Je wordt gewoon gewezen op het feit dat bepaalde conclusies niet zomaar getrokken kunnen worden op basis van de data. Je bent gewoon op dezelfde wijze bezig als mensen die bij een bericht over een misdaad waar de afkomst van de dader niet bekend is schreeuwen: "Dat zal wel weer een allochtoon zijn geweest".quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt dus graag dat allochtonen er meer mee te maken hebben.
Die homo's interesseren je geen zak.
Walgelijk. De agenda is zo duidelijk. Daar heb ik als homo voordurend mee te maken. Het is alleen maar interesant als het om allochtonen gaat. En anders niet.
Dat zul jij nooit toegeven maar het is klip en klaar. Waarom durven wolven in schaapskleren dat vachtje niet gewoon uit te trekken?
Want?quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:02 schreef drulovic het volgende:
Meeste homogeweld door autochtonen?
Flikker op! ik geloof er niks van.... ......
Vind je dit zelf niet een beetje homofoob?quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:02 schreef drulovic het volgende:
Meeste homogeweld door autochtonen?
Flikker op! ik geloof er niks van.... ......
Jij bent degene die de afkomst het belangrijkste vindt door krampachtig feiten naar jouw hand te zetten. Je lijkt wel een Wilders die ook elk obscuur feitje waar afkomst een rol speelt wil uitmelken met geveinste verontwaardiging en frustratie. Helaas SCH, iedereen die verder kijkt dan een nieuwskop kan zien dat de oorspronkelijke TT geen stand houdt. Dat krampachtige gescheld toont alleen maar onmacht aan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezusmina, jij ook al
waarom wil iedereen perse racistisch zijn.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit gaat, mijn inziens, ook niet bepaald ergens over, met alle respect. Bij discriminatoire incidenten worden door slachtoffers, in gevallen dat er aangifte wordt gedaan, de daders in bepaalde gevallen gekenmerkt, maar er bestaat geen generieke perceptie bij de slachtoffers dat de daders meestal Marokkanen hetzij meestal autochtonen zijn.
Dat is enkel een conclusie die je zou kunnen veronderstellen aan de hand van de gegevens uit deze rapportage.
t Is een "kiss-and-tell"-verhaal vermoed ik.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:13 schreef Tuvai.net het volgende:
(...)Ja, mijn conclusie is inderdaad dat allochtonen en dan vooral dat bepaald soort Marokkanen vaak bewust de confrontatie met homoseksuelen zoekt. Ik ben niet alleen door de talloze berichten in de media tot die conclusie gekomen, maar (...)
tja................., misschien eh..haat-liefde verhouding?quote:[b]
Marokkanen en homo's zoeken elkaar idd vaak op, heel vaak. Komt van beide kanten.
Dat was de grap.... ik vind hem zelf ook hilarisch....quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vind je dit zelf niet een beetje homofoob?
GS= blauw is een -1 en voor de rest zie ik hele wisselende reacties.quote:Op maandag 17 november 2008 23:25 schreef IHVK het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)mos_op_de_vuist.html
Lees maar de reacties van onze o-zo tolerante vriendjes op Geenstijl.
Marokko.nl is ook leuk voor de liefhebber.
Nee hoor, je wil het net als soms in van die moslimtopics, gewoon net zo hebben over de kaaskoppen versus homo's. Niet over iets anders.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:03 schreef SCH het volgende:
[..]
terwijl het zo moeten gaan om het geweld tegen homo's.
Volgens mij niet. Jij hebt het nadrukkelijk over de perceptie van de slachtoffers. Deze laat volgens jou zien dat de slachtoffers opmerken, dat de verdachte meestal geen Marokkanen zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:35 schreef Masterix het volgende:
[..]
Inhoudelijk zeggen we hetzelfde, niet?
Inderdaad, dat probeer ik te stellen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:55 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
tja................., misschien eh..haat-liefde verhouding?
Dat formuleer je denk ik fout: ik zie nergens dat de slachtoffer vaak stellen dat de daders geen Marokkanen zijn, ik zie dat de slachtoffers niet vaak stellen dat de daders wel Marokkanen zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Jij hebt het nadrukkelijk over de perceptie van de slachtoffers. Deze laat volgens jou zien dat de slachtoffers opmerken, dat de verdachte meestal geen Marokkanen zijn.
Jij hebt het nadrukkelijk over de perceptie van de slachtoffers. Kijk maar na!quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:21 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat formuleer je denk ik fout: ik zie nergens dat de slachtoffer vaak stellen dat de daders geen Marokkanen zijn, ik zie dat de slachtoffers niet vaak stellen dat de daders wel Marokkanen zijn.
Het verschil is dus de categorie "weet niet/geen mening".
Je zal begrijpen dat ik dus ook niet kan reageren op de rest van je post.
nu maak je me wel een beetje benieuwd. Hoe wordt er dan over en weer gesproken?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik vind het grappig om te zien hoe op homo-forums over Marokkanen gesproken wordt. En op Marokkaanse forums over homo's. En op Fok! over homo's en Marokkanen.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeer vreemd inderdaad, normaal is iedereen met een 'mediterraans Irish uiterlijk'Wat heeft dat met het onderwerp te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., nu maakt het oppeens uit of z'n ouders uit Nederland komen of hier geboren zijn of wat dan ook
http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=marruecos.jpg
Ja, dat weet ik.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij hebt het nadrukkelijk over de perceptie van de slachtoffers. Kijk maar na!
Wat ontbreekt zijn feiten over etniciteit van de daders (zelfs over de 30 gearresteerde verdachten weten we niets), over de realtie aard van het geweld <-> etniciteit daders en nog wat dingen waar hier een discussie over ontstond: het enige waar het onderzoek over praat is de vermoedens (perceptie zo u wil, ik begrijp niet waarom je er "generiek" voorzet overigens) van de slachtoffers over de daders.quote:Het gaat natuurlijk over tientallen, op zichzelf staande incidenten, waarvan nu een optelsom is gemaakt.
Finnen en Fags toch?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:31 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
nu maak je me wel een beetje benieuwd. Hoe wordt er dan over en weer gesproken?
Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om tolerantie van homoseksuelen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:55 schreef MisterGreen het volgende:
De Homo haat zit ingebakken in de Nederlandse Joods Christelijk cultuur.
Mij 20 jaar geleden geleerd dat homo ziek waren en een dwaling van de natuur door mijn katholieke school.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om schijntolerantie van homoseksuelen.
Klopt steeds meer nederlanders keren zich af van de joods christelijk cultuur van nederland.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om tolerantie van homoseksuelen.
jahoor... misschien ligt het aan de manier waarop je die religie/ideen interpreteerd? ik ken homo's die religieus zijn...quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:04 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Klopt steeds meer nederlanders keren zich af van de joods christelijk cultuur van nederland.
In Jeruzalem kon de Gay Pride ook niet door gaan omdat een Joodse Rabbijn dreigde met aanslagen.
Religies zijn een ziekte voor de mensheid, jodendom christendom islam allemaal zieke fascistische geloven die verboden moeten worden.
Over het algemeen lijken Marokkanen homofielen maar eng en onaantrekkelijk te vinden, Hoort ook bij de islamitische cultuur natuurlijk: een homofiele levensstijl (i.t.t. de heterofiele, maar wel naar model van...) is natuurlijk ook typisch westers. Als je man bent, moet je je ook mannelijk gedragen, lijkt de idee.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:31 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
nu maak je me wel een beetje benieuwd. Hoe wordt er dan over en weer gesproken?
Ik zal er over nadenken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:08 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
edit: ik zou graag willen dat masterix opheldering geeft over mijn vraag
ik geloof dat berovingen op de reguliersdwarsstraat ook als homofoob geweld gezien werdenquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:01 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind 150 incidenten op een jaar ook heel weinig
wellicht dat de helft van deze incidenten niet eens écht over het homo-zijn ging, maar dat ze gewoon homo riepen als stopwoordje
dus dan kom je op 75 incidenten die wellicht écht plaats vonden op basis van het homo-zijn
dan ben ik benieuwd hoeveel incidenten er plaats vinden omdat iemand een bril heeft, raar haar, een foute trui, enz.
In de ware Jodendom Christendom en Islam is homofilie niet geaccepteert.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:08 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
jahoor... misschien ligt het aan de manier waarop je die religie/ideen interpreteerd? ik ken homo's die religieus zijn...
als morgen alle religies afgeschaft worden, vinden kortzichtige idioten andere 'excuses' om homo's/vrouwen/andere 'soorten' te onderdrukken.
edit: ik zou graag willen dat masterix opheldering geeft over mijn vraag
Jammer dat je het omdraait. Ik vind de afkomst niet belangrijk, die wordt belangrijjk gemaakt. Ik word er vaak op aangepsroken dat het wel moeielijker zal zijn, met al die allochtonen en moslims. Terwijl ik, als ik als last heb, dat echt voor 90 procent van autochtonen komt, net als de homo's die ik ken. Dat is volstrekt logisch gezien de bevolkingssamenstelling. En dat komt nu uit onderzoek. Je moet toegeven dat er nu ineens wel heel mierenneukerig met cijfertjes gegoocheld wordt om de discussie een bepaalde kant uit te laten gaan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Jij bent degene die de afkomst het belangrijkste vindt door krampachtig feiten naar jouw hand te zetten. Je lijkt wel een Wilders die ook elk obscuur feitje waar afkomst een rol speelt wil uitmelken met geveinste verontwaardiging en frustratie. Helaas SCH, iedereen die verder kijkt dan een nieuwskop kan zien dat de oorspronkelijke TT geen stand houdt. Dat krampachtige gescheld toont alleen maar onmacht aan.
Dat is een veel gehoord misverstand rutger. Daar valt veel op af te dingen. Je kunt nog altijd beter in Nederland wonen dan in heel veel andere landen ter wereld maar het is onterecht om te doen alosf Nederland voorop loopt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Gelul. Nederland en haar bevolking loopt ver voorop in de wereld als het gaat om tolerantie van homoseksuelen.
Nee, het onderzoek spreekt jouw ervaring niet tegen. Maar ondersteunt ze ook niet. Dat is niet mierenneukerig.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:29 schreef SCH het volgende:
En dat komt nu uit onderzoek. Je moet toegeven dat er nu ineens wel heel mierenneukerig met cijfertjes gegoocheld wordt om de discussie een bepaalde kant uit te laten gaan.
Het ondersteunt ze wel. De meerderheid van de daders is autochtoon blijkt uit het onderzoek. Dat is toch ook volstrekt logisch, ik kan me niet voorstellen dat mensen iets anders hadden verwacht. Het punt is dat incidenten in Amsterdam terecht veel aandacht hebben gekregen maar Nederland is groter dan Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, het onderzoek spreekt jouw ervaring niet tegen. Maar ondersteunt ze ook niet. Dat is niet mierenneukerig.
Dat is dus feitelijk niet waar.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ondersteunt ze wel. De meerderheid van de daders is autochtoon blijkt uit het onderzoek.
Dus het kan ook nog veel minder zijn dan veertien procent bedoel jequote:Op dinsdag 18 november 2008 14:52 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat is dus feitelijk niet waar.
Er blijkt niets over de afkomst van de daders, het onderzoek zegt alleen dat deze slachtoffers slechts in 14% van deze 150 gevallen ZEGGEN dat de dader allochtoon is. Volgens hen dan, want niemand kan aan de buitenkant zien of iemand in de CBS-definitie allochtoon is of niet.
Chill, man...
nee, dat ze het voor elkaar hebben gekregen om deze onzin op de politieke agenda te krijgen en zo hun subsidies veilig kunnen stellen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het geweld tegen homo's is toegenomen?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
nee, dat ze het voor elkaar hebben gekregen om deze onzin op de politieke agenda te krijgen en zo hun subsidies veilig kunnen stellen.
Ik denk dat ik heel duidelijk geweest ben over wat ik bedoel, en kan je "grap" niet echt waarderen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus het kan ook nog veel minder zijn dan veertien procent bedoel je
Huh? Het is geen grap. Het volgt feitelijk uit wat jij zegt. Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen. Dan weten we dus helemaal niks, behalve als iemand gepakt en veroordeeld is toch?quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:06 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel duidelijk geweest ben over wat ik bedoel, en kan je "grap" niet echt waarderen.
Het kan inderdaad minder dan 14% zijn, daar de beschrijving van het slachtoffer inzake allochtonen maatgevend was. Als de slachtoffers consequent Nederlanders voor allochtonen aanzagen of met 3e generatie allochtonen te maken hadden, dan is dit percentage inderdaad te hoog.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:08 schreef SCH het volgende:
Huh? Het is geen grap. Het volgt feitelijk uit wat jij zegt. Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen. Dan weten we dus helemaal niks, behalve als iemand gepakt en veroordeeld is toch?
Pffff...quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh? Het is geen grap. Het volgt feitelijk uit wat jij zegt. Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen. Dan weten we dus helemaal niks, behalve als iemand gepakt en veroordeeld is toch?
ik krijg er gewoon de kriebels van, is het beroven vaneen homo ergens dan een oud vrouwtje, moeten de plegers harder gestraft worden... geweld, bedreiging etc moet gewoon aangepakt worden en er dient geen enkele groep voorgetrokken te worden als zijnde zieliger oid...quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]Waarom zijn bedreigingen en geweld onzin. Bovendien heeft het niets met hun subsidie te maken hoor, die is niet afhankelijk van het aantal geweldsincidenten.
Nee hoor, ik lees het graag en vind het ook interessant.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:43 schreef Masterix het volgende:
[..]
Pffff...
Hoe kom je hier bij?:
"Jij zegt dat we de beschrijving van de dader door een slachtoffer als zijnde allochtoon of autochtoon niet kunnen meewegen."
Door dit onderzoek naar 150 aangiftes weten we alleen wat deze slachtoffers denken over de afkomst van de daders. En dat in slechts 14% het slachtoffer zegt dat hij denkt dat de dader allochtoon was. Dat is alles wat over afkomst gezegd wordt. Die 14% kan niet meer of minder zijn dus, die 14% is de uitkomst van het onderzoek.
En vervolgens wordt er allerlei onzin bijverzonnen met uit de lucht gegrepen conclusies. 14% is niet het percentage allochtone daders, op grond van dit onderzoek kan 99% van de daders allochtoon zijn en net zo goed 1%. Daar zegt dit onderzoek niets over.
Het zegt -nogmaals- alleen dat in 14% van de gevallen het slachtoffer zegt dat hij denkt dat de dader(s) allochtoon is/zijn.
Misschien is 0% allochtoon, misschien denkt elk slachtoffer dat "het wel weer zo'n buitenlander geweest is" maar durft slechts 14% dat ook te zeggen, van alles is mogelijk.
Maar blijkbaar maakt wat ik schrijf niet uit, jij leest toch wat je horen wil.
Vandaar: pffffffffffffffff....
quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:46 schreef Re het volgende:
[..]
ik krijg er gewoon de kriebels van, is het beroven vaneen homo ergens dan een oud vrouwtje, moeten de plegers harder gestraft worden... geweld, bedreiging etc moet gewoon aangepakt worden en er dient geen enkele groep voorgetrokken te worden als zijnde zieliger oid...
in principe wel ja, dat introduceert ongelijkheidquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]Wie zegt dat heen zieliger is dan het andere of dat er iemand voorgetrokken moet worden? Maar jij bent er uberhaupt tegen om geweld te rubriceren?
Is het dan niet ongelijk? Een bejaarde mevrouw haar tasje afpakken om het geld dat er in zit of een homo in elkaar slaan omdat je homo's ziek vindt?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:36 schreef Re het volgende:
[..]
in principe wel ja, dat introduceert ongelijkheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |