" I know momentum when I see it."quote:Op maandag 3 november 2008 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Noem je hem nu geestelijk behaard?
Bij Bradley beginnen de jaren ook te tellenquote:Op maandag 3 november 2008 16:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Bradley-effect.
Het McCain-effect.quote:Op maandag 3 november 2008 16:06 schreef pberends het volgende:
Ik voorspel het omgekeerde Bradley-effect: mensen die niet durven te zeggen dat ze op Obama gaan stemmen omdat het een negert is.
Bradley-effect had bij diverse verkiezingen na Bradley nog maar heel weinig invloed, en experts die ik er over hoor praten op TV etc, denken dat dit in de jaren 90 langzaam verdwenen is..... alhoewel men er nog niet helemaal zeker over is, denkt men dat men bij de landelijke verkiezingen ook een duidelijkere keus heeft gemaakt dan bij het gouverneurschap, zeker gezien de afgelopen 8 jaar met Bush.quote:Op maandag 3 november 2008 16:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Bradley-effect.
Het Paus-Effect, niet durven toegeven dat je niet op bejaarden wilt stemmen.quote:
Door SurveyUSA die MN op +3 voor Obama heeft. SUSA zat voor MN altijd onder het gemiddelde en heeft als enige McCain aan de leiding gezien daar.quote:Op maandag 3 november 2008 16:01 schreef Monolith het volgende:
Minnesota van solid naar leaning Obama bij RCP.
01.00 eerste exit polls van onder andere Indiana en Virginia. 02.00 sluiten vrijwel alle staten in het oosten en moet al een goed beeld geven hoe het ervoor staat.quote:Op maandag 3 november 2008 16:19 schreef rubbereend het volgende:
Hoe laat Nederlandse tijd worden eigenlijk de eerste resultaten verwacht?
Eerste polls sluiten om 19:00 EST, dat is 6 uur verschil, en 01:00 in NL... dus de uitslagen van de eerste staten zullen zo rond 01:30 bekend worden. De polls in de "belangrijke" staten zoals Ohio, Florida, Pensylvania, sluiten om 20:00 EST ofwel 02:00 NL, en de uitslagen daarvan zullen dus zo tegen 02:30 binnen zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 16:19 schreef rubbereend het volgende:
Hoe laat Nederlandse tijd worden eigenlijk de eerste resultaten verwacht?
Klopt, de verdeling solid / leaning / tossup geeft een wat vertekend beeld aangezien de percentages bij verschuiving vaak van net boven naar net onder de gestelde grens verschuiven.quote:Op maandag 3 november 2008 16:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Door SurveyUSA die MN op +3 voor Obama heeft. SUSA zat voor MN altijd onder het gemiddelde en heeft als enige McCain aan de leiding gezien daar.
En 9.8% gemiddeld is maar 0.2% van solid af.
Nou, als Obama Ohio, Florida en Pensylvania (of 2 van de 3) binnen heeft, dan kan hem de winst al niet meer ontgaan lijkt me. Dus dan kan men nog wat extra slaap pakken en hoef je niet tot 5:00 te wachten... (ik wil het de hele nacht wel volgen hoor, daar niet van)quote:Op maandag 3 november 2008 16:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Eerste polls sluiten om 19:00 EST, dat is 6 uur verschil, en 01:00 in NL... dus de uitslagen van de eerste staten zullen zo rond 01:30 bekend worden. De polls in de "belangrijke" staten zoals Ohio, Florida, Pensylvania, sluiten om 20:00 EST ofwel 02:00 NL, en de uitslagen daarvan zullen dus zo tegen 02:30 binnen zijn.
De uitslagen komen per county binnen, dus vaak zal CNN een bepaalde staat al toewijzen aan een bepaalde kandidaat als al een aantal counties binnen zijn, maar nog niet alles....Als de trend overduidelijk 1 richting op gaat.
Wie de nieuwe President is? Daarvoor moet je denk ik toch minstens tot 04:00 of 05:00 opblijven.
Bij RCP staan beide kandidaten in ieder geval op 47.8.quote:Op maandag 3 november 2008 16:42 schreef Nielsch het volgende:
North Carolina gaat 'too close to call' worden. Ik zeg het je!
Als nu nog zou blijken dat hij geen "Natural Born American" is, (dat moet hij zijn volgens de grondwet), dan hebben heel wat kiescommissies behoorlijke fouten gemaakt door niet na te gaan of dat ook zo is toen hij zich opgaf als kandidaat. Dat heeft hij trouwens (per post) 50 keer moeten doen, namelijk voor elke staat.quote:Op maandag 3 november 2008 13:26 schreef schoelje het volgende:
Het gaat nog eindeloos gedonder worden als, laten we het niet hopen, Obama president wordt: http://www.wethepeoplefou(...)ama-USA-TODAY-ad.htm
Echt van die derde-wereldpraktijkenquote:Op maandag 3 november 2008 16:27 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Ik denk dat het verschil in enthousiasme voor de twee kandidaten en de hoge opkomst in sommige staten voor een effect gaat zorgen. In Georgia moesten mensen voor early voting soms acht uur in de rij staan. Ik kan mij voorstellen dat je geen zin hebt om uren in de rij te staan als je niet echt enthousiast bent over je kandidaat.
Ik verwacht dus dat Georgia naar Obama gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |