wat een vreemde combiquote:Op donderdag 13 november 2008 22:25 schreef Bluezz het volgende:
Nu een halve hemarookworst en een chardonnaytje
Inderdaad, alles ruikt naar speculaaskruidenquote:Op vrijdag 14 november 2008 16:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh dat zal wel zalig ruiken nu dan in je huis
thnxquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:12 schreef uniekhoorn het volgende:
dat ziet er heerlijk uit Sylvana!!
"Boodschappen"?quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:29 schreef Sylvana het volgende:
Voor het eerst van mn leven rosbief gemaakt en gegeten, en het was erg lekkerJammer alleen dat het zo duur is...
[ afbeelding ]
U gaat door voor de wasmachinequote:
Je brengt me op goede ideeen, Elf! Ik heb nog tortilla's, pepers en kaasquote:Op zaterdag 15 november 2008 12:36 schreef DarkElf het volgende:
zometeen een quesedilla met kaas/ham/ pepers en koriander
quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je brengt me op goede ideeen, Elf! Ik heb nog tortilla's, pepers en kaas
Een goede stamp is ook een kunst dus dat is niks om je voor te schamen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
Boerenkoolstamp met spek en rookworst, van mijn moeder!![]()
In veel culinaire dingen ben ik beter dan mijn mama maar hierin verslaat ze me.... Slecht slecht maar stamp is (nog) geen spedialietit van mij....![]()
Is veel werk he, zelfgemaakte pastaquote:Op zaterdag 15 november 2008 20:32 schreef MinderMutsig het volgende:
We zouden ravioli eten maar toen ik het deeg eenmaal klaar had, had ik daar geen zin meer in dus toen heb ik er maar tagliatelle van gemaakt.![]()
En dat met een sausje met uitgebakken reepjes parmaham, fijn gesneden sjalotjes en knof, kastanjechampignons en dat afgeblust met witte wijn en een flinke scheut room.
Was zeker voor herhaling vatbaar.![]()
En ik heb eindelijk mijn pastamachine gebruikt!
quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Een goede stamp is ook een kunst dus dat is niks om je voor te schamen.
Mijn pastamachine heeft standje 0-9 maar ik zie zo weinig verschil dat ik hem maar op drie standen heb gebruikt.quote:Op zaterdag 15 november 2008 21:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is veel werk he, zelfgemaakte pastaIk maak altijd een immense berg deeg en vries het in kleine porties in, want om het echt tot een mooi elastisch deegje te kneden, dat kost al snel veel meer tijd dan gepland
Het draaien gaat bij mij veel sneller dan het deeg maken, terwijl ik m toch zeker drie keer draai op iedere dikte.
Ku lu yuk achter de kiezen. Nu tijd voor koffie
Mijne ook... Ik ben geloof ik een keer tot 7 gekomen, maar toen waren de vellen echt transparantquote:Op zondag 16 november 2008 12:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mijn pastamachine heeft standje 0-9 maar ik zie zo weinig verschil dat ik hem maar op drie standen heb gebruikt.Wel meerdere keren draaien inderdaad.
![]()
oeh lekker , ga ik ook snel weer eens maken..quote:Op maandag 17 november 2008 18:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh oh oh, wat ruikt het hier toch lekker
de coq au vin staat lekker te pruttelen, die mag nog ff een uurtje ofzo
Klinkt idd goed!quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:34 schreef Zo-is-dat het volgende:
Had gister een nieuw recept geprobeerd; gehaktballetjes met komijn en chilivlokken, gestoofd met gedroogde abrikoosjes en rode uien. In een pitabroodje met rucola en zelf gemaakte knoflooksaus..... Hmmm!
Twas geslaagd!
Zie hier het recept!quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Klinkt idd goed!
Net een restje pasta op als lunch. Voor straks heb ik nog nootjes, een smoothie en een klein stukje appeltaart. Vanavond thaise curry.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:28 schreef Tezz het volgende:
Ik ben met mijn dochtertje pepernoten aan het bakken. Ze heeft ze expres 'mislukt'' gemaakt, want dat zijn (volgens haar) de lekkerste, hihi. Anyway, mijn huis ruikt heeeeeeeeerlijk!
De pepernotengeur was wel snel weer verdwenen, want inmiddels is er een diner for two in progress:quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:51 schreef MaLo het volgende:
[..]Dat ga ik morgenmiddag met mijn dochter en een vriendinnetje doen!
Ik verheug me nu al op de heerlijke geur
owjah jij had een keuken bbq! hoe werkt dat nou eigenlijk precies? op gas?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:59 schreef Tezz het volgende:
[..]
De pepernotengeur was wel snel weer verdwenen, want inmiddels is er een diner for two in progress:
[ afbeelding ]
De mijne is op electriciteit. Je vult de onderbak met water, hangt daar een bak met lavasteentjes boven en daar zitten de grillelementen onder. De stap met de lavasteentjes sla ik inmiddels over, want het is iedere keer zo'n gedoe om die krengen schoon te maken (uitkoken). Dus in principe werkt het heel simpel: ik giet een litertje water in de bak, zet de grillelementen aan, wacht tot de bbq-grill goed heet is en mik mijn eten eten er op!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
owjah jij had een keuken bbq! hoe werkt dat nou eigenlijk precies? op gas?
ontopic o-) wij eten vanavond simpele ovenschotel, aardappeltjes, met uit, tomaat, chorizo en een kwak aardappel anders eroverheen.
En welk merk was niet voor herhaling vatbaar?quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:08 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik zit nu een rundvlees salade schotel ding te eten![]()
Niet voor herhaling vatbaar.
ik heb ooit eens zo'n ding gewonnen en nooit gebruikt!quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:10 schreef Tezz het volgende:
[..]
De mijne is op electriciteit. Je vult de onderbak met water, hangt daar een bak met lavasteentjes boven en daar zitten de grillelementen onder. De stap met de lavasteentjes sla ik inmiddels over, want het is iedere keer zo'n gedoe om die krengen schoon te maken (uitkoken). Dus in principe werkt het heel simpel: ik giet een litertje water in de bak, zet de grillelementen aan, wacht tot de bbq-grill goed heet is en mik mijn eten eten er op!
Na het grillen gaat de gietijzeren bbq-grill de vaatwasser in (af en toe moet ik er wel eerst even met een borstel over, bij aangekoekte dingen), tap ik het water af (onder zit een kraantje) en ga ik met een doekje door de bak en klaar! Ik gebruik hem bijna dagelijks. Ideaal ding!
En ontopic: de verse pepernoten van vanmiddag!!!!!!!! Die zijn echt super lekker.........
rucolapasta?quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik had gemaakt: gevulde portobello's met rucolapasta
Die van ons waren ook heel lelijkquote:Op woensdag 19 november 2008 15:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben pepernoten aan het bakken... Zien die dingen er altijd zo lelijk uit als je ze zelf bakt? Of moet ik ze gewoon niet vergelijken met de perfect egale en precies in de juiste kleur bruin gestelde pepernoten zoals ik die ken?
Ja, maar ik ben 26quote:Op woensdag 19 november 2008 16:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Die van ons waren ook heel lelijk. Maar wat wil je als twee vierjarigen ze in elkaar draaien
. Ze smaakten echter heerlijk
.
Weet je, als ik het telkens in en uit de kast zou moeten halen zou ik het ook niet zo vaak gebruiken denk ik. De mijne zit gewoon ingebouwd naast mijn gasfornuis. Wanneer ik het niet gebruik ligt er een afsluit(glas)plaat overheen.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:24 schreef lies1947 het volgende:
[..]
ik heb ooit eens zo'n ding gewonnen en nooit gebruikt!
vanaf nu gaat dat dus wel gebeuren, nu ik zie hoe eenvoudig dat gaat.
Die heb ik ook gebruikt! Ik had alleen geen benul hoeveel 10 gram speculaaskruiden was, ik heb er twee flinke eetlepels doorheen gegooid en dat was prima.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:21 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb voor de pepernoten een recept uit de Allerhande gebruikt:
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?rq=oven&id=511914
Dan pas?quote:Op woensdag 19 november 2008 21:10 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb net een stukje lasagne op die mijn turkse collega had gemaakt, ze had vanmorgen een stuk voor me meegenomen.
Het was echt overheerlijk, goedgevuld met groenten en lamsgehakt en pittig.
Maandag maar even snel het recept regelen
Ik heb al weekend helaasquote:Op woensdag 19 november 2008 21:58 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dan pas?![]()
Ik wil het, wil het, wil het
Weekend? Ja ik herken datquote:
das toch mooi? Na al die uitgebreide andere recepten toch stiekem verlangen naar de oer-hollandse gekookte aardappel met groenten, vlees en appelmoes en verder geen poespasquote:Op woensdag 19 november 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:mocht kiezen en dan krijgen we combinaties als: bloemkool, aardappels en een satéschnitzel. *zucht*
Maar ik houd van hem, denk ik, dus ik sta dat nu te koken.
Aaaahw, die is echt perfectquote:Op donderdag 20 november 2008 13:01 schreef SlaggY het volgende:
Een croque-madame, what up.
[ afbeelding ]
Daar kwam niets van dus dat is doorgeschoven naar vanavondquote:Op woensdag 19 november 2008 09:35 schreef DarkElf het volgende:
vanavond aubergineplakjes met yoghurt/tahin en pijnboompitten en spiesjes met gehakt, lekker gekruid met oa gedroogde munt
het wordt pizzaquote:Op donderdag 20 november 2008 15:27 schreef Sylvana het volgende:
heb nog een kipfilet en een groentenschotel liggen, maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Dus ff kijken of ik het nog wel ga eten, of dat het wat anders wordt.
Tering zoiets lekkers heb ik in geen tijden gezien, een pantosti met een spiegelei erop?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:01 schreef SlaggY het volgende:
Een croque-madame, what up.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 november 2008 16:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
nu een bordje spaghetti carbonara, vanavond zie ik wel
Ik vond aubergine ook helemaal niet lekker, werd telkens weer een beetje zompig en rubberachtig in mijn gerechten. Dus ook ik had besloten dat aubergine gewoon Niet Lekker was en alleen in noodgevallen diende te worden geconsumeerd. En toen ontdekte ik door CUL het grillenquote:Op donderdag 20 november 2008 14:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vond aubergine vroeger altijd heel vies. Tot ik erachter kwam dat het heel erg lekker klaargemaakt kan worden
Nee! Wil je met me trouwen?quote:Op donderdag 20 november 2008 18:40 schreef MissyMirjaM het volgende:, dat kán géén toeval zijn!!1!1
Kan ik me voorstellen als je gister precies hetzelfde hebt gegeten.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:27 schreef Sylvana het volgende:
heb nog een kipfilet en een groentenschotel liggen, maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in.
ik doe het met ei, een heleboel parmezaan, zelf geraspt uiteraard, en goed doorgebakken speklapjes die ik in stukjes snij...quote:Op donderdag 20 november 2008 18:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee! Wil je met me trouwen?
Ik gebruik trouwens meestal het recept van Nigella, met zelfgeraspte parmezaanse kaas, eieren, veel versgemalen peper en knapperig gebakken spekjes. En ijsbergsla, maar dat is niet van Nigella, dat is voor mijn eigen Groente Quotum en knapperigheid :_
Nou, die zou ik gewoon terug geven hoor.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:45 schreef FutureFairytale het volgende:
hoofd: Zwarte kip
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga zo heerlijke verse kibbeling halen op de markt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:00 schreef fruityloop het volgende:
He jakkes, dat zit er erg uit....SAUVIGNON BLANC NEPENTHE 2005SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga zo heerlijke verse kibbeling halen op de markt.
Nepenthe Vineyards, Handorf, Adelaide Hills, Zuid-Australië
en
ROSADO FLOR DE MERLOT
Bodegas Laus, Barbastro, Spanje
Dat ziet er allemaal erg lekker uit.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:50 schreef tonja het volgende:
Gisteren in Hoorn in Jozua's Restaurant gegeten.
Ik weet niet precies meer wat het allemaal was. Het was heerlijk dat weet ik nog wel
-knip-
Yes. En de tosti zelf is ook nog bedekt in een laagje geklopt ei.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:52 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Tering zoiets lekkers heb ik in geen tijden gezien, een pantosti met een spiegelei erop?
Smaakte bestquote:Volkorenpasta met
kruidige runderreepjes
Een smaakcombinatie om van te watertanden.
Een smaakcombinatie om van te
watertanden. Voor vier
personen.
Ingrediënten
· 1 zak volkorenpasta (penne)
· 1 rode ui
· 2 teentjes knoflook
· 1 gele paprika
· 1/2 courgette
· 1 bakje oesterzwammen
· 1 pakje soja kookroom (plantaardig)
· 400 gram rundvlees
· 1 eetlepel paprikapoeder
· beetje verse geraspte gember
· verse koriander, naar smaak
· verse peterselie, naar smaak
· sap van 1 limoen
· peper uit de molen
· 1 eetlepel ketjap
· 2 eetlepels olijfolie
Bereiding
Kook de volkorenpasta volgens de aanwijzingen
op de verpakking.
Maak een marinade van de olijfolie,
ketjap, peper, limoensap, peterselie,
koriander en de paprikapoeder. Snijd
het rundvlees in reepjes. Mijn voorkeur
gaat altijd uit naar het kopen van hele
stukken vlees om het vervolgens zelf in
de gewenste stukken te snijden. Laat
het vlees even in de marinade staan.
Snijd de ui, knoflook, paprika, courgette
en oesterzwammen in gelijke stukken.
Verhit een eetlepel olijfolie in een
wok, bak hierin de ui en knoflook even
kort aan. Voeg de rundvleesreepjes
(met marinade!) en de groenten toe en
roerbak daarna alles kort tot de groente
beetgaar is en de rundvleesreepjes
rosé. Voeg tenslotte de (soja)kookroom
toe en de volkorenpasta. Je zou
er nog een frisse seizoenssalade bij
kunnen maken. MATHIJS VRIE
Ik snap sojakookroom sowieso niet. In een vegetarisch recept OK, je moet toch wat. Maar in vleesrecepten?quote:
Ziet er lekker uit.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:33 schreef Windigo het volgende:
Vanavond een dinertje dus:
Voor bij de borrel:
Geroosterde amandelen met pittige kruiden (zelfgemaakt uiteraard)
Dan een spaans buffetje:
-Little gems met cabrales
-Gazpacho
-Moorse courgette salade
-Tortilla
-Manchego met membrillo
En als toetje een chocoladetaartje met frambozen
graag gedaanquote:Op zaterdag 22 november 2008 11:14 schreef MinderMutsig het volgende:
en vanavond maak ik risotto, met dank aan moblo.
Irritant he, ik heb ook een man die niet van risotto houdt. Hoe is het mogelijk he!!!!quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Het wordt een risotto met spinazie, citroen en ricotta met natuurlijk uitgebakken pancetta.![]()
En de Mr. krijgt tagliatelle met een sausje met ongeveer dezelfde ingrediënten want die houdt niet van risotto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |