abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 22:07:25 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_67339927
de binnen muren zijn/worden van ytong blokken gemaakt.
deze staan ook al boven.
ook het cement zakken liggen al klaar.
maar blijkbaar gaat de buitenmuur en dak constructie voor.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:20:01 #227
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67367044
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:07 schreef z80 het volgende:
de binnen muren zijn/worden van ytong blokken gemaakt.
deze staan ook al boven.
ook het cement zakken liggen al klaar.
maar blijkbaar gaat de buitenmuur en dak constructie voor.
voordeel daarvan is dat het waterdicht is, evt platic voor de ramen en dan kan ook de stukadoor erin (die in nederland in elk geval die den weinig zonder dat het wind en waterdicht is (moet ook wel met dat stukspul, tis wel de definitieve afwerking) .
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:12:34 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_67371156
de stukadoor zal er voorlopig nog niet komen.
in tegen stelling tot Nederland worden de 230V kabels op de muur gespijkerd.
pas als alle elektra klaar is zal de stukadoor komen.

ps
het dak zit dicht met kunststof folie.
en aan de achterkant zitten alle panlatten er ook tegen aan (aan de voorkant weet ik niet,kan ik niet zien)
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:00:52 #229
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67382475
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:20 schreef gateway het volgende:

[..]

voordeel daarvan is dat het waterdicht is, evt platic voor de ramen en dan kan ook de stukadoor erin (die in nederland in elk geval die den weinig zonder dat het wind en waterdicht is (moet ook wel met dat stukspul, tis wel de definitieve afwerking) .
Stucadoor komt er nog lang niet in hoor, eerst de kozijnen erin. Dan de electra en verwarming en dan komt de putzer erin voor de ruwe stuclaag. Dan moet het geheel een paar weken drogen, de Estrich dekvloer erin en dan kan de stucadoor pas afwerken (spuitwerk/behangwerk/sauswerk)
En de dekvloer moet dan nog ongeveer 1 week per cm. dikte drogen voordat je wat op de vloer kunt leggen.
De ruwbouw gaat mooi snel, maar dan komt het afwerken, en dat duurt langer dan je wilt...
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 17:02:19 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67398766
Men zegt op de bouw niet voor niks, zodra de woning wind en waterdicht is; is hij nog maar half klaar
Zit er prima uit !, alleen de duitse manier van elektra installeren vind ik in mijn ogen helemaal niks, dat kabel in / op de muur spijkeren en dan weg laten stucen.

Geef mij maar gewoon installatiebuis en vd draad
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:54:48 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_67400695
mij ook .
maar heb geen keuze, of ik moet het hele huis verbouwen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 maart 2009 @ 18:05:24 #232
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67401006
Idem hier. Ik ben zelf volleerd electriciën (met 0,01 werkervaring in de electro.. ) en volgens mij wordt ik met pek en veren ingesmeerd als ik dat bij een Nederlandse installateur zou voorstellen.
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 18:36:07 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67402090
In de nieuwe NEN1010 zijn kabels direct in de muur in Nederland wel toegestaan
Dat is gewoon afbreuk van het vak als je het mij vraagt
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:10:13 #234
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67403302
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:36 schreef Vonkenboer het volgende:
In de nieuwe NEN1010 zijn kabels direct in de muur in Nederland wel toegestaan
Dat is gewoon afbreuk van het vak als je het mij vraagt
zo vervelend als je wat vergeten bent nu kan je er zo een draadje bijin trekken
pi_67404506
Tsja, het is ook niet mijn idee, die kabels aan de wand. Maar ja, volgens de bouwer kan dat niet anders, omdat de muren van steen zijn en......
Heb nog even getwijfeld of ik hem het systeem van frezen uit zou leggen, maar ik heb hem maar in het stenen tijdperk gelaten.....

Ik heb alle stopkontakten vrij ruim aangehouden, dus ik zou wel uit moeten komen.

Gisteren de offerte gekregen voor meerwerk voor de badkamer en toilet. Het meubel gaan we dus zelf wel doen. Wat ons mooi leek komt op 2700 euro ex btw. Dat kan later nog. Verder laten we de badkamer redelijk standaard opbouwen. Alleen het bad wordt een polyester ipv staal en hetzelfde geld voor de douchebak. De kranen die niet standaard van Grohe zijn, worden geupgrade naar Grohe Eurostyle. Die zijn zo'n 30 euro duurder dan de standaard kranen, dus die kunnen we later nooit meer voor dat geld krijgen.

Verder vandaag gebeld door de stenenleverancier. Die had van mij begrepen dat er een garage bij komt. Het bouwbedrijf weet echter van niks. Ik wordt zo moe van die gasten. Vooral omdat een uur eerder de bouwleider belde om te vragen waar de garage gepositioneerd moet worden voor de bouwaanvraag. Gaat lekker langs elkaar heen dus.

Ik zal straks nog even foto's toevoegen met het dak.
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:57:49 #236
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67405167
Hoe gaan ze dat doen met data / KPN / CAI lijnen dan? ook gewoon insmeren?
pi_67406461
Yep, ook gewoon insmeren.....

Wat foto's, zoals net beloofd.

pi_67408387
bakstenen zien er in het echt mooier uit dan op je eerdere foto
pi_67408414
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef gateway het volgende:
Hoe gaan ze dat doen met data / KPN / CAI lijnen dan? ook gewoon insmeren?
dat is best een dikke laag wat er dan op moet , kabeltjes zijn bij elkaar ruim 2,5 cm dik
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:50:35 #240
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67409751
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

dat is best een dikke laag wat er dan op moet , kabeltjes zijn bij elkaar ruim 2,5 cm dik
mwah, cai is de dikste, die is niet meer dan 10mm ?

stroomkabels zijn plat in DLD, zeg maar zoals een tweelingsnoer hier.

En, ik heb ook in nederland nog niet vaak meegemaakt dat er minder dan 1 cm aan stucwerk voor de muur gaat
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:06:17 #241
63722 z80
I fink you freaky
pi_67410469
ook even een update.
wat doe je met de lege zakken cement?
just ja die stop je in een vuur korf

het houten frame van het dak

en een dag later (en tevens bijna het zelfde als nu)
pi_67413272
Het begint nu echt op een huis te lijken. Mooie foto's z80!

Magische constuctie, dat dak. Misschien iets voor IKEA? Een zelfbouwhuis.
De buuv had al gezegd dat ze een vuurkorf gebruikten. Trouwens, over de buren gesproken (van opzij, niet achter!!!). De buurman kwam dinsdagmorgen toen ik met de graver stond te praten er aan. Hij kwam klagen over de graver die een grenspaaltje kapot gemaakt had. Hij vertelde dat mijn graver dat had gedaan. Toen die vroeg hoe en wanneer zou hij dat zijn zoon vragen (die het had zien gebeuren). Hij gaat naar binnen, en komt later weer naar buiten. Toen de kraan voor de kelder in de straat stond, was hij met de vrachtauto gekomen om de gaafmachine op te laden. Bij het achteruit rijden, had hij het paaltje geraakt. Dus geen twijfel mogelijk, hij had hem stuk gereden.

Ergens knaagde er iets bij mij. Ik vond het een raar verhaal. Als je inzoomt op deze foto:

Dan hangt links een grenspaaltje half om. Dus toen was het al stuk. Gezien de ruimte lijkt het me sterk als iemand daar met een vrachtauto gaat manouvreren. Die foto is van voor de kelder. Dus het verhaal van de buurman lijkt busted.
Gaan we even verder terug:

Als je dan tussen mij en de buurvrouw doorkijkt, dan zie ik daar volgens mij een paal rechtop en een scheef.
Zo leer je meteen je buren kennen......
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:21:33 #243
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67421640
Schiet mooi op!!!!

Even over de electra, frezen kennen ze zeker wel, de verwarmingsbuizen worden ook in de wand gefreesd namelijk, de verwarmingsbuizen komen tegenwoordig niet meer uit de vloer, maar uit de wand.
En voor de rest hebben ze bij ons thuis wel electra gefreesd, en ronde kabels verlegd, dubbel geisoleerd. De platte "spijkerkabels" waar men het hier over heeft, worden niet vaak meer gebruikt hoor. Ook gaan de electraleidingen niet meer schuin over wanden etc. maar worden nu gewoon recht naar boven en beneden verlegd.
De aanleg van electra is door het eenvoudige systeem aanmerkelijk goedkoper dan in NL. Dat verschil is enorm!
Onze electra voor de woning kostte ca. 3500 euro. En dat is echt heel goedkoop als je bedenkt dat wij enorm veel dimmers hebben, overal data-aansluitingen en schakelmateriaal Berker Moduul S1 hebben.
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:36:25 #244
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:14:18 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_67476421
er zijn dan toch steigers rond het huis gebauwd.
en zijn ze begonnen om binnen wat tussen muren te metselen.
pi_67479668
Toch nog steigers? Ik had verwacht dat de de bovenverdieping gingen metselen op een trap. Valt al weer mee.

Morgen maar weer eens even een kijkje nemen.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 15:17:49 #247
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67494380
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:31 schreef siemi het volgende:
Toch nog steigers? Ik had verwacht dat de de bovenverdieping gingen metselen op een trap. Valt al weer mee.

Morgen maar weer eens even een kijkje nemen.
is veelste lastig via een trap lijkt mij.
pi_67495344
Ik weet inmiddels ook waarvoor de steigers zijn. Doordat de binnenmuren op de bovenverdieping gemaakt zijn, kan er geen trap meer gebruikt worden om naar boven te gaan. Nu moet je dus op de steiger naar boven klauteren en dan via een raam naar binnen. Ik voelde me wel een beetje een inbreker :-)
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:33:36 #249
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67498399
Nope, want er staat een muur bovenaan, en als je de ladder andersom draait, staat ie op een traptrede, die gedraait is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')