quote:November 2, 2008 -- Updated 0229 GMT (1029 HKT)
Palin costing McCain, poll suggests
NEW: McCain would do better if vice presidential vote was separate, poll suggests
NEW: Fifty-three percent say Palin doesn't agree with them on important issues
WASHINGTON (CNN) -- A new national poll suggests Sarah Palin may be hurting Republican presidential nominee John McCain more than she's helping him.
Fifty-seven percent of likely voters say Sarah Palin does not have the personal qualities a president should have. A CNN/Opinion Research Corporation survey released Sunday indicates McCain's running mate is growing less popular among voters and may be costing him a few crucial percentage points in the race for the White House.
Fifty-seven percent of likely voters questioned in the poll said Palin does not have the personal qualities a president should have. That's up 8 points since September.
Fifty-three percent say she does not agree with them on important issues. That's also higher than September.
"Just after the GOP convention in early September, 53 percent said they would vote for Palin over Joe Biden if there were a separate vote for vice president. Now, Biden would beat Palin by 12 points if the running mates were chosen in a separate vote," said CNN Polling Director Keating Holland.
And what if voters were allowed to vote for president separately?
"It would be a 4-point edge for Barack Obama, 52 percent to 48 percent. Since the McCain-Palin ticket is currently getting 46 percent in a match-up against the Obama-Biden ticket, it looks like Palin's presence on the GOP ballot is taking 2 percentage points away from McCain. In a close race, that might represent the margin of victory," Holland said.
The unfavorable numbers for Palin, Alaska's governor, also have been growing. They are 8 points higher in the current poll than in early October, and they're twice as high as they were when McCain announced his running mate in late August.
John McCain has also been suspect with conservatives, the base of the Republican Party, and they were never enthusiastic about his candidacy. Palin was a unusual pick. She was well known with conservative insiders but unknown outside. When she was named, there was a rush of enthusiasm among conservatives and everyone was impressed by McCain's unusual and unexpected choice," said Bill Schneider, CNN's senior political analyst .
"The more many Americans have found out about Palin, the less they like her."
Meanwhile, the poll also suggests Americans may not be as concerned as McCain about one-party rule if Obama is elected president.
One of McCain's closing arguments has been that the Democrats are poised to increase their majorities in Congress, and that Obama -- the Democratic presidential nominee -- is "working out the details" with Democratic leaders to raise taxes, increase spending and "concede defeat in Iraq."
But in the poll, 50 percent of likely voters said if Obama wins the White House, Congress should be controlled by Democrats, with 48 percent saying it should be controlled by Republicans.
Fifty-nine percent said if McCain wins the presidential election, Congress should be controlled by Democrats, with 39 percent saying Republicans should control it.
Democrats currently have a 235 to 199 majority in the House of Representatives and a 51 to 49 majority in the Senate -- the chamber's two independent senators are allied with the Democrats.
One of Obama's closing points is that McCain would carry out George Bush's policies if elected, saying the Arizona senator has "ridden shotgun" with the president on economic policy.
The poll suggests that 53 percent think McCain would mostly carry out Bush's policies, with 45 percent saying he would not.
Only 28 percent approve of the way Bush is handling his job as president.
quote:By Mike Stuckey
Senior news editor
msnbc.com
updated 6:24 a.m. ET Nov. 3, 2008
Just when you thought it was safe to focus on the issues in this historic election season, a chain of sex toy shops has joined retailers, restaurateurs and other businesses across the nation in the time-honored tradition of rewarding Americans who go to the polls.
Babeland, with stores in New York, Los Angeles and Seattle, is offering a pair of self-gratifying incentives for voters who present their registration cards, ballot stubs or “word of honor” that they voted next Tuesday.
The rewards are no-so-subtle reminders of this year’s campaign rhetoric. For men, it’s the “Maverick,” a "sleeve" for self-pleasuring. According to a press release, “He’s always there to lend a hand, he works for every man, and he bucks the status quo.” Women can choose the “Silver Bullet” mini-vibrator, which is “a magical solution to difficult problems” and “a great stress-reliever during these troubled economic times!” The promotion lasts through Nov. 11.
De rest van het artikel
Jezus, een of ander derderangs kutsite moet die ophef om niks over Obama's nationaliteit weer oprakelen hoor.quote:Op maandag 3 november 2008 13:26 schreef schoelje het volgende:
Het gaat nog eindeloos gedonder worden als, laten we het niet hopen, Obama president wordt: http://www.wethepeoplefou(...)ama-USA-TODAY-ad.htm
http://thisfuckingelection.com/quote:Op maandag 3 november 2008 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Had ook niet veel langer moeten duren, ben het aardig zat inmiddels.
Vrolijker dan van Mccain als president in elk geval.quote:Op maandag 3 november 2008 13:58 schreef schoelje het volgende:
Nee, daar word je vrolijk van Joe Biden als president
nietes!quote:Op maandag 3 november 2008 14:01 schreef ethiraseth het volgende:
Vrolijker dan van Mccain als president in elk geval.
quote:Op maandag 3 november 2008 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Wie heeft er een mooi voorspellend plaatje van hoe de staten gaan stemmen?
Dat is toch hetzelfde als 2 biljoen dollar? Damn!quote:Op maandag 3 november 2008 13:15 schreef pberends het volgende:
Wat dacht u van $ 2.000 mrd !!!!! (En nee, daar zit geen typefout in).
Welke van overige kandidaten krijgen ook nog procentjes eigenlijk?quote:
quote:Electoral Math: For McCain, the Numbers Aren't Adding Up
Barack Obama will win more than 270 electoral votes on Tuesday, giving him the White House. Hours before voting starts, John McCain has no clear path to reaching that same goal.
In fact, based on interviews with political strategists in both parties, election analysts and advisers to both presidential campaigns - including a detailed look at public and private polling data - an Obama victory with well over 300 electoral votes is a more likely outcome than a McCain victory.
Under the Electoral College system, a candidate wins all of a state's electoral votes as long as he or she achieves a popular vote victory of any margin. Obama's commanding position results from the fact that he holds seemingly impregnable popular vote leads in twenty-four states, plus the District of Columbia, with 291 electoral votes, more than he needs to win. Obama's geographic anchors are the northeast, the mid-Atlantic, the upper industrial Midwest and the west coast, all areas that Democratic presidential candidates have dominated for several election cycles. But he is encroaching on other states as well that have recently been gone dependably Republican, including Nevada, Virginia and Colorado.
With his superior spending, better organization on the ground, and poll standing, in fact, Obama actually seems poised to win the majority of the remaining toss-up states. If there is a pro-Democratic/anti-Bush wave cresting, as some top strategists in both parties believe, Obama could take all of the still contested battlegrounds, giving him nearly 400 electoral votes, and a significant multi-regional mandate. The remaining toss-up states are all large ones - Florida, North Carolina, Ohio, Indiana, and Missouri - with a total of 84 electoral votes, and were all won by Bush in 2000 and 2004. And some additional western and southern states that are currently leaning towards McCain (such as North Dakota and Georgia) could end up in the Democratic column, lifting Obama over 400.
McCain's challenge - and only hope - is to find a way to get just over 270 votes, starting with pulling back into the Republican column some states that appear to be titling clearly towards Obama. Then he needs to sweep the toss-ups, where in almost every case polling shows him behind. Right now, McCain leads solidly or more narrowly in 21 states with 163 electoral votes.
McCain's most likely victory scenario is to hold nearly all of the states that George W. Bush won in 2004. The Republican's strategists have claimed for several days that they are closing their gaps in many of the traditionally Republican states to within striking distance. Actually overtaking Obama in enough states to win would require a combination of factors: Obama's get-out-the-vote efforts have to turn out to be weaker than thought; young voters have to fail to channel their enthusiasm for Obama into actually voting; race has to be a bigger factor than most pollsters currently believe it to be; conservatives have to be more fired up than they have seemed; independents have to be more attracted to the Republican ticket than they have been all year; and, most of all, late-deciding voters have to break disproportionately to McCain.
If all that happened - improbable at this point - McCain could get to 270 by losing all the states Democrat John Kerry won in 2004, but holding all the Bush states plus two, from a group that includes Iowa, New Mexico, Colorado, and Nevada.
McCain's other path would be to win Pennsylvania - where public polls have shown Obama with a healthy lead, but where Republicans have invested a lot of resources. That would allow McCain to squeak to victory, even if he lost Virginia, as long as he won one of the four states above. McCain's Sunday night visit to New Hampshire also suggests Republicans see a glimmer of hope in a state that has just four electoral votes, but where Obama has pulled to a big lead in polls.
Niet per se andere kandidaten (ik gok dat ze drie procent krijgen), maar: Undecided. Daarom zie je in dat grafiekje dat de kandidaat altijd meer krijgt. Logisch, undecideds stemmen ook en zo niet, dan verandert dat alsnog de balans.quote:Op maandag 3 november 2008 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke van overige kandidaten krijgen ook nog procentjes eigenlijk?
Dat snap ik, maar mijn vraag was meer of kandidaten als Barr of Nader nog enige rol speelden in de zin dat ze een negatieve invloed hebben op de stemmen van een van de twee kandidaten.quote:Op maandag 3 november 2008 14:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet per se andere kandidaten (ik gok dat ze drie procent krijgen), maar: Undecided. Daarom zie je in dat grafiekje dat de kandidaat altijd meer krijgt. Logisch, undecideds stemmen ook en zo niet, dan verandert dat alsnog de balans.
Ik houd rekening met Missouri en eventueel North Carolina alsnog naar McCain.quote:Op maandag 3 november 2008 14:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, dat is mijn voorspelling, trouwens.
Niet in de peilingen. Een procent of wat.quote:Op maandag 3 november 2008 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar mijn vraag was meer of kandidaten als Barr of Nader nog enige rol speelden in de zin dat ze een negatieve invloed hebben op de stemmen van een van de twee kandidaten.
Geestelijk?quote:Op maandag 3 november 2008 14:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe oud is Palin eigenlijk?
Noem je hem nu geestelijk bejaard?quote:Op maandag 3 november 2008 15:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Veel te jong voor Sjors, in dat geval.
En ik vrees daarbovenop voor Florida. 4 jaar geleden zou Bush volgens een gemiddelde aan peilingen met 0.4% winnen, het werd uiteindelijk 5%.quote:Op maandag 3 november 2008 14:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik houd rekening met Missouri en eventueel North Carolina alsnog naar McCain.
Gore had wel de meeste stemmen (500.000 stemmen meer landelijk), maar niet de meeste Electoral Votes door het 'winner takes all' systeem. Uiteindelijk officieel 500 stemmen te kort in Florida, hoewel door alle perikelen met foute stembiljetten en uitsluiten van kiezers de staat eigenlijk voor Gore was.quote:Op maandag 3 november 2008 15:13 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Volgens dat grafiekje heeft Gore gewonnen in 2000
Kan, ja. Missouri, North Carolina en Florida naar McCain. Het zal spannend worden in ieder geval.quote:Op maandag 3 november 2008 15:08 schreef Montov het volgende:
[..]
En ik vrees daarbovenop voor Florida. 4 jaar geleden zou Bush volgens een gemiddelde aan peilingen met 0.4% winnen, het werd uiteindelijk 5%.
Obama heeft nu zo'n 2% voorsprong. 538.com geef +1, RCP geeft +2.5, pollster.com 2.7%
Ontsnapt door het oog van de naald aan de man die beweerde het internet te hebben uitgevondenquote:Op maandag 3 november 2008 15:19 schreef Montov het volgende:
Gore had wel de meeste stemmen (500.000 stemmen meer landelijk), maar niet de meeste Electoral Votes door het 'winner takes all' systeem. Uiteindelijk officieel 500 stemmen te kort in Florida, hoewel door alle perikelen met foute stembiljetten en uitsluiten van kiezers de staat eigenlijk voor Gore was.
quote:Op maandag 3 november 2008 15:46 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ontsnapt door het oog van de naald aan de man die beweerde het internet te hebben uitgevonden
" I know momentum when I see it."quote:Op maandag 3 november 2008 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Noem je hem nu geestelijk behaard?
Bij Bradley beginnen de jaren ook te tellenquote:Op maandag 3 november 2008 16:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Bradley-effect.
Het McCain-effect.quote:Op maandag 3 november 2008 16:06 schreef pberends het volgende:
Ik voorspel het omgekeerde Bradley-effect: mensen die niet durven te zeggen dat ze op Obama gaan stemmen omdat het een negert is.
Bradley-effect had bij diverse verkiezingen na Bradley nog maar heel weinig invloed, en experts die ik er over hoor praten op TV etc, denken dat dit in de jaren 90 langzaam verdwenen is..... alhoewel men er nog niet helemaal zeker over is, denkt men dat men bij de landelijke verkiezingen ook een duidelijkere keus heeft gemaakt dan bij het gouverneurschap, zeker gezien de afgelopen 8 jaar met Bush.quote:Op maandag 3 november 2008 16:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Bradley-effect.
Het Paus-Effect, niet durven toegeven dat je niet op bejaarden wilt stemmen.quote:
Door SurveyUSA die MN op +3 voor Obama heeft. SUSA zat voor MN altijd onder het gemiddelde en heeft als enige McCain aan de leiding gezien daar.quote:Op maandag 3 november 2008 16:01 schreef Monolith het volgende:
Minnesota van solid naar leaning Obama bij RCP.
01.00 eerste exit polls van onder andere Indiana en Virginia. 02.00 sluiten vrijwel alle staten in het oosten en moet al een goed beeld geven hoe het ervoor staat.quote:Op maandag 3 november 2008 16:19 schreef rubbereend het volgende:
Hoe laat Nederlandse tijd worden eigenlijk de eerste resultaten verwacht?
Eerste polls sluiten om 19:00 EST, dat is 6 uur verschil, en 01:00 in NL... dus de uitslagen van de eerste staten zullen zo rond 01:30 bekend worden. De polls in de "belangrijke" staten zoals Ohio, Florida, Pensylvania, sluiten om 20:00 EST ofwel 02:00 NL, en de uitslagen daarvan zullen dus zo tegen 02:30 binnen zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 16:19 schreef rubbereend het volgende:
Hoe laat Nederlandse tijd worden eigenlijk de eerste resultaten verwacht?
Klopt, de verdeling solid / leaning / tossup geeft een wat vertekend beeld aangezien de percentages bij verschuiving vaak van net boven naar net onder de gestelde grens verschuiven.quote:Op maandag 3 november 2008 16:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Door SurveyUSA die MN op +3 voor Obama heeft. SUSA zat voor MN altijd onder het gemiddelde en heeft als enige McCain aan de leiding gezien daar.
En 9.8% gemiddeld is maar 0.2% van solid af.
Nou, als Obama Ohio, Florida en Pensylvania (of 2 van de 3) binnen heeft, dan kan hem de winst al niet meer ontgaan lijkt me. Dus dan kan men nog wat extra slaap pakken en hoef je niet tot 5:00 te wachten... (ik wil het de hele nacht wel volgen hoor, daar niet van)quote:Op maandag 3 november 2008 16:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Eerste polls sluiten om 19:00 EST, dat is 6 uur verschil, en 01:00 in NL... dus de uitslagen van de eerste staten zullen zo rond 01:30 bekend worden. De polls in de "belangrijke" staten zoals Ohio, Florida, Pensylvania, sluiten om 20:00 EST ofwel 02:00 NL, en de uitslagen daarvan zullen dus zo tegen 02:30 binnen zijn.
De uitslagen komen per county binnen, dus vaak zal CNN een bepaalde staat al toewijzen aan een bepaalde kandidaat als al een aantal counties binnen zijn, maar nog niet alles....Als de trend overduidelijk 1 richting op gaat.
Wie de nieuwe President is? Daarvoor moet je denk ik toch minstens tot 04:00 of 05:00 opblijven.
Bij RCP staan beide kandidaten in ieder geval op 47.8.quote:Op maandag 3 november 2008 16:42 schreef Nielsch het volgende:
North Carolina gaat 'too close to call' worden. Ik zeg het je!
Als nu nog zou blijken dat hij geen "Natural Born American" is, (dat moet hij zijn volgens de grondwet), dan hebben heel wat kiescommissies behoorlijke fouten gemaakt door niet na te gaan of dat ook zo is toen hij zich opgaf als kandidaat. Dat heeft hij trouwens (per post) 50 keer moeten doen, namelijk voor elke staat.quote:Op maandag 3 november 2008 13:26 schreef schoelje het volgende:
Het gaat nog eindeloos gedonder worden als, laten we het niet hopen, Obama president wordt: http://www.wethepeoplefou(...)ama-USA-TODAY-ad.htm
Echt van die derde-wereldpraktijkenquote:Op maandag 3 november 2008 16:27 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Ik denk dat het verschil in enthousiasme voor de twee kandidaten en de hoge opkomst in sommige staten voor een effect gaat zorgen. In Georgia moesten mensen voor early voting soms acht uur in de rij staan. Ik kan mij voorstellen dat je geen zin hebt om uren in de rij te staan als je niet echt enthousiast bent over je kandidaat.
Ik verwacht dus dat Georgia naar Obama gaat.
364 + Montana en Indiana.quote:Op maandag 3 november 2008 17:20 schreef One_of_the_few het volgende:
Het wordt 379 - 160 voor Obama. Kan de staten nu niet plaatsen, maar dit wordt hem.
montana heb ik voor McCainquote:
Tsja, en dat is 159,quote:Op maandag 3 november 2008 17:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is 378; ik denk dat hij of 364+Indiana+North Dakota+Omaha bedoelt, of 364+Georgia.
zie mijn typo nu pas.quote:Op maandag 3 november 2008 17:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is 378; ik denk dat hij of 364+Indiana+North Dakota+Omaha bedoelt, of 364+Georgia.
My friends, we've got 'em just where we want 'em!!quote:Op maandag 3 november 2008 16:01 schreef Monolith het volgende:
Minnesota van solid naar leaning Obama bij RCP.
Ik denk een goed teken voor Obama. Meest van die nieuwe stemmers zullen wel mensen die door Obama ineens geloof hebben gekregen in de Amerikaanse politiek. McCain zijn manier van campagne voeren zal niet stemmers niet over de streep hebben getrokken om te gaan stemmen.quote:Registratierecord voor Amerikaanse verkiezingen
Uitgegeven: 3 november 2008 14:57
Laatst gewijzigd: 3 november 2008 15:05
WASHINGTON - Naar schatting ruim 153 miljoen mensen of 73,5 procent van de kiesgerechtigde Amerikanen hebben zich ingeschreven om te kunnen stemmen tijdens de verkiezingen die dinsdag worden gehouden. Dat percentage is een nieuw record.
Wie is die extra kiesman, naast de officiele 538?quote:Op maandag 3 november 2008 17:20 schreef One_of_the_few het volgende:
Het wordt 379 - 160 voor Obama. Kan de staten nu niet plaatsen, maar dit wordt hem.
ik natuurlijkquote:Op maandag 3 november 2008 17:55 schreef Montov het volgende:
Landelijke peiling van Marist, van +7 naar +9 voor Obama.
Battleground peiling van +4 naar +6.
IBD-Tipp van +4 naar +2
Pew van +15 naar +7 (zit erg te schommelingen qua aantal Democraten en Republikeinen)
[..]
Wie is die extra kiesman, naast de officiele 538?
EST is inderdaad 6 uur vroeger. De eerste stembussen gaan zo rond middernacht Nederlandse tijd dicht (in twee staten), daarna een aantal meer om 01:00, en de "belangrijke" staten sluiten pas om 20:00 lokale tijd ofwel 02:00.quote:Op maandag 3 november 2008 18:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Plus 6 uur voor Nederland?
Onwaarschijnlijk. 350+ zou kunnen.... 400+ gaat denk ik niet gebeuren.quote:Op maandag 3 november 2008 17:04 schreef Nielsch het volgende:
Obama gaat over de 400 kiesmannen heen, ik zeg het je!
Morgen uitslapen, expres uitslapen tot een uur of 15:00, totdat je echt niet meer kan slapen....quote:Op maandag 3 november 2008 19:16 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik blijf nog steeds bij mijn voorspelling van rond de 320 voor Obama.
Vanavond trouwens maar laat naar bed, even mijn slaapritme voorbereiden op morgennacht.
Ik heb eind van de middag wel even college, maar ik ga inderdaad ook zo lang mogelijk blijven slapen. Woensdag gelukkig vrij.quote:Op maandag 3 november 2008 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Morgen uitslapen, expres uitslapen tot een uur of 15:00, totdat je echt niet meer kan slapen....
Beetje alla Tineke Huizinga die met overtuiging probeert te zeggen dat ze het wél kan en alles wél in goede banen kan leiden.quote:Op maandag 3 november 2008 19:37 schreef Toad het volgende:
Toch wel knap dat McCain zichzelf een momentum aanpraat, zeker met die peilingen van vandaag.
Ik ben al bewust nog tot laat in de avond aan het doorstuderen, deels om morgen langer door te kunnen slapen, deels om enigszins in het ritme te komen. Maar ik ben waarschijnlijk toch wel zo nieuwsgierig dat ik niet kan slapen morgennachtquote:Op maandag 3 november 2008 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Morgen uitslapen, expres uitslapen tot een uur of 15:00, totdat je echt niet meer kan slapen....
Vergeet niet dat een overwinning voor hem zich nog steeds binnen de betrouwbaarheidsmarge van de gecombineerde polls bevindt; als je honderd dergelijke verkiezingen houdt met loepzuivere polls, dan zou McCain er alsnog drie winnen. Een kleine, maar niet te versmaden kans, en dan hebben we het nog niet over een mogelijke systematische bias in de polls of een election day effect dat dat percentage nog kan verhogen (maar ook verlagen, natuurlijk).quote:Op maandag 3 november 2008 19:37 schreef Toad het volgende:
Toch wel knap dat McCain zichzelf een momentum aanpraat, zeker met die peilingen van vandaag.
Ik heb woensdag om half 9 s ochtends tentamenquote:Op maandag 3 november 2008 19:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben al bewust nog tot laat in de avond aan het doorstuderen, deels om morgen langer door te kunnen slapen, deels om enigszins in het ritme te komen. Maar ik ben waarschijnlijk toch wel zo nieuwsgierig dat ik niet kan slapen morgennacht
Gewoon de nacht doorhalen dus. Anders moet je maar in dit topic kijken om te zien wat je anders kan overkomenquote:Op maandag 3 november 2008 20:07 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik heb woensdag om half 9 s ochtends tentamen
![]()
![]()
Dan zou ik nu op bed gaan, morgen vroeg opstaan (4.00), morgenavond heel vroeg naar bed (19.00), en woensdagochtend 3.00 uur opstaan.quote:Op maandag 3 november 2008 20:07 schreef Argento het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dan ga je om 20:00 naar bed, wekker om 03:00, en dan wordt je wakker midden in de uitslagen van de belangrijkste staten aan de oost kust.quote:Op maandag 3 november 2008 20:07 schreef Argento het volgende:
![]()
![]()
Zoveel mensen doen dat onbewust.quote:Op maandag 3 november 2008 20:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Kennen we deze nog?
Schijnt dat Obama vandaag hetzelfde deed in Jacksonville toen hij het over McCain had:
[ afbeelding ]
Heh, ik zag deze speech live toen ik vanmorgen koffie/ontbijt deed thuis.... was me niet opgevallen. Wat me wel opviel aan die speech is dat hij zich vergiste, en "Ohio" zei ipv "Florida".... hij herstelde zich snel echter met een grap.quote:Op maandag 3 november 2008 20:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Kennen we deze nog?
Schijnt dat Obama vandaag hetzelfde deed in Jacksonville toen hij het over McCain had:
[ afbeelding ]
Ja, gek he? Het zal wel ff wennen worden als er weer eens iemand zit die je ook echt kunt zien als President.quote:
Omaha.quote:Op maandag 3 november 2008 17:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Rasmussen is inderdaad een leuke poll, omdat deze de meest-Republikeins leunende poll is. Toch als je alle Rasmussen polls bekijkt, en de electoral college voorspellingen van Rasmussen bekijkt, komt Obama er toch nog uit als winnaar. Vrijwel alle andere polls geven trouwens nog steeds een winst voor Obama in Ohio, maar McCain heeft dit weekend wel enorm veel reclametijd gekocht in Ohio.quote:Op maandag 3 november 2008 21:12 schreef Montov het volgende:
Rasmussen heeft ook een nieuwe set peilingen uit. McCain loopt in in Florida en Ohio, waar ze beide gelijk staan. In Colorado en Virginia blijft Obama op +4 zoals een week geleden en in North Carolina en Missouri verandert er ook vrijwel niets en blijft het een gelijkspel.
Obama heeft zelfs kans op 2 als je nog meer het onwaarschijnlijke wilt opzoeken: East Nebreska. Volgens 538.com heeft Obama daar een achterstand van 7% in de peilingen. (Omaha 3% achterstand)quote:Op maandag 3 november 2008 21:25 schreef freako het volgende:
[..]
Omaha.. Dat zou inderdaad ook nog kunnen, dat Obama 1 van de 5 kiesmannen van Nebraska meepikt. Normaal gesproken niet heel erg waarschijnlijk, maar als Obama op 379 kiesmannen uitkomt, is er weinig nog onwaarschijnlijk te noemen.
Nee, Mason Dixon is dat. Rasmussen is een tikkeltje leunend richting de Republikeinen, maar wordt wel als 1 van de betere pollster gezien.quote:Op maandag 3 november 2008 21:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Rasmussen is inderdaad een leuke poll, omdat deze de meest-Republikeins leunende poll is.
Die zwartkijker was ook goed voor hilarische momenten idd.quote:
Het euvel van Rasmussen is dat ze geen mobiele telefoons samplen en daar heeft Obama doorgaans een grotere voorsprong.quote:Op maandag 3 november 2008 21:39 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, Mason Dixon is dat. Rasmussen is een tikkeltje leunend richting de Republikeinen, maar wordt wel als 1 van de betere pollster gezien.
Toch denk ik dat Ohio wel veilig is, en Florida een krappe overwinning voor Obama wordt.
ah, dat is wel heel spijtig...quote:Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef Fokski het volgende:
Obama's oma overleden. Jammer dat ze niet de uitkomst van de verkiezingen kon meemaken.
Hoor het net live op tv...wel heel zuur voor die vrouwquote:Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef Fokski het volgende:
Obama's oma overleden. Jammer dat ze niet de uitkomst van de verkiezingen kon meemaken.
http://www.brabantsdagbla(...)-Obama-overleden.ecequote:Grootmoeder Obama overleden
maandag 03 november 2008 | 22:43
WASHINGTON (ANP) - De grootmoeder van Barack Obama is overleden. Madelyn Dunham stierf op 86-jarige leeftijd aan kanker. Dat maakte de Democratische presidentskandidaat maandag aan de vooravond van de Amerikaanse presidentsverkiezingen, zelf bekend.
quote:Op maandag 3 november 2008 22:48 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.brabantsdagbla(...)-Obama-overleden.ece
Echt superlullig... of een verkiezingsstunt van oma?
En voor Obama zelf natuurlijk, als hij de verkiezingen wint kan ik me voorstellen dat hij met een dubbel gevoel zijn overwinningsspeech houdtquote:Op maandag 3 november 2008 22:45 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Hoor het net live op tv...wel heel zuur voor die vrouw
"Ja, hij mag van mij wel het land voor 4 jaar besturen, omdat zijn oma net is overleden"quote:Op maandag 3 november 2008 22:49 schreef Leatherface het volgende:
Zou dit nog enige sympathy votes opleveren voor Obama?
Vast wel... zeker omdat ze blank was.quote:Op maandag 3 november 2008 22:49 schreef Leatherface het volgende:
Zou dit nog enige sympathy votes opleveren voor Obama?
Oh dan moeten we er geen grappen over makenquote:Op maandag 3 november 2008 22:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Vast wel... zeker omdat ze blank was.
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat McCain's verkiezingsstunt is dat hij morgen overlijdt, en daardoor een hoop sympathie-stemmen krijgt en zo de eerste dode president van de VS wordt.quote:Op maandag 3 november 2008 22:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"Ja, hij mag van mij wel het land voor 4 jaar besturen, omdat zijn oma net is overleden"
Aan de andere kant, als hij zou winnen morgen, is dit ook een symbolische afsluiting van het ene hoofdstuk, en het begin van een nieuw hoofdstuk. Zijn grootmoeder is zijn grootste inspiratie geweest, en hij is ook voor een groot aantal jaren door zijn grootmoeder opgevoed.quote:Op maandag 3 november 2008 22:49 schreef MrBadGuy het volgende:
En voor Obama zelf natuurlijk, als hij de verkiezingen wint kan ik me voorstellen dat hij met een dubbel gevoel zijn overwinningsspeech houdt
Zo, die Michelle Obama mag ook wel eens anti-rimpel gebruiken zeg...quote:
Het schijnt dat zij 'Nobama' scandeerden, wat een samentrekking is van het woord 'No' en de naam van de opponent van McCain in deze presidentsverkiezingen, 'Obama'.quote:Op maandag 3 november 2008 22:47 schreef pberends het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)McCain__.html?p=20,1
AMSTERDAM - Op de laatste verkiezingsdag werd presidentskandidaat John McCain van de Republikeinen vandaag tijdens een bijeenkomst in Florida overstemd door het aanwezige publiek dat luidkeels "Obama" scandeerde..
Je hebt de verkeerde oma te pakken....quote:
Die steunt McCain ja. Men zegt ook dat McCain hem liever als VP gehad had dan Palin.quote:Op maandag 3 november 2008 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
Joe Liebermann, die als ik me niet vergis de VP kandidaat was van Gore, staat ook altijd achter McCain hè? Die is geswitched dus?
Ik snap niet dat McCain Huckabee niet heeft gekozen als VP. Aartsconservatief maar toch een charismatische kerel.quote:Op maandag 3 november 2008 23:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die steunt McCain ja. Men zegt ook dat McCain hem liever als VP gehad had dan Palin.
Waarschijnlijk was dat ook een betere keuze geweest, althans, daarmee had hij het meer gematigde gedeelte van het electoraat niet geschoffeerd; waarschijnlijk was de achterban wel weer in opstand gekomen, maar waar had die nog heen gekund op dat moment? Hooguit kunnen ze dreigen niet te stemmen.quote:Op maandag 3 november 2008 23:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die steunt McCain ja. Men zegt ook dat McCain hem liever als VP gehad had dan Palin.
...was elected to his fourth term on November 7, 2006. Hij zit er dus nog 4 jaar.quote:Op maandag 3 november 2008 23:13 schreef Caesu het volgende:
die Liebermann zat nog bij de Democraten in de commissies in de senaat.
maar nu gaan ze hem daar zeker uittrappen.
zelfs als de Democraten geen 60 zetels krijgen.
quote:Op maandag 3 november 2008 22:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vermoed dat McCain's verkiezingsstunt is dat hij morgen overlijdt, en daardoor een hoop sympathie-stemmen krijgt en zo de eerste dode president van de VS wordt.
Was Robert McNamara, minister van defensie onder Kennedy, ook geen Republikein?quote:Op maandag 3 november 2008 23:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
...was elected to his fourth term on November 7, 2006. Hij zit er dus nog 4 jaar.
Maar vreemde deal. Hij is nu dus een zogenaamde onafhankelijke Democraat, stemt soms met de Reps mee, soms met de Dems.
Doet me herinneren aan het feit dat Cohen, een Republikein, ook een tijdje minister van defensie is geweest onder Clinton. Ook zo'n middle of the road type?
Ik denk dat hij het daarmee ook niet gered had eigenlijk vanwege het feit dat die ticket voor de christenconservatieve vleugel niet erg aantrekkelijk is. Met iemand als Huckabee was het waarschijnlijk een stuk beter gegaan m.i.quote:Op maandag 3 november 2008 23:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was dat ook een betere keuze geweest, althans, daarmee had hij het meer gematigde gedeelte van het electoraat niet geschoffeerd; waarschijnlijk was de achterban wel weer in opstand gekomen, maar waar had die nog heen gekund op dat moment? Hooguit kunnen ze dreigen niet te stemmen.
Weet ik niet, ik weet wel dat hij rechtstreeks uit de Ford Motor Company kwam, hij had daar de wiskundige bedrijfskunde op poten gezet. Maar dacht toch wel dat-ie later een echte Kennedy democraat werd.quote:Op maandag 3 november 2008 23:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was Robert McNamara, minister van defensie onder Kennedy, ook geen Republikein?
Ik denk dat ze hem gewoon houden al lijkt mij het moeilijk om elkaar in de ogen te kijken. Dat hij McCain steunde om zijn buitenland beleid a la maar Obama afkraken op alle punten en publiekelijk was verrassend. Dat was zeker na dit ongeloofwaardig.quote:Op maandag 3 november 2008 23:13 schreef Caesu het volgende:
die Liebermann zat nog bij de Democraten in de commissies in de senaat.
maar nu gaan ze hem daar zeker uittrappen.
zelfs als de Democraten geen 60 zetels krijgen.
Ja, het idiote wil zelfs dat McCain van oorsprong net zo'n figuur was als Liebermann en Cohen. Beetje meer tussen de partijen in. Niet zo'n christenfundamentalistische zeloot.quote:Op maandag 3 november 2008 23:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het daarmee ook niet gered had eigenlijk vanwege het feit dat die ticket voor de christenconservatieve vleugel niet erg aantrekkelijk is. Met iemand als Huckabee was het waarschijnlijk een stuk beter gegaan m.i.
Hij stemt mee met Democraten op binnenlands beleid. Hij is wat stemmen betreft zeker geen Republikein maar als het gaat om buitenlands beleid is hij dat wel.quote:Op maandag 3 november 2008 23:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
...was elected to his fourth term on November 7, 2006. Hij zit er dus nog 4 jaar.
Maar vreemde deal. Hij is nu dus een zogenaamde onafhankelijke Democraat, stemt soms met de Reps mee, soms met de Dems.
Doet me herinneren aan het feit dat Cohen, een Republikein, ook een tijdje minister van defensie is geweest onder Clinton. Ook zo'n middle of the road type?
Zo'n christenfundamentalistische zeloot is hij zelf nog steeds niet. Hij is wel wat meer de boodschap van de partij gaan verkondigen, hoewel hij wat z'n stemgedrag betreft nou ook weer niet heel erg afweek van de partijlijn.quote:Op maandag 3 november 2008 23:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het idiote wil zelfs dat McCain van oorsprong net zo'n figuur was als Liebermann en Cohen. Beetje meer tussen de partijen in. Niet zo'n christenfundamentalistische zeloot.
Maar om kandidaat te kunnen worden, moest hij juist dat aspect van zich afleggen, dus ja, Liebermann als VP kandidaat zou wrs nooit geaccepteerd worden.
quote:
Ik ben niet op de hoogte van zijn gehele stemgedrag, maar ik denk dat de break zich voordoet na 2001, daarvoor was hij toch wel een ongeleid projectiel voor de Reps, dacht ik. Ik zag dat althans onlangs in een docu over hem bij de NPS. En ja, hij zelf is niet zo'n cf zeloot, maar hij moet er wel in meegaan, sinds de jaren 80 is dat toch voor een niet onbelangrijk deel de achterban van de Reps. (Volgens mij ligt ergens in de jaren 80 daar het verschuivingspunt bij de Reps).quote:Op maandag 3 november 2008 23:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo'n christenfundamentalistische zeloot is hij zelf nog steeds niet. Hij is wel wat meer de boodschap van de partij gaan verkondigen, hoewel hij wat z'n stemgedrag betreft nou ook weer niet heel erg afweek van de partijlijn.
Wij hadden van Buren en de Rooseveltsquote:Op maandag 3 november 2008 23:26 schreef Ryan3 het volgende:
Toch wel leuk voor die Kenianen, hebben ze straks een verwante in het Witte Huis.
Ligt dat gevoelig?quote:Op maandag 3 november 2008 23:45 schreef maartena het volgende:
[..]![]()
![]()
Meer heb ik niet te zeggen over hem.
Zou dat de connectie Joods-neocon zijn toch? Tough on Arabs dus???quote:Op maandag 3 november 2008 23:40 schreef Fokski het volgende:
[..]
Hij stemt mee met Democraten op binnenlands beleid. Hij is wat stemmen betreft zeker geen Republikein maar als het gaat om buitenlands beleid is hij dat wel.
ALF!quote:Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Wheelgunner het volgende:
Joe Lieberman lijkt op en klinkt precies als de vader uit ALF...
quote:Op maandag 3 november 2008 23:46 schreef Caesu het volgende:
extreem-rechts is ook aangeslagen door het overlijden van Obama's oma.
er moet stevig worden gemodereerd.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/2123969/posts?q=1&;page=1
quote:Of course, I am sorry she is dead, but I am also suspicious.
The last news report was of a broken hip, though they
planted a seed that her cancer may have reappeared.
Ms. Dunham, the only person who knows who Obama really
is and where he was born - is dead.
I sincerely hope there is an autopsy and the results aren’t tainted.
quote:Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik kan het je nu ook wel vertellen.quote:Op maandag 3 november 2008 23:57 schreef Scaurus het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe laat het zo'n beetje duidelijk is wie er heeft gewonnen? Drie/vier uur?
Op zijn vroegst.quote:Op maandag 3 november 2008 23:57 schreef Scaurus het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe laat het zo'n beetje duidelijk is wie er heeft gewonnen? Drie/vier uur?
http://edition.cnn.com/video/quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:13 schreef Samsonneke het volgende:
Heeft iemand misschien een linkje van de live speech van Obama?
Ik wil niet bijdehand doen, maar de meeste speeches zjin live.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:13 schreef Samsonneke het volgende:
Heeft iemand misschien een linkje van de live speech van Obama?
Geen kaartje kunnen krijgen. Heb zelfs nog meegedaan aan een wedstrijd van de Volkskrant (quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:09 schreef Scaurus het volgende:
Gaan er hier nog mensen naar de nacht in Amsterdam? Ich bin dabei
quote:nternet
Op verkiezingsnacht kunt u de ontknoping van de Amerikaanse presidentsverkiezingen ook op www.nos.nl/amerikakiest volgen. Eveneens vanaf middernacht transformeert de website in een speciale uitslagensite.
Het belangrijkste onderdeel van de site wordt de uitslagenkaart. Deze kaart is gelijk aan de huidige Amerika Kiest-peilingenkaart, maar in plaats van peilingen zullen er live uitslagen binnenkomen. De NOS krijgt deze uitslagen voortdurend van persbureau AP.
Op de uitslagensite kunt u verder live de uitzending van NOS radio en televisie zien evenals een aantal Amerikaanse kanalen. Verder zal er natuurlijk bericht worden over de laatste stand van zaken.
Onze eigen internetverslaggever Harrie van Veen loopt door New York en doet onderweg verslag. Ook zullen de radio- en televisieverslaggevers vanuit Chicago en Phoenix berichten plaatsen.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:21 schreef Scaurus het volgende:
Een vrind van mij belde vanavond met het bericht via de Volkskrant kaartjes te hebben veroverd
Linkse media, toch nog ergens goed voor!
Zeg tegen die vrind van je maar dat ik m'n kaartjes terugwilquote:Geachte deelnemer,
Helaas, u heeft de kaarten niet gewonnen.
Volgende keer beter.
Volg de nacht op vk.nl
Met vriendelijke groeten,
De Volkskrant
Nah. Ik vind het gewoon een slijmbal. Eerst wint ie de primaries niet, dus schrijft ie zich eigenwijs in als independent om zo alsnog een senaatzetel te verkrijgen over de rug van de Democraten, vervolgens schopt ie de Democraten nog harder in de rug door McCain te endorsen. Het is gewoon een rat.quote:Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ligt dat gevoelig?
Op zijn minst is het opmerkelijk dat klopt. Toch vraag ik me af of het iets met de neo-cons en hun specifieke beleid te maken heeft in zijn geval. Hij is wel een orthodoxe Jood hè. Een soort Leon de Winter effect, zeg maar.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Nah. Ik vind het gewoon een slijmbal. Eerst wint ie de primaries niet, dus schrijft ie zich eigenwijs in als independent om zo alsnog een senaatzetel te verkrijgen over de rug van de Democraten, vervolgens schopt ie de Democraten nog harder in de rug door McCain te endorsen. Het is gewoon een rat.
Whaha! Yo Willie!quote:Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Wheelgunner het volgende:
Knap van hem dat ie door kon speechen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:45 schreef maartena het volgende:![]()
Obama heeft het toch zichtbaar moeilijk bij zijn speech in North Carolina vlak na over zijn oma gesproken te hebben....
dank jequote:Op maandag 3 november 2008 16:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Eerste polls sluiten om 19:00 EST, dat is 6 uur verschil, en 01:00 in NL... dus de uitslagen van de eerste staten zullen zo rond 01:30 bekend worden. De polls in de "belangrijke" staten zoals Ohio, Florida, Pensylvania, sluiten om 20:00 EST ofwel 02:00 NL, en de uitslagen daarvan zullen dus zo tegen 02:30 binnen zijn.
De uitslagen komen per county binnen, dus vaak zal CNN een bepaalde staat al toewijzen aan een bepaalde kandidaat als al een aantal counties binnen zijn, maar nog niet alles....Als de trend overduidelijk 1 richting op gaat.
Wie de nieuwe President is? Daarvoor moet je denk ik toch minstens tot 04:00 of 05:00 opblijven.
Natuurlijk niet..... Obama heeft (bij mijn weten) nog nooit een traan gelaten tijdens een speech, en zijn oma betekende enorm veel voor hem. Zijn complete speech op de conventie was aan haar gewijd, en hoe ze zijn inspiratie was. Ik kan me goed voorstellen dat de eerste speech na haar dood emotioneel is.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:42 schreef Toad het volgende:
Die traan is volgens mij niet gepland.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Natuurlijk niet..... Obama heeft (bij mijn weten) nog nooit een traan gelaten tijdens een speech, en zijn oma betekende enorm veel voor hem. Zijn complete speech op de conventie was aan haar gewijd, en hoe ze zijn inspiratie was. Ik kan me goed voorstellen dat de eerste speech na haar dood emotioneel is.
250 euro, en mijn kaartje is van jou!quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:34 schreef Bananenman het volgende:
Zeg tegen die vrind van je maar dat ik m'n kaartjes terugwil
prachtig dat zelf Arrizona zo tight is gewordenquote:Op dinsdag 4 november 2008 01:01 schreef maartena het volgende:
http://www.rove.com/uploa(...)ma_11_3_08_FINAL.pdf
Karl Rove doet een voorspelling.
Die gelooft er niet meer in.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:01 schreef maartena het volgende:
http://www.rove.com/uploa(...)ma_11_3_08_FINAL.pdf
Karl Rove doet een voorspelling.
Ik gebruik UltraSurf voor dat soort dingen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:14 schreef ub40_bboy het volgende:
Weet iemand hoe ik filmpjes kan kijken die alleen voor amerikanen zijn? triumph the insult dog was laatst in de spin room na een debat en neemt wat fox news mensen op de hak. wil het graag ff zien.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:09 schreef Merkie het volgende:
Morgen de eerste president van de VS met drie lettergrepen in zijn achternaam sinds Kennedy.
Carter zat slechts op 50.1% en Obama gaat dat bijna zeker verslaan en hoger scoren dan welke Democraat sinds LBJ die ervoor zorgde met zijn civil rights acties dat the South sindsdien verloren ging aan de Democraten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:15 schreef rubbereend het volgende:
Obama kan ook de eerste Democraat worden met meer dan 50% van de stemmen sinds Carter
quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:45 schreef maartena het volgende:![]()
Obama heeft het toch zichtbaar moeilijk bij zijn speech in North Carolina vlak na over zijn oma gesproken te hebben....
Als dat je enige antwoord is op alle peilingen en berichtenquote:
dat is goed nieuws.quote:Op dinsdag 4 november 2008 06:19 schreef maartena het volgende:
De allereerste resultaten!
Dixville Notch, een klein stadje in New Hampshire, opent traditioneel hun stembureau altijd om middernacht, 4 November. Dit jaar zijn er maar liefst 21 geregistreerde kiezers. Dit stadje is altijd de eerste met resultaten, en het is al decennia traditie om dit te rapporteren vlak na middernacht.
In 1968 stemde het stadje voor het laatst Democratisch, en wel voor Humphrey, die tegen Nixon streed. Sinds die verkiezingen is het stadje altijd Republikeins gegaan, en dat was ook dit jaar de verwachting.
Maar tot verrassing van de media was 10 minuten na middernacht de uitslag bekend:
15 voor Obama.
6 voor McCain.
Dus voor het eerst sinds 1968 weer Democratisch. Een piepklein stadje, maar het is wellicht een voorbode voor de rest van de race....
Tis jammer dat jij je blijkbaar niet eens meer volwassen kan gedragen....quote:
Wat ben je toch een respectloze Neanderthaler, laforestquote:
Ga ik zeker doenquote:Op dinsdag 4 november 2008 08:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar goed, overmorgen mag je beginnen aan je campagne Palin 2012
None of his parents will witness tomorrow.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:45 schreef maartena het volgende:![]()
landslidequote:Op dinsdag 4 november 2008 06:19 schreef maartena het volgende:
De allereerste resultaten!
Dixville Notch, een klein stadje in New Hampshire, opent traditioneel hun stembureau altijd om middernacht, 4 November. Dit jaar zijn er maar liefst 21 geregistreerde kiezers. Dit stadje is altijd de eerste met resultaten, en het is al decennia traditie om dit te rapporteren vlak na middernacht.
In 1968 stemde het stadje voor het laatst Democratisch, en wel voor Humphrey, die tegen Nixon streed. Sinds die verkiezingen is het stadje altijd Republikeins gegaan, en dat was ook dit jaar de verwachting.
Maar tot verrassing van de media was 10 minuten na middernacht de uitslag bekend:
15 voor Obama.
6 voor McCain.
Dus voor het eerst sinds 1968 weer Democratisch. Een piepklein stadje, maar het is wellicht een voorbode voor de rest van de race....
Klinkt goed inderdaad, een stadje dat al 30 jaar geen Democraat stemde, en toch in grote meerderheid voor Obama stemde.quote:
Ron Paul?quote:the second town's results are in
Hart's Location, NH
Obama: 17
McCain: 10
Paul: 2
Wanneer ga jij ooit iets inhoudelijks melden? Of doe je expres altijd zo infantiel?quote:
Hij heeft vast new-clear water gedronken...quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wanneer ga jij ooit iets inhoudelijks melden? Of doe je expres altijd zo infantiel?
over 24 uur moet het er wel zijn. Waarschijnlijk laat vannacht (onze tijd) ergens.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:06 schreef -Tim- het volgende:
Wanneer is de uiteindelijke uitslag bekend?
Kijken vanaf 4:00.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:22 schreef X-GeaR het volgende:
Wat raden mensen aan?
Doorkijken tot 2:00 uur 's nachts
of
Kijken vanaf 4:00 uur 's ochtends
Ik zit te twijfelen wat ik moet doen? De hele nacht doorgaan ga ik niet redden, ivm werk!
Thanks!
Nog minder dan 24 uur laforest, dan kun je weer vertrekken en je smoel houden tot en met 2012!quote:
De definitieve uitslag zal nog wel even duren. Wanneer er redelijk betrouwbaar kan worden gesteld dat een van beide kandidaten gewonnen heeft is ook deels afhankelijk van de uitslag in met name de grotere swingstates. Als Obama er daar wat van weet te winnen, dan is vrij snel praktisch duidelijk dat hij heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:02 schreef MrFl0ppY het volgende:
Weet iemand hoe laat ze de uitslag verwachten?
quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:31 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nog minder dan 24 uur laforest, dan kun je weer vertrekken en je smoel houden tot en met 2012 2016!
Kijken vanaf iets eerder dan 4 uur. De eerste uitslagen uit het Oosten ( Florida, Ohio, NC ) zijn toch het spannendst en interessantst.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:22 schreef X-GeaR het volgende:
Wat raden mensen aan?
Doorkijken tot 2:00 uur 's nachts
of
Kijken vanaf 4:00 uur 's ochtends
Ik zit te twijfelen wat ik moet doen? De hele nacht doorgaan ga ik niet redden, ivm werk!
Thanks!
Van een comeback van McCain is iig geen sprakequote:Op dinsdag 4 november 2008 10:09 schreef QBZZ het volgende:
De laatste poll van Zogby laat in één dag een plus zien voor Obama van drie procent. In drie dagen is het zelfs vijf procent. Nu 54,1 procent voor Obama tegen 42,7 procent voor McCain: http://www.zogby.com/news/ReadNews.dbm?ID=1633
De eerste uitslag in Dixville Notch, New Hampshire laat ook een opzienbarende omslag zien richting Obama, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Dixville_Notch
Er staan zoveel voorbeelden van domme geklets op Youtube dat ze er helemaal niet aan hoeft te beginnen, laforest kan beter in Alaska gaan wonenquote:Op dinsdag 4 november 2008 09:31 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nog minder dan 24 uur laforest, dan kun je weer vertrekken en je smoel houden tot en met 2012!
laforest, care to join the bandwagon?quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:28 schreef Re het volgende:
Electoral votes: Obama 396, McCain 142
We kunnen in TRU gaan pretenderen helderziend te zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:41 schreef Re het volgende:
is er eigenlijk een centraal voorspel topic?
En wij maar hard werken.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:01 schreef Wheelgunner het volgende:
Kut, ik ben al wakker.
*Gaat weer proberen te slapen..
quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
laforest, care to join the bandwagon?
Ja: Wie wint welke swing states??quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:41 schreef Re het volgende:
is er eigenlijk een centraal voorspel topic?
06:39:32.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:08 schreef Afhaalchinees het volgende:
hoelaat is de winnaar bekend?
Neem dan eens de moeite om deze topic door te lezen, het is al meerdere malen gezegd. Vanaf 04.00 komen de uitslagen van de wat meer cruciale staten binnen.quote:
crazy shit...quote:Yeah, this event in a courtroom in Columbus may be one of the most important things to happen in this whole election and may be one of the most important things to happen in American history. I mean, this sounds hyperbolic, I know, but it is true.
Mike Connell is—has been named as Karl Rove’s computer guru since 2000. The lawyers in the case refer to Connell as a high-IQ Forrest Gump, because he’s been on the scene of every dubious election we’ve had over the last eight years, starting with Florida 2000.
Now, he has been named by a man named Stephen Spoonamore, S-P-O-O-N-A-M-O-R-E, who’s a very unusual and particularly unimpeachable kind of whistleblower. He’s a conservative Republican; he’s a former McCain supporter. But above all, he is a renowned and highly successful expert at the detection of computer fraud. He works for big banks. He works for foreign governments, the Secret Service. His job is to figure out how computers are used to steal money or information or votes. Well, he’s named a lot of people in the Bush-Cheney election subversion conspiracy. He has worked with them. He knows them personally. And months ago, he named Mike Connell and his company GovTech Solutions as having played a crucial role in the—basically the electronic subversion of the vote in Ohio in 2004. And Spoonamore has actually described the computer architecture that was used to do this.
Now, on the strength of this testimony, the lawyers in the case had the judge issue a subpoena to Mike Connell last week. Connell defied the subpoena; he was in contempt. Late last week, the lawyers filed a motion to compel compliance, and to everyone’s surprise and delight, the judge ordered Connell to appear today and to be deposed for two hours about his role in this longstanding electronic plot, basically, to flip votes towards the Republicans.
Some of this deposition will be sealed, and I have to tell you the part that’ll be sealed. Apparently, Rove has threatened Connell. He told him that if Connell did not take the fall for this whole thing, the Department of Justice would start investigating Connell’s wife Heather for improper lobbying practices. Now, that part of the deposition we’re not going to know the answers to. But what’s astonishing to me—
But what’s really astonishing here is that Karl Rove could make that threat with such impunity. This shut Connell up, and he was, you know, earlier inclined to talk about what was going on. Then he got himself three very expensive Republican attorneys who promised that they would make sure he could not be deposed before Election Day. Well, hallelujah, he’s being deposed before Election Day. And the reason why—
Today. The reason why this is so important and the strategy behind the early part of this case all along has been that if we can shine a spotlight on the perpetrators of this kind of fraud before Election Day, make them nervous, make them pull in their horns, distract them, there’s a good chance that they might not try to do what they’re clearly ready to do, because, let me just add, Connell is on the McCain payroll. He’s working for McCain right now, and he specializes in a particular kind of computer architecture whose only purpose, Spoonamore says, is to steal votes.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 06:19 schreef maartena het volgende:
15 voor Obama.
6 voor McCain.
quote:* 2004: Bush 19, Kerry 7
* 2000: Bush 21, Gore 5
* 1996: Dole 18, Clinton 8
* 1992: Bush 15, Perot 8, Clinton 2
* 1988: Bush 34, Dukakis 3
Ik vind het vooral verdacht dat er in 2004 26 mensen stemden en nu maar 21. Zouden de Democraten met een smerig spelletje bezig zijn in Dixville Notch?quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:49 schreef Caesu het volgende:
daar in New Hampshire is de verkiezing dus al gestolen door Disney-figuren en zombies van ACORN.
het kan gewoon niet dat je 2x op Bush stemt en dan opeens zo overweldigend op Obama.
of het is een omgekeerd Bradley-effect.
het is in ieder geval uitgesloten dat daar iemand vrijwilig op Obama heeft gestemd.
Inderdaad, want bijna niemand anders zet zijn geld op het binnen vier jaar overlijden van een 72-jarige ex-kankerpatiëntquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Mocht McCain de verkiezingen winnen, dan stop ik mijn abonnement op de Staatsloterij en ga ik dat geld inzetten voor het openen van een weddenschap bij een gokkantoor dat McCain in zijn eerste termijn overlijdt en Sarah Palin binnen 4 jaar president wordt.
100 euro --> 80.000 euro. Snel rijk worden.
Nu zélfs Ellian dit vindt, ben ik om.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:08 schreef schoelje het volgende:
Nog ééntje die Obama voor geen meter vertrouwt: http://www.elsevier.nl/we(...)n-reclameproduct.htm
Amerika, wat zijn jullie aan het doen!!??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |