Het is niet zo dat de Duitse huizen niet goed zijn. De woonbeleving in Duitse huizen is heel anders dan in hollandse. Als je het een gewend bent is de ander voor je gevoel erg vreemd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:06 schreef CANARIS het volgende:
Wat klopt er aan Duitse huizen niet ( volgens Nederlandse maatstaven)
Ik dacht altijd dat Duitse huizen juist veel beter zijn als Nederlandse huizen. Met name in de uitvoering .
Je mag niet eens de was ophangen, bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik meen dat klussen niet mag op zondag, althans niet als je er lawaai bij maakt?
Wat een belachelijke reactie trouwensquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ga je ons ook vertellen wat het allemaal kost![]()
Zodat we het kunnen vergelijken met NLD
![]()
Ik zou trouwens ook iets maken om je fiets in te stallen en of aan vast te zetten![]()
![]()
Ze schijnen daar nogal gek te zijn op fietsen, Zelfs mijn opa is er een kwijtgeraakt aan de duitsers![]()
dan woon ik een een wijk met wat meer gematigde begrippen vwb zondags rust.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:40 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Je mag niet eens de was ophangen, bij wijze van spreken.
Dus ook klussen zonder lawaai mag niet op zondag. Maar het is natuurlijk erg flauw van de buurman als ie daar over zou klagen.
Siemi, kom op. Er zijn meer mensen die tegenslagen hebben
.
Ja precies, de fiets voor mijn dochter halen we overigens zaterdag wel uit Nederlandquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wat een belachelijke reactie trouwens.
Thanks Ijsmeis. Jouw portie moet nog komen als ze straks beginnen he.quote:Siemi, kom op. Er zijn meer mensen die tegenslagen hebben
.
Waarom groter? Is nu al groot zat. Is 6 bij 3 of zo. Zoals z80 al zegt, laat ik mijn Duitse auto er mooi voor staan. De oprit wordt straks gemaakt op minimaal 3 auto'squote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:41 schreef popolon het volgende:
Waarom zo'n kleine garage? Als je dan toch bezeg bent kun je net zo goed die wat groter maken. Dat zou ik doen tenminste.
Oh, eeeh, ik maakte eigenlijk maar een grapje..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:46 schreef siemi het volgende:
Graag zelfs. Win-win, dan hoef ik niet te betalen voor afvoer en hoef jij het niet te kopen.
Het zou zelfs iets teveel kunnen zijn, maar dat is geen ramp. We horen het wel. Het zou best grappig zijn als we elkaar zo zouden kunnen helpen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:27 schreef siemi het volgende:
Zodra de graafmeneer vanavond belt, zal ik hem vragen hoeveel het kost om het zand af te leveren in Pfalzdorf. De kelder wordt 8,25 bij 11,nogwat. Dan ongeveer 2,50 diep, dus ik denk dat dat een dergelijk gat aardig afdicht.
Dat lijkt me ook niet. Er schijnen ook erg veel mensen terug te gaan die zijn gaan wonen in Nederlandse enclaves als Kranenburg enzo. Kennelijk is alleen verhuizen voor de centen niet genoeg om te blijven. Nou, ons bevalt het best goed. Het leven is hier anders dan in Nederland, maar ik zou op dit moment niet graag terug gaan. Het leven hier bevalt me wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:44 schreef siemi het volgende:
Tsja, niet alleen het huis, maar ook bijvoorbeeld de auto was in Nederland zo'n 10.000 euro duurder geweest. Net als de wegenbelasting, de drank en zo. In Duitsland wonen is gewoon veel goedkoper. Maar als je het voor het geld doet, ga je hier volgens mij niet gelukkig worden.
Tja, inderdaad. Hopelijk zie ik ooit nog eens mensen hier in de buurt met bouwplannen. Hier heb je mooi geel zand onder de eerste laag aarde zitten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:22 schreef siemi het volgende:
Ik denk het ook inderdaad niet. Maar dat is overigens wel een manier om er aan te komen. Als men gaat bouwen met kelder, dan moet betaald worden voor afvoer van zand.....
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.quote:Op zaterdag 1 november 2008 08:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Er schijnen ook erg veel mensen terug te gaan die zijn gaan wonen in Nederlandse enclaves als Kranenburg enzo. Kennelijk is alleen verhuizen voor de centen niet genoeg om te blijven. Nou, ons bevalt het best goed. Het leven is hier anders dan in Nederland, maar ik zou op dit moment niet graag terug gaan. Het leven hier bevalt me wel.
Tja, Kranenburg is dan ook maar een buitenwijk van Groesbeek.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:25 schreef siemi het volgende:
[..]
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.
Kijk, dat is integratie!quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:41 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, Kranenburg is dan ook maar een buitenwijk van Groesbeek.
Toen wij aan het zoeken waren zagen we het als een aantrekkelijke mogelijkheid om te wonen, vooral vanwege de rijafstand naar Rewimo d'r nieuwe werk en de school voor Christan, maar toen we er eenmaal geweest waren hadden we toch zoiets van "dat is niets voor ons". Christan gaat dus naar een Duitse school (ok, hij krijgt er ook Nederlandse les), Christan voetbalt gewoon hier in het dorp (en is het enige Nederlandse kind in het team) en boodschappen doe ik zoveel mogelijk hier. (behalve brood, pindakaas, hagelslag en chips)
Jij hebt het dan trouwens wel slechter getroffen dan wij...We kennen hier in het dorp geen Nederlanders, we weten wel wat huizen waar Nederlanders wonen, maar contact hebben we er niet mee. En tot nu toe bevalt het ons hier prima en denken we er niet aan om terug te gaan.
Dank je..quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:12 schreef verita het volgende:
[..]
Kijk, dat is integratie!
Ik tvp even mee, Dinooo en ik hebben ook lang overwogen om ook naar Dld te gaan.
maar je bent zelf gaan bouwen in een straat met Nederlandersquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:25 schreef siemi het volgende:
[..]
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.
Je kunt intussen wel in je oude huis blijven wonen? Het is behoorlijk balen, dit getreuzel..quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:54 schreef siemi het volgende:
Yep, vaste bouwtijd. Ik heb zelfs de slechtweerdagen laten schrappen. We zouden toch ook in de zomer bouwen. Hadden ze maar niet zo moeten treuzelen. En als dat niet halen, kost het ze geld. Maar ik heb liever dat ze het wel halen. Hij zou wel begin december dicht moeten zijn, dus dan kan er redelijk doorgewerkt worden.
dan was het mogelijk geweest om maandag te beginnen met graven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:23 schreef siemi het volgende:
Heb net nog contact gehad met een grondverzetbedrijf, of hoe noem je dat. Die gaat vanavond kijken bij het grondstuk en belt me terug. Dan konden ze maandag beginnen met graven.
gaat gewoon per m3quote:Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef z80 het volgende:
we wachten af.
ik hoop alleen voor je dat je niet per gewicht voor de grond moet betalen.
deze is nu doorweekt en lood zwaar.
Sleutelklaar en toch nog zelf dingen moeten doen? Sleutelklaar zou moeten zijn dat je gewoon meteen kan verhuizen zogauw je de sleutel krijgt.quote:Op zondag 2 november 2008 15:04 schreef siemi het volgende:
Dat is erg weinig, maar dat is het probleem van de bouwer. Zonder keller zou het overigens 5 maand zijn. Ik laat sleutelklaar bouwen, dus dat houdt in dat we na tijd niet zo heel veel meer hoeven te doen. Wat aan de wanden doen, vloertjes er in en klaar. In theorie dan. De praktijk zal wel anders zijn.
dat klinkt al aardig duitsquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:21 schreef Rewimo het volgende:
Vast niet zo groot als de onzeMaar daar staan tot nu toe ook nog steeds geen auto's in
Huh, die man is juist uitstekend te verstaan! Dat jij daar moeite mee hebt kun je die man moeilijk aanrekenen..quote:Op maandag 24 november 2008 16:18 schreef Rewimo het volgende:
Als die graver net zo duidelijk praat als onze timmerman kan het wel een misverstand zijn ja
kom je vannacht nog sneeuw ruimen?quote:Op maandag 24 november 2008 16:15 schreef siemi het volgende:
Er wordt KOMENDE woensdag gegraven (tenzij er nog steeds sneeuw ligt). Het schijnt dat ik hem verkeerd begrepen heb. Tsja, mijn duits is ook niet zo goed, dus dan is zo'n vergissing snel gemaakt, zegt de beste man.
Nou ja, woensdag krijgt ie nog een kans. Voor maandag heb ik een afspraak met de Bauleiter en een andere graver die hopelijk wel doet wat ie toezegd.
pas maar op dat ze straks niet een paar zeldzame diertjes aantreffen waardoor je niet meer mag bouwen van de tierschutz vereinquote:Op maandag 24 november 2008 17:51 schreef siemi het volgende:
Hij komt uit Bedburg Hau. Praat inderdaad een mengelmoesje van allerlei talen. Het lijkt in ieder geval meer op nederlands dan duits.
Had ik al gezegd dat ik heel erg baal van dit soort gedoe? Het kost mij veel tijd en irritatie om het weer op de rails te krijgen. Oh wacht, dat stond in de OP. [ afbeelding ]
dat is niet nodig.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:15 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
pas maar op dat ze straks niet een paar zeldzame diertjes aantreffen waardoor je niet meer mag bouwen van de tierschutz verein
En anders morgen... Of overmorgen..quote:Op donderdag 27 november 2008 11:41 schreef siemi het volgende:
Vanmorgen nog even langs het grondstuk gereden. Niets geen activiteit. De graver dus maar weer gebeld. Vanmiddag gebeurt het echt.
Mwoah, niet zo vaak dat het op gaat vallen..quote:Had ik al gezegd dat ik moe wordt van die man?
Geeft niet, je hebt morgen weer een kans..quote:Op donderdag 27 november 2008 21:54 schreef z80 het volgende:
geprobeerd wat foto's te maken.
maar het is te donker, totaal geen maan.
dus helaas kan even geen bewijs tonen
Gaat alles nog wel door of is dat ook nog spannend?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:58 schreef siemi het volgende:
Er zijn op zich wel ontwikkelingen, maar het is me afgeraden die online te zetten. Aangezien het grondstuk er nog zo bij ligt als in December, is het denk ik wel duidelijk dat het niet botert tussen mij en de bouwer......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er schijnt van 10:00 tot 12:00 actie te zijn geweest. Ik ben benieuwd naar het hoe en wat en zo.
Betaal je ze per 'gewerkt' uur ofzo?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:43 schreef z80 het volgende:
En er is vandaag weer gegraven.
langzaam maar zeker, met de nadruk op langzaam.
Is het grondstuk al van jou?quote:Op maandag 2 februari 2009 18:56 schreef siemi het volgende:
Ik ben er vanmorgen nog even langsgeweest. Ze waren inderdaad bezig, met slechts 1 truck. De bouwonderneming moet namelijk nog even aangeven hoe diep het gat moet zijn. Het schijnt dat ze morgen met meer trucks aan de gang gaan.
Ook raar trouwens dat ze het niet afgezet hebben met hekken of zo. Het lijkt me een levensgevaarlijk gat wat er zo ligt. Het zal zo'n 2,75m diep zijn en langzaam maar zeker gevuld met water....
Als je goed kijkt zie je dat het gat klaar is voor de kelder.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:39 schreef Anne het volgende:
Ik zie hekken liggen. Of is het wat anders?
Ik heb het over datgeen wat rechts op de grond ligt. Dat zijn hekken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:27 schreef sander89 het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je dat het gat klaar is voor de kelder.
Op de voorgrond ligt een grote hoop zand wat ze weg gegraven hebben.![]()
Best link, gezien het gat nogal dicht aan de weg ligt zo te zien. Als er een auto uit moet wijken omdat er een andere auto tegemoet komt zou het wel eens mis kunnen gaan..quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:40 schreef z80 het volgende:
klopt er liggen hekken.
en ja die liggen er nu nog.
dus een groot gat zonder afzetting,
zelfs een afzet lint is nu niet meer aanwezig.(was er een paar dagen geleden nog wel)
en sander89
het gat van de kelder is nog lang niet klaar.
ze zijn nog niet op de helft.
Grappig, een vriend van me had een tijdje geleden ook interesse in (neem ik aan) datzelfde bankgebouw.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:07 schreef siemi het volgende:
We zijn trouwens ondertussen nog bezig om een oud bankgebouw in Rindern erbij te kopen..... [ afbeelding ]
Eh, dat mag niet volgens mijn concurrentiebeding :-) Dus dan gaan we er maar een restaurant van maken.quote:
Die kennis zoekt een huis in de buurt van de busroute naar Nijmegen (aangezien zijn vrouw daar werkt). En hij heeft 2 auto's dus dacht hij van die ruimtes beneden mooi garages te kunnen maken. Maar er was een reden dat hij geen interesse meer had. Had volgens mij te maken met wanneer hij erin kon, want hij heeft zo snel mogelijk een huis nodig.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:08 schreef siemi het volgende:
[..]
Wanneer had je kennis daar dan interesse in? Volgens mij staat al een half jaar of zo te koop en ik dacht dat er helemaal niemand interesse in zou hebben :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb de bauleiter al geinformeerd, heb ik meteen gedaan toen ik het zag. Die kon me niet geloven, maar die gaat me morgenvroeg bellen om, tsja, waarom eigenlijk. Ik zeg, fixen. En snel.
Waarom gebeurt ons dit nou weer?
Oh ja, er was vandaag ook nog goed nieuws. De financieringstoezegging voor het bankgebouw is er. Morgen nog wat meer papierwerk inleveren en dan komt het definitieve aanbod.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:55 schreef ueberduitser het volgende:
Ik neem aan dat je niet de tekeningen (zoals ik) zelf hebt gemaakt, maar de aannemer. De aannemer stuurt de bauleiter aan en die weer de vermesser, dus in eerste instantie bijft de aannemer verantwoordelijk, zowieso niet jij!!!!
Goede start van de bouw trouwens, belooft nog wat voor de rest van het traject.
Zorg dat je de aannemer te vriend houdt, daar heb je mee te maken tot en met de oplevering!
Ik ben bijna aan het eind van ons bouwtraject, en heb nog niet 1x iets hoeven corrigeren richting aannemer.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf alles getekend heb, tot en met de electraaansluitingen aan toe, alles tot in de puntjes omschreven had en zelf bouwkundige ben, dus veel zaken had ik van tevoren al getackled
een dringend advies: betaal niets vooraf dus!!! Hou ook goed rekeningen van de aannemer in de gaten, betaal niet meer dan dat er aan waarde in de woning zit. Lijkt lastig, maar bekijk dat gewoon relatief.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:33 schreef siemi het volgende:
Ik ben niet helemaal gerust op mijn bouwbedrijf, maar een ander bouwbedrijf waar ik de folders van thuis heb gehad is inmiddels wel (weer) failliet. Dat was EURO-Massivhaus uit Moers. Die maken er blijkbaar gewoonte van om 1 keer per jaar failliet te gaan.
Als het goed is, wordt er vandaag beton gestort. Gisteravond leek al het betonijzer klaar te liggen voor het storten. Ik ben benieuwd.
lol, arbo regels in Duitsland??? Moet je eens opletten als ze straks een steiger bouwen...quote:Op maandag 16 februari 2009 22:50 schreef z80 het volgende:
geheel tegen de arbo regels in heb ik 1 persoon 25 liter blikken in het gat zien schouwen.
trap langs de zandwal, en in bij de handen een blik.
en lopen maar.
onder aan de trap nog een paar beton ijzers die nog niet afgeknipt waren.
verderop 1 man bezig met een beton schaar de uitstekende beton ijzers afknippend.
en nummer 3 als chef kijkend hoe de andere 2 werken.
ik zou ze daar toch even op wijzen als ie er niet komt. je weet anders maar nooit waar ze 'het' doenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:50 schreef siemi het volgende:
Shit, heb ik dat gemist. Dan gaan de kelderwanden komen. Die komen uit de fabriek. Had ik graag een foto van willen maken.
De manier van werken past precies in mijn verwachtingen van het bouwbedrijf. Ze werken niet helemaal volgens de regels en zullen er een teringzooi van maken tijdens de bouw. Ik sta nog te twijfelen of ik ze er op zal wijzen dat volgens contract er een dixi moet komen.
Bij ons op de bouw was er anders ook al een controleur geweest. En die zijn behoorlijk streng hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
lol, arbo regels in Duitsland??? Moet je eens opletten als ze straks een steiger bouwen...
Of de pannenleggers die de pannen gewoon het dak opgooien in plaats van met een liftje...
Bij ons op de bouw heb ik ook nooit een helm gezien, laat staan veiligheidsschoenen...
(bier daarentregen wel!)
Dan ben je denk ik te laat..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:50 schreef siemi het volgende:
Shit, heb ik dat gemist. Dan gaan de kelderwanden komen. Die komen uit de fabriek. Had ik graag een foto van willen maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Kun je niet even een webcam installeren?quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:50 schreef z80 het volgende:
ja hoor.
en als je de originele wil hebben laat het maar even weten.
ze zijn alleen niet allemaal even scherp.
maar voor een weblog is dit geen probleem.
Als je slim bent leg je deze opmerkingen even schriftelijk vast en stelt de aannemer verantwoordelijk als er lekkage komt, bla, bla, bla... en stuur je naar de aannemer....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:46 schreef siemi het volgende:
Mijn bouwexpert belde me vanavond ook al. Ze hebben de kelderwanden gezet, maar er moet speciale tape onderin. Die moet exact in het midden volgens de fabrikant. Vonden ze niet echt nodig. Als het er maar ergens eronder ligt, dan komt het wel goed.
ik heb de benodigde dingen daarvoor niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:12 schreef qltel het volgende:
[..]
Kun je niet even een webcam installeren?
Jammer, livebeelden zouden best gaaf zijn..quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:38 schreef z80 het volgende:
[..]
ik heb de benodigde dingen daarvoor niet.
geen netwerk kabels boven, ook geen wifi
en geen webcam.
Zeker, en best handig, iemand in de buurt die een oogje in het zeil houd..quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:57 schreef siemi het volgende:
Deze foto's zijn al super, omdat ik alleen maar in het weekend en in het donker foto's kan maken.
quote:Op maandag 9 februari 2009 21:05 schreef siemi het volgende:
Alleen, er was een klein probleempje. Heel klein maar.......En daar ging mijn koffie!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Dat is inderdaad verplicht ja. Maar ik heb me door onze metselaar laten vertellen dat dat pas verplicht is als het metselwerk begint. Vandaar dat er bij ons ook heel snel een steiger moest komen.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Is het in duitsland niet verplicht om randbeveliging aan te brengen bij het werken op hoogte ?
het gaat er om zowel positieve als negatieve dingen te melden.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:20 schreef siemi het volgende:
Het punt is dat als ik positieve dingen ga noemen (ja, ze doen ook wel dingen goed) en geen slechte dingen, dan zouden mensen kunnen denken dta het een betrouwbare bouwer is. Dat is ook niet echt de bedoeling.
of de binnenmuren gaan ze lijmen? met kalkzandsteen? alhoewel.... ik zou dan tochh zeker al de stenen of gipsblokken, of waar de binnenmuren ook van gemaakt worden, al wel naar binnen getakeld hebben?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:26 schreef z80 het volgende:
het pannen bier kan ingeschonken worden.
vandaag is de houten kap geplaatst.
en inderdaad de binnen muren op de boven verdieping staan er nog niet.
waarschijnlijk wil de bouwer de boel zo snel mogelijk water dicht hebben.
ze zijn ook als een gek aan het metselen.
voordeel daarvan is dat het waterdicht is, evt platic voor de ramen en dan kan ook de stukadoor erin (die in nederland in elk geval die den weinig zonder dat het wind en waterdicht is (moet ook wel met dat stukspul, tis wel de definitieve afwerking) .quote:Op maandag 23 maart 2009 22:07 schreef z80 het volgende:
de binnen muren zijn/worden van ytong blokken gemaakt.
deze staan ook al boven.
ook het cement zakken liggen al klaar.
maar blijkbaar gaat de buitenmuur en dak constructie voor.
Stucadoor komt er nog lang niet in hoor, eerst de kozijnen erin. Dan de electra en verwarming en dan komt de putzer erin voor de ruwe stuclaag. Dan moet het geheel een paar weken drogen, de Estrich dekvloer erin en dan kan de stucadoor pas afwerken (spuitwerk/behangwerk/sauswerk)quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:20 schreef gateway het volgende:
[..]
voordeel daarvan is dat het waterdicht is, evt platic voor de ramen en dan kan ook de stukadoor erin (die in nederland in elk geval die den weinig zonder dat het wind en waterdicht is (moet ook wel met dat stukspul, tis wel de definitieve afwerking) .
zo vervelend als je wat vergeten bentquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:36 schreef Vonkenboer het volgende:
In de nieuwe NEN1010 zijn kabels direct in de muur in Nederland wel toegestaan![]()
Dat is gewoon afbreuk van het vak als je het mij vraagt
dat is best een dikke laag wat er dan op moet , kabeltjes zijn bij elkaar ruim 2,5 cm dikquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef gateway het volgende:
Hoe gaan ze dat doen met data / KPN / CAI lijnen dan? ook gewoon insmeren?
mwah, cai is de dikste, die is niet meer dan 10mm ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
dat is best een dikke laag wat er dan op moet , kabeltjes zijn bij elkaar ruim 2,5 cm dik
is veelste lastig via een trap lijkt mij.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:31 schreef siemi het volgende:
Toch nog steigers? Ik had verwacht dat de de bovenverdieping gingen metselen op een trap. Valt al weer mee.
Morgen maar weer eens even een kijkje nemen.
o de trap zit er al in?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:52 schreef siemi het volgende:
Nope, want er staat een muur bovenaan, en als je de ladder andersom draait, staat ie op een traptrede, die gedraait is.
Ik heb hier de nieuwe nen1010 voor mij liggen,kun jij aangeven welke normen jij bedoelt?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Men zegt op de bouw niet voor niks, zodra de woning wind en waterdicht is; is hij nog maar half klaar
Zit er prima uit !, alleen de duitse manier van elektra installeren vind ik in mijn ogen helemaal niks, dat kabel in / op de muur spijkeren en dan weg laten stucen.
Geef mij maar gewoon installatiebuis en vd draad
metselwerk is idd niet echt netjes schoongemaakt na het metselen, maar ik vermoed dat ze hem nog behandelen met een zoutzuuroplossing voordat ze gaan voegen.quote:Op zondag 19 april 2009 22:15 schreef siemi het volgende:
En dan hebben we het metselwerk. Tsjonge tsjonge wat hebben we lopen te kliederen. Volgens Hausimpuls maken ze dat allemaal schoon nadat het gevoegd is. Maar krijg je die specie uberhaupt nog wel weg? Morgen gaat er weer een boze brief die kant op en de betaling voor de fassade houden we vast totdat ze hem schoongemaakt hebben, of schriftelijk hebben bevestigd dat ze hem na het voegen schoon maken.
[ afbeelding ]
je hebt verschillende soorten voegen hoor....quote:Op woensdag 22 april 2009 10:53 schreef ueberduitser het volgende:
hier doet het het ook wel weer...
Maaruh, Dachpfannen zijn Dachziegel...![]()
Voegen zijn ook slecht en slordig uitgekrabt, normaal krabt een metselaar de voeg in V-vorm uit, dus 1x de voegspijker boven in de voeg en 1x onder in de voeg er door halen, dan ontstaat er een mooie V-vorm waar de voegspecie goed aan hecht.
Je meent het????quote:Op woensdag 22 april 2009 20:20 schreef gateway het volgende:
[..]
je hebt verschillende soorten voegen hoor....
Oh ja, volgens mij heb je gelijk.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:44 schreef _VoiD_ het volgende:
lijkt me van het slijpen van de pannen op de hoeken komen.
Zier er al goed uit zo, al ben ik zelf geen fan van die leitjes als afwerking van de dakkapellen, maar dat is smaak.quote:Op zondag 26 april 2009 17:58 schreef z80 het volgende:
nog even over het voegen.
dit kan nog wel eens feest gaan worden.
aan 1 kant (zie foto) is de stijger al afgebroken.
ze hebben of dubbel werk, of ze gaan weer toeren uit halen om vanaf een lader te werken.
Pfoe ja, als je die foto's bekijkt van het plaatsen van onze dakkapellen...quote:Op zondag 26 april 2009 20:45 schreef ueberduitser het volgende:
Maar halsbrekende toeren uithalen kunnen ze ook wel
Hehe, creatief met ladders en steigers zijn duitsers over het algemeen welquote:Op zondag 26 april 2009 21:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Pfoe ja, als je die foto's bekijkt van het plaatsen van onze dakkapellen...
Niet met de kozijneverancier door de woning gelopen om te kijken hoe de draairichtingen zouden moeten zijn? Net als de positie van je Gurtkasten (bediening Rolladen), die moet je al vroeg bepalen. (tenzij electrisch)quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:51 schreef siemi het volgende:
Saillaint detail, de kiep schuifdeur van de erker van de woonkamer zit aan de verkeerde kant. Had links gemoeten, zit nu rechts. Daar moet ik nog over gaan bakkelijen. De monteur heeft laten zien dat op zijn montagepapier het zo staat zoals het nu zit. Maar op de opdracht die we getekend hebben, hadden we dat deel nog niet ingevuld. Het zou eens vanzelf goed gaan zeg.......
Als je een fatsoenlijke electricien hebt, denkt die met je meequote:Op woensdag 27 mei 2009 09:50 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Niet met de kozijneverancier door de woning gelopen om te kijken hoe de draairichtingen zouden moeten zijn? Net als de positie van je Gurtkasten (bediening Rolladen), die moet je al vroeg bepalen. (tenzij electrisch)
Maaruh, als jij het niet zo wilt hebben, eruit ermee dan!!!! Jij bent de baas die bepaald en betaald!!!!
Zal ik je dan nu alvast ook gaan waarschuwen voor de electra? Zet voor jezelf goed op papier waar je je electrapunten wilt hebben! (contactdozen, lichtpunten, TV aansluitingen, etc....)
(Ik zou je daar best mee kunnen helpen hoor, ik had de electra voor de woning compleet zelf uitgetekend)
Groeten,
Arnaud
jupp, kom mensen zat tegen met maar 2 wcd's achter de tvquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je een fatsoenlijke electricien hebt, denkt die met je mee. Die hebben er immers ervaring mee.
Heb je het topic doorgelezen en gezien hoeveel men meedenkt met TS?quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je een fatsoenlijke electricien hebt, denkt die met je mee. Die hebben er immers ervaring mee.
Wij hebben tot nu to nog geen enkele initiatief hoeven nemen en tot nu to loopt alles op rolletjes. Tot nu to hebben we zelfs nog geen enkele keer iets gehad wat achteraf aangepast heeft moeten worden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:39 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Heb je het topic doorgelezen en gezien hoeveel men meedenkt met TS?
Je kunt met een bouw beter voorop lopen dan erachter aan hollen hoor, en ga er vooral met een duitse bouwer vanuit dat je zelf inititiatief moet nemen. Vooral er niet vanuit gaan dat het wel goed komt.
Wij hadden inderdaad een fatsoenlijke aannemer en installateur die zeker meedachten. Het scheelde voor ons natuurlijk wel dat ik bouwkundig ben, alles zelf uitgetekend had en eigenlijk bijna alles al bepaald hadden zelfs voordat men begon met bouwen. Heb weinig hoeven sturen en ik heb maar 2 dingetjes gehad met de aannemer die hij moest veranderen.
jup, en als je het letterlijk bekijkt is degene die voor jouw bijv. de electra aanlegt ook een aannemer.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:31 schreef z80 het volgende:
je hebt het huis zelf gebouwd? dus steen voor steen?
het bedrijf dat het huis gebouwd heeft is in dit geval de aannemer.
dat je casco bouwt beteken niet dat je geen aannemer hebt.
Super goed verwoordt! De mensen die aan het werk zijn, weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Maar het hoofdbedrijf zit er niet echt bovenop. Zo is er weinig tot geen controle vanuit het bedrijf. De mensen die de dakgoten hebben gemaakt hadden geen tekening van waar de afvoer ligt. Ze hebben maar aangenomen dat de afvoer die uit de grond kwam de juiste was.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef z80 het volgende:
het huis wat achter mij gebouwd wordt, wordt door een bedrijf ver weg gebouwd.
de bouwers zelf zijn wel vak mensen, maar zijn totaal niet betrokken bij het te bouwen object en omgeving.
met als gevolg en huis dat gebouwd wordt volgens een tekening (ergens tijdens de onderhandelingen is ontstaan en nog de status concept draagt) die niet meer gecontroleerd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |