abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62835055
Hier verder omdat ik de laatste post had in de vorige.

Tijd voor bakse koffie en dan even fris douchen
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:17:47 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62835976
tvp
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  Moderator vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:23:44 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62836137
Hallo

Alles goed hier?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:47:37 #4
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_62836769
Alles bon!

En tevens TVP!
pi_62837758
Hier vandaag een betere dag gelukkig, het wisselt nog steeds maar zo waardeer ik een betere dag wel des te meer als ik het vergelijk met mindere dagen
Nu bezig met een avatar maken in kerstsfeer, proberen een bewegend filmpje uit christmas vacation te knippen en dan zo klein maken het bestand dat het hier is toegestaan.

Op het moment dat ik me 1 seconde verveel voel ik me dan ineens weer waardeloos, tis al een kunst om als mens je hele leven bezig te blijven. Naast werken blijft er straks ook een berg vrije tijd over dus ik moet eens zoeken naar afleidingsmogelijkheden. Alleen al stil staan bij het verschijnsel verveling tijdens het bezig zijn zorgt voor een knagend gevoel, de gedachte aan verveling alleen al
pi_62840874
Zo, ik ga vista opnieuw installeren dus ik zie jullie volgend jaar wel weer ergens in juni of april Eerst ff alle drivers downloaden en dan maar eens een verse install doen. Vorige keer erg veel moeite moeten doen om online te gaan dus ik zie wel waar het schip gaat stranden.
pi_62849231

En hij is weer sneller dan sneller rapper dan rap, kaler dan kaal en schoner dan schoon

Eerste keer installeren mislukte, toen KILLDISK gedaan en toen ging alles wel okey. Meteen verbinding met internet kunnen maken en nu dus een pc die snel gaat Voor zolang het duurt dus, na 2 maanden gaat het toch weer traag

Film gekeken in de tussentijd....

Tropic thunder

Grappig maar niet geweldig
pi_62850507
een goede avond!
pi_62851950
Goede avond Drac

[ Bericht 51% gewijzigd door Topspin op 01-11-2008 12:22:06 ]
pi_62852541
tot morgen topspin

ik ga zo maar eens slapen hoop ik
pi_62856140
ben wel gaan slapen maar zo voelt het niet

mogguh!
  zaterdag 1 november 2008 @ 09:02:10 #12
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62856291
goedemorgen
pi_62858818
Goede middag
pi_62865641
goede avond
pi_62865776
Ook goede avond

Straks Big Fish kijken, dat film associatie spel zorgt ervoor dat ik films wil zien Dude where's my car heb ik niet in de collectie, zou die film graag willen zien. The big Lebowski heb ik wel liggen, misschien vanavond 2 films kijken. Anders geen film, ik zie wel wat ik doe. In ieder geval niet het uitgaansleven opzoeken, vroeger was dat onvoorstelbaar een zaterdag thuis hangen. Moet er nu niet aandenken om in de mensenmassa te vertoeven en een rustige kroeg ook al niet......dus dan maar lekker thuis blijven.
pi_62865805
big fish zegt me wel wat volgens mij heb ik die nog op promo band samen met radio
pi_62865845
Big Fish heb ik slechts 1 keer gezien, wat ik me ervan kan herinneren was het een goede aparte film, geen 10 in een dozijn. Radio niet gezien, eens op imdb zoeken om te kijken waar ie over gaat. Weet niet of ik het geduld heb om een film af te kijken, geduld om te lezen sowieso niet, geduld om te gamen ook al niet dus de vraag is of ik het geduld heb om een film te kijken. Geduld om te surfen heb ik dan wel omdat daar weinig geduld voor nodig is
pi_62865863
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:24 schreef Topspin het volgende:
Big Fish heb ik slechts 1 keer gezien, wat ik me ervan kan herinneren was het een goede aparte film, geen 10 in een dozijn. Radio niet gezien, eens op imdb zoeken om te kijken waar ie over gaat.
ja zoiets had ik ook
radio vind ik gewoon
pi_62865920
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:25 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ja zoiets had ik ook
radio vind ik gewoon
Radio opgezocht op imdb, toch eens zoeken of ik hem ergens kan vinden, volgens mij de moeite waard om eens te zien die film
pi_62865961
vind ik een goed plan!
pi_62869953

Lekker rustige zaterdag avondje, het zou zo sinterklaas kunnen zijn maar dan anders

Om de stemming compleet te maken een rustig nummer via itunes
pi_62873981
Ik ben gestopt met roken

Meer niet en niet minder, gestopt en niet meer.

Nu laptop naar boven nemen en nog even film kjiken.

Merk nu al meer lucht in de longen dus ik ga het volhouden hopelijk.
  Moderator zondag 2 november 2008 @ 00:37:59 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62874062
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:33 schreef Topspin het volgende:
Ik ben gestopt met roken

Meer niet en niet minder, gestopt en niet meer.

Nu laptop naar boven nemen en nog even film kjiken.

Merk nu al meer lucht in de longen dus ik ga het volhouden hopelijk.
Hoe lang ben je al gestopt?
  † In Memoriam † zondag 2 november 2008 @ 00:41:44 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_62874137
Hey senesta, je bent toevallig een online crewlid

Zou je voor mij door willen geven dat mijn @fok mailadres nog niet is afgesloten? Ik krijg er best veel spam op binnen en ben bovendien al een hele tijd uit de crew.
pi_62874147
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:37 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe lang ben je al gestopt?
Slechts 2-3 uur maar alsnog krijg ik meer lucht Senesta

Een opluchting is het dat ik nu al meer lucht haal. Dacht vannacht dat ik long emphsyeem had of hoe je dat ook noemt. Ik dacht dat ik aan het stikken was of dat mijn hart aan het stoppen was.

2 uur of 3 uur nu. Morgen probeer ik ook geen koffie te zetten, ik denk dat koffie zorgt dat ik ook wil roken.

Senesta je doet het trouwens goed hier
  Moderator zondag 2 november 2008 @ 00:44:23 #26
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62874190
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:41 schreef NorthernStar het volgende:
Hey senesta, je bent toevallig een online crewlid

Zou je voor mij door willen geven dat mijn @fok mailadres nog niet is afgesloten? Ik krijg er best veel spam op binnen en ben bovendien al een hele tijd uit de crew.
Is goed, geef ik door
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:42 schreef Topspin het volgende:

[..]

Slechts 2-3 uur maar alsnog krijg ik meer lucht Senesta

Een opluchting is het dat ik nu al meer lucht haal. Dacht vannacht dat ik long emphsyeem had of hoe je dat ook noemt. Ik dacht dat ik aan het stikken was of dat mijn hart aan het stoppen was.

2 uur of 3 uur nu. Morgen probeer ik ook geen koffie te zetten, ik denk dat koffie zorgt dat ik ook wil roken.

Senesta je doet het trouwens goed hier
Dank je wel Topspin

Je merkt de voordelen van niet roken inderdaad best snel, je smaak word ook beter als je langer bent gestopt, alles smaakt dan weer veel beter
  † In Memoriam † zondag 2 november 2008 @ 00:49:09 #27
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_62874285
Dank je
  Moderator zondag 2 november 2008 @ 00:50:53 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62874310
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:49 schreef NorthernStar het volgende:
Dank je
Graag gedaan hoor
Alles goed verder NS?
pi_62874458
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:44 schreef senesta het volgende:

Je merkt de voordelen van niet roken inderdaad best snel, je smaak word ook beter als je langer bent gestopt, alles smaakt dan weer veel beter
En de luchtjes

Ik ruik nu al beter

Frisse lucht in de longen

Zou het dromenvanger zijn dan zou hij beweren dat frisse lucht zijn missie was in het leven. Topspin zegt echter dat frisse lucht nodig is om te kunnen leven zonder missie

Ik heb frisse lucht nodig

Nu 3 uur zonder ongeveer en ik haal lucht

Over 5 maanden is de winst 69 procent heb ik gelezen, dus dan ben ik een herboren GOD!!!!!!!

Moderator zondag 2 november 2008 @ 00:59:56 #30
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62874488
Ik ben nu 9 jaar gestopt, ik zat me van de week nog af te vragen of mijn longen nu ook alweer schoon zouden zijn.
  † In Memoriam † zondag 2 november 2008 @ 01:05:35 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_62874589
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor
Alles goed verder NS?
Wat veranderingen maar verder "gaat het zijn gangetje" is dan wat mensen zeggen geloof ik. En met jou?
pi_62874636
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:59 schreef senesta het volgende:
Ik ben nu 9 jaar gestopt, ik zat me van de week nog af te vragen of mijn longen nu ook alweer schoon zouden zijn.
1 jaar roken is 5 jaar opschonen hoorde ik eens maar volgens mij is dat niet echt reeel.

Als je binnen 2 weken of nog sneller al verschil merkt dan zijn de longen al schoner dan normaal. En super schoon hoeft ook niet volgens mij, longkanker krijgen ook niet-rokers en sporters dus waarom super schone longen willen?

Ik wil voldoende lucht en meer niet en nu haal ik die lucht en dat al na 4 uur ondertussen

4 uur gestopt en in het " Stop met roken" topic schreef ik nog dat je maar beter niet kunt tellen
pi_62874655
Ik heb zin om te zwemmen nu
pi_62874827
Ik ga denk ik maar slapen. 10 sigaretten NIET gerookt dus het gaat de goede kant op. Wellicht toch maar bijhouden voorlopig hoeveel ik niet rook en wat ik bespaar als motivator. Niet bespaar qua geld want dat boeit me niet, besparen qua gezondheid eerder dus.
pi_62875046
Nu echt slapen

Gif uit mijn lichaam pitten. 4 uur ofzo zonder sigaret nu, word ik morgen wakker dan zijn dat 13 uur en zo overmorgen richting de 30 uur. Eenmaal nicotine uit het lichaam geen junk meer zijn maar ik zeg nu dag

Morgen geen praatjes over niet-roken, blijf er niet mee bezig

Haal ik 100 procent meer lucht dan natuurlijk wel
  Moderator zondag 2 november 2008 @ 08:19:38 #36
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62876612
quote:
Op zondag 2 november 2008 01:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat veranderingen maar verder "gaat het zijn gangetje" is dan wat mensen zeggen geloof ik. En met jou?
Ja, heel goed
Goede veranderingen?
quote:
Op zondag 2 november 2008 01:34 schreef Topspin het volgende:
Nu echt slapen

Gif uit mijn lichaam pitten. 4 uur ofzo zonder sigaret nu, word ik morgen wakker dan zijn dat 13 uur en zo overmorgen richting de 30 uur. Eenmaal nicotine uit het lichaam geen junk meer zijn maar ik zeg nu dag

Morgen geen praatjes over niet-roken, blijf er niet mee bezig

Haal ik 100 procent meer lucht dan natuurlijk wel
Het gaat vast helemaal goed komen, gewoon volhouden
pi_62878660
goede morgen!
pi_62879513
Goede middag

Gisteren na 3 glazen wijn al helemaal teut Drink nooit wijn en volgens mij maar beter om het ook niet al te vaak te doen

Morgen nicotine-gum halen, merk toch het een en ander zonder sigaret.
pi_62879568
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:38 schreef Topspin het volgende:
Goede middag

Gisteren na 3 glazen wijn al helemaal teut Drink nooit wijn en volgens mij maar beter om het ook niet al te vaak te doen

Morgen nicotine-gum halen, merk toch het een en ander zonder sigaret.
hier is er ook 1 gestopt met roken
heeft zo zn buien maar op zich gaat het redelijk
smokkelt savonds nog wel eens met een half sigaretje
pi_62879612
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:41 schreef draculettetje het volgende:

[..]

hier is er ook 1 gestopt met roken
heeft zo zn buien maar op zich gaat het redelijk
smokkelt savonds nog wel eens met een half sigaretje
Een half sigaretje roken bij het stoppen kan niet echt kwaad volgens mij, te streng zijn kan averechts werken op dat gebied. Wilde net ook een gaan roken maar ik stel het nog ff uit, kan zijn dat ik straks een opsteek omdat ik geen nicotine gum in huis heb. Heb nog zuigtabletten liggen maar die zijn over datum.

Eerst maar ff koffie zetten
pi_62879628
tja de shaq wordt wel oud op deze manier en ook niet meer lekker
dat helpt ook!
pi_62879950
Heb nog 3 pakjes vannelle liggen met wat restjes erin, ook al 1 week oud en open gemaakt, smaakt inderdaad niet al te vers. Laat ze wel liggen, wilde ze gisteren weggooien maar toch maar niet gedaan.

Ben jij gestopt of is je man gestopt met roken?
pi_62882173
Zo, even frisse douche genomen, 3 vitamine bruistabletten in een glas water gegooid en meteen maar even een kop thee gezet. Laatste tijd moeite om koffie binnen te krijgen, smaakt me niet meer zoals voorheen.
pi_62884157
Red bull gekocht. 4 blikken en 1 pakje vannelle. Was 17 euro kwijt voor die paar spullen Prijzen reizen dus echt de pan uit volgens mij. Zal maar niet in guldens omrekenen want we leven met de euro. Morgen maar naar de lidl en voor 29 cent inslaan per blikje, tenminste normale prijzen.

Stoppen met roken morgen gaan doen, weet zeker dat ik er morgen aan begin. 1 dag uitstel boeit ook niet bij 15 jaar gerookt te hebben Op zondag stoppen is sowieso geen goed plan net zoals stoppen met nieuwjaar geen goed plan is.
pi_62900186
goede morgen

ik rook niet dus ik hoef ook niet te stoppen!
  maandag 3 november 2008 @ 09:24:29 #46
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_62900910
Van het weekend weer eens flink gaan stappen.
Het blijkt dat in horeca gelegenheden het wel degelijk rustiger is geworden sinds het rook verbod.
En waar ik was, mocht na 1 uur gewoon weer buiten het rook hok gerookt worden en dat werd dan ook vollop gedaan.
Sprak nog met de manager en die vertelde mij dit.
Zo vertelde hij dus ook dat je "snitchers" hebt die dan vervolgens de juiste instantie inlichten om door te geven dat er gewoon gerookt word in de openbare ruimte.
Zelf rook ik niet echt meer maar soms doe ik er wel eens eentje mee op werk weer tegenwoordig.
En tijdens het uit gaan heb ik er EENTJE gerookt op de hele avond, dus dat was ook wel netjes al zeg ik het zelf!
pi_62901295
ben bij een verjaardag geweest waar binnen gerookt werd
had het meteen benauwd, ben in tijden niet meer op stap geweest en thuis werd er binnen niet gerookt
moet zeggen dat het me tegen viel
pi_62905013

Slecht slecht slecht geslapen.....
pi_62910258
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:38 schreef Topspin het volgende:

Slecht slecht slecht geslapen.....

vandaag een aardig eindje extra geoefend
ronja was er vandoor, net toen ik het nummer van het asiel wilde opzoeken werd ik gebeld dat ze gezond en wel daar was gebracht
pi_62912696
hoi
Werewolf
pi_62914644
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:04 schreef draculettetje het volgende:

[..]

vandaag een aardig eindje extra geoefend
ronja was er vandoor, net toen ik het nummer van het asiel wilde opzoeken werd ik gebeld dat ze gezond en wel daar was gebracht
Das schrikken als de hond ervandoor gaat. Mijne ook een keer toen het de tijd van haar jaar was van loopse teefjes, meteen met de auto gaan zoeken en hij was al een behoorlijk eind ver weg gelopen, mijn hond is niet bewust van gevaar en steekt zomaar de weg over dus een wonder dat hij heelhuids is terug gevonden.

Blij dat die van jou terecht is weer

Mijn oma is achteruit aan het gaan, ze hadden het al over euthanasie en bepaalde medicijnen krijgt ze niet meer. Ze krijgt wel medicatie tegen angsten omdat ze bang is voor de dood. Maar goed, ik weet het niet goed, heb er een vreemd gevoel bij ook nu. Alsof de rouwverwerking al begonnen is, terwijl ze nog leeft. Niet teveel mee bezig zijn dan maar, ieder mens krijgt ermee te maken en we gaan allemaal dood en verliezen allemaal dierbaren. Alsnog een knagend gevoel. 2 jaar geleden was ze nog aan het dansen op haar 80ste verjaardag en nu ineens dit, zo snel dat het kan gaan allemaal.
pi_62926507
dank topspin

ik denk dat je inderdaad al afscheid aan het nemen bent en ook dat is een deel van de rouwverwerking.
Het blijft inderdaad vreemd hoe snel mensen achteruit kunnen gaan. sterkte in ieder geval het blijft moeilijk.
pi_62935309
Vraag me af wat beter is. Plotsklaps overlijden of dat het een hele tijd duurt. Bij het ene is de klap groter en bij de andere blijf je maar bezig ermee en weet je nooit precies wanneer je het te horen krijgt. Voor de persoon die sterft lijkt me plotsklaps nog het beste wanneer er niets meer overblijft om van te genieten, als je maar in bed moet blijven liggen waarbij je ook nog eens bang gaat zijn wat er na de dood gaat komen. Maar goed, nogmaals, het hoort bij het leven, kan makkelijk gezegd zijn en dat is het ook maar in principe is het waar. Geen enkel mens wordt uitgesloten wat dat betreft. Gaat het om de dood van dierbaren of eigen dood dan zijn we allemaal hetzelfde en gelijk, in het leven zelf zijn er dan grote verschillen maar dan denk ik vaak van, je bent langer dood dan levend in dit bestaan dus de verschillen zijn dan best klein tussen mensen onderling ondanks dat je in een leven van 80 jaar lang totaal verschillend kan zijn op verschillende gebieden als welvaart en armoede en ziekte of gezondheid plus hoe mensen verder in het leven staan in algemene zin.

Genoeg bezig geweest weer ermee, straks ff wandeling maken maar eerst ff koffie drinken. Wilde vandaag nog ff op ziekenbezoek maar ga morgen denk ik. Vandaag gaan andere mensen langs dus dan wordt het te druk ook.

[ Bericht 30% gewijzigd door Topspin op 04-11-2008 14:28:46 ]
pi_62947483
Ik zeg dag

Ipod mee naar bed en hopelijk een fijne dromenavond Voor het slapen gaan mediteren en visualiseren en dan hopelijk geweldige dromen.

Tot morgen en als ik niet wakker word tot overmorgen
pi_62959262
Goede morgen

Vannacht prettige droom gehad Mijn overleden opa kwam naar voren in de droom die druk bezig was met een soort van receptie op te zetten in de kerk waar hij begraven is. Ik was met hem aan het praten maar hij had niet echt veel tijd voor mij. Kwam over alsof hij een soort van feest aan het voorbereiden was voor de komst van mijn oma ( oma die nu ziek is). Ging nog erover dat ik 20 miljoen euro van de duivel gestolen had die ik terug moest geven omdat de kerk er niets mee kan doen.

Opa komt niet vaak naar voren in dromen,laatste keer is al zeker 3 jaar geleden en als hij dan in dromen naar voren komt dan zie ik duidelijk hoe hij eruit ziet.

Voorteken of niet, het was een leuke droom. Eindelijk eens geen droom waarbij ik aan het lopen ben en niet vooruit kom. Dat het in een kerk plaats vond die droom vind ik dan wel een beetje vreemd, die kerk zag er ook precies zo uit zoals hij is.

Laptop nu in bed, geen zin om onder te zijn want hond gaat dan zeuren om te lopen. Sowieso geen zin om nu onder te hangen. Tis nog veels te vroeg.
  woensdag 5 november 2008 @ 07:56:54 #56
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_62960176
Verdories.
Schijt ik mij pot domme toch zweet pegels gisteren.
Visa is goedgekeurd en geld staat op mijn bankrekening om het ticket te gaan boeken.
Deze stap begint het nu allemaal wel heel erg echt te maken.
Resultaat?
Iets hield mij tegen en heb het ticket nog niet geboekt.
Vandaag nog maar eens proberen.
Zal ik nog wel gaan?
pi_62960215
Wat weerhoudt je om te gaan? De stap die te groot is op dit moment of gewoon geen zin meer erin?

Denk dat je zulke beslissing met verstand op nul moet maken als je een verre reis gaat maken. Gewoon gaan en zien waar het schip strandt maar dat is dan makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_62960351
quote:
Op woensdag 5 november 2008 05:50 schreef Topspin het volgende:
Goede morgen

Vannacht prettige droom gehad Mijn overleden opa kwam naar voren in de droom die druk bezig was met een soort van receptie op te zetten in de kerk waar hij begraven is. Ik was met hem aan het praten maar hij had niet echt veel tijd voor mij. Kwam over alsof hij een soort van feest aan het voorbereiden was voor de komst van mijn oma ( oma die nu ziek is). Ging nog erover dat ik 20 miljoen euro van de duivel gestolen had die ik terug moest geven omdat de kerk er niets mee kan doen.

Opa komt niet vaak naar voren in dromen,laatste keer is al zeker 3 jaar geleden en als hij dan in dromen naar voren komt dan zie ik duidelijk hoe hij eruit ziet.

Voorteken of niet, het was een leuke droom. Eindelijk eens geen droom waarbij ik aan het lopen ben en niet vooruit kom. Dat het in een kerk plaats vond die droom vind ik dan wel een beetje vreemd, die kerk zag er ook precies zo uit zoals hij is.

Laptop nu in bed, geen zin om onder te zijn want hond gaat dan zeuren om te lopen. Sowieso geen zin om nu onder te hangen. Tis nog veels te vroeg.
misschien ook gewoon fijn te weten dat opa op oma wacht? ondanks dat je dat ergens wel weet nu toch een soort van bevestiging?
pi_62960368
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:56 schreef Darkwolf het volgende:
Verdories.
Schijt ik mij pot domme toch zweet pegels gisteren.
Visa is goedgekeurd en geld staat op mijn bankrekening om het ticket te gaan boeken.
Deze stap begint het nu allemaal wel heel erg echt te maken.
Resultaat?
Iets hield mij tegen en heb het ticket nog niet geboekt.
Vandaag nog maar eens proberen.
Zal ik nog wel gaan?
tuurlijk ga je nog wel
is toch vaak even zo als alles of bijna alles geregeld is je "cold feet" (heet dat zo?) krijgt?
pi_62960370
ow en goede morgen natuurlijk allemaal
pi_62960460
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:18 schreef draculettetje het volgende:

[..]

misschien ook gewoon fijn te weten dat opa op oma wacht? ondanks dat je dat ergens wel weet nu toch een soort van bevestiging?
Inderdaad zoiets ja Ben niet super gelovig maar zulke dromen zetten me wel tot denken aan. Meer overleden mensen in die droom gezien die ik echt gekend heb, alsof ze allemaal in 1 ruimte samen waren en aan het wachten waren ook. Maar dan is het alsnog een droom, kan zijn dat ik onbewust ermee bezig ben geweest afgelopen dagen en dat het daardoor naar voren is gekomen. Maar dan nog steeds vreemd dat mijn opa aan het rondlopen is en van alles aan het regelen is terwijl hij ondertussen al 14 jaar dood is ongeveer. Hoe is het dan mogelijk dat hij levend overkomt en handelingen aan het verrichten is.

Mijn hond wilt lopen en ik heb nog zin in koffie, hij is van die zeur geluiden aan het maken maar hij wacht nog maar even totdat ik de koffie op heb.

Even omkleden, koffie en dan even lopen
pi_62960496
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:25 schreef Topspin het volgende:

[..]

Inderdaad zoiets ja Ben niet super gelovig maar zulke dromen zetten me wel tot denken aan. Meer overleden mensen in die droom gezien die ik echt gekend heb, alsof ze allemaal in 1 ruimte samen waren en aan het wachten waren ook. Maar dan is het alsnog een droom, kan zijn dat ik onbewust ermee bezig ben geweest afgelopen dagen en dat het daardoor naar voren is gekomen. Maar dan nog steeds vreemd dat mijn opa aan het rondlopen is en van alles aan het regelen is terwijl hij ondertussen al 14 jaar dood is ongeveer. Hoe is het dan mogelijk dat hij levend overkomt en handelingen aan het verrichten is.

Mijn hond wilt lopen en ik heb nog zin in koffie, hij is van die zeur geluiden aan het maken maar hij wacht nog maar even totdat ik de koffie op heb.

Even omkleden, koffie en dan even lopen
daarom zit ik ook boven, hoor ik ronja niet en zij denkt waarschijnlijk nog dat ik er niet ben
pi_62961214
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:28 schreef draculettetje het volgende:

[..]

daarom zit ik ook boven, hoor ik ronja niet en zij denkt waarschijnlijk nog dat ik er niet ben
Slimme zetten zijn dat

Ben maar even gaan wandelen maar het is geen pretje om nu te lopen met de hond, als een wilde trekt hij aan de riem op zoek naar een plek om te snuffelen waar hij vervolgens 10 minuten lang wilt blijven staan. Koppig dat hij dan is wilt hij niet verder lopen. Zal wel de tijd van het jaar zijn nu dat hij zo vreemd doet.
  woensdag 5 november 2008 @ 09:57:51 #64
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62962250
stay frosty
pi_62962868
Zou een leuk gezelschap voor mijn hond zijn die kitten

Was om 0500 al wakker en dat is me toch iets te vroeg, de dag duurt zoooo lang als er niet veel is om te doen. Ben nog steeds aan het afwachten op bericht voor traject-begeleiding of iets anders. Kan kiezen tussen traject-begeleiding, dag-behandeling en nog een optie. Kijken wat het wordt maar eerst maar eens wachten op bericht.

Vandaag maar proberen de dag door te komen hoe dan ook, kijken wat het beste is om te doen vandaag, kan lekker relaxen maar dat is ook niet iets om de hele dag te doen want teveel tijd om te relaxen zorgt weer voor stress. In ieder geval niet twijfelen of schuldig voelen dat het zo is zoals het is op dit moment want dan duurt de dag nog langer dan lang.

Hallo Barra trouwens
pi_62966606
hey barra hier ook weer eens!

ronja ligt nog te slapen
zit te wachten tot ze wakker wordt
pi_62975627
Mijn hond kan ook soms slapen tot 1300 en dan pas beginnen te "zeuren" om te lopen, mijn domme fout is geweest vanmorgen toen ik de laptop van onder ging halen dat ik hem even geaaid had wat voor hem een teken is om wakker te worden. ( hij was al wakker maar die ene aai was voldoende om zijn dag op te starten waarschijnlijk)

Net naar mijn oma geweest, toen ik de kamer binnen kwam lag ze helemaal rustig en vredig te slapen. We kregen haar niet direct wakker zo diep was ze aan het slapen. Verplegers waren geschrokken vanmorgen dat ze zo diep aan het slapen was en dat ze haar niet wakker kregen. Als ik mijn oma dan zo vredig diep zie slapen dan denk ik wel dat er na de dood nog iets komt, als je diep inslaapt kun je volgens mij zo diep wegzakken in de slaap dat je op een ander nivo komt te zitten elders waar ook een vorm van leven is.

Emotioneel net, kreeg tranen in mijn ogen sinds jaren, heb volgens mij al 15 jaar geen traan kunnen laten van verdriet. Zomaar de situatie en wat er gezegd werd heen en weer wat even een brok in de keel veroorzaakte. En dan het besef dat het een laatste keer van wederzien kan zijn in dit leven. Plus nog hoe ze erbij ligt ook, en dan van de ene kant blij zijn dat ze er nog is en van de andere kant in het achterhoofd dat het snel voorbij is.

Maar goed, moet even afschakelen nu. Net maar even sigaretten gehaald want dit is niet bepaald een tijdstip om met roken te stoppen.

Ondertussen ook bericht over hoe verder in mijn eigen leven. 2 afspraken om de toekomst verder in te delen. Eind november dus meer duidelijkheid
pi_62981545
kom even een knuffel voor topspin brengen
pi_62981769
Danke

Gaat nu weer wat beter hier. Vanmiddag niet zo geweldig. Wil morgen weer gaan maar weet niet of ik dat ga redden. Tijd genoeg maar als mijn oma nog slechter is dan vandaag dan heb ik eigenlijk liever dat ik haar op een andere manier ga herinneren dan in een slechte toestand.
pi_62981947
da's een keus die alleen jij kan maken
pi_62983018
Inderdaad.....

Morgen maar eens zien wat ik ga doen. Weet het niet. Heb dus echt een goede band gehad met haar en ik noem haar niet zomaar oma maar speciale oma. Wil niet te lang zeuren want zo komt het wel over nu als ik zo doorga erover. Zachtaardig noem ik haar, geen prater maar luisteraar, altijd luisterend oor maar dan altijd bezig dat ze geen prater is. Ik altijd op bezoek bezig dat mensen die niet praten des te leuker kunnen zijn en dat luisteraars ook nodig zijn maar dat begreep ze niet altijd.

Maar het wordt nu al te snel te persoonlijk. Kan het niet goed aan dat ze weg aan het vallen is. Dan ben ik daar vandaag 2 uur geweest en lijk ik te kijken en te praten met iemand die aan het doodgaan is. Wil liever leuke herinneringen over houden.

Sowieso volgende week weer op bezoek maar liever niet iedere dag omdat ze het zelf ook niet helemaal meer meemaakt. Ze is zo moe dat ze volgens mij liever wilt slapen en ook dat ze het zelf zwaar vindt om mensen te zien die ze gekend heeft. En dan tevens het idee dat ze nog niet klaar is om afscheid te nemen. Ze accepteert het niet helemaal dat ze moet gaan terwijl het bijna tijd is om te gaan.

In mijn eigen geval denk ik nu dat ik op dit moment al klaar zou zijn om te gaan ( zonder dat ik wil gaan maar ik zou vrede hebben met dood gaan) Bij haar is het zo dat ze zich druk aan het maken is over onafgeronde zaken en angst over wat komen gaat. Alsof het niet helemaal synchroom loopt op dit moment
pi_62984945
Ik ben moe

Afwachten maar wat vannacht de dromen gaan zijn.
  donderdag 6 november 2008 @ 04:30:33 #73
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62989482
Aangezien ik ontzettend veel te doen heb deze dagen even een schilderij gemaakt dat ik hier even wilde posten.

morgen trouwens
pi_62989881
goede smorgens
pi_62990114
topspin het is niet zeuren wat je doet, Je schrijft trouwens heel mooi en respectvol over je oma!
weet nog dat je bij haar altijd de kerstboom ging optuigen!

zal aan je blijven denken
pi_62990119
quote:
Op donderdag 6 november 2008 04:30 schreef Spellmeista het volgende:
Aangezien ik ontzettend veel te doen heb deze dagen even een schilderij gemaakt dat ik hier even wilde posten.

[ afbeelding ]

morgen trouwens
hoi spellmeista

druk met leuke dingen hoop ik

schilderij persoonlijk niet mijn favoriet, wel duidelijk jou kleuren weer
  donderdag 6 november 2008 @ 09:17:05 #77
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62991020
hey goedemorgen draculettetje

ik zou je even op de hoogte houden..gisteren gehoord dat ik per 14 november stop met werken bij de ah en ook een contract ondertekend voor begeleiding door een reintergratiebedrijf. Wat ik zo merk is dat bedrijf heel profesioneel is, maar verder onderzoek zal dat uit moeten wijzen. Ik heb iig nog een hele tijd loondoorbetaling en in de tussentijd kan ik oa proefplaatsing aanvragen, een opleiding krijgen en andere faciliteiten benutten.

Ben hier wel blij om, omdat het me zeker een half jaar heeft gekost om dit zo helemaal op de rit te krijgen. Ja, draculettetje doe verder vooral leuke dingen, ik geniet er gewoon nu even van. Voor mij was het ook zeker een soort rustpauze en weg van alle winkelstress. Ik denk toch wel dat dit 1 van de lastigere banen is en het is zeer zeker ook keihard werken.

Mocht je interesse hebben om de rest van de schilderijen te zien draculettetje dan moet je maar eens kijken op:
http://www.esnips.com/web/paintings123 als je doorklikt kun je eventueel ook muziek horen die ik heb gemaakt
pi_62991100
soms moet je hard knokken voor iets maar des te beter je kan voelen omdat het gelukt is!
succes in ieder geval dat het vanaf nu naar een leuke en goede baan voor je zal leiden!

ik zal eens kijken bij je schilderijen
  donderdag 6 november 2008 @ 09:57:09 #79
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62991898
bedankt!!

leuk dat je een kijkje neemt..
pi_62993892
mogge iedereen.

Topspin, sterkte met je oma!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 november 2008 @ 11:22:45 #81
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62993926
Sterkte Topspin!
stay frosty
pi_62996936
Thank you all Heb besloten om vandaag niet op bezoek te gaan en te wachten tot zondag, ga ik zondag dan blijf ik niet de hele tijd bij het bed zitten en ga ik af en toe naar het restaurant aldaar om even wat te drinken en sigaretje te roken. 2 uur achter elkaar is me iets te lang.

Vind het best knap dat je zo'n schilderij op een doek krijgt Spellmeista, ik ben geen held in schilderen. Zal straks een kijkje nemen op je site.

Lekker bakkie koffie nu
pi_63001236
Snap soms artsen niet. Vorige week zei 1 arts dat ze nog maar 1-2 weken te leven had en vervolgens vandaag te horen gekregen dat het nog 6 maanden tot een 1 jaar an duren dat ze mag proeven aan het leven. Vervolgens mijn oma die ineens een beetje is opgeknapt door het nieuws dat ze langer te gaan heeft. Volgens mij had ze zich gisteren en de dagen daarvoor ingesteld dat ze aan het streven was en dat ze ieder moment kon vertrekken naar het hiernamaals.

Alsof het natte vinger werk is, de een doet dit en de ander zegt dat. Heb dat zelf ook in mijn eigen geval vaker meegemaakt dat artsen elkaar tegenspreken.

In ieder geval goed nieuws, kan dan zondag weer gaan en dan neem ik wat foto's mee over vroeger

Mijn hond heeft zijn kuurtjes ook weer voorbij, net even gelopen en hij was weer kalm en rustig.

Verder maar met dingen doen om te doen, eind november eindelijk afspraak over hoe nu verder en dan concreet verder en niet zoals voorheen dat het gissen in het duister is. In de tussentijd dan maar genieten van de vrije dagen
pi_63003964
idd artsen af en toe snap je er gewoon niks van
fijn dat jij wel weer wilt gaan en mooi om samen foto;s gaan kijken
pi_63004186
Artsen, alsof ze allemaal een andere opleiding genoten hebben komt het soms over. De een doet dit, de ander doet dat, de een zegt zus en de ander zegt zo. Kan dan zijn dat een bepaalde ziekte verschillende symptomen kan bevatten maar alsnog zou er een duidelijkere diagnose gesteld moeten kunnen worden en tevens de behandeling zou beter moeten kunnen zijn doordat artsen meer samen werken en niet hun eigen gang gaan..

Ook een voorbeeld. Ze hadden mijn oma gevraagd of ze euthanasie wilde ( sowieso belachelijk omdat ze nu nog 6 maanden of langer kan leven bij een nieuwe diagnose) en mijn oma wist niet wat dat was. Vervolgens zeiden ze dat het dan maar achterwege gelaten moest worden. Niet dat ze dan even uitleggen wat het inhoudt. Misschien maar goed dat ze het niet hebben uitgelegd zodat ze die beslissing niet heeft kunnen nemen.

Dan heb je nog de gevallen van het bloedprikken waar 40,000 mensen opgeroepen worden voor een hiv test omdat er wat mis is gegaan ( zoals in Las Vegas dit jaar). De gevallen waar artsen gereedschap achter laten in het lichaam of andere ernstige fouten maken. Als iemand aan het bloedprikken is dan is toch het laatste wat je kunt verwachten dat ze een schone naald gebruiken of niet? Van mijn part dat ze een tweede medewerker erbij zetten die kijkt of de naald schoon is zoals bij apotheken gebeurt die recepten klaar maken in potjes waarbij er altijd 3 keer gecontroleerd wordt of het wel klopt ( en dan gaat het nog steeds vaker fout )

Vind dat een aantal beroepen zo moet zijn dat er 100 procent verantwoordelijkheid genomen moet worden en dat men 100 procent alert moet zijn en blijven en zeker ook dat er overeenstemming moet zijn in hoe men het aanpakt binnen een zorg-instelling.

Het komt dan zo amateuristisch over terwijl het om mensenlevens gaat. Kan dan zijn dat het een onmogelijke situatie is dat alles altijd goed gaat, dat het zo is dat mensen vanzelf fouten maken. " Als iets fout kan gaan dan gaat het vanzelf een keer fout". Is zelfs een wet van geschreven door een wetenschapper.

[ Bericht 3% gewijzigd door Topspin op 06-11-2008 16:41:39 ]
pi_63004336
Maar goed

Niet druk om maken verder, heeft toch geen zin.

Denk dan dat het ook komt door tijdsdruk. Als ik ga bloedprikken dan is er slechts 1 uur dat er geprikt wordt en zitten er minstens 10 mensen in de wachtkamer. Ga ik naar algemene ziekenhuis dan is het soms bomvol en zitten er 30 mensen te wachten. Dan gaan ze vanzelf jagen en komen fouten vanzelf sneller naar voren. Zo zal er overal wel enige tijdsdruk zijn dus is volle concentratie niet altijd mogelijk door dat gejaag.

Nu dan maar een bitburger

[ Bericht 33% gewijzigd door Topspin op 06-11-2008 16:51:12 ]
pi_63019759
over artsen gesproken

vamp is vanmorgen van de trap gevallen, bleek haar scheenbeen (schuin) gebroken te zijn
heel de dag vamp in het ziekenhuis wachten op operatie
komt meneer de dokter om 1900 binnen om eigenlijk te vertellen dat het vanavond en morgen te druk is voor operatie en ze vamp willen gipsen om volgende week ergens te opereren

toen vamp uitlegde van thuissituatie met kids zei meneer dan toch vanavond nog te proberen
kreeg binnen 10 min sms van vamp dat ze klaar gemaakt werd voor de operatie
om 2300 kwam zij uit de operatie die geslaagd was volgens afdeling
vamp zelf erg misselijk en daar veel medicatie voor gekregen en probeert nu bij te komen en te slapen
pi_63019804
hoop trouwens dat ze niet al teveel pijn heeft al kan ik me daar moeilijk iets bij voorstellen
pi_63021903
net fijn met vamp zitten smsen!

ze heeft best goed geslapen nog wat onder invloed van de narcose, minder misselijk nu en eigenlijk nog niet al te gek veel pijn
tis nu wachten op de arts die moet gaan zeggen hoe nu verder en wanneer ze naar huis mag
pi_63022080
Gelukkig maar dat ze gelijk geholpen kon worden en dat ze zich nu beter voelt.
Misschien heeft ze al lang niet meer zo rustig geslapen zonder alle kindjes
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63022119
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:12 schreef nokwanda het volgende:
Gelukkig maar dat ze gelijk geholpen kon worden en dat ze zich nu beter voelt.
Misschien heeft ze al lang niet meer zo rustig geslapen zonder alle kindjes
ook al spoken die ook wel door d'r koppie, ze is bang dat de jongste het huis heeft wakker gehouden vannacht
pi_63022200
Als ik haar was zou ik denken: misschien heeft ie dat wel gedaan, maar gelukkig heb ik daar niks van gemerkt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:26:24 #93
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_63022280
goedemorgen allen
pi_63022339
Goeiemorgen
* nokwanda springt in de douche en gaat aan de (ver)slag(en)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:34:01 #95
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_63022360
Hoe is het afgelopen met COC nokwanda? Zag dat een jongen in de finale was gekomen..
pi_63022841
Ja, klopt. Roy staat in de finale namens Nijmegen. ik ook, namens Arnhem.. Dat is het leuke. We hebben dezelfde componist en kennen elkaar heel goed. En nu gaan we samen naar het finalefeestje
Maar Roy is veel beter dan ik hoor. Die gaat hem hopelijk winnen. Ik heb maar een paar van de andere deelnemers gehoord, maar Roy is echt goed.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63025082
nok succes met de verslagen

mogguh spellmeista
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:07:49 #98
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63025366
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:50 schreef draculettetje het volgende:
over artsen gesproken

vamp is vanmorgen van de trap gevallen, bleek haar scheenbeen (schuin) gebroken te zijn
heel de dag vamp in het ziekenhuis wachten op operatie
komt meneer de dokter om 1900 binnen om eigenlijk te vertellen dat het vanavond en morgen te druk is voor operatie en ze vamp willen gipsen om volgende week ergens te opereren

toen vamp uitlegde van thuissituatie met kids zei meneer dan toch vanavond nog te proberen
kreeg binnen 10 min sms van vamp dat ze klaar gemaakt werd voor de operatie
om 2300 kwam zij uit de operatie die geslaagd was volgens afdeling
vamp zelf erg misselijk en daar veel medicatie voor gekregen en probeert nu bij te komen en te slapen
hopen dat het snel beter gaat!
stay frosty
pi_63025544
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

hopen dat het snel beter gaat!
odd laatste berichten zijn goed!

moet nu eerst foto van gemaakt worden, als dat goed is mag ze kijken of ze er wat op kan staan en als dat ook goed gaat vanavond of morgen naar huis!

duimen draaien!
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:18:55 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63025639
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:56 schreef Topspin het volgende:
Snap soms artsen niet. Vorige week zei 1 arts dat ze nog maar 1-2 weken te leven had en vervolgens vandaag te horen gekregen dat het nog 6 maanden tot een 1 jaar an duren dat ze mag proeven aan het leven. Vervolgens mijn oma die ineens een beetje is opgeknapt door het nieuws dat ze langer te gaan heeft. Volgens mij had ze zich gisteren en de dagen daarvoor ingesteld dat ze aan het streven was en dat ze ieder moment kon vertrekken naar het hiernamaals.

Alsof het natte vinger werk is, de een doet dit en de ander zegt dat. Heb dat zelf ook in mijn eigen geval vaker meegemaakt dat artsen elkaar tegenspreken.

In ieder geval goed nieuws, kan dan zondag weer gaan en dan neem ik wat foto's mee over vroeger

Mijn hond heeft zijn kuurtjes ook weer voorbij, net even gelopen en hij was weer kalm en rustig.

Verder maar met dingen doen om te doen, eind november eindelijk afspraak over hoe nu verder en dan concreet verder en niet zoals voorheen dat het gissen in het duister is. In de tussentijd dan maar genieten van de vrije dagen
Meestal is het ook natte vingerwerk, artsen zijn ook niet alwetend en het menselijk lichaam is nog steeds grotendeels een geheim. Tuurlijk kunnen ze best aardig wat tegenwoordig maar alles weten doen ze zeker niet. Ik hoop dat je oma inderdaad nog een tijdje van het leven mag genieten.

En sterkte voor vamp!
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_63025725
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:57 schreef draculettetje het volgende:
nok succes met de verslagen

mogguh spellmeista
One down. Nu nog eentje en die is niet lastig
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63025767
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:21 schreef nokwanda het volgende:

[..]

One down. Nu nog eentje en die is niet lastig
goed bezig jij!
nu ook nog beter worden!
pi_63027467
Allo allo

Sterkte voor Vamp en good luck voor Nokje met het zingen

En inderdaad metro, ze weten nog steeds niet alles. Komt soms wel zo over dat de wetenschap al bijna klaar is met uitzoeken maar er blijft nog een berg over wat nog uitgedoktert moet worden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:10:30 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63028441
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:33 schreef Topspin het volgende:
Allo allo

Sterkte voor Vamp en good luck voor Nokje met het zingen

En inderdaad metro, ze weten nog steeds niet alles. Komt soms wel zo over dat de wetenschap al bijna klaar is met uitzoeken maar er blijft nog een berg over wat nog uitgedoktert moet worden.
wetenschap weet nog zeker niet alles. Al doen ze dat wel zo voorkomen, de hele wetenschap hangt van theorieen en aannames aan elkaar.
pi_63030045
En dan verschilt de theorie wezenlijk van de praktijk. Zelf hou ik me niet meer zoveel bezig ermee, het wordt me al snel te complex als ik diep ga nadenken over van alles en nog wat. Soms denk ik van, hou het maar lekker simpel en eenvoudig en ga bezig zijn met concrete dingen in plaats van het hoofd te breken over vraagstukken waar toch geen antwoord op te krijgen is.

Dat er ooit een moment komt dat alle ziektes verleden tijd zijn dat betwijfel ik dan ten zeerste, zo zullen er weer nieuwe ziektes ontstaan over een x-aantal jaren en bij bestrijding van ziektes krijg je vanzelf vaak te maken met bijwerkingen die dan ook weer als een soort van ziekte kan worden gezien.
pi_63036217
vamp is thuis!
pi_63037166
Fijn

Hoe is het nu met haar? Pijn of doen de medicijnen het goede werk?
pi_63037347
vanaf woensdag zullen jullie me moeten missen. ik word dan eindelijk opgenomen.
Werewolf
pi_63037472
Je zou niet zeggen dat het nodig is zo'n opname Sara maar dat is dan een beeld ontstaan op internet waar je nogal "normaal" stabiel en nog meer overkomt zonder dat het nodig is dat je opgenomen moet worden. Maar zo komt op internet niet alles naar voren ook.

In ieder geval heeeel veel succes daar en hopelijk zet het zoden aan de dijk die opname
pi_63043270
Ik ga slapen

Nog even 2 beschuiten met kaas en dan een lange nacht pittuh

Ik zeg dag en goede nacht.

Sara ik wens je veel succes, sterkte en geluk toe bij je behandeling

Maar nu afsluiten
pi_63048106
smorgens
pi_63049597
Hoest met de zoes nu?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63050208
Goede morgen
pi_63051053
Oma heeft de hele nacht pijn gehad en geroepen om hulp bij verpleegsters, vanmorgen een spuit gekregen tegen de pijn waardoor ze in een diepe slaap terecht komt, kreeg dat bericht net te horen. Heb het idee dat het nu echt ver voorbij is. Weet verder niet hoe ik ertegen aan moet kijken en wil ook niet teveel schrijven erover. Kan zeggen dat het bij het leven hoort maar daar is ook niet alles mee gezegd.
pi_63051651
Tis allemaal zo betrekkelijk als ik nu stil sta bij het leven door wat er nu gebeurt, het duurt allemaal zo kort en dan denk ik van....waarom maak ik me vaak zo druk om onzinnige dingen. Zoals mijn oma dus eergisteren ook al zei dat iedere dag zo moet zijn om ervan te genieten omdat het zo kort duurt, jaren vliegen soms voorbij zonder dat ik er erg in heb. Ineens lijken problemen zo zinloos te wezen om te lang druk te maken erover. Als het dan ineens om leven en dood gaat en het komt duidelijk naar voren dan kan het ook voor opheldering zorgen ( Zonder te beweren dat het positief is wat er nu gebeurt, zomaar stil staan in stilte om vervolgens de conclusie te trekken dat het leven anders kan zijn dan het lijkt als het gaat om zorgen, te zwaar wegen dus)

Maar goed, vandaag in rust en stilte eens stil staan bij alles, eens terug kijken naar mooie momenten en ook eens beseffen of de manier waarop ik bezig ben wel zo goed is op bepaalde vlakken. Dan gaat er nu verandering optreden wat betreft daginvulling dit jaar nog maar alsnog de vraag of mijn instelling niet eens veranderd moet worden qua optimistischer wezen.

Komt over alsof ik het een plek heb gegeven in zekere zin. Ondertussen is het toch al 10 maanden zo dat het achteruit aan het gaan is met grootmoeder dus dan ga je vanzelf steeds verder een plek geven. Straks alsnog de klap als het over is maar goed, ook dat krijgt nog een plek.
pi_63052327
Je hebt geleerd van haar en dat doe je nog steeds. Het is rot, mar je trekt het wel. Ik hoop voor haar dat haar zoveel mogelijk pijn bespaard blijft als haar tijd echt gekomen is en dat ze dan goeie mensen bij zich heeft om haar op weg te helpen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63052559
Zal het inderdaad wel redden, het is ook een proces dat enigszins vanzelf gaat dat verwerken en zo gaat er een ander proces ook in werking treden over mijn eigen leven op de een of andere manier. Vraagtekens her en der die ik aan het beantwoorden ben wat dan weer kan zorgen voor een licht dat gaat branden. Over dat begeleiden, de verpleegsters hebben niet altijd tijd om constant erbij te zijn en het bezoek blijft ook niet de hele dag. Er is al een geestelijke geweest maar dat beviel ook niet helemaal voor haar. Denk dat nog het beste is dat ze inslaapt heel diep 's avonds, dat ze het leven los kan laten. Denk dat het zo kan zijn dat wanneer je bang bent dat je dan jezelf vast blijft klammen aan het leven en zo moeilijk heen kunt gaan, dat je niet los kunt laten dus ook en dat het dan langer kan duren.

Had eergisteren wat gelezen over incarnatie en reincarnatie. Dat je wanneer je niet klaar bent om te sterven gaat reincarneren en terug keert als mens na dit bestaan. Is het dan zo dat je klaar bent met alles dat je dan incarneert en elders terecht gaat komen. Weet niet of dat echt zo is maar het zou zomaar kunnen dat het zo is, mensen die dus langer willen doorleven die vervolgens opnieuw geboren worden na de dood.En dan misschien heel veel levens die nodig zijn bij mensen die alles eruit willen halen wat erin zit en nooit genoeg krijgen ervan.
pi_63052675
Ik denk niet dat een ziel dat op het ons bekende niveau beslist. Ik denk wel dat er zoveel lessen te leren zijn dat daar in een leven nooit ruimte voor is. Maar dat hoeft misschien niet via reincarnatie te gaan. Ik weet het ook niet precies. Ik krijg er in mijn hoofd geen theorie waterdicht over. Er blijven steeds hiaten. Maar dat zal ook niet zo vreemd zijn, aangezien ik ook maar een gewoon mens ben.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63053155
Ik kan ook mijn hoofd breken en nog steeds 1000 vragen die over blijven. Het onzichtbare denk ik dan soms aan, iets dat niet te bevatten is door mensen omdat het te "vaag" is om duidelijkheid in te krijgen. Sowieso het onduidelijke omdat het niets te maken heeft met het leven op aarde, er valt niet in te kijken en het blijft onzichtbaar. En dan de gedachte dat zaken die aards zijn zelfs al vaak moeilijk te bevatten zijn in deze realiteit.

Qua lessen leren, heb vaak het idee dat iedere dag anders is, zelfs al staat mijn leven op dit moment niet bol van activiteiten en sociale interacties, alsnog lijkt iedere dag een berg informatie te bevatten die niet helemaal verwerkt kan worden. Dus dan is het in deze situatie al zo dat er 100 dingen overblijven die geen antwoord krijgen en zo blijft er altijd wat over inderdaad waar geen duidelijkheid in gekregen wordt. Niet om het leven vaag te noemen maar het valt niet altijd te bevatten alsof het ook vaak een raadsel is, een soort van spel vol raadsels en dan de kunst om net juist dat aandacht te geven dat aandacht verdient zodat tenminste de hoofdzaken belicht worden. Een depressie zorgt dan voor veel vraagtekens en aandacht, hoe te bestrijden en welke voordelen kunnen eruit gehaald worden, zo zie ik een depressie in dat er zeker voordeel uit gehaald kan worden op bepaalde gebieden qua levensinstelling richting de toekomst en hoe tegen bepaalde zaken aan te kijken die niet zouden kunnen wanneer er geen depressie zou zijn geweest.

Maar goed, niet teveel van dit. Ik heb een hoofdstuk af te sluiten en verder te gaan met mijn leven, nu krijg ik een soort van coach die precies met mij gaat uitstippelen wat mijn interesses zijn qua werk en vrije tijd. Beetje bij beetje invullen van die vragen, ben afgelopen tijd een beetje vergeten waar mijn interesses liggen. Een hele tijd de instelling gehad dat het leven geen inhoud heeft en waardeloos is, en als zoiets maanden duurt ( opgeteld in de verschillende periodes is dat jaren) dan verlies je de kunst van het leven een beetje. Wil straks toch zeker terug kijken naar periodes in het leven waar er inhoud was en dan sowieso in het weekend eens een echt weekend gevoel hebben omdat maandag tot en met vrijdag drukker was dus vanzelf het idee het weekend staat voor vrije tijd.

Jagen dan maar niet, vorige keren wilde ik binnen 1 maand alles duidelijk hebben met invulling daarbij. Mij is verteld geworden dat het langere tijd nodig heeft, die hele begeleiding kan 2 jaar duren tot het eindresultaat daar is en dan valt er nog steeds verder op te bouwen want daar komt denk ik nooit een eind aan. 2 jaar duren en in die 2 jaar dus stap voor stap invulling geven, steeds een stap verder totdat het zo is dat het levenswaardig is.

Over dat dood gaan, misschien is het zo dat je alle herinneringen meeneemt voor een bepaalde periode en dat er dan iets is dat gaat aanvullen bij die herinneringen. Dat alles en dan ook alles naar voren komt negatief en positief en dat vanuit daar iets naar voren komt in een andere vorm en dat het dus gebeurt zonder eigen invloed wat jij ook zei dat je ziel het niet zelf beslist. Alsof het een nieuw schilderij is dat getekend wordt vanuit het oude leven en dat de kwast vanzelf over het doek gaat. Dat er vanuit het oude leven dus iets gebrouwen wordt zonder dat het te maken heeft met het oude leven, en dan het onbewuste dat misschien helemaal erbij betrokken wordt in de 90 jaar dat het onbewuste aanwezig was.

Vage theorie maar weet er niets anders van te bakken nu, het blijft gissen. Het hoeft ook niet helemaal duidelijk te worden, ik merk het vanzelf wel straks Nieuwsgierigheid is het dan een klein beetje maar het doet nu niet helemaal zo ter zake, eerst maar eens komende 50 jaar invullen helemaal

[ Bericht 3% gewijzigd door Topspin op 08-11-2008 14:35:53 ]
pi_63053667
Verborgen zaken, verborgen karakter-trekjes die nooit naar voren komen. Verborgen woorden die nooit uitgesproken worden. Verborgen in het diepste van de mens dat nooit in dit leven naar voren zal komen omdat het te diep verstopt zit ergens in de diepste diepte. Verborgen alsof er dan een soort van tweede leven in 1 leven zit. Alsof er nog plaats is voor 1001 dingen in een bestaan maar dat er te weinig ruimte is aan de oppervlakte. En dan vervolgens dat al die dingen die niet in dit leven naar voren kunnen komen straks wel naar voren komen in een andere vorm gegoten. Dat het leven al meerdere levens bevat, en wie weet ook wel meerdere karakters en persoonlijkheden zonder over gespleten persoonlijkheid te spreken.

Onbewust en bewust, het diepe onbewuste en dan de gedachte dat het oneindig is en dat sowieso het merendeel onbewust gebeurt. Alsof er dus ook een dieper wezen in de mens zit dat nooit volledig tot uitdrukking kan komen, alsof er dus ook 2 werelden zijn een beetje. De wereld waar alles duidelijk en vast staat en de wereld van het ongewisse waar het een groot mysterie is.

En nu even weg Heb genoeg gedacht erover, even simpele dingen doen want ik kan er chaotisch van worden in zekere zin.

[ Bericht 10% gewijzigd door Topspin op 08-11-2008 15:51:15 ]
pi_63071323
Goede middag

Wazige droom gehad. Ik ging met mijn broer een huur-auto proberen te huren met een pas waar ik met slecht handschrift op geschreven had maar de eigenaar van het bedrijf wilde het niet geven die auto. Daarna ben ik gaan zeuren en toen schreef hij een lange brief dat ik de auto wel mocht huren met daaronder..." Hij is erg koppig".

Vervolgens werd ik naar een gebouw gestuurd met 3 grote deuren, ik proefde al onraad en koos een deur die in mijn ogen de juiste was. Alsnog was ik in de val gelopen. Het gebouw waar de auto's verhuurd werden was een zogenaamde martelkamer. Ik ging met een lift naar heel ver naar beneden en daar aangekomen zaten allemaal bekende mensen die me een lesje wilden leren dat ik zoveel praatjes deed maken en dat ze gek werden van mijn constante geouwehoer. ( dat constante geouwehoer wat vroeger vaak aanwezig was ( 2 jaar geleden ) toen ik constant spraakwater leek te hebben door redenen)

Toen werd ik in een kooi gezet met allemaal circus dieren en dus ook een super grote tijger en toen kwam die tijger aan mijn hand bijten waardoor ik in paniek raakte. De tijger die sluw maar tam vervolgens door de kooi aan het lopen was en daarna kreeg die tijger 2 malse stukken vlees om de eetlust op te wekken zodat hij ook mij zou gaan zien als lekkere maaltijd.

Daarna nog een hele tijd in die kooi geweest en vervolgens was de voorstelling over en ging ik met de lift weer naar boven. Er waren ook video opname's gemaakt die verspreid gingen worden underground zodat mensen nog eens konden genieten van mijn angstige momenten en de pijn aan mijn kont bleef aanwezig want er was een behoorlijk stuk uit mijn bil gebeten.

Maar goed, ben alsnog redelijk helder wakker geworden ondanks de droom

Tijd voor koffie
  maandag 10 november 2008 @ 10:24:33 #122
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63096468
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:24 schreef Topspin het volgende:
Oma heeft de hele nacht pijn gehad en geroepen om hulp bij verpleegsters, vanmorgen een spuit gekregen tegen de pijn waardoor ze in een diepe slaap terecht komt, kreeg dat bericht net te horen. Heb het idee dat het nu echt ver voorbij is. Weet verder niet hoe ik ertegen aan moet kijken en wil ook niet teveel schrijven erover. Kan zeggen dat het bij het leven hoort maar daar is ook niet alles mee gezegd.
Jeetje, sterkte joh. Denk niet dat het nog heel lang gaat duren als ik het zo hoor. Hopelijk vind ze straks rust.
pi_63097426
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jeetje, sterkte joh. Denk niet dat het nog heel lang gaat duren als ik het zo hoor. Hopelijk vind ze straks rust.
Danke Metro

Ze is nog steeds engiszins helder bij geest en volgens mij is het dan zo dat het nog een tijdje kan duren. Kan dan ook in 1 keer over zijn maar heb het idee dat ze nog te graag wilt leven ondanks alles. Daarbij maakt ze zich druk waar ze terecht gaat komen na de dood. Kan morgen of vandaag over zijn of nog weken duren, weet het ook niet goed.

Vanmiddag op bezoek en dan wordt het even zwaar, thuis lijkt het alsof ik al afscheid genomen heb maar eenmaal op bezoek komt het weer hard aan.
  maandag 10 november 2008 @ 11:26:57 #124
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63097748
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:11 schreef Topspin het volgende:

[..]

Danke Metro

Ze is nog steeds engiszins helder bij geest en volgens mij is het dan zo dat het nog een tijdje kan duren. Kan dan ook in 1 keer over zijn maar heb het idee dat ze nog te graag wilt leven ondanks alles. Daarbij maakt ze zich druk waar ze terecht gaat komen na de dood. Kan morgen of vandaag over zijn of nog weken duren, weet het ook niet goed.

Vanmiddag op bezoek en dan wordt het even zwaar, thuis lijkt het alsof ik al afscheid genomen heb maar eenmaal op bezoek komt het weer hard aan.
Het harst komt het aan om iemand te zien lijden. Op een gegeven moment hoop je gewoon voor die persoon dat het snel afgelopen is. Althans, dat had ik wel bij mijn vader toen.
pi_63098005
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het harst komt het aan om iemand te zien lijden. Op een gegeven moment hoop je gewoon voor die persoon dat het snel afgelopen is. Althans, dat had ik wel bij mijn vader toen.
Bij pijn is het inderdaad zo dat het maar beter is dat het zo snel mogelijk voorbij is want dat verdiend niemand om zo dood te gaan. Mijn oma heeft dan geen constante pijn lichamelijk gezien maar het geestelijke lijden is dan ook erg als je constant bang bent om dood te gaan. Straks maar even moed inspreken dat ze naar de hemel gaat en iedereen terug gaat zien, dat hoort ze het liefste. De gedachte van eeuwig rusten vind ze maar niets.

Ze slaapt dan ook het overgrote deel van de dag, slapen is dan beter dan pijn hebben.
pi_63098664
idd metro, dat is het ergste. Vooral als die persoon zoveel pijn heeft, maar desondanks niet los kan laten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 10 november 2008 @ 13:05:36 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63099899
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:09 schreef nokwanda het volgende:
idd metro, dat is het ergste. Vooral als die persoon zoveel pijn heeft, maar desondanks niet los kan laten.
Dat lijkt me idd erg ja, als je er niet in wil / kan berusten en wilt leven en desondanks door van alles tegen gewerkt wordt (ziekte ed).
pi_63100937
Ben net op bezoek geweest, uurtje gebleven omdat ze wilde gaan slapen, anders was ik langer gebleven. Over vroeger gepraat en mooie herinneringen opgehaald, ze kon zich nog van alles herinneren maar de rustgevende middelen zorgen voor verdoving zodat ze niet helemaal aanwezig is.

Ze had het nog over een operatie die ze zou willen, dat rot ding in mijn hoofd had ze het over. Ze wilt nog doorleven maar ze huilde niet de hele tijd gelukkig. Alleen toen we weggingen even. Verpleegsters zeiden dan dat ze nu ook goed slaapt dus dat is ook mooi.

Had het net niet zo zwaar ermee op bezoek, heb tenminste kunnen praten dit keer en het ging niet over dood gaan maar over het leven dat ze gehad heeft. Denk dat ik morgen weer meega en de rest van de dagen ook zolang ze er nog is. Doe ik dat niet dan krijg ik daar straks spijt van en sowieso een steun in de rug bieden.

Wat Metro dus ook zegt, door willen leven en dan ziek zijn zoals nu ook het geval is. Operatie willen wat onmogelijk is omdat ze dan het goede weefsel ook weghalen zodat ze 100 procent zeker sterft op de operatie tafel.

Dan is mijn oma 83 en is het bij jonge mensen nog erger maar alsnog erg dat iemand 100 wilt worden op 83 jarige leeftijd wat niet echt mogelijk is tenzij er een gigantisch wonder gebeurt wat me erg sterk lijkt op dit moment.

Maar goed, nu even iets anders. Ik zet het ook van me af zodra ik thuis ben, kan ook niet de hele dag ermee rondlopen in het hoofd. Leven gaat dus echt door en er valt nu toch niets te doen omdat ze aan het slapen is.

Koffie dan maar even

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 10-11-2008 13:59:06 ]
pi_63102669
Besef me nu dan ook dat er buiten het lichaam een kracht is die niets met het lichaam te maken heeft. Soms dacht ik wel eens het is puur lichamelijk allemaal maar als ik het dan zo zie op dit moment denk ik dat er meer meespeelt. Vanzelf ook de gedachte dat die kracht of geest na dit leven doorgaat als het los komt te staan van het lichaam.

Maar goed, ik ga even wat anders doen nu. Ben klein beetje chaotisch en onrustig. Teveel stil staan erbij is niet goed dus ook maar hier niet bezig zijn ermee, alleen al erover nadenken kan enige onrust veroorzaken dus dan maar dat beperken. Even uitwaaien buiten met muziek, korte wandeling maken.
pi_63103430
Kan me dat voorstellen, TS. Maar ik ben blij dat je gaat wanneer je kunt. Het is lief van je en je geeft haar veel nu.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63104832

Alleen zijn op dat moment is voor haar niet prettig en dan is niet prettig zacht uitgedrukt. Zo gaat er meer familie vaker langs maar zo zijn er nog steeds uren dat ze daar alleen ligt en dan vanzelf het piekeren als ze wakker is dus daarom ook dat ik zo vaak mogelijk wil gaan. Kleine moeite in mijn ogen en dan moet ik me er maar een beetje overheen zetten ook als ik er even tegenop zie om te gaan.

Wat is lichamelijk en wat is geestelijk en op ziel niveau ben ik vandaag veel mee bezig, kan het niet laten om erbij stil te staan. Het houdt me bezig maar dat kan mijn manier zijn om ermee om te gaan.
  maandag 10 november 2008 @ 16:50:32 #132
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63105794
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:07 schreef Topspin het volgende:

Alleen zijn op dat moment is voor haar niet prettig en dan is niet prettig zacht uitgedrukt. Zo gaat er meer familie vaker langs maar zo zijn er nog steeds uren dat ze daar alleen ligt en dan vanzelf het piekeren als ze wakker is dus daarom ook dat ik zo vaak mogelijk wil gaan. Kleine moeite in mijn ogen en dan moet ik me er maar een beetje overheen zetten ook als ik er even tegenop zie om te gaan.

Wat is lichamelijk en wat is geestelijk en op ziel niveau ben ik vandaag veel mee bezig, kan het niet laten om erbij stil te staan. Het houdt me bezig maar dat kan mijn manier zijn om ermee om te gaan.
Als iemand overleden is vind ik dat altijd een mooi moment waarop je beseft dat de ziel inderdaad de levenskracht is. Bij een overleden iemand mis je iets, een levensvonk. Ook al ligt diegene er nog zo mooi opgemaakt bij, het lijkt wel een pop waar nooit leven in geweest is. Op die momenten dan weet ik voor mezelf zeker dat er meer is dan alleen het lichaam.
pi_63105853
Weet niet hoe ik deze avond ga invullen, heb zin in een paar biertjes dus wie weet een paar halen zo meteen. Een proost uitbrengen op het leven zelfs al is het maandag. Nog een tijdje vrije tijd en volgende maand waarschijnlijk al drukker door de week dus ik neem het er nog even van.
  maandag 10 november 2008 @ 16:56:26 #134
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63105945
sterkte topspin in deze lastige tijd!
stay frosty
pi_63105959
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:50 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als iemand overleden is vind ik dat altijd een mooi moment waarop je beseft dat de ziel inderdaad de levenskracht is. Bij een overleden iemand mis je iets, een levensvonk. Ook al ligt diegene er nog zo mooi opgemaakt bij, het lijkt wel een pop waar nooit leven in geweest is. Op die momenten dan weet ik voor mezelf zeker dat er meer is dan alleen het lichaam.
Inderdaad metro, mooi gezegd

En als iemand dan achteruit gaat dan zie je ook het leven steeds beetje bij beetje verdwijnen, dan zie je die levensvonk langzaam doven alsof het naar gene zijde gaat elders heen beetje bij beetje. Alsof het overgaat naar een andere plek of dimensie of dat dan ook. Dat die overgang dus ook geleidelijk gebeurt naar mate die levensvonk aan het doven is, dat die vonk dus beetje bij beetje overgaat.

Je hebt dan mensen die in een keer neervallen door een ziekte, kan zijn dat die levens vonk dan in 1 keer overgaat en dat het heftiger is die overgang dan wanneer het langzamer gaat.

Bij denken denk ik ook vaker dat het enigszins ook buiten de hersens om gebeurt, dat de hersens slechts een hulpmiddel zijn om te kunnen denken, dat het aansturen van denken buiten de hersens gebeurt eventueel door geest of een hoger bewustzijn of de ziel, ik weet het soms niet. Dat aansturen van het denken dat ik dus vaak onder de knie probeer te krijgen steeds beter, laat ik het denken zelf zijn gang gaan dan gaat het vaak de foute richting op. Dus dan komt er bij denken ook een kracht bij kijken die niet meteen lichamelijk is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 10-11-2008 17:02:08 ]
pi_63106005
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
sterkte topspin in deze lastige tijd!
Danke

Zal er niet al teveel meer over schrijven want dan voelt het als een topic kaap aan en tevens ook al veel geschreven erover. Dit is dus de eerste keer dat ik bewust zoiets meemaak in mijn leven dus de eerste keer een confrontatie met de dood van dichtbij. Maar alsnog genoeg even

Straks een biertje dan maar, heb wel zin in een brandje

Een proost uitbrengen op het hiernamaals dan maar, straks over 50 jaar gebeurt het mij ook en dan vraag ik de verpleegster ook een brandje om de laatste momenten te vieren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 10-11-2008 17:12:43 ]
pi_63107448
Vanuit hier ook een dikke knuffel Topspin en je bent en blijft een poepie met hart voor een ander.
pi_63107797
Thank you Rimpelhond

Kreeg net te horen dat ze grapjes aan het maken was toen ander bezoek daar was en dat ze ook niet hoefde te huilen toen het bezoek weg ging Die grapjes die ze dan maakt zijn super droog Ook vanmiddag een paar grappen voorbij gekomen. Hoe ze erbij ligt in bed en vervolgens die grappen in die situatie die de grappen des te grappiger maken door die situatie, het is dan ook waardering dat naar voren komt maar het is dan ook om te lachen die grap En het breekt dan ook het ijs een beetje een grap tussendoor. Vind haar dus ook sterk dat ze ondanks alles de humor erin houdt en de moed niet laat zakken, ze ligt nu al een hele tijd in bed en is niet meer buiten geweest en dan nog meer en nog steeds grappen maken en door willen gaan. Denk ook dat het bezoek dan hetgeen is dat haar levend houdt op dit moment, daar fleurt haar hele dag van op.

Net biertje open getrokken en dan geniet ik even vanavond van een biertje

Terug kijken naar mooie momenten in het leven is de grootste les die ik ervan leer. Mijn oma die alleen maar mooie herinneringen aan het ophalen is de hele tijd en niets heeft over ellendige tijden die ze ook gekend heeft. Vanzelf dat ik dat in mijn eigen leven betrek in het heden dat ik dat ook maar beter kan doen. Ben zelf nog steeds vaak zo dat ik kijk naar slechte zaken in het verleden, de mooie herinneringen belichten dus en vanzelf het slechte op de achtergrond zetten zodat het heden ook oplicht als het ware.

Nu echt genoeg, tijd voor muziek Positieve muziek

Morgen als ik op bezoek ga zal ik mijn oma bedanken in plaats dat ik me laat bedanken. Bedanken dat ze me iets geleerd heeft ook, niet alleen nu maar ook vroeger als ik kijk hoe ze haar leven geleefd heeft. Leren van andere mensen is niet slecht, zo zijn er meer mensen die een voorbeeld kunnen zijn hoe ze hun leven leven. In principe zie ik ieder mens als voorbeeld in, voorbeeld in de zin dat je wat kunt leren ervan als het gaat om hoe om te gaan met het leven.

[ Bericht 11% gewijzigd door Topspin op 10-11-2008 18:48:26 ]
pi_63108467
*piep*

ik ben helemaal klaar voor woensdag
Werewolf
pi_63108602
Goed dat je er klaar voor bent Sara

In de startblokken
pi_63108772
Over de dood gesproken:
http://www.miriammakeba.co.za/

Lala kahle, Mazi. Gauw ben je ook een madlozi.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63109181
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:54 schreef nokwanda het volgende:
Over de dood gesproken:
http://www.miriammakeba.co.za/

Lala kahle, Mazi. Gauw ben je ook een madlozi.
Zal vanavond eens op nieuwsgroepen gaan zoeken naar muziek van haar, ben nu benieuwd hoe die muziek is ook. Kijken of ik wat kan vinden van haar.

Madlozi heb ik nog nooit van gehoord. Wat betekend dat in het Nederlands?

Zo is het voor iedereen ooit tijd om te gaan, in principe zijn we allemaal hetzelfde. Grote verschillen in rijkdom en nog meer maar uiteindelijk...." Gaan we allemaal met de neus omhoog".

Niet om bot te doen, het is gewoon de gedachte dat we als mens gewoon erg veel overeenkomsten hebben wat dat betreft. We worden allemaal geboren en zullen allemaal afscheid moeten nemen van het leven. Zo krijgt ook iedereen in zijn of haar leven te maken met rouwverwerking als nabestaanden.

Ondertussen vaak dat mensen zo bezig zijn met de verschillen en dan nog oordelen en veroordelen op allerlei gebieden terwijl het in principe belachelijk is. Zo zie ik de zinloosheid en belachelijkheid van ruzie dus ook echt in, het slaat gewoon nergens op dat mensen ruzie maken in dit leven. Een meningsverschil okey, maar soms is het zo dat mensen elkaar nooit meer willen zien en dat zelfs binnen familie en hechte vriendengroep. Niet alleen nooit meer willen zien maar dan ook zo koppig en hardnekkig zijn dat ze elkaar nooit meer gaan zien vaak door iets compleet onbenulligs en zelfs al is het redelijk zwaar, dan nog het idee dat het nooit te zwaar is om uit te praten met elkaar. En dan achteraf wellicht spijt dat naar voren gaat komen ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Topspin op 10-11-2008 19:16:03 ]
pi_63109505
Madlozi= voorouder

Ik heb bijna al haar muziek. Verzamel al vanaf mijn 15de Zuid Afrikaanse muziek en van haar had ik echt haast alles. EW's vader was met haar bevriend en in die tijd woonde ze in Brussel, waar we ook wel eens op bezoek zijn geweest. Kort daarna ging ze weer terug naar Zuid Afrika.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63109779
Heb op nieuwsgroepen niets kunnen vinden maar youtube heeft wel clips van haar erop staan dus daar maar even gaan luisteren na het eten.

Zuid Afrikaanse muziek ben ik niet helemaal bekend mee, toch maar eens gaan luisteren om te horen hoe het is.

Give me hope Joanna give me hope is dat ook Zuid Afrikaans of wat anders? Tijdens het wereld dans festival wel Zuid Afrikaanse muziek gehoord maar ben vergeten hoe het ook alweer precies was.
pi_63110537
African sunset
Soweto Blues

Hier zijn een paar van mijn favorieten van haar
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63110654
Give me hope Joanna ging wel over Zuid Afrika, maar is niet een zuid Afrikaans nummer
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63112126
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:53 schreef nokwanda het volgende:
African sunset
Soweto Blues

Hier zijn een paar van mijn favorieten van haar
Lekkere muziek

Zo'n vrouw die zulke muziek gemaakt heeft komt vanzelf goed terecht met haar spirit, haar spirit schrijf ik dan omdat die muziek echt een of andere positieve spirit bevat

Toch eens meer van die muziek gaan zoeken ook, sowieso om mijn muzieksmaak uit te breiden maar zeer zeker omdat het lekkere muziek is om te luisteren Muziek hoort dus echt tot mijn smaak en dan ook meteen bij de eerste 20 seconde maar zo is dat vaak hier dat de eerste indruk de juiste is.

Weer een ervaring rijker op het gebied van muziek
pi_63112918
Muziek dan maar. Metallica Iets compleets anders dan Zuid Afrikaans maar ook met ritme en spirit.

Kreeg net even tranen in de ogen maar dat komt omdat ik 5 keer per week op bezoek ging bij mijn oma en dat ik dus echt een goede band had en dat we vaak op dezelfde golflengte zaten ondanks leeftijdsverschil, wat drac dus ook pas geleden zei de kerstboom ieder jaar opzetten omdat mijn opa al 15 jaar dood is en dan pasen, nieuwjaar en nog meer dagen van het jaar waarbij je bij elkaar bent. Heb nog 1 oma van 94 jaar en daar ben ik amper op bezoek geweest maar dat wil ik gaan veranderen en ook daar vaker gaan, die oma is anders maar net zo leuk en lief. Andere oma die ook super blij altijd als kleinkinderen langs komen, alsof dat net het verschil kan maken ook als er iemand langs komt.

Oma van 94 die is nog echt helemaal gezond, soms denk ik wel eens dat zij de 120 gaat halen hoe ze nu is. En ook zij met humor Vandaag ook gezien en ook keihard moeten lachen over opmerkingen die geplaatst worden. Soms lijkt het wel alsof oude mensen veel meer humor hebben dan jongere mensen Andere humor ook. Ook andere oudere mensen buiten familie om die soms van die opmerkingen maken waarvan ik denk....." Hoe kom je erop"

Kan dan dubbelzinnig overkomen, van de ene kant rouwen en verdriet en van de andere kant lachen maar het is zo dat ik terug kijk naar vroeger positief en dan afscheid moeten nemen negatief. Tis dan ook geen tranen met tuiten maar even natte ogen dat er straks een leegte ontstaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 10-11-2008 21:08:14 ]
pi_63116476
Ah... jullie zitten hier!
tvp
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63117540
Hey Vamp. Hoest met de poot? Hoe red je dat nou et de kindjes en zo?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63117666
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:08 schreef nokwanda het volgende:
Hey Vamp. Hoest met de poot? Hoe red je dat nou et de kindjes en zo?
Ghehehe hij is stuk!
Zoessie was er vandaag... Voor van de week heb ik 2 dagen niemand eigenlijk... Maar ff aankijken en anders moet vriendlief maar naar huis komen...
Thuiszorg krijg ik niet want ze gaan er van uit dat de partner bijspringt.
pi_63117976
Tis dak moet werken, meis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63118015
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:20 schreef nokwanda het volgende:
pi_63118255
Sterkte ermee Vamp

Lastig zo'n gebrek altijd aanpoten zeker in geval met kinderen.......

Ik ga richting nest en nog ff laptoppen. Pink Floyd luisteren Begin nu pas waardering te krijgen voor Pink Floyd ook. Nooit echt intensief geluisterd.

Maar goed, ik ga zo slapen dan maar.
pi_63119082
Je moet ook maar zo denken Vamp

" Liever gebroken been dan gebroken dodelijke hersens"'.

Een gebroken been geneest vanzelf met enige inspanning, een tumor of andere afwkijking raak je niet zomaar kwijt op jonge of oudere leeftijd.

Om misverstand te voorkomen even, zomaaar om te zeggen dat je het wel redt. Het is niet chronisch dus over een x- aantal maanden ben je weer de oude.
pi_63121153
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:06 schreef Topspin het volgende:
Je moet ook maar zo denken Vamp

" Liever gebroken been dan gebroken dodelijke hersens"'.

Een gebroken been geneest vanzelf met enige inspanning, een tumor of andere afwkijking raak je niet zomaar kwijt op jonge of oudere leeftijd.

Om misverstand te voorkomen even, zomaaar om te zeggen dat je het wel redt. Het is niet chronisch dus over een x- aantal maanden ben je weer de oude.
Klopt... En ik heb ná de gigantische misselijkheid van de narcose heeeeerlijk kunnen slapen!
pi_63121478
mogguh

succes vandaag zoessie!
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:38:00 #158
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63122435
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:20 schreef nokwanda het volgende:
Sorry dat ik even binnen kom bonsjouren

Maar moest even vragen aan je http://www.yayabla.nl/news/show_article.php?articleid=962 is het echt?
Kwam het zojuist tegen op het internet.

En hier ook http://www.niburu.nl/index.php?articleID=11842 !
The truth was in here.
pi_63123030
Ow, dat is Spellmeistah. Moet je hem even vragen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63123045
Is trouwens al een oud filmpje van een paar jaar geleden. was ook een topic over.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:13:31 #161
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63124464
ok, thanks
Goodmeurning trouwens
The truth was in here.
pi_63124582
Goodmeurning.
Heb trouwens mijn Crowleydeck binnen. Helaas alleen met een klein boekje. Ben er nog niet mee aan de slag gegaan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:21:46 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63124663
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:18 schreef nokwanda het volgende:
Goodmeurning.
Heb trouwens mijn Crowleydeck binnen. Helaas alleen met een klein boekje. Ben er nog niet mee aan de slag gegaan.
Wel mooie kaarten he
Even schoonmaken met Salie, je weet nooit wie ze bevuild hebben.. een goed boekje is wel een must.. maar ook over tekens die er op staan of numerologie
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:23:25 #164
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63124688
mogge bastard!
en de rest natuurlijk
stay frosty
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:01:16 #165
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63125530
Ey Barra
The truth was in here.
pi_63126321
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wel mooie kaarten he
Even schoonmaken met Salie, je weet nooit wie ze bevuild hebben.. een goed boekje is wel een must.. maar ook over tekens die er op staan of numerologie
Ben op zoek naar de boeken van Crowley zelf. In de tekens kom ik zelf ook wel een heel eind inmiddels. Juist omdat ik steeds meer te maken kreeg met symboliek die terug te herleiden viel naar o.a. Crowley heb ik dit deck aangeschaft
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63128380

6 biertjes gehad en die zijn me toch ingeslagen Lijkt wel alsof ik steeds minder kan verdragen.

Vreemde vage dromen gehad ook. Oma krijgt nu valium dus waarschijnlijk zal het vanaf nu alleen nog maar slapen zijn totdat ze definitief inslaapt. Ze was weer angstig en de andere rustgevende middelen hielpen niet meer vandaar valium.

Verder niet veel te zeggen, hoofdstuk is bijna afgesloten ook en dan maar mijn eigen hoofdstukken ook afsluiten zodat ik door kan gaan op een andere manier.

Even douchen nu.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:26:07 #168
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_63130593
Goedemiddag allemaal!

(Hey.... Bastard in de slowchat? Gezellig!)

Oh!
En de knoop is door gehakt.
Het ticket naar Australie is geboekt hoor. No way back now!
Op 31 januari 2009 vertrek ik richting Sydney en op de 28ste van februari kom ik weer aan in Nederland.)

pi_63130839
Veel plezier Darkwolf Volgens mij moet dat een super ervaring worden.

Zelf wil ik ook eens een trip maken maar dan niet ver weg maar wat dichterbij. Een vakantie in Spanje is dan qua geld best te doen en dan kan ik even helemaal aan iets anders denken en afgelopen jaren even vergeten. Mijn broer wilt dan waarschijnlijk ook mee gaan en dan nog iemand die mee gaat.

Ben al 8 jaar niet meer op vakantie geweest. Laatste keer was Gran Canaria maar dat was toen helemaal niet bevallen dus ook geen echte vakantie.
pi_63139057
Snap soms niets van computers en windows. Ineens uit het niets krijg ik geen verbinding met internet meer na het uitzetten van de pc. Netwerk adapter doet het niet meer, een computer met hetzelfde ip adres zit in het netwerk wat een storing veroorzaakt of iets dergelijks. Nog meer dingen en dan via een hele omweg binnen windows proberen er iets aan te doen. ( sowieso het idee dat windows nogal raar is ingedeeld met al die omwegen, zou veel simpeler qua opzet kunnen zijn)

Dan zijn er dus 4 dingen die vanuit het niets ineens niet deugen en 20 seconden later is er ineens wel een verbinding zonder dat ik uberhaupt wat gedaan heb of ergens op geklikt heb. Geen draadloze netwerken konden gevonden worden en dan ineens wel verbinding vanuit het niets?

Denk dan altijd dat ze van buitenaf op mijn pc zitten maar dat kan dan weer onterechte achterdocht zijn.
  Moderator dinsdag 11 november 2008 @ 21:27:59 #171
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63141297
Hey Topspin,

Ik vind je tof!
pi_63141519
Same thought about you Senesta
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:37:00 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63141669
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:26 schreef Darkwolf het volgende:
Goedemiddag allemaal!

(Hey.... Bastard in de slowchat? Gezellig!)

Oh!
En de knoop is door gehakt.
Het ticket naar Australie is geboekt hoor. No way back now!
Op 31 januari 2009 vertrek ik richting Sydney en op de 28ste van februari kom ik weer aan in Nederland.)

Gaaf hoor
Vlsg mij zit Kepler ook in die periode daar.. of er net na.. (1 uit het gijsjestopic.. heeft een blog in zn signature staan iig)
The truth was in here.
pi_63141787
Hey bastard

Bastard is dus echt een coole naam ook
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:48:32 #175
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63142141
vind je.. dekt niet echt de lading meer al zeg ik het zelf..

Maar topspin.. jij bent toch ook dromenvanger?
The truth was in here.
pi_63142269
Dat mogen we idd niet hopen, dat da de lading dekt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63142429
Inderdaad jah maar dromenvanger tijdperk wilde ik achter me laten dus vandaar even een nieuwe naam. Heb ondertussen vanaf 2000 dat ik hier ben al meer namen gehad maar door een aantal berichten vond ik het maar beter om een andere naam te pakken. Topspin op dit moment die redelijk helder is maar alsnog af en toe een kronkel maar dan valt die kronkel mee Dromenvanger was ik niet helemaal mezelf ook door van alles en nog wat, anti depressiva te hoge dosering waardoor ik vaker compleet doordraaide hier en in het echt tijdens die naam.

Dus daarom wilde ik geen post historie hebben meer toen ik dromenvanger gebruikte nog.

Heb zelfs een betaalde dienst op internet gekocht om een mail adres te krijgen waardoor ik topspin als nieuwe naam kon aanmaken.

Een klootzak of Bastard ben je inderdaad niet, maar ik associeer bastard dan ook niet direct met een klootzak als het aankomt op de persoon achter de username. Zomaar de naam bastard eigenlijk die ik wel cool vind.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:55:15 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63142466
Het was meer een snel gekozen naam als een kloon. Ik was geband van de FP door iemand en ben toen onder een kloon verhaal gaan halen op het forum. Beetje opstandig kereltje was ik denk ik.. de bastard dus
Heb nog een kloon die naam is mooier vind ik Atuniel.. de engel van het helende vuur.. gaat samen met mn interesse in Reiki.. maar ze bleven me B. of Bastard noemen dus tsja
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:56:52 #179
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63142545
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:54 schreef Topspin het volgende:
Inderdaad jah maar dromenvanger tijdperk wilde ik achter me laten dus vandaar even een nieuwe naam. Heb ondertussen vanaf 2000 dat ik hier ben al meer namen gehad maar door een aantal berichten vond ik het maar beter om een andere naam te pakken. Topspin op dit moment die redelijk helder is maar alsnog af en toe een kronkel maar dan valt die kronkel mee Dromenvanger was ik niet helemaal mezelf ook door van alles en nog wat, anti depressiva te hoge dosering waardoor ik vaker compleet doordraaide hier en in het echt tijdens die naam.
Ik moet zeggen dat ik ook lang twijfelde of je dezelfde was.. nu meer volwassener, stabieler, happyér .. dus dat is een goed teken
The truth was in here.
pi_63142649
Dan valt er niets meer te veranderen als ze zelfs je kloon gaan noemen als Bastard

Atuniel kan ik me overigens ook nog herinneren toen je die naam hier droeg, engel van het helende vuur heb ik dan nog nooit van gehoord, komt wel over als iets positiefs

Reiki wilde ik gaan doen een tijd terug maar ik denk dat ik te ver ga zweven of vliegen ervan. Een andere user hier heb ik en keer reiki op afstand aangevraagd en toen zelfs voelde ik me even compleet van de wereld, eerst op een positieve manier en pijn trok weg, ik kon zelfs beter lucht halen en het leek alsof mijn lichaam aan het zuiveren was maar daarna werd het even te heftig dus ik wacht dan liever nog een paar jaar af voordat ik verder ga ermee.
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:02:53 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63142789
Daar kom ik morgen op terug
The truth was in here.
pi_63142802
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik ook lang twijfelde of je dezelfde was.. nu meer volwassener, stabieler, happyér .. dus dat is een goed teken
Danke

Ben niet meer zo verbitterd en de laatste echte depressie is alweer lang geleden, de manie al 2 jaar ondertussen maar het zit nog steeds vaker net onder de grens van het gezonde gevoel waarbij ik dus opgewekt ben. Ik verlang dan misschien teveel dat ik altijd opgewekt wil zijn maar ik ben het gelukkig wel steeds vaker. Tijden voelde ik me helemaal afgevlakt en somber maar dat lijkt nu ver weg te trekken gelukkig. Eerste depressie in 2000 was dan het ergste, heb toen 9 maanden op de bank en in bed gelegen en maakte niets meer mee, alsof ik in coma lag bijna, kon ook helemaal niets meer, lichaam wilde ook niet meer verder. Maar goed, niet te lang over zeuren, het is voorbij en nu op naar betere tijden

Heb er dus steeds vaker wel zin in en dan gelukkig niet op een overdreven manier alsof ik 10 gram MDMA genomen heb. Stabieler inderdaad

En dan meer activiteiten die gaan komen. En dan zeker ook hier op het forum op een juiste manier.
pi_63142884
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:02 schreef Bastard het volgende:
Daar kom ik morgen op terug
Okey

Doe maar rustig aan
pi_63143549
Ik ga ook rustig aan doen en even film kijken dan maar

Oma heeft valium maar is nog steeds wakker en wilt nog steeds doorleven Volgens mij kan het nog steeds lang gaan duren dus ik ga morgen op bezoek weer. Ene moment is het zo van.....je denkt ze kan ieder moment heen gaan door berichten van de artsen die beweren dat ze gaat in slapen voor eeuwig door de zware verdovende medicatie en andere moment is ze wakker en enigszins helder ondanks die medicatie. Medicatie haalt dan wel de angst voor de dood weg dus het heeft wel effect.

Alsof ze zich nog steeds aan het verzetten is en door wilt gaan dus dat de geestkracht sterker is dan de verdoving ook Dan mag de dood nog zo sterk zijn, de dood krijgt een mens soms niet zomaar dood als een mens door wilt gaan. ( niet dat ik uitga dat ze nog jaren te gaan heeft maar iedere dag is meegenomen net zoals vandaag dat ze plezier beleefde aan bezoek en eten toen er geen bezoek was)

Ik moet er dan om lachen en omdat ik er om moet lachen kan ik ook straks terug kijken met een glimlach als ze echt er niet meer is. De laatste herinneringen die om te lachen waren met respect en vervolgens een betere plek

Maar weer genoeg vandaag, ik ga lekker op de bank liggen met warme chocomel

Prettige avond allemaal
pi_63143938
zo en nu rust in de tent!
pi_63144293
Rust !!!!!

Peace!!!

Was al weg maar de download is binnen nu en dus nu afsluiten.
pi_63144516
truste topspin hier duurt het ook niet lang meer of ik ga slapen
pi_63144757
Ow droompje....
Heb eigenlijk net even snel alleen je laatste post gelezen....
Je omaatje.....
Sterk mooi mens waar je afscheid van moet gaan nemen. Of dat in gedachte al hebt gedaan....
Denk dat ze aan jou een goede begeleider heeft!
pi_63144806
hey zoessie wou nog bellen maar wist niet of je sliep en nu ga ik zo slapen
neem aan dak nog geen slaapbank beneden hoef te zetten?
pi_63144843
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:05 schreef draculettetje het volgende:
hey zoessie wou nog bellen maar wist niet of je sliep en nu ga ik zo slapen
neem aan dak nog geen slaapbank beneden hoef te zetten?
Neuj... denk het niet...Gelukkig worden he tpas monsters als L thuis is!!

Slaap lekker!
pi_63144910
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:06 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Neuj... denk het niet...Gelukkig worden he tpas monsters als L thuis is!!

Slaap lekker!
anders hoor ik het wel!

dank jij ook straksjes
spreek je morgen weer
  woensdag 12 november 2008 @ 07:43:20 #192
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_63149597
Topspin is Dromenvanger? WTF!
Ook goedemorgen, Darkwolf!

Misschien dat ik het zelfs ooit geweten heb, maar dat ik het alsnog weer vergeten ben ofzo hahaha!
Erg dit hoor!

@ Topspin: in september nog naar Spanje geweest (weer). Prachtig land!

@ Bastard: gek genoeg heb ik van nog meer Nederlanders gehoord in mijn omgeving dat deze precies of rond februari naar Australie gaan. Best grappig! Massale migratie!
pi_63149608
goede morgen!
pi_63149660
Mogguh...
pi_63149707
quote:
Op woensdag 12 november 2008 07:53 schreef vamperotica het volgende:
Mogguh...
pi_63149757
ik ben er helemaal klaar voor.

m'n bagage zit in de auto.

dan kan ik alleen maar zeggen: tot binnen 3 maanden

oh en als yvonne passeert, geef haar een dikke kus van mij
Werewolf
pi_63149791
succes sara
pi_63156436
Hallo iedereen

Vannacht zo diep in de droom dat ik niet wakker kon worden eruit, was dus lucide enigszins en kon zelf bepalen welke kant ik opging en het was een grote omgeving met allerlei voorwerpen en mensen die ik tegenkwam en kon ontwijken of juist niet maar ik werd niet wakker toen ik wakker wilde worden. Heb toen tijdens de droom mezelf wakker geschud met mijn armen tegen mijn zijkant aan om even te weten dat ik wel wakker kan worden. Daarna direct met dezelfde droom verder gegaan een paar keer en toen ook weer mezelf wakker geschud een paar keer omdat ik nogal angstig was dat ik helemaal niet meer zou ontwaken uit de droom.
  woensdag 12 november 2008 @ 15:28:08 #199
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63160643
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef Topspin het volgende:
Dan valt er niets meer te veranderen als ze zelfs je kloon gaan noemen als Bastard

Atuniel kan ik me overigens ook nog herinneren toen je die naam hier droeg, engel van het helende vuur heb ik dan nog nooit van gehoord, komt wel over als iets positiefs

Reiki wilde ik gaan doen een tijd terug maar ik denk dat ik te ver ga zweven of vliegen ervan. Een andere user hier heb ik en keer reiki op afstand aangevraagd en toen zelfs voelde ik me even compleet van de wereld, eerst op een positieve manier en pijn trok weg, ik kon zelfs beter lucht halen en het leek alsof mijn lichaam aan het zuiveren was maar daarna werd het even te heftig dus ik wacht dan liever nog een paar jaar af voordat ik verder ga ermee.
Eigenlijk zou Reiki dat niet kunnen veroorzaken, dat het te sterk word om te verwerken bedoel ik dan.
Goed, je kan van het zuiveren wel last krijgen, na de behandeling, dus wat draaierig of misschien diarree of veel plassen maar niet dat je helemaal op de kop staat, althans mij is dat zeker niet bekend.

Maar goed, reiki is in de eerste plaats voor de behandelaar zelf.. dus als je reiki inwijding 1 doet, kun je jezelf behandelen. Je kanaal word geopend, je leert hoe je met de energie kan omgaan en na de eerste inwijding ben je een week of 3 aan het zuiveren. Verder lijkt er daarna een proces op gang te komen bij je waardoor je toch anders tegen de dingen aan kan kijken.. intresses kunnen verschuiven, smaken verschillen.
Bij mij is het reukvermogen bijvoorbeeld heel sterk toegenomen, kan soms naar worden van bepaalde bloemen in de kamer. Of de wereld lijkt nu ook ineens wat groter en groener en voel me meer connected met de omgeving, de natuur, de dingen die ik zie, de mensen om mij heen.. we zijn allemaal afkomstig uit 1 energie en het is net of je daar een bewustwording in krijgt vanaf je eerste reiki inwijding. Nogmaals, zo ervaar ik het.. het werkt op een heel fijngevoelig niveau en kan mij indenken dat iedereen het ook anders ervaart.
En naast dat je dan jezelf reiki kan geven, kun je ook reiki geven aan mensen, planten en dingen.
Mocht je daarna het gevoel hebben om verder te gaan zou je reiki2 kunnen gaan doen, energie word sterker, je krijgt symbolen mee waar je mee kan werken, je kan reiki op afstand geven (ook in de tijd) . Nog verder gaan word je master in de reiki.. maar eerst stap 1.

Zelf raad ik het, zoals je wellicht al merkt, iedereen aan om reiki te gaan doen.. het is een prachtig cadeau wat je jezelf kan geven, en wie weet wat er voor jou mag veranderen als je weer geconnect bent met de universele levensenergie.
The truth was in here.
pi_63161232
Het was toen eerst een prettig zweverig gevoel wat ik ervan kreeg, het leek lichter te zijn in het hoofd terwijl ik normaal gesproken nogal een bedrukkend gevoel kan hebben door gedachten in het hoofd. Kan zijn dat het gevoel te sterk werd door andere redenen, toen sliep ik ook niet zo goed en viel ik amper in slaap waardoor ik nachten oversloeg dus vanzelf de gedachte dat het niets te maken had met reiki dat chaotische maar door het niet slapen.

Toen ik die reiki op afstand kreeg zei ik ook tegen de persoon die het gegeven had dat het even leek alsof mijn longen helemaal schoon waren na jaren van roken. Pijn aan de schouder leek ook minder te worden, ik vroeg toen een behandeling omdat ik gigantische pijn aan mijn schouder had dat zelfs na 3 paracetamollen niet weg wilde trekken maar na die behandeling leek het te verzachten die pijn. Vind dat dan echt bijzonder dat zoiets vanaf afstand kan gebeuren, inderdaad dan het idee van universele energie waar we allemaal onderdeel van zijn dus ook in verbinding staan met z'n allen in de kosmos.

Heeft toen dagen geduurd dat lichte gevoel in het hoofd maar dan nogmaals kan het zo zijn dat het door het mindere slapen ineens zo was dat ik chaotisch werd dus dat het door iets anders kwam. Dat mindere slapen dan ook niet door die behandeling met reiki, dat was toen al maanden gaande.

Heb daarna nog boeken geleend in de bibliotheek erover maar niet helemaal doorgenomen, heb niet altijd het geduld om te lezen maar die boeken kan ik alsnog een keer lenen om nog een poging te wagen Zal het richting de toekomst nog eens overwegen om echt naar iemand te gaan die reiki kan aanleren, denk dat er wel ooit een moment komt dat ik het ga doen, alleen al de nieuwsgierigheid die me ertoe zal aanzetten hoe het kan aanvoelen op positief opzicht.

In ieder geval geweldig om te lezen dat jij er zulke goede ervaringen mee hebt Ook dat zijn redenen om het ooit eens te gaan wagen, ik lees vaker ervaringen die alleen maar positief zijn. En dan zijn er ook mensen die beweren dat het niet mogelijk is maar als er zoveel mensen zijn die een wezenlijk verschil opmerken dan is het in zekere zin al "wetenschappelijk" aangetoond dat het werkt. Als een grote groep verschil merkt dan is het statistisch gezien aangetoond dat het werkt Maar dan sowieso ook om andere redenen natuurlijk, ging even over de mensen die dan zeggen dat Reiki niets doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Topspin op 12-11-2008 15:53:51 ]
  woensdag 12 november 2008 @ 15:51:13 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63161315
Ja dat is inderdaad ook een voorbeeld wat ik kan noemen.. eerder gebruikte ik medicijnen tegen astma.. kon snachts wel eens wakker worden van de benauwdheid, zat helemaal dicht.. of ontzettend hoesten.. ja ik rook ook.

Maar na de inwijding reiki heb ik geen enkele ventolin meer gebruikt!

Wat je zegt inderdaad.. als je denkt er klaar voor te zijn, komt het vanzelf wel weer in beeld voor je.
The truth was in here.
pi_63162227
Echt apart dat je daardoor ineens meer zuurstof binnen krijgt, het was ook geen verbeelding want het verschil tussen kortademig zijn en ineens een zee van lucht inademen merk je toch wel op ook. En dan ook geen placebo effect want ik hield helemaal geen rekening met het feit dat ik meer zuurstof binnen zou gaan krijgen, hield alleen rekening ermee dat de pijn aan mijn schouder zou verdwijnen.

Denk ook dat het toevallig kan zijn dat ik ineens ermee bezig ga zijn, ken een paar mensen in mijn omgeving die reiki kunnen geven buiten de mensen online die je het kunt vragen om op afstand te doen nog een keer. Dat ik mensen dus eens tegen ga komen en dan via een gesprek ermee te maken ga krijgen om daadwerkelijk een afspraak te maken om het te gaan doen.

Overigens vreemd Nu ik terug kijk naar die behandeling van toen en het feit dat ik ineens dacht dat ik schone longen had zet in werking dat ik nu ook ineens denk dat het weer meer lucht is, alsof de longen open staan voor schone lucht nu.

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 12-11-2008 16:31:42 ]
pi_63162837
Ik denk dat ik dan teveel in mijn hoofd leef en dat is dan ook een reden dat ik reiki zou willen gaan doen, ben altijd een binnenvetter geweest maar laatste jaren echt erger, ook dat ik niet echt helemaal open sta en alsof het allemaal te erg gesloten is in het hoofd of de geest. Door dat vele in het hoofd zitten met gedachten vanzelf geen schone energie die van buiten af in de geest en het lichaam kan komen zodat er zuivering plaats vind. Schone energie die niet naar binnen kan en vervuilde energie die erin blijft zitten en niet naar buiten kan. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Dan zijn er wel momenten dat het even allemaal wat luchtiger lijkt en dat ik even buiten mijn hoofd aanwezig ben waardoor er een soort van verlicht gevoel op treedt maar die momenten komen niet vaak genoeg voor. Een bedrukt gevoel is het vaak in het hoofd. Krap onder mijn schedeldak zoals een Nederlandse artiest eens in een nummer gebruikte.

Alsof ik niet genoeg open sta voor de wereld om me heen dus ook, de kosmische wereld dan maar om het maar zo te noemen waar die energie in zit die vervolgens in het lichaam kan komen.

Probeer dan via meditatie te "sleutelen" en dat werkt wel eens maar niet zoals ik zou willen. In het hoofd leven en dan niet eens alleen qua piekeren maar sowieso alsof de energie te erg aanwezig is in het hoofd waardoor het ook constante spanning is omdat er teveel energie in het hoofd zit zonder echt bezig te zijn met nadenken.

Zal dan maar even nu een meditatie-sessie gaan doen met juiste muziek, kijken wat het verschil is. Had me voorgenomen om het iedere dag te doen 20 minuten lang verdeeld over 2 sessies maar ik hou me er niet aan terwijl het zeker kan helpen voor een tijdje.
pi_63170417
topspin je hebt lange teksten die ik morgen even door lees
hoop dat het goed met je gaat!

hier rustig aan
pi_63171241
Hier was het nogal chaotisch vandaag, stond bij de AH bij de kassa en 5 minuten wachten werd ik al gek van, wilde zo snel mogelijk de winkel uit ook. Een vrouw voor me die een volle wagen had en ik stond op het punt om te vragen of ik voor mocht omdat ik weg wilde uit de winkel maar dat niet gedaan ook.

Verder doe maar rustig aan drac Teksten zijn ook niet bedoeld dat iedereen het moet lezen ofzo, tis vaak zo van me af schrijven en dan hoop ik niet dat het overkomt dat ik het topic over neem. Ook om even met Bastard van gedachten te wisselen over Reiki. Als je zin hebt lees het maar, anders gewoon overslaan en je eigen weg gaan hier. Losse flarden van mijn kant en dan hopelijk ook losse flarden zo van jou kant en zomaar met elkaar schrijven ook

Wat betreft oma, ze krijgt nu de pastoor die vaker langs komt die met haar praat over leven na de dood en dood gaan an sich, ze is amper naar de kerk geweest maar alsnog de pastoor omdat ze daar behoefte aan heeft heel erg. Het duurt nogal lang allemaal en dat gebeurt vaker, voor mij niet eens zo erg maar voor mijn oma des te meer omdat ze zich voor aan het bereiden is maar nog steeds levend is, dan ligt ze daar veel uren per dag aan het wachten op het moment van sterven en dan is ze alsnog wakker. Alsof het allemaal te lang duurt ook. Die grappen die ze dan verteld waar ik het over had dat kan dan zijn omdat ze niets anders weet te doen ook, ze is levend en moet de hele dag doorkomen terwijl het in principe tijd is om te gaan maar dan duurt het in zekere zin te lang ook.

Straks broodje gezond eten, gisteren te weinig gegeten en dan gaat slapen slechter. Kan dan ook overkomen dat ik overkwam dat ik het allemaal een plek had gegeven maar zo is het niet. Ik kan niet altijd uitdrukken hoe het is en vaak komt het niet goed over ook.

In ieder geval genoeg weer voor nu, tijd om eten klaar te maken. Heb al gegeten maar gisteren amper en nu dus vandaag even lichaam voeden met brandstof.

[ Bericht 4% gewijzigd door Topspin op 12-11-2008 21:11:54 ]
pi_63171487
Gelukkig ook dat het bij jou rustig gaat Drac Hier ook vaak genoeg lekker relaxed en die dagen zijn het leven des te meer waard
pi_63172072
rust voor ons beide is oke topspin!
pi_63172142
Zeker te weten

Rust in de buitenlucht heb ik dan vaker, zelfs al is het slechts een sigaret roken in de tuin. Frisse lucht halen en vervolgens de wind zelfs al staat er geen wind Daarom ook dat ik zo graag buiten ben in de lente en zomer. Het is dat het in de herfst en winter te koud is buiten anders zou ik ook dan buiten zitten

Binnenshuis met muren om me heen kan ik niet goed tegen. Vaker lopen in de natuur dan maar, de tijden dat ik iedere dag ging wandelen in het bos deed me echt goed maar dat heb ik amper gedaan afgelopen tijd.
pi_63172235
of lekker met de hond erop uit!
pi_63172376
Dat ook

Vandaag nog gedaan maar ik neem vaak dezelfde route omdat een andere route zo is dat ik honden tegenkom waar mijn hond agressief tegen gaat blaffen. Er zijn routes waarbij ik mensen tegenkom met hond die een hond hebben waar mijn eigen hond goed mee kan omgaan, neem ik dan die route waar dat niet zo is dan lijkt het altijd zo te zijn dat het agressie is tussen honden.

Die ene route waarbij het okey is daar komt het nooit voor op een enkele uitzondering na. Neem ik een andere route dan is het echt geen pretje.

Misschien andere tijdstippen nemen met lopen, vaak ga ik na het eten en dan vanzelf meer mensen die na het eten gaan lopen.

Voor het lopen hou ik daar dus vaak rekening mee, hoe gaat mijn hond reageren op andere honden. En dan echt super stress omdat het zulke agressie is tussen de honden. Agressie die alleen bij honden te zien is ook. Mijn hond vervolgens die de rest van de route als een bezetene aan het lopen is ook zelfs al is die hond al 20 minuten geleden weg.

Verder is mijn hond een super lief beest Maar alsnog erg wild en soms denk ik zelfs vals als het aankomt tussen honden onderling maar zo hoor ik dat vaker als ik met mensen praat die ook een hond hebben dat honden onderling grote haat kunnen hebben met elkaar. Altijd tijdens het lopen dat er gesproken wordt dus over hoe honden reageren en dan altijd de riem een beetje strak houden omdat honden niet te voorspellen zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Topspin op 12-11-2008 21:38:16 ]
pi_63172521
ronja wil vooral met alle honden spelen en blijft ze uitdagen
dat vind ook niet elke hond leuk! maar eigenlijk gaat dat altijd goed
pi_63173685
Mijn hond ook vaak spelen maar ineens word het oorlog tussen de honden, en ook vaak zomaar erg hard blaffen uit het niets alsof die andere hond een compleet andere instelling heeft of wat dan ook. Pas geleden nog aan het lopen met de hond en toen kwam ik een vrouw tegen die tegen me zei dat ze elkaar wel kunnen hebben mijn hond en haar hond, eerst snuffelen en spelen en ineens willen ze elkaar gaan bijten op een agressieve manier uit het niets.

Mijn hond thuis op de bank is dan altijd lief maar zo tijdens het lopen .......

Ik ga nu afsluiten, ben moe en kapot. Even op de bank en dan met muziek naar bed.

Dag drac

Even met de hond op de bank liggen, zodra ik op de bank ga liggen komt hij erbij liggen
pi_63173867
trusten topspin!
pi_63187571
Goede middag alweer

De dagen gaan voorbij en zo iedere dag weer een nieuwe dag, een eindeloze rit Dus dan maar koffie ook het vaste ritueel. Laatste dagen blijf ik wat langer liggen omdat het binnenkort toch afgelopen is en dan moet ik iedere dag om 0700 opstaan dus dan neem ik het even ervan.

Gedroomd dat ik terug in de tijd ging en toen zag ik mezelf tennissen als jong kereltje en toen zei ik tegen mezelf dat ik uit de toekomst kwam en toen ging ik tennissen voor mezelf als jonge ik maar ik sloeg nog geen bal binnen de lijnen.

Daarna kwam ik klasgenoot van vroeger tegen die er precies uitzag toen hij jong was en toen zei ik weer dat ik uit de toekomst kwam uit 2008. Toen begon ik te praten over dvd, plasma tv, HD tv en internet wat toen nog niet echt bestond en vervolgens was er iemand die dat hoorde en die ging vervolgens iets doen met die informatie. Daarna ging alles ineens super snel in een flits richting de toekomst, alles werd vanuit het verleden ineens te snel modern doordat die ene de informatie gebruikte voor foute doel einden. En toen moest ik snel weer terug naar de toekomst vanuit het verleden maar ik was te laat omdat het allemaal super snel ging.

Beetje vaag uitgelegd, in ieder geval een leuke droom was het.

[ Bericht 25% gewijzigd door Topspin op 13-11-2008 12:50:36 ]
pi_63187609
hihi ik wel er voor 0900 uit zijn lukt ook niet altijd hoor!
pi_63187692
Zeker niet als je kunt blijven liggen zonder verdere verplichting. Er zijn dagen dat ik wel vroeg wil opstaan en dan ook vroeg opsta al om 0900 of nog vroeger maar ook vaak dat het in bed liggen lekker is dus dan blijf ik nog slapen Soms dagen dat ik al om 0500 zin heb in de dag maar dan ben ik 's middags helemaal gaar.
pi_63187757
ben wel blij hoor dat ik al die tijd wel op tijd mn bed ben uitgegaan
scheelt idd een hoop als je weer "moet"
pi_63188051
Klopt helemaal. Misschien toch maar de wekker zetten om 1000 komende tijd ook. Maar moet ik dan opstaan straks dan zet ik gewoon 3 keer zo'n sterke koffie en neem ik een ijskoude douche. 3 wekkers die gezet worden ook
pi_63188196
af en toe blijven liggen is niet zo ramp maar ritme en regelmaat is wel makkelijker
vind ik tenminste
pi_63188446
Regelmaat idd, daarom ook volgende week de afspraak om echt snel ermee te beginnen dat vroege opstaan en bezig zijn op een andere manier. Zal wennen zijn in het begin na een lange tijd van stilstand, een compleet andere manier van leven. Ben dan benieuwd hoe het gaat bevallen in het begin. In ieder geval volgende week concrete afspraken die gemaakt gaan worden op de plek van de dagbesteding. Kan zijn dat ze zeggen dat het in januari gaat gebeuren om 2009 als verse start te nemen, anders al in december 2008.

Dat hangen word ik dan ook sloom van en ook chaotisch.
pi_63188780
klinkt in ieder geval goed al die plannen
pi_63188920
Het is nodig, en nu is de tijd daar. Kijk er soms nog wat twijfelachtig tegenaan hoe het gaat uitpakken allemaal maar als ik dan optimistisch ertegen aan ga kijken dan voelt het meteen anders aan en lijkt het minder "zwaar" te zijn. Weet goed dat er verandering nodig is en sta erachter, alsnog een soort van verzet ertegen. Alsof die tijd van stil zitten erin is geslopen, alsof dat een soort 2e natuur is geworden om het maar zo uit te drukken. Altijd druk leven gehad, toen een lange tijd van stil stand en nu ineens weer op gang komen. Maar dan denk ik dat wanneer ik eenmaal op gang gekomen ben in enigszins stabiele toestand dat het straks een nieuwe "natuur" gaat zijn en dat die natuur van stil zitten weg gaat vallen. Voordeel van een drukker leven is dan ook minder kunnen twijfelen en piekeren over de situatie van thuis zitten.

Vanmorgen voor het opstaan zag ik het even zwaar in nog, ook toen ik op was. Net even tijdens het roken buiten keek ik er positief tegen aan en ineens is het stukken beter. Ligt er dus maar net aan hoe ik er tegenaan kijk. Zo is dat bij meer dingen zo. Half vol of half leeg dan maar

Eerst dus dagbesteding ( het heet deeltijd behandeling maar ik noem het dagbesteding, vind behandeling fout klinken ook, het is gewoon bezig zijn op een aantal vlakken ) een tijd, vervolgens richting werk maar ze willen eerst dat ritme en die regelmaat opbouwen zodat er nog meer stabiliteit gaat komen.
pi_63189014
rustig opbouwen en niet meteen weer in drukte storten!
pi_63189072
Klopt als een bus Vorige keer kreeg ik begeleiding en hadden ze me meteen 5 dagen en 8 uur per dag laten opbouwen per week vanuit het niets. Helemaal over de kop gegaan. Nu 2 dagen per week een aantal uren en dan na een maand meer uren. Werkt veel beter uit dan in 1 keer de volle pond. Ik zie dat dan als sporten in, je kunt niet in een keer alles eruit halen want dan gaat het ook mis, daar moet je dus ook conditie opbouwen stap voor stap. En dan hoeft ook niet alles eruit gehaald te worden, dan kan het weer opbranden worden. Incasseringsvermogen verhogen is het ook en systematisch bezig zijn maar goed, ik stop even ermee en ga ff naar de winkel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Topspin op 13-11-2008 13:52:48 ]
pi_63196587
Een goede avond

Oma was weer helemaal van de partij, spraakwater en ook eetlust daarbij, ze kwam daarbij ook nog eens goed uit de woorden. Straks gebeurt er nog een wonder, je weet nooit denk ik ook. Maar dan wisselt het wel van dag tot dag, ene dag is beter dan andere dag.

Even energy drink nu, lichaam even wat oppeppen want ik wil nog wat langer opblijven dan 10 uur.
pi_63200498
fijn dat het met oma goed was vandaag!
pi_63200586
Danke drac

Ene moment is het alsof ze weer in het restaurant mee kan gaan in plaats van in bed te blijven liggen zoals afgelopen maand en andere dag lijkt het te zijn alsof het ieder moment kan over zijn. Blijft vreemd allemaal.

Hoe is het met jou vanavond? Lekker rustig avondje?
pi_63200623
idd lekker rustig avondje zit al lekker in bed met de laptop erbij
pi_63200676
Iedere mooie en goeie dag is er een. Had gister ook weer zo'n ervaring. Ik liep van werk naar station. Onderweg wilde ik een vrouw passeren en tijdens het passeren keek ik opzij. Zij grotte me en maakte een opmerking over de kleur van mijn haar. Vond ze gewaagd en wel mooi. Ik bedank en ze begon verder te praten. Dat haar kleur voor haar doen nu ook gewaagd was, maar dat het een pruik was, aangezien ze door de chemo alles kwijt was. Ik vroeg haar of het goed ging en of dat haar dus terug zou komen. Ze keek me aan en zei: weet je, het is allemaal zo relatief, en er rust zo'n taboe op om daarover te praten. De dood, ziekte. mensen kunnen er niet tegen. Nou ja... we hadden het er zo eens over en zij was blij daar wat erkenning in te vinden en om een oor te vinden. Ik blij dat ik iemand blij had gemaakt.
Het maakt wel dat je waardeert wat er wel is en wat goed is. Voelde wel bijzonder aangezien ik me helemaal niet zo tof voelde.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63200750
mooi verhaal nok, bijzondere ervaring
pi_63201397
Mensen die het zwaar hebben willen altijd een luisterend oor, je hebt echt iemand blij gemaakt door even te praten en te luisteren Nok. Vaak kunnen ze hun verhaal niet kwijt ook omdat andere mensen zelfs in hun directe nabije omgeving druk bezig zijn met hun eigen leven.

Ik ga nu op de bank liggen.

Dag Drac en Nok Ik neem laptop niet mee naar bed, ipod wel ff maar ik ga direct proberen in slaap te vallen zometeen.
pi_63201452
weltrusten topspin
pi_63201558
slaap lekker TS
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63211570
smorgens

ik wordt rond 0900 opgehaald om naar mn zoessie te gaan!
pi_63211734
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 07:22 schreef draculettetje het volgende:
smorgens

ik wordt rond 0900 opgehaald om naar mn zoessie te gaan!
pi_63212353
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 07:55 schreef vamperotica het volgende:

[..]

ik ben er klaar voor

ow daar is mona
pi_63219683
Goede middag alweer

Veel plezier bij je zus Drac, en vamp plezier met het bezoek

Denk dat ik mijn dromen in word ga opschrijven vanaf nu, misschien ook maar steeds de laptop naast het bed leggen en 's nachts bij het wakker worden direct even opschrijven van de droom. Echt de meest vage dromen maar de helft vergeet ik weer.

Nu ff koffie, moet naar de kapper maar heb totaal geen zin dus ik stel het nog ff uit.
pi_63238874
het was een kort bliksem bezoek bij vamp
pi_63241338
Why?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63243801

Na een frisse douche en de nodige koffie en energy drink gaat het weer enigszins maar ik was me toch duf toen ik opstond. Wordt tijd om eens aan conditie te gaan werken, maar dat heb ik me al zo vaak voorgenomen ook. 10 minuten per dag even cardio doen zou toch niet moeilijk moeten zijn....toch maar eens een nieuwe poging gaan wagen om conditie te gaan verbeteren.
pi_63247656
lekker bijkom dagje
cursus met ronja ging prima de lat wordt weer hoger gelegd!
pi_63280823
smorgens
pi_63285693
Goede middag, ben niet zoveel online als afgelopen weken, even een time-out wat dat betreft. Veel gelezen afgelopen dagen en films gekeken, ook langer en vaker met de hond gaan lopen. Alsnog meer besteding nodig maar zoals gezegd gaat dat snel gebeuren. Denk wel dat ik aangeef dat ik in 2009 die frisse start wil gaan doen, begin januari 2009 om nu nog 2008 even uit te zitten zoals de rest van het jaar en dan met oud op nieuw even vooruit en terug kijken
pi_63307726
ik vind het nu trouwens heerlijk met de hond buiten
alleen jammer dat ik zelf daarna zo lang koud blijf!
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:11:33 #245
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63317763
Middag allemaal. Heerlijk weer vandaag vind ik! Koud maar juist heerlijk op de fiets Daar krijg je het ook eerder warm van dan koud
pi_63318696
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:11 schreef Metro2005 het volgende:
Middag allemaal. Heerlijk weer vandaag vind ik! Koud maar juist heerlijk op de fiets Daar krijg je het ook eerder warm van dan koud
ik heb er anders aardig lang over gedaan om weer warm te worden vandaag
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:44:44 #247
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63320164
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:49 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik heb er anders aardig lang over gedaan om weer warm te worden vandaag
Misschien ipv gaan lopen met de hond gaan rennen of fietsen met de hond? ?
pi_63320798
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:44 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Misschien ipv gaan lopen met de hond gaan rennen of fietsen met de hond? ?
metro je hebt het tegen mij! da gaat niet werken hoor
pi_63322097
Hallo

Op gesprek geweest vandaag en duidelijkheid gekregen, in december al een aanzet richting drukker leven.

Openbaar vervoer was zoals gewoonlijk weer een hel. Mensen die dringen bij de deur van de bus om een zitplaats te krijgen en vervolgens alle zitplaatsen bezet en dan nog mensen die moesten staan. De verwarming stond ook nog eens hoog en ik zat net bij de verwarming, sowieso al de lichaamswarmte van zoveel mensen in een kleine ruimte en dan de verwarming erbij. Kreeg het ff benauwd in de bus, niet eens clausterfobie maar de hitte. Wilde zoals vaker gebeurt 5 haltes eerder uitstappen maar het regende. Dan zit er nog iemand naast je terwijl er niet genoeg ruimte is voor 2 mensen en zo kan het lijstje doorgaan wat me tegenstaat aan OV.

Auto is echt luxe Niet afhankelijk zijn van dat klote OV. Snap ook niet waarom ze geen grotere bussen bouwen ( zoals dubbeldekkers) of 2 bussen laten rijden op drukke lijnen. Zal wel teveel geld kosten. Zouden ze 2 bussen laten rijden dan zou het OV meteen minder erg zijn. Dan vragen ze zich ook nog eens af waarom mensen niet de auto laten staan, het is dat ik nog steeds niet echt mag rijden op dit moment door bepaalde medicijnen, is dat in de toekomst wel mogelijk dan is een auto het eerste wat ik wil en daar zou ik het roken ook voor laten liggen mocht ik iedere dag de auto "nodig" hebben.

[ Bericht 39% gewijzigd door Topspin op 18-11-2008 18:11:53 ]
pi_63336682
mooi bericht topspin en fijn dat je duidelijkheid hebt gekregen
openbaar vervoer blijft idd wel matig geregeld
  woensdag 19 november 2008 @ 09:27:49 #251
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63337671
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:09 schreef draculettetje het volgende:

[..]

metro je hebt het tegen mij! da gaat niet werken hoor
Sorry.
pi_63340878
Danke drac

Vanmorgen weer op een ander gesprek geweest, heb nu keuze uit 2 mogelijkheden. De eerste is meer vrijblijvend en de tweede mogelijkheid dat is dus echt 3-5 halve of volle dagen per week vanaf 0900 aanwezig moeten zijn met arbeid, sport en nog meer erbij. Laatste duurt maximaal 1 jaar en bedoeld om ritme en regelmaat te krijgen plus actiever te worden en dan als opstap naar iets anders ( iets anders = betaald werk) . Heb er in ieder geval meer zin in dan voorheen en ook stabieler dus dan is doorzetten makkelijker. Vanuit niets ineens naar meer is dan nog steeds wennen maar ik wen er vanzelf wel aan. Vanmorgen om 0700 de wekker gezet omdat ik op MOEST staan en in het begin van... " Wat een complete hel ". Toen maar direct uit bed gestapt, koffie en douche en ineens was het weer beter, het moment dat de wekker gaat en het uit bed moeten stappen vanuit een warm bed richting de koude kamer is iets waar ik nog aan moet wennen

Net met de bus terug en gelukkig was het rustig in de bus, slechts 3 mensen in een grote bus en dan is met de bus reizen ineens stukken aangenamer dan met de auto. De bus die overal door kan rijden waar auto's vaak lang moeten wachten en zelf achteruit hangen met muziek op.

Deze week 4 afspraken om een aanzet te krijgen richting actief leven, normaal gesproken 1 afspraak per 6 weken maar nu is het tijd om even wat sneller te gaan wat dat betreft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 19-11-2008 11:47:01 ]
pi_63347609
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Sorry.
maakt niet uit hoor
tis vandaag een stuk aangenamer buiten
pi_63347647
topspin ik denk niet dat je de enige bent die het warme bed liever kiest dan het koude uit je bes stap moment!
ik niet in ieder geval!
pi_63353460

Inderdaad zullen daar veeeel meer mensen last van hebben. Was vanmorgen ook nog zo lekker aan het slapen en ineens de wekker die keihard afgaat, zo begint mijn dag dus niet goed. De radio slaap ik doorheen dus dan is de harde beep beep nodig om te ontwaken.

Maar goed, eenmaal wakker valt het weer reuze mee gelukkig en de dag voelt ook wat minder sloom aan bij eerder opstaan.
pi_63356427
ik wordt meestal wakker van de wekker van de persoon naast me
veeels te vroeg voor mij natuurlijk maar daarna kan ik vaak niet verder slapen
ik weet dat vamp daar ook last van heeft
pi_63357086
Ik val wel vaak weer in slaap maar ik slaap sowieso onrustig. Meestal word ik de eerste keer rond 0200 wakker, daarna nog eens om 0300 en dan weer om 0400, 0500 en 0600. Ieder uur een keer wakker worden en daarna omdraaien en weer lekker inslapen even
pi_63358616
Tijd om shoarma te eten en daarna te gaan liggen op de bank met hond onder de slaapzak

Even loungen zoals ik het dan noem, even bijkomen en opladen en straks lekker pitten. Morgen om 0900 wekker die afgaat maar dan geniet ik alvast van het moment van inslapen en denk ik niet aan opstaan

Slaap ze allemaal, wordt het een late avond dan nog een prettige nacht en gaat er straks een of meerdere alcoholische versnaperingen in dan zeg ik proost

pi_63365200
ik was ook al gaan slapen!

goede morgen
pi_63365741
mogguh
pi_63401334
Goede middag

Weekend Nieuwe album van Guns N' Roses ben ik aan het luisteren, eerste nummer staat nu op en het klinkt best goed. Deze muziek bevalt me sowieso goed. Hele album maar eens gaan luisteren achter elkaar om een indruk te krijgen en om te horen of het te vergelijken is met het oude materiaal van Guns.

Klinkt in ieder geval beter dan het nieuwere materiaal van Metallica maar dan is dit slechts het eerste nummer dus kijken hoe de overige 12 zijn.
pi_63401430
middag!
pi_63406254
Middag , alles okey met Drac?

Net even energy drank gehaald bij de lidl, ze hebben nu nieuwe, ook een light variant en dan kies ik voor light want die andere daar zitten meer calorien in dan bier. Spul smaakt bijna hetzelfde als red bull en na 4 stuks merk ik toch wat verschil, ben wat meer wakker nu. Was vanmorgen weer om 0700 op omdat ik nog een afspraak had. Komend 2 weken geen afspraken gelukkig. Morgen dan maar uitslapen hoewel ik denk dat ik morgen ook op tijd wakker ben omdat ik deze week zowat de hele week op tijd op was, volgens mij gaat de biologische klok dan anders tikken op een gegeven moment, word ik morgen om 0700 wakker en ben ik enigszins uitgeslapen dan sta ik denk ik maar op om het ritme erin te houden. Vanmorgen werd ik ook wakker voor het afgaan van de klok.

Oma krijgt nu zoveel medicatie dat ze bijna alleen nog maar slaapt, ze krijgt ook geen eten en drinken dus dan is het zo dat het lichaam nog verder gaat afzwakken. De pastoor die is langs geweest 2 weken geleden zei dat de verpleging verplicht is om kunstmatige voeding te geven maar dat zijn ze dus niet verplicht waarschijnlijk. Vraag me af hoelang een lichaam het kan volhouden met zo weinig eten en drinken.
pi_63423351
goede morgen
er ligt gewoon sneeuw ga zo maar eens kijken wat ronja er van vind
dan nog even snel een boterkoek bakken en dan hup naar honden cursus als die doorgaat tenminste!

succes en sterkte met oma topspin!
pi_63425732
Sneeuw en zon.
En dan uitgerekend vandaag de halve dag verslapen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63429570
hoi
Werewolf
pi_63446465
Hallo...

Op het NOS journaal dat een gezin een dodelijk ongeluk heeft gehad, ouders dood en kind van 13 jaar dood, een meisje van 11 jaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Op gladde weg bus inhalen terwijl er kinderen in je auto zitten is dus niet zo verstandig ook, sowieso niet verstandig om in te halen op gladde weg op hoge snelheid.

Afgelopen dagen zeker 10 films gekeken. Denk dat ik zometeen simpsons ga kijken op laptop.
pi_63469652
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:45 schreef Topspin het volgende:
Hallo...

Op het NOS journaal dat een gezin een dodelijk ongeluk heeft gehad, ouders dood en kind van 13 jaar dood, een meisje van 11 jaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Op gladde weg bus inhalen terwijl er kinderen in je auto zitten is dus niet zo verstandig ook, sowieso niet verstandig om in te halen op gladde weg op hoge snelheid.

Afgelopen dagen zeker 10 films gekeken. Denk dat ik zometeen simpsons ga kijken op laptop.
ik had het nieuws ook gehoord
blijf dat echt nare berichten vinden

hier na een gezellige maar drukke zaterdag, vanaf gisteren ziekjes
pi_63471713
Akelige berichten.
Het was ook heel erg eng op de weg, dus hoe iemand nou een bus gaat inhalen... ik snap het niet. Maar voor die mensen doety dat er ook geen zak meer toe

Zelf wel genoten van de sneeuw gister. Nou ja... eventjes dan. Beetje sneeuwballen gooien met etterbakkie. Dacht vandaag de slee tevoorschijn te halen om lekker te gaan dollen in het park, maar het is alweer weg
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63471743
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:26 schreef nokwanda het volgende:
Akelige berichten.
Het was ook heel erg eng op de weg, dus hoe iemand nou een bus gaat inhalen... ik snap het niet. Maar voor die mensen doety dat er ook geen zak meer toe

Zelf wel genoten van de sneeuw gister. Nou ja... eventjes dan. Beetje sneeuwballen gooien met etterbakkie. Dacht vandaag de slee tevoorschijn te halen om lekker te gaan dollen in het park, maar het is alweer weg
hier ligt echt nog volop sneeuw!
pi_63472676
Hier alleen nog op struiken en objecten. Op de grond niets meer.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 24 november 2008 @ 11:02:37 #272
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63472688
hier is nog alles wit
stay frosty
pi_63477387
om te laten zien hoeveel sneeuw er nu nog ligt
deze heb ik net gemaakt
pi_63506486
Goede middag
pi_63507015
Speelse hond zo te zien drac Die van mij heeft nog nooit interesse getoond in een bal, toen hij jong was negeerde hij het al bij het gooien van een bal. Wel vaker dat hij heel snel rondjes gaat rennen in huis of in de tuin als hij blij is en nog meer andere manieren van spelen maar balletjes heeft hij nooit behoefte aan gehad.

Sneeuw is ondertussen weg hier, hopelijk met kerst weer een dik pak sneeuw
pi_63508743
hier nog steeds best wat sneeuw al is het wat aan het weg dooien
maar ook hoop glad door wat is aangevroren vannacht

ronja is gek op balletjes, vooral op die van andere honden
ze heeft in het bgein van vamp een piep vis gehad, die brengt ze ook daadwerkelijk terug als je die weg gooit
een balletje met geluk tot max 5 keer
pi_63510173
Echt een pubertje al. Pup af.
Hier ligt echt hier en daar een toefje op de tuinmeubels. meer niet
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63512297
Lekker bakkie koffie

Mijn hond is helemaal gek op lidl snacks, 5 van die repen die je in stukjes kan afbrokkelen voor maar 70 cent per verpakking. Vele snacks die 1 euro per reep kosten lust hij niet en deze daar geeft hij een hele hoog poot voor.

Afgelopen weekend geen bier gehad en dat merk ik meteen de week erna, minder chaotisch ook. 2 dagen drinken in het weekend daar kan ik de hele week van slag af van zijn. Heb nu 3 theelichtjes branden om het wat gezellig te maken. Kan een buro-lamp aanzetten maar dat licht is me te fel.
pi_63528019
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:24 schreef nokwanda het volgende:
Echt een pubertje al. Pup af.
Hier ligt echt hier en daar een toefje op de tuinmeubels. meer niet
ja gaat hard hoor
echt niet dat ze nog maar in het mandje van mn rollator zou willen ook ha ha
pi_63535902
Kreeg alweer geen internet verbinding, toen maar een extern draadloos ding erin gestoken die ik ooit gekocht heb en de drivers voor vista gedownload op andere computer en ineens werkt het wel. Volgens mij is dat ding in mijn computer kapot waar ik draadloos mee zou moeten kunnen internetten. In ieder geval nu verbinding, ben 1 uur bezig geweest ermee zonder resultaat dus nu maar voor altijd op deze manier. Als computers niet doen wat ik wil dan word ik altijd opgefokt, vooral als het probleem niet meteen kan worden opgelost.

Mijn hond is nu 8 jaar bijna, tijd gaat snel, mijn hond is nog nooit ziek geweest dus kans is aanwezig dat hij de 15 gaat halen.

Maandag nog langs oma gegaan, het hart gaat nog door maar goed, ze heeft niet veel behalve het in bed liggen en dat duurt al 1 1/2 maand ondertussen. Ze wilt niet meer maar door gaan ook want ze leeft nog voor zover het leven is. Denk dat ik zelf in de toekomst iets op papier ga zetten wat betreft euthanasie, zoiets moet met volle verstand gebeuren anders geldt het niet volgens de wet, en dan kan het op 40 jarige leeftijd ook zo zijn dat ik in het ziekenhuis lig terwijl het een uitzichtsloze situatie is, kans is klein maar toch altijd aanwezig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Topspin op 26-11-2008 14:25:32 ]
  woensdag 26 november 2008 @ 14:37:33 #281
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63536827
verstandig TS
stay frosty
pi_63537347
Denk het ook, kan overdreven zijn om zoiets op jonge leeftijd te doen maar stel er gebeurt wat en je ligt daar jaren lang terwijl je niet wilt dan is het ook waardeloos. Zoals die ene vrouw die 30 jaar in coma gelegen heeft. Vraag me wel af waar je zoiets moet regelen. Nu maar tijd om vrolijkere dingen te doen Eens online opzoeken hoe zoiets werkt doe ik een andere keer.
pi_63541813

Moe moe moe, 8 blikjes nep red bull, 3 koppen koffie en alsnog kapot om 1800. Aantal dagen plus het weekend geen bier gehad, ik zou toch wat fitter moeten zijn nu, kan zijn dat ik moe ben doordat ik het weekend geen bier heb gehad, dat het lichaam nu aan het herstellen is ook, proberen om het maar weer eens een hele tijd vol te houden want bier word ik niet meer happy van zoals voorheen. Nu aan de cola en om de have klap naar de wc door al dat vocht. Straks maar voor de tweede keer douchen om te zien of het helpt.

Kan dan komen door de donkere dagen, pikke donker buiten nu ook. Kaarsen aan om het maar wat lichter te maken. Net zelfgemaakte kippesoep gegeten en zometeen maar even banketstaaf aansnijden en nog maar koffie zetten
pi_63549311
8 blikjes nep red bull kan volgens mij ook niet zo best zijn toch?
pi_63564889
8 blikjes van 250 ml is inderdaad 2 liter power drink Wel verdeeld over de hele dag van 0900 tot 1800

Goede middag trouwens
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 14:02:44 #286
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63564915
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:16 schreef draculettetje het volgende:
8 blikjes nep red bull kan volgens mij ook niet zo best zijn toch?
Dat is hartstikke slecht volgens mij
pi_63565523
Volgens mij niet zo goed voor de maag inderdaad, vandaag maar beperken tot 4 per dag Heb wel goed geslapen ondanks de koffie en de red bull.
pi_63565775
Cafeïne ter waarde van 1 kop koffie in een blikje, dacht ik.
Dus dat is 24 koppen koffie. En aanvullend ook nog de koffie zelf. Way to go TS
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63566103
8 blikjes heb ik gedronken Nok, geen 24 Heb wel 24 ingeslagen maar drink ze niet allemaal tegelijk op, vroeger zou dat misschien wel gebeurt zijn als ik om 0300 al wakker werd en onder was.

Er zit dan wel nog taurine in zo'n blikje wat een oppepper is en nog meer van die toevoegingen. Zit nu op blikje nummer 4 en dan hou ik het daarbij ( voorlopig). Merk dan wel verschil en soms smaakt koffie niet dus dan drink ik dat als alternatief.
pi_63566905
ja, 8 blikjes met ieder een oppeppende waarde van 3 koppen koffie. Dat is 8x3=24
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63567443

En dan nog moest ik om 1800 gapen gisteren

Zometeen even naar de lidl, heb zin in salami worstjes en nog meer dingen van de lidl, meteen even naar de AH want vanavond heb ik zin in blokjes kaas met ananas, ook maar wat hazelnoten en walnoten gaan kopen om te kraken . Straks eens op mijn dooie gemak door de winkel lopen om te zoeken naar dingen die ik nog nooit gegeten heb. Vaak ren ik door de winkel alsof mijn leven ervan af hangt.

Heb laatste tijd meer eetlust dus vanzelf zin in lekkere dingen 's avonds Geen koekjes of snoep maar meer andere dingen, zoete dingen is niet echt iets waar ik zin in heb altijd. Zal me niet volwreten tot kotsend aan toe maar gewoon iets hartigs voor bij de film.

[ Bericht 13% gewijzigd door Topspin op 27-11-2008 15:36:13 ]
pi_63568079
middag
pi_63568863
Goede middag...

Even met hond gaan lopen, geen enkele andere hond tegen gekomen dus lekker ontspannen kunnen lopen zonder stress van geblaf tegen grote honden. Hond liet een hoop achter waar je U tegen kunt zeggen, zo'n klein beest en zulke hopen, schijt soms meer dan een mens. Ruim dan altijd alles netjes op ondanks de lucht, zakje dichtknopen ook zodat ik de lucht niet ruik. Gemeente verstrekt zogenaamde "stront-zakken", die zijn groter dan boterhammenzakjes en makkelijk dicht te knopen, gratis om het opruimen aan te moedigen. Alsnog veel mensen die stront laten liggen zelfs op de stoep, groot stront-probleem dat de grootste ergernis is in deze gemeente uit enquete gebleken. Kan me dat voorstellen zeker door niet-hondenbezitters. En dan is de hondenbezitter die altijd netjes de stront opruimt ook het zakje want soms kijken ze je echt zo aan van..."Weer zo'n asociale hondenbezitter".

Genoeg over stront Zometeen maar naar de winkel want straks heb ik geen zin meer.
pi_63568952
als ronja ergens poept waar het niet mag ruim ik het ook altijd op
maar gelukkig wonen we vlakbij een hondenuitlaatstrook en daar komt de gemeente 1x in de zoveel tijd met zo'n machine alles opruimen, afhankelijk van hoe vaak of beter gezegd hoe veel er gepoept wordt
pi_63569691
UItlaatstrook zie je hier niet vaak. Poept mijn hond onder de struiken ergens helemaal verstopt dan ga ik ook niet helemaal onder die struik kruipen

Terug van de winkel en nu even hapjes maken
pi_63577756
ow hier zijn echt veel stukken waar je de honden los mag laten lopen enzo
wel fijn!
pi_63596084
Inderdaad okey is dat, ben je niet bang dat een andere hond aanvalt als je hem los hebt lopen?

Lekker bakkie koffie nu, even geen zin in red bull, is me iets te zoet vandaag.
pi_63668620
Goede middag,

Oma vannacht overleden in een diepe slaap. 4 dagen heeft ze constant aan een pompje gelegen en niets meer gegeten en gedronken. Ben wat opgelucht eigenlijk en ben blij dat het over is en dat ze nu rust heeft.
  maandag 1 december 2008 @ 15:07:07 #299
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_63669030
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:54 schreef Topspin het volgende:
Goede middag,

Oma vannacht overleden in een diepe slaap. 4 dagen heeft ze constant aan een pompje gelegen en niets meer gegeten en gedronken. Ben wat opgelucht eigenlijk en ben blij dat het over is en dat ze nu rust heeft.
Ahh gecondoleerd met je Oma Topspin , sterkte verder .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_63669663
Gecondoleerd
pi_63669866
Danke Summers en vamp

Ze lag er vredig bij dus waarschijnlijk is het lekker rustig slapen nu voor haar. Vreemd is dat ze vannacht al in mijn dromen aanwezig was, nog nooit gedroomd over haar en vannacht was ze helemaal gezond in de droom aanwezig en toen zei ik van..." Je ziet er gezond uit ineens hoe kan dat".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')