Rest is hier te lezen.quote:Fysiek geweld
Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken betrof een derde van de incidenten verbaal en schriftelijk geweld, zoals uitschelden, kwetsende briefjes of berichten op internet. Bij 28% ging het om fysiek geweld. In 23% van de gevallen was er sprake van bedreiging en in 11% van vernieling.
Jongeren
De slachtoffers zijn in 89% van de gevallen mannen. De daders zijn vaak jongeren. Daarvan is 86% autochtoon en 14% allochtoon. De meeste geweldsincidenten vonden plaats in de directe woonomgeving van de slachtoffers (26%) en bij homo-ontmoetingsplaatsen en -café's (23%).
Discriminatie
Tot dusverre werden geweldsincidenten tegen homo's niet apart geregistreerd. De 150 incidenten maken deel uit van 1512 geweldsincidenten met discriminatie als motief.
Nee.quote:Op maandag 17 november 2008 21:17 schreef MouzurX het volgende:
Ligt er maar aan hoe je het woord autochtoon en allochtoon opvat.
Nu hebben we al veel 2de generatie en 3de generatie "allochtonen"...
Welis van gezinsvorming/hereniging gehoord?quote:Op maandag 17 november 2008 21:19 schreef IHVK het volgende:
Dus de straatschoffies maar ook de hoogopgeleiden anders gekleurden van nu zijn nog steeds allochtonen. Hun kinderen niet meer.
Komop zeg: autochtonen zijn autochtonen en allochtonen zijn allochtonen.quote:Op maandag 17 november 2008 21:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welis van gezinsvorming/hereniging gehoord?
Natuurlijk, als het onderzoek je niet bevalt ga je zelf maar proberen definities te rekken zodat het percentage onder allochtonen hoger gaat worden. Immers, het moet zo zijn dat allochtonen homomishandelende islamextremisten zijn, desnoods verzin je het zelf. Anders kloppen de "feiten" in je hoofd niet meer.quote:Op maandag 17 november 2008 21:17 schreef MouzurX het volgende:
quote:Op maandag 17 november 2008 21:24 schreef rutger05 het volgende:
Bitter weinig zeggend onderzoek. Ik zie liever een gedetailleerd onderzoek en dan met name naar fysiek geweld, bedreiging en vernieling.
Je kan blind aannemen dat onderzoeken kloppen of je kan ze in twijfel trekken. Wat ik bij veel van dit soort onderzoekjes heb.quote:Op maandag 17 november 2008 21:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk, als het onderzoek je niet bevalt ga je zelf maar proberen definities te rekken zodat het percentage onder allochtonen hoger gaat worden. Immers, het moet zo zijn dat allochtonen homomishandelende islamextremisten zijn, desnoods verzin je het zelf. Anders kloppen de "feiten" in je hoofd niet meer.
Ik vind het best hoor, maar ga je het dan ook bij andere onderzoeken en statistieken doen ?
Er zijn jou wel gedetailleerde cijfers uit dat onderzoek bekend gelly?quote:Op maandag 17 november 2008 21:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een nieuwsbericht is met wat kleine grepen uit het onderzoek ? Zo niet, dan nu wel.
Het ging dus nie om het bericht....quote:Op maandag 17 november 2008 21:22 schreef IHVK het volgende:
Ik ga hier niet eens op in verder het is gewoon onzin.
Op die fiets.quote:Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het ging dus nie om het bericht....
Punt is dat die straatschoffies van jou dus niet vanzelf uitsterven. Want er wordt te vaak een partner geimporteerd, + ditto taalachterstand, etc.
Ja, omdat de uitkomsten niet aan je verwachtingspatroon voldoen. En bij een onderzoek waar allochtonen er een stuk slechter vanaf komen sta je weer te hosanna-en. Gek is dat.quote:Op maandag 17 november 2008 21:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je kan blind aannemen dat onderzoeken kloppen of je kan ze in twijfel trekken. Wat ik bij veel van dit soort onderzoekjes heb.
quote:Uit cijfers van de politie blijkt dat de daders van anti-homogeweld bijna altijd van allochtone afkomst zijn.
In Nederland geboren allochtonen worden in de statistieken als autochtonen aangemerkt, dus helemaal gek is die gedachte nu ook weer niet.quote:Op maandag 17 november 2008 21:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk, als het onderzoek je niet bevalt ga je zelf maar proberen definities te rekken zodat het percentage onder allochtonen hoger gaat worden. Immers, het moet zo zijn dat allochtonen homomishandelende islamextremisten zijn, desnoods verzin je het zelf. Anders kloppen de "feiten" in je hoofd niet meer.
Ik vind het best hoor, maar ga je het dan ook bij andere onderzoeken en statistieken doen ?
Inderdaad, wat zou de bron zijn. Wat drijft mensen hiertoe? Zijn ze ontevreden over hun eigen leven?quote:Op maandag 17 november 2008 21:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, omdat de uitkomsten niet aan je verwachtingspatroon voldoen. En bij een onderzoek waar allochtonen er een stuk slechter vanaf komen sta je weer te hosanna-en. Gek is dat.
Maar goed, ontopic.
Ja.quote:Op maandag 17 november 2008 21:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn jou wel gedetailleerde cijfers uit dat onderzoek bekend gelly?
Nee, nee, nee en nog eens nee.quote:Op maandag 17 november 2008 21:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In Nederland geboren allochtonen worden in de statistieken als autochtonen aangemerkt, dus helemaal gek is die gedachte nu ook weer niet.
-edit- Hou die maar voor thuis.quote:Op maandag 17 november 2008 21:17 schreef MouzurX het volgende:
Hoe kom je daar nu weer bij ? De definitie die het CBS hanteert is vrij duidelijk :quote:Op maandag 17 november 2008 21:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In Nederland geboren allochtonen worden in de statistieken als autochtonen aangemerkt, dus helemaal gek is die gedachte nu ook weer niet.
quote:Allochtoon
Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.
Toelichting:
Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie). Ook wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.
En dat. 1512 incidenten. Wat doet het er dan nog toe of het een opgeschoren krullenkop of een xenofobe boer is?quote:Op maandag 17 november 2008 21:36 schreef Iblis het volgende:
Maar 1512 incidenten is behoorlijk veel zeg, wat achterlijk.
Kijk nog eens goed hoe ik het omschreef! In Nederland geboren allochtonen, die hebben evident de Nederlandse nationaliteit.quote:Op maandag 17 november 2008 21:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee, nee, nee en nog eens nee.
Dat is gewoon niet waar.
Ja. Maar toch worden ze door het CBS aangeduid als allochtonen.quote:Op maandag 17 november 2008 21:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed hoe ik het omschreef! In Nederland geboren allochtonen, die hebben evident de Nederlandse nationaliteit.
Ts opent daarmee, ik reageer daar alleen op.quote:Op maandag 17 november 2008 21:38 schreef Nosh het volgende:
[..]
En dat. 1512 incidenten. Wat doet het er dan nog toe of het een opgeschoren krullenkop of een xenofobe boer is?
http://www.eenveiligamste(...)en_homo_s/2007/5669/quote:Gemeente Amsterdam - Daderonderzoek antihomogeweld in Amsterdam
Meer over dit onderwerp
Geweld tegen homo's
Kijk ook bij
Meldpunt Discriminatie Amsterdam
22 november 2007
Amsterdam start met een onderzoek naar de motieven van daders van geweld tegen homo’s. Op dit moment is slechts weinig bekend over mogelijke motieven van daders. Uit de weinige bij de politie bekende dadersgegevens blijkt dat het meestal gaat om jongens tot een jaar of 25. In de eerste zeven maanden van dit jaar waren er 26 incidenten waarbij 26 daders (waarvan 13 van Marokkaanse afkomst) betrokken waren. Voor een goed inzicht in de beweegredenen van de daders is verdergaand onderzoek nodig.
Gaat het hier bijvoorbeeld om jongens die zelf worstelen met hun seksualiteit, of gaat het, in het geval van Marokkaanse daders om jongens die zich door de samenleving gestigmatiseerd voelen en die zich afreageren op een groep die in hun perceptie nog lager op de maatschappelijke ladder staat dan zijzelf? Of gaat het ook in hoge mate om puberaal treiteren en zijn homo’s, maar ook bijvoorbeeld ouderen, daarbij een eenvoudig slachtoffer?
Beter inzicht
Wethouder (homo)emancipatie Hennah Buyne en burgemeester Cohen willen met het onderzoek een beter inzicht in zowel beweegredenen als karakteristieken van daders. Dit is belangrijk om te weten welke aanpak effectief is voor politie en justitie, maar ook voor de huidige inzet en ontwikkeling van nieuwe middelen die je in preventieve sfeer ontwikkelt in de hulpverlening of voorlichting.
Het onderzoek wordt uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam en is in juni 2008 afgerond. Het onderzoek gebeurt met medewerking van de Politie Amsterdam-Amstelland en het Meldpunt Discriminatie Amsterdam.
http://www.elsevier.nl/we(...)weld-tegen-homos.htmquote:Onderzoeker slachtoffer van geweld tegen homo's
zaterdag 5 juli 2008 19:20
Een wetenschapper die het toenemende geweld tegen homo's onderzoekt is zelf bewusteloos geslagen door 'potenrammers' in Amsterdam.
Protesten tegen het homogeweld
De sociaalwetenschapper Laurens Buijs van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is 'onlangs' belaagd door een groep van tien jonge, 'roomblanke Ajaxsupporters'.
De gemeente Amsterdam heeft een bericht hierover in het Parool bevestigd.
'Vieze homo'
De jongens scholden de wetenschapper uit voor 'vieze homo' en volgden hem. Een van hen heeft hem buiten westen geslagen.
Buijs zegt in de krant geschokt te zijn door de manier waarop hij door de politie is behandeld. De jongens die hem mishandelden werden vrijgelaten, naar eigen zeggen omdat Buijs hen 'had aangewezen'.
De wetenschapper kreeg geen medische zorg en begeleiding bij het doen van aangifte.
Toenemend geweld
Sinds eind vorig jaar onderzoekt Buijs in opdracht van de gemeente wat de motieven zijn van daders van geweld tegen homo's, vooral marokkaanse jongens. De afgelopen jaren doen zich geregeld gevallen van antihomogeweld voor in Amsterdam.
Tijdens Koninginnedag dit jaar is een homomodeshow nog ernstig verstoord door allochtone jongeren.
Door Maartje Willems
Jij wilt toch niet beweren, dat in de misdaadstatistieken criminelen op basis van etniciteit worden geregistreerd?quote:Op maandag 17 november 2008 21:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij ? De definitie die het CBS hanteert is vrij duidelijk :
[..]
"JA EH IK HEB NIKS TEGEN DIE NATNEKKEN HOOR ZOLANG ZE MAAR NIET IN DE BUURT VAN ME REET KOMEN JA TOCH NIET DAN"quote:Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef nokwanda het volgende:
Was dit verrasend? Echt? Was het fenomeen schijntolerantie dan echt nooit opgevallen? Vreemd.
Misschien moet je eerst eens leren wat het verschil tussen een allochtoon en een buitenlander, waar jij het kennelijk over hebt, is.quote:Op maandag 17 november 2008 21:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed hoe ik het omschreef! In Nederland geboren allochtonen, die hebben evident de Nederlandse nationaliteit.
Dat kan volgens mij helemaal niet, want het CBS heeft die gegevens uit de statistieken van politie en justitie.quote:Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja. Maar toch worden ze door het CBS aangeduid als allochtonen.
Kom je net uit een ei ofzo ?quote:Op maandag 17 november 2008 21:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij wilt toch niet beweren, dat in de misdaadstatistieken criminelen op basis van etniciteit worden geregistreerd?
Want dat is niet zo.
Alsof je de nuancering zou maken het zoveelste bericht over Hoog-Catherijne boefjes. :quote:Op maandag 17 november 2008 21:40 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ts opent daarmee, ik reageer daar alleen op.
Heb je die ook van veroordeelde criminelen?quote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Kom je net uit een ei ofzo ?
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=0&D3=0&D4=1-5,7,10-11,16-17,20&D5=0&D6=a&D7=0&D8=l&HD=080331-1252&HDR=T,G7,G1,G2,G4,G6,G5&STB=G3
Ach valt me nog mee, dat er geen "eigenlijk vragen ze er een beetje zelf om" voorbij is gekomen. Die zie je ook vaak als het om daders gaat die geen kleurtje hebben.quote:Op maandag 17 november 2008 21:43 schreef Nosh het volgende:
[..]
Alsof je de nuancering zou maken het zoveelste bericht over Hoog-Catherijne boefjes. :
Hou toch op..
Die kun je toch zelf opzoekenquote:Op maandag 17 november 2008 21:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb je die ook van veroordeelde criminelen?
quote:
Dat is op basis van geboorteplaats of nationaliteit.quote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Kom je net uit een ei ofzo ?
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=0&D3=0&D4=1-5,7,10-11,16-17,20&D5=0&D6=a&D7=0&D8=l&HD=080331-1252&HDR=T,G7,G1,G2,G4,G6,G5&STB=G3
Omdat jij die cijfers van verdachten naar afkomst zo paraat had, dacht ik dat jij die andere cijfers ook wel zo zou hebben.quote:
Hé, ik weet het. Het is verschrikkelijk en er staat bar weinig in. Maar het is wel het fundament. Het meest openbare althans.quote:
Dit was een kant-en-klaar StatLine ding, je kan zelf ook 1 samenstellen, waaronder dat wat jij wil zien.quote:Op maandag 17 november 2008 21:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Omdat jij die cijfers van verdachten naar afkomst zo paraat had, dacht ik dat jij die andere cijfers ook wel zo zou hebben.
Ach man je ziet toch wat er ook in het topic is, allemaal verwarring over de termen autochtoon en allochtoon.quote:Op maandag 17 november 2008 21:43 schreef Nosh het volgende:
[..]
Alsof je de nuancering zou maken het zoveelste bericht over Hoog-Catherijne boefjes. :
Hou toch op..
Er is bij Justitie of politie geen registratie van etniciteit bij criminelen.quote:Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja. Maar toch worden ze door het CBS aangeduid als allochtonen.
Daar is geen verwarring over, enkel iemand die het niet snapt of de definitie simpelweg niet kent.quote:Op maandag 17 november 2008 21:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ach man je ziet toch wat er ook in het topic is, allemaal verwarring over de termen autochtoon en allochtoon.
ehm. voor veel statistieken gebruikt men al "hier geboren = autochtoon". 2e en 3e generatie allochtonen worden bij bijvoorbeeld criminaliteit ook al onder de autochtonen gerekend, demografie van het huis van bewaring wordt ook op die manier opgemaakt.quote:Op maandag 17 november 2008 21:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee.
De officiële definitie is nog steeds. Allochtoon: één of beide van de ouders geboren in het buitenland.
Dus de straatschoffies maar ook de hoogopgeleiden anders gekleurden van nu zijn nog steeds allochtonen. Hun kinderen niet meer.
Ja, maar dat een zin als: In 86% van de gevallen wordt een autochtoon als verdachte(n) aangewezen of wordt geen verdachte benoemd. in een nieuwsbericht eindigt als: Daarvan is 86% autochtoon is natuurlijk bar slechte journalistiek. Ik zie nu echter dat RTL4 het ook gewijzigd heeft.quote:Op maandag 17 november 2008 21:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hé, ik weet het. Het is verschrikkelijk en er staat bar weinig in. Maar het is wel het fundament. Het meest openbare althans.
Inderdaad niet erg zorgvuldig.quote:Op maandag 17 november 2008 21:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar dat een zin als: In 86% van de gevallen wordt een autochtoon als verdachte(n) aangewezen of wordt geen verdachte benoemd. in een nieuwsbericht eindigt als: Daarvan is 86% autochtoon is natuurlijk bar slechte journalistiek. Ik zie nu echter dat RTL4 het ook gewijzigd heeft.
Heb ik al eens geprobeerd, maar dat lukte niet.quote:Op maandag 17 november 2008 21:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Dit was een kant-en-klaar StatLine ding, je kan zelf ook 1 samenstellen, waaronder dat wat jij wil zien.
Dat gaat er bij sommigen niet in. Die veronderstellen dat in Nederland geen vastgesteld gelijkheidsprincipe geldt.quote:Op maandag 17 november 2008 21:56 schreef Sora het volgende:
[..]
ehm. voor veel statistieken gebruikt men al "hier geboren = autochtoon". 2e en 3e generatie allochtonen worden bij bijvoorbeeld criminaliteit ook al onder de autochtonen gerekend, demografie van het huis van bewaring wordt ook op die manier opgemaakt.
Gek, en dat terwijl alles hier normaal zo lekker eensgezind is!quote:Op maandag 17 november 2008 21:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ach man je ziet toch wat er ook in het topic is, allemaal verwarring over de termen autochtoon en allochtoon.
Dat is ook te betwijfelen idd..quote:Op maandag 17 november 2008 22:03 schreef Fastmatti het volgende:
Gelukkig is de definitie van een flikker wel duidelijk.
Net alsof je het niet kan zienquote:Op maandag 17 november 2008 22:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is ook te betwijfelen idd..
Hoe wordt er geregistreerd dat het slachtoffer homoseksueel is? Dit wordt niet gevraagd neem ik aan...
quote:Ook het meldpunt discriminatie internet (MDI) krijgt regelmatig meldingen van uitingen op het internet gericht tegen homoseksuelen. In de eerste helft van 2008 ontving het MDI in totaal 404 meldingen. In 17 gevallen ging het om strafwaardige uitingen gericht tegen homoseksuelen. Het betreft goeddeels uitingen op sites die veel bezocht worden door Nederlanders van Marokkaanse afkomst.
Lijkt me in de grote steden meer aan de orde. Op het platteland hebben ze het veel minder op homo's dan in de stad.quote:
Dàt zou ik niet durven zeggen.quote:Op maandag 17 november 2008 22:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Lijkt me in de grote steden meer aan de orde. Op het platteland hebben ze het veel minder op homo's dan in de stad.
Dit is idd waar, maarja je ziet wel veel minder homo's in dorpen.quote:Op maandag 17 november 2008 22:17 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Dàt zou ik niet durven zeggen.
Maar ik durf wel de stelling aan dat homofoob geweld op het platteland een (veel) meer autochtoon karakter zal hebben.
Het is ook een ellendig bericht gebaseerd op een ellendige rapportage.quote:Op maandag 17 november 2008 22:18 schreef IHVK het volgende:
Wat een kommaneukerige ellende is dit topic geworden zeg.
Dan sluit ik mij daar nog even bij aan, dan heb ik mij ook gelijk uitgesproken.quote:Op maandag 17 november 2008 22:25 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is ook een ellendig bericht gebaseerd op een ellendige rapportage.
Maar ik wil er nog wel even ingooien dat ik geweld tegen homo's afkeur!
reageer dan niet.quote:Op maandag 17 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Tja, dit heb ik altijd al geroepen. Ik ga het topic niet doorlezen, mensen zullen wel weer van alles verzinnen om het af te doen als onzin.
Het gaat mij aan. Ik weet allang dat dit zo is. Is verder niet belangrijk, het wordt alleen altijd maar belangrijk gemaakt.quote:
Tja, mensen die xenofoob zijn, zijn vaak ook homofoob.quote:Op maandag 17 november 2008 21:36 schreef Nosh het volgende:
[..]
Godsklere, krijg echt eens heel gauw een goed grote embolie op een heel erg vitale ader.
Echt hoor, deze ene post vat in één keer samen wat er mis is met veels te veel mensen.
Dit verklaart enkel de toename.quote:
Nou, het rapport zelf stelt dat 86% autochtoon of onbekend is. Dat maakt een conclusie wel lastiger over het daadwerkelijke percentage autochtonen. RTL heeft het bericht ook aangepast.quote:Op maandag 17 november 2008 23:02 schreef SCH het volgende:
Tja, dit heb ik altijd al geroepen. Ik ga het topic niet doorlezen, mensen zullen wel weer van alles verzinnen om het af te doen als onzin.
Maakt niet uit, want SCH heeft het altijd al geroepen en hoeft daarom het topic niet door te lezen of zich in te lezen in het rapport.quote:Op maandag 17 november 2008 23:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, het rapport zelf stelt dat 86% autochtoon of onbekend is. Dat maakt een conclusie wel lastiger over het daadwerkelijke percentage autochtonen. RTL heeft het bericht ook aangepast.
Jij denkt dat iedere homo een kopie van Gordon of Joling is?quote:
150 incidenten op een heel jaar? in Nederland?quote:Op maandag 17 november 2008 21:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rest is hier te lezen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_homos_neemt_toe.xml
Gecorrigeerd naar het percentage allochtonen in Nederland lijkt het zelfs dat autochtonen ook relatief gezien vaker dader zijn.
Dat vind ik persoonlijk schokkend. Vanuit de media werd er namelijk een heel ander beeld geschetst. Persoonlijk geloofde ik het ook, dat allochtonen heel vaak bij dit soort incidenten betrokken waren.
Blijkbaar ligt het toch weer heel anders.
Ohja: Het is trouwens schokkend dat het 150 keer voorkomt, al zijn de daders karpers of tonijnen maakt opzich weinig uit.
Geregistreerde incidenten. Nog los van de meldingen bij het MDI. Veel incidenten worden niet geregistreerd (uit angst om de anonimiteit te verliezen) of niet als zodanig herkend, afhankelijk van de politieregio; anderzijds is de methode zelf eerder gericht op overreportage. (Zie pagina 4 & 6 van het rapport.)quote:Op maandag 17 november 2008 23:27 schreef JoPiDo het volgende:
150 incidenten op een heel jaar? in Nederland?
Maar dat kun je moeilijk aflezen aan de persoon. Er is in het onderzoek uitsluitend op de rapportage van het slachtoffer afgegaan, zoals ik begrijp.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Nietszeggend onderzoek, omdat de definitie van autochtoon-allochtoon vertroebeld is. Was het onderzoek uitgesplitst op religieuze overtuiging, had dat waarschijnlijk beter bruikbare informatie opgeleverd.
Misschien moet je je voordelen ergens anders gaan spuien dan in een nieuws-discussieforum? Hoe dan ook: scheldwoorden achterwege laten moet mogelijk zijn.quote:
Ik weet niet of er gegoocheld is. Het rapport is duidelijk. Ik denk dat er een heel simpel criterium is gehandhaafd: zag-ie eruit als een buitenlander? Ja: Dan is het een buitenlander. Zo nee, dan is het misschien een buitenlander, maar delen we ’m maar bij bij autochtoon of allochtoon in.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de splitsing autochtoon of onbekend versus allochtoon bijzonder dubieus. Nergens blijkt hoe groot de groep onbekende daders is. Ik zou wel eens willen weten wat het netto-saldo autochtone daders is en hoe dat percentage zich verhoudt tot het aandeel van allochtonen. Het lijkt erop alsof hier met cijfers is gegoocheld om allochtonen minder slecht voor de dag te laten komen.
Als gevolg van de rare bundeling van autochtoon of onbekend zitten we ook nog eens met een topictitel die (onbedoeld) misleidend is.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Nietszeggend onderzoek, omdat de definitie van autochtoon-allochtoon vertroebeld is. Was het onderzoek uitgesplitst op religieuze overtuiging, had dat waarschijnlijk beter bruikbare informatie opgeleverd.
Ik zei hetzelfde en ik kreeg een doodsverwensing(of wat dan ook) naar mijn kop gesmetenquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de splitsing autochtoon of onbekend versus allochtoon bijzonder dubieus. Nergens blijkt hoe groot de groep onbekende daders is. Ik zou wel eens willen weten wat het netto-saldo autochtone daders is en hoe dat percentage zich verhoudt tot het aandeel van allochtonen. Het lijkt erop alsof hier met cijfers is gegoocheld om allochtonen minder slecht voor de dag te laten komen.
Als gevolg van de rare bundeling van autochtoon of onbekend zitten we ook nog eens met een topictitel die (onbedoeld) misleidend is.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)gedacht__.html?p=5,2quote:Meer anti-homo-geweld dan gedacht
DEN HAAG - In de eerste helft van dit jaar is bij de politie 150 keer geweld tegen homo's gemeld. Voor alle vormen van discriminatie ging het om 1512 incidenten.
Dat hebben de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie maandag bekendgemaakt. De departementen zijn verrast dat het in een op de tien gevallen van discriminatie om geweld tegen homo's gaat. Dat is „veel hoger” dan uit onderzoeken naar voren is gekomen.
COC Nederland is geschrokken van de cijfers, zegt voorzitter Wouter Neerings. Hij wijst erop dat de cijfers van lang niet alle politiekorpsen even betrouwbaar zijn. Korpsen die een actief antidiscriminatiebeleid voeren, bieden het nauwkeurigste beeld op het gebied van homogeweld, zegt hij. Neerings noemt Amsterdam daarbij als voorbeeld.
De politie krijgt ongeveer zes keer zoveel incidenten met discriminatie in beeld als vroeger. In een volgende analyse over heel 2008 zal de politie ook apart kijken naar racisme en discriminatie op het gebied van geloof.
Door de verbeterde registratie kan de politie beter optreden tegen homogeweld, stellen de ministeries. Zo blijken aanvallers vaak ontmoetingsplaatsen van homo's op te zoeken. Daar kan de politie nu meer aandacht aan besteden.
Bij 28 procent van de meldingen van geweld tegen homo's was sprake van fysiek geweld. Voor de rest ging het om scheldpartijen, bedreiging of vernieling van auto's of huizen. In negen van de tien gevallen zijn de slachtoffers mannen. De daders zijn meestal jongeren.
Overigens blijken lang niet alle incidenten te worden gemeld bij de politie. Zo kwamen in de eerste helft van dit jaar 94 meldingen van homogeweld binnen bij de antidiscriminatiebureaus. Daarvan bleken slechts 27 ook bekend bij de politie. De overheid is van plan om tweehonderd poltieagenten op te leiden die gespecialiseerd zullen worden in de aanpak van homogeweld.
Jezusmina - het is echt eng geworden in dit land. Hoe verbeten moet je zijn om moslims overal de schuld van te willen geven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie in de eerste 50 reacties nog geen enkele autochtoon die de daden van zijn mede-autochtoon afkeurt, dús keuren ze het goed! [/spot]Walgelijke praktijken inderdaad. Het valt me wel op dat Telegraaf en Elsevier soms voor 80% het ANP-berichtje overtikken, als die 20% niet helemaal in hun straatje van 'allochtonen hebben het gedaan!' past.quote:Op dinsdag 18 november 2008 01:42 schreef Elfletterig het volgende:
De Telegraaf kiest weer eens voor een eigen insteek en rept met geen woord over autochtonen en allochtonen. Wel staan er nog een paar zinnige opmerkingen in de tekst:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)gedacht__.html?p=5,2
de tering wanneer hou jij 'ns op met je getroll.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezusmina - het is echt eng geworden in dit land. Hoe verbeten moet je zijn om moslims overal de schuld van te willen geven.
Nee het is geen getroll. Het is eerder andersom. Het is oprechte zorg van mij want ik vind dit topic echt onthutsend. Het lutk mensen maar niet om los te komen van die allochtone/islam focus terwijl het zo moeten gaan om het geweld tegen homo's.quote:Op dinsdag 18 november 2008 08:35 schreef Sora het volgende:
[..]
de tering wanneer hou jij 'ns op met je getroll.
Het is fout, lees: FOUT.quote:Op maandag 17 november 2008 21:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Want? Dan komt er uit dat christelijke boeren graag hun handjes laten wapperen, wat is er dan meer bruikbaar?quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
Was het onderzoek uitgesplitst op religieuze overtuiging, had dat waarschijnlijk beter bruikbare informatie opgeleverd.
Nee joh, dan speelt geloof geen rol. Dan is het kattekwaad.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Want? Dan komt er uit dat christelijke boeren graag hun handjes laten wapperen, wat is er dan meer bruikbaar?
Ik had het over de registratie van criminaliteit (door justitie of politie).quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Het is fout, lees: FOUT.
In nederland geboren allochtonen zijn allochtonen.
Als en nu een jongetje geboren wordt in een ziekenhuis waarvan de ouders in Marokko geboren zijn dan is het kindje een allochtoon.
Bedreigingen, intimidatie en geweld heet nu ineens 'plagen'?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:15 schreef schoelje het volgende:
Wat een ongelooflijk huilonderzoek, in de meeste gevallen betrof het verbaal en schriftelijk 'geweld'. Ja 'geweld' is al als een paar basisschoolleerlingen, die nog dichter bij de natuur staan en vaak nog niet volledig politiek-correct geïndoctrineerd, met een krijtje iets op de stoep zetten en toevallig wat roepen in de richting van een homo wordt het al gezien als 'geweld'. Ongelooflijk, wat wil men met dit onderzoek bereiken? In ieder dorp zijn er wel mensen die door de jeugd geplaagd worden en als het toevallig een homo betreft dan wil men subsdidie en een speciale behandeling?
De verbredende term allochtoon wordt vaker gebruikt om tot daderverdoezeling en begatellisering van met goede wil traceerbare maatschappelijke misstanden te kunnen komen. Mogelijk komt dat het zittende colleges van B&W beter uit.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:38 schreef Elfletterig het volgende:
Wat probeer je nou te zeggen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:34 schreef Clara het volgende:
[..]
De verbredende term allochtoon wordt vaker gebruikt om tot daderverdoezeling en begatellisering van met goede wil traceerbare maatschappelijke misstanden te kunnen komen. Mogelijk komt dat het zittende colleges van B&W beter uit.
De gevallen dat homo's in elkaar geslagen worden louter door hun geaardheid zijn zeer zeldzaam en het zal mij overigens niet verbazen dat dat in de meeste zaken gevallen zijn van allochtoon geweld.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:27 schreef SCH het volgende:
Bedreigingen, intimidatie en geweld heet nu ineens 'plagen'?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Waar komt toch ineens vandaan dat de definitie 'allochtoon' ineens heel vaag en meervoudig interpretabel zou zijn?
Dat past zich aan aan de situatie.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Waar komt toch ineens vandaan dat de definitie 'allochtoon' ineens heel vaag en meervoudig interpretabel zou zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |