quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:Hier komt janauri steeds dichterbij dus ik moet straks echt weer aan t werk. Soms vraag ik me af hoe ik dat straks in godsnaam allemaal moet gaan doen
Dana s'morgens wassen/ aankleden/ fles geven, mezelf wassen/ aankleden/ brood smeren, hond uitlaten en dan Dana wegbrengen en dan als ik dr s'avonds eindelijk weer mag gaan halen dan krijgt ze eten, wij moeten zelf/ koken en eten, Dana moet in bad....en dan moet ze alweer bijna naar bed

Pff
hoe doen jullie dat allemaal?
Eigenlijk hebben wij hier geen problemen mee.
Mijn vrouw werkt op maandag, dinsdag en donderdag. Ik zelf werk 5 dagen in de week.
Omdat wij allebei op maandag en dinsdag werken kook ik zondagmiddag al voor deze beide dagen vooruit en stop dat in de koelkast (kan je gelijk bij thuiskomst eten uit de magnetron).
Op woendsdag kookt mijn vrouw ook gelijk voor donderdag (waarbij wij weer allebei werken).
Op maandag breng ik onze zoon naar het kinderdagverblijf en haalt mijn vrouw hem op, op dindsdag precies andersom.
In de ochtend kost het een uur om mijzelf en mijn zoon aan te kleden, eten etc.
Om 18:00 zijn we thuis, eten gelijk in de magnetron voor ons alle 3 en gelijk eten. Om 18:30 staat alles ind e afwasmachine die dan draait en hebben we tijd om te spelen. Omstreeks 19:30 de fles en om 20:00 in bed liggen. Dan hebben we tijd voor onszelf. We brengen om en om onze zoon naar bed en de ander stofzuigt dan even en ruimt het speelgoed op.
In het weekeinde gebruiken wij 1 dag om alle boodschappen voor 1 week te halen en om het huis schoon te maken (wc e.d.). Door de week stofzuigen wij elke dag (we hebben 3 katten) en de ander regelt het eten. In bad gaat hij 2 keer in de week (en op vrijdag zwemles). Dat kost pakweg 15 minuten als je het systematisch aanpakt. In de tijd dat het badje volloopt kleed ik mijn zoon alvast uit of verschoon ik zijn bed.
Ook in de avond het broodpakket voor de werkdag erop maken, kleren klaarleggen, tas inpakken etc.
Totaal geen enkel probleem. Alles kon met de werkgever geregeld worden (qua begintijden op maandag en dinsdag). Maar je moet heel geordend kunnen werken en doorzetten, niet gaan omhangen ofzo. En dan ben je echt elke keer om 20:00 klaar met alles en heb je de avond voor jezelf.
[ Bericht 6% gewijzigd door Darkenrahl op 09-12-2008 15:14:58 ]