abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2008 @ 15:58:50 #51
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62910097
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Noem je hem nu geestelijk behaard?
" I know momentum when I see it."
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_62910152
Montana van leaning McCain naar toss up
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62910170
Minnesota van solid naar leaning Obama bij RCP.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62910214
Ja als we alle polls moeten geloven wordt het een landslide voor Obama zelfs de homestate van McCain is een tossup.

Bradley-effect.
lollig
pi_62910247
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Bradley-effect.
Bij Bradley beginnen de jaren ook te tellen
pi_62910348
Ik voorspel het omgekeerde Bradley-effect: mensen die niet durven te zeggen dat ze op Obama gaan stemmen omdat het een negert is.
  maandag 3 november 2008 @ 16:08:45 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62910397
OP is vergeten deze in het us-elections subforum te zetten. Kan een mod dat nog even doen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 3 november 2008 @ 16:16:00 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62910597
http://www.rasmussenrepor(...)ential_tracking_poll

On Monday, the final full day of campaigning for Election 2008, the Rasmussen Reports daily Presidential Tracking Poll shows Barack Obama with 52% of the vote while John McCain is six points back at 46%. That’s up a single point for Obama from his 51% to 46% advantage yesterday. There is just one more night of tracking and our final results for Election 2008 will be published here tomorrow morning at 9:30 a.m. Eastern.

http://www.rasmussenrepor(...)esidential_election2

John McCain has closed the gap in Pennsylvania over the past few weeks, but still finds himself trailing Barack Obama by six points on the final weekend of Election 2008.

McCain
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62910691
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:06 schreef pberends het volgende:
Ik voorspel het omgekeerde Bradley-effect: mensen die niet durven te zeggen dat ze op Obama gaan stemmen omdat het een negert is.
Het McCain-effect.
lollig
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 november 2008 @ 16:19:19 #60
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62910694
Hoe laat Nederlandse tijd worden eigenlijk de eerste resultaten verwacht?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 3 november 2008 @ 16:19:41 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62910702
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Bradley-effect.
Bradley-effect had bij diverse verkiezingen na Bradley nog maar heel weinig invloed, en experts die ik er over hoor praten op TV etc, denken dat dit in de jaren 90 langzaam verdwenen is..... alhoewel men er nog niet helemaal zeker over is, denkt men dat men bij de landelijke verkiezingen ook een duidelijkere keus heeft gemaakt dan bij het gouverneurschap, zeker gezien de afgelopen 8 jaar met Bush.

Ik denk zelf dat het dus mee gaat vallen met het bradley effect. Men heeft het trouwens ook al gehad op het omgekeerde bradley effect, blanken die niet durven zeggen dat ze voor een zwarte zouden stemmen, maar dat gezien de geschiedenis van Bush toch stiekem wel doen in het stemhokje.
-
pi_62910773
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:19 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Het McCain-effect.
Het Paus-Effect, niet durven toegeven dat je niet op bejaarden wilt stemmen.
  maandag 3 november 2008 @ 16:23:31 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62910802
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:01 schreef Monolith het volgende:
Minnesota van solid naar leaning Obama bij RCP.
Door SurveyUSA die MN op +3 voor Obama heeft. SUSA zat voor MN altijd onder het gemiddelde en heeft als enige McCain aan de leiding gezien daar.

En 9.8% gemiddeld is maar 0.2% van solid af.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 november 2008 @ 16:25:25 #64
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62910854
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:19 schreef rubbereend het volgende:
01.00 eerste exit polls van onder andere Indiana en Virginia. 02.00 sluiten vrijwel alle staten in het oosten en moet al een goed beeld geven hoe het ervoor staat.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 november 2008 @ 16:26:24 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62910879
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:19 schreef rubbereend het volgende:
Eerste polls sluiten om 19:00 EST, dat is 6 uur verschil, en 01:00 in NL... dus de uitslagen van de eerste staten zullen zo rond 01:30 bekend worden. De polls in de "belangrijke" staten zoals Ohio, Florida, Pensylvania, sluiten om 20:00 EST ofwel 02:00 NL, en de uitslagen daarvan zullen dus zo tegen 02:30 binnen zijn.

De uitslagen komen per county binnen, dus vaak zal CNN een bepaalde staat al toewijzen aan een bepaalde kandidaat als al een aantal counties binnen zijn, maar nog niet alles....Als de trend overduidelijk 1 richting op gaat.

Wie de nieuwe President is? Daarvoor moet je denk ik toch minstens tot 04:00 of 05:00 opblijven.
-
pi_62910885
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:23 schreef Montov het volgende:

[..]

Door SurveyUSA die MN op +3 voor Obama heeft. SUSA zat voor MN altijd onder het gemiddelde en heeft als enige McCain aan de leiding gezien daar.

En 9.8% gemiddeld is maar 0.2% van solid af.
Klopt, de verdeling solid / leaning / tossup geeft een wat vertekend beeld aangezien de percentages bij verschuiving vaak van net boven naar net onder de gestelde grens verschuiven.
pi_62910918
Ik hoop niet dat de democraten in de senaat ook een grotere meerderheid krijgen. Linkse frustratie na 8 jaar bush moet niet zo grote invloed hebben. En een beetje tegenwind zorgt ervoor dat je alleen maar je beslissingen beter onderbouwd neemt.
Het zal Europa nog tegenvallen wat Obama zal doen aan tegemoetkoming naar Europa toe. Meer troepen in afghanistan van de navo zal betekenen dat hij europa onder druk gaat zetten om meer troepen te leveren. Ik hoop dat hij wind e hoop zo dik mogelijk. hij zal het toch beter doen dan mccain denk ik, uitvoerend gezien.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62910924
Ik denk dat het verschil in enthousiasme voor de twee kandidaten en de hoge opkomst in sommige staten voor een effect gaat zorgen. In Georgia moesten mensen voor early voting soms acht uur in de rij staan. Ik kan mij voorstellen dat je geen zin hebt om uren in de rij te staan als je niet echt enthousiast bent over je kandidaat.

Ik verwacht dus dat Georgia naar Obama gaat.
pi_62911251
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Eerste polls sluiten om 19:00 EST, dat is 6 uur verschil, en 01:00 in NL... dus de uitslagen van de eerste staten zullen zo rond 01:30 bekend worden. De polls in de "belangrijke" staten zoals Ohio, Florida, Pensylvania, sluiten om 20:00 EST ofwel 02:00 NL, en de uitslagen daarvan zullen dus zo tegen 02:30 binnen zijn.

De uitslagen komen per county binnen, dus vaak zal CNN een bepaalde staat al toewijzen aan een bepaalde kandidaat als al een aantal counties binnen zijn, maar nog niet alles....Als de trend overduidelijk 1 richting op gaat.

Wie de nieuwe President is? Daarvoor moet je denk ik toch minstens tot 04:00 of 05:00 opblijven.
Nou, als Obama Ohio, Florida en Pensylvania (of 2 van de 3) binnen heeft, dan kan hem de winst al niet meer ontgaan lijkt me. Dus dan kan men nog wat extra slaap pakken en hoef je niet tot 5:00 te wachten... (ik wil het de hele nacht wel volgen hoor, daar niet van)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62911364
North Carolina gaat 'too close to call' worden. Ik zeg het je!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2008 16:42:40 ]
pi_62911416
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:42 schreef Nielsch het volgende:
North Carolina gaat 'too close to call' worden. Ik zeg het je!
Bij RCP staan beide kandidaten in ieder geval op 47.8.
  maandag 3 november 2008 @ 16:44:35 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62911427
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:26 schreef schoelje het volgende:
Het gaat nog eindeloos gedonder worden als, laten we het niet hopen, Obama president wordt: http://www.wethepeoplefou(...)ama-USA-TODAY-ad.htm
Als nu nog zou blijken dat hij geen "Natural Born American" is, (dat moet hij zijn volgens de grondwet), dan hebben heel wat kiescommissies behoorlijke fouten gemaakt door niet na te gaan of dat ook zo is toen hij zich opgaf als kandidaat. Dat heeft hij trouwens (per post) 50 keer moeten doen, namelijk voor elke staat.

De wet stelt trouwens ook al sinds 1790 dat een ieder geboren uit een Amerikaanse ouder, maar zich op zee bevindt of buiten de landsgrenzen, telt als "Natural Born American". McCain is hierdoor ook Amerikaan, omdat zijn ouders in Panama woonden op een militaire basis.

Er gaan wel meer geruchten rond trouwens, zo zou hij officieel zijn geadopteerd als Indonesiër, door de 2e man van de moeder, en zou hij officieel gezien nog recht hebben op de Indonesische nationaliteit. Als dat zo is, dan zou hij in theorie aanspraak kunnen maken op 3 nationaliteiten, omdat hij de Keniaanse ook weer terug kan krijgen. Deze laatste raakte hij op 27 jarige leeftijd automatisch kwijt omdat hij deze vanzelf liet verlopen. Obama heeft bij weten alleen ooit een Amerikaans paspoort gehad, en ook geen interesse in de andere nationaliteiten.
-
  maandag 3 november 2008 @ 16:45:21 #73
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62911453
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:27 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Ik denk dat het verschil in enthousiasme voor de twee kandidaten en de hoge opkomst in sommige staten voor een effect gaat zorgen. In Georgia moesten mensen voor early voting soms acht uur in de rij staan. Ik kan mij voorstellen dat je geen zin hebt om uren in de rij te staan als je niet echt enthousiast bent over je kandidaat.

Ik verwacht dus dat Georgia naar Obama gaat.
Echt van die derde-wereldpraktijken
  maandag 3 november 2008 @ 16:52:52 #74
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_62911620
tvp
pi_62911924
Obama gaat over de 400 kiesmannen heen, ik zeg het je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')