Ik kan ook mijn hoofd breken en nog steeds 1000 vragen die over blijven.  Het onzichtbare denk ik dan soms aan, iets dat niet te bevatten is door mensen omdat het te "vaag" is om duidelijkheid in te krijgen. Sowieso het onduidelijke  omdat het niets te maken heeft met het leven op aarde, er valt niet in te kijken en het blijft onzichtbaar.  En dan de gedachte dat zaken die aards zijn zelfs al vaak moeilijk te bevatten zijn in deze realiteit. 
Qua lessen leren, heb vaak het idee dat iedere dag anders is, zelfs al staat mijn leven op dit moment niet bol van activiteiten en sociale interacties, alsnog lijkt iedere dag een berg informatie te bevatten die niet helemaal verwerkt kan worden.  Dus dan is het in deze situatie al zo dat er 100 dingen overblijven die geen antwoord krijgen en zo blijft er altijd wat over inderdaad waar geen duidelijkheid in gekregen wordt.  Niet om het leven vaag te noemen maar het valt niet altijd te bevatten alsof het ook vaak een raadsel is, een soort van spel vol raadsels en dan de kunst om net juist dat aandacht te geven dat aandacht verdient zodat tenminste de hoofdzaken belicht worden. Een depressie zorgt dan voor veel vraagtekens en aandacht, hoe te bestrijden en welke voordelen kunnen eruit gehaald worden, zo zie ik een depressie in dat er zeker voordeel uit gehaald kan worden op bepaalde gebieden qua levensinstelling richting de toekomst en hoe tegen bepaalde zaken aan te kijken die niet zouden kunnen wanneer er geen depressie zou zijn geweest.
Maar goed, niet teveel van dit.   Ik heb een hoofdstuk af te sluiten en verder te gaan met mijn leven,  nu krijg ik een soort van coach die precies met mij gaat uitstippelen wat mijn interesses zijn qua werk en vrije tijd.  Beetje bij beetje invullen van die vragen,  ben afgelopen tijd een beetje vergeten waar mijn interesses liggen. Een hele tijd de instelling gehad dat het leven geen inhoud heeft en waardeloos is, en als zoiets maanden duurt ( opgeteld  in de verschillende periodes is dat jaren)  dan verlies je de kunst van het leven een beetje.   Wil straks toch zeker terug kijken naar periodes in het leven waar er inhoud was en dan sowieso in het weekend eens een echt weekend gevoel hebben omdat maandag tot en met vrijdag drukker was dus vanzelf het idee het weekend staat voor vrije tijd.  
Jagen dan maar niet,  vorige keren wilde ik binnen 1 maand alles duidelijk hebben met invulling daarbij.  Mij is verteld geworden dat het langere tijd nodig heeft, die hele begeleiding kan 2 jaar duren tot het eindresultaat daar is en dan valt er nog steeds verder op te bouwen want daar komt denk ik nooit een eind aan.  2 jaar duren en in die 2 jaar dus stap voor stap invulling geven, steeds een stap verder totdat het zo is dat het levenswaardig is.
Over dat dood gaan,  misschien is het zo dat je alle herinneringen meeneemt voor een bepaalde periode en dat er dan iets is dat gaat aanvullen bij die herinneringen.  Dat alles en dan ook alles naar voren komt negatief en positief en dat vanuit daar iets naar voren komt in een andere vorm en dat het dus gebeurt zonder eigen invloed wat jij ook zei dat je ziel het niet zelf beslist.  Alsof het een nieuw schilderij is dat getekend wordt vanuit het oude leven en dat de kwast vanzelf over het doek gaat.  Dat er vanuit het oude leven dus iets gebrouwen wordt zonder dat het te maken heeft met het oude leven, en dan het onbewuste dat misschien helemaal erbij betrokken wordt in de 90 jaar dat het onbewuste aanwezig was.
Vage theorie maar weet er niets anders van te bakken nu, het blijft gissen. Het hoeft ook niet helemaal duidelijk te worden, ik merk het vanzelf wel straks 

Nieuwsgierigheid is het dan een klein beetje maar het doet nu niet helemaal zo ter zake, eerst maar eens komende 50 jaar invullen helemaal 
[ Bericht 3% gewijzigd door Topspin op 08-11-2008 14:35:53 ]