abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:05:08 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63881277
Op veler verzoek!

Een topic om te praten over zwanger solliciteren (of erna), verlofregelingen, werkverdeling tussen ouders etc etc etc.

Het topic heet bewust niet Moeders en werk omdat er hier meer dan alleen mama zitten.

Game on!
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:48:52 #2
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63882425
Dank! ik heb alleen even niks te vertellen op het moment .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:05:16 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63882893
Komt er nou eigenlijk een regeling dat KDV's langer open blijven in de avond? Anders blijft flexibel werk-gedrag zo flexibel als een houten plank.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 december 2008 @ 17:22:29 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63883289
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:05 schreef RockabeIIa het volgende:
Komt er nou eigenlijk een regeling dat KDV's langer open blijven in de avond? Anders blijft flexibel werk-gedrag zo flexibel als een houten plank.
Ik hoop het... het is elke maandag en donderdag een race tegen de klok hier om voor zes uur bij BSO te zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63883382
dat is idd een van de grote problemen hier rocka.
de beperkte openingstijden van kdv's ons kdv is open van 7.30-20.00 maar de 7.30-8.00 en 18.00-20.00 uren kosten veel extra, dat kunnen wij eigenlijk niet betalen.

's morgens straks het probleem dat ik om 7.30 op een overdracht in het ziekenhuis zal moeten zijn, vriendlief werkt als nachtdienst en is dus pas 7.30 thuis. KDV's nog niet open...
Eigenlijk heb ik dan vanaf 6.00 of 6.30 opvang nodig.

Den Haag heeft 1 één!!! 24 uurs opvang groep voor 12 kindjes, van 0-13 jaar!!!! die hebben dus zeer begrijpelijk ook een wachtlijst van hier tot tokio. nu 36 kindjes op de wachtlijst. Pepijn staat 5e ofzo, maar dat geeft nog geen garantie dat er plek is voor hij 4 is!!! Er is gewoon zo ontzettend weinig verloop daar.
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:30:21 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_63883487
Hier gaat de opvang om 7:30 open (liefst nog vijf minuten laten trouwens ). Voor je je kind goed en wel uitgekleed hebt en een leidster gesproken hebt, ben je al twee trams verder en kan ik niet meer op tijd op mijn werk komen. Voor zes uur moet je dan weer ophalen, dus dan moet ik eerder weg van mijn werk (terwijl ik dus al te laat was zeg maar) wil ik op tijd komen. Op zich prima tijden, maar men zou moeten snappen dat drie kwartier reistijd naar je werk vrij normaal is als je de sneltram pakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:31:16 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63883508
same here p_iglet, ik werk ook zeer onregelmatig incl. late diensten en het is soms allemaal zo lastig! Hier sluit het KDV om 18.00u. En voor het laatste halve uurtje betaal je je scheel Niet te geloven toch?
(Terwijl ik dus al extra betaal vanwege flexibele opvang)
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:43:46 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_63883852
welke is dat P_iglet? ik zit in de oudercommissie van de bso hier en er zijn hier ook verzoeken voor langere openingstijden, maar er wordt gezegd dat dat niet haalbaar is. zo'n voorbeeld helpt soms nog wel eens

overigens is onze bso tot half 7 open, dat scheelt alweer. maar ik kan me heel goed voorstellen dat het vreselijk is als je onregelmatig werkt. dan moet je al bijna voor gastouders kiezen.
stormy waters...
sailin'
pi_63883856
Maar jullie opvang behoefte is wel zo specifiek en buiten de norm dat je toch ook eigenlijk niet mag/kan verwachten dat een KDV naadloos op jullie wensen aansluit, P_iglet? Niet om je voor het hoofd te stoten, maar ik vind openingstijden van 7.30 tot 20.00 eigenlijk best lang en netjes Buiten die tijden vind ik het simpelweg de taak van de ouders/verzorgers om op een andere manier de opvang geregeld te hebben mocht dat alsnog nodig zijn, ik denk dat voor 95% van de gezinnen die tijden wel te doen zijn. En ik snap dat het voor jullie lastig is, maar het blijft natuurlijk jullie probleem (door jezelf gecreëerd in ieder geval ), hoe bot/onaardig dat ook klinkt. Lastig dus Sterkte ermee iig!

nb.. overigens vind ik het wel heel bizar dat je meer moet betalen voor bepaalde uren Midden in de nacht of 's avonds laat kan ik me nog voorstellen, maar tussen 18.00 en 20.00 zou wmb hetzelfde moeten kosten. En KDVs die om 18.00 sluiten vind ik ook te vroeg. Ik zou van 07.00 of 07.30 tot 20.00 als normaal zien.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63883984
nou sommige banen zijn nu eenmaal onregelmatig jellyrose,
ik verwacht ook zeer zeker niet dat alle kdv's zulke openingstijden gaan hanteren.
maar in een stad als den haag zullen meer mensen onregelmatig werken, ziekenhuispersoneel, politie, brandweer, etc.
Toch gek dat daar geen mogelijkheid voor is.

Dat meer betalen is hier dus ook het punt dat wij standaard geen gebruik maken van die extra openingstijden, ons kdv is overigens zoieso al tering duur. Aangezien wij flexibele opvang nodig hebben en er niets anders beschikbaar is, hebben we geen andere keus.
Overigens dit kdv www.compananny.nl
pi_63884150
Ons KDV is open van 7.00 tot 18.30, gelukkig. De meeste zijn pas open vanaf 8.00 en dat lijkt me echt lastig.
pi_63884219
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:43 schreef Belana het volgende:
overigens is onze bso tot half 7 open, dat scheelt alweer. maar ik kan me heel goed voorstellen dat het vreselijk is als je onregelmatig werkt. dan moet je al bijna voor gastouders kiezen.
Wij zijn tijdens mijn zwangerschap op zoek geweest naar een gastouder, maar ook dat bleek niet haalbaar. Onregelmatige vraag, ene week wel, andere week niet. Onregelmatige uren.
En dan van ons uit de (in mijn ogen niet zo heel belachelijke) eis dat een gastouder fatsoenlijk nederlands spreekt, en er ivm allergieen niet te veel dieren zijn en redelijk schoongehouden wordt.
pi_63884460
zodar het huis hier op orde is hoop ik weer aan de slag te gaan. ik kies er alleen wel voor om niet in mijn 'echte' vak te werken, maar thuis bijlessen te gaan geven. dus dan omzeil ik veel van het opvanggedoe. vroeger met mijn broertje hebben we ontzettend geboft met de buurvrouw twee huizen verderop. maar als ik opvang nu vergelijk met opvang toen is het allemaal een stuk beter geregeld hoor. als je toen niemand in je eigen kring kon vinden had je pech.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63884481
Laat ik dit maar eens volgen. Het klinkt misschien stom, maar wij hebben nog geen idee hoe we alles in de praktijk gaan regelen In elk geval ben ik zwanger aan het afstuderen én solliciteren (nog zonder zichtbare buik, maar toch). Verder weet ik echt nog helemaal niets, dus dit topic zou best eens handig kunnen zijn
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:16:10 #15
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63884666
Ik ben het absoluut met je eens dat ruimere openingstijden meer 'standaard' zouden moeten zijn P_iglet, en ook flexibele opvang (ene week dit, andere week dat) zou ook een stuk makkelijker moeten kunnen.

En dit is dus niet persoonlijk naar jou toe bedoeld, maar ik zie de noodzaak van opvang buiten (ruime) kantooruren (zeg: 07.30-19.30) gewoon niet zo goed en het klinkt misschien ouderwets, maar ik zou nooit een baan met nacht/avonddiensten of onregelmatige werktijden nemen als ik het thuis met mijn partner niet zou kunnen bolwerken qua verzorging van Ethan. Ik moet er echt niet aan denken dat ik hem bijvoorbeeld om 10 uur 's avonds nog eens van een KDV oppik of om 4 uur 's nachts wakker ga maken om hem alvast weg te brengen - ik heb er bewust voor gekozen om een gezin te hebben en als dat betekent dat ik of mijn partner concessies moeten doen qua ons persoonlijke leven of carrieres, then so be it.

Ik ben dus eigenlijk van mening dat dat het juist een hele slechte ontwikkeling zou zijn als KDVs of BSOs later dan een uur of 20.00 open zouden zijn, dan hoort een kind toch gewoon in bed te liggen? Zeker als zo'n kind eenmaal naar school gaat, dan kan je het toch niet maken om hem/haar om 5 of 6 uur 's ochtends naar de BSO te brengen en hem/haar na het avondeten te gaan halen? Of ben ik nu echt een geitenwollensok?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63884863
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ons KDV is open van 7.00 tot 18.30, gelukkig. De meeste zijn pas open vanaf 8.00 en dat lijkt me echt lastig.
Die van ons is dus open van 08.00 tot 18.00 en dat is 's morgens best haasten inderdaad. Gelukkgi werk ik op een kwartiertje fietsen afstand, maar zodra er ook maar iets bij de opvang besproken moet worden (eten, sinterklaasfeest, leidster die vertrekt, etc) ben ik dus te laat op mijn werk
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:25:47 #17
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63884946
Er zijn KDV's waar kinderen ook kunnen slapen. Mijn moeder werkt in een ziekenhuis en daar zit er 1 in de buurt. Kinderen gaan daar 's avonds heen en slapen daar.
Ons KDV gaat om 18.00u dicht en ik wil niet net op het nippertje komen dus hier ook altijd haasten en vliegen. 18.30 zou fijner zijn, maar geen must. Krijgen de kinderen ook avondeten dan? Bij jullie?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63885112
Bij de onze eigenlijk niet maar omdat er best veel vraag bleek te zijn naar warme maaltijden 's middags maken de leidsters soms iets van pasta, pannenkoeken of soep voor de kinderen.

Bij de opvang waar mijn collega haar kinderen brengt (gastouder) is het ook mogelijk om je kindje 's avonds te laten slapen. Dat lijkt me alleen wel heel heftig als ze dan zo lang bij de oppas zijn.
pi_63886822
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:16 schreef jellyrose het volgende:
Ik ben het absoluut met je eens dat ruimere openingstijden meer 'standaard' zouden moeten zijn P_iglet, en ook flexibele opvang (ene week dit, andere week dat) zou ook een stuk makkelijker moeten kunnen.

En dit is dus niet persoonlijk naar jou toe bedoeld, maar ik zie de noodzaak van opvang buiten (ruime) kantooruren (zeg: 07.30-19.30) gewoon niet zo goed en het klinkt misschien ouderwets, maar ik zou nooit een baan met nacht/avonddiensten of onregelmatige werktijden nemen als ik het thuis met mijn partner niet zou kunnen bolwerken qua verzorging van Ethan. Ik moet er echt niet aan denken dat ik hem bijvoorbeeld om 10 uur 's avonds nog eens van een KDV oppik of om 4 uur 's nachts wakker ga maken om hem alvast weg te brengen - ik heb er bewust voor gekozen om een gezin te hebben en als dat betekent dat ik of mijn partner concessies moeten doen qua ons persoonlijke leven of carrieres, then so be it.

Ik ben dus eigenlijk van mening dat dat het juist een hele slechte ontwikkeling zou zijn als KDVs of BSOs later dan een uur of 20.00 open zouden zijn, dan hoort een kind toch gewoon in bed te liggen? Zeker als zo'n kind eenmaal naar school gaat, dan kan je het toch niet maken om hem/haar om 5 of 6 uur 's ochtends naar de BSO te brengen en hem/haar na het avondeten te gaan halen? Of ben ik nu echt een geitenwollensok?
jellyrose, dat zou dus betekenen dat gezinnen waarvan beide ouders onregelmatig werken, niet aan kinderen zouden moeten beginnen. Gastouderopvang wordt er namelijk ook niet makkelijker opgemaakt.
Overigens ben ik absoluut niet van plan Pepijn daar dus hele lange dagen op de opvang te laten zitten.
Ben ik zeer voor een maximaal aantal uren wat een kind per week op de opvang zou mogen zitten. (5 dagen per week van 8 tot 18 vind ik namelijk ook niet kunnen). Maar de mogelijkheid zou er wel moeten zijn!!
Nu stoppen in de zorg veel mensen met werken of gaan kleine part-time contracten werken omdat het niet met de opvang te combineren is.

De nachtopvang en weekendopvang van de 24 uurs opvang zullen we niet nodig hebben. Met van 6.00-20.00 op flexibele dagen is bij ons alles opgelost.
Overigens mag je op het 24 uurs kinderdagverblijf je kind tussen 22.00 en 6.00 niet brengen of halen. Dan zijn ze dicht dan slaapt iedereen.
pi_63887764
Vroeger, toen ik dus zelf klein was, was mijn moeder de eerste (!) vrouw bij haar werkgever (ziekenhuis) die doorwerkte na de bevalling. Ze heeft tot ik drie was veel nachtdiensten gewerkt, dan was mijn vader gewoon thuis. En later, na de geboorte van mijn zusje, heeft ze nog jaren twee avonden per weer in de avonddienst gewerkt. Dat had als voordeel dat er die twee dagen precies 20 minuten waren om ons van moeder op vader over te dragen. Racen tegen de klok dus en heel snel eten. Op zich een goede oplossing en wij hebben er nooit iets mee geleden.
Ik vind trouwens 7.30 uur voor brengen al rijkelijk laat. Als ik dat doe kan ik nooit meer op tijd op mijn werk zijn. Dus ruimere openingstijden zou heel fijn zijn, dat scheelt ook heel wat stress lijkt me zo. Maar ja, hier in de buurt is er maar 1 opvangmogelijkheid, waaronder ook met nachten (idd bij het ziekenhuis) en die is vol. Je mag hier uberhaupt blij zijn als je al opvang kan krijgen, want het blijkt enorm moeilijk om de kdv-plaatsen af te stemmen op de groei van de nieuwbouwwijk. En toch, toch gaat me dat niet tegen houden om te werken als we straks kinderen hebben. Want als ik niet meer kan gaan werken, ben ik echt geen blije mama!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:37:31 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_63888454
Dat is hier ook zo hoor, er is hier een behoorlijke wachtlijst. De locatie van onze eerste keus is een half uur langer open, vandaar dat het ook onze eerste keus was, maar daar hebben ze maar 2 groepen, dus nog minder kans op plaatsing.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63888787
De wachtlijst hier in het dorp viel mee, in de stad hebben we het net gered met aanmelden toen ik 12 weken zwanger was. Het is hier om half 8 open, dat betekent dat J. Anna niet weg kan brengen, dan is hij te laat op zijn werk. Met ophalen is het krap als ik 's avonds werk. Dan moet J. flink doortrappen om op tijd te zijn, mag dan ook niks mis zijn met de trein. Op zo'n dagen is het jammer dat ze niet tot 18.30 uur open zijn. Gelukkig hebben we mijn schoonouders als back-up.

Ook al loopt het behoorlijk rommelig en onduidelijk (fusie) op mijn werk, toch ga ik niet zomaar solliciteren. Ik heb nu de vrijheid zelf mijn tijd in te delen, waardoor ik vaak kortere dagen werk, zodat ik Anna rustig op kan halen. Met een baan met vaste tijden zou dat niet lukken, dan ben ik vaak te laat. Ik zit in een sector waar er van de ene kant begrip is als ik niet 3 avonden in de week kan werken, van de andere kant word ik soms raar aangekeken als ik echt om 17 uur weg moet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:24:20 #23
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63889534
Ook ik werk in het ziekenhuis. Wil ik daar om half 8 zijn dan moet ik hier om half 7 weg zijn (35 minuten rijden, parkeren, omkleden). Gelukkig hoeft Schanul niet zo vroeg te werken anders zouden wij ook een probleem hebben. Ik heb inderdaad vriendinnen die om deze reden uit de zorg zijn gegaan. Het was niet te combineren. En als je dan weer hoort wat een tekorten er zijn en dat vrouwen meer moeten werken. Ik begrijp dat gewoon niet zo. Het voordeel is dan wel dat ik om 16.00 klaar ben met werken
Lekker douchen!
pi_63890242
tvptje
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:57:15 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63890503
Onze kinderopvang gaat per 1-jan van 8 tot 18:30u open ipv 8:00u tot 18:00u.

Daar ben ik erg blij mee!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')