abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63387509
de telegraaf meldt de daders als Marokkanen
wat een nazikrant alles de schuld geven aan een groep

hoop dat ze sneller failliet gaan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 20 november 2008 @ 22:16:37 #252
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63388088
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:50 schreef Fastmatti het volgende:
Ten eerste is het heel normaal als een man een vrouw versiert. Ten tweede is het vernederd als een kerel je probeert te versieren.
Hoezo is het vernederend? Je kunt toch zeggen: "ik voel me gevleid maar ik val niet op mannen?" Ook al is het een lelijke kerel. Wat maakt het uit?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63388468
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

Hoezo is het vernederend? Je kunt toch zeggen: "ik voel me gevleid maar ik val niet op mannen?" Ook al is het een lelijke kerel. Wat maakt het uit?
Dan ben je niet meer stoer genoeg voor je hoowmies. Jeweettoch.
pi_63391520
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)omo-flinterdun.dhtml

Andere cijfers.
Wat vind je hiervan SCH?
Dit is Amsterdam, dat is niet nieuw. Dat de tolerantie flinterdun is, is niet nieuw. Maar dat is tolerantie sowieso in Nederland, waarvoor dan ook.

Het beeld dat vaak wordt voorgespiegeld dat Marokkanen de grootste groep daders zijn, blijkt dus inderdaad niet te kloppen. En de islam heeft er niet mee te maken. Wilders kom er maar in. Verder niet zo interessant allemaal. Wel vreemd dat homovoorlichters op veel scholen gewoon niet welkom zijn.
pi_63394389
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is Amsterdam, dat is niet nieuw. Dat de tolerantie flinterdun is, is niet nieuw. Maar dat is tolerantie sowieso in Nederland, waarvoor dan ook.

Het beeld dat vaak wordt voorgespiegeld dat Marokkanen de grootste groep daders zijn, blijkt dus inderdaad niet te kloppen. En de islam heeft er niet mee te maken. Wilders kom er maar in. Verder niet zo interessant allemaal. Wel vreemd dat homovoorlichters op veel scholen gewoon niet welkom zijn.
Pardon?

Homogeweld: wél vaak Marokkanen
Van onze verslaggever Willem Beusekamp
gepubliceerd op 21 november 2008 02:45, bijgewerkt op 23:34

AMSTERDAM - Amsterdamse onderzoekers komen tot andere conclusies over anti-homogeweld dan Justitie en Binnenlandse Zaken.

Marokkanen zijn in Amsterdam oververtegenwoordigd onder de geweldplegers tegen homoseksuelen. Cijfers over de landelijke omvang van anti-homogeweld zijn er nauwelijks.

Drie wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam komen tot deze conclusies, die opmerkelijk genoeg afwijken van een Haagse rapportage eerder deze week, waarin de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken aan de hand van nauwkeurig ogend cijfermateriaal vaststellen dat de overgrote meerderheid van de daders autochtoon is.

Laurens Buijs, Gert Hekma en Jan Willem Duyvendak verwijzen in de titel van hun donderdag op het stadhuis gepresenteerde onderzoek naar anti-homoseksueel geweld in Amsterdam direct al naar een belangrijk dadermotief, Als ze maar van me afblijven. Als de dood zijn veel geweldplegers dat ze door homo’s die geen geheim maken van hun geaardheid seksueel worden lastiggevallen.

Bij Marokkanen spelen daarbij vooral de weerzin tegen vrouwelijk gedrag en het idee van anale seks een rol. Hetgeen volgens de onderzoekers weer is te herleiden tot de uitgesproken machocultuur onder veel Marokkaanse (straat)jongeren, waarin stoer, mannelijk en dwars gedrag (‘in straattaal van de jongens: kapot moeilijk’) de hoogst haalbare status geeft.

Religie, aldus de onderzoekers, heeft niet of nauwelijks invloed op het homovijandige gedrag. Evenmin is gebleken dat de oververtegenwoordiging van Marokkanen iets te maken zou hebben met nare seksuele ervaringen in hun jeugd.

De wetenschappers citeren in dit verband stadsdeelvoorzitter Marcouch van Amsterdam-Slotervaart, die er onlangs op wees dat veel jeugdige Marokkanen zijn en worden misbruikt door pedofielen, waardoor ze een agressie ontwikkelen jegens homo’s.

Vrijwel alle daders – en dat geldt voor alle etnische groepen – zijn slecht opgeleid en afkomstig uit probleemgezinnen.

Voor het onderzoek, in opdracht van het Amsterdamse stadsbestuur, hebben de wetenschappers ‘methodisch een fuikmodel’ gehanteerd. Door middel van een enquête op middelbare scholen werd een beeld gevormd van opvattingen over homoseksuelen en anti-homogeweld.

Vervolgens vonden er ‘focusgroepsgesprekken’ plaats met zeven groepen jongeren die ‘volgens de gangbare inzichten sneller anti-homogeweld zouden plegen dan anderen’. Ten slotte zijn tientallen daders geïnterviewd of zijn hun strafdossiers bestudeerd.

Verdachten van fysiek geweld – althans in Amsterdam – zijn meestal jongens van 17 tot 25 jaar oud. Ze zijn even vaak autochtoon Nederlands als van Marokkaanse afkomst, elk 36 procent.

Maar omdat blanke Nederlanders in die leeftijdscategorie 39 procent van het totaal uitmaken en Marokkanen 16 procent is er sprake van duidelijke Marokkaanse oververtegenwoordiging.

Opmerkelijk, vooral gezien het landelijk beeld in eerder genoemde Haagse rapportage, is de vaststelling van de onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam dat het maken van vergelijkingen met andere steden in Nederland ‘niet mogelijk is vanwege de wijze van registreren van veel politiekorpsen en de manier waarop de politiesystemen functioneren’.

Ofschoon verre van ideaal wordt het registratiesysteem van de Amsterdamse politie het beste genoemd als het gaat om het traceren en analyseren van anti-homogeweld.

Buijs, Hekma en Duyvendak zeggen dat het anti-homogeweld niet tot Amsterdam beperkt blijft. Ook steden als Berlijn, Barcelona, Londen en zelfs New York melden regelmatig ernstige incidenten.

http://www.volkskrant.nl/(...)_wel_vaak_Marokkanen

Blijkt het dus plotseling WEL te kloppen, goh....ga je nu ineens heel quasi verbaasd naar allerlei excuses lopen zoeken? Of net als Meuki gaan lopen roepen dat het allemaal propaganda is? Is het trouwens ook niet vervelend dat het niet eens de Telegraaf is die hiermee komt?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:00:22 #256
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63397086
Heeft iemand het rapport al online gevonden?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63398391
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:00 schreef Iblis het volgende:
Heeft iemand het rapport al online gevonden?
quote:
Vanaf 4 december is het onderzoek verkrijgbaar in de boekwinkel. De titel: Als ze maar van me afblijven. Een onderzoek naar antihomoseksueel geweld in Amsterdam, uitgevoerd door Laurens Buijs, Gert Hekma en Jan Willem Duyvendak, uitgegeven door Amsterdam University Press.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63398492
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 03:50 schreef Hathor het volgende:

Blijkt het dus plotseling WEL te kloppen, goh....ga je nu ineens heel quasi verbaasd naar allerlei excuses lopen zoeken? Of net als Meuki gaan lopen roepen dat het allemaal propaganda is? Is het trouwens ook niet vervelend dat het niet eens de Telegraaf is die hiermee komt?
Wat blijkt wel te kloppen? Het is niet anders dan dat ik deze week eerder al zei: Amsterdam is niet te vergelijken met de rest van het land en het is niet zo dat alle of de meerderheid van het anti-homogeweld door Marokkanen wordt gepleegd. Als we de Marokkanen wegdoen, is er nog steeds heel veel anti-homogeweld. Wat niet wegneemt dat de Marokkanen in Amsterdam oververtegenwoordigd zijn en dat dus een groep is waar je heel specifiek iets mee kan. Verder is de relatie tussen religie en het geweld er niet.

De vragen zijn: is dit een groot probleem? Zo ja, wat gaat er dan gebeuren?
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:53:17 #259
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63398519
Het een sluit het ander toch niet uit? Je gaat me toch niet vertellen dat in dit tijdperk alleen een versie van gemaakt van dode bomen verschijnt?
pi_63398610
Het is niet mijn onderzoek, maar ik veronderstel dat het pas vanaf 4 december werkelijk inzichtelijk wordt voor het brede publiek.
pi_63398681
Het is niet online te vinden, wel nog meer info, oa van het COC
quote:
Onderzoek Amsterdams Daderprofiel homogerelateerd geweld

21-11-2008 COC Amsterdam vindt het spijtig te moeten constateren dat datgene wat COC in 2006 en 2007 al aan de kaak heeft gesteld, namelijk onveiligheid voor homo’s en lesbo’s, wordt bevestigd in het onderzoek naar het profiel en de motieven van de daders.

'Met dit profiel begrijpen we beter waar de risicogroepen zitten', aldus COC Amsterdam voorzitter Dennis Boutkan. 'Positieve uitkomst is dat het geweld niet wordt ingegeven door religie, verontrustend is dat het geweld voorkomt uit zeer sterke vooroordelen over homoseksualiteit en rolgedrag'.

1,5 jaar geleden heeft het COC slachtoffers voor het eerst een gezicht gegeven, nu hebben het onderzoek van de Universiteit van Amsterdam de daders een gezicht gekregen, zegt Boutkan.

Het onderzoek Als ze maar van me afblijven van Laurens Buijs, Jan Willen Duyvendak en Gert Hekma Daders levert een duidelijk herkenbaar profiel van de dader op. Het is een man tussen de 17-25 jaar, laagopgeleid, relatief vaker allochtoon dan autochtoon, gestuurd door ongezonde groepsnormen en ongezonde stereotype ideeën over mannelijkheid en seksualiteit.

COC Amsterdam maakt zich grote zorgen. Met dit onderzoek is bewezen dat de laag van sociale acceptatie richting homoseksuele mannen en vrouwen en transgenders in Amsterdam onder jongeren, de toekomstige generatie, zeer zeer broos is. En dat is een positie die Amsterdam zich niet kan en wil veroorloven. De vastberadenheid van wethouder Freek Ossel om dit knelpunt aan te pakken spreekt het COC Amsterdam dan ook sterk aan.

Elke generatie moet zijn eigen homo emancipatie proces doormaken, dus dat verklaart ook hoe enorm waakzaam we moeten zijn op verworven rechten. Niets komt vanzelf en ook al dachten velen dat we er al waren met de openstelling van het burgerlijk huwelijk, het werken aan sociale acceptatie van homoseksualiteit is een lange weg. Volgens Boutkan moeten het COC Amsterdam zich voor het bestrijden van homonegativiteit focussen op drie groepen: 'jongeren, jongeren, en nog eens jongeren. Dat is een taaie klus want de vooroordelen over homoseksualiteit zijn diep verankerd'.

Het aantal voorlichtingen door COC Amsterdam is de laatste vijf jaar vertienvoudigd, voor het COC Amsterdam een positieve ontwikkeling, maar deze belangrijke kennismaking met homo's en lesbo's in de klas is nog lang niet genoeg.

COC Amsterdam is een groot voorstander van positieve rolmodellen, zowel onder homoseksuelen als van opiniemakers voor Amsterdamse jongeren.

'Daarnaast moeten jongeren in hun eigen wereld bereikt worden: op straat, in de klas en op het sportveld', aldus Dennis Boutkan. Een samenwerking van COC Amsterdam met het Amsterdamse jongerenwerk, Amsterdamse sportorganisaties en binnen het Amsterdamse onderwijs moet intensiever worden. In alle Amsterdamse jongerenbelevingen moet homoseksualiteit bespreekbaar en normaal worden. Er ligt dus een grote verantwoordelijkheid naar andere maatschappelijke organisaties om homoseksualiteit gewoon bespreekbaar te maken, te laten zien en homonegativiteit actief te bestrijden.

Amsterdamse organisaties met een verantwoordelijkheid naar jongeren moeten zich goed realiseren dat zij dat klimaat voor een groot deel bepalen. COC Amsterdam biedt zich aan als de deskundige organisatie om hard te werken aan sociale acceptatie.

'Binnen het Amsterdamse jongerenwerk valt hier nog een wereld te winnen', aldus COC Amsterdam.

Een zichtbaar Amsterdams Roze Huis hoort ook bij die vanzelfsprekende participatie van homoseksuelen in de Amsterdamse jongerenwereld, aldus COC Amsterdam. Homoseksuele jongeren hebben ondersteuning nodig bij hun empowerment om zich in dit afnemende klimaat staande te houden.
pi_63398763
Ik heb ook nog wat gevonden:
quote:
Onderzoek: homogeweld voor de daders 'bewijs van mannelijkheid'

Donderdagmiddag werd het onderzoek 'Als ze maar van me afblijven' gepresenteerd dat werd uitgevoerd door onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam. Conclusie: geweld tegen homo's is niets minder dan de behoefte aan het bewijzen van de eigen mannelijkheid en komt veel vaker voor dan tot nu toe gedacht.

De daders worden door de machocultuur waar zij zich in bevinden, uitgedaagd om afstand te nemen van homoseksualiteit. Leo Wilde, commissaris Diversiteit bij politie Amsterdam-Amstelland, gaf tijdens de persconferentie toe dat er in 2007 meer dan 1000 gevallen van anti-homogeweld in onze hoofdstad moeten zijn geweest, maar dat precieze cijfers niet bekend zijn omdat de registratiesystemen bij de politie niet functioneren en veel slachtoffer geen aangifte doen.

De cijfers komen harder aan dan verwacht. In 2007 werder er 201 meldingen van homogeweld gedaan bij de Amsterdamse politie. Naar schatting wordt echter nog eens 75% tot 96% van dit type normaal niet gemeld. Het werkelijke aantal incidenten zal dus rond de 1000 liggen, zo merkte een NOS-verslaggever na een kort rekensommetje op. Leo Wilde gaf dit toe.

Systeem te verfijnd

Het registratiesysteem van de politie is een heikel punt. Wilde gaf zelf aan het systeem te verfijnd te vinden: agenten hebben teveel opties en kiezen in bepaalde gevallen de verkeerde, waardoor een vertekend beeld van het totaal aan gevallen ontstaat. Op die manier was het moeilijk om een overzicht te krijgen.

Daders

Voor het onderzoek zijn daders geïnterviewd, dossiers van politie, reclassering en rechtbank bestudeerd, gesprekken gevoerd met jongeren die tot risicogroepen behoren en zijn er vragenlijsten ingevuld door Amsterdamse scholieren.

Naast de opvallende cijfers draaide het onderzoek van Laurens Buijs, Jan Willem Duyvendak en Gert Hekma vooral om de dader. Het daderprofiel dat zij met behulp van het onderzoek hebben geschetst, laat zien dat er moet worden gelet op jonge, laagopgeleide jongens die midden in een machocultuur zitten.

Motief

Interessant zijn de vier belangrijkste motieven waardoor potentiële daders getriggerd worden om over te gaan tot geweld (wat ze overigens, volgens het onderzoek, nooit van te voren plannen maar wat spontaan gebeurt). Geweld wordt veroorzaak door: de angst om versierd te worden door homo's, het feit dat homo's zichtbaar maken dat ze homo zijn en hier "mee te koop lopen", het vrouwelijke gedrag van sommige homo's en tot slot anale seks, dat door de daders als negatief wordt ervaren.

Schijntolerantie

Ook interessant is de zogenaamde 'schijntolerantie' waar de, door de onderzoekers ondervraagde, daders last van lijken te hebben. Jongens die claimen 'homoseksualiteit prima te vinden' tot ze daadwerkelijk in aanraking met een homo komen. "Als ze maar van me afblijven" is dan ook een passende titel.

Overigens zeggen de onderzoekers bewust dat religie een kleine rol speelt. Volgens hen gaat het bij de daders mis bij de zogenaamde machocultuur waar ze inzitten samen met hun groep vrienden. Religie staat volgens hen op de achtergrond.

Middelbare scholen

Over de aanpak waren de aanwezige sprekers duidelijk. Opvoeding is het sleutelwoord en die taak ligt bij zowel de ouders als het onderwijs. In samenwerking met het COC zou er dan ook meer aandacht en ruimte voor homoseksualiteit op middelbare scholen moeten komen, in de vorm van Gay Straight Alliances waarbij hetero's en homo's samen werken aan acceptatie. Juist ook omdat jongens tussen de 17 en 25 jaar in het daderprofiel zitten.

Kritische vragen waren er daarop van een verslaggever van jongerenblad Expreszo, die stelde dat Gay Straight Alliances niet haalbaar zouden zijn. Het probleem kan zijn dat er op bijvoorbeeld christelijke scholen geen enkele leraar zit die behoefte heeft aan het bespreken van zaken als homogeweld.

Dennis Boutkan (voorzitter COC Amsterdam) zegt dat leerlingen zelf ook de mogelijkheid hebben om contact te zoeken met het COC en op die manier iets te ondernemen en homoseksualiteit bespreekbaar te maken bij hun klasgenoten.

Gezicht

Met de uitkomst van het onderzoek is COC Amsterdam niet geheel blij: "COC Amsterdam vind het spijtig te moeten constateren dat datgene wat COC in 2006 en 2007 al aan de kaak heeft gesteld, namelijk onveiligheid voor homo’s en lesbo’s, wordt bevestigd in het onderzoek naar dadermotieven. 1,5 jaar geleden heeft het COC slachtoffers voor het eerst een gezicht gegeven, nu hebben door de UvA de daders een gezicht gekregen."
pi_63398906
Ik ben benieuwd of wel eens onderzocht is die voorlichting in het onderwijs eigenlijk vruchten afwerpt? Ik ben er wel eens bij geweest en het is geweldig hoe er dan over gesproken wordt, leerlingen vragen echt alles wat in ze opkomt, komen met hun vooroordelen, met hun scepsis enz. En het zijn niet alleen de jongens die er wat raar over doen trouwens.

En zou er onderzoek zijn hoe al die jongeren zich later ontwikkelen? Is hun homofobie ineens veel milder als ze ouder zijn? Of plegen ze dan alleen maar geen geweld meer omdat ze dan een andere levensstijl hebben?
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:36:05 #264
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63399689
Er is dus een correlatie met laagopgeleid. Ik weet niet hoe het zit met het opleidingsniveau van Marokkanen, maar ik meende ook wel eens gelezen te hebben dat het aantal Marokkanen in het lager onderwijs oververtegenwoordigd is. Als je daarvoor corrigeert, hoe disproportioneel is het aandeel dan m.b.t. homogeweld?

En, daar het opleidingsniveau van minderheden ook lijkt toe te nemen, zou dit ook niet op den duur zijn uitwerking hebben?
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:36:29 #265
194114 drulovic
Paperback Writer
pi_63401443
Vanmiddag om 16:00 op FOK!, nu al op mijn weblog:

Homo's hakken

Op Facebook en Twitter verkopen mensen zichzelf met een hoog 'kijk mij 's geweldig zijn' gehalte. Dat irriteert mij soms met mijn enorm dikke pik ~ Jim Speelmans
pi_63402280
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 03:50 schreef Hathor het volgende:

Dat onderzoek gaat alleen over Amsterdam.
En daaruit blijkt ook dat het in 39% van de gevallen blanke autochtonen betreft. Ruim 2 keer zoveel als de 16% Marokkaanse daders.

Dus lijkt me duidelijk dat nog steeds het meeste geweld tegen homo's door autochtonen wordt gepleegd.
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:25:13 #267
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63402784
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:07 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat onderzoek gaat alleen over Amsterdam.
En daaruit blijkt ook dat het in 39% van de gevallen blanke autochtonen betreft. Ruim 2 keer zoveel als de 16% Marokkaanse daders.
Dat staat er volgens mij niet. Er staat:
quote:
Verdachten van fysiek geweld – althans in Amsterdam – zijn meestal jongens van 17 tot 25 jaar oud. Ze zijn even vaak autochtoon Nederlands als van Marokkaanse afkomst, elk 36 procent.
Blijft de vraag wat de overige 28% is. Onbekend? Anders allochtoon? Of is 28% van een andere leeftijdscategorie, wat de volgende zin, waar jij je uitspraak op baseert, lijkt te suggereren:
quote:
Maar omdat blanke Nederlanders in die leeftijdscategorie 39 procent van het totaal uitmaken en Marokkanen 16 procent is er sprake van duidelijke Marokkaanse oververtegenwoordiging.
Hier gaat het (neem ik eigenlijk aan) om de bevolkingssamenstelling in het algemeen.
pi_63403033
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat staat er volgens mij niet. Er staat:
[..]

Blijft de vraag wat de overige 28% is. Onbekend? Anders allochtoon? Of is 28% van een andere leeftijdscategorie, wat de volgende zin, waar jij je uitspraak op baseert, lijkt te suggereren:
[..]

Hier gaat het (neem ik eigenlijk aan) om de bevolkingssamenstelling in het algemeen.
In het originele artikel staat toch duidelijk dat 36% van de daders blank en autochtoon zijn.

Nu is de focus op geweld tegen homo's vooral gericht op Marokkanen. Dat blijkt onterecht te zijn want autochtonen plegen dus, ook in Amsterdam, vaker misdaden tegen Marokkanen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:41:34 #269
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63403254
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:34 schreef Houtworm het volgende:
In het originele artikel staat toch duidelijk dat 36% van de daders blank en autochtoon zijn.

Nu is de focus op geweld tegen homo's vooral gericht op Marokkanen. Dat blijkt onterecht te zijn want autochtonen plegen dus, ook in Amsterdam, vaker misdaden tegen Marokkanen.
Welk originele artikel? Dat van het Parool? Daar worden de autochtonen niet in vermeld.
pi_63411931
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Welk originele artikel? Dat van het Parool? Daar worden de autochtonen niet in vermeld.
Het Volkskrant artikel van vandaag.
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:17:19 #271
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63412163
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:07 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Het Volkskrant artikel van vandaag.
Maar daar staat dus net niet in dat de Marokkanen 16% zijn, zoals jij beweerde (en ook niet 39% blank zoals jij als eerste beweerde).
pi_63412407
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar daar staat dus net niet in dat de Marokkanen 16% zijn, zoals jij beweerde (en ook niet 39% blank zoals jij als eerste beweerde).
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen. Moest het net drie keer lezen voor ik goed begreep wat ze nou bedoelden
quote:

Hoe dan ook, de focus bij geweld tegen homo's is eigenlijk alleen maar op Marokkaanse daders gericht. Blijkbaar gebeurd het landelijk vaker door autochtonen en in Amsterdam net zo vaak door autochtonen als Marokkanen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:40:51 #273
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63412798
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:27 schreef Houtworm het volgende:
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen. Moest het net drie keer lezen voor ik goed begreep wat ze nou bedoelden
Het 'totaal' wat ze daar gebruiken is ook niet echt duidelijk gedefinieerd.
quote:
Hoe dan ook, de focus bij geweld tegen homo's is eigenlijk alleen maar op Marokkaanse daders gericht. Blijkbaar gebeurd het landelijk vaker door autochtonen en in Amsterdam net zo vaak door autochtonen als Marokkanen.
Uit dat andere rapport bleek dat de landelijke registratie in de meeste regio's (behalve Twente en Gelderland-Zuid o.i.d.) vrij beroerd is. Heel goede cijfers zijn daar niet voor. Ik verwacht in Twente echter vanwege de bevolkingssamenstelling dat autochtonen duidelijk de grootste groep zijn.
pi_63413154
De grote vraag is natuurlijk of dit geweld tegen homo's ook de overlast van homo's verminderd.
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:07:32 #275
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63413514
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:
De grote vraag is natuurlijk of dit geweld tegen homo's ook de overlast van homo's verminderd.
Als ze zich niet normaal kunnen gedragen niet natuurlijk.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_63413569
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:
Natuurlijk niet. We nemen de macht over, dat weet je toch wel mallerd.
pi_63413581
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:07 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Als ze zich niet normaal kunnen gedragen niet natuurlijk.
Zit je stringetje weer te straks lieverd
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:12:13 #278
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63413628
quote:
Romijnen 2 17/32.

Romeinen1:17a Want de rechtvaardigeheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof, gelijk geschreven is: b maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

18. Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid der menschen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden.

19. overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard.

20. Want zijne onzienlijke dingen worden van de shepping der wereld aan uit de schepselen verstaan en doorzien, beide zijne eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.

21Omdat zij God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt, maar verijdeld geworden zijn in hunne overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden.

22. Zich uitgevende voor wijzen zijn zij dwaas geworden.

23. en hebben de heerlijkheid des onverderflijken Gods verabdert in de gelijkenis eens beelds van een verderflijk mensch, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.

24. Daarom heeft ze God ook overgeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinheid om hunne lichamen onder elkander te onteeren.

25. als die de waarheid Gods verandert hebben in de leugen en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, die te prijzen is in eeuwigheid. Amen.

26.Daarom heeft ze God overgeven tot oneerbare dingen: want ook hunne vrouwen hebben het natuurlijke gebruik verandert in het gebruik tegen nature,

27. en insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk der vrouw, zijn verhit geworden in hunnen lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hunnen dwaling die daartoe behoorde, in zichzelve ontvangende.

28 En gelijk het hun niet goedgedacht heeft, God in erkentenis te houden, zoo heeft God ze overgegeven in eenen verkeerde zin, om te doen dingen die niet betamen:

29 vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, booshied, gierigheid, kwaadheid,vol van nijdighied, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;

30. oorblazers, achterklappers, haters van God, smaders, hoovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;

31. onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen:

32. dewelken daar zij het recht Gods weten (namenlijk dat degenen die zulke dingen doen, des dods waardig zijn), niet alleen ze doen, maar ook mede een welgevallen hebben in diegenen die ze doen.
Dat liegt er niet om
pi_63413634
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan jij je niet gedragen dan?
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:14:04 #280
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63413685
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Nee, dat kan hij niet. Bij gebrek aan argumenten, volstaat het volgens sommigen om anderen te beledigen
pi_63413747
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Heeft ze wel een beetje gelijk in, als jij je anders gedraagt zul je ook anders behandelt worden.
En dan heb ik het over homo's die net doen alsof ze wijven zijn , ik ken genoeg homo's die dat niet en daar heb ik helemaal geen problemen mee.
pi_63413758
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Tegen homofoben? Waarom zou ik?
pi_63413767
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:14 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nee, dat kan hij niet. Bij gebrek aan argumenten, volstaat het volgens sommigen om anderen te beledigen
En daar komt ie altijd mee weg, vandaar dat ie dat doet.
Gedragen is een woord wat hij niet kent of wil kennen.
Op argumenten heb ik hem ook nog nooit kunnen betrappen.
pi_63413775
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Heeft ze wel een beetje gelijk in, als jij je anders gedraagt zul je ook anders behandelt worden.
En dan heb ik het over homo's die net doen alsof ze wijven zijn , ik ken genoeg homo's die dat niet en daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Heb je dat probleem ook met hetero's of benoem je dat nooit zo?
pi_63413788
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Tegen homofoben? Waarom zou ik?
Omdat je dat niet kan misschien?
En waar haal je vandaan dat ik homofoob ben?
pi_63413789
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

En daar komt ie altijd mee weg, vandaar dat ie dat doet.
Gedragen is een woord wat hij niet kent of wil kennen.
Op argumenten heb ik hem ook nog nooit kunnen betrappen.
Waarom neem je het voor een homofoob op?
pi_63413799
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Omdat je dat niet kan misschien?
En waar haal je vandaan dat ik homofoob ben?
Lieverd, het ging hier om Aoristus.
pi_63413819
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom neem je het voor een homofoob op?
Heb je er bewijs voor dat hij homofoob is dan?
Of klets je weer uit je nek zoals je altijd doet?
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:18:56 #289
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63413826
lieverds en homofoben, je hebt een rijke belevingswereld, SCH
pi_63413830
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb je dat probleem ook met hetero's of benoem je dat nooit zo?
Als mannen (hetero's) net zo debiel zouden doen zou ik daar net zoveel moeite mee hebben.
pi_63413848
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Lieverd, het ging hier om Aoristus.
Je zou willen dat je zo lieverd had als ik.
Maar die heb je niet.

Kom maar met bewijs dat hij homofoob is, dan praten we verder.
Tot die tijd is het niks meer dan geblaat van een relnicht.
pi_63413930
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als mannen (hetero's) net zo debiel zouden doen zou ik daar net zoveel moeite mee hebben.
Je suggereert alsof hetero's zelden debiel doen. Ga eens naar een dorpsdiscotheek op zaterdagavond.
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:22:39 #293
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63413947
Ach jee, Aoristus is er weer . En natuurlijk is SCH weer de kwaaie peer, want Aoristus is redelijk en fatsoenlijk en doet geen vlieg kwaad.

Mis vooral het sarcasme niet
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63413958
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:18 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Heb je er bewijs voor dat hij homofoob is dan?
OMG. Ik dacht dat je FOK! wel een beetje bijhield.
pi_63413983
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Ach jee, Aoristus is er weer . En natuurlijk is SCH weer de kwaaie peer, want Aoristus is redelijk en fatsoenlijk en doet geen vlieg kwaad.

Mis vooral het sarcasme niet
Laat ze maar joh. Aoristus met zijn rechtse vriendjes. Het is zo opvallend hoe dun de tolerantie bij veel van die mensen is. Zie zo'n mevrouwhopjes. Ze motten er niks van hebben maar durven het niet hardop te zeggen.
pi_63413987
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:23 schreef SCH het volgende:

[..]

OMG. Ik dacht dat je FOK! wel een beetje bijhield.
Dat doe ik ook, vandaar mijn reactie op je...
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:25:09 #297
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63414013
Kom op, als je niet inziet dat Aoristus een schijthekel heeft aan homo's en homo's in de maatschappij dan ben je blind en doof.

Zit het topic al vol?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:25:31 #298
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63414024
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat ze maar joh. Aoristus met zijn rechtse vriendjes. Het is zo opvallend hoe dun de tolerantie bij veel van die mensen is. Zie zo'n mevrouwhopjes. Ze motten er niks van hebben maar durven het niet hardop te zeggen.
Wij zijn per definitie conflictvermijdend, stel je voor dat er de schijn van discussie zou ontstaan
pi_63414039
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Je suggereert alsof hetero's zelden debiel doen. Ga eens naar een dorpsdiscotheek op zaterdagavond.
O nee niet zelden, en dat vind ik net zulk dom gedrag.
Neem bijv. alto's, die worden vaak niet aangenomen voor bepaalde banen, prima dat je zo wilt leven maar dan moet je niet moeilijk gaan doen als je die baan niet krijgt of als mensen je nakijken op straat.

Zelfde geldt voor homo's de relnicht uit lopen te hangen, ik vind het prima maar niet raar opkijken dat mensen je anders vinden.
Ik heb vriendinnen die pot zijn en die denken er net zo over als mij.
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:25:55 #300
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63414043
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Kom op, als je niet inziet dat Aoristus een schijthekel heeft aan homo's en homo's in de maatschappij dan ben je blind en doof.

Zit het topic al vol?
Waar ben jij eigenlijk mod van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')