abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:06:48 #226
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63876249
Ja, en jij bent gewoon een zeikerd . Ik ga eens even zoeken of ik een post kan vinden waarin je alleen positief post, zonder de woorden verhuizing, schoonouders, ruzie, ik heb er genoeg van of boos. Ik denk dat ik over een uur of twee wel weer terug ben.

Het zal je manier van posten wel zijn en in het echt vast reuze meevallen, maar komop zeg. Als er nou één persoon over zou struikelen zou het persoonlijk zijn. Maar zoveel verschillende mensen die allemaal hetzelfde zeggen, dan zou je je toch eens op je hoofd moeten krabben. Of gewoon je verhalen posten en schijt aan de rest hebben. Toch?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:07:00 #227
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63876257
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:29 schreef p_iglet het volgende:
buurvrouw is voor jou een werkend leren traject in de zorg ook geen optie?
leerlingen met levens en werkervaring zijn over het algemeen erg gewild.
mbo verzorging ofzoiets (of helpende als je geen startkwalificatie hebt)
Op zich wel, maar ik heb al een diploma HBO-Verpleegkunde. Ik sta alleen voor de keus; ga ik de zorg weer in (waar ik eigenlijk geen zin in heb ) of ga ik wat anders doen. En wát dan. Of toch maar weer studeren.

Lastig.

En wat ellendig zeg, van die allergische reactie! weet je waarop je zo reageerde?
En fijn dat je je co-schappen kan combineren met werk. Dat scheelt gewoon een hoop gedoe. Mij is altijd verteld dat co-schappen zoveel tijd vergt dat je er niks bij kan doen. Dat heeft mij er een paar jaar geleden van weerhouden zij-instroom medicijnen te doen. 60 uur werken kan ik nu gewoon niet combineren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:15:27 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63876485
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:56 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik vind dat er soms ook wel erg snel moeilijk wordt gedaan over wat on en offtopic is hoor, stiekem.

Niks persoonlijks verder .
Dat hangt er dus maar net vanaf in wiens straatje het past.
Mijn opmerking dat het hier geen wgr is kwam eigenlijk nog het meest voort uit het feit dat hierboven werd gezegd dat het geen R&P is.
Maar als er dan 3 posts later iets over werk gepost wordt waar we ons wel in kunnen vinden dan mag het wel.

Ik vind dat het hier iig niet hoort, dan nog meer op het speeltuinbankje, maar ook daar zitten er grenzen aan.
Het is een grijs gebied. De post van de week van Troel over dat ze nog geld te goed had vind ik hier niet horen (nofi, alleen maar een voorbeeldje) terwijl posts over de balans tussen werken en moederschap er wel weer zouden horen. Of je wel of niet recht hebt op een uitkering weer niet etc. etc.

En apart topic hier of in WGR is wmb ook prima. Wel in overleg met de WGR modjes dan, maar ik vind alles prima hoor!
Ik denk dat het in WGR prima kan als de modjes even ingeseind worden.
pi_63876488
hihi ok, dan was mijn werkend leren verzorgende wat ondermaats
misschien een opleiding management in de zorg? of juist sph achtig iets als je meer de begeleidngskant op wilt.
2 collega's van mij doen bij het NCOI opleidingen nu, wellicht kun je daar iets vinden.
van andere vakgebieden heb ik geen verstand dus zou niet weten hoe je dan over zou kunnen stappen.

geen idee waar ik op reageerde, niets bijzonders gegeten of gedaan. heel vreemd

je moet je ook niet teveel voorstellen van het werken naast co-schappen hoor. Maar van de 102 weken dat een co-schap periode duurt, heb je er minstens 17 vrij. waarvan soms 1 week, maar soms ook 3-6 weken achter elkaar. Ik ga dus met name in die vrije weken werken. En feestdagen, want daar heb ik niets mee, maar co-assistenten zijn ze wel meestal vrij. Kerst en oud en nieuw zeker vrij, want dan liggen de co-schappen 2 weken volledig stil.
Overigens is de maximale werktijd van co-assistenten 46 uur per week, en daar ga ik ze dus aan houden ook. Net als het mogen compenseren van avond/weekend en feestdagen diensten. Co-schappen lopen prima dat hoort er bij, maar ik ben geen filantropische instelling. Heb ook gewoon een gezin, huishouden en een "baan" ernaast.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:23:10 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_63876746
Nou BE, de opmerking over R&P komt voort uit iedere keer hetzelfde gezemel en dat vind ik dan weer niet te vergelijken met de posts daaronder. hoewel ik wel vind dat het ook weer niet te veel over werk en ww uitkering moet gaan, dat ben ik helemaal met je eens. It's a very thin line.

buuf, een vriendin van mij heeft HBO-V en zich vervolgens laten omscholen naar maatschappelijk werkster, is ook nog een optie misschien. iets makkelijker te combineren ook met een gezin denk ik. maar of dat omscholen makkelijk gaat....dat weet ik niet.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:29:39 #231
14746 k_i_m
pi_63876931
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En apart topic hier of in WGR is wmb ook prima. Wel in overleg met de WGR modjes dan, maar ik vind alles prima hoor!
Ik denk dat het in WGR prima kan als de modjes even ingeseind worden.
Dan liever hier. Mag dat? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:32:04 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63877011
Ehm... Nou... Ik ben niet alleen he. Ik dacht in Lois' d'r post hierboven te zien dat die er niet om stond te springen en er is ook nog Webkim.

We sallen eensj effe in conclaaf gaan.
  Jubileum moderator dinsdag 9 december 2008 @ 13:33:45 #233
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63877053
Weet je wat, ik neem het vanavond even op met de WGR mods oke? Dan kan ik er ook even over nadenken, en kan Webkim ook nog even reageren.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:36:32 #234
14746 k_i_m
pi_63877151
.

Nouja, zoveel werk hoeft er ook niet in te zitten hoor. Laat maar zitten joh, ik hoor het wel als ik iets over werk hier post wat niet mag. Dat lijkt me veel verstandiger en minder werk .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:49:54 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63877523
Ja, neeeeee. Nu draaien de radertjes al k_i_m, en OUD (en dem odjes) is net titanic, heel lastig op gang te brengen, maar als het eenmaal gaat is het ook weer moeilijk remmen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:54:54 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63877653
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, neeeeee. Nu draaien de radertjes al k_i_m, en OUD (en dem odjes) is net titanic, heel lastig op gang te brengen, maar als het eenmaal gaat is het ook weer moeilijk remmen.
Als jullie zijn als de Titanic dat zinken jullie en alle goede dingen met jullie binnenkort ook.... doe dan maar gewoon een goede oude diesel locomotief.

Verder ontopic. Buiten de zorgen om Maud, gaat het lekker. Ben wel snipverkouden en moe van de gebroken nachten, maar zelf voel ik me goed. Zal vast door de gezellige kerstsfeer komen die overal om me heen hangt. *hoort nu voor de 100e keer er was een kinneke* Fijn zo'n CD op repeatstand
pi_63878478
Hier komt janauri steeds dichterbij dus ik moet straks echt weer aan t werk. Soms vraag ik me af hoe ik dat straks in godsnaam allemaal moet gaan doen

Dana s'morgens wassen/ aankleden/ fles geven, mezelf wassen/ aankleden/ brood smeren, hond uitlaten en dan Dana wegbrengen en dan als ik dr s'avonds eindelijk weer mag gaan halen dan krijgt ze eten, wij moeten zelf/ koken en eten, Dana moet in bad....en dan moet ze alweer bijna naar bed Pff

Gelukkig heb ik in elk geval de dinsdag en de weekenden alle tijd...alleen uitkijken dat ik dan niet alleen met t huishouden bezig ben, dat moet nl ook nog ergens tussendoor

(nu klinkt t net of mijn vriend niks doet, maar dat is echt niet zo hoor, hij doet best veel, alleen moet hij s'morgens als om half 7 weg en is s'avonds pas om 6 uur thuis)

hoe doen jullie dat allemaal?
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:35:50 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_63878694
Bla, het klinkt afgezaagd, maar als het goed is vind je vanzelf wel een ritme. Ik werk drie dagen, mijn man vier en Ive is twee dagen naar het kdv. Op die dagen doe ik ook bijna helemaal de routine met Ive, mijn man sluit meestal aan bij het eten om kwart over 6/ half 7. Douchen/in bad doen wij (+ Ive en ik) trouwens 's avonds, want dat lukt me 's ochtends niet. Dat zijn wel 2 vrij zware dagen, maar we hebben een goed lopend ritme en dan is het gewoon te doen. Huishouden doen mijn man en ik samen (hij iets meer dan ik ) tussendoor.
Je zult wel even je eigen weg moeten vinden, maar dan komt het vast wel goed!
pi_63878770
O Bla, volgens mij vraagt elke moeder zich dit af tijdens haar verlof. En de eerste dagen ga je waarschijnlijk ook met klotsende oksels naar je werk Maar het komt goed, en je krijgt er vanzelf handigheid in. Je legt dingen alvast klaar de avond van tevoren, etc. En je kunt natuurlijk altijd een uurtje eerder op staan als je zeker wil weten dat je genoeg tijd hebt
pi_63878790
Komt goed, Bla ! Echt ! J

De meiden gaan 1x per 2 a 3 dagen in bad, ik douche 's avonds en leg mijn eigen spullen 's avonds klaar. Vroeg de wekker zetten, zodat er van alles en nog wat kan gebeuren. Dan heb je gewoon de tijd en schiet je niet in de stressss...

Bijv. meiden om 8.uur op kdv. Dan sta ik om 6 uur op. Om 6.30 haal ik ze ongeveer uit bed. Lekker relaxed opstaan, zodat het niet heel erg anders gaat dan op thuisblijf dagen.

Huishouden ? goddank heb ik een werkster 1x per week. Stel vooral geen hoge eisen aan jezelf. Dan is het maar eens een keer ( of 2,3,4,5...100 x) een zooitje. Gewoon de boel de boel laten en heerlijk op de bank gaan zitten. Ook niet nog ff dat wasje doen voordat je je bed induikt, gewoon laten gaan....

Eten...lekker simpel houden. Potjes vindt ze ook vast lekker. Hier eten ze eigenlijk altijd een potje op crechedagen. Voor jezelf ook eenvoudig koken. In het weekend of zo is daar wel weer tijd voor.
Ook vries ik veel in. Extra porties maken, zodat je die in drukke tijden zo de diepvries uit kan trekken,..

En !!!! Als Dana in bed ligt....gewoon eens lekker niets doen...!
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:46:46 #241
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63878973
Ik ben het helemaal eens met cattie. Toen ik verlof had van Finn kon ik me ook nog niet voorstellen hoe dat ging lopen, maar nu heb ik er 2, ga ik in januari weer werken en heb ik er gewoon zin in.

En hoe we dat praktisch doen/deden? Ik ging 's ochtends voeden zodra ik wakker werd, ondertussen douchen en daarna ontbijten en spullen in (creche)tasje stoppen. Na het voeden ging ik douchen en ontbijten. Daarna alle jassen aan en tassen mee en dan op pad. 's Avonds ophalen, voeden, dan koken (als ondertussen nog niet thuis was en aan het eten was begonnen), dan eten en dan 's avonds Finn in bad.

Hoe we het nu gaan doen weten we nog niet helemaal, maar dat wijst zich vanzelf wel. Het belangrijkste is om even niet teveel te eisen van jezelf en jezelf tijd gunnen om dat ritme te vinden. Dan maar even niet alles supernetjes/schoon in huis, dat komt wel weer.

En deze mama is weer blij. Isis doet het goed en drinkt nu ook lekker zelf, ik ben helemaal gelukkig met ons nieuwe huis, heb alles met m'n werk goed geregeld en ga in januari lekker weer beginnen en ik zit weer stukken beter in m'n vel.
pi_63879204
't komt goed Bla!
Op creche dagen sta ik om kwart voor 7 op, ga ik me aankleden/wassen. Om 7 uur haal ik Lotte uit bed, voeden, aankleden, voeden en dan kan zij even spelen. Ondertussen schop ik manlief een keer uit bed, smeer ik brood (probeer dat 's avonds al te doen), stop alles in de tassen (die ik 's avonds al klaar zet). Om 8 uur gaan we de deur uit, manlief brengt Lotte naar de creche, tenzij hij dat niet redt, dan ga ik om kwart voor 8 de deur uit.

Op de terugweg van werk Lotte weer ophalen, haar voeden, dan gaat ze of nog even spelen, maar meestal gelijk naar bed en dan heb ik rust voor het eten

Nu werk ik maar 2 dagen in de week, dat scheelt denk ik enorm.
Bad sla ik op deze dagen dan ook gewoon over..

Wat klink je goed Jojogirl!
Vind je het kolven nog steeds te doen?
Doe je nog een fototje van Isis zonder sonde?
pi_63879540
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier komt janauri steeds dichterbij dus ik moet straks echt weer aan t werk. Soms vraag ik me af hoe ik dat straks in godsnaam allemaal moet gaan doen

Dana s'morgens wassen/ aankleden/ fles geven, mezelf wassen/ aankleden/ brood smeren, hond uitlaten en dan Dana wegbrengen en dan als ik dr s'avonds eindelijk weer mag gaan halen dan krijgt ze eten, wij moeten zelf/ koken en eten, Dana moet in bad....en dan moet ze alweer bijna naar bed Pff

hoe doen jullie dat allemaal?
Eigenlijk hebben wij hier geen problemen mee.

Mijn vrouw werkt op maandag, dinsdag en donderdag. Ik zelf werk 5 dagen in de week.
Omdat wij allebei op maandag en dinsdag werken kook ik zondagmiddag al voor deze beide dagen vooruit en stop dat in de koelkast (kan je gelijk bij thuiskomst eten uit de magnetron).

Op woendsdag kookt mijn vrouw ook gelijk voor donderdag (waarbij wij weer allebei werken).

Op maandag breng ik onze zoon naar het kinderdagverblijf en haalt mijn vrouw hem op, op dindsdag precies andersom.

In de ochtend kost het een uur om mijzelf en mijn zoon aan te kleden, eten etc.
Om 18:00 zijn we thuis, eten gelijk in de magnetron voor ons alle 3 en gelijk eten. Om 18:30 staat alles ind e afwasmachine die dan draait en hebben we tijd om te spelen. Omstreeks 19:30 de fles en om 20:00 in bed liggen. Dan hebben we tijd voor onszelf. We brengen om en om onze zoon naar bed en de ander stofzuigt dan even en ruimt het speelgoed op.

In het weekeinde gebruiken wij 1 dag om alle boodschappen voor 1 week te halen en om het huis schoon te maken (wc e.d.). Door de week stofzuigen wij elke dag (we hebben 3 katten) en de ander regelt het eten. In bad gaat hij 2 keer in de week (en op vrijdag zwemles). Dat kost pakweg 15 minuten als je het systematisch aanpakt. In de tijd dat het badje volloopt kleed ik mijn zoon alvast uit of verschoon ik zijn bed.

Ook in de avond het broodpakket voor de werkdag erop maken, kleren klaarleggen, tas inpakken etc.

Totaal geen enkel probleem. Alles kon met de werkgever geregeld worden (qua begintijden op maandag en dinsdag). Maar je moet heel geordend kunnen werken en doorzetten, niet gaan omhangen ofzo. En dan ben je echt elke keer om 20:00 klaar met alles en heb je de avond voor jezelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Darkenrahl op 09-12-2008 15:14:58 ]
pi_63879673
thnx dames , soms is het alleen al fijn om even van mensen met ervaring te horen dat t goedkomt

Ik moet gewoon echt gaan leren dat t soms niet erg is als t huishouden niet altijd op orde is (ik vraag me zowiezo trouwens af wanneer die tik er in is geslopen )
Mischien ook maar eens gaan kijken of een poetsvrouw 1x in de week een optie is, moet ik natuurlijk alleen op mijn handen gaan zitten om niet vantevoren alles te gaan poetsen

S'morgens veel eerder opstaan gaat niet lukken denk ik. Ze moet nl straks om 7 uur naar t kdv zodat ik rond kwart over 8/ half 9 op mn werk ben. Dus we staan denk ik zo rond kwart voor 6 op, dat is al vroeg genoeg voor mn meisje (mevrouw slaapt normaal tot 9 uur ongeveer whehe )

Mrien, ik ga straks 4 dagen werken, maar ze hoeft maar 3 dgn naar het kdv. Op de maandag is ze bij mn moeder...dus dat scheelt ook wel...kan altijd vragen of mam dr dan s'middags in bad kan doen, scheelt weer een stuk s'avonds

Jojogirl wat fijn dat je weer beter in je vel zit! Klinkt allemaal erg lekker
pi_63879820
Darkenrahl, geordend te werk gaan ben ik heel goed in hoor
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:06 schreef Darkenrahl het volgende:
En dan ben je echt elke keer om 20:00 klaar met alles en heb je de avond voor jezelf.
Ow maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik geen tijd meer voor mezelf over houd
Het gaat me er meer om dat ik tijd genoeg voor mn dochtertje wil hebben naast alle noodzakelijke dingen.
pi_63879871
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ze moet nl straks om 7 uur naar t kdv zodat ik rond kwart over 8/ half 9 op mn werk ben. Dus we staan denk ik zo rond kwart voor 6 op, dat is al vroeg genoeg voor mn meisje (mevrouw slaapt normaal tot 9 uur ongeveer whehe )
Bij ons is het kinderdagverblijf pas om 07:15 open en de groep van mijn zoon pas om 07:45 (in de tussentijd moet hij dan naar een andere groep).

Huishoudster is niet nodig hoor. Als je maar 1 dag in de week vrijhoud om wat in huis te doen alsmede boodschappen. Een heel weekeinde bezoek is wat lastig, dan heb je achterstand. Maar de kosten van een schoonmaakster kan je beter besteden aan iets leuks lijkt mij.

Gewoon elke avond even snel het huis door en alles wat systematisch doen (taken onderling met je partner verdelen en hierover afspraken maken). Als je een slordige partner hebt of een partner die weinig helpt (om wat voor reden dan ook) is het wel flink aanpoten.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:19:46 #247
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63879916
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:55 schreef mrien het volgende:
Wat klink je goed Jojogirl!
Vind je het kolven nog steeds te doen?
Doe je nog een fototje van Isis zonder sonde?

Zie kolf en fototopic.
pi_63879987
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik geen tijd meer voor mezelf over houd
Het gaat me er meer om dat ik tijd genoeg voor mn dochtertje wil hebben naast alle noodzakelijke dingen.
Ik dacht juist geen tijd meer voor mijn hobby's te hebben, maar dat valt reuze mee.
Tijd voor je dochtertje heb je zeker, al is het natuurlijk minder dan als je de hele dag thuis bent. Maar als je gelijk gaat eten als je uit het kinderdagverbljif komt heb je genoeg tijd.

Er zijn trouwens ook ouders die vragen of het kinderdagverblijf rond 17:00 een potje geven aan hun kind, dan heb je dat al gehad. Zelf doen we dat niet omdat we samen eten leuk en belangrijk vinden, maar wellicht is het een idee? Dan kan je gelijk samen iets gaan doen als je thuiskomt en hoef je niet eerst samen aan tafel.
pi_63880279
Boodschappen doen is niet zo'n punt, dat doen we altijd met zn drietjes en doen we meestal op vrijdagavond ...ideaal dat de AH s'avonds zo lang open is

Gelukkig heb ik wel een partner die gewoon meehelpt, hij ziet welliswaar niet altijd wat er moet gebeuren, maar dat is niet zo erg...als ik hem zeg wat er moet gebeuren dan gaat t prima
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:21 schreef Darkenrahl het volgende:
Er zijn trouwens ook ouders die vragen of het kinderdagverblijf rond 17:00 een potje geven aan hun kind, dan heb je dat al gehad. Zelf doen we dat niet omdat we samen eten leuk en belangrijk vinden, maar wellicht is het een idee? Dan kan je gelijk samen iets gaan doen als je thuiskomt en hoef je niet eerst samen aan tafel.
Ik vind samen eten ook gezellig en belangrijk, dus dat doe ik liever zelf

Zo te horen is t bij iedereen gewoon een kwestie van een routine vinden. Ik ga gewoon heel erg mijn best doen niet meer teveel hierover te "stressen" en gewoon te kijken hoe het gaat lopen

bedankt voor de adviezen allemaal
pi_63880326
De ochtenden zie ik toch anders geloof ik. Als ik niet vroeg op mijn werk hoef te zijn, is het goed te doen. Begin ik om 9 uur of eerder dan vind ik het soms wel lastig om alles op tijd te regelen. Om 6.15 uur maakt J. mijn wakker, dan heeft hij gedouched. Daarna zelf douchen en opruimen. Rond 7 uur Anna uit bed. Die wil alles 'zelluf doen' dus dat gaat niet zo vlot. Ontbijten duurt ook best lang, zeker een half uur. En dan scheelt het al dat er sinds een paar weken geen bv meer bij zit. Ik heb regelmatig het gevoel me te moeten haasten, doe 's ochtends ook alles met Anna alleen. 's Middags hoop ik dat J. als thuis is en aan het koken, anders is dat ook lastig met een peuter die voortdurend aandacht wil. En ik snap dat goed, ze heeft me de hele dag niet gezien.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')