abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2008 @ 15:51:13 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63161315
Ja dat is inderdaad ook een voorbeeld wat ik kan noemen.. eerder gebruikte ik medicijnen tegen astma.. kon snachts wel eens wakker worden van de benauwdheid, zat helemaal dicht.. of ontzettend hoesten.. ja ik rook ook.

Maar na de inwijding reiki heb ik geen enkele ventolin meer gebruikt!

Wat je zegt inderdaad.. als je denkt er klaar voor te zijn, komt het vanzelf wel weer in beeld voor je.
The truth was in here.
pi_63162227
Echt apart dat je daardoor ineens meer zuurstof binnen krijgt, het was ook geen verbeelding want het verschil tussen kortademig zijn en ineens een zee van lucht inademen merk je toch wel op ook. En dan ook geen placebo effect want ik hield helemaal geen rekening met het feit dat ik meer zuurstof binnen zou gaan krijgen, hield alleen rekening ermee dat de pijn aan mijn schouder zou verdwijnen.

Denk ook dat het toevallig kan zijn dat ik ineens ermee bezig ga zijn, ken een paar mensen in mijn omgeving die reiki kunnen geven buiten de mensen online die je het kunt vragen om op afstand te doen nog een keer. Dat ik mensen dus eens tegen ga komen en dan via een gesprek ermee te maken ga krijgen om daadwerkelijk een afspraak te maken om het te gaan doen.

Overigens vreemd Nu ik terug kijk naar die behandeling van toen en het feit dat ik ineens dacht dat ik schone longen had zet in werking dat ik nu ook ineens denk dat het weer meer lucht is, alsof de longen open staan voor schone lucht nu.

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 12-11-2008 16:31:42 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_63162837
Ik denk dat ik dan teveel in mijn hoofd leef en dat is dan ook een reden dat ik reiki zou willen gaan doen, ben altijd een binnenvetter geweest maar laatste jaren echt erger, ook dat ik niet echt helemaal open sta en alsof het allemaal te erg gesloten is in het hoofd of de geest. Door dat vele in het hoofd zitten met gedachten vanzelf geen schone energie die van buiten af in de geest en het lichaam kan komen zodat er zuivering plaats vind. Schone energie die niet naar binnen kan en vervuilde energie die erin blijft zitten en niet naar buiten kan. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Dan zijn er wel momenten dat het even allemaal wat luchtiger lijkt en dat ik even buiten mijn hoofd aanwezig ben waardoor er een soort van verlicht gevoel op treedt maar die momenten komen niet vaak genoeg voor. Een bedrukt gevoel is het vaak in het hoofd. Krap onder mijn schedeldak zoals een Nederlandse artiest eens in een nummer gebruikte.

Alsof ik niet genoeg open sta voor de wereld om me heen dus ook, de kosmische wereld dan maar om het maar zo te noemen waar die energie in zit die vervolgens in het lichaam kan komen.

Probeer dan via meditatie te "sleutelen" en dat werkt wel eens maar niet zoals ik zou willen. In het hoofd leven en dan niet eens alleen qua piekeren maar sowieso alsof de energie te erg aanwezig is in het hoofd waardoor het ook constante spanning is omdat er teveel energie in het hoofd zit zonder echt bezig te zijn met nadenken.

Zal dan maar even nu een meditatie-sessie gaan doen met juiste muziek, kijken wat het verschil is. Had me voorgenomen om het iedere dag te doen 20 minuten lang verdeeld over 2 sessies maar ik hou me er niet aan terwijl het zeker kan helpen voor een tijdje.
pi_63170417
topspin je hebt lange teksten die ik morgen even door lees
hoop dat het goed met je gaat!

hier rustig aan
pi_63171241
Hier was het nogal chaotisch vandaag, stond bij de AH bij de kassa en 5 minuten wachten werd ik al gek van, wilde zo snel mogelijk de winkel uit ook. Een vrouw voor me die een volle wagen had en ik stond op het punt om te vragen of ik voor mocht omdat ik weg wilde uit de winkel maar dat niet gedaan ook.

Verder doe maar rustig aan drac Teksten zijn ook niet bedoeld dat iedereen het moet lezen ofzo, tis vaak zo van me af schrijven en dan hoop ik niet dat het overkomt dat ik het topic over neem. Ook om even met Bastard van gedachten te wisselen over Reiki. Als je zin hebt lees het maar, anders gewoon overslaan en je eigen weg gaan hier. Losse flarden van mijn kant en dan hopelijk ook losse flarden zo van jou kant en zomaar met elkaar schrijven ook

Wat betreft oma, ze krijgt nu de pastoor die vaker langs komt die met haar praat over leven na de dood en dood gaan an sich, ze is amper naar de kerk geweest maar alsnog de pastoor omdat ze daar behoefte aan heeft heel erg. Het duurt nogal lang allemaal en dat gebeurt vaker, voor mij niet eens zo erg maar voor mijn oma des te meer omdat ze zich voor aan het bereiden is maar nog steeds levend is, dan ligt ze daar veel uren per dag aan het wachten op het moment van sterven en dan is ze alsnog wakker. Alsof het allemaal te lang duurt ook. Die grappen die ze dan verteld waar ik het over had dat kan dan zijn omdat ze niets anders weet te doen ook, ze is levend en moet de hele dag doorkomen terwijl het in principe tijd is om te gaan maar dan duurt het in zekere zin te lang ook.

Straks broodje gezond eten, gisteren te weinig gegeten en dan gaat slapen slechter. Kan dan ook overkomen dat ik overkwam dat ik het allemaal een plek had gegeven maar zo is het niet. Ik kan niet altijd uitdrukken hoe het is en vaak komt het niet goed over ook.

In ieder geval genoeg weer voor nu, tijd om eten klaar te maken. Heb al gegeten maar gisteren amper en nu dus vandaag even lichaam voeden met brandstof.

[ Bericht 4% gewijzigd door Topspin op 12-11-2008 21:11:54 ]
pi_63171487
Gelukkig ook dat het bij jou rustig gaat Drac Hier ook vaak genoeg lekker relaxed en die dagen zijn het leven des te meer waard
pi_63172072
rust voor ons beide is oke topspin!
pi_63172142
Zeker te weten

Rust in de buitenlucht heb ik dan vaker, zelfs al is het slechts een sigaret roken in de tuin. Frisse lucht halen en vervolgens de wind zelfs al staat er geen wind Daarom ook dat ik zo graag buiten ben in de lente en zomer. Het is dat het in de herfst en winter te koud is buiten anders zou ik ook dan buiten zitten

Binnenshuis met muren om me heen kan ik niet goed tegen. Vaker lopen in de natuur dan maar, de tijden dat ik iedere dag ging wandelen in het bos deed me echt goed maar dat heb ik amper gedaan afgelopen tijd.
pi_63172235
of lekker met de hond erop uit!
pi_63172376
Dat ook

Vandaag nog gedaan maar ik neem vaak dezelfde route omdat een andere route zo is dat ik honden tegenkom waar mijn hond agressief tegen gaat blaffen. Er zijn routes waarbij ik mensen tegenkom met hond die een hond hebben waar mijn eigen hond goed mee kan omgaan, neem ik dan die route waar dat niet zo is dan lijkt het altijd zo te zijn dat het agressie is tussen honden.

Die ene route waarbij het okey is daar komt het nooit voor op een enkele uitzondering na. Neem ik een andere route dan is het echt geen pretje.

Misschien andere tijdstippen nemen met lopen, vaak ga ik na het eten en dan vanzelf meer mensen die na het eten gaan lopen.

Voor het lopen hou ik daar dus vaak rekening mee, hoe gaat mijn hond reageren op andere honden. En dan echt super stress omdat het zulke agressie is tussen de honden. Agressie die alleen bij honden te zien is ook. Mijn hond vervolgens die de rest van de route als een bezetene aan het lopen is ook zelfs al is die hond al 20 minuten geleden weg.

Verder is mijn hond een super lief beest Maar alsnog erg wild en soms denk ik zelfs vals als het aankomt tussen honden onderling maar zo hoor ik dat vaker als ik met mensen praat die ook een hond hebben dat honden onderling grote haat kunnen hebben met elkaar. Altijd tijdens het lopen dat er gesproken wordt dus over hoe honden reageren en dan altijd de riem een beetje strak houden omdat honden niet te voorspellen zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Topspin op 12-11-2008 21:38:16 ]
pi_63172521
ronja wil vooral met alle honden spelen en blijft ze uitdagen
dat vind ook niet elke hond leuk! maar eigenlijk gaat dat altijd goed
pi_63173685
Mijn hond ook vaak spelen maar ineens word het oorlog tussen de honden, en ook vaak zomaar erg hard blaffen uit het niets alsof die andere hond een compleet andere instelling heeft of wat dan ook. Pas geleden nog aan het lopen met de hond en toen kwam ik een vrouw tegen die tegen me zei dat ze elkaar wel kunnen hebben mijn hond en haar hond, eerst snuffelen en spelen en ineens willen ze elkaar gaan bijten op een agressieve manier uit het niets.

Mijn hond thuis op de bank is dan altijd lief maar zo tijdens het lopen .......

Ik ga nu afsluiten, ben moe en kapot. Even op de bank en dan met muziek naar bed.

Dag drac

Even met de hond op de bank liggen, zodra ik op de bank ga liggen komt hij erbij liggen
pi_63173867
trusten topspin!
pi_63187571
Goede middag alweer

De dagen gaan voorbij en zo iedere dag weer een nieuwe dag, een eindeloze rit Dus dan maar koffie ook het vaste ritueel. Laatste dagen blijf ik wat langer liggen omdat het binnenkort toch afgelopen is en dan moet ik iedere dag om 0700 opstaan dus dan neem ik het even ervan.

Gedroomd dat ik terug in de tijd ging en toen zag ik mezelf tennissen als jong kereltje en toen zei ik tegen mezelf dat ik uit de toekomst kwam en toen ging ik tennissen voor mezelf als jonge ik maar ik sloeg nog geen bal binnen de lijnen.

Daarna kwam ik klasgenoot van vroeger tegen die er precies uitzag toen hij jong was en toen zei ik weer dat ik uit de toekomst kwam uit 2008. Toen begon ik te praten over dvd, plasma tv, HD tv en internet wat toen nog niet echt bestond en vervolgens was er iemand die dat hoorde en die ging vervolgens iets doen met die informatie. Daarna ging alles ineens super snel in een flits richting de toekomst, alles werd vanuit het verleden ineens te snel modern doordat die ene de informatie gebruikte voor foute doel einden. En toen moest ik snel weer terug naar de toekomst vanuit het verleden maar ik was te laat omdat het allemaal super snel ging.

Beetje vaag uitgelegd, in ieder geval een leuke droom was het.

[ Bericht 25% gewijzigd door Topspin op 13-11-2008 12:50:36 ]
pi_63187609
hihi ik wel er voor 0900 uit zijn lukt ook niet altijd hoor!
pi_63187692
Zeker niet als je kunt blijven liggen zonder verdere verplichting. Er zijn dagen dat ik wel vroeg wil opstaan en dan ook vroeg opsta al om 0900 of nog vroeger maar ook vaak dat het in bed liggen lekker is dus dan blijf ik nog slapen Soms dagen dat ik al om 0500 zin heb in de dag maar dan ben ik 's middags helemaal gaar.
pi_63187757
ben wel blij hoor dat ik al die tijd wel op tijd mn bed ben uitgegaan
scheelt idd een hoop als je weer "moet"
pi_63188051
Klopt helemaal. Misschien toch maar de wekker zetten om 1000 komende tijd ook. Maar moet ik dan opstaan straks dan zet ik gewoon 3 keer zo'n sterke koffie en neem ik een ijskoude douche. 3 wekkers die gezet worden ook
pi_63188196
af en toe blijven liggen is niet zo ramp maar ritme en regelmaat is wel makkelijker
vind ik tenminste
pi_63188446
Regelmaat idd, daarom ook volgende week de afspraak om echt snel ermee te beginnen dat vroege opstaan en bezig zijn op een andere manier. Zal wennen zijn in het begin na een lange tijd van stilstand, een compleet andere manier van leven. Ben dan benieuwd hoe het gaat bevallen in het begin. In ieder geval volgende week concrete afspraken die gemaakt gaan worden op de plek van de dagbesteding. Kan zijn dat ze zeggen dat het in januari gaat gebeuren om 2009 als verse start te nemen, anders al in december 2008.

Dat hangen word ik dan ook sloom van en ook chaotisch.
pi_63188780
klinkt in ieder geval goed al die plannen
pi_63188920
Het is nodig, en nu is de tijd daar. Kijk er soms nog wat twijfelachtig tegenaan hoe het gaat uitpakken allemaal maar als ik dan optimistisch ertegen aan ga kijken dan voelt het meteen anders aan en lijkt het minder "zwaar" te zijn. Weet goed dat er verandering nodig is en sta erachter, alsnog een soort van verzet ertegen. Alsof die tijd van stil zitten erin is geslopen, alsof dat een soort 2e natuur is geworden om het maar zo uit te drukken. Altijd druk leven gehad, toen een lange tijd van stil stand en nu ineens weer op gang komen. Maar dan denk ik dat wanneer ik eenmaal op gang gekomen ben in enigszins stabiele toestand dat het straks een nieuwe "natuur" gaat zijn en dat die natuur van stil zitten weg gaat vallen. Voordeel van een drukker leven is dan ook minder kunnen twijfelen en piekeren over de situatie van thuis zitten.

Vanmorgen voor het opstaan zag ik het even zwaar in nog, ook toen ik op was. Net even tijdens het roken buiten keek ik er positief tegen aan en ineens is het stukken beter. Ligt er dus maar net aan hoe ik er tegenaan kijk. Zo is dat bij meer dingen zo. Half vol of half leeg dan maar

Eerst dus dagbesteding ( het heet deeltijd behandeling maar ik noem het dagbesteding, vind behandeling fout klinken ook, het is gewoon bezig zijn op een aantal vlakken ) een tijd, vervolgens richting werk maar ze willen eerst dat ritme en die regelmaat opbouwen zodat er nog meer stabiliteit gaat komen.
pi_63189014
rustig opbouwen en niet meteen weer in drukte storten!
pi_63189072
Klopt als een bus Vorige keer kreeg ik begeleiding en hadden ze me meteen 5 dagen en 8 uur per dag laten opbouwen per week vanuit het niets. Helemaal over de kop gegaan. Nu 2 dagen per week een aantal uren en dan na een maand meer uren. Werkt veel beter uit dan in 1 keer de volle pond. Ik zie dat dan als sporten in, je kunt niet in een keer alles eruit halen want dan gaat het ook mis, daar moet je dus ook conditie opbouwen stap voor stap. En dan hoeft ook niet alles eruit gehaald te worden, dan kan het weer opbranden worden. Incasseringsvermogen verhogen is het ook en systematisch bezig zijn maar goed, ik stop even ermee en ga ff naar de winkel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Topspin op 13-11-2008 13:52:48 ]
pi_63196587
Een goede avond

Oma was weer helemaal van de partij, spraakwater en ook eetlust daarbij, ze kwam daarbij ook nog eens goed uit de woorden. Straks gebeurt er nog een wonder, je weet nooit denk ik ook. Maar dan wisselt het wel van dag tot dag, ene dag is beter dan andere dag.

Even energy drink nu, lichaam even wat oppeppen want ik wil nog wat langer opblijven dan 10 uur.
pi_63200498
fijn dat het met oma goed was vandaag!
pi_63200586
Danke drac

Ene moment is het alsof ze weer in het restaurant mee kan gaan in plaats van in bed te blijven liggen zoals afgelopen maand en andere dag lijkt het te zijn alsof het ieder moment kan over zijn. Blijft vreemd allemaal.

Hoe is het met jou vanavond? Lekker rustig avondje?
pi_63200623
idd lekker rustig avondje zit al lekker in bed met de laptop erbij
pi_63200676
Iedere mooie en goeie dag is er een. Had gister ook weer zo'n ervaring. Ik liep van werk naar station. Onderweg wilde ik een vrouw passeren en tijdens het passeren keek ik opzij. Zij grotte me en maakte een opmerking over de kleur van mijn haar. Vond ze gewaagd en wel mooi. Ik bedank en ze begon verder te praten. Dat haar kleur voor haar doen nu ook gewaagd was, maar dat het een pruik was, aangezien ze door de chemo alles kwijt was. Ik vroeg haar of het goed ging en of dat haar dus terug zou komen. Ze keek me aan en zei: weet je, het is allemaal zo relatief, en er rust zo'n taboe op om daarover te praten. De dood, ziekte. mensen kunnen er niet tegen. Nou ja... we hadden het er zo eens over en zij was blij daar wat erkenning in te vinden en om een oor te vinden. Ik blij dat ik iemand blij had gemaakt.
Het maakt wel dat je waardeert wat er wel is en wat goed is. Voelde wel bijzonder aangezien ik me helemaal niet zo tof voelde.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63200750
mooi verhaal nok, bijzondere ervaring
pi_63201397
Mensen die het zwaar hebben willen altijd een luisterend oor, je hebt echt iemand blij gemaakt door even te praten en te luisteren Nok. Vaak kunnen ze hun verhaal niet kwijt ook omdat andere mensen zelfs in hun directe nabije omgeving druk bezig zijn met hun eigen leven.

Ik ga nu op de bank liggen.

Dag Drac en Nok Ik neem laptop niet mee naar bed, ipod wel ff maar ik ga direct proberen in slaap te vallen zometeen.
pi_63201452
weltrusten topspin
pi_63201558
slaap lekker TS
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63211570
smorgens

ik wordt rond 0900 opgehaald om naar mn zoessie te gaan!
pi_63211734
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 07:22 schreef draculettetje het volgende:
smorgens

ik wordt rond 0900 opgehaald om naar mn zoessie te gaan!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63212353
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 07:55 schreef vamperotica het volgende:

[..]

ik ben er klaar voor

ow daar is mona
pi_63219683
Goede middag alweer

Veel plezier bij je zus Drac, en vamp plezier met het bezoek

Denk dat ik mijn dromen in word ga opschrijven vanaf nu, misschien ook maar steeds de laptop naast het bed leggen en 's nachts bij het wakker worden direct even opschrijven van de droom. Echt de meest vage dromen maar de helft vergeet ik weer.

Nu ff koffie, moet naar de kapper maar heb totaal geen zin dus ik stel het nog ff uit.
pi_63238874
het was een kort bliksem bezoek bij vamp
pi_63241338
Why?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63243801

Na een frisse douche en de nodige koffie en energy drink gaat het weer enigszins maar ik was me toch duf toen ik opstond. Wordt tijd om eens aan conditie te gaan werken, maar dat heb ik me al zo vaak voorgenomen ook. 10 minuten per dag even cardio doen zou toch niet moeilijk moeten zijn....toch maar eens een nieuwe poging gaan wagen om conditie te gaan verbeteren.
pi_63247656
lekker bijkom dagje
cursus met ronja ging prima de lat wordt weer hoger gelegd!
pi_63280823
smorgens
pi_63285693
Goede middag, ben niet zoveel online als afgelopen weken, even een time-out wat dat betreft. Veel gelezen afgelopen dagen en films gekeken, ook langer en vaker met de hond gaan lopen. Alsnog meer besteding nodig maar zoals gezegd gaat dat snel gebeuren. Denk wel dat ik aangeef dat ik in 2009 die frisse start wil gaan doen, begin januari 2009 om nu nog 2008 even uit te zitten zoals de rest van het jaar en dan met oud op nieuw even vooruit en terug kijken
pi_63307726
ik vind het nu trouwens heerlijk met de hond buiten
alleen jammer dat ik zelf daarna zo lang koud blijf!
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:11:33 #245
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63317763
Middag allemaal. Heerlijk weer vandaag vind ik! Koud maar juist heerlijk op de fiets Daar krijg je het ook eerder warm van dan koud
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_63318696
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:11 schreef Metro2005 het volgende:
Middag allemaal. Heerlijk weer vandaag vind ik! Koud maar juist heerlijk op de fiets Daar krijg je het ook eerder warm van dan koud
ik heb er anders aardig lang over gedaan om weer warm te worden vandaag
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:44:44 #247
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63320164
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:49 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik heb er anders aardig lang over gedaan om weer warm te worden vandaag
Misschien ipv gaan lopen met de hond gaan rennen of fietsen met de hond? ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_63320798
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:44 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Misschien ipv gaan lopen met de hond gaan rennen of fietsen met de hond? ?
metro je hebt het tegen mij! da gaat niet werken hoor
pi_63322097
Hallo

Op gesprek geweest vandaag en duidelijkheid gekregen, in december al een aanzet richting drukker leven.

Openbaar vervoer was zoals gewoonlijk weer een hel. Mensen die dringen bij de deur van de bus om een zitplaats te krijgen en vervolgens alle zitplaatsen bezet en dan nog mensen die moesten staan. De verwarming stond ook nog eens hoog en ik zat net bij de verwarming, sowieso al de lichaamswarmte van zoveel mensen in een kleine ruimte en dan de verwarming erbij. Kreeg het ff benauwd in de bus, niet eens clausterfobie maar de hitte. Wilde zoals vaker gebeurt 5 haltes eerder uitstappen maar het regende. Dan zit er nog iemand naast je terwijl er niet genoeg ruimte is voor 2 mensen en zo kan het lijstje doorgaan wat me tegenstaat aan OV.

Auto is echt luxe Niet afhankelijk zijn van dat klote OV. Snap ook niet waarom ze geen grotere bussen bouwen ( zoals dubbeldekkers) of 2 bussen laten rijden op drukke lijnen. Zal wel teveel geld kosten. Zouden ze 2 bussen laten rijden dan zou het OV meteen minder erg zijn. Dan vragen ze zich ook nog eens af waarom mensen niet de auto laten staan, het is dat ik nog steeds niet echt mag rijden op dit moment door bepaalde medicijnen, is dat in de toekomst wel mogelijk dan is een auto het eerste wat ik wil en daar zou ik het roken ook voor laten liggen mocht ik iedere dag de auto "nodig" hebben.

[ Bericht 39% gewijzigd door Topspin op 18-11-2008 18:11:53 ]
pi_63336682
mooi bericht topspin en fijn dat je duidelijkheid hebt gekregen
openbaar vervoer blijft idd wel matig geregeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')