hadden we al voorgesteldquote:Op donderdag 4 december 2008 14:03 schreef chacama het volgende:Kerst, heb er ook helemaal zin in. Lekker naar mijn vader met man en kinderen en daar ook een paar dagen zijn. Schaatsen en gewoon gezellig keuvelen. 2e Kerst bij mijn schoonfamilie. Is wel altijd druk, maar meestal ook gezellig.
Simmu is het een optie om ze wel op dezelfde dag te laten komen maar niet op dezelfde tijd. Dus bijvoorbeeld een deel voor een Kerstbrunch rond 11 uur en de andere voor Kerstdiner....
Goedquote:Op donderdag 4 december 2008 11:49 schreef chacama het volgende:
Maniki.. hoe staat het er voor.... oftewel hoe is het met je?
Ik denk dat jij nog geen afspraak hebt gemaakt...quote:
eerlijk waar: het valt echt reuze mee!quote:
Ah oke, naja als t je echt extra geld kost snap ik wel dat je door wilt werken.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:19 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. helaas moeten we betalen voor elke dag dat we bijvoorbeeld de dozen langer houden. en we hebben het niet over 2 dagen, maar 3 omdat ze allemaal elk op een andere dag wilden komen (schoonpa, schoonma en schoonzusje. mijn ouders komen helemaal niet). het zal zeker zo zijn dat ik inmiddels niet meer de redelijkste ben. ik heb maandenlang geprobeerd redelijk te zijn en dat resulteerde er enkel in dat er compleet over ons heen gewalst werd, ik heb er genoeg van. wij willen ook graag kerstmis vieren als gezin. als ik dan nu weer overstag ga houdt het nooit op. ze moeten het maar leren hoor. je wil trouwens niet weten hoe onbeschoft het naar ons toe gebracht werd. tis niet voor niks dat sangdrax kwaad werd. wellicht dat het hier lijkt alsof ik degene ben die steeds maar bezwaar maakt, dat is niet zo. we zijn het allebei goed beu. overigens hebben schoonpa en ma dus al eerder kansen gehad om langs te komen, maar dat kwam dan weer niet uit. dan kan ik er ook weinig aan doen. pech voor ze.
Kijk, dįt bedoel ik nou met grenzen stellen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:29 schreef simmu het volgende:
ik speel niet meer mee. ze kunnen eerste kerstdag komen, er wordt van ze verwacht dat ze zich gedragen als volwassen mensen, en anders maar niet.
Schriftelijk niet echt, maar wel via de mail.quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:20 schreef mrien het volgende:
Het bleek gelukkig mee te vallen, ontstoken tandvlees, tandsteen op de pijnlijke plek en waarschijnlijk zijn m'n holtes ontstoken..
Hopelijk trekt dat snel weg..
Voor het tandsteen moest ik een afspraak maken, eerst komende afspraak was mogelijk in maart![]()
Voorlopig dus maar spoelen met mondwater..
Balen Troel
Heb ik ook met een ex werkgever van mij gehad. Veel gedoe en uiteindelijk m.b.v. rechtsbijstand gekregen. Nog geen paar dagen later waren ze failliet..had ik ff geluk gehad!
Ik hoop dat je het snel krijgt! Heb je het schriftelijk bevestigd gekregen?
Dat vind ik fijn om te lezen.quote:
contract wordt niet verlengd.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:35 schreef Fuente het volgende:
Vicky, heb ik helemaal gemist joh, waarom ben je dan werkeloos? Hier hetzelfde, ik moet ook een nieuwe baan zoeken na de bevalling.
LisheHet is ook heel dubbel lijkt me...
je hebt recht op 3 maanden als je aan de weken-eis voldoet (26 van de 36 weken gewerkt), je krijgt de eerste twee maanden 75% en daarna 70%.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:08 schreef Vicky het volgende:
Tex, je hebt 6 maanden recht op een WW uitkering en dat is 75% van je huidige salaris.
Als je dan tenslotte aan de jaren-eis voldoet, gaan ze kijken naar je arbeidsverleden en dan geld 'ieder jaar arbeidsverleden = 1 maand WW'quote:Als u 26 van de 36 weken gewerkt heeft, voldoet u aan de wekeneis. Dan krijgt u een basisuitkering van 3 maanden.
Hoe lang u daarna WW krijgt, hangt af van het aantal kalenderjaren dat u gewerkt heeft. Een kalenderjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. U krijgt de WW-uitkering langer dan 3 maanden (de zogenaamde verlengde uitkering) als u de laatste 5 kalenderjaren voordat u werkloos werd ten minste 4 kalenderjaren een arbeidsovereenkomst heeft gehad. Bovendien moet u in elk van die 4 kalenderjaren minimaal 52 dagen loon ontvangen hebben. Dit is de zogenaamde jareneis.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 07:56 schreef lady-wrb het volgende:
dr is niks mis met de ramen open zetten simmu. frisse lucht is gezond.
gewoon na een uur de boel weer dichtgooien, anders kan je je verhuiskostenvergoeding zo aan de nuon doorgeven.
maar in alle eerlijkheid: ik word een beetje moe van je eeuwige gezeur.
maak je ook weleens wat leuks mee? post dat dan eens.
De draagactiviteiten vallen onder het bedrijfje van mijn partner. Ik hou me er idealistisch en hobbymatig mee bezig in de avonduren en op de vrije dagen. Meer kan (en mag) niet. Naar verwachting zal het geen substantiėle inkomsten op gaan leveren. En het duurt een paar jaar voordat een nieuw bedrijf zichzelf ook maar kan bedruipen. Mijn partner is zzp'er, werkt freelance als musicus/theater technicus, zorgt ook voor de kinderen en verdient weinigquote:Op dinsdag 9 december 2008 10:11 schreef DaviniaHR het volgende:
Macka, ik snap het niet.
Jobhunting inkopen?
Ik neem aan dat je draagkrachtig bedrijfje dus nog niet voldoende oplevert. dat is jammer, maar ja het heeft ook tijd nodig idd.
Verder eenaan alle dames die in deze moeilijke economische tijd straks een nwe baan moeten zoeken.
Wat is het hier dan wel eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg lieve schatten, het is ook geen WGR hier he.
Een kusquote:Op dinsdag 9 december 2008 10:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wat is het hier dan wel eigenlijk?.
Moet ik even gaan uitzoeken....ik wil een "werkend leren" opleiding gaan doen dus ik weet niet of dat er wel onder valtquote:Op dinsdag 9 december 2008 10:24 schreef Belana het volgende:
10 jaar terug kon dat dus nog via het CWI, ik heb toen een opleiding voor herintreders gedaan via het cwi, kan dat tegenwoordig niet meer vivi?
en tex, zou jij ook niet zoiets gaan doen? dat was toch de bedoeling?
wat ET zegt, je krijgt echt niet zo makkelijk ww tegenwoordig
Ik vind dat er soms ook wel erg snel moeilijk wordt gedaan over wat on en offtopic is hoor, stiekem.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:33 schreef Lois het volgende:
Nou ja weet je, dat is dus een beetje een moeilijke. Als het echt te maken heeft met moeder zijn, en de problemen die je daardoor op je werk hebt kan het gewoon hier.
Als het echt problemen zijn, zoals nu bijv. wanneer krijg je ww en hoelang, dan hoort het gewoon in WGR.
Een apart topic hoeft van mij echt niet, we gaan dan toch teveel de kant op van WGR vrees ik, maar gewoon over de spagaat waar je als werkende moeder soms inzit bij zieke kindjes, overwerken, carrieremogelijkheden etc. dat kan toch gewoon hier?
Maar ik zal BE er ook even bijroepen
Goed punt en heel erg waar!quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:54 schreef k_i_m het volgende:
Ik wil hem ook wel in WGR openen, maar dan garandeer ik je twee pagina's vol met reacties dat we niet moeten zeiken en weer terug naar ons aanrecht moeten kruipen of geen kinderen hadden moeten krijgen.
de vraag in hoeverre je als moeder beslissingen/acties alleen neemt of als ouders samen en hoe je dan omgaat met conflict daarin lijkt mij dan nu juist wel hier thuishoren.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:53 schreef Belana het volgende:
nou ik snap je punt wel hoor, fok is groter dan OUD natuurlijk
het blijft hier soms wel eens een beetje lastig wat er wel en niet in dit topic "mag"
ik vond het daarstraks dus nog wel kunnen, BE vond van niet, hetgeen ik ook wel begreep.
Over het algemeen gaat het de laatste tijd wel aardig hier dacht ik. (ik vond alleen het geslowchat, dagboek- en R&P gehalte van simmu even te ver gaan vanochtend)
dus enfin, zeggen jullie het maar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |