abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69524958
Waarom?
Nou ja, Duitsland, het zit zo dicht bij de grens, dat er hier meer Nederlands gesproken wordt dan duits. Maar goed, na een lange zoektocht naar een tweedehands huis uiteindelijk van ellende besloten maar nieuw te bouwen. De bestaande huizen zien er op allerlei sites leuk uit, maar de praktijk is vaak dat een en ander niet klopt naar hollandse maatstaven.

Waar?
We wonen op het moment al in Kleve en hebben nu besloten te gaan bouwen in het pitoreske dorpje Rindern, wat tegen Kleve aan ligt. Het liefste had ik aan de grote doorgaande weg gebouwt, maar met onze 2 kinderen (van 1 en 10) is dat niet echt praktisch. Het is dus een hofje geworden in een zijstraat van de hoofdweg, snap je?

Wat voor kavel?
Op de plek waar we ons kavel hebben gekocht, heel vroeger een soort van jeugd huis voor de foute Duitsers. Dat is na de oorlog afgebroken en toen is er een Cacao Muhle gevestigd geweest. Deze is wat jaren geleden gesloten en daar zijn inmiddels meerdere huizen gerealiseerd.
Het kavel is 802 m2 groot en heeft de tuin op het zuiden. Het grondstuk is lekker breed, maar vooral diep. Dus geen extreem smal of ondiep grondstuk. Het is het eerste grondstuk aan de rechterstraatkant in het hofje. In het hofje staan verder wat 2 onder 1 kappen en een paar vrijstaande huizen. Er wonen doktoren, een notaris en een advocaat heb ik me laten vertellen. Dat nivo haal ik straks als FOKker wel onderuit. Ik ben maar een simpele IT'er.
Even een plaatje van wat vroeger en van nu:

Wat zijn we er aan het bouwen?
Een vrijstaand huis met 4 erkers, een kelder, kantoortje en 4 slaapkamers. Verder overal (behalve de kelder) vloerverwarming, electrische rolluiken (ik verheug me al op mijn commando post met alle schakelaars). Verder komt er een vrijstaande garage bij, met een puntdak als de gemeente het goed vind. Even een sfeerplaatje van de huidige stand van zaken:
25 Mei 2009

Het is een huis wat anders is als alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Dus zeker geen standaardhuis. Ik wordt haast kriegelig als ik in Kranenburg rijd en ik zie dat ze allemaal dezelfde catalogussen hebben gebruikt....

Waar staat we nu?
Tsja, goede vraag. Deze week zijn de Fenster geplaatst. De ruwbouw is dus min of meer klaar. Zodra er weer verder gebouwd wordt, is de verwarming aan de beurt (terwijl de mussen van het dak vallen). Daarna is de electricien aan de beurt.
Inmiddels is er al zo veel gedoe dat de lol er al wel vanaf is.

Waarom is de lol er af?
Oorspronkelijk zou het huis in Augustus 2008 klaar zijn. Door allerlei problemen en samenlopen van omstandigheden is dat nu al zo uitgelopen.Dan nog alle discussies met de bouwfirma. Ja, ik ben misschien niet makkelijk, ik wil het gewoon goed doen. Daar betaal ik toch ook voor.
De bouwfirma is door iemand die ze van dichtbij meemaakt de firma Biereco genoemd. Erg accuraat. Ook wil ik een quote uit het einde van het 1e deel zeker even aanhalen:
quote:
Het huis wat gebouwd wordt, wordt door een bedrijf ver weg gebouwd.
De bouwers zelf zijn wel vakmensen, maar zijn totaal niet betrokken bij het te bouwen object en de omgeving. Met als gevolg en huis dat gebouwd wordt volgens een tekening (ergens tijdens de onderhandelingen is ontstaan en nog de status concept draagt) die niet meer gecontroleerd wordt.
Iemand heeft eens gezegd dat onze emmer al bijna aan het overlopen was. Daar heb ik toen het volgende op geantwoord, wat nog steeds van toepassing is:
quote:
Iedere keer krijgen we een drup (of dikke plens) in de emmer erbij, maar ik heb een emmer zonder bodem.....
Enkele hoogtepunten
Er waren inmiddels al meerdere hoogte, of eigenlijk meer dieptepunten. Maar even een droge opsomming:
- Huis een kwartslag verkeerd uitgemeten (tuin op oosten ipv zuiden)
- Schuifdeur in de erker woonkamer aan de verkeerde kant
- Bovenkant erker woonkamer NIET geisoleerd onder dak
- Bouwstroom van de overburen gejat
- Het afgepompte water achterop de grond lozen, waardoor z80 zijn laarzen nodig was
- Een geniaal irrigatiesysteem gemaakt om het water op de straat te lozen
- De muren compleet versmeerd
- Een bank die 3 faxen nodig heeft om een rekening te betalen

Alvast excuses voor mijn taalfouten, maar ik spreek zoveel talen dat correct Nederlands me steeds minder goed af gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door siemi op 29-05-2009 13:54:48 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 mei 2009 @ 13:48:13 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_69525048
Kennelijk zijn wij dus niet de enigen die kriegelig worden van Kranenburg..

Ik volg deze weer met graagte.
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 14:17:49 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_69525946
Ik hoop van harte dat alle woonlol wel weer terug gaat komen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:32:21 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_69526292
in het oude gedeelte van Kranenburg staan wel mooie huizen.
ook het gedeelte dat als eerste door de Nederlanders (Groesbeekers) in bezit is genomen ziet er mooi uit.
dit is namelijk vrije sector bouw, en geen huis is hetzelfde.
maar de nieuwe woonwijken zijn gewoon Nederlandse woonwijken aan de andere kant van de grens.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_69526681
Wat kost zoiets nou dan ?
pi_69529301
tvp
............................
pi_69530023
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:31 schreef z80 het volgende:
je hebt het huis zelf gebouwd? dus steen voor steen?
het bedrijf dat het huis gebouwd heeft is in dit geval de aannemer.
dat je casco bouwt beteken niet dat je geen aannemer hebt.
Nee, maar ik doelde erop dat we niet één aannemer hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 mei 2009 @ 23:03:58 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69563635
Weer meekijkt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 31 mei 2009 @ 18:40:20 #9
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_69580657
Siemi, heb je voorbeelden van dit huis gezien in een Müster haus park of heb je besloten om te laten bouwen vanaf een tekening?
pi_71584508
Er was een tijdje geen nieuws te melden, maar inmiddels zijn ze al weer 2 weken bezig. Er zijn allerlei leidingen gelegd. Ook heeft de electromonteur wat spannende zaken toegevoegd. Ik heb gisteravond wat foto's gemaakt, die zal ik een dezer dagen weer eens toevoegen.

Gisteravond ook kennis gemaakt met de stucadoors, die in een hele oude caravan naast het huis kamperen. Die gaan vandaag en morgen muren stuccen. Dan gaan ze er weer vandoor naar een andere klus en dan komen ze volgende week maandag het stuccen afmaken.

ook zou volgende week de vloer gestort moeten worden, wat samen met de vloerverwarming gaat gebeuren. Ik ben benieuwd. Vervolgens schijnt het weer 3 weken stil te liggen. (Vanwege het drogen van de vloer...).

Planning is nu, naar mijn inschatting, oplevering in oktober.

@Gumtree, ik heb dit huis gevonden bij een bouwer die niet in Kleve wilde bouwen. Daarna heb ik een soortgelijk huis laten ontwikkelen door een andere bouwer. Ik heb hem dus vanaf tekening gekocht, maar wel een foto gezien van een bijna zelfde huis.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:42:20 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_71585165
wat me opvalt is dat de caravan een KLE kenteken heeft.
tot nu toe zijn alle andere werklui uit het hoge noorden.
pi_71585744
Een KLE kenteken? Ze komen uit Vechta en dat is hun vaste caravan.

ook leuk detail, ze hebben de aanhanger met materiaal op vrijdagavond moeten brengen, aangezien ze gister de caravan mee moesten nemen. Normaal rijden ze dan met 2 auto's, maar de chef heeft zijn rijbewijs op zo'n tripje verloren. Met aanhanger mag je maar 80, kwam hij achter.....
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:53:27 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_71605147
dacht toch echt dat ik gister een kle kenteken achter de ruit zag staan.
net gekeken maar geen kenteken meer te zien.
volgende keer toch maar meteen een foto maken.
pi_71620840
Ik ga er vanavond even langs met camera, als ze er dan nog zijn. Altijd leuk sfeerplaatje van Camping Rindern :-)
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:14:48 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_71622974
om te controleren of ze er nog zijn hoef je alleen maar een raam open te zetten.
wat een herrie maken die gasten, lijken wel Nederlanders qwa geschreeuw.
pi_71624124
Het zijn stukadoors he. Nog even volhouden z80, het huis is bijna klaar....... hoop ik
pi_72071915
En? Hoe is het inmiddels met de hoop?
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_72074800
Volgens iemand die het weten kan, maar niet de bouwer is, moet ik rekenen op nog 6 weken te gaan. Gisteren is de vloerverwarming uitgelegd. Dus met een beetje mazzel is vandaag de vloer gestort.

Het blijft apart dat ik geen idee heb van wat wanneer loopt. Soms denk ik dat de bouwer het zelf ook niet weet....
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:48:42 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_72079137
vloerverwarming is gister geplaatst

en vandaag is de vloer gestort en glad gemaakt.(geen foto van)
en de caravan is weg.
denk dat de klus voor zover klaar is.
pi_72081164
Dat had ik gister gezien. Morgen weer eens een keer kijken. Ik ben benieuwd of en als, dan wat er maandag gaat gebeuren.....
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:05:44 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_72081312
waarschijnlijk gebeurt er nu een tijdje niets.
de vloer zal eerst moeten uitharden.
pi_72087363
Volgens de estrich man, kon er na 2 dagen al weer op gelopen worden. Vroeger duurde dat wel langer, zei hij. Ik ben benieuwd
  donderdag 3 september 2009 @ 20:45:14 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_72410854
zijn de bouwers iets vergeten?
ze hebben aan de zijkant een mooi gat gegraven en nu steekt er een buis omhoog.
  Moderator donderdag 3 september 2009 @ 21:14:23 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72449483
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef z80 het volgende:
zijn de bouwers iets vergeten?
ze hebben aan de zijkant een mooi gat gegraven en nu steekt er een buis omhoog.
Dit ga je niet geloven. De Stadtwerke zou afgelopen week de nuts voorzieningen aansluiten. Zoals je aan het gat kunt zien zijn ze er wel mee bezig geweest. Helaas moet er een gat in de kelderwand zitten om de kabels naar binnen te kunnen voeren. Je raad het natuurlijk al, dat gat is niet gemaakt. Volgens de bouwer had ik zelf een betonboorbedrijf moeten zoeken en hen de gaten laten boren. Dom natuurlijk. Als niemand me dat zegt, het niet echt duidelijk in het contract staat, had ik dat natuurlijk wel kunnen nagaan.

De ellende houdt dus nog niet op :-(.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')