Het is niet zo dat de Duitse huizen niet goed zijn. De woonbeleving in Duitse huizen is heel anders dan in hollandse. Als je het een gewend bent is de ander voor je gevoel erg vreemd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:06 schreef CANARIS het volgende:
Wat klopt er aan Duitse huizen niet ( volgens Nederlandse maatstaven)
Ik dacht altijd dat Duitse huizen juist veel beter zijn als Nederlandse huizen. Met name in de uitvoering .
Je mag niet eens de was ophangen, bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik meen dat klussen niet mag op zondag, althans niet als je er lawaai bij maakt?
Wat een belachelijke reactie trouwensquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ga je ons ook vertellen wat het allemaal kost![]()
Zodat we het kunnen vergelijken met NLD
![]()
Ik zou trouwens ook iets maken om je fiets in te stallen en of aan vast te zetten![]()
![]()
Ze schijnen daar nogal gek te zijn op fietsen, Zelfs mijn opa is er een kwijtgeraakt aan de duitsers![]()
dan woon ik een een wijk met wat meer gematigde begrippen vwb zondags rust.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:40 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Je mag niet eens de was ophangen, bij wijze van spreken.
Dus ook klussen zonder lawaai mag niet op zondag. Maar het is natuurlijk erg flauw van de buurman als ie daar over zou klagen.
Siemi, kom op. Er zijn meer mensen die tegenslagen hebben
.
Ja precies, de fiets voor mijn dochter halen we overigens zaterdag wel uit Nederlandquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wat een belachelijke reactie trouwens.
Thanks Ijsmeis. Jouw portie moet nog komen als ze straks beginnen he.quote:Siemi, kom op. Er zijn meer mensen die tegenslagen hebben
.
Waarom groter? Is nu al groot zat. Is 6 bij 3 of zo. Zoals z80 al zegt, laat ik mijn Duitse auto er mooi voor staan. De oprit wordt straks gemaakt op minimaal 3 auto'squote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:41 schreef popolon het volgende:
Waarom zo'n kleine garage? Als je dan toch bezeg bent kun je net zo goed die wat groter maken. Dat zou ik doen tenminste.
Oh, eeeh, ik maakte eigenlijk maar een grapje..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:46 schreef siemi het volgende:
Graag zelfs. Win-win, dan hoef ik niet te betalen voor afvoer en hoef jij het niet te kopen.
Het zou zelfs iets teveel kunnen zijn, maar dat is geen ramp. We horen het wel. Het zou best grappig zijn als we elkaar zo zouden kunnen helpen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:27 schreef siemi het volgende:
Zodra de graafmeneer vanavond belt, zal ik hem vragen hoeveel het kost om het zand af te leveren in Pfalzdorf. De kelder wordt 8,25 bij 11,nogwat. Dan ongeveer 2,50 diep, dus ik denk dat dat een dergelijk gat aardig afdicht.
Dat lijkt me ook niet. Er schijnen ook erg veel mensen terug te gaan die zijn gaan wonen in Nederlandse enclaves als Kranenburg enzo. Kennelijk is alleen verhuizen voor de centen niet genoeg om te blijven. Nou, ons bevalt het best goed. Het leven is hier anders dan in Nederland, maar ik zou op dit moment niet graag terug gaan. Het leven hier bevalt me wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:44 schreef siemi het volgende:
Tsja, niet alleen het huis, maar ook bijvoorbeeld de auto was in Nederland zo'n 10.000 euro duurder geweest. Net als de wegenbelasting, de drank en zo. In Duitsland wonen is gewoon veel goedkoper. Maar als je het voor het geld doet, ga je hier volgens mij niet gelukkig worden.
Tja, inderdaad. Hopelijk zie ik ooit nog eens mensen hier in de buurt met bouwplannen. Hier heb je mooi geel zand onder de eerste laag aarde zitten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:22 schreef siemi het volgende:
Ik denk het ook inderdaad niet. Maar dat is overigens wel een manier om er aan te komen. Als men gaat bouwen met kelder, dan moet betaald worden voor afvoer van zand.....
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.quote:Op zaterdag 1 november 2008 08:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Er schijnen ook erg veel mensen terug te gaan die zijn gaan wonen in Nederlandse enclaves als Kranenburg enzo. Kennelijk is alleen verhuizen voor de centen niet genoeg om te blijven. Nou, ons bevalt het best goed. Het leven is hier anders dan in Nederland, maar ik zou op dit moment niet graag terug gaan. Het leven hier bevalt me wel.
Tja, Kranenburg is dan ook maar een buitenwijk van Groesbeek.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:25 schreef siemi het volgende:
[..]
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.
Kijk, dat is integratie!quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:41 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, Kranenburg is dan ook maar een buitenwijk van Groesbeek.
Toen wij aan het zoeken waren zagen we het als een aantrekkelijke mogelijkheid om te wonen, vooral vanwege de rijafstand naar Rewimo d'r nieuwe werk en de school voor Christan, maar toen we er eenmaal geweest waren hadden we toch zoiets van "dat is niets voor ons". Christan gaat dus naar een Duitse school (ok, hij krijgt er ook Nederlandse les), Christan voetbalt gewoon hier in het dorp (en is het enige Nederlandse kind in het team) en boodschappen doe ik zoveel mogelijk hier. (behalve brood, pindakaas, hagelslag en chips)
Jij hebt het dan trouwens wel slechter getroffen dan wij...We kennen hier in het dorp geen Nederlanders, we weten wel wat huizen waar Nederlanders wonen, maar contact hebben we er niet mee. En tot nu toe bevalt het ons hier prima en denken we er niet aan om terug te gaan.
Dank je..quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:12 schreef verita het volgende:
[..]
Kijk, dat is integratie!
Ik tvp even mee, Dinooo en ik hebben ook lang overwogen om ook naar Dld te gaan.
maar je bent zelf gaan bouwen in een straat met Nederlandersquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:25 schreef siemi het volgende:
[..]
Yep, wonen in Kranenburg, de kinderen in Nederland naar school, naar de fitness in NL en uiteraard boodschappen doen in NL. Gek dat dat net de mensen die na 1 a 2 jaar weer terug gaan naar NL. Ik heb daarom bewust gekozen voor een plek waar niet teveel Nederlanders wonen. Je blijkt het alleen niet te ontlopen, met z80 achter, Nederlanders opzij, Nederlanders tegenover.
Je kunt intussen wel in je oude huis blijven wonen? Het is behoorlijk balen, dit getreuzel..quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:54 schreef siemi het volgende:
Yep, vaste bouwtijd. Ik heb zelfs de slechtweerdagen laten schrappen. We zouden toch ook in de zomer bouwen. Hadden ze maar niet zo moeten treuzelen. En als dat niet halen, kost het ze geld. Maar ik heb liever dat ze het wel halen. Hij zou wel begin december dicht moeten zijn, dus dan kan er redelijk doorgewerkt worden.
dan was het mogelijk geweest om maandag te beginnen met graven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:23 schreef siemi het volgende:
Heb net nog contact gehad met een grondverzetbedrijf, of hoe noem je dat. Die gaat vanavond kijken bij het grondstuk en belt me terug. Dan konden ze maandag beginnen met graven.
gaat gewoon per m3quote:Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef z80 het volgende:
we wachten af.
ik hoop alleen voor je dat je niet per gewicht voor de grond moet betalen.
deze is nu doorweekt en lood zwaar.
Sleutelklaar en toch nog zelf dingen moeten doen? Sleutelklaar zou moeten zijn dat je gewoon meteen kan verhuizen zogauw je de sleutel krijgt.quote:Op zondag 2 november 2008 15:04 schreef siemi het volgende:
Dat is erg weinig, maar dat is het probleem van de bouwer. Zonder keller zou het overigens 5 maand zijn. Ik laat sleutelklaar bouwen, dus dat houdt in dat we na tijd niet zo heel veel meer hoeven te doen. Wat aan de wanden doen, vloertjes er in en klaar. In theorie dan. De praktijk zal wel anders zijn.
dat klinkt al aardig duitsquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:21 schreef Rewimo het volgende:
Vast niet zo groot als de onzeMaar daar staan tot nu toe ook nog steeds geen auto's in
Huh, die man is juist uitstekend te verstaan! Dat jij daar moeite mee hebt kun je die man moeilijk aanrekenen..quote:Op maandag 24 november 2008 16:18 schreef Rewimo het volgende:
Als die graver net zo duidelijk praat als onze timmerman kan het wel een misverstand zijn ja
kom je vannacht nog sneeuw ruimen?quote:Op maandag 24 november 2008 16:15 schreef siemi het volgende:
Er wordt KOMENDE woensdag gegraven (tenzij er nog steeds sneeuw ligt). Het schijnt dat ik hem verkeerd begrepen heb. Tsja, mijn duits is ook niet zo goed, dus dan is zo'n vergissing snel gemaakt, zegt de beste man.
Nou ja, woensdag krijgt ie nog een kans. Voor maandag heb ik een afspraak met de Bauleiter en een andere graver die hopelijk wel doet wat ie toezegd.
pas maar op dat ze straks niet een paar zeldzame diertjes aantreffen waardoor je niet meer mag bouwen van de tierschutz vereinquote:Op maandag 24 november 2008 17:51 schreef siemi het volgende:
Hij komt uit Bedburg Hau. Praat inderdaad een mengelmoesje van allerlei talen. Het lijkt in ieder geval meer op nederlands dan duits.
Had ik al gezegd dat ik heel erg baal van dit soort gedoe? Het kost mij veel tijd en irritatie om het weer op de rails te krijgen. Oh wacht, dat stond in de OP. [ afbeelding ]
dat is niet nodig.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:15 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
pas maar op dat ze straks niet een paar zeldzame diertjes aantreffen waardoor je niet meer mag bouwen van de tierschutz verein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |