:41 schreef SCH het volgende:waarom wil iedereen perse racistisch zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |