abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:06:54 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_68376178
Het bruin is van het slijpen/zagen van de pannen.
de bruine dakpannen op de pallet, dit is de onderkant van de dakpan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:44:18 #277
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68377273
Wat een lelijk metselwerk, sorry maar dat kan echt niet toch?

Voor de rest ziet het er mooi uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 26 april 2009 @ 17:58:54 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_68398702
nog even over het voegen.
dit kan nog wel eens feest gaan worden.
aan 1 kant (zie foto) is de stijger al afgebroken.
ze hebben of dubbel werk, of ze gaan weer toeren uit halen om vanaf een lader te werken.
  zondag 26 april 2009 @ 20:45:52 #279
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68403708
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:58 schreef z80 het volgende:
nog even over het voegen.
dit kan nog wel eens feest gaan worden.
aan 1 kant (zie foto) is de stijger al afgebroken.
ze hebben of dubbel werk, of ze gaan weer toeren uit halen om vanaf een lader te werken.
Zier er al goed uit zo, al ben ik zelf geen fan van die leitjes als afwerking van de dakkapellen, maar dat is smaak.

Even over het voegen, bij ons nam de voer z'n eigen steiger mee, als ik even goed terug denk.
Maar halsbrekende toeren uithalen kunnen ze ook wel
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 april 2009 @ 21:08:34 #280
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68404596
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:45 schreef ueberduitser het volgende:
Maar halsbrekende toeren uithalen kunnen ze ook wel
Pfoe ja, als je die foto's bekijkt van het plaatsen van onze dakkapellen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator maandag 27 april 2009 @ 17:51:44 #281
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_68430105
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Pfoe ja, als je die foto's bekijkt van het plaatsen van onze dakkapellen...
Hehe, creatief met ladders en steigers zijn duitsers over het algemeen wel
Wat nou veiligheidscertificaten
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:28:23 #282
63722 z80
I fink you freaky
pi_69220101
@siemi
wanneer wordt er weer verder gewerkt?
het is al bijna een maand stil aan de overkant.

edit:
ik had eerder moeten reageren.
kom net thuis en zie dat er aan de achterkant kozijnen in de dakkapel zijn geplaatst.
er is dus weer leven.

[ Bericht 45% gewijzigd door z80 op 20-05-2009 18:24:29 (toevoeging na thuiskomst.) ]
pi_69364708
Er waren wat meningsverschillen tussen mij en de bouwer, wat eindigde met een bouwstop. Inmiddels zijn ze weer verder gegaan en hebben we het geschil voor ons uit geschoven. Fijne bouwer, die biereco's.

Maar ik kreeg inderdaad een rekening, gedateerd de 20e voor de fertigstellung van de ramen. Zitten die er al in?

We zijn even een weekendje zonder zorgen wezen camperen. Volgend weekend weer. Waren de enige Duitsers op de camping :-)
  maandag 25 mei 2009 @ 08:36:47 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_69372456
boven en aan de zijkant zitter er ramen in.
het grote gat aan de achterkant is nog steeds open.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 17:59:26 #285
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69388992
Zo te horen zijn de ervaringen met deze aannemer niet dat je zegt geweldig jammer dat er nog zulke bouwbedrijven bestaan !
  maandag 25 mei 2009 @ 21:01:01 #286
63722 z80
I fink you freaky
pi_69395991
aan de zijkanten en achter is alles dicht.
vandaag is ook het gat achter dicht gemaakt.
op de voorkant heb ik geen zicht.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:44:09 #287
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69397999
koperen goten etc.

dakkapel vindt ik persoonlijk , maar dat vindt van alle dakkapellen met "vleugels".

Laat je de voordeur ook gelijk plaatsen? Als je dat later doet en men een tijdelijke bouwdeur in zet, kan de Estrich niet helemaal gelegd worden, dat moet de tegelzetter dan doen (er vanuit gaande dat je tegels in de hal krijgt en de trap omhoog)

Wij hadden ervoor gekozen de deur direct te laten plaatsen.
Zorg dan wel voor bescherming van de deur en vooral de dorpel. Ook de klinken goed beschermen.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:50:02 #288
63722 z80
I fink you freaky
pi_69398283
het hius ziet er wel aardig uit,
maar laat ik het zo zeggen.
de kozijnen zijn niet mijn smaak.
en de combinatie koperen dakgoten (lekker ouderwets) met witte kunststof kozijnen?
pi_69439069
Tsja, als ik ooit nog zou besluiten een volgend huis te bouwen, dan zou ik inderdaad wel wat dingen van het begin af aan anders aanpakken. Maar op een gegeven moment moet je verder met de keuzes die je anderhalf jaar geleden hebt gemaakt. De meerprijzen voor andere kozijnen werd me gewoon te gek op het moment.

Er zit nu inderdaad een tijdelijke voordeur in, zodat de echte niet beschadigd raakt.

Saillaint detail, de kiep schuifdeur van de erker van de woonkamer zit aan de verkeerde kant. Had links gemoeten, zit nu rechts. Daar moet ik nog over gaan bakkelijen. De monteur heeft laten zien dat op zijn montagepapier het zo staat zoals het nu zit. Maar op de opdracht die we getekend hebben, hadden we dat deel nog niet ingevuld. Het zou eens vanzelf goed gaan zeg.......

Toch kan ik niet wachten er te gaan wonen. Het duurt nu al zo lang :-(
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:50:31 #290
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69445435
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:51 schreef siemi het volgende:

Saillaint detail, de kiep schuifdeur van de erker van de woonkamer zit aan de verkeerde kant. Had links gemoeten, zit nu rechts. Daar moet ik nog over gaan bakkelijen. De monteur heeft laten zien dat op zijn montagepapier het zo staat zoals het nu zit. Maar op de opdracht die we getekend hebben, hadden we dat deel nog niet ingevuld. Het zou eens vanzelf goed gaan zeg.......
Niet met de kozijneverancier door de woning gelopen om te kijken hoe de draairichtingen zouden moeten zijn? Net als de positie van je Gurtkasten (bediening Rolladen), die moet je al vroeg bepalen. (tenzij electrisch)

Maaruh, als jij het niet zo wilt hebben, eruit ermee dan!!!! Jij bent de baas die bepaald en betaald!!!!

Zal ik je dan nu alvast ook gaan waarschuwen voor de electra? Zet voor jezelf goed op papier waar je je electrapunten wilt hebben! (contactdozen, lichtpunten, TV aansluitingen, etc....)
(Ik zou je daar best mee kunnen helpen hoor, ik had de electra voor de woning compleet zelf uitgetekend)

Groeten,

Arnaud
pi_69461475
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Niet met de kozijneverancier door de woning gelopen om te kijken hoe de draairichtingen zouden moeten zijn? Net als de positie van je Gurtkasten (bediening Rolladen), die moet je al vroeg bepalen. (tenzij electrisch)

Maaruh, als jij het niet zo wilt hebben, eruit ermee dan!!!! Jij bent de baas die bepaald en betaald!!!!

Zal ik je dan nu alvast ook gaan waarschuwen voor de electra? Zet voor jezelf goed op papier waar je je electrapunten wilt hebben! (contactdozen, lichtpunten, TV aansluitingen, etc....)
(Ik zou je daar best mee kunnen helpen hoor, ik had de electra voor de woning compleet zelf uitgetekend)

Groeten,

Arnaud
Als je een fatsoenlijke electricien hebt, denkt die met je mee . Die hebben er immers ervaring mee.
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:08:18 #292
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_69461838
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke electricien hebt, denkt die met je mee . Die hebben er immers ervaring mee.
jupp, kom mensen zat tegen met maar 2 wcd's achter de tv en er zijn er ok die er 2x5 hebben zitten, + extra dozen voor internet, CAI, en surround speakers.

Deel ligt ook aan de tekenaar van de installatie, en hoe het bedrijf inderdaad meedenk met de klant
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:39:30 #293
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69479853
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Heb je het topic doorgelezen en gezien hoeveel men meedenkt met TS?
Je kunt met een bouw beter voorop lopen dan erachter aan hollen hoor, en ga er vooral met een duitse bouwer vanuit dat je zelf inititiatief moet nemen. Vooral er niet vanuit gaan dat het wel goed komt.

Wij hadden inderdaad een fatsoenlijke aannemer en installateur die zeker meedachten. Het scheelde voor ons natuurlijk wel dat ik bouwkundig ben, alles zelf uitgetekend had en eigenlijk bijna alles al bepaald hadden zelfs voordat men begon met bouwen. Heb weinig hoeven sturen en ik heb maar 2 dingetjes gehad met de aannemer die hij moest veranderen.
pi_69494525
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:39 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Heb je het topic doorgelezen en gezien hoeveel men meedenkt met TS?
Je kunt met een bouw beter voorop lopen dan erachter aan hollen hoor, en ga er vooral met een duitse bouwer vanuit dat je zelf inititiatief moet nemen. Vooral er niet vanuit gaan dat het wel goed komt.

Wij hadden inderdaad een fatsoenlijke aannemer en installateur die zeker meedachten. Het scheelde voor ons natuurlijk wel dat ik bouwkundig ben, alles zelf uitgetekend had en eigenlijk bijna alles al bepaald hadden zelfs voordat men begon met bouwen. Heb weinig hoeven sturen en ik heb maar 2 dingetjes gehad met de aannemer die hij moest veranderen.
Wij hebben tot nu to nog geen enkele initiatief hoeven nemen en tot nu to loopt alles op rolletjes. Tot nu to hebben we zelfs nog geen enkele keer iets gehad wat achteraf aangepast heeft moeten worden.
A.s. vrijdag hebben we een afspraak met de electriciën die met ons doorneemt wat we precies waar willen hebben. Het kan dus zeker ook anders..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:01:51 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_69504438
maar jullie hebben een locale aannemer.
+ je pa zit in deze tak van sport.
het huis wat achter mij gebouwd wordt, wordt door een bedrijf ver weg gebouwd.
de bouwers zelf zijn wel vak mensen, maar zijn totaal niet betrokken bij het te bouwen object en omgeving.
met als gevolg en huis dat gebouwd wordt volgens een tekening (ergens tijdens de onderhandelingen is ontstaan en nog de status concept draagt) die niet meer gecontroleerd wordt.
pi_69508991
Wij hebben geen aannemer .
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:31:25 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_69515397
je hebt het huis zelf gebouwd? dus steen voor steen?
het bedrijf dat het huis gebouwd heeft is in dit geval de aannemer.
dat je casco bouwt beteken niet dat je geen aannemer hebt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:15:06 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69518105
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:31 schreef z80 het volgende:
je hebt het huis zelf gebouwd? dus steen voor steen?
het bedrijf dat het huis gebouwd heeft is in dit geval de aannemer.
dat je casco bouwt beteken niet dat je geen aannemer hebt.
jup, en als je het letterlijk bekijkt is degene die voor jouw bijv. de electra aanlegt ook een aannemer.
Normaal valt die onder je aannemer en is dus een onderaannemer.

pffff, alles zelf doen. Zou het eventueel nog wel kunnen ook met een beetje bijscholing.
Praat me dan niet over een strakke planning :):)
pi_69523642
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef z80 het volgende:
het huis wat achter mij gebouwd wordt, wordt door een bedrijf ver weg gebouwd.
de bouwers zelf zijn wel vak mensen, maar zijn totaal niet betrokken bij het te bouwen object en omgeving.
met als gevolg en huis dat gebouwd wordt volgens een tekening (ergens tijdens de onderhandelingen is ontstaan en nog de status concept draagt) die niet meer gecontroleerd wordt.
Super goed verwoordt! De mensen die aan het werk zijn, weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Maar het hoofdbedrijf zit er niet echt bovenop. Zo is er weinig tot geen controle vanuit het bedrijf. De mensen die de dakgoten hebben gemaakt hadden geen tekening van waar de afvoer ligt. Ze hebben maar aangenomen dat de afvoer die uit de grond kwam de juiste was.

Het electrisch heb ik gelukkig wel goed doorgedacht. Daar helpt het echt voor dat mijn pa electricien is. Ook is dat is waar ik zelf een eigen mening over heb. Ik ben bijvoorbeeld in het kantoor meer dan 2 stopkontakten nodig voor de computer (eh, 7 tel ik er nu).

Inmiddels lijkt het steeds meer dat het huis met een slecht Karma geboren is. Nu doet de Deutsche Bank weer moeilijk. Het gewoon ontvangen van een fax en het bedrag overmaken uit het bouwdeposito lijkt niet moeilijk. Ik heb deze week de rekening voor de 3e keer gefaxed omdat hij de 1e 2 keer niet is verwerkt en niemand weet waarom niet. Dan is nog mijn normale contactpersoon op vakantie. Zijn vervanger heeft geen idee en vond dat ik maar een aanvullende hypotheek moest nemen. Dat zou weer raar zijn, aangezien er nog ruim voldoende geld in het bouwdeposito zit. Het bleek dat hij geen toegang had tot alle gegevens.

Zoiets gebeurt alleen ons maar, hoop ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 mei 2009 @ 13:12:53 #300
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69523889
Het zal ook eens meezitten, siemi...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')