abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63556228
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga er ook alles aan doen om onder narcose te gaan inderdaad. Dat is de enige optie wat mij betreft. Had al zitten zoeken, kan desnoods in een privekliniek terecht. Kost me wel 200 maar ik zou dat er wel voor over hebben.
Ik kan me je angst zo goed voorstellen!

Als je het via de kaakchirurg kan laten doen is narcose in een ziekenhuis nog wel eens mogelijk. Verder idd bij die kliniek (in het zuiden toch?) daar kan het altijd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63559773
Ik ga vanmiddag eerst eens bellen voor een afspraak met de kaakchirurg, eens horen wat daar de mogelijkheden zijn. blegh ik baal er van dat ik er zo om panieker, maar verder ben ik nergens echt bang voor dus voor dit mag het best, vind ik zelf.
Saartje
pi_63559817
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga vanmiddag eerst eens bellen voor een afspraak met de kaakchirurg, eens horen wat daar de mogelijkheden zijn. blegh ik baal er van dat ik er zo om panieker, maar verder ben ik nergens echt bang voor dus voor dit mag het best, vind ik zelf.
Je hoeft je er iig niet voor te schamen Er zijn zoveel mensen die in paniek schieten bij de tandarts!
pi_63560024
M. is vorige week nog naar de kaakchirurg geweest. Volgens mij is het hem allemaal best meegevallen. Wel had hij een mooie dikke wang.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 27 november 2008 @ 11:02:56 #105
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63560198
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben ook panisch voor dat soort dingen , bahbah. Vervelend voor je zeg .
pi_63560312
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Je hoeft je er iig niet voor te schamen Er zijn zoveel mensen die in paniek schieten bij de tandarts!
ik meld me ik ben tijdens de zwangerschap niet geweest omdat ik niet durf zonder verdoving. hou er wel rekening mee dat narcose ook risico's heeft. en eerlijk waar: ik vond de kaakchirurg onwijs meevallen. het enige waar je zelf op moet letten is dat ze pas beginnen als de verdoving goed werkt, en dat kunnen ze prima testen. ik voelde er echt niks van, en nadien viel ook reuze mee. naar ik begrepen heb is het naar als de tandarts het zelf doet. sterkte iig!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 27 november 2008 @ 11:49:00 #107
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63561416
Je bent echt niet de enige hoor Maneki! Ik heb ook echt hyperventilerend bij de tandarts gelegen en heb een tijdje zelfs valium geslikt als ik heen moest

Inmiddels ben ik er wel een beetje overheen....hoewel ik nu alweer 2 jaar niet ben geweest geloof ik

Ik ben overigens vooral bang voor de naalden. Dus narcose is voor mij helemaaaaaal geen optie, want dan moet je een infuus! En infusen zijn echt mijn ergste nachtmerrie. Ik kan er al bij een ander niet naar kijken..brrr
pi_63561520
Maneki, niks om je over te schamen hoor!
Die 200 euro is het 't wel waard.
Betaalt je zorgverzekering geen stuk? Ik geloof dat mijn ouders er toenertijds bijna niets zelf van moeten betalen hebben (met hospitalisatieverzekering) omdat het medisch noodzakelijk was.
pi_63561571
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:49 schreef Yoni het volgende:
Ik ben overigens vooral bang voor de naalden. Dus narcose is voor mij helemaaaaaal geen optie, want dan moet je een infuus! En infusen zijn echt mijn ergste nachtmerrie. Ik kan er al bij een ander niet naar kijken..brrr
Bah infusen, mag ik ook niet meer aan dénken!
Tijdens mijn bevalling probeerde een of andere klungelige studente er eentje in mijn linkerhand te rammen wat flink veel pijn deed en niet lukte. Daarna heef de "echte" verpleegster het maar over gedaan in mijn andere hand, wat ook niet zonder slag of stoot verliep. Gevolg: nog 'n weekje of 2 na de bevalling met aderontstekingen gelopen. Verdomd pijnlijk. Bad memories... Misschien daarom dat ik mijn hele bevallingsverhaal maar niet post .
pi_63588502
Hmmm, ik begin me nu echt oermoeder te voelen, ben nu bezig met de was, op de hand te wassen

De verbouwing vordert hier barslecht, ze hebben wel de boel vorige week gesloopt, en ze hebben wat leidingen aangelegt en een muur die ze iets teveel gesloopt hebben hebben ze gister weer hersteld, maar vorige week vrijdag had de stukadoor al moeten komen volgens het opgegeven werkschema, ik heb hem nog niet gezien
Gister al wat assertiviteit getoond en naar de aannemer gestapt; die is weer met de opzichter langsgeweest om de situatie op te nemen. Omdat we met een baby zitten was de opzichter op het hart gedrukt extra voorzichtig met onze situatie om te gaan.
Vandaag zouden ze er weer flink de schouders onder zetten.
Nu zie ik overal werklui rondlopen en hoor ik genoeg geklus, aan de overkant, bij de naaste buren, maar hier nog niemand gezien vandaag.
Zo maar weer eens m'n neus laten zien bij de opzichter.
1 voordeel, ik heb gister weer eens een uurtje extra kunnen slapen, en Amber ook. Amber haar dagslaapjes vallen ook een beetje in het niet, terwijl thuis de enige plek is waar ze wel lekker kan slapen overdag.
Maar eens vragen of ik minimaal de wasmachine aan kan sluiten op zolder van het weekend, kan ik weer wat normaal wegwassen

Als alles volgens schema verliep had ik vandaag m'n keuken, badkamer en wc weer grotendeels terug gehad, maar dat gebeurd denk nu op z'n vroegst volgende week vrijdag.

Ik ben overigens niet bang voor de tandarts, maar, eigenlijk toch ook een beetje wel, althans, verdovingen werken bij mij niet, ook de kaakchirurg heeft veelvuldig lopen spuiten en werkte het niet, en die prikken zelf vind ik al een zeer vreselijk iets Het liefst zou ik dan onder narcose ook gaan. Ik kan redelijk pijn verdragen, maar het is nou net geen hobby van me
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63590862
Ik ben zo bang voor de tandarts
Succes en sterkte Maneki!!

Heb de hele tijd al zin in janken!! Tis nog niet gebeurd maar de drang is er wel
Als ik eraan denk dat op een dag mijn mannetje naar school zal gaan en dat ik hem heel wat uur per dag niet zie kan ik al janken.
Als ik eraan denk dat hij nu zo tevreden op bed ligt na gisteren (paniek om niets maar toch niet willen slapen en hard huilen tot half 11 's avonds) kan ik wel janken van blijdschap.
Denken aan hem kan ik al janken omdat ik zo blij met hem ben! (ok ook Maarten is soms strontvervelend )
Hem in bed zien liggen en ik zie hoe groot hij al is.
Hem samen met z'n papa zie spelen enz!!

Is dit normaal als je kind bijna 1 word dat je dan zo'n emotioneel wrak word???
Of ben ik gewoon in een rare bui de laatste tijd?
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:59:54 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63591049
*wrak meldt...

Janken als op kijkt van je boek en je je kind luid brabbelend zijn sokjes uit ziet trekken aan de andere kant van de kamer.
Vol schieten als je hem ziet genieten van een boterhammetje met worst.
Etc. etc.

Of het normaal is weet ik niet, maar jebent iigniet alleen.
pi_63591129
Emotioneel wrak meldt zich
En van de tandarts ben ik mega-bang.
Variety is the spice of life
pi_63592681
Dat emotioneel wrak-zijn blijft
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63592790
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:59 schreef Fuente het volgende:
Dat emotioneel wrak-zijn blijft
nee
Ik heb het vooral als TARA met Leander aan het spelen of aankleden is.
Hoor je opeens licht-vermanend uit de babykamer: "neehee, je mag het aankleedkussen niet onder plassen!"
Dan schiet ik óf in de lach óf vol
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:23:08 #116
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63593314
3 jaar is Tobias en inmiddels ben ik nu 3 jaar een emotioneel wrak... Ik heb niet de indruk dat het minder wordt Toen ik zwanger was, was ik emotioneel een stuk stabieler dan nu!

Llewella dat gaat een aardig tijdje duren zeg die verbouwing. Sterkte (meer zinnigs weet ik er niet op te zeggen, sorry.).
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63593316
Dat had ik vorige week toen ik met Morris in Carré zat bij de sinterklaasvoorstelling. Kleutertje bij mij op schoot met rode wangen en oren en ik met natte ogen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_63593505
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:03 schreef freecell het volgende:

[..]

nee
Ik heb het vooral als TARA met Leander aan het spelen of aankleden is.
Hoor je opeens licht-vermanend uit de babykamer: "neehee, je mag het aankleedkussen niet onder plassen!"
Dan schiet ik óf in de lach óf vol
Wacht maar tot je deze uitspraken van je koter krijgt:

Ik vind jou helemaal lief
Jij bent mijn lievie
Ikkuh houvanjou
Ik ben al helumaal gloot hoor!

Ik schiet elke keer vol bij een uitspraak, knuffel, nieuw iets van haar
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:32:41 #119
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63593564
Als je driejarige aanbied om een meneer in een scootmobiel te helpen de boodschappen op de lopende band te leggen....
Aan mijn oma vraagt of ze een glaasje water wil hebben als ze is gevallen met een 'Gaat het grootje?' en een súperserieus gezicht...
Als je je doosje krentjes deelt met je mama en papa...
Als je hem een beker limonade geeft en hij zegt 'Dankjewel hoor! Dat vind ik lekker.' zonder dat je daarom vroeg...
Of als hij vol smaak zijn bord leeg zit te eten en daarma de groente van jouw bord af komt 'pikken' 'want ik vind het zoooooo jekker mama!' ....
'Mama, kom je met me spelen? Ja? Daar? Mag wel! Zal ik een krukje voor je pakken? Het mág wel, écht!'
'Mama kom je even? Ik wil even met jou knuffelen '
Halloooooo mama!!!! Ik heb jou zoooooooooooo gemist!! (Ik ga jou platknuffelen!!)

dan schiet ik vol....
En elke dag zijn er weer nieuwe dingen om van vol te schieten
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63594124

Heerlijk al die verhalen

Delen zit er nog niet echt in bij Maarten. Je doet je mond wagenwijd open nadat je zegt "voor mama?"en hij lacht heel lief naar je terwijl hij ondertussen een druif oid zelf opeet
1 keer heeft papa eraan mogen likken....stopte de druif in papa's mond en haalde hem er meteen weer uit om hem in zijn eigen mond te stoppen

Ik zal mij er maar bij neer leggen dat dit emotioneel gedoe blijft
(ik geniet er zo erg van!! en er zijn min momenten dat het zwaar is maar ik vind het zo mooi om allemaal mee te maken )
pi_63594210
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:23 schreef Saffier het volgende:

Llewella dat gaat een aardig tijdje duren zeg die verbouwing. Sterkte (meer zinnigs weet ik er niet op te zeggen, sorry.).
Valt ook weinig zinnigs over te zeggen denk

Weer naar de opzichter geweest, vandaag komt niemand meer, betekent dat ik wel gewoon in de rotzooi zit zonder wasmachine, badkamer, keuken, normale wc, maar dat er niets gebeurd.

Ik ga zo de woningbouw bellen, en andere huisvesting eisen. Als ik het niet doet gaat de buurvrouw het wel voor ons doen Die heeft zelf 2 dagen zonder verwarming gezeten terwijl kou haar reuma geen goed doet

Gek genoeg blijf ik er aardig zonnig onder, maar ik heb mezelf alweer getracteerd op lush-zeepjes, voor een extra schoon en fris gevoel bij gebrek aan badkamer

-edit- Iets te vroeg gezegd met dat zonnige; ik ga meedoen; heb net m'n emotional meltdown gehad nadat ik van het kastje naar de muur loop en pas maandag weer kan bellen omdat ze van de woningbouw nu lekker warm en knus thuis zitten. Dat is dus de eerste keer sinds de geboorte dat ik een emotioneel dipje heb, dat vind ik al knap! Maar ik voel me nu de zeikerd dat ik er achteraan ga. En ik heb het koud, ik wil lekker warmdouchen
Maar even cadeautjes inpakken, das tenminste leuk, even m'n zinnen weer verzetten. Amber slaapt wel nu even lekker in d'r bedje, ipv steeds maar heen en weer te pendelen overdag.

[ Bericht 22% gewijzigd door Llewella op 28-11-2008 15:12:17 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 30 november 2008 @ 21:01:50 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63652122
Llewella, ik lees nu pas dat jullie midden in een verbouwing zitten. Bah, wat naar dat het helemaal niet opschiet. Zéker met zo'n kleine prulleke in huis.
Bij ons is de afgelopen week de badkamer verbouwd, geheel volgens planning, en dát vond ik al een behoorlijke ramp. Sterkte hoor!

Lishe, hoe gaat het met jou? En met reïntegreren? Krijg je inmiddels weer wat meer feeling met de meiden?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63660177
Maneki..heb je al afspraak bij chirurg durven maken ?
pi_63660728
nou euh nee
Vanmiddag..denk ik
Saartje
pi_63660794
Is het normaal dat je zit te janken bij de film "het paard van sinterklaas"?

Hoezo wrak?
pi_63660799
zal ik het vanmiddag weer komen vragen?

maar, hoe sneller je de geruststelling van de narcose hebt, hoe beter je slaapt !
bellen dus !!!
pi_63660829
Dat had ik ook vorig jaar Tico! Vooral toen saartje doodging, toen had ik het niet meer!
Ik weet het marit maar ja..kop in het zand enzo
Saartje
  maandag 1 december 2008 @ 09:29:10 #128
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63660983
Deze nieuwbakken mamma meldt zich...
Ook hier zijn alle emoties al voorbij gekomen, van heel onzeker zijn of het allemaal wel goed gaat, of Maarten goed drinkt en aankomt tot gelukkig vooral heel gelukkig en blij zijn met Maarten en ons nieuwe gezinnetje.
O, en had iemand me vooraf kunnen waarschuwen dat Finding Nemo een heel zielige film is (mamma gaat dood en zelfs dat Nemo voor het eerst naar school gaat betrok ik op Maarten dat hij straks naar het kdv gaat)

O ja, en ik ben er nu achter dat ik de laatste weken (maanden) zwanger zijn als helemaal niet leuk heb ervaren en ik ben zo blij dat ik bevallen ben en nu eindelijk van mijn verlof mag genieten met ons mooie manneke!

Maneki, bellen hoor! (zegt zij die dit soort afspraken ook voor zich uitschuift)

Zo, nu even douchen, want de thuiszorgwinkel komt vandaag dat stomme hoog-laag bed (ik was er wel blij mee hoor maar ben dat bed zo zat) halen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_63661004
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat had ik ook vorig jaar Tico! Vooral toen saartje doodging, toen had ik het niet meer!
Ik weet het marit maar ja..kop in het zand enzo
Juist! Dan is het goed, ik hield het namelijk ook niet droog.

Verder ben ik al een tijdje zo vreselijk moe. Ik heb echt nergens meer puf voor. Ik erger me erg snel aan alles. Zo gaf ik Priscil gister heel onterecht een uitbrander omdat ze de computer niet afsloot.... (maar dat deed ze wel) Jennifer heeft vanacht elk uur liggen miepen omdat ze zo verkouden is.

Verder heb ik het idee dat de zorg van Jen voor een heel groot deel op mij terecht komt. En dat doe ik natuurlijk ook zelf. Maar ik kan gewoon niet eens een avondje weg... Gewoon een avond voor mezelf is er niet bij.

Het is zelfs al zo dat als Jen de hele dag loopt te miepen omdat ze zich ook niet zo lekker voelt, dat ik niet eens emer zin heb om haar te troosten. Het heeft toch geen zin, niets is goed. Niet even spelen, niet optillen, niet samen zitten, geen soepstengel, geen fruit...aaaaaah...
pi_63661697
Ach Ticootje wat naar om je zo te voelen
Ik snap je gevoel heel goed. ik heb het ook wel eens gehad omdat ik altijd thuis bent komt de zorg van Maarten sowieso meer naar mij en dat kan je soms teveel worden.
Gun je je man ook de tijd om met Jen door te brengen?

Ikzelf heb de neiging om alles te doen maar ook mijn man moet Maarten leren kennen en hun moeten hun eigen dingen opbouwen.
Hier gaat het goed en ik kan Maarten gerust achter laten bij mijn mman en iets voor mezelf doen.

Ik weet verder niet hoe je man naar Jen toe is maar het is ook belangerijk voor Jennifer dat ze ook alleen met je man kan zijn.

Als ik het verkeerd begrijp dan sorry.

Tijd voor jezelf is ook heel erg belangerijk!!
pi_63661806
Nee, ik begrijp je heel goed!

Mijn man is op woensdagmiddag vrij en dan is hij samen met Jen. Jen is trouwens gek op M. Dus dat zit echt wel snor.

Het is meer het punt dat ik 's avonds en nachts borstvoeding geef, en dus niet wegkan. Zonder drinken bij mama gaat Jen gewoon niet slapen. Zo was M. vrijdagavond lekker uit eten met zijn collega's. En dat is heel leuk voor hem, maar ik wil gewoon ook weer dat soort dingen kunnen doen.
pi_63661900
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:29 schreef Marie79 het volgende:
Deze nieuwbakken mamma meldt zich...
Ook hier zijn alle emoties al voorbij gekomen, van heel onzeker zijn of het allemaal wel goed gaat, of Maarten goed drinkt en aankomt tot gelukkig vooral heel gelukkig en blij zijn met Maarten en ons nieuwe gezinnetje.
O, en had iemand me vooraf kunnen waarschuwen dat Finding Nemo een heel zielige film is (mamma gaat dood en zelfs dat Nemo voor het eerst naar school gaat betrok ik op Maarten dat hij straks naar het kdv gaat)
Whehe
Welkom!
pi_63662078
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik begrijp je heel goed!

Mijn man is op woensdagmiddag vrij en dan is hij samen met Jen. Jen is trouwens gek op M. Dus dat zit echt wel snor.

Het is meer het punt dat ik 's avonds en nachts borstvoeding geef, en dus niet wegkan. Zonder drinken bij mama gaat Jen gewoon niet slapen. Zo was M. vrijdagavond lekker uit eten met zijn collega's. En dat is heel leuk voor hem, maar ik wil gewoon ook weer dat soort dingen kunnen doen.
Ik geef een voeding om 7:00 en één om 23:00 (ongeveer) daartussen heb ik dan net genoeg tijd om naar een feestej oid te gaan Misschien ook een idee voor jou? Of drinkt Jen niet op redelijk vaste momenten?
Wij nemen Leander ook regelmatig gewoon mee, sinds hij in bedjes slaapt slaapt hij werkelijk overal, als hij zijn speen en zijn knuffel-kussensloop maar mee heeft

Leander is soms héél moe, maar wil dan niet slapen. En dan vooral 's avonds als ik ook moe ben... Dan gaat hij echt krijsen als je hem in bed legt. Dan moet je hem er dus weer uitpakken, troosten en opnieuw proberen, want als hij eenmaal huilt in bed gaat hij écht niet slapen, dan krijst hij rustig door tot de volgende voeding.
Dus uitpakken, knuffelen en opnieuw proberen. Soms ben ik daar dan echt een uur mee bezig en dat is zó frustrerend en dan sta ik er zelf ook wel eens bijna bij te janken. Meestal valt hij dan op den duur in slaap terwijl hij net ademhaalde om hard te gaan krijsen, das dan wel weer grappig om te zien.

En overdag is hij moe, je legt hem in bed, hij lacht even en hij slaapt .... Terwijl ik het dan veel beter aan zou kunnen om er een uur mee om te kloten
pi_63662097
Super dat ze gek op hem is

Misschien een idee om te gaan kolven zodat hij haar de fles geeft en dat ze er toch aan gaat wennen?
Het zal in het begin vermoeiend zijn maar jij hebt ook echt je eigen rust/plezier/enz nodig.
Heb helaas geen tips voor je met borstvoeding omdat ik het zelf niet meer geef.
Misschien iemand anders tips?

Ik hoop dat je gauw een oplossing zal vinden want het gevoel is naar
pi_63662347
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:20 schreef Ardenlyn het volgende:
Super dat ze gek op hem is

Misschien een idee om te gaan kolven zodat hij haar de fles geeft en dat ze er toch aan gaat wennen?
Het zal in het begin vermoeiend zijn maar jij hebt ook echt je eigen rust/plezier/enz nodig.
Heb helaas geen tips voor je met borstvoeding omdat ik het zelf niet meer geef.
Misschien iemand anders tips?

Ik hoop dat je gauw een oplossing zal vinden want het gevoel is naar
Kolven is geen optie.... Daar ben ik mee gestopt na 4 borstontstekingen...

Maar goed, het zal ook wel gewoon een periode zijn dat ik het gewoon even zat ben om zo moe te zijn.

Ik ga van de week denk ik maar eens een zonnebankje pakken, Lekker even een momentje voor mezelf. Dan kan ik misschien meteen even naar de kapper enzo... Ja, dat is een goed plan.
pi_63662394
Ticootje kun je dat weggaan niet gewoon proberen.
Pepijn wil ook echt bij mij drinken op sommige momenten als ik er ben, maar als ik weg ben dan is het geen punt en kan hij ook prima zonder borstvoeding.
Overigens is Jen nu wel oud genoeg om geen flesje melk meer nodig te hebben als jij een avondje weggaat, wat yoghurt, diksap of water zou ook prima kunnen.
pi_63662539
P_iglet, je hebt gelijk, ze heeft het niet nodig. Maar bv is zo'n goed slaapmiddel (als je begrijpt wat ik bedoel). Diksap krijgt ze overdag, water geef ik ook 's nachts (als ze tig keer komt drinken).

Ik zou het eigenlijk gewoon moeten proberen...

(Het is ook zo dat als ik thuiskom en ik kijk door het raam, dan zie ik een hele vrolijke Jen bij M., zodra ze mij ziet begint ze te jammeren dat er gedronken moet worden..)

Oh, en ik droog toch ook niet meteen op als ik dus 1 voeding voor 1 dag weglaat?? (Dat is nog steeds een beetje mijn angst, ik kan al zo "weinig" bv geven, ik zou het zo jammer vinden als ik mijn productie die ik nog heb droogleg omdat ik zo graag wat voor mezelf wil doen)
  maandag 1 december 2008 @ 10:44:50 #138
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63662610
Bv topic? Ik denk dat je daar meer handige tips zal krijgen.

Ohh en huilen bij films is normaal. Is huilen bij Sinterklaas, een fanfare, en unox reclame dat ook?
Lekker douchen!
  maandag 1 december 2008 @ 10:56:18 #139
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63662871
Sjak, dat is normaal. Tenminste wat mij betreft. Kan janken om het minste of geringste. F. Kijkt me dan aan met zo'n blik in zijn ogen..... Oh, is het weer zo ver... Heerlijk al die emo-miepen...

Ticootje. Het is ook niet niks zo'n kleintje in huis. Maar tijd voor jezelf is inderdaad ook heel belangrijk. Probeer als Jen slaapt 's avonds ook echt tijd voor jezelf te pakken. Ga even weg...onder de zonnebank inderdaad of als het koopavond is gewoon ff de stad in. Neem je telefoon mee als Jen dan wakker wordt om te drinken dan ben je binnen de korste keren weer thuis.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 december 2008 @ 10:58:01 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63662915
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:44 schreef sjak het volgende:
Bv topic? Ik denk dat je daar meer handige tips zal krijgen.

Ohh en huilen bij films is normaal. Is huilen bij Sinterklaas, een fanfare, en unox reclame dat ook?
k heb dr zelfs last van bij reclame waar dat meisje vraagt aan sinterklaas of hij ervoor kan zorgen dat t pesten ophoud
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Licht Ontvlambaar maandag 1 december 2008 @ 11:07:04 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63663114
Wat gaat dat met jou worden als je moeder wordt

Hier gewoon een hele blije moeder, waarom? Nou gewoon, daarom! Alles loopt lekker op werk en thuis, Isa heeft het prima naar haar zin op school en op turnen. Voor het eerst in jaren kijk ik niet uit naar 1 januari 'want dan wordt alles anders'... Leef gewoon lekker hier en nu
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 december 2008 @ 11:12:57 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63663267
Sjeen, wat heerlijk om te lezen. En 1 januari wordt het toch wel, maar dan mag het van jou dus gewoon lekker doorgaan zoals nu.
  maandag 1 december 2008 @ 11:17:05 #143
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63663369
Dit wordt de eerste kerst sinds heeeeele lange tijd dat ik er ook weer echt zin in heb. En dat komt natuurlijk allemaal door het kind . Jammer dat ze nog niet mee kan helpen met de kerstboom optuigen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63663508
Tico ik kijk zo nu en dan wel eens een herhaling op uitzending gemist van Spoorloos. Dan kan ik echt een potje gaan janken soms. En afgelopen week liep ik op het kerkhof en was al emo omdat ik langs het graf van vriendin was geweest, als je dan langs kindergrafjes loopt houdt ik het echt niet meer droog. Geloof dat dat komt door het moeder zijn.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:49:52 #145
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63750931
Maniki.. hoe staat het er voor.... oftewel hoe is het met je?
pi_63752388
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:17 schreef k_i_m het volgende:
Dit wordt de eerste kerst sinds heeeeele lange tijd dat ik er ook weer echt zin in heb. En dat komt natuurlijk allemaal door het kind . Jammer dat ze nog niet mee kan helpen met de kerstboom optuigen .
Ik heb ook echt zin in kerst

Llewella, hoe gaat t met de verbouwing?
pi_63753938
voor mij hoeft die kerst niet hoor. het heeft nu al een week gezeik opgeleverd omdat ik heb gezegd "eerste kerstdag ben ik bereid bezoek te ontvangen, verder niet want we hebben het erg druk met het huis op orde maken". de argumenten zijn te belachelijk voor woorden: "je kan toch niet verwachten dat gescheiden mensen met elkaar overweg kunnen" (waarop ik geantwoord heb dat als ze dat niet kunnen ze allebei maar weg moeten blijven aangezien ik selene daar niet mee wil op laten groeien. de reactie daarop moet nog komen), "kerst heeft dit jaar 4 dagen" (huh?). en dan heb ik het nog niet gehad over het gezwam van sommigen over hun "rechten" op *hun* nichtje/kleindochtertje. dat kind is van haarzelf en wij mogen er voor zorgen, rot op met die rechten. het ging zo ver dat sangdrax echt kwaad geworden is (werd tijd....). hij begon nog even met "we kunnen het spreiden over de hele kerst", waarop ik gezegd heb dat hij dat gerust mag doen, maar dan zonder mij, want dat ik dan alles behalve eerste kerstdag weg zou zijn. eerste kerstdag it is dus, maar dit is echt niks leuk meer. gaat dikke pret worden als beide schoonouders nu al kermen niet overweg te kunnen met de ander. echt heel sneu hoe onvolwassen mensen blijkbaar zijn. ik zorg wel voor een berg eten. als ze eten kunnen ze niet praten, en als ze niet kunnen praten kan er niks lelijks uitkomen ook

nog 20 dozen te gaan en het blijkt dat we prachtige dingen in de tuin hebben staan (rozen, druiven en bamboe) naar het schijnt. plus een mooie nieuwe aanrecht en sloten op de kastjes en laatjes in de keuken
pi_63754346
Simmu, niet om lullig te zijn...maar soms heb ik het idee dat je het jezelf ook onnodig moeilijk maakt.

Je hebt het over mensen die denken rechten op hun nichtje/kleindkind te hebben. Het ligt er natuurlijk aan hoe zoiets gebracht word. Maar het is ook voor hun de eerste kerst van hun kleinkind/ nichtje. En ik kan me wel een beetje voorstellen dat gescheiden ouders liever apart van elkaar langs willen komen

En het huis op orde maken kan toch best nog wel een dagje extra wachten denk ik dan.
Zorg dan dat jij de volwassenste (is dat een woord ) bent voor deze keer
  donderdag 4 december 2008 @ 14:03:56 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63754578
Kerst, heb er ook helemaal zin in. Lekker naar mijn vader met man en kinderen en daar ook een paar dagen zijn. Schaatsen en gewoon gezellig keuvelen. 2e Kerst bij mijn schoonfamilie. Is wel altijd druk, maar meestal ook gezellig.

Simmu is het een optie om ze wel op dezelfde dag te laten komen maar niet op dezelfde tijd. Dus bijvoorbeeld een deel voor een Kerstbrunch rond 11 uur en de andere voor Kerstdiner....
pi_63755013
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Simmu, niet om lullig te zijn...maar soms heb ik het idee dat je het jezelf ook onnodig moeilijk maakt.

Je hebt het over mensen die denken rechten op hun nichtje/kleindkind te hebben. Het ligt er natuurlijk aan hoe zoiets gebracht word. Maar het is ook voor hun de eerste kerst van hun kleinkind/ nichtje. En ik kan me wel een beetje voorstellen dat gescheiden ouders liever apart van elkaar langs willen komen

En het huis op orde maken kan toch best nog wel een dagje extra wachten denk ik dan.
Zorg dan dat jij de volwassenste (is dat een woord ) bent voor deze keer
tsja. helaas moeten we betalen voor elke dag dat we bijvoorbeeld de dozen langer houden. en we hebben het niet over 2 dagen, maar 3 omdat ze allemaal elk op een andere dag wilden komen (schoonpa, schoonma en schoonzusje. mijn ouders komen helemaal niet). het zal zeker zo zijn dat ik inmiddels niet meer de redelijkste ben. ik heb maandenlang geprobeerd redelijk te zijn en dat resulteerde er enkel in dat er compleet over ons heen gewalst werd, ik heb er genoeg van. wij willen ook graag kerstmis vieren als gezin. als ik dan nu weer overstag ga houdt het nooit op. ze moeten het maar leren hoor. je wil trouwens niet weten hoe onbeschoft het naar ons toe gebracht werd. tis niet voor niks dat sangdrax kwaad werd. wellicht dat het hier lijkt alsof ik degene ben die steeds maar bezwaar maakt, dat is niet zo. we zijn het allebei goed beu. overigens hebben schoonpa en ma dus al eerder kansen gehad om langs te komen, maar dat kwam dan weer niet uit. dan kan ik er ook weinig aan doen. pech voor ze.
pi_63755214
Ik ontvlucht het land op 2e kerstdag.... Tenminste dat deden we steeds. Is telkens goed bevallen.

Dit jaar moeten we even kijken.
pi_63755294
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:03 schreef chacama het volgende:
Kerst, heb er ook helemaal zin in. Lekker naar mijn vader met man en kinderen en daar ook een paar dagen zijn. Schaatsen en gewoon gezellig keuvelen. 2e Kerst bij mijn schoonfamilie. Is wel altijd druk, maar meestal ook gezellig.

Simmu is het een optie om ze wel op dezelfde dag te laten komen maar niet op dezelfde tijd. Dus bijvoorbeeld een deel voor een Kerstbrunch rond 11 uur en de andere voor Kerstdiner....
hadden we al voorgesteld
maar dan moeten ze onderling in overleg over wie dan wanneer komt, waarop ik de mededeling kreeg dat ik ook niet moet verwachten dat *dat* goed zal gaan, plus dat we onredelijk zijn om te verwachten dat zij zelf coordineren wie wanneer komt dan. daarna gekerm dat ze allemaal minstens een hele dag willen komen, want het is anders de moeite niet ivm de reistijd. gedoe, gezanik en gezeik. ik speel niet meer mee. ze kunnen eerste kerstdag komen, er wordt van ze verwacht dat ze zich gedragen als volwassen mensen, en anders maar niet. tis een beetje een vinger-hand verhaal. kom ze met een vinger tegemoet en je ziet je arm nooit meer terug.

en ziehier het probleem: als we iets voorstellen levert het standaard protest op. is het niet van de een, dan begint de ander.
pi_63755460
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:49 schreef chacama het volgende:
Maniki.. hoe staat het er voor.... oftewel hoe is het met je?
Goed
Saartje
pi_63755478
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:34 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Goed
Ik denk dat jij nog geen afspraak hebt gemaakt...
pi_63755503
Saartje
pi_63755525
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:35 schreef Maneki.Neko het volgende:

Muts
pi_63756557
nog wel een laatste 'bijkomstigheid': sangdrax moet zijn aio-schap nog afronden met een paper (naast zijn huidige postdoc-schap). dat moet dus in de avonden en weekenden. en dat moet snel omdat hij maar zeer beperkt toegang heeft tot het oorspronkelijke project. het uitpakken enzo is niet het enige waarom we zo verrekte weinig tijd hebben. wil je wel geloven dat ik hier enkel nog het consultatiebureau en de supermarkt weet te vinden! nog geen tijd gehad om op onderzoek uit te gaan. ik zorg voor seleentje, pak dozen uit en doe huishouden. elk klusje wissel ik af met ff 5 minuutjes fokken h well; nog even en het is af, dan is het weer ook beter en trekken we lekker de drents friese wold in
pi_63756577
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
eerlijk waar: het valt echt reuze mee!
  donderdag 4 december 2008 @ 15:15:47 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63756622
Maneki, hoe krijgen we je nu zo ver dat je de afspraak maakt???? Voor jou geen kadootjes tot je gebeld hebt!!!
*gaat nu een brief schrijven aan Sinterklaas*

Simmu, in dat geval..... sterkte. Kan me voorstellen dat je Kerst dan wel wilt afschaffen.
pi_63756735
Wil onder narcose Maneki? (kan het zo gauw niet vinden)
Ik ben ook een keer onder narcose geweest om kiezen te trekken en het beviel mij echt zo goed!
Je merkt niets!
Ik moest gaatjes vullen en 2 kiezen trekken en ik deed mijn ogen dicht en weer open en het was klaar

Succes
pi_63757034
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:19 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. helaas moeten we betalen voor elke dag dat we bijvoorbeeld de dozen langer houden. en we hebben het niet over 2 dagen, maar 3 omdat ze allemaal elk op een andere dag wilden komen (schoonpa, schoonma en schoonzusje. mijn ouders komen helemaal niet). het zal zeker zo zijn dat ik inmiddels niet meer de redelijkste ben. ik heb maandenlang geprobeerd redelijk te zijn en dat resulteerde er enkel in dat er compleet over ons heen gewalst werd, ik heb er genoeg van. wij willen ook graag kerstmis vieren als gezin. als ik dan nu weer overstag ga houdt het nooit op. ze moeten het maar leren hoor. je wil trouwens niet weten hoe onbeschoft het naar ons toe gebracht werd. tis niet voor niks dat sangdrax kwaad werd. wellicht dat het hier lijkt alsof ik degene ben die steeds maar bezwaar maakt, dat is niet zo. we zijn het allebei goed beu. overigens hebben schoonpa en ma dus al eerder kansen gehad om langs te komen, maar dat kwam dan weer niet uit. dan kan ik er ook weinig aan doen. pech voor ze.
Ah oke, naja als t je echt extra geld kost snap ik wel dat je door wilt werken.
En als t bot word gebracht is t zowiezo een ander verhaal
  donderdag 4 december 2008 @ 15:40:43 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63757275
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:29 schreef simmu het volgende:
ik speel niet meer mee. ze kunnen eerste kerstdag komen, er wordt van ze verwacht dat ze zich gedragen als volwassen mensen, en anders maar niet.
Kijk, dát bedoel ik nou met grenzen stellen.
Succes...

2e oproep: Lishe, hoe gaat het dame?
pi_63761383
Ik moet morgen ook naar de tandarts, heb sinds maandag kiespijn en nu ook een vieze smaak in m'n mond, dus moet d'r wel aan geloven ben ik bang
Maar ben ook echt bang voor de tandarts
Vooral voor eventuele verdovingen en boren enzo
Heb nog nooit gaatjes gehad, waarschijnlijk daardoor ook bang
M'n man gaat morgen met mee mee (moet ook wel vanwege Lotte)
Denk dat de tandarts alleen maar mag kijken morgen en niets mag doen
Kijken en niet aankomen

Wat kun je je trouwens zorgen maken om je kleintje zeg!
Wil echt niet de overbezorgde moeder zijn, maar als je dan toch het kdv even belt om te vragen hoe het gaat (omdat ze zo slecht dronk) voel je je toch even bezwaard (weet wel dat ze het geen probleem vinden en nu was het zeker gegrond, maar dan nog..)
Of voor de derde keer in 8 dagen bij de huisarts zit..
Moeder zijn, je wordt er ook gelijk een stuk ouder van qua zorgen..!

[ Bericht 20% gewijzigd door mrien op 04-12-2008 18:43:09 ]
pi_63761896
Mrien
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:53:50 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_63779408
He bah mrien, dat klinkt niet fijn.

Ik ben een beetje boos op mijn vorige werkgever Heb nog steeds de uitbetalingen niet gehad die me al een maand geleden beloofd zijn. Het is gewoon kut om zonder inkomen te zitten en dan daar ook nog extra lang op te moeten wachten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63785910
Het bleek gelukkig mee te vallen, ontstoken tandvlees, tandsteen op de pijnlijke plek en waarschijnlijk zijn m'n holtes ontstoken..
Hopelijk trekt dat snel weg..
Voor het tandsteen moest ik een afspraak maken, eerst komende afspraak was mogelijk in maart
Voorlopig dus maar spoelen met mondwater..

Balen Troel
Heb ik ook met een ex werkgever van mij gehad. Veel gedoe en uiteindelijk m.b.v. rechtsbijstand gekregen. Nog geen paar dagen later waren ze failliet..had ik ff geluk gehad!
Ik hoop dat je het snel krijgt! Heb je het schriftelijk bevestigd gekregen?
pi_63859079
Mooi dat het meeviel Mrien en in maart pas? Wat idioot laat!

Ik ben heerlijk bijgekomen van een weekendje web met TARA, Leander en mijn ouders. Lekker met Leander in het bubbelbad en mijn ouders 's avonds even laten oppassen en met TARA het zwembad in super!
  maandag 8 december 2008 @ 20:10:05 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_63859202
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:20 schreef mrien het volgende:
Het bleek gelukkig mee te vallen, ontstoken tandvlees, tandsteen op de pijnlijke plek en waarschijnlijk zijn m'n holtes ontstoken..
Hopelijk trekt dat snel weg..
Voor het tandsteen moest ik een afspraak maken, eerst komende afspraak was mogelijk in maart
Voorlopig dus maar spoelen met mondwater..

Balen Troel
Heb ik ook met een ex werkgever van mij gehad. Veel gedoe en uiteindelijk m.b.v. rechtsbijstand gekregen. Nog geen paar dagen later waren ze failliet..had ik ff geluk gehad!
Ik hoop dat je het snel krijgt! Heb je het schriftelijk bevestigd gekregen?
Schriftelijk niet echt, maar wel via de mail.

Maarja, ze moeten gewoon opschieten. Deze maand is al duur zat!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63859329
Ja achtelijk of niet Freecell!
Gelukkig heb ik er nu eigenlijk geen last meer van..maar laat die afspraak maar mooi ff staan

Fijn dat je lekker bijgekomen bent! Klinkt lekker!!

Troel, Hopelijk krijg je het snel..de maand is inderdaad al duur zat...
pi_63859444
mail is even rechtsgeldig als schriftelijk hoor. feitelijk telt het als schriftelijk

en *ugh* hier. seleentje was gisteren en vandaag wat bewerkelijk. vanmiddag had ik er genoeg van en heb ik de kinderwagen gepakt (niet de doek want ik wist niet waar ik naartoe zou gaan en hoelang ) en zijn we het dorpje gaan verkennen. ze sliep in 5 minuten (uiteraard de minuut dat we thuiswaren weer wakker).

maar goed; ontopic. hebben jullie tips waar ik op kan letten bij een oppas? enkel voor eens een dagje of avondje weg hoor. ik zit te denken aan 'bijlessen geven' als bijverdienste als ik in mijn eigen vak aan de slag ga nu zit ik zo aan een 6 dagige werkweek en daar heb ik geen trek in
  maandag 8 december 2008 @ 20:37:24 #171
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63859964
Moonah, in et peutertopic zag ik je oproepje wel. Lief.

Hier gaat het. Niet goed, niet slecht, gewoon, het gaat. Ik heb een drukke decembermaand, zowel prive als op mijn werk. Op mijn werk zijn ze zo ontzettend goed. Ik krijg echt alle medewerking. Ik werk nog steeds op therapeutische basis, als ik deze maand goed doorkom zal dat in januari wel klaar zijn. Donderdag een gesprek met de directrice, ze wil graag dat ik met de bedrijfsarts praat een keer en dat lijkt me ook wel goed.

En verder vind ik het heel moeilijk om mijn gevoel toe te laten. Aan de ene kant zijn we klaar, ik heb een heerlijk compleet gezin. Ik had verdorie mijn babyspul op marktplaats staan en nu staat het in een hoek op zolder. Aan de andere kant schreeuwt het. Waarom is dat kadootje afgepakt? Waarom moet ik nu zelf beslissingen nemen die ik helemaal niet wilde maken? We waren klaar, en nu niet meer. Ik ben nog hartstikke jong dus er kan nog zoveel. het lijkt me heerlijk om 'uit de luiers' te zijn, maar ik kan gewoon niet accepteren dat dit het dan is.
Moeilijk. Maar qua dagelijks leven gaat het goed.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 8 december 2008 @ 21:34:58 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63861577
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:37 schreef Lishe het volgende:
Maar qua dagelijks leven gaat het goed.
Dat vind ik fijn om te lezen. Goed dat ze op je werk meewerken. En een gesprek met de bedrijfsarts is logisch eigenlijk he, fijn dat je daar niet tegenop ziet.
En over het cadeautje, ik denk dat het toch ook een soort rouw is die je doormaakt. Dat heeft tijd nodig... Hoe cliché dat ook klinkt...
pi_63861916
ik heb ladys al een tijdje niet meer gezien. Ik vraag me af hoe het nu gaat.
pi_63862078
daar ben ik ook benieuwd naar, ticootje!

en ennu!

lishe, moonah heeft een goed punt denk ik. dit kost 'gewoon' echt tijd. en daarna (of tijdens), kun je altijd een nieuwe beslissing nemen, over jullie wensen/plannen. toch?
  maandag 8 december 2008 @ 21:48:33 #175
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63862093
Het gaat gelukkig al beter Lishe. Kijk maar eens terug, dat geeft hoop voor de toekomst
Lekker douchen!
  maandag 8 december 2008 @ 21:51:36 #176
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63862194
Lishe
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 8 december 2008 @ 22:09:27 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63862752
Lishe
pi_63863274
geen idee of deze vraag beter hier of bij de kleintjes moet. maar ik ben boos geworden over sangdrax zijn "frisse-lucht"-manie. aangezien hij elke keer achter mijn rug om *alle* ramen opendoet. ook bij selene dus (elk raam dat ik kon vinden stond open). frisse lucht/luchten: ja. de hele nacht + dag het raam open laten staan: nee. dus nu heb ik een stijve nek en heeft seleentje de hele dag niet geslapen. maar dat kon ook komen van de drukte gister, maar het was er 17 graden de hele dag. ik had zelfs nog gekeken of ik de verwarming niet kon ontluchten. ik had namelijk niet in de gaten dat elk raam in huis openstond. in fucking december.

we worstelen met het idee dat ik hier de huisvrouw ben. ik doe dingen gewoon op een bepaalde manier met selene en het huis wat bevalt, en in de weekenden fietst hij daar zonder enige vorm van overleg dwars doorheen. tot nu toe probeerde ik het gewoon met zeggen "schat, als je zo-en-zo doet is het een stuk prettiger voor iedereen".

nja. harde reacties hoeven niet, ik weet ook wel dat ik nu zo sjagga als wat ben. duhuh! maar hoe doen andere huisvrouwen dat? ik ben nog nooit huisvrouw geweest, en mijn moeder hanteert een ijzeren greep, wat ik niet zie zitten....
tuurlijk heeft hij hier ook zeggenschap, maar ik heb hier onderhand het gevoel dat ik een te logeren werkster ben ofzo. elke dag verrassingen (ramen overal open, luiers weg, speentjes weg, maar was & afwas blijven staan) en nee: ik vind verrassingen niet leuk. ik zit elke maandag met een huilend kindje omdat die helemaal uit haar routine gesnokt wordt,
  maandag 8 december 2008 @ 22:45:27 #179
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63864045
Ik vind jullie reacties zo lief en fijn. Moonah, zo voelt het ook, als rouw.
Sjak, wat jij zegt, zo voelt het ook. Eerst heel concreet, het herstel van mijn lichaam. En nu heel langzaam, mijn geest.
Dank jullie wel. Fijn.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 8 december 2008 @ 22:49:37 #180
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63864200
Simmu, past je probleem niet beter in R&P?
De situatie bij jullie 'thuis' is gewoon erg veranderd en het heeft tijd nodig om daar aan te wennen. Wees maar eens een paar maand verder en dan zie je dat dingen opeens vanzelf gaan...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63869188
oh, zo'n probleem is het allemaal niet hoor. en als alles ook daadwerkelijk uitgepakt is zal het ook minder drijfzanderig zijn allemaal.

ik was alleen even erg nijdig omdat mijn nek zo'n zeer deed, en seleentje de hele dag niet wilde slapen boven terwijl ik verder moest (en niet deed was maar het dorpje gaan verkennen: er is hier een brink!). dit gecombineerd met mijn 'beschermingsdrang' tov seleentje maakte mij een ietwat giftig persoontje.

er is ook goed nieuws: de verhuisonkostenvergoeding blijkt een heul aardig bedragje te zijn. en aangezien ik uitging van een paar honderd euro (en klaarblijkelijk is het meer ) deden we erg zuinig. dus nu hebben we eindelijk het zo gewenste spaarpotje (we hebben ook spaarloon, maar dat is om van af te blijven) *en* mag ik fijn wat boekjes bestellen bij amazon of in de uk
  dinsdag 9 december 2008 @ 07:48:12 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_63869383
het is hier toch geen klaagbaak, R&P of een slowchattopic dacht ik?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 07:56:25 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63869470
dr is niks mis met de ramen open zetten simmu. frisse lucht is gezond.
gewoon na een uur de boel weer dichtgooien, anders kan je je verhuiskostenvergoeding zo aan de nuon doorgeven.

maar in alle eerlijkheid: ik word een beetje moe van je eeuwige gezeur.
maak je ook weleens wat leuks mee? post dat dan eens.
pi_63869676
met deze mama gaat het zozo. Aan de ene kant natuurlijk hartstikke blij met de zwangerschap maar aan de andere kant voel ik me behoorlijk K*T omdat ik per 1 maart werkloos ben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63869901
Vicky, heb ik helemaal gemist joh, waarom ben je dan werkeloos? Hier hetzelfde, ik moet ook een nieuwe baan zoeken na de bevalling.

Lishe Het is ook heel dubbel lijkt me...
Sara
Merel
Ukje
pi_63869937
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:35 schreef Fuente het volgende:
Vicky, heb ik helemaal gemist joh, waarom ben je dan werkeloos? Hier hetzelfde, ik moet ook een nieuwe baan zoeken na de bevalling.

Lishe Het is ook heel dubbel lijkt me...
contract wordt niet verlengd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 december 2008 @ 08:58:38 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63870248
Balen Vicky en Fuente...

Mijn contract loopt begin augustus af en ga er niet vanuit dat het verlengd wordt, aangezien ik blijkbaar niks goed kan doen. Maar ik denk ook niet dat ik wil dat ze het verlengen... Heb het zo niet (meer) naar m'n zin daar, en als zij het niet verlengen heb ik als het goed is recht op een uitkering (toch?). Dan kan ik iets rustiger voor mijn gevoel op zoek naar iets anders.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63870410
Tex, je hebt 6 maanden recht op een WW uitkering en dat is 75% van je huidige salaris.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_63870972
Lishe, kan me voorstellen dat alles overhoop is gehaald met dit. Het heeft tijd nodig
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 09:41:00 #190
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63871114
Ik word er iedere keer bozig om als ik lees dat er alweer een zwangere vrouw geen contractverlenging krijgt
Het zit zo scheef in elkaar allemaal. Van regeringswege roepen dat ook vrouwen moeten participeren op de arbeidsmarkt en dat zwangerschap bij gebleken geschiktheid geen reden mag zijn om een contract niet te verlengen. Maar ondertussen...

Ondertussen ben ik heel vaak een goede tweede bij sollicitaties, en dat is uiteraard niet genoeg. In het kader daarvan moet ik aan de reïntegratie, Jobhunting. Na een paar dagen vechten, rondbellen langs vele kastjes en muren en misverstanden opruimen mag ik zelf Jobhunting gaan inkopen bij een bureau van mijn keuze. Een ware overwinning! Weten te krijgen waar je recht op hebt kan hard werken zijn

Voordeel van de Jobhunting is wel dat de kinderopvangtoeslag door kan lopen. Die was anders gestopt per 1 januari, en dan had ik eventuele werkgevers moeten vertellen dat ik pas over een maand of vier volledig in dienst zou kunnen komen omdat ik dan de nodige opvang zou hebben voor m'n dochters
Ik vind het nog steeds een lastige spagaat, kostwinner en moeder zijn.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 09:45:35 #191
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63871214
Hoewel het hier geen slowchat is wil ik (na mijn monoloog) wel graag een uitdelen aan Lishe,
en alle as contractloze mama's veel succes wensen voor de komende maanden!
Oh, en naar Saffier die zich laatst afvroeg hoe het met me ging.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:01:20 #192
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63871619
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:08 schreef Vicky het volgende:
Tex, je hebt 6 maanden recht op een WW uitkering en dat is 75% van je huidige salaris.
je hebt recht op 3 maanden als je aan de weken-eis voldoet (26 van de 36 weken gewerkt), je krijgt de eerste twee maanden 75% en daarna 70%.
na de weken-eis komt de jaren-eis om de hoek kijken voor eventuele verlenging van die drie maanden.
quote:
Als u 26 van de 36 weken gewerkt heeft, voldoet u aan de wekeneis. Dan krijgt u een basisuitkering van 3 maanden.
Hoe lang u daarna WW krijgt, hangt af van het aantal kalenderjaren dat u gewerkt heeft. Een kalenderjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. U krijgt de WW-uitkering langer dan 3 maanden (de zogenaamde verlengde uitkering) als u de laatste 5 kalenderjaren voordat u werkloos werd ten minste 4 kalenderjaren een arbeidsovereenkomst heeft gehad. Bovendien moet u in elk van die 4 kalenderjaren minimaal 52 dagen loon ontvangen hebben. Dit is de zogenaamde jareneis.
Als je dan tenslotte aan de jaren-eis voldoet, gaan ze kijken naar je arbeidsverleden en dan geld 'ieder jaar arbeidsverleden = 1 maand WW'

Best ingewikkelde materie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:04:50 #193
3011 E.T.
pi_63871698
Lishe

Macka, je hebt nog best mazzel dat je op dat jobhunting-traject gezet wordt, waarbij kinderopvangtoeslag door kan lopen.. Ik moest wel m'n kinderen van de opvang halen ivm geen toeslag meer.. en heb daardoor wel een paar keer achter het net gevist omdat ik geen opvang op korte termijn had Het CWI hier deed helemaal niets iig (behalve elke 6 weken m'n mailtje lezen of ik wel genoeg had gesolliciteerd )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:08:41 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_63871777
tex, ik zou ook niet zomaar uit gaan van ww het is in het ergste geval fijn als je het kunt aanvragen, maar wat ET al zegt, best een toestand. ik heb even geen flauw idee wanneer je bent uitgerekend, maar je hebt in ieder geval recht op je verlofuitkering.
vicky, ook geen contractverlenging heeft dat nou inderdaad met je zwangerschap te maken?
macka, die spagaat is denk ik voor iedereen moeilijk ja, ik ind dat ook ten minste. zal makkelijker zijn misschien met wat oudere kinderen? die hoop heb ik dan he
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:10:04 #195
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63871805
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 07:56 schreef lady-wrb het volgende:
dr is niks mis met de ramen open zetten simmu. frisse lucht is gezond.
gewoon na een uur de boel weer dichtgooien, anders kan je je verhuiskostenvergoeding zo aan de nuon doorgeven.

maar in alle eerlijkheid: ik word een beetje moe van je eeuwige gezeur.
maak je ook weleens wat leuks mee? post dat dan eens.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:10:22 #196
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63871818
En een dikke kus voor Lishe .
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:11:33 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63871849
Macka, ik snap het niet.
Jobhunting inkopen?

Ik neem aan dat je draagkrachtig bedrijfje dus nog niet voldoende oplevert. dat is jammer, maar ja het heeft ook tijd nodig idd.

Verder een aan alle dames die in deze moeilijke economische tijd straks een nwe baan moeten zoeken.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:13:55 #198
3011 E.T.
pi_63871909
Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat contract niet verlengd door werkgever niet automatisch recht op WW betekent!
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:19:19 #199
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63872046
Ik wil zo graag omscholen...maar ik moet wel gesponsord worden .
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:24:35 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_63872177
10 jaar terug kon dat dus nog via het CWI, ik heb toen een opleiding voor herintreders gedaan via het cwi, kan dat tegenwoordig niet meer vivi?
en tex, zou jij ook niet zoiets gaan doen? dat was toch de bedoeling?
wat ET zegt, je krijgt echt niet zo makkelijk ww tegenwoordig
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')