abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:38:09 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63872532
Zeg lieve schatten, het is ook geen WGR hier he.
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 10:47:07 #202
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63872788
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

zei ik wat grappigs?
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 10:53:39 #203
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63872970
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:11 schreef DaviniaHR het volgende:
Macka, ik snap het niet.
Jobhunting inkopen?

Ik neem aan dat je draagkrachtig bedrijfje dus nog niet voldoende oplevert. dat is jammer, maar ja het heeft ook tijd nodig idd.

Verder een aan alle dames die in deze moeilijke economische tijd straks een nwe baan moeten zoeken.
De draagactiviteiten vallen onder het bedrijfje van mijn partner. Ik hou me er idealistisch en hobbymatig mee bezig in de avonduren en op de vrije dagen. Meer kan (en mag) niet. Naar verwachting zal het geen substantiële inkomsten op gaan leveren. En het duurt een paar jaar voordat een nieuw bedrijf zichzelf ook maar kan bedruipen. Mijn partner is zzp'er, werkt freelance als musicus/theater technicus, zorgt ook voor de kinderen en verdient weinig
Daarom ben ik dus gewoon op zoek naar een vaste baan, want we moeten kunnen blijven eten en wonen enzo.

Jobhunting is een dienst die je kunt inkopen bij een bedrijf. Het UWV denkt dat het mij aan een baan zal helpen als een jobhunter mij gaat begeleiden. En ik mag nu zelf een bedrijf zoeken waarmee ik in zee ga (en dat daar best wat geld aan verdient).

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 09-12-2008 11:44:31 (dat komt er van als je teveel herschrijft...vauten) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:54:59 #204
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63873003
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg lieve schatten, het is ook geen WGR hier he.
Wat is het hier dan wel eigenlijk? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:57:00 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_63873044
daar heb je helemaal gelijk in BE
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator dinsdag 9 december 2008 @ 10:58:26 #206
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63873076
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Wat is het hier dan wel eigenlijk? .
Een kus knuffel kroel topic
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 11:00:05 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63873119
dan gebruik je hierboven al de verkeerde smiley
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:04:12 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63873214
OH! Dat heb ik net nodig.
Maar dat moet je niet zo boos kijken steeds.

Ontopic. Ik ga denk ik toch maar in een bejaardenhuis aan de slag. Ik heb er heel erg geen zin in, maar ik hoop vanuit daar wel weer verder te komen.
Thuis zitten en een beetje poetsen is het gewoon écht niet. Ik wil me verder ontwikkelen, naast moeder ook op andere vlakken weer meetellen. Maar moeilijk is het. Om er tussen te komen, en om de zorg van mijn kinderen in te passen in wat bazen eisen. ( ik ging eerder uit van andersom, zoek iets op de uren dat ik kan, maar dat ik helemaal een utopie )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63873250
Nog even snel off-topic:
Hoe komen jullie er bij de een WW-uitkering krijgen zo moeilijk is? Natuurlijk het is een administratief gedoe en je moet er rekening mee houden dat je een maand zonder inkomsten zit voor het allemaal geregeld is. Maar verder heb je er gewoon recht op als je contract ophoudt of je ontslagen wordt. Behalve als je verwijtbaar werkloos bent (dus je misdragen hebt of om een andere gegronde reden op staande voet ontslagen bent, als je zelf je contract hebt opgezegd) of niet beschikbaar voor werk, krijg je het niet. Het is zelfs zo dat je niet eens meer tegen je ontslag hoeft in te gaan om je recht op ww te behouden: https://www.werk.nl/porta(...)wederzijdsgoedvinden

Ontopic: met deze moeder gaat het goed op het moment. Ook wel weer eens fijn
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:06:04 #210
14746 k_i_m
pi_63873270
Is er genoeg animo voor een moeders en werk topic? Want ik heb toch ook wel vaak werkdingen (en ook hier gepost volgens mij) waar ik over wil praten...
In my life
Why do I smile
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:12:31 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63873449
Oh ja, daar ben ik vóór. Als het hier niet hoort ( ) dan is een nieuw topic op z'n plaats...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63873538
Tijdens mijn zwangerschap heb ik juist wel een contractverlenging gehad. Het scheelde ook wel dat mijn baas anders iets te leggen had bij de wethouder. Daarvoor ben ik ontslagen, tijdens mijn zwangerschap. Alleen speelde de zwangerschap niet mee. Ik wist al een jaar dat mijn functie twijfelachtig was. De ww uitkering was niet zo lastig, alleen de papierwinkel was een verschrikking. En de zwangerschapuitkering ook. Ik kreeg een brief dat Anna's geboortekaartje was aangekomen, maar volgende telefoniste wisten ze niet dat ik zwanger was.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:27:23 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_63873804
lijkt me best een goeie kim, het gaat er vaak over en is ook een gedoe. make it so (als het mag that is...)
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator dinsdag 9 december 2008 @ 11:33:38 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63873953
Nou ja weet je, dat is dus een beetje een moeilijke. Als het echt te maken heeft met moeder zijn, en de problemen die je daardoor op je werk hebt kan het gewoon hier.
Als het echt problemen zijn, zoals nu bijv. wanneer krijg je ww en hoelang, dan hoort het gewoon in WGR.
Een apart topic hoeft van mij echt niet, we gaan dan toch teveel de kant op van WGR vrees ik, maar gewoon over de spagaat waar je als werkende moeder soms inzit bij zieke kindjes, overwerken, carrieremogelijkheden etc. dat kan toch gewoon hier?

Maar ik zal BE er ook even bijroepen

[ Bericht 11% gewijzigd door Lois op 09-12-2008 11:39:09 ]
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:51:36 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63874401
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:24 schreef Belana het volgende:
10 jaar terug kon dat dus nog via het CWI, ik heb toen een opleiding voor herintreders gedaan via het cwi, kan dat tegenwoordig niet meer vivi?
en tex, zou jij ook niet zoiets gaan doen? dat was toch de bedoeling?
wat ET zegt, je krijgt echt niet zo makkelijk ww tegenwoordig
Moet ik even gaan uitzoeken....ik wil een "werkend leren" opleiding gaan doen dus ik weet niet of dat er wel onder valt Omdat je dan dus wel een soort vergoeding krijgt al. Dan zou ik een aanvullende uitkering moeten krijgen ofzo.

Sorry BE
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:53:04 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_63874435
nou ik snap je punt wel hoor, fok is groter dan OUD natuurlijk
het blijft hier soms wel eens een beetje lastig wat er wel en niet in dit topic "mag"
ik vond het daarstraks dus nog wel kunnen, BE vond van niet, hetgeen ik ook wel begreep.
Over het algemeen gaat het de laatste tijd wel aardig hier dacht ik. (ik vond alleen het geslowchat, dagboek- en R&P gehalte van simmu even te ver gaan vanochtend)
dus enfin, zeggen jullie het maar
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:54:11 #217
14746 k_i_m
pi_63874463
Nouja, het zijn wel typische moederproblemen. Beperkt tot parttime werk zijn, je contract niet verlengd krijgen als je zwanger bent, geen goede balans kunnen vinden tussen thuis en werk.

Ik wil hem ook wel in WGR openen, maar dan garandeer ik je twee pagina's vol met reacties dat we niet moeten zeiken en weer terug naar ons aanrecht moeten kruipen of geen kinderen hadden moeten krijgen . Dus als er een mogelijkheid is om hem hier te openen, dan graag!
In my life
Why do I smile
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:56:29 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63874516
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:33 schreef Lois het volgende:
Nou ja weet je, dat is dus een beetje een moeilijke. Als het echt te maken heeft met moeder zijn, en de problemen die je daardoor op je werk hebt kan het gewoon hier.
Als het echt problemen zijn, zoals nu bijv. wanneer krijg je ww en hoelang, dan hoort het gewoon in WGR.
Een apart topic hoeft van mij echt niet, we gaan dan toch teveel de kant op van WGR vrees ik, maar gewoon over de spagaat waar je als werkende moeder soms inzit bij zieke kindjes, overwerken, carrieremogelijkheden etc. dat kan toch gewoon hier?

Maar ik zal BE er ook even bijroepen
Ik vind dat er soms ook wel erg snel moeilijk wordt gedaan over wat on en offtopic is hoor, stiekem.

Niks persoonlijks verder .
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:57:30 #219
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63874545
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:54 schreef k_i_m het volgende:

Ik wil hem ook wel in WGR openen, maar dan garandeer ik je twee pagina's vol met reacties dat we niet moeten zeiken en weer terug naar ons aanrecht moeten kruipen of geen kinderen hadden moeten krijgen .
Goed punt en heel erg waar!
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:00:29 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_63874621
ja dat is het grootste probleem he, fok mag dan wel groter dan alleen OUD zijn, de reacties elders zijn vaak wel erg kort door de bocht of puberaal, dan heb je er nog niks aan. moeilijk.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:06:16 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_63874750
Dat is waar. Maar er zijn toch ook plekken waar het wel goed gaat.
Je kan altijd in WGR openen en als het echt niet gaat, reacties laten verwijderen en hem alsnog naar OUD plaatsen toch
Geef WGR gewoon die kans
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator dinsdag 9 december 2008 @ 12:09:00 #222
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63874823
Wacht even tot BE ook haar lichtje hierover kan schijnen oke?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63875386
buurvrouw is voor jou een werkend leren traject in de zorg ook geen optie?
leerlingen met levens en werkervaring zijn over het algemeen erg gewild.
mbo verzorging ofzoiets (of helpende als je geen startkwalificatie hebt)

Deze mama kon gisteren na een ernstige allergische reactie die op mijn ogen geslagen was niet/nauwelijks meer lezen, erg lastig! En had 2 pingpongballen aan zwelling onder mijn ogen zitten. Echt super raar.
ruim 24 uur, een spuit corticosteroïden, stootkuur prednison en flink wat anti-histaminica later kan ik iig weer lezen, en zie ik er alleen nog uit als een kruising tussen een zombi en een pandabeer.
Zelfs Pepijn vond me eng gisterochtend

Ik heb een vandaag eindelijk mijn functioneringsgesprek gehad,
na 3 maanden communicatieproblemen met mijn leidinggevende was dat hard nodig!
Over mijn functioneren geen klagen. En de communicatiestoornis is opgelost.
Gelukkig zag ze ook in dat er aan haar kant ook de nodige verbeter punten zijn en fouten zijn gemaakt, in tegenstelling tot meestal, wanneer ik alles op mijn bord krijg. Dus dat is erg fijn!!
En ze gaat meewerken aan het blijven combineren van werk-studie-thuis als ik straks co-schappen ga lopen. Ivm de kinderopvangtoeslag is helemaal niet werken eigenlijk geen optie. Dan moet ik je via de sociale dienst de kinderopvangtoeslag aanvragen, en aangezien wij flexibele opvang nodig hebben, en woon/studie en opvang adres niet in dezelfde plaats is dat veel gedoe.
Ik ben dus echt super blij dat het straks gewoon met een beetje werken te combineren blijft, is ook nog eens erg fijn qua inkomen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:33:52 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63875476
Dat klinkt niet lekker p-iglet. Weet je ook wat de reactie veroorzaakt heeft?

En wat fijn van je werk . Dat zal zeker rust geven.
pi_63875911
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:53 schreef Belana het volgende:
nou ik snap je punt wel hoor, fok is groter dan OUD natuurlijk
het blijft hier soms wel eens een beetje lastig wat er wel en niet in dit topic "mag"
ik vond het daarstraks dus nog wel kunnen, BE vond van niet, hetgeen ik ook wel begreep.
Over het algemeen gaat het de laatste tijd wel aardig hier dacht ik. (ik vond alleen het geslowchat, dagboek- en R&P gehalte van simmu even te ver gaan vanochtend)
dus enfin, zeggen jullie het maar
de vraag in hoeverre je als moeder beslissingen/acties alleen neemt of als ouders samen en hoe je dan omgaat met conflict daarin lijkt mij dan nu juist wel hier thuishoren.

gezeur over "plaats dan eens iets positiefs" terwijl er dan in diezelfde post gemekker over de stroomrekening die de verhuisvergoeding opeet volgt (en als blijdschap op eindelijk eens niet te hoeven sappelen met geld niet positief is mankeert er wellicht iets aan het leesvermogen van de lezer) en idiote smileys die dan daar weer op volgen zonder enige nuttige bijdrage lijken me dan hier minder op zn plaats. he, is dat dan niet slowchat? oh nee, dat is gewoon ordinair en persoonlijk gebash.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:06:48 #226
14746 k_i_m
pi_63876249
Ja, en jij bent gewoon een zeikerd . Ik ga eens even zoeken of ik een post kan vinden waarin je alleen positief post, zonder de woorden verhuizing, schoonouders, ruzie, ik heb er genoeg van of boos. Ik denk dat ik over een uur of twee wel weer terug ben.

Het zal je manier van posten wel zijn en in het echt vast reuze meevallen, maar komop zeg. Als er nou één persoon over zou struikelen zou het persoonlijk zijn. Maar zoveel verschillende mensen die allemaal hetzelfde zeggen, dan zou je je toch eens op je hoofd moeten krabben. Of gewoon je verhalen posten en schijt aan de rest hebben. Toch?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:07:00 #227
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63876257
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:29 schreef p_iglet het volgende:
buurvrouw is voor jou een werkend leren traject in de zorg ook geen optie?
leerlingen met levens en werkervaring zijn over het algemeen erg gewild.
mbo verzorging ofzoiets (of helpende als je geen startkwalificatie hebt)
Op zich wel, maar ik heb al een diploma HBO-Verpleegkunde. Ik sta alleen voor de keus; ga ik de zorg weer in (waar ik eigenlijk geen zin in heb ) of ga ik wat anders doen. En wát dan. Of toch maar weer studeren.

Lastig.

En wat ellendig zeg, van die allergische reactie! weet je waarop je zo reageerde?
En fijn dat je je co-schappen kan combineren met werk. Dat scheelt gewoon een hoop gedoe. Mij is altijd verteld dat co-schappen zoveel tijd vergt dat je er niks bij kan doen. Dat heeft mij er een paar jaar geleden van weerhouden zij-instroom medicijnen te doen. 60 uur werken kan ik nu gewoon niet combineren.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:15:27 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63876485
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:56 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik vind dat er soms ook wel erg snel moeilijk wordt gedaan over wat on en offtopic is hoor, stiekem.

Niks persoonlijks verder .
Dat hangt er dus maar net vanaf in wiens straatje het past.
Mijn opmerking dat het hier geen wgr is kwam eigenlijk nog het meest voort uit het feit dat hierboven werd gezegd dat het geen R&P is.
Maar als er dan 3 posts later iets over werk gepost wordt waar we ons wel in kunnen vinden dan mag het wel.

Ik vind dat het hier iig niet hoort, dan nog meer op het speeltuinbankje, maar ook daar zitten er grenzen aan.
Het is een grijs gebied. De post van de week van Troel over dat ze nog geld te goed had vind ik hier niet horen (nofi, alleen maar een voorbeeldje) terwijl posts over de balans tussen werken en moederschap er wel weer zouden horen. Of je wel of niet recht hebt op een uitkering weer niet etc. etc.

En apart topic hier of in WGR is wmb ook prima. Wel in overleg met de WGR modjes dan, maar ik vind alles prima hoor!
Ik denk dat het in WGR prima kan als de modjes even ingeseind worden.
pi_63876488
hihi ok, dan was mijn werkend leren verzorgende wat ondermaats
misschien een opleiding management in de zorg? of juist sph achtig iets als je meer de begeleidngskant op wilt.
2 collega's van mij doen bij het NCOI opleidingen nu, wellicht kun je daar iets vinden.
van andere vakgebieden heb ik geen verstand dus zou niet weten hoe je dan over zou kunnen stappen.

geen idee waar ik op reageerde, niets bijzonders gegeten of gedaan. heel vreemd

je moet je ook niet teveel voorstellen van het werken naast co-schappen hoor. Maar van de 102 weken dat een co-schap periode duurt, heb je er minstens 17 vrij. waarvan soms 1 week, maar soms ook 3-6 weken achter elkaar. Ik ga dus met name in die vrije weken werken. En feestdagen, want daar heb ik niets mee, maar co-assistenten zijn ze wel meestal vrij. Kerst en oud en nieuw zeker vrij, want dan liggen de co-schappen 2 weken volledig stil.
Overigens is de maximale werktijd van co-assistenten 46 uur per week, en daar ga ik ze dus aan houden ook. Net als het mogen compenseren van avond/weekend en feestdagen diensten. Co-schappen lopen prima dat hoort er bij, maar ik ben geen filantropische instelling. Heb ook gewoon een gezin, huishouden en een "baan" ernaast.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:23:10 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_63876746
Nou BE, de opmerking over R&P komt voort uit iedere keer hetzelfde gezemel en dat vind ik dan weer niet te vergelijken met de posts daaronder. hoewel ik wel vind dat het ook weer niet te veel over werk en ww uitkering moet gaan, dat ben ik helemaal met je eens. It's a very thin line.

buuf, een vriendin van mij heeft HBO-V en zich vervolgens laten omscholen naar maatschappelijk werkster, is ook nog een optie misschien. iets makkelijker te combineren ook met een gezin denk ik. maar of dat omscholen makkelijk gaat....dat weet ik niet.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:29:39 #231
14746 k_i_m
pi_63876931
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En apart topic hier of in WGR is wmb ook prima. Wel in overleg met de WGR modjes dan, maar ik vind alles prima hoor!
Ik denk dat het in WGR prima kan als de modjes even ingeseind worden.
Dan liever hier. Mag dat? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:32:04 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63877011
Ehm... Nou... Ik ben niet alleen he. Ik dacht in Lois' d'r post hierboven te zien dat die er niet om stond te springen en er is ook nog Webkim.

We sallen eensj effe in conclaaf gaan.
  Jubileum moderator dinsdag 9 december 2008 @ 13:33:45 #233
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63877053
Weet je wat, ik neem het vanavond even op met de WGR mods oke? Dan kan ik er ook even over nadenken, en kan Webkim ook nog even reageren.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:36:32 #234
14746 k_i_m
pi_63877151
.

Nouja, zoveel werk hoeft er ook niet in te zitten hoor. Laat maar zitten joh, ik hoor het wel als ik iets over werk hier post wat niet mag. Dat lijkt me veel verstandiger en minder werk .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:49:54 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63877523
Ja, neeeeee. Nu draaien de radertjes al k_i_m, en OUD (en dem odjes) is net titanic, heel lastig op gang te brengen, maar als het eenmaal gaat is het ook weer moeilijk remmen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:54:54 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63877653
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, neeeeee. Nu draaien de radertjes al k_i_m, en OUD (en dem odjes) is net titanic, heel lastig op gang te brengen, maar als het eenmaal gaat is het ook weer moeilijk remmen.
Als jullie zijn als de Titanic dat zinken jullie en alle goede dingen met jullie binnenkort ook.... doe dan maar gewoon een goede oude diesel locomotief.

Verder ontopic. Buiten de zorgen om Maud, gaat het lekker. Ben wel snipverkouden en moe van de gebroken nachten, maar zelf voel ik me goed. Zal vast door de gezellige kerstsfeer komen die overal om me heen hangt. *hoort nu voor de 100e keer er was een kinneke* Fijn zo'n CD op repeatstand
pi_63878478
Hier komt janauri steeds dichterbij dus ik moet straks echt weer aan t werk. Soms vraag ik me af hoe ik dat straks in godsnaam allemaal moet gaan doen

Dana s'morgens wassen/ aankleden/ fles geven, mezelf wassen/ aankleden/ brood smeren, hond uitlaten en dan Dana wegbrengen en dan als ik dr s'avonds eindelijk weer mag gaan halen dan krijgt ze eten, wij moeten zelf/ koken en eten, Dana moet in bad....en dan moet ze alweer bijna naar bed Pff

Gelukkig heb ik in elk geval de dinsdag en de weekenden alle tijd...alleen uitkijken dat ik dan niet alleen met t huishouden bezig ben, dat moet nl ook nog ergens tussendoor

(nu klinkt t net of mijn vriend niks doet, maar dat is echt niet zo hoor, hij doet best veel, alleen moet hij s'morgens als om half 7 weg en is s'avonds pas om 6 uur thuis)

hoe doen jullie dat allemaal?
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:35:50 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_63878694
Bla, het klinkt afgezaagd, maar als het goed is vind je vanzelf wel een ritme. Ik werk drie dagen, mijn man vier en Ive is twee dagen naar het kdv. Op die dagen doe ik ook bijna helemaal de routine met Ive, mijn man sluit meestal aan bij het eten om kwart over 6/ half 7. Douchen/in bad doen wij (+ Ive en ik) trouwens 's avonds, want dat lukt me 's ochtends niet. Dat zijn wel 2 vrij zware dagen, maar we hebben een goed lopend ritme en dan is het gewoon te doen. Huishouden doen mijn man en ik samen (hij iets meer dan ik ) tussendoor.
Je zult wel even je eigen weg moeten vinden, maar dan komt het vast wel goed!
pi_63878770
O Bla, volgens mij vraagt elke moeder zich dit af tijdens haar verlof. En de eerste dagen ga je waarschijnlijk ook met klotsende oksels naar je werk Maar het komt goed, en je krijgt er vanzelf handigheid in. Je legt dingen alvast klaar de avond van tevoren, etc. En je kunt natuurlijk altijd een uurtje eerder op staan als je zeker wil weten dat je genoeg tijd hebt
pi_63878790
Komt goed, Bla ! Echt ! J

De meiden gaan 1x per 2 a 3 dagen in bad, ik douche 's avonds en leg mijn eigen spullen 's avonds klaar. Vroeg de wekker zetten, zodat er van alles en nog wat kan gebeuren. Dan heb je gewoon de tijd en schiet je niet in de stressss...

Bijv. meiden om 8.uur op kdv. Dan sta ik om 6 uur op. Om 6.30 haal ik ze ongeveer uit bed. Lekker relaxed opstaan, zodat het niet heel erg anders gaat dan op thuisblijf dagen.

Huishouden ? goddank heb ik een werkster 1x per week. Stel vooral geen hoge eisen aan jezelf. Dan is het maar eens een keer ( of 2,3,4,5...100 x) een zooitje. Gewoon de boel de boel laten en heerlijk op de bank gaan zitten. Ook niet nog ff dat wasje doen voordat je je bed induikt, gewoon laten gaan....

Eten...lekker simpel houden. Potjes vindt ze ook vast lekker. Hier eten ze eigenlijk altijd een potje op crechedagen. Voor jezelf ook eenvoudig koken. In het weekend of zo is daar wel weer tijd voor.
Ook vries ik veel in. Extra porties maken, zodat je die in drukke tijden zo de diepvries uit kan trekken,..

En !!!! Als Dana in bed ligt....gewoon eens lekker niets doen...!
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:46:46 #241
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63878973
Ik ben het helemaal eens met cattie. Toen ik verlof had van Finn kon ik me ook nog niet voorstellen hoe dat ging lopen, maar nu heb ik er 2, ga ik in januari weer werken en heb ik er gewoon zin in.

En hoe we dat praktisch doen/deden? Ik ging 's ochtends voeden zodra ik wakker werd, ondertussen douchen en daarna ontbijten en spullen in (creche)tasje stoppen. Na het voeden ging ik douchen en ontbijten. Daarna alle jassen aan en tassen mee en dan op pad. 's Avonds ophalen, voeden, dan koken (als ondertussen nog niet thuis was en aan het eten was begonnen), dan eten en dan 's avonds Finn in bad.

Hoe we het nu gaan doen weten we nog niet helemaal, maar dat wijst zich vanzelf wel. Het belangrijkste is om even niet teveel te eisen van jezelf en jezelf tijd gunnen om dat ritme te vinden. Dan maar even niet alles supernetjes/schoon in huis, dat komt wel weer.

En deze mama is weer blij. Isis doet het goed en drinkt nu ook lekker zelf, ik ben helemaal gelukkig met ons nieuwe huis, heb alles met m'n werk goed geregeld en ga in januari lekker weer beginnen en ik zit weer stukken beter in m'n vel.
pi_63879204
't komt goed Bla!
Op creche dagen sta ik om kwart voor 7 op, ga ik me aankleden/wassen. Om 7 uur haal ik Lotte uit bed, voeden, aankleden, voeden en dan kan zij even spelen. Ondertussen schop ik manlief een keer uit bed, smeer ik brood (probeer dat 's avonds al te doen), stop alles in de tassen (die ik 's avonds al klaar zet). Om 8 uur gaan we de deur uit, manlief brengt Lotte naar de creche, tenzij hij dat niet redt, dan ga ik om kwart voor 8 de deur uit.

Op de terugweg van werk Lotte weer ophalen, haar voeden, dan gaat ze of nog even spelen, maar meestal gelijk naar bed en dan heb ik rust voor het eten

Nu werk ik maar 2 dagen in de week, dat scheelt denk ik enorm.
Bad sla ik op deze dagen dan ook gewoon over..

Wat klink je goed Jojogirl!
Vind je het kolven nog steeds te doen?
Doe je nog een fototje van Isis zonder sonde?
pi_63879540
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier komt janauri steeds dichterbij dus ik moet straks echt weer aan t werk. Soms vraag ik me af hoe ik dat straks in godsnaam allemaal moet gaan doen

Dana s'morgens wassen/ aankleden/ fles geven, mezelf wassen/ aankleden/ brood smeren, hond uitlaten en dan Dana wegbrengen en dan als ik dr s'avonds eindelijk weer mag gaan halen dan krijgt ze eten, wij moeten zelf/ koken en eten, Dana moet in bad....en dan moet ze alweer bijna naar bed Pff

hoe doen jullie dat allemaal?
Eigenlijk hebben wij hier geen problemen mee.

Mijn vrouw werkt op maandag, dinsdag en donderdag. Ik zelf werk 5 dagen in de week.
Omdat wij allebei op maandag en dinsdag werken kook ik zondagmiddag al voor deze beide dagen vooruit en stop dat in de koelkast (kan je gelijk bij thuiskomst eten uit de magnetron).

Op woendsdag kookt mijn vrouw ook gelijk voor donderdag (waarbij wij weer allebei werken).

Op maandag breng ik onze zoon naar het kinderdagverblijf en haalt mijn vrouw hem op, op dindsdag precies andersom.

In de ochtend kost het een uur om mijzelf en mijn zoon aan te kleden, eten etc.
Om 18:00 zijn we thuis, eten gelijk in de magnetron voor ons alle 3 en gelijk eten. Om 18:30 staat alles ind e afwasmachine die dan draait en hebben we tijd om te spelen. Omstreeks 19:30 de fles en om 20:00 in bed liggen. Dan hebben we tijd voor onszelf. We brengen om en om onze zoon naar bed en de ander stofzuigt dan even en ruimt het speelgoed op.

In het weekeinde gebruiken wij 1 dag om alle boodschappen voor 1 week te halen en om het huis schoon te maken (wc e.d.). Door de week stofzuigen wij elke dag (we hebben 3 katten) en de ander regelt het eten. In bad gaat hij 2 keer in de week (en op vrijdag zwemles). Dat kost pakweg 15 minuten als je het systematisch aanpakt. In de tijd dat het badje volloopt kleed ik mijn zoon alvast uit of verschoon ik zijn bed.

Ook in de avond het broodpakket voor de werkdag erop maken, kleren klaarleggen, tas inpakken etc.

Totaal geen enkel probleem. Alles kon met de werkgever geregeld worden (qua begintijden op maandag en dinsdag). Maar je moet heel geordend kunnen werken en doorzetten, niet gaan omhangen ofzo. En dan ben je echt elke keer om 20:00 klaar met alles en heb je de avond voor jezelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Darkenrahl op 09-12-2008 15:14:58 ]
pi_63879673
thnx dames , soms is het alleen al fijn om even van mensen met ervaring te horen dat t goedkomt

Ik moet gewoon echt gaan leren dat t soms niet erg is als t huishouden niet altijd op orde is (ik vraag me zowiezo trouwens af wanneer die tik er in is geslopen )
Mischien ook maar eens gaan kijken of een poetsvrouw 1x in de week een optie is, moet ik natuurlijk alleen op mijn handen gaan zitten om niet vantevoren alles te gaan poetsen

S'morgens veel eerder opstaan gaat niet lukken denk ik. Ze moet nl straks om 7 uur naar t kdv zodat ik rond kwart over 8/ half 9 op mn werk ben. Dus we staan denk ik zo rond kwart voor 6 op, dat is al vroeg genoeg voor mn meisje (mevrouw slaapt normaal tot 9 uur ongeveer whehe )

Mrien, ik ga straks 4 dagen werken, maar ze hoeft maar 3 dgn naar het kdv. Op de maandag is ze bij mn moeder...dus dat scheelt ook wel...kan altijd vragen of mam dr dan s'middags in bad kan doen, scheelt weer een stuk s'avonds

Jojogirl wat fijn dat je weer beter in je vel zit! Klinkt allemaal erg lekker
pi_63879820
Darkenrahl, geordend te werk gaan ben ik heel goed in hoor
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:06 schreef Darkenrahl het volgende:
En dan ben je echt elke keer om 20:00 klaar met alles en heb je de avond voor jezelf.
Ow maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik geen tijd meer voor mezelf over houd
Het gaat me er meer om dat ik tijd genoeg voor mn dochtertje wil hebben naast alle noodzakelijke dingen.
pi_63879871
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ze moet nl straks om 7 uur naar t kdv zodat ik rond kwart over 8/ half 9 op mn werk ben. Dus we staan denk ik zo rond kwart voor 6 op, dat is al vroeg genoeg voor mn meisje (mevrouw slaapt normaal tot 9 uur ongeveer whehe )
Bij ons is het kinderdagverblijf pas om 07:15 open en de groep van mijn zoon pas om 07:45 (in de tussentijd moet hij dan naar een andere groep).

Huishoudster is niet nodig hoor. Als je maar 1 dag in de week vrijhoud om wat in huis te doen alsmede boodschappen. Een heel weekeinde bezoek is wat lastig, dan heb je achterstand. Maar de kosten van een schoonmaakster kan je beter besteden aan iets leuks lijkt mij.

Gewoon elke avond even snel het huis door en alles wat systematisch doen (taken onderling met je partner verdelen en hierover afspraken maken). Als je een slordige partner hebt of een partner die weinig helpt (om wat voor reden dan ook) is het wel flink aanpoten.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:19:46 #247
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63879916
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:55 schreef mrien het volgende:
Wat klink je goed Jojogirl!
Vind je het kolven nog steeds te doen?
Doe je nog een fototje van Isis zonder sonde?

Zie kolf en fototopic.
pi_63879987
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik geen tijd meer voor mezelf over houd
Het gaat me er meer om dat ik tijd genoeg voor mn dochtertje wil hebben naast alle noodzakelijke dingen.
Ik dacht juist geen tijd meer voor mijn hobby's te hebben, maar dat valt reuze mee.
Tijd voor je dochtertje heb je zeker, al is het natuurlijk minder dan als je de hele dag thuis bent. Maar als je gelijk gaat eten als je uit het kinderdagverbljif komt heb je genoeg tijd.

Er zijn trouwens ook ouders die vragen of het kinderdagverblijf rond 17:00 een potje geven aan hun kind, dan heb je dat al gehad. Zelf doen we dat niet omdat we samen eten leuk en belangrijk vinden, maar wellicht is het een idee? Dan kan je gelijk samen iets gaan doen als je thuiskomt en hoef je niet eerst samen aan tafel.
pi_63880279
Boodschappen doen is niet zo'n punt, dat doen we altijd met zn drietjes en doen we meestal op vrijdagavond ...ideaal dat de AH s'avonds zo lang open is

Gelukkig heb ik wel een partner die gewoon meehelpt, hij ziet welliswaar niet altijd wat er moet gebeuren, maar dat is niet zo erg...als ik hem zeg wat er moet gebeuren dan gaat t prima
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:21 schreef Darkenrahl het volgende:
Er zijn trouwens ook ouders die vragen of het kinderdagverblijf rond 17:00 een potje geven aan hun kind, dan heb je dat al gehad. Zelf doen we dat niet omdat we samen eten leuk en belangrijk vinden, maar wellicht is het een idee? Dan kan je gelijk samen iets gaan doen als je thuiskomt en hoef je niet eerst samen aan tafel.
Ik vind samen eten ook gezellig en belangrijk, dus dat doe ik liever zelf

Zo te horen is t bij iedereen gewoon een kwestie van een routine vinden. Ik ga gewoon heel erg mijn best doen niet meer teveel hierover te "stressen" en gewoon te kijken hoe het gaat lopen

bedankt voor de adviezen allemaal
pi_63880326
De ochtenden zie ik toch anders geloof ik. Als ik niet vroeg op mijn werk hoef te zijn, is het goed te doen. Begin ik om 9 uur of eerder dan vind ik het soms wel lastig om alles op tijd te regelen. Om 6.15 uur maakt J. mijn wakker, dan heeft hij gedouched. Daarna zelf douchen en opruimen. Rond 7 uur Anna uit bed. Die wil alles 'zelluf doen' dus dat gaat niet zo vlot. Ontbijten duurt ook best lang, zeker een half uur. En dan scheelt het al dat er sinds een paar weken geen bv meer bij zit. Ik heb regelmatig het gevoel me te moeten haasten, doe 's ochtends ook alles met Anna alleen. 's Middags hoop ik dat J. als thuis is en aan het koken, anders is dat ook lastig met een peuter die voortdurend aandacht wil. En ik snap dat goed, ze heeft me de hele dag niet gezien.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63880894
hihi alles "zelluf doen"
Tja kan me voorstellen dat t dan zowiezo allemaal wat langer duurt.

Het scheelt hier dat Dana s'morgens gewoon de fles krijgt, die heeft ze zo leeg en zelf eten doe ik op mijn werk pas.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat we bij de meeste opdachtgevers "flexibele werktijden" hebben en dat ik s'morgens zonder problemen extra kans op file na een bepaalde vertrektijd daargelaten tot een uur later kan beginnen. Alleen betekend dat wel dat ik ook een uur later thuis ben...
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:06:10 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:06:24 #253
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63881316
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:41 schreef Macka66 het volgende:
Ik word er iedere keer bozig om als ik lees dat er alweer een zwangere vrouw geen contractverlenging krijgt
<knip>
Ik ook maar ik word ook boos als zwangere vrouwen niet serieus hun best doen met sollicitaties en wel WW gaan vangen met de instelling 'Dat werk zoeken komt later wel'.
Ik heb wel gesolliciteerd toen ik zwanger was, heb zelfs hier een week en daar een week ter overbrugging naar mijn 'nieuwe baan' gewerkt en heb uiteindelijk wel een vaste aanstelling gekregen daar
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:18:35 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_63883202
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:06 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik ook maar ik word ook boos als zwangere vrouwen niet serieus hun best doen met sollicitaties en wel WW gaan vangen met de instelling 'Dat werk zoeken komt later wel'.
Ik heb wel gesolliciteerd toen ik zwanger was, heb zelfs hier een week en daar een week ter overbrugging naar mijn 'nieuwe baan' gewerkt en heb uiteindelijk wel een vaste aanstelling gekregen daar
Dat dus. Ik heb nog steeds heel veel respect voor je dat je dat wel gedaan hebt toen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:54:35 #255
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63890434
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:51 schreef Vivi het volgende:

[..]

Moet ik even gaan uitzoeken....ik wil een "werkend leren" opleiding gaan doen dus ik weet niet of dat er wel onder valt Omdat je dan dus wel een soort vergoeding krijgt al. Dan zou ik een aanvullende uitkering moeten krijgen ofzo.

Sorry BE
Als jij dat ene gaat doen waar wij het over hadden dan krijg je een salaris. Vast wel een minimum maar dat is volgens mij nog best redelijk (al weet ik natuurlijk niet wat je gewend bent).
Lekker douchen!
  dinsdag 9 december 2008 @ 23:09:30 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63892910
Jojo, wat fijn dat je weer goed in je vel zit.

Ga snel kijken in het fototopic

Bla, wat de rest zegt. je vindt er vanzelf ritme in. ik sta ook op om 5:50 (+1x snoozen, dus 6u ) ga dan mijn wii fit oefeningetjes doen, spring onder de douche. terwijl ik douche/afdroog/aankleed kleedt manlief eli aan, als we aangekleed zijn ga ik met eli ontbijten, duurt 20 min. half uur. beetje zelf, beetje voeren, etc. daarna gaan we naar het kdv en Pr maakt zijn eigen ochtendritueeltje af.
werkt prima.
(wij badderen eli trouwens s avonds voor het avondeten. scheelt ook tijd.)

tsja, en de eerste paar keer zal het langer duren. of dan poept ze zichzelf helemaal onder zodat je nog ff met spoed in bad moet, kan je niets aan doen.
het duurt een week of wat, maar dan krijg je een soort van ritme. en dat verandert steeds, want straks krijgt ze niet een fles voor ontbijt, lekker snel, die ze daarna zelf vasthoudt, nog sneller, maar krijgt ze pap, langzaam, die ze zelf wil eten, nog langzamer, en gaat ze tegenstribbelen bij aankleden, etc.
het loopt wel los, al lijkt het nu een enorme hobbel.

bedenk maar dat de rest van de mensen het ook kunnen. waarom zou jij het dan niet kunnen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 10 december 2008 @ 09:03:12 #257
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63897566
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:24 schreef Belana het volgende:
10 jaar terug kon dat dus nog via het CWI, ik heb toen een opleiding voor herintreders gedaan via het cwi, kan dat tegenwoordig niet meer vivi?
en tex, zou jij ook niet zoiets gaan doen? dat was toch de bedoeling?
wat ET zegt, je krijgt echt niet zo makkelijk ww tegenwoordig
Ja dat is/was dd de bedoeling. Maar heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept door de toestanden op m'n werk e.d. Ik heb er nu ook even helemaal geen geld voor (mocht het iets zijn wat je zelf (deels) moet betalen), dure maanden enzow. Moet het binnenkort eens even uitzoeken allemaal. Wil ook niet zomaar ergens aan beginnen om het vervolgens niet af te maken, dat is een beetje the story of my life zeg maar.

Ik ben trouwens 19 maart uitgerekend, en als mijn contract afloopt ben ik als het goed is alweer 1 of 2 maanden aan het werk. De zwangerschap an sich zou dus geen reden moeten/hoeven zijn om contract niet te verlengen, maar ze zijn zo negatief over me ineens, dat ik me niet kan voorstellen dat ze het wel verlengen.

En wat die uitkering betreft, het is niet alsof het me lekker makkelijk lijkt, een uitkering trekken en verder niks hoeven doen en lekker thuis blijven met de kinderen. Maar de vorige keer dat ik m'n baan kwijtraakte was het niet zo makkelijk om een nieuwe te vinden, en 1 maandje trek je dan nog wel maar daarna werd het echt wel problematisch. Een uitkering zal ook geen vetpot zijn, want zo ruim hebben we het nu al niet, dus ik ze het echt niet als langdurige oplossing Maar het kan net even wat meer lucht geven als ik straks idd op zoek moet naar een andere baan. Precies waar die uitkering voor bedoeld is lijkt me. Dus als het mogelijk is, ja dan maak ik daar graag gebruik van.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63898937
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef DaviniaHR het volgende:
het loopt wel los, al lijkt het nu een enorme hobbel.

bedenk maar dat de rest van de mensen het ook kunnen. waarom zou jij het dan niet kunnen?
dat is wel een goede houvast ja thnx
  woensdag 10 december 2008 @ 11:01:27 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_63900183
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:03 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ja dat is/was dd de bedoeling. Maar heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept door de toestanden op m'n werk e.d. Ik heb er nu ook even helemaal geen geld voor (mocht het iets zijn wat je zelf (deels) moet betalen), dure maanden enzow. Moet het binnenkort eens even uitzoeken allemaal. Wil ook niet zomaar ergens aan beginnen om het vervolgens niet af te maken, dat is een beetje the story of my life zeg maar.

Ik ben trouwens 19 maart uitgerekend, en als mijn contract afloopt ben ik als het goed is alweer 1 of 2 maanden aan het werk. De zwangerschap an sich zou dus geen reden moeten/hoeven zijn om contract niet te verlengen, maar ze zijn zo negatief over me ineens, dat ik me niet kan voorstellen dat ze het wel verlengen.

En wat die uitkering betreft, het is niet alsof het me lekker makkelijk lijkt, een uitkering trekken en verder niks hoeven doen en lekker thuis blijven met de kinderen. Maar de vorige keer dat ik m'n baan kwijtraakte was het niet zo makkelijk om een nieuwe te vinden, en 1 maandje trek je dan nog wel maar daarna werd het echt wel problematisch. Een uitkering zal ook geen vetpot zijn, want zo ruim hebben we het nu al niet, dus ik ze het echt niet als langdurige oplossing Maar het kan net even wat meer lucht geven als ik straks idd op zoek moet naar een andere baan. Precies waar die uitkering voor bedoeld is lijkt me. Dus als het mogelijk is, ja dan maak ik daar graag gebruik van.
ja dat snap ik wel hoor.
Ik zou alleen als ik jou was, juist om niet weer in hetzelfde (vrij deprimerende) schuitje terecht te komen, misschien vast naar omscholing informeren. als je voorbereid bent heb je meer controle over je eigen leven denk ik dan
stormy waters...
sailin'
pi_63906445
Hebben jullie ook dat je nog wel aan het huishouden toekomt (was, afwas en dergelijke) maar dat de 'grotere' dingen blijven liggen? Zoals de administratie, verstelzooi, de gang dweilen en dat soort dingen.
Ik kom er écht niet aan toe! En de gang moet écht gedweild
pi_63906595
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:06 schreef freecell het volgende:
Hebben jullie ook dat je nog wel aan het huishouden toekomt (was, afwas en dergelijke) maar dat de 'grotere' dingen blijven liggen? Zoals de administratie, verstelzooi, de gang dweilen en dat soort dingen.
Ik kom er écht niet aan toe! En de gang moet écht gedweild
* XXXKarinXXX steekt de hand op
Alleen is dat meer te wijten aan mijn Fok!verslaving dan aan mijn kleine spook
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63906773
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

* XXXKarinXXX steekt de hand op
Alleen is dat meer te wijten aan mijn Fok!verslaving dan aan mijn kleine spook
Ik kom ook niet echt aan fokken toe Toevallig nu even wel, maar de afgelopen dagen echt niet!
Leander slaapt maximaal een uur momenteel en dan heb ik mazzel. Een half uur is meer standaard en dan doe ik snel de dingen die ik echt niet kan met Leander wakker. En dat is dus niet de vloer dweilen

Leander wordt meestal heel boos als ik ga computeren met hem op schoot dus dat werkt ook niet.
pi_63906966
Maar speelt leander dan nooit alleen? in de box of onder een speelboog ofzo?
Daar kan Dana zich echt best een behoorlijke tijd amuseren als ik even met iets anders bezig ben
  woensdag 10 december 2008 @ 15:30:57 #264
190853 RockabeIIa
pi_63907121
freecell, de oplossing:

Doe je mee met lootjestrekken?
pi_63907335
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar speelt leander dan nooit alleen? in de box of onder een speelboog ofzo?
Daar kan Dana zich echt best een behoorlijke tijd amuseren als ik even met iets anders bezig ben
soms wel in de box, maar nooit lang. Wipstoel vindt hij wel tof, vooral kijken hoe ik de keuken netjes maak is tof alleen dan is dweilen of administratie nog niet handig.
pi_63907393
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:30 schreef RockabeIIa het volgende:
freecell, de oplossing:
[ afbeelding ]

Doe je mee met lootjestrekken?
whehe Dé ideale oplossing als hij kruipt Hoef ik alleen nog maar voor hem uit te lopen.
En lootjes? Ik geloof dat ik OUD maar ff door moet spitten!
pi_63907533
hihi kijken hoe mama in de keuken bezig is vind Dana ook leuk

naja ik heb hier de luxe dat Dana als ze overdag slaapt tegenwoordig ook minimaal een uur slaapt.
pi_63907632
Dat was hier ook zo vorige week en de week daarvoor. Komt misschien nog wel terug Was wel relaxed.
Maar ik heb dan ook nog 2 gastouderkindjes (om de beurt, bijna nooit tegelijk). En alles tegelijk op bed en een uur slapen is pure mazzel

En ik ben volgens mij te laat voor de lootjes
pi_63907708
ah jah oke, met nog meer kindjes erbij is het ook een ander verhaal.
Wij hadden een tijdje terug Dana's nichtje van 1,5 hier een half weekend te logeren...dat was dus wel even een stuk anders zeg
Dat was ook direct het punt waarop we besloten hebben dat wij voorlopig nog lang niet aan een 2e willen beginnen
pi_63915276
Administratie probleem, check..
Ligt allemaal netjes op een stapel meerdere stapels op 1 plek meerdere plekken in huis
De was probeer ik zo goed mogelijk bij te houden, strijken lukt wat minder goed
Gelukkig komt voor het huishouden eens in de 2 weken een hulp, dat scheelt al heel wat!
  woensdag 10 december 2008 @ 20:52:57 #271
190853 RockabeIIa
pi_63915583
jammer freecell. Dan moet je zelf maar zo'n pakje kopen of maken
  woensdag 10 december 2008 @ 20:54:53 #272
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63915643
Huishouden? wasda?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 11 december 2008 @ 00:23:35 #273
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63922516
Vloer dweilen? Ik haal alleen de ergste vlekken weg met een doekje
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 11 december 2008 @ 00:40:23 #274
190853 RockabeIIa
pi_63922933
Ik dweil elke dag... Dat is het allerleukste klusje want dat is zo 1,2,3 gedaan. Stofzuigen daarentegen wil er nog wel eens bij door vliegen (maarja het meest is toch al weg door de dweil, denk ik dan. Toch? )
  donderdag 11 december 2008 @ 08:54:11 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925205
Dweilen staat hier erg laag op het lijstje. Maar tegenwoordig wel vaker hoor, anders plakken we allemaal zo aan de vloer vast.
  Jubileum moderator donderdag 11 december 2008 @ 08:57:10 #276
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63925244
quote:
Op donderdag 11 december 2008 00:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik dweil elke dag... Dat is het allerleukste klusje want dat is zo 1,2,3 gedaan. Stofzuigen daarentegen wil er nog wel eens bij door vliegen (maarja het meest is toch al weg door de dweil, denk ik dan. Toch? )
Hahaha dat zou mijn tekst kunnen zijn
Stofzuigen kunnen wij alleen als Eva echt echt niet thuis is, want ze is doodsbang van dat ding. Dus, als Eva op school is kunnen wij stofzuigen, de rest van de tijd gaat het met een bezem en dweil.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63925250
Met alles dweilen ben ik zeker anderhalf uur bezig, ik zie niet in hoe mensen dat snel kunnen doen!
* freecell denkt dat het tijd is om een mop oid te kopen!
pi_63925267
Ik kwam daar dus ook niet meer aan toe en geen zin in/talent voor , dus ik heb een hulp genomen. Heerlijk, nu wordt in ieder geval iedere week m'n badkamer schoongemaakt en de vloer gedweild en regelmatig m'n ramen gezeemd.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Jubileum moderator donderdag 11 december 2008 @ 09:01:00 #279
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63925282
Een mop vind ik ranzig Ik heb zo'n dweilstokding.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63925310
Ja, die heb ik ook. Maar dan zonder die emmer. Ik vind een mop ook zo ranzig, hiervan kunnen die dingen tenminste na gebruik gewoon de was in.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63925322
freecell ik heb je gePMed, je kan er nog bij hoor
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63925343
dweilen doe ik niet vaak, eens per maand denk ik, en verder alleen vleksgewijs, à la grijs . stofzuigen doe ik juist wel vaak. ik snap ook niet hoe je dweilen als snel klusje kunt zien rocka, ik vind 't véél meer werk dan stofzuigen.
helaas heb ik m'n hulp een tijdje geleden opgezegd toen ik minder uren ging werken. maar ik vond 't heerlijk. zodra het weer kan zou ik dat graag weer willen. (hey, ik kon m'n santalijstje nog aanpassen he? ).
pi_63925359
lois, ik heb div. dweilstokdingen gehad maar die kreeg ik niet droog genoeg tussendoor en daar kan m'n vloer niet tegen. ik doe 't dus ouderwets met de hand, op de knieën.
pi_63925459
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:03 schreef huuphuup het volgende:
freecell ik heb je gePMed, je kan er nog bij hoor
tof!

En ik bedoel zo'n ding Ik noem alles aan een stok om mee te dweilen een mop
  donderdag 11 december 2008 @ 09:15:01 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925506
Ja, ene hulp... het lijkt mij heerlijk, maar ik vind het ook best een hoop geld. Zeker nu ik maar 2,5 dag werk vind ik het eigenlijk onzin.

Ik heb wel een mop (hoewel ik dat een dweilstok noem). Gewoon flink uitspoelen en hij hangt aan een haakje in de schuur om te drogen. Dweil door de kamer. Bij de bank eindigen waar al heel handig de laptop en een glas thee klaar staan en wachten maar.

Maar ik moet eig. altijd wel eerst zuigen voor ik dweil, anders krijg je van die lelijke stofsporen.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 09:49:37 #286
43556 miss_dynastie
pi_63926295
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:01 schreef Lois het volgende:
Een mop vind ik ranzig Ik heb zo'n dweilstokding.
Wat is er ranzig aan een mop dan ? Ik mik het ding na gebruik in de wasmachine en klaar is klara
  donderdag 11 december 2008 @ 09:51:35 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63926340
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat is er ranzig aan een mop dan ? Ik mik het ding na gebruik in de wasmachine en klaar is klara
De stok van mijn mop past niet in de wasmachine hoor!
pi_63926408
Haha! Het lijkt wel het Flyladytopic hier!
Anyway, ik heb net als Lois een kind dat doodsbang is voor de stofzuiger en dus vooral veel veeg en dweil. Ik vind het een klotenklus, maar als het klaar is voelt het wel altijd superfris, dus dat houd ik dan maar voor ogen.
Oh, en mijn dweilding kan ook de wasmachine in.

Zo. Iedereen weer op de hoogte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 09:57:26 #289
43556 miss_dynastie
pi_63926495
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De stok van mijn mop past niet in de wasmachine hoor!
Nee, bij mij ook niet, vandaar dat je die eraf kan schroeven
pi_63926504
Ik heb ook een dweilstokding met bovenin een reservoir waar water in kan. Drukken op de knop en er komt water aan de onderkant uit, heel handig. En ik gooi mijn dweil en stofding gewoon in de wasmachine.
Ik dweil 1x per week denk ik. Ik wis wel elke dag en stofzuigen dat doe ik om de 3 dagen denk ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63926904
Ik zuig momenteel alleen
Dweilen komt er echt even niet van, maar ik zuig wel heel grondig met een piepklein maar supersterk zuigertje . Bijkomend voordeel: Leander vindt het heel tof om naar te kijken, dus hij gaat niet piepen.
pi_63927043
Ik moet wel om de 2 dagen of zelfs elke dag stofzuigen omdat wij 7 katten hebben.
Dweilen doe ik nu met plezier omdat ik een elektrische heb (Royal nogwat bij de Wehkamp)
Ideaal en het word zo lekker schoon.
Ik hoef het echt niet super netjes te hebben hier maar diksap plekken enz op de vloer is gewoon goor na een paar dagen.
  Jubileum moderator donderdag 11 december 2008 @ 10:22:24 #293
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63927114
Ik heb meer het "hij kan niet in de wasmachine en dat is dus goor" idee bij een mop Miss D. Vandaar mijn ranzig
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63927134
ja hier ook elke dag stofzuigen ivm hond en dweilen ook om de 2 a 3 dgn en straks als dana gaat kruipen liever nog vaker.

Electrische dweil? *op wehkamp.nl gaat kijken*

Edit: hm dat ziet er handig uit, mischien ook maar bestellen
pi_63927185
elektrische dweil? daar wil ik ook meer van weten.
pi_63927437
Dweilen doe ik meerdere keren per week. Meestal als Jen op bed ligt, dan pak ik niet de stofzuiger, maar de dweil. Met een kwartiertje ben ik echt wel klaar.

Dan doe ik meteen de kattenbakken, de vuilniszak en de keuken met een doekje. Met een half uurtje heb ik het huisje schoon.

Bij het 2e slaapje doe ik het toilet en de badkamer.

De was doe ik gewoon tussendoor. Dat kost geen moeite. Opvouwen doe ik meestal 's avonds voor de tv.

Gister moest ik bij mijn ouders de was doen, ik had van 2 dagen was liggen, dus in totaal 6 wassen. Gelukkig heeft mijn mam een grote trommel van 7 kg!

Kwestie van bijhouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63927475
nou als je je verveeld ticootje dan weet ik nog wel een huisje in de buurt
vriendlief in de nachtdienst, ik ziekig en heeel druk.. dus huis een pestbende.
  donderdag 11 december 2008 @ 10:36:27 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_63927499
Misschien ook tijd voor een "Hoe houd je je huis schoon als je kinderen hebt" topic?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63927544
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:35 schreef p_iglet het volgende:
nou als je je verveeld ticootje dan weet ik nog wel een huisje in de buurt
vriendlief in de nachtdienst, ik ziekig en heeel druk.. dus huis een pestbende.
Weet je, normaal zou ik het zo doen. Geen moeite. Maar de kleine is ziek die zit nu bij mijn mam. Ik moest haar vanmorgen naar zoetermeer brengen en was dus pas laat op mn werk, dus ik ben zelf ook pas rond 6en thuis. En dan ga ik kleine Jen mega knuffelen. Manlief moet vanavond zijn ouders helpen met verhuizen, dus het gaat m echt niet worden.

Morgen ben ik wel vrij, maar dan is eerst mijn eigen huisje aan de beurt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 10:41:06 #300
43556 miss_dynastie
pi_63927618
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:19 schreef Ardenlyn het volgende:
Dweilen doe ik nu met plezier omdat ik een elektrische heb (Royal nogwat bij de Wehkamp)
Ik ging gelijk enthousiast zoeken, maar jij bedoelt een stoomreiniger, toch? Ik hoopte bij elektrisch eigenlijk dat ie het helemaal uit zichzelf deed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')