quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:49 schreef Koosje het volgende:
ohw bah, ik voel me vandaag echt een slechte moeder. Kan níets hebben van mijn peuterDe boterham wordt niet opgegeten.. lief vragen helpt niet.. tv beloven als boterham op is helpt niet.. brrr en ik mezelf maar opvreten. Tot ik het bordje op de grond kapot smeet.
En daar baal ik zo van! Ik wíl helemaal niet zo boos worden, maar ik kan het op dit moment niet onder controle houden. Jakkes.
Gelukkig ligt peuter nu in bed, kan ik even afblazen hier.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:59 schreef chacama het volgende:
Oh Koosje. Wees niet te streng voor jezelf. Het kan gebeuren. De emmer is soms gewoon te vol en stroomt over. Je peuter reageert op jou en zo gaat het door totdat ie overstroomt. Kiep hem hier nog maar een stukje verder leeg, als peuter dan straks wakker is, kun je er weer tegen en is ie alles weer vergeten.
Dan mag ze uiteraard wel een boterham.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:46 schreef freecell het volgende:
Een keertje eten is geen drama natuurlijk.
Vlindur; als ze dan halverwege de middag ineens wél een boterham wil ipv lekkers, krijgt ze die dan wel?
Want dat zou ik dan geloof ik wel doen. Dus geen lekkers als je geen brood eet, maar wel brood als je later toch brood wilt, zoiets
Zonnebankje?quote:Op maandag 24 november 2008 23:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik voel me nog steeds gammel..en het lijkt maar niet op te houden. Ik heb een beetje last van het sneeuwbaleffect en ik zou zo graag willen dat het stopt maar ik weet niet hoe!
quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vond het zo bijzonder en zou het zo graag nog eens meemaken.![]()
Dat dus, ik vond het ook zo ontzettend bijzonder en heb er echt van genoten en wil het graag nog eens meemakenquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
want hoeveel ik ook genoten heb, ik wil het graag nog een keer doen om het nog een keertje extra goed in mijn geheugen te willen prenten...
Ik bedoelde ook niet oke eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:13 schreef Sugar het volgende:
Nou Marit, ik vind je inderdaad nuchter klinken, maar het gaat duidelijk niet oké. Rot, hoor. Ik hoop dat je snel wat meer kleur gaat zien weer!
Waarom zou je dan negatieve reacties krijgen joh? Het gaat gewoon niet lekker in je gevoel, daar kan jij niks aan doen en mensen om je heen ook niet, das alleen maar onwijs balen voor alle partijen en met name voor jou!quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:38 schreef marit1978 het volgende:
ik lijk misschien nuchter, omdat ik niet al te emotioneel durf te schrijven zoals in mijn laatste posts, was/ben bang voor erg negatieve reakties op iets wat ik wél echt zo voel.
Ik wilde hier al eerder weer mijn verhaal kwijt en dat weerhield me. Nu tóch, omdat het inmiddels steeds moeilijker gaat en ik wel wat virtuele steun kan gebruiken.
Ik hoop maar dat er over emoties niet weer getwist gaat worden
over emotie valt niet te twisten, ongeacht hoe sommigen dat toch proberenquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:38 schreef marit1978 het volgende:
ik lijk misschien nuchter, omdat ik niet al te emotioneel durf te schrijven zoals in mijn laatste posts, was/ben bang voor erg negatieve reakties op iets wat ik wél echt zo voel.
Ik wilde hier al eerder weer mijn verhaal kwijt en dat weerhield me. Nu tóch, omdat het inmiddels steeds moeilijker gaat en ik wel wat virtuele steun kan gebruiken.
Ik hoop maar dat er over emoties niet weer getwist gaat worden
nou, inmiddels leidt het tot geruzie tussen sangdrax en mij. want die probeert wanhopig de lieve vrede te bewaren. die telt de bezoekjes van iedereen en komt al dan niet tot de conclusie dat die-en-die aan de beurt zijn omdat het anders niet eerlijk is (en tot een boos telefoontje leidt)quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:37 schreef freecell het volgende:
Dat jouw ouders het zelf aanboden maakt het al een héél ander verhaal
Moet je je eigen verhaal nu eens lezen met het idee dat jullie jouw ouders ook hebben gevraagd om te komen helpenSnap je wrs mijn opgetrokken wenkbrauwen wel.
Als ze het hebben aangeboden en jullie kunnen het gebruiken: vooral gaan!
Helpt het ook als je probeert te bedenken dat Sandrax familie het waarschijnlijk oprecht goed bedoeld allemaal?
Al snap ik ook wel dat je er goed bedoeld of niet, tóch wel simpel van wordt! alleen misschien haalt het de scherpe randjes er af?
Je zult merken dat die tip straks als Selene groter is, ook heel toepasselijk is. Consequent zijn en blijven, nee is nee... Succes ermee.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:58 schreef Moonah het volgende:
Oh lieve Marit! Wat naar dat je je (weer) zo voelt. Juist dat waar je zo bang voor was. Ik vind het heel rot voor je. Veel sterkte en ik hoop dat je voldoende steun in je omgeving hebt.
Maneki, jeetje zeg.![]()
Simmu, duidelijk zijn!! Niet na 4x 'nee' zeggen toch een 'ja' ervan maken om er maar vanaf te zijn, niet uren aan de telefoon blijven, maar zeggen dat je het druk hebt en dus weer snel ophangt. En al helemaal niet zoals je man doet, bezoekjes tellen en afwegen. Kom zeg! Je doet toch niet mee aan die poppenkast? Blijf bij jezelf. net wat je zegt, eerst jullie gezin, daarna is er plaats (of niet...) voor de rest. Succes en sterkte! Hopelijk komen jullie ook nog aan genieten (en elkaar) toe.
Ik kan me je angst zo goed voorstellen!quote:Op woensdag 26 november 2008 22:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga er ook alles aan doen om onder narcose te gaan inderdaad. Dat is de enige optie wat mij betreft. Had al zitten zoeken, kan desnoods in een privekliniek terecht. Kost me wel 200 maar ik zou dat er wel voor over hebben.
Je hoeft je er iig niet voor te schamenquote:Op donderdag 27 november 2008 10:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga vanmiddag eerst eens bellen voor een afspraak met de kaakchirurg, eens horen wat daar de mogelijkheden zijn. blegh ik baal er van dat ik er zo om panieker, maar verder ben ik nergens echt bang voor dus voor dit mag het best, vind ik zelf.
Ik ben ook panisch voor dat soort dingenquote:Op donderdag 27 november 2008 10:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga vanmiddag eerst eens bellen voor een afspraak met de kaakchirurg, eens horen wat daar de mogelijkheden zijn. blegh ik baal er van dat ik er zo om panieker, maar verder ben ik nergens echt bang voor dus voor dit mag het best, vind ik zelf.
ik meld mequote:Op donderdag 27 november 2008 10:48 schreef freecell het volgende:
[..]
Je hoeft je er iig niet voor te schamenEr zijn zoveel mensen die in paniek schieten bij de tandarts!
Bah infusen, mag ik ook niet meer aan dénken!quote:Op donderdag 27 november 2008 11:49 schreef Yoni het volgende:
Ik ben overigens vooral bang voor de naalden. Dus narcose is voor mij helemaaaaaal geen optie, want dan moet je een infuus! En infusen zijn echt mijn ergste nachtmerrie. Ik kan er al bij een ander niet naar kijken..brrr
neequote:
Wacht maar tot je deze uitspraken van je koter krijgt:quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:03 schreef freecell het volgende:
[..]
nee
Ik heb het vooral als TARA met Leander aan het spelen of aankleden is.
Hoor je opeens licht-vermanend uit de babykamer: "neehee, je mag het aankleedkussen niet onder plassen!"
Dan schiet ik óf in de lach óf vol
Valt ook weinig zinnigs over te zeggen denkquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:23 schreef Saffier het volgende:
Llewella dat gaat een aardig tijdje duren zeg die verbouwing. Sterkte (meer zinnigs weet ik er niet op te zeggen, sorry.).
Juist! Dan is het goed, ik hield het namelijk ook niet droog.quote:Op maandag 1 december 2008 09:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat had ik ook vorig jaar Tico! Vooral toen saartje doodging, toen had ik het niet meer!
Ik weet het marit maar ja..kop in het zand enzo
Whehequote:Op maandag 1 december 2008 09:29 schreef Marie79 het volgende:
Deze nieuwbakken mamma meldt zich...
Ook hier zijn alle emoties al voorbij gekomen, van heel onzeker zijn of het allemaal wel goed gaat, of Maarten goed drinkt en aankomt tot gelukkig vooral heel gelukkig en blij zijn met Maarten en ons nieuwe gezinnetje.
O, en had iemand me vooraf kunnen waarschuwen dat Finding Nemo een heel zielige film is (mamma gaat dood en zelfs dat Nemo voor het eerst naar school gaat betrok ik op Maarten dat hij straks naar het kdv gaat)![]()
Ik geef een voeding om 7:00 en één om 23:00 (ongeveer) daartussen heb ik dan net genoeg tijd om naar een feestej oid te gaanquote:Op maandag 1 december 2008 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik begrijp je heel goed!
Mijn man is op woensdagmiddag vrij en dan is hij samen met Jen. Jen is trouwens gek op M. Dus dat zit echt wel snor.
Het is meer het punt dat ik 's avonds en nachts borstvoeding geef, en dus niet wegkan. Zonder drinken bij mama gaat Jen gewoon niet slapen. Zo was M. vrijdagavond lekker uit eten met zijn collega's. En dat is heel leuk voor hem, maar ik wil gewoon ook weer dat soort dingen kunnen doen.
Kolven is geen optie.... Daar ben ik mee gestopt na 4 borstontstekingen...quote:Op maandag 1 december 2008 10:20 schreef Ardenlyn het volgende:
Super dat ze gek op hem is
Misschien een idee om te gaan kolven zodat hij haar de fles geeft en dat ze er toch aan gaat wennen?
Het zal in het begin vermoeiend zijn maar jij hebt ook echt je eigen rust/plezier/enz nodig.
Heb helaas geen tips voor je met borstvoeding omdat ik het zelf niet meer geef.
Misschien iemand anders tips?
Ik hoop dat je gauw een oplossing zal vinden want het gevoel is naar
quote:Op maandag 1 december 2008 10:44 schreef sjak het volgende:
Bv topic? Ik denk dat je daar meer handige tips zal krijgen.
Ohh en huilen bij films is normaal. Is huilen bij Sinterklaas, een fanfare, en unox reclame dat ook?
Ik heb ook echt zin in kerstquote:Op maandag 1 december 2008 11:17 schreef k_i_m het volgende:
Dit wordt de eerste kerst sinds heeeeele lange tijd dat ik er ook weer echt zin in heb. En dat komt natuurlijk allemaal door het kind. Jammer dat ze nog niet mee kan helpen met de kerstboom optuigen
.
tsja. helaas moeten we betalen voor elke dag dat we bijvoorbeeld de dozen langer houden. en we hebben het niet over 2 dagen, maar 3 omdat ze allemaal elk op een andere dag wilden komen (schoonpa, schoonma en schoonzusje. mijn ouders komen helemaal niet). het zal zeker zo zijn dat ik inmiddels niet meer de redelijkste ben. ik heb maandenlang geprobeerd redelijk te zijn en dat resulteerde er enkel in dat er compleet over ons heen gewalst werd, ik heb er genoeg van. wij willen ook graag kerstmis vieren als gezin. als ik dan nu weer overstag ga houdt het nooit op. ze moeten het maar leren hoor. je wil trouwens niet weten hoe onbeschoft het naar ons toe gebracht werd. tis niet voor niks dat sangdrax kwaad werd. wellicht dat het hier lijkt alsof ik degene ben die steeds maar bezwaar maakt, dat is niet zo. we zijn het allebei goed beu. overigens hebben schoonpa en ma dus al eerder kansen gehad om langs te komen, maar dat kwam dan weer niet uit. dan kan ik er ook weinig aan doen. pech voor ze.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Simmu, niet om lullig te zijn...maar soms heb ik het idee dat je het jezelf ook onnodig moeilijk maakt.
Je hebt het over mensen die denken rechten op hun nichtje/kleindkind te hebben. Het ligt er natuurlijk aan hoe zoiets gebracht word. Maar het is ook voor hun de eerste kerst van hun kleinkind/ nichtje. En ik kan me wel een beetje voorstellen dat gescheiden ouders liever apart van elkaar langs willen komen
En het huis op orde maken kan toch best nog wel een dagje extra wachten denk ik dan.
Zorg dan dat jij de volwassenste (is dat een woord) bent voor deze keer
hadden we al voorgesteldquote:Op donderdag 4 december 2008 14:03 schreef chacama het volgende:Kerst, heb er ook helemaal zin in. Lekker naar mijn vader met man en kinderen en daar ook een paar dagen zijn. Schaatsen en gewoon gezellig keuvelen. 2e Kerst bij mijn schoonfamilie. Is wel altijd druk, maar meestal ook gezellig.
Simmu is het een optie om ze wel op dezelfde dag te laten komen maar niet op dezelfde tijd. Dus bijvoorbeeld een deel voor een Kerstbrunch rond 11 uur en de andere voor Kerstdiner....
Goedquote:Op donderdag 4 december 2008 11:49 schreef chacama het volgende:
Maniki.. hoe staat het er voor.... oftewel hoe is het met je?
Ik denk dat jij nog geen afspraak hebt gemaakt...quote:
eerlijk waar: het valt echt reuze mee!quote:
Ah oke, naja als t je echt extra geld kost snap ik wel dat je door wilt werken.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:19 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. helaas moeten we betalen voor elke dag dat we bijvoorbeeld de dozen langer houden. en we hebben het niet over 2 dagen, maar 3 omdat ze allemaal elk op een andere dag wilden komen (schoonpa, schoonma en schoonzusje. mijn ouders komen helemaal niet). het zal zeker zo zijn dat ik inmiddels niet meer de redelijkste ben. ik heb maandenlang geprobeerd redelijk te zijn en dat resulteerde er enkel in dat er compleet over ons heen gewalst werd, ik heb er genoeg van. wij willen ook graag kerstmis vieren als gezin. als ik dan nu weer overstag ga houdt het nooit op. ze moeten het maar leren hoor. je wil trouwens niet weten hoe onbeschoft het naar ons toe gebracht werd. tis niet voor niks dat sangdrax kwaad werd. wellicht dat het hier lijkt alsof ik degene ben die steeds maar bezwaar maakt, dat is niet zo. we zijn het allebei goed beu. overigens hebben schoonpa en ma dus al eerder kansen gehad om langs te komen, maar dat kwam dan weer niet uit. dan kan ik er ook weinig aan doen. pech voor ze.
Kijk, dát bedoel ik nou met grenzen stellen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:29 schreef simmu het volgende:
ik speel niet meer mee. ze kunnen eerste kerstdag komen, er wordt van ze verwacht dat ze zich gedragen als volwassen mensen, en anders maar niet.
Schriftelijk niet echt, maar wel via de mail.quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:20 schreef mrien het volgende:
Het bleek gelukkig mee te vallen, ontstoken tandvlees, tandsteen op de pijnlijke plek en waarschijnlijk zijn m'n holtes ontstoken..
Hopelijk trekt dat snel weg..
Voor het tandsteen moest ik een afspraak maken, eerst komende afspraak was mogelijk in maart![]()
Voorlopig dus maar spoelen met mondwater..
Balen Troel
Heb ik ook met een ex werkgever van mij gehad. Veel gedoe en uiteindelijk m.b.v. rechtsbijstand gekregen. Nog geen paar dagen later waren ze failliet..had ik ff geluk gehad!
Ik hoop dat je het snel krijgt! Heb je het schriftelijk bevestigd gekregen?
Dat vind ik fijn om te lezen.quote:
contract wordt niet verlengd.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:35 schreef Fuente het volgende:
Vicky, heb ik helemaal gemist joh, waarom ben je dan werkeloos? Hier hetzelfde, ik moet ook een nieuwe baan zoeken na de bevalling.
LisheHet is ook heel dubbel lijkt me...
je hebt recht op 3 maanden als je aan de weken-eis voldoet (26 van de 36 weken gewerkt), je krijgt de eerste twee maanden 75% en daarna 70%.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:08 schreef Vicky het volgende:
Tex, je hebt 6 maanden recht op een WW uitkering en dat is 75% van je huidige salaris.
Als je dan tenslotte aan de jaren-eis voldoet, gaan ze kijken naar je arbeidsverleden en dan geld 'ieder jaar arbeidsverleden = 1 maand WW'quote:Als u 26 van de 36 weken gewerkt heeft, voldoet u aan de wekeneis. Dan krijgt u een basisuitkering van 3 maanden.
Hoe lang u daarna WW krijgt, hangt af van het aantal kalenderjaren dat u gewerkt heeft. Een kalenderjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. U krijgt de WW-uitkering langer dan 3 maanden (de zogenaamde verlengde uitkering) als u de laatste 5 kalenderjaren voordat u werkloos werd ten minste 4 kalenderjaren een arbeidsovereenkomst heeft gehad. Bovendien moet u in elk van die 4 kalenderjaren minimaal 52 dagen loon ontvangen hebben. Dit is de zogenaamde jareneis.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 07:56 schreef lady-wrb het volgende:
dr is niks mis met de ramen open zetten simmu. frisse lucht is gezond.
gewoon na een uur de boel weer dichtgooien, anders kan je je verhuiskostenvergoeding zo aan de nuon doorgeven.
maar in alle eerlijkheid: ik word een beetje moe van je eeuwige gezeur.
maak je ook weleens wat leuks mee? post dat dan eens.
De draagactiviteiten vallen onder het bedrijfje van mijn partner. Ik hou me er idealistisch en hobbymatig mee bezig in de avonduren en op de vrije dagen. Meer kan (en mag) niet. Naar verwachting zal het geen substantiële inkomsten op gaan leveren. En het duurt een paar jaar voordat een nieuw bedrijf zichzelf ook maar kan bedruipen. Mijn partner is zzp'er, werkt freelance als musicus/theater technicus, zorgt ook voor de kinderen en verdient weinigquote:Op dinsdag 9 december 2008 10:11 schreef DaviniaHR het volgende:
Macka, ik snap het niet.
Jobhunting inkopen?
Ik neem aan dat je draagkrachtig bedrijfje dus nog niet voldoende oplevert. dat is jammer, maar ja het heeft ook tijd nodig idd.
Verder eenaan alle dames die in deze moeilijke economische tijd straks een nwe baan moeten zoeken.
Wat is het hier dan wel eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg lieve schatten, het is ook geen WGR hier he.
Een kusquote:Op dinsdag 9 december 2008 10:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wat is het hier dan wel eigenlijk?.
Moet ik even gaan uitzoeken....ik wil een "werkend leren" opleiding gaan doen dus ik weet niet of dat er wel onder valtquote:Op dinsdag 9 december 2008 10:24 schreef Belana het volgende:
10 jaar terug kon dat dus nog via het CWI, ik heb toen een opleiding voor herintreders gedaan via het cwi, kan dat tegenwoordig niet meer vivi?
en tex, zou jij ook niet zoiets gaan doen? dat was toch de bedoeling?
wat ET zegt, je krijgt echt niet zo makkelijk ww tegenwoordig
Ik vind dat er soms ook wel erg snel moeilijk wordt gedaan over wat on en offtopic is hoor, stiekem.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:33 schreef Lois het volgende:
Nou ja weet je, dat is dus een beetje een moeilijke. Als het echt te maken heeft met moeder zijn, en de problemen die je daardoor op je werk hebt kan het gewoon hier.
Als het echt problemen zijn, zoals nu bijv. wanneer krijg je ww en hoelang, dan hoort het gewoon in WGR.
Een apart topic hoeft van mij echt niet, we gaan dan toch teveel de kant op van WGR vrees ik, maar gewoon over de spagaat waar je als werkende moeder soms inzit bij zieke kindjes, overwerken, carrieremogelijkheden etc. dat kan toch gewoon hier?
Maar ik zal BE er ook even bijroepen
Goed punt en heel erg waar!quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:54 schreef k_i_m het volgende:
Ik wil hem ook wel in WGR openen, maar dan garandeer ik je twee pagina's vol met reacties dat we niet moeten zeiken en weer terug naar ons aanrecht moeten kruipen of geen kinderen hadden moeten krijgen.
de vraag in hoeverre je als moeder beslissingen/acties alleen neemt of als ouders samen en hoe je dan omgaat met conflict daarin lijkt mij dan nu juist wel hier thuishoren.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:53 schreef Belana het volgende:
nou ik snap je punt wel hoor, fok is groter dan OUD natuurlijk
het blijft hier soms wel eens een beetje lastig wat er wel en niet in dit topic "mag"
ik vond het daarstraks dus nog wel kunnen, BE vond van niet, hetgeen ik ook wel begreep.
Over het algemeen gaat het de laatste tijd wel aardig hier dacht ik. (ik vond alleen het geslowchat, dagboek- en R&P gehalte van simmu even te ver gaan vanochtend)
dus enfin, zeggen jullie het maar
Op zich wel, maar ik heb al een diploma HBO-Verpleegkunde.quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:29 schreef p_iglet het volgende:
buurvrouw is voor jou een werkend leren traject in de zorg ook geen optie?
leerlingen met levens en werkervaring zijn over het algemeen erg gewild.
mbo verzorging ofzoiets (of helpende als je geen startkwalificatie hebt)
Dat hangt er dus maar net vanaf in wiens straatje het past.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind dat er soms ook wel erg snel moeilijk wordt gedaan over wat on en offtopic is hoor, stiekem.
Niks persoonlijks verder![]()
.
Dan liever hier. Mag dat?quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En apart topic hier of in WGR is wmb ook prima. Wel in overleg met de WGR modjes dan, maar ik vind alles prima hoor!
Ik denk dat het in WGR prima kan als de modjes even ingeseind worden.
Als jullie zijn als de Titanic dat zinken jullie en alle goede dingen met jullie binnenkort ook.... doe dan maar gewoon een goede oude diesel locomotief.quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, neeeeee. Nu draaien de radertjes al k_i_m, en OUD (en dem odjes) is net titanic, heel lastig op gang te brengen, maar als het eenmaal gaat is het ook weer moeilijk remmen.![]()
Eigenlijk hebben wij hier geen problemen mee.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier komt janauri steeds dichterbij dus ik moet straks echt weer aan t werk. Soms vraag ik me af hoe ik dat straks in godsnaam allemaal moet gaan doen![]()
Dana s'morgens wassen/ aankleden/ fles geven, mezelf wassen/ aankleden/ brood smeren, hond uitlaten en dan Dana wegbrengen en dan als ik dr s'avonds eindelijk weer mag gaan halen dan krijgt ze eten, wij moeten zelf/ koken en eten, Dana moet in bad....en dan moet ze alweer bijna naar bedPff
hoe doen jullie dat allemaal?
Ow maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik geen tijd meer voor mezelf over houdquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:06 schreef Darkenrahl het volgende:
En dan ben je echt elke keer om 20:00 klaar met alles en heb je de avond voor jezelf.
Bij ons is het kinderdagverblijf pas om 07:15 open en de groep van mijn zoon pas om 07:45 (in de tussentijd moet hij dan naar een andere groep).quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ze moet nl straks om 7 uur naar t kdv zodat ik rond kwart over 8/ half 9 op mn werk ben. Dus we staan denk ik zo rond kwart voor 6 op, dat is al vroeg genoeg voor mn meisje (mevrouw slaapt normaal tot 9 uur ongeveer whehe)
quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:55 schreef mrien het volgende:
Wat klink je goed Jojogirl!
Vind je het kolven nog steeds te doen?
Doe je nog een fototje van Isis zonder sonde?
Ik dacht juist geen tijd meer voor mijn hobby's te hebben, maar dat valt reuze mee.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik geen tijd meer voor mezelf over houd
Het gaat me er meer om dat ik tijd genoeg voor mn dochtertje wil hebben naast alle noodzakelijke dingen.
Ik vind samen eten ook gezellig en belangrijk, dus dat doe ik liever zelfquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:21 schreef Darkenrahl het volgende:
Er zijn trouwens ook ouders die vragen of het kinderdagverblijf rond 17:00 een potje geven aan hun kind, dan heb je dat al gehad. Zelf doen we dat niet omdat we samen eten leuk en belangrijk vinden, maar wellicht is het een idee? Dan kan je gelijk samen iets gaan doen als je thuiskomt en hoef je niet eerst samen aan tafel.
Ik ook maar ik word ook boos als zwangere vrouwen niet serieus hun best doen met sollicitaties en wel WW gaan vangen met de instelling 'Dat werk zoeken komt later wel'.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:41 schreef Macka66 het volgende:
Ik word er iedere keer bozig om als ik lees dat er alweer een zwangere vrouw geen contractverlenging krijgt![]()
<knip>
Dat dus. Ik heb nog steeds heel veel respect voor je dat je dat wel gedaan hebt toenquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:06 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik ook maar ik word ook boos als zwangere vrouwen niet serieus hun best doen met sollicitaties en wel WW gaan vangen met de instelling 'Dat werk zoeken komt later wel'.
Ik heb wel gesolliciteerd toen ik zwanger was, heb zelfs hier een week en daar een week ter overbrugging naar mijn 'nieuwe baan' gewerkt en heb uiteindelijk wel een vaste aanstelling gekregen daar
Als jij dat ene gaat doen waar wij het over hadden dan krijg je een salaris. Vast wel een minimum maar dat is volgens mij nog best redelijk (al weet ik natuurlijk niet wat je gewend bent).quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:51 schreef Vivi het volgende:
[..]
Moet ik even gaan uitzoeken....ik wil een "werkend leren" opleiding gaan doen dus ik weet niet of dat er wel onder valtOmdat je dan dus wel een soort vergoeding krijgt al. Dan zou ik een aanvullende uitkering moeten krijgen ofzo.
Sorry BE
Ja dat is/was dd de bedoeling. Maar heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept door de toestanden op m'n werk e.d. Ik heb er nu ook even helemaal geen geld voor (mocht het iets zijn wat je zelf (deels) moet betalen), dure maanden enzow. Moet het binnenkort eens even uitzoeken allemaal. Wil ook niet zomaar ergens aan beginnen om het vervolgens niet af te maken, dat is een beetje the story of my life zeg maar.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:24 schreef Belana het volgende:
10 jaar terug kon dat dus nog via het CWI, ik heb toen een opleiding voor herintreders gedaan via het cwi, kan dat tegenwoordig niet meer vivi?
en tex, zou jij ook niet zoiets gaan doen? dat was toch de bedoeling?
wat ET zegt, je krijgt echt niet zo makkelijk ww tegenwoordig
dat is wel een goede houvast jaquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef DaviniaHR het volgende:
het loopt wel los, al lijkt het nu een enorme hobbel.
bedenk maar dat de rest van de mensen het ook kunnen. waarom zou jij het dan niet kunnen?
ja dat snap ik wel hoor.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:03 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja dat is/was dd de bedoeling. Maar heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept door de toestanden op m'n werk e.d. Ik heb er nu ook even helemaal geen geld voor (mocht het iets zijn wat je zelf (deels) moet betalen), dure maanden enzow. Moet het binnenkort eens even uitzoeken allemaal. Wil ook niet zomaar ergens aan beginnen om het vervolgens niet af te maken, dat is een beetje the story of my life zeg maar.
Ik ben trouwens 19 maart uitgerekend, en als mijn contract afloopt ben ik als het goed is alweer 1 of 2 maanden aan het werk. De zwangerschap an sich zou dus geen reden moeten/hoeven zijn om contract niet te verlengen, maar ze zijn zo negatief over me ineens, dat ik me niet kan voorstellen dat ze het wel verlengen.
En wat die uitkering betreft, het is niet alsof het me lekker makkelijk lijkt, een uitkering trekken en verder niks hoeven doen en lekker thuis blijven met de kinderen. Maar de vorige keer dat ik m'n baan kwijtraakte was het niet zo makkelijk om een nieuwe te vinden, en 1 maandje trek je dan nog wel maar daarna werd het echt wel problematisch. Een uitkering zal ook geen vetpot zijn, want zo ruim hebben we het nu al niet, dus ik ze het echt niet als langdurige oplossingMaar het kan net even wat meer lucht geven als ik straks idd op zoek moet naar een andere baan. Precies waar die uitkering voor bedoeld is lijkt me. Dus als het mogelijk is, ja dan maak ik daar graag gebruik van.
* XXXKarinXXX steekt de hand opquote:Op woensdag 10 december 2008 15:06 schreef freecell het volgende:
Hebben jullie ook dat je nog wel aan het huishouden toekomt (was, afwas en dergelijke) maar dat de 'grotere' dingen blijven liggen? Zoals de administratie, verstelzooi, de gang dweilen en dat soort dingen.
Ik kom er écht niet aan toe! En de gang moet écht gedweild
Ik kom ook niet echt aan fokken toequote:Op woensdag 10 december 2008 15:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
* XXXKarinXXX steekt de hand op
Alleen is dat meer te wijten aan mijn Fok!verslaving dan aan mijn kleine spook
soms wel in de box, maar nooit lang. Wipstoel vindt hij wel tof, vooral kijken hoe ik de keuken netjes maak is tofquote:Op woensdag 10 december 2008 15:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar speelt leander dan nooit alleen? in de box of onder een speelboog ofzo?
Daar kan Dana zich echt best een behoorlijke tijd amuseren als ik even met iets anders bezig ben
whehequote:Op woensdag 10 december 2008 15:30 schreef RockabeIIa het volgende:
freecell, de oplossing:
[ afbeelding ]
Doe je mee met lootjestrekken?
Hahaha dat zou mijn tekst kunnen zijnquote:Op donderdag 11 december 2008 00:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik dweil elke dag... Dat is het allerleukste klusje want dat is zo 1,2,3 gedaan. Stofzuigen daarentegen wil er nog wel eens bij door vliegen (maarja het meest is toch al weg door de dweil, denk ik dan. Toch?)
tof!quote:Op donderdag 11 december 2008 09:03 schreef huuphuup het volgende:
freecell ik heb je gePMed, je kan er nog bij hoor![]()
Wat is er ranzig aan een mop danquote:Op donderdag 11 december 2008 09:01 schreef Lois het volgende:
Een mop vind ik ranzigIk heb zo'n dweilstokding.
De stok van mijn mop past niet in de wasmachine hoor!quote:Op donderdag 11 december 2008 09:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat is er ranzig aan een mop dan? Ik mik het ding na gebruik in de wasmachine en klaar is klara
Nee, bij mij ook niet, vandaar dat je die eraf kan schroevenquote:Op donderdag 11 december 2008 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De stok van mijn mop past niet in de wasmachine hoor!
Weet je, normaal zou ik het zo doen. Geen moeite. Maar de kleine is ziek die zit nu bij mijn mam. Ik moest haar vanmorgen naar zoetermeer brengen en was dus pas laat op mn werk, dus ik ben zelf ook pas rond 6en thuis. En dan ga ik kleine Jen mega knuffelen. Manlief moet vanavond zijn ouders helpen met verhuizen, dus het gaat m echt niet worden.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:35 schreef p_iglet het volgende:
nou als je je verveeld ticootje dan weet ik nog wel een huisje in de buurt![]()
vriendlief in de nachtdienst, ik ziekig en heeel druk.. dus huis een pestbende.
Ik ging gelijk enthousiast zoeken, maar jij bedoelt een stoomreiniger, toch? Ik hoopte bij elektrisch eigenlijk dat ie het helemaal uit zichzelf deedquote:Op donderdag 11 december 2008 10:19 schreef Ardenlyn het volgende:
Dweilen doe ik nu met plezier omdat ik een elektrische heb(Royal nogwat bij de Wehkamp)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |