abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:17:44 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63316373
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:01 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind 150 incidenten op een jaar ook heel weinig

wellicht dat de helft van deze incidenten niet eens écht over het homo-zijn ging, maar dat ze gewoon homo riepen als stopwoordje

dus dan kom je op 75 incidenten die wellicht écht plaats vonden op basis van het homo-zijn

dan ben ik benieuwd hoeveel incidenten er plaats vinden omdat iemand een bril heeft, raar haar, een foute trui, enz.
ik geloof dat berovingen op de reguliersdwarsstraat ook als homofoob geweld gezien werden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63316641
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:08 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

jahoor... misschien ligt het aan de manier waarop je die religie/ideen interpreteerd? ik ken homo's die religieus zijn...

als morgen alle religies afgeschaft worden, vinden kortzichtige idioten andere 'excuses' om homo's/vrouwen/andere 'soorten' te onderdrukken.

edit: ik zou graag willen dat masterix opheldering geeft over mijn vraag
In de ware Jodendom Christendom en Islam is homofilie niet geaccepteert.
pi_63316706
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:29 schreef Montov het volgende:

[..]

Jij bent degene die de afkomst het belangrijkste vindt door krampachtig feiten naar jouw hand te zetten. Je lijkt wel een Wilders die ook elk obscuur feitje waar afkomst een rol speelt wil uitmelken met geveinste verontwaardiging en frustratie. Helaas SCH, iedereen die verder kijkt dan een nieuwskop kan zien dat de oorspronkelijke TT geen stand houdt. Dat krampachtige gescheld toont alleen maar onmacht aan.
Jammer dat je het omdraait. Ik vind de afkomst niet belangrijk, die wordt belangrijjk gemaakt. Ik word er vaak op aangepsroken dat het wel moeielijker zal zijn, met al die allochtonen en moslims. Terwijl ik, als ik als last heb, dat echt voor 90 procent van autochtonen komt, net als de homo's die ik ken. Dat is volstrekt logisch gezien de bevolkingssamenstelling. En dat komt nu uit onderzoek. Je moet toegeven dat er nu ineens wel heel mierenneukerig met cijfertjes gegoocheld wordt om de discussie een bepaalde kant uit te laten gaan.
pi_63316733
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om tolerantie van homoseksuelen.
Dat is een veel gehoord misverstand rutger. Daar valt veel op af te dingen. Je kunt nog altijd beter in Nederland wonen dan in heel veel andere landen ter wereld maar het is onterecht om te doen alosf Nederland voorop loopt.
pi_63316752
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:31 schreef Re het volgende:
het COC zal weer in z'n nopjes zijn
Omdat het geweld tegen homo's is toegenomen?
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:35:54 #181
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63316837
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:29 schreef SCH het volgende:
En dat komt nu uit onderzoek. Je moet toegeven dat er nu ineens wel heel mierenneukerig met cijfertjes gegoocheld wordt om de discussie een bepaalde kant uit te laten gaan.
Nee, het onderzoek spreekt jouw ervaring niet tegen. Maar ondersteunt ze ook niet. Dat is niet mierenneukerig.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63317021
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, het onderzoek spreekt jouw ervaring niet tegen. Maar ondersteunt ze ook niet. Dat is niet mierenneukerig.
Het ondersteunt ze wel. De meerderheid van de daders is autochtoon blijkt uit het onderzoek. Dat is toch ook volstrekt logisch, ik kan me niet voorstellen dat mensen iets anders hadden verwacht. Het punt is dat incidenten in Amsterdam terecht veel aandacht hebben gekregen maar Nederland is groter dan Amsterdam.
pi_63317269
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Het ondersteunt ze wel. De meerderheid van de daders is autochtoon blijkt uit het onderzoek.
Dat is dus feitelijk niet waar.
Er blijkt niets over de afkomst van de daders, het onderzoek zegt alleen dat deze slachtoffers slechts in 14% van deze 150 gevallen ZEGGEN dat de dader allochtoon is. Volgens hen dan, want niemand kan aan de buitenkant zien of iemand in de CBS-definitie allochtoon is of niet.

Chill, man...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_63317321
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:52 schreef Masterix het volgende:

[..]

Dat is dus feitelijk niet waar.
Er blijkt niets over de afkomst van de daders, het onderzoek zegt alleen dat deze slachtoffers slechts in 14% van deze 150 gevallen ZEGGEN dat de dader allochtoon is. Volgens hen dan, want niemand kan aan de buitenkant zien of iemand in de CBS-definitie allochtoon is of niet.

Chill, man...
Dus het kan ook nog veel minder zijn dan veertien procent bedoel je
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:55:38 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63317344
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat het geweld tegen homo's is toegenomen?
nee, dat ze het voor elkaar hebben gekregen om deze onzin op de politieke agenda te krijgen en zo hun subsidies veilig kunnen stellen.
pi_63317444
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:55 schreef Re het volgende:

[..]

nee, dat ze het voor elkaar hebben gekregen om deze onzin op de politieke agenda te krijgen en zo hun subsidies veilig kunnen stellen.
Waarom zijn bedreigingen en geweld onzin. Bovendien heeft het niets met hun subsidie te maken hoor, die is niet afhankelijk van het aantal geweldsincidenten.
pi_63317632
Door alle discussie over procenten, over allochtonen en autochtonen, blijft wel onderbelicht dat de hoeveelheid homofoob geweld hoger is dan tot dusver werd gedacht. En of de dader nu allochtoon of autochtoon is, het is en blijft even erg.

Homofoob geweld past niet bij een beschaafd en tolerant land als Nederland, dat juist trots mag zijn in het vooroplopen qua homorechten. Ik hoop dat de betere registratie van deze vorm van geweld ertoe bijdraagt dat meer daders worden gepakt en dat het geweld wordt teruggedrongen.
pi_63317643
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus het kan ook nog veel minder zijn dan veertien procent bedoel je
Ik denk dat ik heel duidelijk geweest ben over wat ik bedoel, en kan je "grap" niet echt waarderen.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_63317702
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:06 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik denk dat ik heel duidelijk geweest ben over wat ik bedoel, en kan je "grap" niet echt waarderen.
Huh? Het is geen grap. Het volgt feitelijk uit wat jij zegt. Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen. Dan weten we dus helemaal niks, behalve als iemand gepakt en veroordeeld is toch?
pi_63317809
Pure leugens uit het PvdA-bolwerk. Dat moet toch voor iedereen wel duidelijk zijn, me dunkt.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:15:39 #191
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63317880
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:08 schreef SCH het volgende:
Huh? Het is geen grap. Het volgt feitelijk uit wat jij zegt. Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen. Dan weten we dus helemaal niks, behalve als iemand gepakt en veroordeeld is toch?
Het kan inderdaad minder dan 14% zijn, daar de beschrijving van het slachtoffer inzake allochtonen maatgevend was. Als de slachtoffers consequent Nederlanders voor allochtonen aanzagen of met 3e generatie allochtonen te maken hadden, dan is dit percentage inderdaad te hoog.

Van die 86% wordt echter geheel geen indicatie gegeven hoeveel % daarvan als autochtoon werd aangegeven en hoeveel % onbekend is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63318534
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Pffff...

Hoe kom je hier bij?:
"Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen."

Door dit onderzoek naar 150 aangiftes weten we alleen wat deze slachtoffers denken over de afkomst van de daders. En dat in slechts 14% het slachtoffer zegt dat hij denkt dat de dader allochtoon was. Dat is alles wat over afkomst gezegd wordt. Die 14% kan niet meer of minder zijn dus, die 14% is de uitkomst van het onderzoek.
En vervolgens wordt er allerlei onzin bijverzonnen met uit de lucht gegrepen conclusies. 14% is niet het percentage allochtone daders, op grond van dit onderzoek kan 99% van de daders allochtoon zijn en net zo goed 1%. Daar zegt dit onderzoek niets over.

Het zegt -nogmaals- alleen dat in 14% van de gevallen het slachtoffer zegt dat hij denkt dat de dader(s) allochtoon is/zijn.
Misschien is 0% allochtoon, misschien denkt elk slachtoffer dat "het wel weer zo'n buitenlander geweest is" maar durft slechts 14% dat ook te zeggen, van alles is mogelijk.

Maar blijkbaar maakt wat ik schrijf niet uit, jij leest toch wat je horen wil.
Vandaar: pffffffffffffffff....
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:46:07 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63318598
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zijn bedreigingen en geweld onzin. Bovendien heeft het niets met hun subsidie te maken hoor, die is niet afhankelijk van het aantal geweldsincidenten.
ik krijg er gewoon de kriebels van, is het beroven vaneen homo ergens dan een oud vrouwtje, moeten de plegers harder gestraft worden... geweld, bedreiging etc moet gewoon aangepakt worden en er dient geen enkele groep voorgetrokken te worden als zijnde zieliger oid...
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:55:14 #194
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_63318868
Goh we discussiëren over de juistheid van statistieken, omschrijvingen en definities.

Weet je wat het vreemde is, als de TT over allochtonen had gerept dan was er nooit zo een discussie ontstaan. Ja meki was er mee gekomen en dan mochten we hem met zijn allen uitlachen omdat hij de problemen niet onder ogen wil zien en triviale dingen als vertroebeling in de discussie zet.

Bah.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_63319106
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:43 schreef Masterix het volgende:

[..]

Pffff...

Hoe kom je hier bij?:
"Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen."

Door dit onderzoek naar 150 aangiftes weten we alleen wat deze slachtoffers denken over de afkomst van de daders. En dat in slechts 14% het slachtoffer zegt dat hij denkt dat de dader allochtoon was. Dat is alles wat over afkomst gezegd wordt. Die 14% kan niet meer of minder zijn dus, die 14% is de uitkomst van het onderzoek.
En vervolgens wordt er allerlei onzin bijverzonnen met uit de lucht gegrepen conclusies. 14% is niet het percentage allochtone daders, op grond van dit onderzoek kan 99% van de daders allochtoon zijn en net zo goed 1%. Daar zegt dit onderzoek niets over.

Het zegt -nogmaals- alleen dat in 14% van de gevallen het slachtoffer zegt dat hij denkt dat de dader(s) allochtoon is/zijn.
Misschien is 0% allochtoon, misschien denkt elk slachtoffer dat "het wel weer zo'n buitenlander geweest is" maar durft slechts 14% dat ook te zeggen, van alles is mogelijk.

Maar blijkbaar maakt wat ik schrijf niet uit, jij leest toch wat je horen wil.
Vandaar: pffffffffffffffff....
Nee hoor, ik lees het graag en vind het ook interessant.

Het boeiende is eigenlijk dat we er relatief heel weinig over weten omdat het onderzoek zeker op dit punt heel weinig prijsgeeft. In het onderzoek lijkt het nauwelijks een punt geweest te zijn. Het onderzoek zegt vooral tot 2 x toe waar het om allochtone daders gaat dat Amsterdam het speerpunt is.

Het is wel wat curieus dat de NOS het punt van de allochtone/autochtone daders als belangrijkste nieuws heeft aangemerkt. Het is logischer om het stijgende aantal aangiften als nieuwsitem te nemen, het had ook helemaal geen nieuws kunnen zijn want ik zie er eerlijk gezegd niet zo heel veel nieuws in ,
pi_63319738
Er is inderdaad niets nieuws onder de zon...
pi_63319771
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:46 schreef Re het volgende:

[..]

ik krijg er gewoon de kriebels van, is het beroven vaneen homo ergens dan een oud vrouwtje, moeten de plegers harder gestraft worden... geweld, bedreiging etc moet gewoon aangepakt worden en er dient geen enkele groep voorgetrokken te worden als zijnde zieliger oid...
Wie zegt dat heen zieliger is dan het andere of dat er iemand voorgetrokken moet worden? Maar jij bent er uberhaupt tegen om geweld te rubriceren?
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:36:05 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63319949
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zegt dat heen zieliger is dan het andere of dat er iemand voorgetrokken moet worden? Maar jij bent er uberhaupt tegen om geweld te rubriceren?
in principe wel ja, dat introduceert ongelijkheid
pi_63320072
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:36 schreef Re het volgende:

[..]

in principe wel ja, dat introduceert ongelijkheid
Is het dan niet ongelijk? Een bejaarde mevrouw haar tasje afpakken om het geld dat er in zit of een homo in elkaar slaan omdat je homo's ziek vindt?
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:58:33 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63320540
ik vind dat er geen verschil hoort te zijn tussen het mishandelen van een vrouwtje omdat ze oud is of omdat ze lesbisch is... nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')