Jeetje, sterkte joh. Denk niet dat het nog heel lang gaat duren als ik het zo hoor. Hopelijk vind ze straks rust.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:24 schreef Topspin het volgende:
Oma heeft de hele nacht pijn gehad en geroepen om hulp bij verpleegsters, vanmorgen een spuit gekregen tegen de pijn waardoor ze in een diepe slaap terecht komt, kreeg dat bericht net te horen. Heb het idee dat het nu echt ver voorbij is. Weet verder niet hoe ik ertegen aan moet kijken en wil ook niet teveel schrijven erover. Kan zeggen dat het bij het leven hoort maar daar is ook niet alles mee gezegd.

Danke Metroquote:Op maandag 10 november 2008 10:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jeetje, sterkte joh. Denk niet dat het nog heel lang gaat duren als ik het zo hoor. Hopelijk vind ze straks rust.

Het harst komt het aan om iemand te zien lijden. Op een gegeven moment hoop je gewoon voor die persoon dat het snel afgelopen is. Althans, dat had ik wel bij mijn vader toen.quote:Op maandag 10 november 2008 11:11 schreef Topspin het volgende:
[..]
Danke Metro
Ze is nog steeds engiszins helder bij geest en volgens mij is het dan zo dat het nog een tijdje kan duren. Kan dan ook in 1 keer over zijn maar heb het idee dat ze nog te graag wilt leven ondanks alles. Daarbij maakt ze zich druk waar ze terecht gaat komen na de dood. Kan morgen of vandaag over zijn of nog weken duren, weet het ook niet goed.
Vanmiddag op bezoek en dan wordt het even zwaar, thuis lijkt het alsof ik al afscheid genomen heb maar eenmaal op bezoek komt het weer hard aan.

Bij pijn is het inderdaad zo dat het maar beter is dat het zo snel mogelijk voorbij is want dat verdiend niemand om zo dood te gaan. Mijn oma heeft dan geen constante pijn lichamelijk gezien maar het geestelijke lijden is dan ook erg als je constant bang bent om dood te gaan. Straks maar even moed inspreken dat ze naar de hemel gaat en iedereen terug gaat zien, dat hoort ze het liefste. De gedachte van eeuwig rusten vind ze maar niets.quote:Op maandag 10 november 2008 11:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het harst komt het aan om iemand te zien lijden. Op een gegeven moment hoop je gewoon voor die persoon dat het snel afgelopen is. Althans, dat had ik wel bij mijn vader toen.

Dat lijkt me idd erg ja, als je er niet in wil / kan berusten en wilt leven en desondanks door van alles tegen gewerkt wordt (ziekte ed).quote:Op maandag 10 november 2008 12:09 schreef nokwanda het volgende:
idd metro, dat is het ergste. Vooral als die persoon zoveel pijn heeft, maar desondanks niet los kan laten.

Als iemand overleden is vind ik dat altijd een mooi moment waarop je beseft dat de ziel inderdaad de levenskracht is. Bij een overleden iemand mis je iets, een levensvonk. Ook al ligt diegene er nog zo mooi opgemaakt bij, het lijkt wel een pop waar nooit leven in geweest is. Op die momenten dan weet ik voor mezelf zeker dat er meer is dan alleen het lichaam.quote:Op maandag 10 november 2008 16:07 schreef Topspin het volgende:
Alleen zijn op dat moment is voor haar niet prettig en dan is niet prettig zacht uitgedrukt. Zo gaat er meer familie vaker langs maar zo zijn er nog steeds uren dat ze daar alleen ligt en dan vanzelf het piekeren als ze wakker is dus daarom ook dat ik zo vaak mogelijk wil gaan. Kleine moeite in mijn ogen en dan moet ik me er maar een beetje overheen zetten ook als ik er even tegenop zie om te gaan.
Wat is lichamelijk en wat is geestelijk en op ziel niveau ben ik vandaag veel mee bezig, kan het niet laten om erbij stil te staan. Het houdt me bezig maar dat kan mijn manier zijn om ermee om te gaan.

Inderdaad metro, mooi gezegdquote:Op maandag 10 november 2008 16:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als iemand overleden is vind ik dat altijd een mooi moment waarop je beseft dat de ziel inderdaad de levenskracht is. Bij een overleden iemand mis je iets, een levensvonk. Ook al ligt diegene er nog zo mooi opgemaakt bij, het lijkt wel een pop waar nooit leven in geweest is. Op die momenten dan weet ik voor mezelf zeker dat er meer is dan alleen het lichaam.

Dankequote:Op maandag 10 november 2008 16:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
sterkte topspin in deze lastige tijd!

Zal vanavond eens op nieuwsgroepen gaan zoeken naar muziek van haar, ben nu benieuwd hoe die muziek is ook. Kijken of ik wat kan vinden van haar.quote:Op maandag 10 november 2008 18:54 schreef nokwanda het volgende:
Over de dood gesproken:
http://www.miriammakeba.co.za/![]()
![]()
Lala kahle, Mazi. Gauw ben je ook een madlozi.

Lekkere muziekquote:Op maandag 10 november 2008 19:53 schreef nokwanda het volgende:
African sunset
Soweto Blues
Hier zijn een paar van mijn favorieten van haar

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |