abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 november 2008 @ 15:04:34 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63129989
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Vorige topic : Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #68
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 november 2008 @ 15:05:23 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63130009
Laatste reacties:
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:49 schreef Koosje het volgende:
ohw bah, ik voel me vandaag echt een slechte moeder. Kan níets hebben van mijn peuter De boterham wordt niet opgegeten.. lief vragen helpt niet.. tv beloven als boterham op is helpt niet.. brrr en ik mezelf maar opvreten. Tot ik het bordje op de grond kapot smeet.

En daar baal ik zo van! Ik wíl helemaal niet zo boos worden, maar ik kan het op dit moment niet onder controle houden. Jakkes.

Gelukkig ligt peuter nu in bed, kan ik even afblazen hier.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:59 schreef chacama het volgende:
Oh Koosje. Wees niet te streng voor jezelf. Het kan gebeuren. De emmer is soms gewoon te vol en stroomt over. Je peuter reageert op jou en zo gaat het door totdat ie overstroomt. Kiep hem hier nog maar een stukje verder leeg, als peuter dan straks wakker is, kun je er weer tegen en is ie alles weer vergeten.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63130181
Dankjewel Chacama Even lekker verstand op nul en internetten
Maar het blijft wel steeds in mijn hoofd malen.. Ik wil helemaal niet zo'n voorbeeld voor mijn kinderen zijn, maar het is zo moeilijk soms om tot 10 te tellen.
pi_63130898
Hoi
pi_63131037
thnx Ynske.

Probeer het niet te lang te laten malen. Weet het is moeilijk. Val zo af en toe ook uit naar die van mij. En vooral bij Maud maakt het erg veel indruk. Dus daar heb ik achteraf ook een heel slecht gevoel bij. Fleur word ik ook wel boos op, maar die snapt ook waarom ik boos ben, terwijl dat bij Maud nog wel eens moeilijk is. Die wil met al haar goede bedoeling helpen, terwijl ik al 10x gezegd heb dat het niet hoeft, de elfde keer word ik dan inderdaad boos en dan is het huilen geblazen en voel ik me rot, omdat 'ze alleen maar wilde helpen'. Hoort erbij... doet niets af aan het gevoel..

LL

*kijkt zichzelf streng aan....gaat weer aan het werk*
pi_63134223
Ga voor jezelf ook na of het belangrijk genoeg is je boos om te maken. Als een peuter niet wil eten, tsja, dan maar een keertje niet. Ik denk dan bij mezelf dat er wel belangrijkere zaken zijn om mijn energie aan te besteden. Dan maar een keertje geen boterham.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63135386
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om soms controle te houden Ynske. Ik heb ook het agressieve kantje van mijn vader geërfd en heb me echt heilig voorgenomen om dat compleet onder controle te houden, maar ik kan me voorstellen dat het soms écht even teveel wordt!
Verder geef ik YPPY wel gelijk. Als niet wil eten, fine, hij zal uiteindelijk wel eten als hij honger heeft!
pi_63135590
Ik ben daar heel makkelijk in. (bij mijn oppaskindjes, heb ze zelf nog niet)
Als ze niet willen eten prima, maar dan krijgen ze 's middags ook niks lekkers.
Dat heeft madam (3) 2 keer gedaan. Sindsdien eet ze braaf haar boterham op, want ze wil toch iets te graag iets lekkers in de middag.

Misschien is dat een optie?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63137956
Een keertje eten is geen drama natuurlijk.

Vlindur; als ze dan halverwege de middag ineens wél een boterham wil ipv lekkers, krijgt ze die dan wel?
Want dat zou ik dan geloof ik wel doen. Dus geen lekkers als je geen brood eet, maar wel brood als je later toch brood wilt, zoiets
pi_63141492
Dank voor de adviezen

Maar het ging natuurlijk niet om die boterham, het ging erom dat ik mezelf niet in de hand kon houden.. Op zulke momenten is het niet willen eten, niet willen luisteren, niet van dingen afblijven waar je niet aan mag komen en het op de bank springen bijvoorbeeld, gewoon even teveel.

En mijn peuter krijgt sowieso niks 'lekkers' in de middag Een snoepje is hier enkel als beloning, niet zomaar.
pi_63146796
ik heb wel eens gelezen dat snoep geven als beloning (of troost) nou juist ook weer niet zo handig is. grote kans dat hij/zij zichzelf later ook gaat belonen met 'iets lekkers', en zo creëer je dus emotionele eters, schijnt.

maar koosje, rot zo'n dag. en hey, jij bent ook maar een mens, dat mogen ze ook best zien zo af en toe (wat doe je je kind aan als je altijd perfect zou zijn!) bovendien: soms kun je ook echt leren van dit soort ervaringen, en het de volgende keer toch net iets eerder herkennen bij jezelf bijvoorbeeld. en er dan iets anders mee om proberen te gaan. succes!
pi_63147376
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:46 schreef freecell het volgende:
Een keertje eten is geen drama natuurlijk.

Vlindur; als ze dan halverwege de middag ineens wél een boterham wil ipv lekkers, krijgt ze die dan wel?
Want dat zou ik dan geloof ik wel doen. Dus geen lekkers als je geen brood eet, maar wel brood als je later toch brood wilt, zoiets
Dan mag ze uiteraard wel een boterham.

Overigens krijgen die kinderen daar veels te veel snoep. Ze krijgt rustig om half 11 van die vreselijk zoete kaugom. Net als dr broertje van anderhalf... (die slikt dat dus door)
Bij mij mogen ze 's ochtends fruit als ze iets lekkers willen en smiddags mogen ze iets lekkers. (als in zoet of fruit) En dan vind pa het ook nog 'knap' dat ze bij mij wel eten!
Ze gingen ook met roosvicee in de fles op bed. Hun tandjes zijn helemaal zwart en afgebrokkeld.
Dankzij mij gaan ze nu met water op bed. De jongste iig, De oudste gaat nu zonder iets op bed. Pa zegt dat hij de jongste nu ook met water op bed doet, alleen geloof ik dat niet. (Aan de drink vlekken in het hoeslaken te zien.)
(pa en moeder zijn gescheiden) Hoe het er bij moeders aan toe gaat weet ik persoonlijk niet, maar volgens pa precies het zelfde.. (met drinken en lekker veel snaaien)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63186689
Snoep. Luuke is bezig haar Sint Maarten snoepjes te verorberen. en dat zijn er veeeel.

Ik heb deze week 8 uur gewerkt. En ik weet eigenlijk niet wat ik ervan vind. Goed ging het niet, ik heb bijna niks gedaan. Het was fijn om aanwezig te zijn, maar ook "Sjonge, erg voor je. Maar niet heus." als ik iets hoorde over een bezoeker. Ik heb nog teveel zelfmedelijden ofzo. Nouja, in mijn ogen is hun problematiek gewoon niet zo zwaar en kan me daardoor niet inleven, vooral ergeren eigenlijk.
Geen idee of ik me daar gewoon overheen moet zetten of dat dat slijt. Normaal ben ik nogal bezorgd om ze en leef ik erg mee.

Gisteren toen ik naar huis reed moest ik vreselijk huilen ook. Omdat het zo oneerlijk voelde. Ik wou gewoon doorwerken en dan lekker in februari met verlof ofzo. En niet nu beginnen na zoveel stoms. Dat voelt zo kinderachtig, alsof ik een verwend jong ben wat zijn gedroomde speelgoed niet krijgt. En thuis ging het juist zo goed.
Nouja. Ik weet het even niet. Dus. Maarja.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63186999
Lishe, weet niet of dat zelfmedelijden is. Denk meer dat je aan het spiegelen bent. Dat je kijkt naar de situatie van een ander en bedenkt dat die best wel meevalt in verglijking met jezelf. Dat het niet allemaal gaat zoals jij wilt, en dat je daar van baalt is toch op zich niet zo vreemd.. of wel?

Luchte het huilen wel op, of voelde je je daardoor alleen maar beroerder.

Koosje, hoe is het nu. Heb je je uitval een beetje kunnen nuanceren voor jezelf?
pi_63187606
Och Lishe.
Niet te streng voor je zelf. Step by step remember?
Je hebt net 8 (acht!) uur gewerkt. Het slijt héus wel weer! Echt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63187822
O, huilen vind ik wel fijn chacama, dat lucht op.
En is ook Moonah, maar eigenlijk had ik verwacht dat het gewoon goed zou gaan. In 8 uur zal het niet veranderen, dat verwacht ik ook niet hoor. En dan ook; bij 8 uur gaat het niet lekker, hoe kom ik dan ooit weer op 20. Nouja, komt tijd, komt raad.
pi_63187967
Krijg je de tijd om rustig op te bouwen Lishe? Na een tijd weer gaan werken is sowieso al raar en helemaal als je zoiets hebt meegemaakt.

Gisteren kreeg ik een opmerking van een bezoeker die van achteren aan kwam lopen: "ik dacht even dat mijn vriendin daar zat, die heeft dezelfde trui." Op zich niet erg, het is de meest verkochte h&m trui ooit ofzo, maar zij staat op ploffen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63190102
lishe, lijkt me heel normaal dat je nog even niet meteen die betrokkenheid voelt bij je 'clienten' of 'bezoekers', hoe je ze ook noemt. als mensen op reis zijn geweest in bijvoorbeeld india, veel ellende gezien, vinden ze de 'gewone beslommeringen' hier vaak ook erg moeilijk serieus te nemen. jij hebt eigenlijk ook zo'n heftige 'reis' achter de rug, al was die naar 't ziekenhuis en terug. maar alles daaromheen en tussendoor was wel van zo'n ongelooflijk andere dimensie, dat het niet raar is dat alle andere dingen daar even bij verbleken. gun jezelf inderdaad wat tijd bij het weer terugkomen in de wereld van je werk. zo'n eerste week lijkt me bijna niet anders dan vervreemdend te kunnen voelen. fijn dat 't thuis inmiddels alweer zoveel beter gaat, maar daar is ook wel wat tijd in gaan zitten. op je werk komt 't vast ook wel weer goed!

yppy, da's vast zo'n vrouw bij wie je 't aan de achterkant niet ziet!
pi_63190605
Beetje voor beetje Lishe Het zou ook gek zijn als alles meteen weer 'normaal' was denk ik.
Het is niet niks allemaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 13 november 2008 @ 14:52:09 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63191279
Lishe
Heel logisch wat je daar voelde, vind ik! En weet je? Blijf alsjeblieft goed voelen of je betere gevoel thuis wel kan blijven nu. Want als je voelt dat het je ook daar nu zwaarder valt door het starten met werken, zou ik dat signaal heel serieus nemen. Echt, goed kijken of het wel al gáát.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63191412
sugar, is 't nog wat geworden met die sollicitatie laatst?
  donderdag 13 november 2008 @ 14:58:20 #22
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63191456
Oi, die heb ik morgen.
Ben net een beetje aan het lezen erover. En als ik op 2e gesprek mag, schreven ze, dan moet ik een bepaalde datum vrijhouden voor een test. Ik hou niet van cases en tests.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63191484
Hey Lishe, dikke . En idd langzaamaan opbouwen dat werken, als dat kan.
pi_63191628
Oh Sugar. Eng is dat he... zeker als je het nu al weet. Hopelijk kom je door tot de tweede ronde en is die case peanuts voor je... succes morgen in elk geval!

en nog eens een extra voor Lishe.
pi_63195233
Dankjewel Bixister Niet perfect zijn is soms moeilijk voor een perfectionist als ik

Chacama, ik ben weer helemaal tot rust gekomen. Goed kunnen slapen zonder er 's nachts uit te hoeven voor mijn baby. Doet ook goed Kan weer meer (alles?) hebben
Alleen smeet mijn peuter vanmiddag het bordje op de grond

Lishe, veel wijze dingen zijn al gezegd hierboven Gewoon even een kus voor jou!
pi_63195581
Oi Yppy, mannen zijn af en toe ook zo verschrikkelijk bot!
Maar idd, van de achterkant is zo'n fout nog wel te maken!

Ik heb vandaag een chagrijnig babietje, TARA en ik zijn beiden nog half ziek, dus ook niet zo vrolijk, maargoed. Leander ligt nu lekker te pitten, de oppas-beeb is vet blij en ik zit bij te komen
pi_63196327
Lishe niet zo gek toch dat je langzaamaan moet beginnen? Rustig opbouwen.

Koosje nachtrust kan heel veel goedmaken! En nu niet meer het slechte voorbeeld geven he aan je peuter door te gooien

Sugar morgen een sollicitatie! Wat spannend zeg!
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe baan maar het zit gewoon echt tegen
- De eerste vacature was ik zeer geschikt. Tevreden over cv en brief maar uiteindelijk intern opgelost.
- Tweede vacature waren ze ook tevreden over me, maar helaas een plotselinge vacaturestop door economische ontwikkelingen
- Derde vacature wil graag snel een gesprek met me maar blijkt door een fout in de vacature ineens een uur verder enkele reis weg te zitten

Nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen...
pi_63196665
Mmmm Stiemie, ik zou nog even rustig verder kijken. Een uur verder enkel is echt k*t, dat hou je niet vol!
En gezien de economische situatie momenteel zijn ze niet echt geneigd om veel mensen extra aan te nemen. Misschien kan je het bij de grotere bedrijven proberen? Die hebben daar meestal net iets minder last van.
pi_63196785
Liza ja in totaal zou ik anderhalf uur heen en anderhalf uur terug reistijd hebben van deur tot deur zeg maar. Dat vind ik toch echt teveel en dan zou ik Linde gewoon bijna niet meer zien. Samen met mijn vriend en Linde eten zit er dan ook niet echt meer in (zeker gezien alle vertragingen bij de NS en ik moet dan ook nog een keer overstappen met de trein.)

De drie bedrijven waar de vacatures waren zijn allemaal grote bedrijven en tsja als ze een vacature plaatsen neem ik aan dat ze op zoek zijn naar een nieuwe medewerker. Ik heb (al zeg ik het zelf) een flink uitgebreid c.v. met veel werkervaring en opleidingen dus ik hoop gewoon nog wat leuks te vinden. Baal nu alleen even ontzettend
pi_63196892
Kan ik me voorstellen stiemie .. Ik hoop dat er binnenkort iets leuk voor jou uit de bus valt...
pi_63197080
Ah da's lief van je Dankjewel!
  vrijdag 14 november 2008 @ 16:29:40 #32
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63224158
Mijn gesprek en case gingen best goed. Ik had er geen slecht gevoel over in elk geval en het is een leuke werkplek. Ze hadden het zo gepland dat de andere sollicitanten ook gelijkertijd hun gesprek en case hadden, dus ik heb 3 concurrenten gezien ook.

En nu werd ik vanmiddag gebeld dat ze me graag verder laten naar de '2e ronde', een assessment, komende dinsdag. Spannend en ik moet even bij mezelf nagaan of ik het echt wil (want heb leuk werk en vergelijkbaar salaris), maar daar ga ik het weekend wel op broeden. Ze hebben me in elk geval wel een fijn gevoel gegeven met de uitspraak dat ze allevier een goed gevoel hadden bij zowel het gesprek als de presentatie van de case.
pi_63224241
Wat lekker Suug. Misschien zit je dalijk wel in de luxepositie dat ze je willen en dat je zelf kan beslissen of je ervoor gaat.
Hoe is het verder met jou en je dynamisch duo? Ik lees niet zoveel meer van je de afgelopen tijd. (Afgezien van de kilo-perikelen op het bankje.)
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 14 november 2008 @ 16:41:39 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63224480
Ik heb ook even besloten wat afstand te houden, een ruime maand terug ongeveer. Dus wat je zegt klopt wel, trok me de dingen te erg aan en stond wat te weinig stil bij wat er echt telt: het hier en nu, een kamer met speelgoed en twee kindjes, een man die mijn verhaal graag wil horen. Ik was te veel op F5 aan het drukken en vergat mijn echte leven te refreshen.
Probeer het nu weer af en toe op fok en mijn schop onder eigen kont op het bankje van laatst was daar een voorbeeld van, net als dit stukje over deze sollicitatie trouwens. Ik probeer wel te waken voor het verliezen van de juiste verhoudingen, want dat blijft op de loer liggen (it is me, de alles-of-niets-zwart-witte sugar!)

Dit alles inachtnemend gaat het best oké met me! Het helpt dus wel inderdaad, dat meer stilstaan bij wat er werkelijk en *nu* is. En met Maria en Storm gaat het helemaal goed, die raken me elke dag. De slappe lach met Storm en de verbluffend wijze uitspraken van Maria: elk moment van de dag gebeurt er wel iets dat me verrast en verblijdt.

En vandaag? Vandaag ben ik gewoon blij met mezelf en zelfs over mijn lijf ben ik best tevreden ineens weer. Zo. dan staat dat er ook maar eens!
pi_63224618
Aan zelfreflectie ontbreekt het je in elk geval niet. Je klinkt positief hierboven. Fijn!
Hardloper.
IG @webkim
pi_63229244
Fijn om deze update te lezen Suug. En succes met broeden dit weekend.
pi_63229370
Wat een fijn gevoel dat je naar de 2e ronde gaat. Lekker positief vind ik.
  vrijdag 14 november 2008 @ 21:15:33 #38
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63231395
Sjoegaar! Wat goed! En fijn dat je je goed over jezelf voelt. Fijn!

Dank jullie voor de lieve woorden. Ik ga gewoon op dit tempo door met wennen. Zodra het hier thuis uit de hand loopt (sugar Lief!) ga ik nog minder werken. Maar ik ga voor positief!
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:28:00 #39
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63233409
Mooi zo Koosje.

Sugar, dat klinkt allemaal heel erg goed. Kreeg gewoon een warm gevoel toen aan het omschrijven was hoe je elke keer weer geniet van je twee hartendiefjes.
  zaterdag 15 november 2008 @ 18:48:55 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63248684
Stiemie, wat naar zo van die sollicitaties
(Bij ons hebben ze net een ontslagronde gedaan, dus ik weet niet of het nu zo handig is om bij ons te komen solliciteren )

Sugar, klinkt positief zo!! Hopelijk houd je het vol! En broed ze nog even op wat je wil met evt. nw werk. Belangrijkste is dat het goed voelt!

Koosje, tis helemaal niet erg als je een keertje uit je slof schiet. Wellicht is het een idee als je voelt dat het je teveel wordt, je peuter en/of jezelf even een time-out te geven, voordat de emmer overloopt?

Lishe, ook een voor jou! Je hebt veel meegemaakt de laatste tijd, tis helemaal niet raar dat e.e.a. weer moet groeien naar zoals vroeger (betrokkenheid bij bezoekers, bv). Wees niet te hard voor jezelf

Ik ben weer terug van een weekje spa . klinkt goed, he zo? het was een leuke week, gezellig met collega's en zo. maar ik heb mijn mannen wel heel erg gemist
en al die collega;s vragen of ik mijn kind erg mis... (ben de enige met kind, twas een "new hire" week voor de onderste niveaus, dus allemaal starters of max. 3 jr ervaring)
ja, natuurlijk mis ik mn kind. wat denk je zelf?!?!?

ik moest wel ff 2 keer kijken toen ik eil weer zag. vers bij de kapper geweest vorige week herkende ik hem niet meteen (en hij heeft ook een weekje hongerstaking gehouden, dus iets afgevallen...
en ik hield het ook niet droog...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63483640
ik breek maar ff gewoon in met mijn vraag. want ik vraag me af hoe redelijk het nu eigenlijk is, zo drie en een halve maand na de bevalling, om van mij te verlangen dat ik 100% fit ben om volledig en goed mee te werken aan een verhuizing (en iedereen weet hoe dat altijd probleem na probleem is), dan alleen en zorgend voor selene alle dozen (stuk of 160 dacht ik zo 123) uitpakken. ik voel me echt niet fijn en ik vraag me af of dit nu nog van de bevalling is, of iets anders.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 24 november 2008 @ 18:12:33 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63484261
Nee hoor, kan echt nog wel van de bevalling zijn!
Die 10-12 weken verlof na de bevalling, heten niet voor niets 'bevallingsverlof'. Die zijn er echt niet alleen om lekker op je krent van je kind te genieten. Die heb je gewoon nodig voor je herstel ook.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik toen nog wel eens het gevoel had dat de boel van onderen loodzwaar was, en dat zakte dan zo leuk naar m'n benen enzo.

Dus ja, je kan je nog best heel gammel voelen.
pi_63494527
Ik voel me nog steeds gammel..en het lijkt maar niet op te houden. Ik heb een beetje last van het sneeuwbaleffect en ik zou zo graag willen dat het stopt maar ik weet niet hoe!
Saartje
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:28:40 #44
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63495475
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik voel me nog steeds gammel..en het lijkt maar niet op te houden. Ik heb een beetje last van het sneeuwbaleffect en ik zou zo graag willen dat het stopt maar ik weet niet hoe!
Zonnebankje?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63497447
ik vrees dat dat niet afdoende is..het is way meer erg dan wat een zonnebankje op kan lossen. Moet straks de tandarts bellen..m`n kiezen zitten spontaan allemaal los En ik heb een bult in m`n oksel, en een in m`n nek. En nog meer dingen
Saartje
pi_63497499
Maneek, ga je dan ook even langs de HA? Want al die bulten ook, dat klinkt niet goed.
Goed voor jezelf zorgen, niet te lang mee doorlopen!
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:41:48 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63497930
Nou ja Maneki... het klinkt allemaal wel heel raar hoor. Ik krijg er echt een beetje een naar gevoel van in mijn buik.
Als iemand nou maar eens zou vinden wat er aan de hand is.
pi_63498693
Dat klinkt idd niet ok Maneki. Dat soort dingen gaan toch niet zomaar vanzelf
Huisarts bellen en als die het niet weet maar door laten sturen (weer?).
pi_63498753
ik mag morgenochtend meteen terecht bij de tandarts..dat is tenminste iets. En daarna ga ik maar eens opteren voor een full bodyscan ofzo.. alleen al het idee wat het volgende zou kunnen zijn maakt me ziek. Ik zou zo graag m`n oude ikje weer terug willen :-/
Saartje
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:39:40 #50
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_63498821
He verdorie Maneki wat een lichamelijke ellende
pi_63499582
Maneki balen zeg
Veel beterschap in ieder geval!
Bij bulten in nek en liezen denk ik trouwens aan opgezette of ontstoken lymfeklieren. Die worden dan meestal weer veroorzaakt door een infectie of ontsteking elders (bijvoorbeeld bij je kiezen).
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 25 november 2008 @ 11:08:12 #52
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63501080
Getsie Maneki, wat klinkt dat vervelend! Sterkte!
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:13:59 #53
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63501223
Maneki, wat klinkt dat ontzettend rot. Goed dat je morgen meteen naar de tandarts kan, maar even naar alles goed laten kijken lijkt me geen overbodige luxe. Wat rot lijkt het me, om zomaar zo veel klachten te hebben, heel beangstigend inderdaad. Sterkte.
pi_63501355
Maneki wat een ellende allemaal joh Veel beterschap met alles...
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 13:49:23 #55
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63505560
Maneki, wat rot!
Zet eens al je klachten van de afgelopen tijd (twee jaar) op een lijstje (dus ook de dingen waarmee je naar de tandarts gaat) en leg dat je huisarts eens voor. Misschien gaat 'ie het verband zien...

(Mijn hele reeks ontstekingen in de laatste helft van mijn zwangerschap en daarna had achteraf gezien te maken met een en dezelfde streptokok, die ook verantwoordelijk was voor mijn recente oorontsteking. Toen dat duidelijk was kreeg ik eindelijk de juiste medicatie.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_63505735
jeetje Maneki, wat een gedoe allemaal! Sterkte er mee!

Hier gaat het redelijk, met dagelijks oxazepam.
We kijken het nog een weekje aan, en dan weer afspraak bij de HA.
Gelukkig geen aanwijsbare oorzaak te vinden, Sanne doet het prima en ook de rest van het huishouden hier loopt zoals je zou hopen. De grote vraag is dan voor mij waarom ik me in Godsnaam niet happy voel en het niet trek. Voorlopig probeer ik maar te stoppen met verder denken en hou ik het er op dat het zo is. En dat het ook wel weer over zal gaan.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:00:15 #57
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63505888
Maneki, wat ontzettend rot. Behalve dat het vervelend is lijkt het me ook erg beangstigend. Tijd voor een vuist op tafel bij de HA inderdaad. Bah. Sterkte en succes.

Marit, je klinkt goed nuchter, goedzo. Ook jij succes.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:13:38 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63506245
Nou Marit, ik vind je inderdaad nuchter klinken, maar het gaat duidelijk niet oké. Rot, hoor. Ik hoop dat je snel wat meer kleur gaat zien weer!
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:53:54 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63507469
Maneki, wat Macka zegt lijkt me wel een goeie hoor. Even alles nog een keer op een rijtje zetten en laten zien. Wie weet is de puzzel idd duidelijker met alles bij elkaar ipv steeds maar een dingetje.
Ik moest trouwens ook aan lymfeklieren en ontstekingen denken toen ik van je bulten las.

Marit, wat jammer dat je je niet goed voelt... Hopelijk gaat het snel een beetje beter.

Ik heb even heel erg veel last van sentimenten. Ik denk ook dat ik daarom zo hard aan het rammelen ben voor een 2e kindje.
Als ik dan dingen lees in Z&G over Diaan die net met verlof gaat, of Reinhilde die naar de VK moet een dag voor d'r uitgerekende datum dan zie ik zo mezelf weer terug vorig jaar.
Knisperende kou en ik naar de VK, en toen door naar het ziekenhuis voor een ctg. Daar in m'n uppie in die kamer liggen, in de schemering, naar het treintje luisteren. Alleen ik en mijn buik. Heerlijk!
Nou, en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik vond het zo bijzonder en zou het zo graag nog eens meemaken.

Ik vraag me alleen af of het ooit nog weg gaat. Of ik ooit 'tevreden' ben zeg maar, of dat ik steeds maar zo sentimenteel blijf en nog een zal willen.
Dat lijkt me wel gek hoor. Ik ben blij dat F. zo ver is dat hij gelukkig nog wel een 2e kindje wil, want hoeveel ik ook genoten heb, ik wil het graag nog een keer doen om het nog een keertje extra goed in mijn geheugen te willen prenten...
pi_63507563
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vond het zo bijzonder en zou het zo graag nog eens meemaken.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
want hoeveel ik ook genoten heb, ik wil het graag nog een keer doen om het nog een keertje extra goed in mijn geheugen te willen prenten...
Dat dus, ik vond het ook zo ontzettend bijzonder en heb er echt van genoten en wil het graag nog eens meemaken
pi_63508612
Ikzelf heb dat ook en de laatste tijd heel veel.
Wil het nog een keer meemaken en ook na de bevalling zo'n klein babytje vasthouden

Misschien is het normaal omdat Maarten straks 1 jaar is en je denk toch steeds meer terug hoe het een jaar geleden was.
En de tijd gaat zo snel het 1ste jaar!

Ik kan soms ook zo emotioneel ervan worden

Maar of we voor een 2de gaan is nog niet zeker maar er bestaat wel een kans. We zien wel
Eerst genieten van alleen Maarten en we moeten een ander huis en dan zien we wel verder.
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:41:41 #62
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63508733
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:13 schreef Sugar het volgende:
Nou Marit, ik vind je inderdaad nuchter klinken, maar het gaat duidelijk niet oké. Rot, hoor. Ik hoop dat je snel wat meer kleur gaat zien weer!
Ik bedoelde ook niet oke eigenlijk. Ik weet verder te weinig daarover om er iets zinnigs bij te zeggen, vandaag mijn onzinvolle post. Ik bedoel gewoon: zet m op marit, goed dat je bij de HA gaat praten.
pi_63509084
BE ik herken mezelf altijd zo in jouw verhalen Maar dan met een paar jaar vertraging ofzo natuurlijk

Ik ben ook bang geweest dat ik nooit tevreden zou zijn (ik heb vaak gedacht dat ik een paar generaties te laat ben geboren, mn beide oma's hadden meer dan 10 kinderen, geweldig!!! Ok, misschien niet in deze tijd, maar het idee wel ). Maar nu nummer 2 er alweer een jaartje is, merk ik dat het gerammel toch wel heel duidelijk is afgenomen.
Natuurlijk lijkt het me bijzonder om nog eens zwanger te zijn en het liefst dan ook gewoon een keertje totaal zonder zorgen en gedoe want dat heb ik nog niet echt meegemaakt.
Maar eigenlijk vind ik m'n gezinnetje zoals het nu is wel mooi En ben ik wel een beetje klaar met de gebroken nachten (die we helaas nog steeds hebben) en het gesjouw met verzorgingstas/bugaboo/kind/etc. Dus ik heb op het moment geen behoefte aan een 3e. Die er overigens ook niet zou komen als ik er wel behoefte aan had, want manlief ziet dat absoluut niet zitten

Wie weet denk ik er over een paar jaar toch weer anders over, maar voor nu is het goed.

Maar wat goed dat F inmiddels zover is dat hij ook wel een 2e wil
pi_63509203
NB hou er wel rekening mee dat je bij een nummer 2 iets minder tijd hebt om helemaal uitgebreid van alles te genieten. Bij nummer 1 heb je alle tijd van de wereld voor je wondertje. Bij nummer 2 is het vaker 'verhip, kan ze dat nu ook al?'
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:02:02 #65
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63509394
O, BE, wat herkenbaar. En net toen het punt kwam dat we klaar waren, dat ik dus echt uitgerammeld was, piste ik die 2 streepjes. Nu is het gerammel en getwijfel weer in alle hevigheid terug.
En Piglet, misschien kunnen we een trend setten? Oud hollandsch is weer helemaal hip.
pi_63509645
Ik zag gisteren nog wel een gezin van 12 voorbij komen op tv, dus misschien is het inderdaad wel weer hip aan het worden

Maar ik geloof dat ik pas weer ga rammelen als ik voor langere tijd voldoende slaap krijg Al lijkt het me nog steeds wel heel gaaf om een groot gezin te hebben. Niet meteen de eerste (tropen)jaren, maar later als ze allemaal wat groter zijn
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:10:59 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63509686
Ja, Lishe, in jouw geval lijkt me dat helemaal moeilijk. Krijg je zomaar een kadootje in je schoot geworpen (waar ik volgens mij echt ook van door het dolle zou zijn) en dan gaat het toch niet door.
Ik heb het een tijd terug ook aan Tan gevraagd (per PM) en die had er net toevallig een blogje over geschreven, want het is natuurlijk een vreselijke vraag omdat je zwangerschappen en kindjes niet kan vervangen, maar ikzelf zou, zoals ik er nu tegenaan kijk, wrsch toch niet meer te houden zijn en alsnog dolgraag een nieuwe zwangerschap en kindje willen.
Het lijkt me zo moeilijk om afscheid te nemen van die hoop en dat vooruitzicht dat je had.

Ben trouwens wel blij dat mijn gedoe herkenbaar is voor jullie. Ben ik niet de enige die zich soms echt zo'n losgeslagen iets voelt. Het zakt wel weer weg, maar op dit moment is het zo sterk eventjes.
Het feit dat we maar wat aanrommelen met anti-conceptie helpt natuurlijk ook absoluut niet mee.

piglet, over dat eraan toe zijn van F., laatst hadden we een ehm... 'discussie' over iets anders en toen zei hij 'ik had me er net bij neergelegd dat er een tweede kindje zou komen en nu weer dit...' De stoom kwam uit m'n oren! 'Hoezo 'erbij neergelegd'!?!?!?! Je bedoelt 'eraan gewend' neem ik aan?'.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:16:19 #68
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63509882
Haha, die F. het is ook nogal een opgave he?

Zo zie ik het in ons geval niet hoor BE, een vervanging van. Maar wel het laatste deel van je tekst, dat kadootje wat afgepakt is. We hebben voor onszelf besloten het even te laten rusten. Lief durft niet. Nu tenminste niet, hij heeft 2 gezonde dochters en voor hem was 'de klap'vooral: "wat als Lishe er niet meer zou zijn." Hij word al naar als hij over een 3e denkt. Maar afsluiten willen we het nog helemaal niet, dus wie weet, ooit.
Een broertje! Zo'n kleine dreutelkont die Luuk en Leen het leven zuur maakt, door al hun knutsels te verprutsen en rose stom te vinden. I hou nu al van 'm.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:18:50 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63509966
Oh ja, dat is iets waar ik niet bij stil sta, dat het natuurlijk voor jou ook gewoon heel gevaarlijk is geweest...
Dat herken ik wel van vrienden van ons. Die zijn toen met 28 weken hun kindje verloren en met mijn vriendin is het echt heel slecht gegaan, en boven het verdriet om hun kindje heeft die vriend van ons nu nog steeds moeite met hoe ziek zij geweest is toen. Ze hebben inmiddels nog wel een kindje gekregen, maar dat was wel een overwinning van die angst toen zeg maar.

pi_63512889
en op het gevaar af dat ik weer heel wat losmaakt wil ik toch even een update doen mbt de schoonfamilie. ik heb namelijk besloten niet meer zo 'meegaand' te zijn, en te accepteren dat er dan maar ruzie van komt.

de dag dat we naar het tijdelijke huisje zouden gaan (en dus druk aan het inpakken en regelen waren) had schoonma besloten dat die avond dan een goede tijd was om eens lekker rustig uitgebreid op de koffie te komen. ze belde, ik zei 4 x 'nee' tot ik uiteindelijk wanhopig "als het dan moet vooruit dan maar" zei (inmiddels duurde het gezeur namelijk ook al een dik half uur, ik voorzag meer van hetzelfde). sangdrax maakte heel handig dattie wegkwam naar de buren, en uiteraard ging ze niet op tijd weg zoals beloofd.

tijdens het verhuizen werd er trouw elke dag minstens eenmaal (sommigen vonden dat niet genoeg) gebeld zodat we elke dag een uur of 2 kwijt waren aan telefoneren. telefoon uitzetten ging niet omdat we voor elkaar bereikbaar moesten blijven. telefoon wegdrukken heb ik geprobeerd, hielp niet. ze wilden allemaal al direct langskomen, terwijl de dozen nog in de woonkamer staan (het verhuisbedrijf zou uitpakken, maar heeft dat niet gedaan want dat leek hen niet handig) uiteraard niet tegelijk, want ze zijn ten slotte gescheiden en iedereen heeft een pesthekel aan elkaar. dus dan zouden we de komende 4 weekenden volzitten. terwijl sangdrax gewoon moet werken.

we hadden de 30ste eigenlijk een familiefeest van mijn kant, maar die kwam wegens omstandigheden te vervallen dus hadden mijn ouders het idee om hiernaartoe te komen om te helpen met poetsen (uiteraard werkte de woningbouw ook niet mee met als resultaat dat we vrijdagochtend om half 9 de sleutels kregen en om 9 uur het verhuisbededrijf hier stond met onze spulletjes), en dat sangdrax en ik er dan eventjes samen een paar uurtjes tussenuit kunnen naar de sauna hier in de buurt.

nja, sangdrax vond dat oneerlijk tov zijn ouders (dat zat me om te beginnen al dwars, want ik vind het niet aan ons om mee te werken aan dat jaloerse gezeik van sommigen) dus had ik zoiets van "dan nodig je jouw ouders toch ook uit". en nu hebben we het helemaal gedaan, want het is onbeschoft van ons om mensen uit te nodigen en dan zelf weg te gaan.

ik heb het gehad met die lui, ze zijn stapelgek. sure, het is wellicht wat vreemd dat we dan zelf een paar uurtjes weg zijn. maar mijn god! we bikkelen al wekenlang zo hard door. wij allebei. wat ben je dan voor persoon dat je mensen eventjes een paar uurtjes ontspanning misgunt. wat ben je nu voor persoon als je zo jaloers bent! we kunnen het toch niet goed doen, en ik ben dus mooi echt niet bereid om de komende weken elk weekend op te offeren aan proper gastvrouwschap terwijl alles nog niet eens uitgepakt is. ze zijn uitgenodigd, ze willen niet. pech dan.

ps: sangdrax probeert heus zelf om zn familie in toom te houden, dat resulteert er alleen maar in dat ze dan achter zn rug om mij bellen en proberen mij te bewerken. ik quote: "ja, ik wil niet zeuren hoor, maar sangdrax moet niet beginnen aan een autorit van 3 uur zonder dutje, maar hij wil niet, kan je tegen hem zeggen dat hij dat moet doen" (en dat dan keer 3 (als in: 3 x over bellen). eindigend met mijn "schoonma, sangdrax is daar en ik ben hier, het is mijn probleem niet")

nja, ruzie dus. want ik heb het ermee gehad. ze zijn onredelijk, ze doen naar. jammer dan. hebbie het aan jezelf te danken en alles. en nu zijn we er klaar mee. we hebben genoeg aan ons hoofd zonder dit gezeik.
pi_63512955
Goeie tip Macka, dat ga ik zeker doen!
Saartje
pi_63516140
ik lijk misschien nuchter, omdat ik niet al te emotioneel durf te schrijven zoals in mijn laatste posts, was/ben bang voor erg negatieve reakties op iets wat ik wél echt zo voel.
Ik wilde hier al eerder weer mijn verhaal kwijt en dat weerhield me. Nu tóch, omdat het inmiddels steeds moeilijker gaat en ik wel wat virtuele steun kan gebruiken.
Ik hoop maar dat er over emoties niet weer getwist gaat worden
pi_63517328
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:38 schreef marit1978 het volgende:
ik lijk misschien nuchter, omdat ik niet al te emotioneel durf te schrijven zoals in mijn laatste posts, was/ben bang voor erg negatieve reakties op iets wat ik wél echt zo voel.
Ik wilde hier al eerder weer mijn verhaal kwijt en dat weerhield me. Nu tóch, omdat het inmiddels steeds moeilijker gaat en ik wel wat virtuele steun kan gebruiken.
Waarom zou je dan negatieve reacties krijgen joh? Het gaat gewoon niet lekker in je gevoel, daar kan jij niks aan doen en mensen om je heen ook niet, das alleen maar onwijs balen voor alle partijen en met name voor jou!
En denken dat het 'echt wel een keer over gaat' is niet altijd simpel en ook al geloof je dat wel, dan nog biedt het nú geen oplossing.
Dikke kus dus!

@simmu: ik lees in jouw verhaal dat je eigenlijk liever niet wilt helpen met je eigen verhuizing (lichamelijk gezien) dat lijkt me echt héél terecht als je het niet aankunt!
Ik lees ook dat je familie héél betrokken is en meeleeft en jij hier van baalt. Wederzijds onbegrip dus.
Dat ze dan komen helpen omdat jij het niet kan.
en dat jij geen koffie voor ze zet, maar lekker naar de sauna gaat terwijl er 2 paar ouders aan het werk zijn in jóuw huis (en ja, dat vind ik óók onbeschoft!) Als het allemaal zo moeizaam loopt kan je misschien beter een maandje wachten met naar de sauna gaan!

Of ben ik nu zo raar?
pi_63517371
Marit, het is ook moeilijk om iets wat zo kwetsbaar is op een zo'n groot forum in het openbaar te gooien. Alles wat dan negatief gezegd wordt, komt des te harder binnen.

Sterkte en ik hoop dat het gauw beter met je gaat
Variety is the spice of life
  Jubileum moderator dinsdag 25 november 2008 @ 20:25:13 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63517720
Marit wat moeilijk voor je. Dagelijks oxazepam zal ongetwijfeld wel helpen om de dag door te komen,maar lost op zich het probleem niet op denk ik? Heb je al over maatschappelijk werk/therapie gedacht? Mogelijk heb je daar meer aan dan een wekelijks gesprekje met de huisarts. Heel veel sterkte

Maneki ik vind die tip van Macka om alles eens op een rijtje te zetten wel een hele slimme. Er gebeurd zoveel bij jou, steeds meer, en wie weet is er een gemene deler in de vorm van een bacterie o.i.d.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:25:17 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63517722
Maneki, dat klinkt inderdaad niet fijn allemaal! Alvast succes bij de tandarts morgen!

Marit, jij ook sterkte! Wat ontzettend jammer dat je niet meer kunt genieten nu.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63518005
freecell: mijn ouders boden het aan om dan te komen juist zodat we even weg konden, en we wilden sangdrax zijn ouders er niet 'buiten' houden omdat ze altijd zo jaloers doen. ik zou dankbaar zijn als ze hier zouden willen helpen, maar dat willen ze niet. het zijn mijn ouders die met een busje extra spulletjes kwamen brengen van mijn oma die net naar een verzorgingstehuis gegaan is (de andere oma was tijdens de zwangerschap gestorven). met 5 uur rijden bleven mijn vader en broer een uur om spullen uit te laden, en nu doet jd's familie naar daarover: 'hun zijn al geweest'. het enige wat sangdrax zn ouders doen is bellen en zeuren. ik voel me gewoon zwaar rot omdat wij altijd maar voor het blok gezet worden, en altijd maar alles naar hun believen aan moeten passen. ik vond het juist zo lief van mijn ouders, en nu zouden we dat aanbod maar niet moeten accepteren omdat schoonfamilie het niet netjes vind? ik had ook gewoon niks kunnen zeggen, en volgende keer zal ik ook zeker niks zeggen. jammer dan. soms maak je het er gewoon zelf naar. eerlijk gezegd is dit alles voor mij nog een stuk makkelijker dan voor sangdrax. is er geen subforum voor papa's die het moeilijk hebben met hele erge en hele plotselinge bemoeizucht?
pi_63518149
Dat jouw ouders het zelf aanboden maakt het al een héél ander verhaal
Moet je je eigen verhaal nu eens lezen met het idee dat jullie jouw ouders ook hebben gevraagd om te komen helpen Snap je wrs mijn opgetrokken wenkbrauwen wel.

Als ze het hebben aangeboden en jullie kunnen het gebruiken: vooral gaan!

Helpt het ook als je probeert te bedenken dat Sandrax familie het waarschijnlijk oprecht goed bedoeld allemaal?
Al snap ik ook wel dat je er goed bedoeld of niet, tóch wel simpel van wordt! alleen misschien haalt het de scherpe randjes er af?
pi_63518164
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:38 schreef marit1978 het volgende:
over emotie valt niet te twisten, ongeacht hoe sommigen dat toch proberen

soms zijn reacties op internet niet mals, maar het kan toch zinvol zijn om iig je verhaal te doen hoor. het kan een uitlaatklep zijn om boos te zijn op stomme mutsen op internet die je toch niet kent
en soms doet het dan allemaal nog extra zeer omdat je niet begrepen wordt. maar het helpt iig altijd wel om onder woorden te voelen wat je voelt. misschien via pm anders? met iemand die je wel vertrouwt? je moet het wel uiten hoor, je zit er iig duidelijk mee!
pi_63518390
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:37 schreef freecell het volgende:
Dat jouw ouders het zelf aanboden maakt het al een héél ander verhaal
Moet je je eigen verhaal nu eens lezen met het idee dat jullie jouw ouders ook hebben gevraagd om te komen helpen Snap je wrs mijn opgetrokken wenkbrauwen wel.

Als ze het hebben aangeboden en jullie kunnen het gebruiken: vooral gaan!

Helpt het ook als je probeert te bedenken dat Sandrax familie het waarschijnlijk oprecht goed bedoeld allemaal?
Al snap ik ook wel dat je er goed bedoeld of niet, tóch wel simpel van wordt! alleen misschien haalt het de scherpe randjes er af?
nou, inmiddels leidt het tot geruzie tussen sangdrax en mij. want die probeert wanhopig de lieve vrede te bewaren. die telt de bezoekjes van iedereen en komt al dan niet tot de conclusie dat die-en-die aan de beurt zijn omdat het anders niet eerlijk is (en tot een boos telefoontje leidt)

ik ben heus bereid tot het accepteren dat andere mensen nu eenmaal andere gewoonten hebben, ik schipper al van voor selene's geboorte af, maar nu gaat het me te ver. ik heb dus sangdrax gezegd dat ik dit gedoe niet langer accepteer. ik wijs dagen aan waarop bezoek welkom is, en daar heeft iedereen (mijn ouders incluus!) het maar mee te doen. onze eerste verantwoordelijkheid ligt bij ons eigen gezin, en daarvoor dient ook ons huis in orde te zijn. dus iedereen moet dan maar of helpen, of wachten tot we klaar zijn. en 5 vrije uurtjes op 3 weken vind ik ook niet onredelijk.
pi_63518773
Oh lieve Marit! Wat naar dat je je (weer) zo voelt. Juist dat waar je zo bang voor was. Ik vind het heel rot voor je. Veel sterkte en ik hoop dat je voldoende steun in je omgeving hebt.

Maneki, jeetje zeg.

Simmu, duidelijk zijn!! Niet na 4x 'nee' zeggen toch een 'ja' ervan maken om er maar vanaf te zijn, niet uren aan de telefoon blijven, maar zeggen dat je het druk hebt en dus weer snel ophangt. En al helemaal niet zoals je man doet, bezoekjes tellen en afwegen. Kom zeg! Je doet toch niet mee aan die poppenkast? Blijf bij jezelf. net wat je zegt, eerst jullie gezin, daarna is er plaats (of niet...) voor de rest. Succes en sterkte! Hopelijk komen jullie ook nog aan genieten (en elkaar) toe.
pi_63522676
Maneki, ik kan de anderen alleen maar bijtreden i.v.m. dat lijstje. Heel veel beterschap.

Marit, ik vind zeker dat je hier je gevoelens wel mag posten, maar ik begrijp heel erg goed dat de (soms hevige) reacties hier het juist extra-pijnljik kunnen maken ipv dat ze je troosten.

Simmu, ik opper maar iets, maar kan het niet dat jij al tov van je schoonfamilie op de toppen van je tenen loopt en echt heel weinig van hen kan hebben? Terecht hoor, want ik vind zeker dat ze jou en jouw gevoelens veel meer moeten respecteren, maar, ... hoe moet ik het zeggen? Ik heb/had hetzelfde bij mijn schoonmoeder: ze heeft ook een paar dingen gedaan/gezegd die echt niet door de beugel konden en daardoor heb ik me een tijd heel erg negatief naar haar opgesteld en interpreteerde alles wat ze deed ook slecht.
pi_63522996
Marit, wat lastig zo. En soms weet je niet waarom je je slecht voelt. Dat is het gewoon zo, zonder echte oorzaak. Als ik iets kan doen, mag je altijd pm'en.

Het zit je wel ontzettend tegen steeds Maneki. Wat Macka zegt klinkt wel slim.
*OUD heilige*
pi_63529122
och, op het moment kan ik weinig hebben van wie dan ook. ben gewoon doodop. selene heeft gister prik gehad, dus we blijven vandaag lekker veel saampjes boven in het grote bed en laten de boel eventjes de boel terwijl we pap drinken (bambix voor mama, rijstebloem voor selene). dit alles in opdracht van sangdrax omdat ik zowat niks binnen kan houden.
pi_63535347

[ Bericht 100% gewijzigd door texelonia op 28-11-2008 09:09:45 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63535412
euh..het is toch jullie kind en jullie kunnen dat toch het beste vieren wanneer het jullie uitkomt? dan komt ze toch op een andere dag, hebben ze nog exclusievere aandacht ook!
Saartje
pi_63535858
Hoe was het maneki?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63536678
Even hier reageren op het onderwerp dat in het kleuter topic ter sprake kwam.

Ik ben wel een thuis zit moeder. Ik werk wel. 2 Ochtenden in de week. Maar dat is op de dagen dat Mikael bij zijn vader is. En ik vind het heerlijk thuis. Helemaal straks als Mikael naar school zou gaan. Als hij dan op school is kan ik lekker in huis bezig en als ie thuis komt samen thee drinken en koekje eten En daarna leuke dingen doen. En niet in mijn achterhoofd hebben wat ik allemaal nog in huis zou moeten doen.
Nu kan dat gelukkig ook. Mikael lekker aan het slapen doe ik snel paar dingen in huis en als ie wakker is is alle (bijna alle) tijd voor hem.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63536720
Fijn hoor MeNicole. Als jij je daar goed bij voelt, prima toch?
pi_63544044
Ik heb niet meegevolgd in het kleutertopic, maar als je thuismama bent en je daar goed bij voelt (zoals Ticootje zegt), dan is dat toch prima? Sommige mensen vinden het geweldig, terwijl anderen gillend gek zouden worden. Maar dat maakt het juist leuk, dat iedereen anders is. Als je maar lekker in je vel zit en blij bent met wat je (niet) doet .
pi_63545166
He Maneki, dat klinkt allemaal echt niet fijn Ik heb geen adviezen helaas..maar laat het inderdaad allemaal goed nakijken!

Marit, heftig! Ik hoop dat je jezelf snel terugvindt

BE, wat klink je heerlijk rammelig Ik kan me het goed voorstellen hoor, dat sentimenteel voelen in deze tijd van het jaar!

Lishe Kan me zo indenken dat het nu niet zo af te sluiten is...de wens voor nog 1..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 november 2008 @ 20:46:01 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63545970
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:58 schreef Moonah het volgende:
Oh lieve Marit! Wat naar dat je je (weer) zo voelt. Juist dat waar je zo bang voor was. Ik vind het heel rot voor je. Veel sterkte en ik hoop dat je voldoende steun in je omgeving hebt.

Maneki, jeetje zeg.

Simmu, duidelijk zijn!! Niet na 4x 'nee' zeggen toch een 'ja' ervan maken om er maar vanaf te zijn, niet uren aan de telefoon blijven, maar zeggen dat je het druk hebt en dus weer snel ophangt. En al helemaal niet zoals je man doet, bezoekjes tellen en afwegen. Kom zeg! Je doet toch niet mee aan die poppenkast? Blijf bij jezelf. net wat je zegt, eerst jullie gezin, daarna is er plaats (of niet...) voor de rest. Succes en sterkte! Hopelijk komen jullie ook nog aan genieten (en elkaar) toe.
Je zult merken dat die tip straks als Selene groter is, ook heel toepasselijk is. Consequent zijn en blijven, nee is nee... Succes ermee.

Marit
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63545975
MeNecole, heerlijk toch dat je kunt doen waar je fijn bij voelt !?

Ik zelf kijk uit naar het weer gaan werken (niet fulltime hoor)
zodat ik weer wat regelmaat heb, en dingen heb om me in mijn hoofd aan vast te houden en naar uit te kunnen kijken. Dat hielp me bij ilse enorm, nu vast ook weer.
pi_63546318
Maniki, hoe was het?

Marit dikke en goed dat je meteen aan de bel getrokken hebt.

Simmu: bijf bij jezelf en zorg dat je met Sangdrax op 1 lijn blijft zitten.
pi_63548723
M`n verstandkiezen moeten er uit, die blijken de grote boosdoeners te zijn. Ik durf alleen echt niet. En dan is het geen kwestie van mp3speler op en verstand op nul, maar echt onredelijke, hysterische paniek. Ik zou het dus net zo lief gewoon zo laten en van nu af aan alleen nog met een zere mond rondlopen
Saartje
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 november 2008 @ 22:04:06 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63548804
Maneki, als je er echt zo bang voor bent, dan kan het ook onder narcose. Vriendin van mij was ook panisch, heeft het zo opgelost...
pi_63550247
Ik ga er ook alles aan doen om onder narcose te gaan inderdaad. Dat is de enige optie wat mij betreft. Had al zitten zoeken, kan desnoods in een privekliniek terecht. Kost me wel 200 maar ik zou dat er wel voor over hebben.
Saartje
pi_63550255
Bij mij zijn ze er ook onder narcose uitgegaan.
Ik kon kiezen: 2 keer met locale verdoving (een keer aan de ene kant en een keer aan de andere) of onmiddellijk allemaal onder narcose. Narcose alsjeblieeeeeeef! En dat is allemaal goed gegaan .
pi_63551316
Maneki... als locale verdoving geen optie is
snel gaan regelen voor algeheel dus! Dan maar 200euro hoor als het moet, niet dan?
Daar is geen verdere paniek voor nodig !
  donderdag 27 november 2008 @ 07:25:30 #100
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63556188
Maneki, wat geeft de paniek bij jou? Ik was (en ben) erg angstig voor de spuiten van de verdoving. Ik raak niet in blinde paniek, maar zal wel eerst de arm wegduwen een keer of drie, toen mijn verstandskiezen eruit moesten (kaakchirurg ivm dwarsligging) waren er wat extra mensen aanwezig die euh, assisteerden met de spuiten.
Wat ik wil zeggen is eigenlijk dat het daarna erg meeviel, zowel de ingreep als het herstel.

Maar nu ik lees over narcose, snap ik heel goed dat je dat overweegt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63556228
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga er ook alles aan doen om onder narcose te gaan inderdaad. Dat is de enige optie wat mij betreft. Had al zitten zoeken, kan desnoods in een privekliniek terecht. Kost me wel 200 maar ik zou dat er wel voor over hebben.
Ik kan me je angst zo goed voorstellen!

Als je het via de kaakchirurg kan laten doen is narcose in een ziekenhuis nog wel eens mogelijk. Verder idd bij die kliniek (in het zuiden toch?) daar kan het altijd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63559773
Ik ga vanmiddag eerst eens bellen voor een afspraak met de kaakchirurg, eens horen wat daar de mogelijkheden zijn. blegh ik baal er van dat ik er zo om panieker, maar verder ben ik nergens echt bang voor dus voor dit mag het best, vind ik zelf.
Saartje
pi_63559817
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga vanmiddag eerst eens bellen voor een afspraak met de kaakchirurg, eens horen wat daar de mogelijkheden zijn. blegh ik baal er van dat ik er zo om panieker, maar verder ben ik nergens echt bang voor dus voor dit mag het best, vind ik zelf.
Je hoeft je er iig niet voor te schamen Er zijn zoveel mensen die in paniek schieten bij de tandarts!
pi_63560024
M. is vorige week nog naar de kaakchirurg geweest. Volgens mij is het hem allemaal best meegevallen. Wel had hij een mooie dikke wang.
  donderdag 27 november 2008 @ 11:02:56 #105
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63560198
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben ook panisch voor dat soort dingen , bahbah. Vervelend voor je zeg .
pi_63560312
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Je hoeft je er iig niet voor te schamen Er zijn zoveel mensen die in paniek schieten bij de tandarts!
ik meld me ik ben tijdens de zwangerschap niet geweest omdat ik niet durf zonder verdoving. hou er wel rekening mee dat narcose ook risico's heeft. en eerlijk waar: ik vond de kaakchirurg onwijs meevallen. het enige waar je zelf op moet letten is dat ze pas beginnen als de verdoving goed werkt, en dat kunnen ze prima testen. ik voelde er echt niks van, en nadien viel ook reuze mee. naar ik begrepen heb is het naar als de tandarts het zelf doet. sterkte iig!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 27 november 2008 @ 11:49:00 #107
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63561416
Je bent echt niet de enige hoor Maneki! Ik heb ook echt hyperventilerend bij de tandarts gelegen en heb een tijdje zelfs valium geslikt als ik heen moest

Inmiddels ben ik er wel een beetje overheen....hoewel ik nu alweer 2 jaar niet ben geweest geloof ik

Ik ben overigens vooral bang voor de naalden. Dus narcose is voor mij helemaaaaaal geen optie, want dan moet je een infuus! En infusen zijn echt mijn ergste nachtmerrie. Ik kan er al bij een ander niet naar kijken..brrr
pi_63561520
Maneki, niks om je over te schamen hoor!
Die 200 euro is het 't wel waard.
Betaalt je zorgverzekering geen stuk? Ik geloof dat mijn ouders er toenertijds bijna niets zelf van moeten betalen hebben (met hospitalisatieverzekering) omdat het medisch noodzakelijk was.
pi_63561571
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:49 schreef Yoni het volgende:
Ik ben overigens vooral bang voor de naalden. Dus narcose is voor mij helemaaaaaal geen optie, want dan moet je een infuus! En infusen zijn echt mijn ergste nachtmerrie. Ik kan er al bij een ander niet naar kijken..brrr
Bah infusen, mag ik ook niet meer aan dénken!
Tijdens mijn bevalling probeerde een of andere klungelige studente er eentje in mijn linkerhand te rammen wat flink veel pijn deed en niet lukte. Daarna heef de "echte" verpleegster het maar over gedaan in mijn andere hand, wat ook niet zonder slag of stoot verliep. Gevolg: nog 'n weekje of 2 na de bevalling met aderontstekingen gelopen. Verdomd pijnlijk. Bad memories... Misschien daarom dat ik mijn hele bevallingsverhaal maar niet post .
pi_63588502
Hmmm, ik begin me nu echt oermoeder te voelen, ben nu bezig met de was, op de hand te wassen

De verbouwing vordert hier barslecht, ze hebben wel de boel vorige week gesloopt, en ze hebben wat leidingen aangelegt en een muur die ze iets teveel gesloopt hebben hebben ze gister weer hersteld, maar vorige week vrijdag had de stukadoor al moeten komen volgens het opgegeven werkschema, ik heb hem nog niet gezien
Gister al wat assertiviteit getoond en naar de aannemer gestapt; die is weer met de opzichter langsgeweest om de situatie op te nemen. Omdat we met een baby zitten was de opzichter op het hart gedrukt extra voorzichtig met onze situatie om te gaan.
Vandaag zouden ze er weer flink de schouders onder zetten.
Nu zie ik overal werklui rondlopen en hoor ik genoeg geklus, aan de overkant, bij de naaste buren, maar hier nog niemand gezien vandaag.
Zo maar weer eens m'n neus laten zien bij de opzichter.
1 voordeel, ik heb gister weer eens een uurtje extra kunnen slapen, en Amber ook. Amber haar dagslaapjes vallen ook een beetje in het niet, terwijl thuis de enige plek is waar ze wel lekker kan slapen overdag.
Maar eens vragen of ik minimaal de wasmachine aan kan sluiten op zolder van het weekend, kan ik weer wat normaal wegwassen

Als alles volgens schema verliep had ik vandaag m'n keuken, badkamer en wc weer grotendeels terug gehad, maar dat gebeurd denk nu op z'n vroegst volgende week vrijdag.

Ik ben overigens niet bang voor de tandarts, maar, eigenlijk toch ook een beetje wel, althans, verdovingen werken bij mij niet, ook de kaakchirurg heeft veelvuldig lopen spuiten en werkte het niet, en die prikken zelf vind ik al een zeer vreselijk iets Het liefst zou ik dan onder narcose ook gaan. Ik kan redelijk pijn verdragen, maar het is nou net geen hobby van me
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63590862
Ik ben zo bang voor de tandarts
Succes en sterkte Maneki!!

Heb de hele tijd al zin in janken!! Tis nog niet gebeurd maar de drang is er wel
Als ik eraan denk dat op een dag mijn mannetje naar school zal gaan en dat ik hem heel wat uur per dag niet zie kan ik al janken.
Als ik eraan denk dat hij nu zo tevreden op bed ligt na gisteren (paniek om niets maar toch niet willen slapen en hard huilen tot half 11 's avonds) kan ik wel janken van blijdschap.
Denken aan hem kan ik al janken omdat ik zo blij met hem ben! (ok ook Maarten is soms strontvervelend )
Hem in bed zien liggen en ik zie hoe groot hij al is.
Hem samen met z'n papa zie spelen enz!!

Is dit normaal als je kind bijna 1 word dat je dan zo'n emotioneel wrak word???
Of ben ik gewoon in een rare bui de laatste tijd?
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:59:54 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63591049
*wrak meldt...

Janken als op kijkt van je boek en je je kind luid brabbelend zijn sokjes uit ziet trekken aan de andere kant van de kamer.
Vol schieten als je hem ziet genieten van een boterhammetje met worst.
Etc. etc.

Of het normaal is weet ik niet, maar jebent iigniet alleen.
pi_63591129
Emotioneel wrak meldt zich
En van de tandarts ben ik mega-bang.
Variety is the spice of life
pi_63592681
Dat emotioneel wrak-zijn blijft
Sara
Merel
Ukje
pi_63592790
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:59 schreef Fuente het volgende:
Dat emotioneel wrak-zijn blijft
nee
Ik heb het vooral als TARA met Leander aan het spelen of aankleden is.
Hoor je opeens licht-vermanend uit de babykamer: "neehee, je mag het aankleedkussen niet onder plassen!"
Dan schiet ik óf in de lach óf vol
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:23:08 #116
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63593314
3 jaar is Tobias en inmiddels ben ik nu 3 jaar een emotioneel wrak... Ik heb niet de indruk dat het minder wordt Toen ik zwanger was, was ik emotioneel een stuk stabieler dan nu!

Llewella dat gaat een aardig tijdje duren zeg die verbouwing. Sterkte (meer zinnigs weet ik er niet op te zeggen, sorry.).
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63593316
Dat had ik vorige week toen ik met Morris in Carré zat bij de sinterklaasvoorstelling. Kleutertje bij mij op schoot met rode wangen en oren en ik met natte ogen
pi_63593505
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:03 schreef freecell het volgende:

[..]

nee
Ik heb het vooral als TARA met Leander aan het spelen of aankleden is.
Hoor je opeens licht-vermanend uit de babykamer: "neehee, je mag het aankleedkussen niet onder plassen!"
Dan schiet ik óf in de lach óf vol
Wacht maar tot je deze uitspraken van je koter krijgt:

Ik vind jou helemaal lief
Jij bent mijn lievie
Ikkuh houvanjou
Ik ben al helumaal gloot hoor!

Ik schiet elke keer vol bij een uitspraak, knuffel, nieuw iets van haar
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:32:41 #119
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63593564
Als je driejarige aanbied om een meneer in een scootmobiel te helpen de boodschappen op de lopende band te leggen....
Aan mijn oma vraagt of ze een glaasje water wil hebben als ze is gevallen met een 'Gaat het grootje?' en een súperserieus gezicht...
Als je je doosje krentjes deelt met je mama en papa...
Als je hem een beker limonade geeft en hij zegt 'Dankjewel hoor! Dat vind ik lekker.' zonder dat je daarom vroeg...
Of als hij vol smaak zijn bord leeg zit te eten en daarma de groente van jouw bord af komt 'pikken' 'want ik vind het zoooooo jekker mama!' ....
'Mama, kom je met me spelen? Ja? Daar? Mag wel! Zal ik een krukje voor je pakken? Het mág wel, écht!'
'Mama kom je even? Ik wil even met jou knuffelen '
Halloooooo mama!!!! Ik heb jou zoooooooooooo gemist!! (Ik ga jou platknuffelen!!)

dan schiet ik vol....
En elke dag zijn er weer nieuwe dingen om van vol te schieten
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63594124

Heerlijk al die verhalen

Delen zit er nog niet echt in bij Maarten. Je doet je mond wagenwijd open nadat je zegt "voor mama?"en hij lacht heel lief naar je terwijl hij ondertussen een druif oid zelf opeet
1 keer heeft papa eraan mogen likken....stopte de druif in papa's mond en haalde hem er meteen weer uit om hem in zijn eigen mond te stoppen

Ik zal mij er maar bij neer leggen dat dit emotioneel gedoe blijft
(ik geniet er zo erg van!! en er zijn min momenten dat het zwaar is maar ik vind het zo mooi om allemaal mee te maken )
pi_63594210
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:23 schreef Saffier het volgende:

Llewella dat gaat een aardig tijdje duren zeg die verbouwing. Sterkte (meer zinnigs weet ik er niet op te zeggen, sorry.).
Valt ook weinig zinnigs over te zeggen denk

Weer naar de opzichter geweest, vandaag komt niemand meer, betekent dat ik wel gewoon in de rotzooi zit zonder wasmachine, badkamer, keuken, normale wc, maar dat er niets gebeurd.

Ik ga zo de woningbouw bellen, en andere huisvesting eisen. Als ik het niet doet gaat de buurvrouw het wel voor ons doen Die heeft zelf 2 dagen zonder verwarming gezeten terwijl kou haar reuma geen goed doet

Gek genoeg blijf ik er aardig zonnig onder, maar ik heb mezelf alweer getracteerd op lush-zeepjes, voor een extra schoon en fris gevoel bij gebrek aan badkamer

-edit- Iets te vroeg gezegd met dat zonnige; ik ga meedoen; heb net m'n emotional meltdown gehad nadat ik van het kastje naar de muur loop en pas maandag weer kan bellen omdat ze van de woningbouw nu lekker warm en knus thuis zitten. Dat is dus de eerste keer sinds de geboorte dat ik een emotioneel dipje heb, dat vind ik al knap! Maar ik voel me nu de zeikerd dat ik er achteraan ga. En ik heb het koud, ik wil lekker warmdouchen
Maar even cadeautjes inpakken, das tenminste leuk, even m'n zinnen weer verzetten. Amber slaapt wel nu even lekker in d'r bedje, ipv steeds maar heen en weer te pendelen overdag.

[ Bericht 22% gewijzigd door Llewella op 28-11-2008 15:12:17 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 30 november 2008 @ 21:01:50 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63652122
Llewella, ik lees nu pas dat jullie midden in een verbouwing zitten. Bah, wat naar dat het helemaal niet opschiet. Zéker met zo'n kleine prulleke in huis.
Bij ons is de afgelopen week de badkamer verbouwd, geheel volgens planning, en dát vond ik al een behoorlijke ramp. Sterkte hoor!

Lishe, hoe gaat het met jou? En met reïntegreren? Krijg je inmiddels weer wat meer feeling met de meiden?
pi_63660177
Maneki..heb je al afspraak bij chirurg durven maken ?
pi_63660728
nou euh nee
Vanmiddag..denk ik
Saartje
pi_63660794
Is het normaal dat je zit te janken bij de film "het paard van sinterklaas"?

Hoezo wrak?
pi_63660799
zal ik het vanmiddag weer komen vragen?

maar, hoe sneller je de geruststelling van de narcose hebt, hoe beter je slaapt !
bellen dus !!!
pi_63660829
Dat had ik ook vorig jaar Tico! Vooral toen saartje doodging, toen had ik het niet meer!
Ik weet het marit maar ja..kop in het zand enzo
Saartje
  maandag 1 december 2008 @ 09:29:10 #128
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63660983
Deze nieuwbakken mamma meldt zich...
Ook hier zijn alle emoties al voorbij gekomen, van heel onzeker zijn of het allemaal wel goed gaat, of Maarten goed drinkt en aankomt tot gelukkig vooral heel gelukkig en blij zijn met Maarten en ons nieuwe gezinnetje.
O, en had iemand me vooraf kunnen waarschuwen dat Finding Nemo een heel zielige film is (mamma gaat dood en zelfs dat Nemo voor het eerst naar school gaat betrok ik op Maarten dat hij straks naar het kdv gaat)

O ja, en ik ben er nu achter dat ik de laatste weken (maanden) zwanger zijn als helemaal niet leuk heb ervaren en ik ben zo blij dat ik bevallen ben en nu eindelijk van mijn verlof mag genieten met ons mooie manneke!

Maneki, bellen hoor! (zegt zij die dit soort afspraken ook voor zich uitschuift)

Zo, nu even douchen, want de thuiszorgwinkel komt vandaag dat stomme hoog-laag bed (ik was er wel blij mee hoor maar ben dat bed zo zat) halen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_63661004
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat had ik ook vorig jaar Tico! Vooral toen saartje doodging, toen had ik het niet meer!
Ik weet het marit maar ja..kop in het zand enzo
Juist! Dan is het goed, ik hield het namelijk ook niet droog.

Verder ben ik al een tijdje zo vreselijk moe. Ik heb echt nergens meer puf voor. Ik erger me erg snel aan alles. Zo gaf ik Priscil gister heel onterecht een uitbrander omdat ze de computer niet afsloot.... (maar dat deed ze wel) Jennifer heeft vanacht elk uur liggen miepen omdat ze zo verkouden is.

Verder heb ik het idee dat de zorg van Jen voor een heel groot deel op mij terecht komt. En dat doe ik natuurlijk ook zelf. Maar ik kan gewoon niet eens een avondje weg... Gewoon een avond voor mezelf is er niet bij.

Het is zelfs al zo dat als Jen de hele dag loopt te miepen omdat ze zich ook niet zo lekker voelt, dat ik niet eens emer zin heb om haar te troosten. Het heeft toch geen zin, niets is goed. Niet even spelen, niet optillen, niet samen zitten, geen soepstengel, geen fruit...aaaaaah...
pi_63661697
Ach Ticootje wat naar om je zo te voelen
Ik snap je gevoel heel goed. ik heb het ook wel eens gehad omdat ik altijd thuis bent komt de zorg van Maarten sowieso meer naar mij en dat kan je soms teveel worden.
Gun je je man ook de tijd om met Jen door te brengen?

Ikzelf heb de neiging om alles te doen maar ook mijn man moet Maarten leren kennen en hun moeten hun eigen dingen opbouwen.
Hier gaat het goed en ik kan Maarten gerust achter laten bij mijn mman en iets voor mezelf doen.

Ik weet verder niet hoe je man naar Jen toe is maar het is ook belangerijk voor Jennifer dat ze ook alleen met je man kan zijn.

Als ik het verkeerd begrijp dan sorry.

Tijd voor jezelf is ook heel erg belangerijk!!
pi_63661806
Nee, ik begrijp je heel goed!

Mijn man is op woensdagmiddag vrij en dan is hij samen met Jen. Jen is trouwens gek op M. Dus dat zit echt wel snor.

Het is meer het punt dat ik 's avonds en nachts borstvoeding geef, en dus niet wegkan. Zonder drinken bij mama gaat Jen gewoon niet slapen. Zo was M. vrijdagavond lekker uit eten met zijn collega's. En dat is heel leuk voor hem, maar ik wil gewoon ook weer dat soort dingen kunnen doen.
pi_63661900
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:29 schreef Marie79 het volgende:
Deze nieuwbakken mamma meldt zich...
Ook hier zijn alle emoties al voorbij gekomen, van heel onzeker zijn of het allemaal wel goed gaat, of Maarten goed drinkt en aankomt tot gelukkig vooral heel gelukkig en blij zijn met Maarten en ons nieuwe gezinnetje.
O, en had iemand me vooraf kunnen waarschuwen dat Finding Nemo een heel zielige film is (mamma gaat dood en zelfs dat Nemo voor het eerst naar school gaat betrok ik op Maarten dat hij straks naar het kdv gaat)
Whehe
Welkom!
pi_63662078
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik begrijp je heel goed!

Mijn man is op woensdagmiddag vrij en dan is hij samen met Jen. Jen is trouwens gek op M. Dus dat zit echt wel snor.

Het is meer het punt dat ik 's avonds en nachts borstvoeding geef, en dus niet wegkan. Zonder drinken bij mama gaat Jen gewoon niet slapen. Zo was M. vrijdagavond lekker uit eten met zijn collega's. En dat is heel leuk voor hem, maar ik wil gewoon ook weer dat soort dingen kunnen doen.
Ik geef een voeding om 7:00 en één om 23:00 (ongeveer) daartussen heb ik dan net genoeg tijd om naar een feestej oid te gaan Misschien ook een idee voor jou? Of drinkt Jen niet op redelijk vaste momenten?
Wij nemen Leander ook regelmatig gewoon mee, sinds hij in bedjes slaapt slaapt hij werkelijk overal, als hij zijn speen en zijn knuffel-kussensloop maar mee heeft

Leander is soms héél moe, maar wil dan niet slapen. En dan vooral 's avonds als ik ook moe ben... Dan gaat hij echt krijsen als je hem in bed legt. Dan moet je hem er dus weer uitpakken, troosten en opnieuw proberen, want als hij eenmaal huilt in bed gaat hij écht niet slapen, dan krijst hij rustig door tot de volgende voeding.
Dus uitpakken, knuffelen en opnieuw proberen. Soms ben ik daar dan echt een uur mee bezig en dat is zó frustrerend en dan sta ik er zelf ook wel eens bijna bij te janken. Meestal valt hij dan op den duur in slaap terwijl hij net ademhaalde om hard te gaan krijsen, das dan wel weer grappig om te zien.

En overdag is hij moe, je legt hem in bed, hij lacht even en hij slaapt .... Terwijl ik het dan veel beter aan zou kunnen om er een uur mee om te kloten
pi_63662097
Super dat ze gek op hem is

Misschien een idee om te gaan kolven zodat hij haar de fles geeft en dat ze er toch aan gaat wennen?
Het zal in het begin vermoeiend zijn maar jij hebt ook echt je eigen rust/plezier/enz nodig.
Heb helaas geen tips voor je met borstvoeding omdat ik het zelf niet meer geef.
Misschien iemand anders tips?

Ik hoop dat je gauw een oplossing zal vinden want het gevoel is naar
pi_63662347
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:20 schreef Ardenlyn het volgende:
Super dat ze gek op hem is

Misschien een idee om te gaan kolven zodat hij haar de fles geeft en dat ze er toch aan gaat wennen?
Het zal in het begin vermoeiend zijn maar jij hebt ook echt je eigen rust/plezier/enz nodig.
Heb helaas geen tips voor je met borstvoeding omdat ik het zelf niet meer geef.
Misschien iemand anders tips?

Ik hoop dat je gauw een oplossing zal vinden want het gevoel is naar
Kolven is geen optie.... Daar ben ik mee gestopt na 4 borstontstekingen...

Maar goed, het zal ook wel gewoon een periode zijn dat ik het gewoon even zat ben om zo moe te zijn.

Ik ga van de week denk ik maar eens een zonnebankje pakken, Lekker even een momentje voor mezelf. Dan kan ik misschien meteen even naar de kapper enzo... Ja, dat is een goed plan.
pi_63662394
Ticootje kun je dat weggaan niet gewoon proberen.
Pepijn wil ook echt bij mij drinken op sommige momenten als ik er ben, maar als ik weg ben dan is het geen punt en kan hij ook prima zonder borstvoeding.
Overigens is Jen nu wel oud genoeg om geen flesje melk meer nodig te hebben als jij een avondje weggaat, wat yoghurt, diksap of water zou ook prima kunnen.
pi_63662539
P_iglet, je hebt gelijk, ze heeft het niet nodig. Maar bv is zo'n goed slaapmiddel (als je begrijpt wat ik bedoel). Diksap krijgt ze overdag, water geef ik ook 's nachts (als ze tig keer komt drinken).

Ik zou het eigenlijk gewoon moeten proberen...

(Het is ook zo dat als ik thuiskom en ik kijk door het raam, dan zie ik een hele vrolijke Jen bij M., zodra ze mij ziet begint ze te jammeren dat er gedronken moet worden..)

Oh, en ik droog toch ook niet meteen op als ik dus 1 voeding voor 1 dag weglaat?? (Dat is nog steeds een beetje mijn angst, ik kan al zo "weinig" bv geven, ik zou het zo jammer vinden als ik mijn productie die ik nog heb droogleg omdat ik zo graag wat voor mezelf wil doen)
  maandag 1 december 2008 @ 10:44:50 #138
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63662610
Bv topic? Ik denk dat je daar meer handige tips zal krijgen.

Ohh en huilen bij films is normaal. Is huilen bij Sinterklaas, een fanfare, en unox reclame dat ook?
Lekker douchen!
  maandag 1 december 2008 @ 10:56:18 #139
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63662871
Sjak, dat is normaal. Tenminste wat mij betreft. Kan janken om het minste of geringste. F. Kijkt me dan aan met zo'n blik in zijn ogen..... Oh, is het weer zo ver... Heerlijk al die emo-miepen...

Ticootje. Het is ook niet niks zo'n kleintje in huis. Maar tijd voor jezelf is inderdaad ook heel belangrijk. Probeer als Jen slaapt 's avonds ook echt tijd voor jezelf te pakken. Ga even weg...onder de zonnebank inderdaad of als het koopavond is gewoon ff de stad in. Neem je telefoon mee als Jen dan wakker wordt om te drinken dan ben je binnen de korste keren weer thuis.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 december 2008 @ 10:58:01 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63662915
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:44 schreef sjak het volgende:
Bv topic? Ik denk dat je daar meer handige tips zal krijgen.

Ohh en huilen bij films is normaal. Is huilen bij Sinterklaas, een fanfare, en unox reclame dat ook?
k heb dr zelfs last van bij reclame waar dat meisje vraagt aan sinterklaas of hij ervoor kan zorgen dat t pesten ophoud
Today is life -

Dale Carnegie
  Licht Ontvlambaar maandag 1 december 2008 @ 11:07:04 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63663114
Wat gaat dat met jou worden als je moeder wordt

Hier gewoon een hele blije moeder, waarom? Nou gewoon, daarom! Alles loopt lekker op werk en thuis, Isa heeft het prima naar haar zin op school en op turnen. Voor het eerst in jaren kijk ik niet uit naar 1 januari 'want dan wordt alles anders'... Leef gewoon lekker hier en nu
  maandag 1 december 2008 @ 11:12:57 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63663267
Sjeen, wat heerlijk om te lezen. En 1 januari wordt het toch wel, maar dan mag het van jou dus gewoon lekker doorgaan zoals nu.
  maandag 1 december 2008 @ 11:17:05 #143
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63663369
Dit wordt de eerste kerst sinds heeeeele lange tijd dat ik er ook weer echt zin in heb. En dat komt natuurlijk allemaal door het kind . Jammer dat ze nog niet mee kan helpen met de kerstboom optuigen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63663508
Tico ik kijk zo nu en dan wel eens een herhaling op uitzending gemist van Spoorloos. Dan kan ik echt een potje gaan janken soms. En afgelopen week liep ik op het kerkhof en was al emo omdat ik langs het graf van vriendin was geweest, als je dan langs kindergrafjes loopt houdt ik het echt niet meer droog. Geloof dat dat komt door het moeder zijn.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:49:52 #145
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63750931
Maniki.. hoe staat het er voor.... oftewel hoe is het met je?
pi_63752388
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:17 schreef k_i_m het volgende:
Dit wordt de eerste kerst sinds heeeeele lange tijd dat ik er ook weer echt zin in heb. En dat komt natuurlijk allemaal door het kind . Jammer dat ze nog niet mee kan helpen met de kerstboom optuigen .
Ik heb ook echt zin in kerst

Llewella, hoe gaat t met de verbouwing?
pi_63753938
voor mij hoeft die kerst niet hoor. het heeft nu al een week gezeik opgeleverd omdat ik heb gezegd "eerste kerstdag ben ik bereid bezoek te ontvangen, verder niet want we hebben het erg druk met het huis op orde maken". de argumenten zijn te belachelijk voor woorden: "je kan toch niet verwachten dat gescheiden mensen met elkaar overweg kunnen" (waarop ik geantwoord heb dat als ze dat niet kunnen ze allebei maar weg moeten blijven aangezien ik selene daar niet mee wil op laten groeien. de reactie daarop moet nog komen), "kerst heeft dit jaar 4 dagen" (huh?). en dan heb ik het nog niet gehad over het gezwam van sommigen over hun "rechten" op *hun* nichtje/kleindochtertje. dat kind is van haarzelf en wij mogen er voor zorgen, rot op met die rechten. het ging zo ver dat sangdrax echt kwaad geworden is (werd tijd....). hij begon nog even met "we kunnen het spreiden over de hele kerst", waarop ik gezegd heb dat hij dat gerust mag doen, maar dan zonder mij, want dat ik dan alles behalve eerste kerstdag weg zou zijn. eerste kerstdag it is dus, maar dit is echt niks leuk meer. gaat dikke pret worden als beide schoonouders nu al kermen niet overweg te kunnen met de ander. echt heel sneu hoe onvolwassen mensen blijkbaar zijn. ik zorg wel voor een berg eten. als ze eten kunnen ze niet praten, en als ze niet kunnen praten kan er niks lelijks uitkomen ook

nog 20 dozen te gaan en het blijkt dat we prachtige dingen in de tuin hebben staan (rozen, druiven en bamboe) naar het schijnt. plus een mooie nieuwe aanrecht en sloten op de kastjes en laatjes in de keuken
pi_63754346
Simmu, niet om lullig te zijn...maar soms heb ik het idee dat je het jezelf ook onnodig moeilijk maakt.

Je hebt het over mensen die denken rechten op hun nichtje/kleindkind te hebben. Het ligt er natuurlijk aan hoe zoiets gebracht word. Maar het is ook voor hun de eerste kerst van hun kleinkind/ nichtje. En ik kan me wel een beetje voorstellen dat gescheiden ouders liever apart van elkaar langs willen komen

En het huis op orde maken kan toch best nog wel een dagje extra wachten denk ik dan.
Zorg dan dat jij de volwassenste (is dat een woord ) bent voor deze keer
  donderdag 4 december 2008 @ 14:03:56 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63754578
Kerst, heb er ook helemaal zin in. Lekker naar mijn vader met man en kinderen en daar ook een paar dagen zijn. Schaatsen en gewoon gezellig keuvelen. 2e Kerst bij mijn schoonfamilie. Is wel altijd druk, maar meestal ook gezellig.

Simmu is het een optie om ze wel op dezelfde dag te laten komen maar niet op dezelfde tijd. Dus bijvoorbeeld een deel voor een Kerstbrunch rond 11 uur en de andere voor Kerstdiner....
pi_63755013
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Simmu, niet om lullig te zijn...maar soms heb ik het idee dat je het jezelf ook onnodig moeilijk maakt.

Je hebt het over mensen die denken rechten op hun nichtje/kleindkind te hebben. Het ligt er natuurlijk aan hoe zoiets gebracht word. Maar het is ook voor hun de eerste kerst van hun kleinkind/ nichtje. En ik kan me wel een beetje voorstellen dat gescheiden ouders liever apart van elkaar langs willen komen

En het huis op orde maken kan toch best nog wel een dagje extra wachten denk ik dan.
Zorg dan dat jij de volwassenste (is dat een woord ) bent voor deze keer
tsja. helaas moeten we betalen voor elke dag dat we bijvoorbeeld de dozen langer houden. en we hebben het niet over 2 dagen, maar 3 omdat ze allemaal elk op een andere dag wilden komen (schoonpa, schoonma en schoonzusje. mijn ouders komen helemaal niet). het zal zeker zo zijn dat ik inmiddels niet meer de redelijkste ben. ik heb maandenlang geprobeerd redelijk te zijn en dat resulteerde er enkel in dat er compleet over ons heen gewalst werd, ik heb er genoeg van. wij willen ook graag kerstmis vieren als gezin. als ik dan nu weer overstag ga houdt het nooit op. ze moeten het maar leren hoor. je wil trouwens niet weten hoe onbeschoft het naar ons toe gebracht werd. tis niet voor niks dat sangdrax kwaad werd. wellicht dat het hier lijkt alsof ik degene ben die steeds maar bezwaar maakt, dat is niet zo. we zijn het allebei goed beu. overigens hebben schoonpa en ma dus al eerder kansen gehad om langs te komen, maar dat kwam dan weer niet uit. dan kan ik er ook weinig aan doen. pech voor ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')