abonnement Unibet Coolblue
pi_66215445
Hmmm, Polen..... Misschien dat die wel preciezer werken dan die mensen van aannemer.
pi_66215893
@z80, heb je net een PB gestuurd!!!!
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:51:32 #203
63722 z80
I fink you freaky
pi_66252336
er is weer hard gewerkt.
de afwatering loopt nu naar de straat (de slang ik nu zichtbaar).
er steken beton ijzers uit de keldermuren.
en de keldermuren worden behandeld met iets zwarts dat met een roller wordt aangebracht.
wat ook op valt is dat het busje van de bouwvakkers nu niet meer bij de bouw staat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66257271
dat zwarte is bitumen voor de waterdichting gok ik.
pi_66270693
Kijk, er zit nog steeds goed schot in. De afwatering loopt nu op straat.....
Komende woensdag komt de volgende vloer erop (dak kelder/vloer begane grond). Dat weet ik omdat de electricien vandaag belde. Goed he, zo hoor je nog eens wat. Ik moet voor woensdag aangeven waar ik de aansluitingen in de Kelder wil hebben.

Verder heb ik de bauleiter gevraagd om een planning. Hij was hevig verontwaardigd. Die had ik toch. Dus hij pakt hem erbij en gaat voorlezen wanneer er wat komt. Het begon met week 44...... Eh, die is oud. Hmmm, hij zou de aannemer vriendelijk verzoeken met een nieuwe planning te komen.

Ik denk dat het zwarte voor de warmteisolatie is. Daar komt de isolatie tegen aan. Tenminste, zoiets heb ik wel eens op andere bouwblogs gezien.....

Volgens mij zijn trouwens mijn schuintegenoverburen ook bezig. Daar is tenminste ook activiteit waarneembaar.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:21:48 #206
63722 z80
I fink you freaky
pi_66272452
het zwarte is of bitumen of een impregneer.
de isolatie stond gister avond nog op de kant. (mooie roze platen)
en inderdaad je overburen zijn zo te zien ook bezig.
er staan tenminste paaltje in de grond.
morgen even wat foto's maken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:37:58 #207
63722 z80
I fink you freaky
pi_66321683
even een update met foto's
de kelder


het grondwater peil staat hier vrij hoog + de nodige regen betekend dat je moet pompen.


en van dichtbij deze prachtige construktie


met als resultaat een water ballet. met op de achtergrond nog een nieuwbouw van Nederlanders
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:29:41 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_66448053
er is hard gewerkt.
alle muren in de kelder zijn op tijd klaar, en zelfs de eerste isolatie platen zijn reeds geplaatst.
vandaag is ook de kelder dicht gelegd met beton platen.
het begin

en klaar.


tevens zijn ze op het grondstuk tegenover ook weer druk bezig met een graaf machine
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:27:33 #209
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_66795612
Deze week is er weer goed gewerkt. De buitenmuren van de begane grond staan er en voor zo ver ik kon zien, de binnenmuren ook al. Als het goed is komt as vrijdag de vloer van de 1e verdieping erop. Het gaat dus hard nu.

Helaas zijn er ook weer problemen met de firma Biereco. Ze hebben afgelopen vrijdag een brief gestuurd dat ik volgens verantwoordelijk ben voor de foute uitmeting. Volgens hen hadden ze de gewijzigde papieren nooit gehad. Toch gek, want eerst beweerden ze de kwartslag verkeerd papieren nooit eerder gezien te hebben.......

Zulke juridische problemen is ook meteen de reden waarom ik niet zo uitgebreid verslag doe als ik graag zou willen en ook de reden waarom de blog al een tijdje niet is bijgewerkt. Voor je het weet geef je ze munutie om te schieten.......
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:20:51 #211
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:42:57 #212
63722 z80
I fink you freaky
pi_66983399
even een opdatum.
beton gestort en kelder is netjes glad afgesloten.
vervolgens is men begonnen met de muren.


een 2 dagen terug


gister werd er flink door gewerkt met beton ijzer


en vandaag ligt het plafon op op/in
en is het gat volledig dicht gemaakt en de bult zand verdeeld over de tuin.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_67058806
Zo, vanavond heul veel toegevoegd aan mijn Blog. Morgen zal ik hier even wat foto's plaatsen. Het is me nu te laat.....

Mocht iemand dingen zien staan op het Blog wat niet handig is tov de bouwer, dan graag effe een seintje. Ik heb het daarom expres niet zo diepzinnig gemaakt.....
  Moderator zondag 15 maart 2009 @ 11:35:49 #214
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67063358
Is het in duitsland niet verplicht om randbeveliging aan te brengen bij het werken op hoogte ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 11:37:16 #215
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67063396
Dat zie ik hier pas als ze het dak gaan maken, Vonkenboer. De eerste verdieping doen ze blijkbaar zonder
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 maart 2009 @ 11:57:32 #216
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_67063976
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:05 schreef siemi het volgende:
Alleen, er was een klein probleempje. Heel klein maar.......
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daar ging mijn koffie!!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_67064616
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Is het in duitsland niet verplicht om randbeveliging aan te brengen bij het werken op hoogte ?
Dat is inderdaad verplicht ja. Maar ik heb me door onze metselaar laten vertellen dat dat pas verplicht is als het metselwerk begint. Vandaar dat er bij ons ook heel snel een steiger moest komen.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  zondag 15 maart 2009 @ 16:46:14 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_67074162
Gezien de "kunsten" die de bouwvakkers tot nu toe hebben uitgehaald,
hebben ze schijt aan de arbo en veilig werken.

ps
misschien een paar plus punten noemen op je blog.
dit geeft de bouwer het gevoel dat je niet alleen de negative dingen vermeld
maar ook de Positive.
als er dan iets niet helemaal goed gaat heb je een klein beetje krediet opgebouwd,
en kom je niet over als die Hollander die alleen maar zeurt.

[ Bericht 58% gewijzigd door z80 op 15-03-2009 17:30:45 ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_67083163
Hahaha, die is goed, positieve punten noemen :-). Ze zijn in ieder geval wel goed in waterkanaaltjes maken. En het zijn echte evenwichtskunstenaars, maar of de bouwer daar nou op zit te wachten.

Het punt is dat als ik positieve dingen ga noemen (ja, ze doen ook wel dingen goed) en geen slechte dingen, dan zouden mensen kunnen denken dta het een betrouwbare bouwer is. Dat is ook niet echt de bedoeling.

Het metselwerk gaat over een dikke week beginnen, dus dan moet er iets aan veiligheid gebeuren? We hebben vrijdag de stenen uitgezocht, alleen konden we het nog niet helemaal eens worden. Vandaag heeft mijn vrouw besloten om mij toch maar de stenen te laten kiezen. Pfew.
  zondag 15 maart 2009 @ 21:55:10 #220
63722 z80
I fink you freaky
pi_67084572
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:20 schreef siemi het volgende:
Het punt is dat als ik positieve dingen ga noemen (ja, ze doen ook wel dingen goed) en geen slechte dingen, dan zouden mensen kunnen denken dta het een betrouwbare bouwer is. Dat is ook niet echt de bedoeling.
het gaat er om zowel positieve als negatieve dingen te melden.
maar door helemaal geen positieve dingen te melden ontstaat er een scheef beeld.
en belangrijker de aannemer krijgt er een minder prettig gevoel bij.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_67085309
Ook leuk, begint FOK plotseling te fokken over mijn Adblocker......

Ik had een update beloofd met wat foto's. Dus bij deze. Maar beginnen bij het begin, lijkt me. Let op, deze foto is gemaakt rond 09:30 nadat ik de avond ervoor de Bauleiter had verteld dat het huis verkeerd stond:

Ik zou verwacht hebben dat ze het werk stilleggen. Maar nee, ze gingen vrolijk door. Wat weet de Bauherr er nou van.....
Dan krijg je dus dingen als dat hier de Erbauer nog duidelijk bezig is:

En een half uurtje later die de graafmachine heeft opgeladen en al heel ver weg is. Daarom stond ook op het overzicht van de kosten die ze gemaakt hebben, dat de truck met graafmachine onderweg weer omgekeerd is. Had voorkomen kunnen worden.

Dit is hoe de bouwplaats achtergelaten wordt:

Dit is slechts wat ik in het schijnsel van de koplampen kon fotograferen. Het was representatief voor de rest. Ik ben blij dat ik er niet naast woon. (Sorry Z80.....). Maar ik baal er wel van dat ze zo werken.

Hoe moet het huis dan wel staan? Nou, zo dus:


Ook altijd leuk, dit is het straatje.


Gelukkig bleek de kelderdecke sterk genoeg om op te lopen:


Om een beetje een indruk te geven van hoe het huis wordt:
Voorkant


Zijkant (de keuken)


De achterkant (staat ook al op de foto's van Z80, maar iets lager perspectief)


Van binnen ziet het er zo uit:
Woonkamer


Keuken



Ziet er al gezellig uit he? Grotere versies en nog wat andere foto's staan op het blog. Anders loopt het hier helemaal uit de klauw met de fotos.

Vrijdag zijn we een dagje naar Vechta geweest. Wat een eind rijden zeg, bijna 3 uur! We hebben daar dus eerst de stenen uitgezocht. Mijn vrouw wilde deze (als ik tenminste de goede er zo uitgepikt heb, we hebben andere nummers gekregen):

En ik wilde (en krijg dus) deze:

Iets minder perfect en minder glad. Een rode steen met aardig wat blauw erin. Daar komen dan donkergrijze niet te erg glanzende dakpannen bij.

Verder zijn we bij de tegeltoko geweest. Hadden aardig wat keuze, maar toch ging het uitzoeken redelijk vlot. De vloer in de woonkamer/diele/toilet wordt ongeveer deze kleur:

Maar dan glazend gepolijst. Iedereen verklaard ons voor gek, maar dat vinden we allebei mooi. Hebben we ook in 2 appartementen gehad waar we eerder gewoond hebben. Mijn vrouw heeft wel plechtig beloofd 3 keer per dag te gaan dweilen :-).

De Keuken wordt een donkergrijze tegel, niet gepolijst. Voor achter het aanrecht zijn we nog op zoek naar leuke tegeltjes.
De HWR krijgt ongeveer dezelfde kleur als de woonkamer, alleen niet gepolijst, uit praktische motieven (we zijn niet helemaal gek :-).
De badkamer krijgt een grijze vloer, met creme tegels met een effectje erin. Met een strooitegel met oa een grijs motief, kleurt dat leuk.

Vervolgens zijn we nog bij de sanitair dinges geweest. Wat we standaard krijgen is niet zo heel veel soeps. Daar moeten we dus nog even wat meer werk van maken.

Dit lijkt me wel even weer genoeg ter update. Juridische problemen met de bouwonderneming heb ik weggelaten, zoals al eerder vermeld, om ze niet in de kaart te spelen.
  maandag 16 maart 2009 @ 10:45:07 #222
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67095162
smaken verschillen, dat is duidelijk....Ik had een steen genomen die wat meer had, maargoed zoals gezegd: smaken verschillen.

Maaruh, het schiet mooi op Michel!

Ik ben bezig met de bestrating, die ligt er nu bijna helemaal in.

Komende week de Radlader maar bestellen om de Mutterboden te verdelen.
Wat kijk je dan anders tegen een huis aan, als alles weer netjes rondom het huis.

Arnaud
pi_67205036
Ze zijn weer goed bezig van de bouwer. De bauleiter had gezegd dat ze over 2 weken (volgende week dus) met de buitenmuur wilden gaan metselen. Afgelopen vrijdag dus stenen uitgezocht, maandag de keuze bevestigd. Kom ik er vanmorgen (ze zouden gisteren de stenen leveren), zijn ze al druk aan het metselen. De buitenmuur aan 1 zijkant en de achterkant was al 1,5m hoog opgetrokken. Een van de metselaars gesproken, gaf die aan dat ze al wachten op de stenen.....

Gek genoeg is aan de bovenverdieping weinig gebeurt, wel de buitenmuur (punt aan 2 kanten), maar geen binnenmuren, voor zover ik kan zien.
  maandag 23 maart 2009 @ 21:26:21 #224
63722 z80
I fink you freaky
pi_67338349
het pannen bier kan ingeschonken worden.
vandaag is de houten kap geplaatst.
en inderdaad de binnen muren op de boven verdieping staan er nog niet.
waarschijnlijk wil de bouwer de boel zo snel mogelijk water dicht hebben.
ze zijn ook als een gek aan het metselen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 23 maart 2009 @ 21:54:35 #225
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67339397
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:26 schreef z80 het volgende:
het pannen bier kan ingeschonken worden.
vandaag is de houten kap geplaatst.
en inderdaad de binnen muren op de boven verdieping staan er nog niet.
waarschijnlijk wil de bouwer de boel zo snel mogelijk water dicht hebben.
ze zijn ook als een gek aan het metselen.
of de binnenmuren gaan ze lijmen? met kalkzandsteen? alhoewel.... ik zou dan tochh zeker al de stenen of gipsblokken, of waar de binnenmuren ook van gemaakt worden, al wel naar binnen getakeld hebben?
  maandag 23 maart 2009 @ 22:07:25 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_67339927
de binnen muren zijn/worden van ytong blokken gemaakt.
deze staan ook al boven.
ook het cement zakken liggen al klaar.
maar blijkbaar gaat de buitenmuur en dak constructie voor.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:20:01 #227
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67367044
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:07 schreef z80 het volgende:
de binnen muren zijn/worden van ytong blokken gemaakt.
deze staan ook al boven.
ook het cement zakken liggen al klaar.
maar blijkbaar gaat de buitenmuur en dak constructie voor.
voordeel daarvan is dat het waterdicht is, evt platic voor de ramen en dan kan ook de stukadoor erin (die in nederland in elk geval die den weinig zonder dat het wind en waterdicht is (moet ook wel met dat stukspul, tis wel de definitieve afwerking) .
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:12:34 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_67371156
de stukadoor zal er voorlopig nog niet komen.
in tegen stelling tot Nederland worden de 230V kabels op de muur gespijkerd.
pas als alle elektra klaar is zal de stukadoor komen.

ps
het dak zit dicht met kunststof folie.
en aan de achterkant zitten alle panlatten er ook tegen aan (aan de voorkant weet ik niet,kan ik niet zien)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:00:52 #229
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67382475
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:20 schreef gateway het volgende:

[..]

voordeel daarvan is dat het waterdicht is, evt platic voor de ramen en dan kan ook de stukadoor erin (die in nederland in elk geval die den weinig zonder dat het wind en waterdicht is (moet ook wel met dat stukspul, tis wel de definitieve afwerking) .
Stucadoor komt er nog lang niet in hoor, eerst de kozijnen erin. Dan de electra en verwarming en dan komt de putzer erin voor de ruwe stuclaag. Dan moet het geheel een paar weken drogen, de Estrich dekvloer erin en dan kan de stucadoor pas afwerken (spuitwerk/behangwerk/sauswerk)
En de dekvloer moet dan nog ongeveer 1 week per cm. dikte drogen voordat je wat op de vloer kunt leggen.
De ruwbouw gaat mooi snel, maar dan komt het afwerken, en dat duurt langer dan je wilt...
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 17:02:19 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67398766
Men zegt op de bouw niet voor niks, zodra de woning wind en waterdicht is; is hij nog maar half klaar
Zit er prima uit !, alleen de duitse manier van elektra installeren vind ik in mijn ogen helemaal niks, dat kabel in / op de muur spijkeren en dan weg laten stucen.

Geef mij maar gewoon installatiebuis en vd draad
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:54:48 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_67400695
mij ook .
maar heb geen keuze, of ik moet het hele huis verbouwen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 maart 2009 @ 18:05:24 #232
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67401006
Idem hier. Ik ben zelf volleerd electriciën (met 0,01 werkervaring in de electro.. ) en volgens mij wordt ik met pek en veren ingesmeerd als ik dat bij een Nederlandse installateur zou voorstellen.
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 18:36:07 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67402090
In de nieuwe NEN1010 zijn kabels direct in de muur in Nederland wel toegestaan
Dat is gewoon afbreuk van het vak als je het mij vraagt
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:10:13 #234
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67403302
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:36 schreef Vonkenboer het volgende:
In de nieuwe NEN1010 zijn kabels direct in de muur in Nederland wel toegestaan
Dat is gewoon afbreuk van het vak als je het mij vraagt
zo vervelend als je wat vergeten bent nu kan je er zo een draadje bijin trekken
pi_67404506
Tsja, het is ook niet mijn idee, die kabels aan de wand. Maar ja, volgens de bouwer kan dat niet anders, omdat de muren van steen zijn en......
Heb nog even getwijfeld of ik hem het systeem van frezen uit zou leggen, maar ik heb hem maar in het stenen tijdperk gelaten.....

Ik heb alle stopkontakten vrij ruim aangehouden, dus ik zou wel uit moeten komen.

Gisteren de offerte gekregen voor meerwerk voor de badkamer en toilet. Het meubel gaan we dus zelf wel doen. Wat ons mooi leek komt op 2700 euro ex btw. Dat kan later nog. Verder laten we de badkamer redelijk standaard opbouwen. Alleen het bad wordt een polyester ipv staal en hetzelfde geld voor de douchebak. De kranen die niet standaard van Grohe zijn, worden geupgrade naar Grohe Eurostyle. Die zijn zo'n 30 euro duurder dan de standaard kranen, dus die kunnen we later nooit meer voor dat geld krijgen.

Verder vandaag gebeld door de stenenleverancier. Die had van mij begrepen dat er een garage bij komt. Het bouwbedrijf weet echter van niks. Ik wordt zo moe van die gasten. Vooral omdat een uur eerder de bouwleider belde om te vragen waar de garage gepositioneerd moet worden voor de bouwaanvraag. Gaat lekker langs elkaar heen dus.

Ik zal straks nog even foto's toevoegen met het dak.
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:57:49 #236
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67405167
Hoe gaan ze dat doen met data / KPN / CAI lijnen dan? ook gewoon insmeren?
pi_67406461
Yep, ook gewoon insmeren.....

Wat foto's, zoals net beloofd.




pi_67408387
bakstenen zien er in het echt mooier uit dan op je eerdere foto
pi_67408414
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef gateway het volgende:
Hoe gaan ze dat doen met data / KPN / CAI lijnen dan? ook gewoon insmeren?
dat is best een dikke laag wat er dan op moet , kabeltjes zijn bij elkaar ruim 2,5 cm dik
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:50:35 #240
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67409751
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

dat is best een dikke laag wat er dan op moet , kabeltjes zijn bij elkaar ruim 2,5 cm dik
mwah, cai is de dikste, die is niet meer dan 10mm ?

stroomkabels zijn plat in DLD, zeg maar zoals een tweelingsnoer hier.

En, ik heb ook in nederland nog niet vaak meegemaakt dat er minder dan 1 cm aan stucwerk voor de muur gaat
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:06:17 #241
63722 z80
I fink you freaky
pi_67410469
ook even een update.
wat doe je met de lege zakken cement?
just ja die stop je in een vuur korf


het houten frame van het dak


en een dag later (en tevens bijna het zelfde als nu)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_67413272
Het begint nu echt op een huis te lijken. Mooie foto's z80!

Magische constuctie, dat dak. Misschien iets voor IKEA? Een zelfbouwhuis.
De buuv had al gezegd dat ze een vuurkorf gebruikten. Trouwens, over de buren gesproken (van opzij, niet achter!!!). De buurman kwam dinsdagmorgen toen ik met de graver stond te praten er aan. Hij kwam klagen over de graver die een grenspaaltje kapot gemaakt had. Hij vertelde dat mijn graver dat had gedaan. Toen die vroeg hoe en wanneer zou hij dat zijn zoon vragen (die het had zien gebeuren). Hij gaat naar binnen, en komt later weer naar buiten. Toen de kraan voor de kelder in de straat stond, was hij met de vrachtauto gekomen om de gaafmachine op te laden. Bij het achteruit rijden, had hij het paaltje geraakt. Dus geen twijfel mogelijk, hij had hem stuk gereden.

Ergens knaagde er iets bij mij. Ik vond het een raar verhaal. Als je inzoomt op deze foto:

Dan hangt links een grenspaaltje half om. Dus toen was het al stuk. Gezien de ruimte lijkt het me sterk als iemand daar met een vrachtauto gaat manouvreren. Die foto is van voor de kelder. Dus het verhaal van de buurman lijkt busted.
Gaan we even verder terug:

Als je dan tussen mij en de buurvrouw doorkijkt, dan zie ik daar volgens mij een paal rechtop en een scheef.
Zo leer je meteen je buren kennen......
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:21:33 #243
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67421640
Schiet mooi op!!!!

Even over de electra, frezen kennen ze zeker wel, de verwarmingsbuizen worden ook in de wand gefreesd namelijk, de verwarmingsbuizen komen tegenwoordig niet meer uit de vloer, maar uit de wand.
En voor de rest hebben ze bij ons thuis wel electra gefreesd, en ronde kabels verlegd, dubbel geisoleerd. De platte "spijkerkabels" waar men het hier over heeft, worden niet vaak meer gebruikt hoor. Ook gaan de electraleidingen niet meer schuin over wanden etc. maar worden nu gewoon recht naar boven en beneden verlegd.
De aanleg van electra is door het eenvoudige systeem aanmerkelijk goedkoper dan in NL. Dat verschil is enorm!
Onze electra voor de woning kostte ca. 3500 euro. En dat is echt heel goedkoop als je bedenkt dat wij enorm veel dimmers hebben, overal data-aansluitingen en schakelmateriaal Berker Moduul S1 hebben.
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:36:25 #244
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:14:18 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_67476421
er zijn dan toch steigers rond het huis gebauwd.
en zijn ze begonnen om binnen wat tussen muren te metselen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_67479668
Toch nog steigers? Ik had verwacht dat de de bovenverdieping gingen metselen op een trap. Valt al weer mee.

Morgen maar weer eens even een kijkje nemen.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 15:17:49 #247
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67494380
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:31 schreef siemi het volgende:
Toch nog steigers? Ik had verwacht dat de de bovenverdieping gingen metselen op een trap. Valt al weer mee.

Morgen maar weer eens even een kijkje nemen.
is veelste lastig via een trap lijkt mij.
pi_67495344
Ik weet inmiddels ook waarvoor de steigers zijn. Doordat de binnenmuren op de bovenverdieping gemaakt zijn, kan er geen trap meer gebruikt worden om naar boven te gaan. Nu moet je dus op de steiger naar boven klauteren en dan via een raam naar binnen. Ik voelde me wel een beetje een inbreker :-)
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:33:36 #249
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67498399
Nope, want er staat een muur bovenaan, en als je de ladder andersom draait, staat ie op een traptrede, die gedraait is.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 18:13:21 #251
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67498911
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:52 schreef siemi het volgende:
Nope, want er staat een muur bovenaan, en als je de ladder andersom draait, staat ie op een traptrede, die gedraait is.
o de trap zit er al in?
pi_67501937
De trap naar de kelder
  zondag 29 maart 2009 @ 13:26:54 #253
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67519375
tvp
  woensdag 1 april 2009 @ 18:27:43 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_67620353
ze zijn druk aan het metselen.
de achterkant en de zijkant waar ik tegen aan kijk zijn klaar.
de andere zijkant wordt nu voorzien van metselwerk,
waarmee ze of vanavond of anders morgen ochtend klaar zijn.
de voorkant kan ik niet zien.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 1 april 2009 @ 18:40:40 #256
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_67620728
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Men zegt op de bouw niet voor niks, zodra de woning wind en waterdicht is; is hij nog maar half klaar
Zit er prima uit !, alleen de duitse manier van elektra installeren vind ik in mijn ogen helemaal niks, dat kabel in / op de muur spijkeren en dan weg laten stucen.

Geef mij maar gewoon installatiebuis en vd draad
Ik heb hier de nieuwe nen1010 voor mij liggen,kun jij aangeven welke normen jij bedoelt?
Ik kan ze zo niet vinden.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_68185810
Ik zie dat het hier net zo ver achterliep, als op de blog. Excuses. Het is nogal druk op het moment.

Er zijn weer eens wat problemen. Zo is de isolering van de bovenkant van de erker niet toereiken (indien aanwezig). Hausimpuls op de hoogte gebracht. Wat denk je dat ze doen? Niets. En morgen gaan de dakpannen erop, waarna ze er veel moeilijker bijkomen.....

En dan hebben we het metselwerk. Tsjonge tsjonge wat hebben we lopen te kliederen. Volgens Hausimpuls maken ze dat allemaal schoon nadat het gevoegd is. Maar krijg je die specie uberhaupt nog wel weg? Morgen gaat er weer een boze brief die kant op en de betaling voor de fassade houden we vast totdat ze hem schoongemaakt hebben, of schriftelijk hebben bevestigd dat ze hem na het voegen schoon maken.


Maar verder gaat het wel lekker. De stand op 28-3:





Op 8 april hadden ze vensterbanken gemaakt:


En vandaag de volgende impressies:



De eerste dakpan:



Het schiet lekker op en we liggen nog op schema. Over 2 weken de huur hier opzeggen :-)
  zondag 19 april 2009 @ 22:17:20 #258
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_68185867
Wat wordt ie leuk! Ik vind het een lief huis!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_68186102
Dank je wel. Ik vind hem in het echt ook nog steeds top. Goede keuze gemaakt
  maandag 20 april 2009 @ 22:02:40 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_68219158
FOUT tweede dakpan.
de eerste is er de nacht er voor af gewaaid.
vond het namelijk al gek op 2 dakpannen neer te leggen om te passen en deze vervolgens met slecht weer gewoon los te laten liggen.
met inderdaad het verwachter resultaat.

ps
aan de achterkant liggen de pannen er nog niet op.
aan de voorkant heb ik geen zicht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_68246222
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:15 schreef siemi het volgende:
En dan hebben we het metselwerk. Tsjonge tsjonge wat hebben we lopen te kliederen. Volgens Hausimpuls maken ze dat allemaal schoon nadat het gevoegd is. Maar krijg je die specie uberhaupt nog wel weg? Morgen gaat er weer een boze brief die kant op en de betaling voor de fassade houden we vast totdat ze hem schoongemaakt hebben, of schriftelijk hebben bevestigd dat ze hem na het voegen schoon maken.
[ afbeelding ]
metselwerk is idd niet echt netjes schoongemaakt na het metselen, maar ik vermoed dat ze hem nog behandelen met een zoutzuuroplossing voordat ze gaan voegen.

Na het voegen zal het iig niet gebeuren, metselwerk wordt altijd voor het voegen schoongemaakt, en dan van boven naar beneden gevoegd (zodat het gemorste voegmortel niet op de schone gevel valt )
pi_68247629
Mooi huis hoor siemie!
Leuke fijne kleine dakkapellen ook beter dan die bakbeesten
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:37:55 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_68252660
er is vandaag goed door gewerkt.
het dat aan de achterkant zit bijna dicht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 22 april 2009 @ 10:31:52 #264
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68263558
zou graag willen zien hoe ver ze zijn, maar zie geen foto's en de link naar je blog is ook dood???
pi_68263657
Ligt aan jou. Hier doen de foto's en de weblog 't.
  woensdag 22 april 2009 @ 10:53:16 #266
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68264195
hier doet het het ook wel weer...

Maaruh, Dachpfannen zijn Dachziegel...

Ziet er niet uit joh, dat metselwerk, zulke smeerzakken heb ik nog nooit gezien. Dit had ik absoluut nniet geaccepteerd en schoonmaken nadat het gevoegd is??? Zijn ze gek geworden ofzo.
Voegen zijn ook slecht en slordig uitgekrabt, normaal krabt een metselaar de voeg in V-vorm uit, dus 1x de voegspijker boven in de voeg en 1x onder in de voeg er door halen, dan ontstaat er een mooie V-vorm waar de voegspecie goed aan hecht.

Wat mij betreft afbreken en opnieuw, klinkt misschien cru, maar zulk werk MOET je gewoon niet accepteren. Je betaald er zelf voor en het moet zeker 388 jaar meegaan...

En middeltjes als zoutzuur etc. erop moet je heel erg mee oppassen! Dat moet echt als laatste gebruikt worden....

Voor de rest ziet het er prima uit!!!!
(was niet van plan je depri te maken hoor!)
  woensdag 22 april 2009 @ 18:36:35 #267
63722 z80
I fink you freaky
pi_68278597
een huis in Duitsland wordt economisch gezien gebouwd voor 80 jaar zonder renovatie.
wel dient er normaal onderhoud te worden uitgevoerd.

het dak aan de achterkant zit dicht.
alleen de dakgoot en afwerking moeten nog.
ze zijn nu druk bezig met de dakkapel af te timmeren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:20:07 #268
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_68281992
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:53 schreef ueberduitser het volgende:
hier doet het het ook wel weer...

Maaruh, Dachpfannen zijn Dachziegel...


Voegen zijn ook slecht en slordig uitgekrabt, normaal krabt een metselaar de voeg in V-vorm uit, dus 1x de voegspijker boven in de voeg en 1x onder in de voeg er door halen, dan ontstaat er een mooie V-vorm waar de voegspecie goed aan hecht.
je hebt verschillende soorten voegen hoor....
  woensdag 22 april 2009 @ 22:01:35 #269
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68285416
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:20 schreef gateway het volgende:

[..]

je hebt verschillende soorten voegen hoor....
Je meent het????
Het gaat over het uitkrabben van de voegen, niet welke voeg er weer in komt
Ik mag aannemen dat hier gewoon een platvolle voeg in komt.

Neem de voeg niet te donker (kleur vanzelf al wel donkerder met de tijd) en laat 3 proefstukjes opzetten.
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:27:26 #270
63722 z80
I fink you freaky
pi_68352893
het dak zit er op en is dicht.
dakgoten zijn geplaatst.
de dakkapel is ook dicht.
alleen de kozijnen moeten nog geplaatst worden.
indien ik morgen tijd heb zal ik er even een foto van plaatsen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:10:59 #271
63722 z80
I fink you freaky
pi_68372412
hierbij een update met foto's

de dakdekkers druk bezig


in de dakkapel geplaatste houten afwerkschot


de laatste afwerking en het dicht maken van de dakkapel


en de huidige stand van zaken.
de dakdekkers zijn klaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_68374703
Hoort dat zo, die bruine kleur dakpannen ?
pi_68375433
lijkt me van het slijpen van de pannen op de hoeken komen.
pi_68375470
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:44 schreef _VoiD_ het volgende:
lijkt me van het slijpen van de pannen op de hoeken komen.
Oh ja, volgens mij heb je gelijk.
Maar op dit plaatje is een deel ook bruin, toch? Of zit ik hier tegen de onderzijde aan te kijken?



Of zijn 't geen dakpannen ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 april 2009 @ 21:05:46 #275
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68376131
Ik denk een gevalletje onderkant/bovenkant
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:06:54 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_68376178
Het bruin is van het slijpen/zagen van de pannen.
de bruine dakpannen op de pallet, dit is de onderkant van de dakpan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 25 april 2009 @ 21:44:18 #277
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68377273
Wat een lelijk metselwerk, sorry maar dat kan echt niet toch?

Voor de rest ziet het er mooi uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 26 april 2009 @ 17:58:54 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_68398702
nog even over het voegen.
dit kan nog wel eens feest gaan worden.
aan 1 kant (zie foto) is de stijger al afgebroken.
ze hebben of dubbel werk, of ze gaan weer toeren uit halen om vanaf een lader te werken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 26 april 2009 @ 20:45:52 #279
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68403708
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:58 schreef z80 het volgende:
nog even over het voegen.
dit kan nog wel eens feest gaan worden.
aan 1 kant (zie foto) is de stijger al afgebroken.
ze hebben of dubbel werk, of ze gaan weer toeren uit halen om vanaf een lader te werken.
Zier er al goed uit zo, al ben ik zelf geen fan van die leitjes als afwerking van de dakkapellen, maar dat is smaak.

Even over het voegen, bij ons nam de voer z'n eigen steiger mee, als ik even goed terug denk.
Maar halsbrekende toeren uithalen kunnen ze ook wel
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 april 2009 @ 21:08:34 #280
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68404596
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:45 schreef ueberduitser het volgende:
Maar halsbrekende toeren uithalen kunnen ze ook wel
Pfoe ja, als je die foto's bekijkt van het plaatsen van onze dakkapellen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator maandag 27 april 2009 @ 17:51:44 #281
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_68430105
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Pfoe ja, als je die foto's bekijkt van het plaatsen van onze dakkapellen...
Hehe, creatief met ladders en steigers zijn duitsers over het algemeen wel
Wat nou veiligheidscertificaten
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:28:23 #282
63722 z80
I fink you freaky
pi_69220101
@siemi
wanneer wordt er weer verder gewerkt?
het is al bijna een maand stil aan de overkant.

edit:
ik had eerder moeten reageren.
kom net thuis en zie dat er aan de achterkant kozijnen in de dakkapel zijn geplaatst.
er is dus weer leven.

[ Bericht 45% gewijzigd door z80 op 20-05-2009 18:24:29 (toevoeging na thuiskomst.) ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_69364708
Er waren wat meningsverschillen tussen mij en de bouwer, wat eindigde met een bouwstop. Inmiddels zijn ze weer verder gegaan en hebben we het geschil voor ons uit geschoven. Fijne bouwer, die biereco's.

Maar ik kreeg inderdaad een rekening, gedateerd de 20e voor de fertigstellung van de ramen. Zitten die er al in?

We zijn even een weekendje zonder zorgen wezen camperen. Volgend weekend weer. Waren de enige Duitsers op de camping :-)
  maandag 25 mei 2009 @ 08:36:47 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_69372456
boven en aan de zijkant zitter er ramen in.
het grote gat aan de achterkant is nog steeds open.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 17:59:26 #285
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69388992
Zo te horen zijn de ervaringen met deze aannemer niet dat je zegt geweldig jammer dat er nog zulke bouwbedrijven bestaan !
  maandag 25 mei 2009 @ 21:01:01 #286
63722 z80
I fink you freaky
pi_69395991
aan de zijkanten en achter is alles dicht.
vandaag is ook het gat achter dicht gemaakt.
op de voorkant heb ik geen zicht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:44:09 #287
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69397999
koperen goten etc.

dakkapel vindt ik persoonlijk , maar dat vindt van alle dakkapellen met "vleugels".

Laat je de voordeur ook gelijk plaatsen? Als je dat later doet en men een tijdelijke bouwdeur in zet, kan de Estrich niet helemaal gelegd worden, dat moet de tegelzetter dan doen (er vanuit gaande dat je tegels in de hal krijgt en de trap omhoog)

Wij hadden ervoor gekozen de deur direct te laten plaatsen.
Zorg dan wel voor bescherming van de deur en vooral de dorpel. Ook de klinken goed beschermen.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:50:02 #288
63722 z80
I fink you freaky
pi_69398283
het hius ziet er wel aardig uit,
maar laat ik het zo zeggen.
de kozijnen zijn niet mijn smaak.
en de combinatie koperen dakgoten (lekker ouderwets) met witte kunststof kozijnen?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_69439069
Tsja, als ik ooit nog zou besluiten een volgend huis te bouwen, dan zou ik inderdaad wel wat dingen van het begin af aan anders aanpakken. Maar op een gegeven moment moet je verder met de keuzes die je anderhalf jaar geleden hebt gemaakt. De meerprijzen voor andere kozijnen werd me gewoon te gek op het moment.

Er zit nu inderdaad een tijdelijke voordeur in, zodat de echte niet beschadigd raakt.

Saillaint detail, de kiep schuifdeur van de erker van de woonkamer zit aan de verkeerde kant. Had links gemoeten, zit nu rechts. Daar moet ik nog over gaan bakkelijen. De monteur heeft laten zien dat op zijn montagepapier het zo staat zoals het nu zit. Maar op de opdracht die we getekend hebben, hadden we dat deel nog niet ingevuld. Het zou eens vanzelf goed gaan zeg.......

Toch kan ik niet wachten er te gaan wonen. Het duurt nu al zo lang :-(
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:50:31 #290
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69445435
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:51 schreef siemi het volgende:


Saillaint detail, de kiep schuifdeur van de erker van de woonkamer zit aan de verkeerde kant. Had links gemoeten, zit nu rechts. Daar moet ik nog over gaan bakkelijen. De monteur heeft laten zien dat op zijn montagepapier het zo staat zoals het nu zit. Maar op de opdracht die we getekend hebben, hadden we dat deel nog niet ingevuld. Het zou eens vanzelf goed gaan zeg.......
Niet met de kozijneverancier door de woning gelopen om te kijken hoe de draairichtingen zouden moeten zijn? Net als de positie van je Gurtkasten (bediening Rolladen), die moet je al vroeg bepalen. (tenzij electrisch)

Maaruh, als jij het niet zo wilt hebben, eruit ermee dan!!!! Jij bent de baas die bepaald en betaald!!!!

Zal ik je dan nu alvast ook gaan waarschuwen voor de electra? Zet voor jezelf goed op papier waar je je electrapunten wilt hebben! (contactdozen, lichtpunten, TV aansluitingen, etc....)
(Ik zou je daar best mee kunnen helpen hoor, ik had de electra voor de woning compleet zelf uitgetekend)

Groeten,

Arnaud
pi_69461475
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Niet met de kozijneverancier door de woning gelopen om te kijken hoe de draairichtingen zouden moeten zijn? Net als de positie van je Gurtkasten (bediening Rolladen), die moet je al vroeg bepalen. (tenzij electrisch)

Maaruh, als jij het niet zo wilt hebben, eruit ermee dan!!!! Jij bent de baas die bepaald en betaald!!!!

Zal ik je dan nu alvast ook gaan waarschuwen voor de electra? Zet voor jezelf goed op papier waar je je electrapunten wilt hebben! (contactdozen, lichtpunten, TV aansluitingen, etc....)
(Ik zou je daar best mee kunnen helpen hoor, ik had de electra voor de woning compleet zelf uitgetekend)

Groeten,

Arnaud
Als je een fatsoenlijke electricien hebt, denkt die met je mee . Die hebben er immers ervaring mee.
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:08:18 #292
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_69461838
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke electricien hebt, denkt die met je mee . Die hebben er immers ervaring mee.
jupp, kom mensen zat tegen met maar 2 wcd's achter de tv en er zijn er ok die er 2x5 hebben zitten, + extra dozen voor internet, CAI, en surround speakers.

Deel ligt ook aan de tekenaar van de installatie, en hoe het bedrijf inderdaad meedenk met de klant
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:39:30 #293
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69479853
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke electricien hebt, denkt die met je mee . Die hebben er immers ervaring mee.
Heb je het topic doorgelezen en gezien hoeveel men meedenkt met TS?
Je kunt met een bouw beter voorop lopen dan erachter aan hollen hoor, en ga er vooral met een duitse bouwer vanuit dat je zelf inititiatief moet nemen. Vooral er niet vanuit gaan dat het wel goed komt.

Wij hadden inderdaad een fatsoenlijke aannemer en installateur die zeker meedachten. Het scheelde voor ons natuurlijk wel dat ik bouwkundig ben, alles zelf uitgetekend had en eigenlijk bijna alles al bepaald hadden zelfs voordat men begon met bouwen. Heb weinig hoeven sturen en ik heb maar 2 dingetjes gehad met de aannemer die hij moest veranderen.
pi_69494525
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:39 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Heb je het topic doorgelezen en gezien hoeveel men meedenkt met TS?
Je kunt met een bouw beter voorop lopen dan erachter aan hollen hoor, en ga er vooral met een duitse bouwer vanuit dat je zelf inititiatief moet nemen. Vooral er niet vanuit gaan dat het wel goed komt.

Wij hadden inderdaad een fatsoenlijke aannemer en installateur die zeker meedachten. Het scheelde voor ons natuurlijk wel dat ik bouwkundig ben, alles zelf uitgetekend had en eigenlijk bijna alles al bepaald hadden zelfs voordat men begon met bouwen. Heb weinig hoeven sturen en ik heb maar 2 dingetjes gehad met de aannemer die hij moest veranderen.
Wij hebben tot nu to nog geen enkele initiatief hoeven nemen en tot nu to loopt alles op rolletjes. Tot nu to hebben we zelfs nog geen enkele keer iets gehad wat achteraf aangepast heeft moeten worden.
A.s. vrijdag hebben we een afspraak met de electriciën die met ons doorneemt wat we precies waar willen hebben. Het kan dus zeker ook anders..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:01:51 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_69504438
maar jullie hebben een locale aannemer.
+ je pa zit in deze tak van sport.
het huis wat achter mij gebouwd wordt, wordt door een bedrijf ver weg gebouwd.
de bouwers zelf zijn wel vak mensen, maar zijn totaal niet betrokken bij het te bouwen object en omgeving.
met als gevolg en huis dat gebouwd wordt volgens een tekening (ergens tijdens de onderhandelingen is ontstaan en nog de status concept draagt) die niet meer gecontroleerd wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_69508991
Wij hebben geen aannemer .
  vrijdag 29 mei 2009 @ 08:31:25 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_69515397
je hebt het huis zelf gebouwd? dus steen voor steen?
het bedrijf dat het huis gebouwd heeft is in dit geval de aannemer.
dat je casco bouwt beteken niet dat je geen aannemer hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:15:06 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69518105
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:31 schreef z80 het volgende:
je hebt het huis zelf gebouwd? dus steen voor steen?
het bedrijf dat het huis gebouwd heeft is in dit geval de aannemer.
dat je casco bouwt beteken niet dat je geen aannemer hebt.
jup, en als je het letterlijk bekijkt is degene die voor jouw bijv. de electra aanlegt ook een aannemer.
Normaal valt die onder je aannemer en is dus een onderaannemer.

pffff, alles zelf doen. Zou het eventueel nog wel kunnen ook met een beetje bijscholing.
Praat me dan niet over een strakke planning :):)
pi_69523642
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef z80 het volgende:
het huis wat achter mij gebouwd wordt, wordt door een bedrijf ver weg gebouwd.
de bouwers zelf zijn wel vak mensen, maar zijn totaal niet betrokken bij het te bouwen object en omgeving.
met als gevolg en huis dat gebouwd wordt volgens een tekening (ergens tijdens de onderhandelingen is ontstaan en nog de status concept draagt) die niet meer gecontroleerd wordt.
Super goed verwoordt! De mensen die aan het werk zijn, weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Maar het hoofdbedrijf zit er niet echt bovenop. Zo is er weinig tot geen controle vanuit het bedrijf. De mensen die de dakgoten hebben gemaakt hadden geen tekening van waar de afvoer ligt. Ze hebben maar aangenomen dat de afvoer die uit de grond kwam de juiste was.

Het electrisch heb ik gelukkig wel goed doorgedacht. Daar helpt het echt voor dat mijn pa electricien is. Ook is dat is waar ik zelf een eigen mening over heb. Ik ben bijvoorbeeld in het kantoor meer dan 2 stopkontakten nodig voor de computer (eh, 7 tel ik er nu).

Inmiddels lijkt het steeds meer dat het huis met een slecht Karma geboren is. Nu doet de Deutsche Bank weer moeilijk. Het gewoon ontvangen van een fax en het bedrag overmaken uit het bouwdeposito lijkt niet moeilijk. Ik heb deze week de rekening voor de 3e keer gefaxed omdat hij de 1e 2 keer niet is verwerkt en niemand weet waarom niet. Dan is nog mijn normale contactpersoon op vakantie. Zijn vervanger heeft geen idee en vond dat ik maar een aanvullende hypotheek moest nemen. Dat zou weer raar zijn, aangezien er nog ruim voldoende geld in het bouwdeposito zit. Het bleek dat hij geen toegang had tot alle gegevens.

Zoiets gebeurt alleen ons maar, hoop ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 mei 2009 @ 13:12:53 #300
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69523889
Het zal ook eens meezitten, siemi...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')