Ik denk dat de slechte behandeling overal plaatsvindt. Maar ook dat dat een gevolg is van te weinig te personeel, want "er is niemand anders, rij jij nog even die klant". Dan is het ene keuze tussen ja zeggen en je baas te vriend houden of nee zeggen en jezelf te vriend houden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 07:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat verband vind ik een beetje moeilijk. In de meeste andere branches waar te weinig personeel is wordt personeel juist goed behandeld, omdat dat personeel bindt met het bedrijf en voorkomt dat het uitvliegt naar een ander bedrijf.
Ja lolz he?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:28 schreef r_one het volgende:
De OP
Mis alleen nog het gebakschoteltje![]()
De baas bedoel je toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:05 schreef karr-1 het volgende:
wederom een tvp, ik wil weten hoe dit afloopt. In het begin was ik voor de werkgever, maar zo langzamerhand begint dat te veranderen. Die kerel is wel heel erg asociaal bezig.
Jazeker, die bedoel ik. Het was inderdaad niet helemaal duidelijk, sorry.quote:
Dat boek komt nog welquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:39 schreef Alicey het volgende:
De OP lijkt wel de kaft van een spannend boek.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Daar ging het in het begin mischien om, maar na twee maanden is er veel meer gebeurd en hebben beide partijen veel meer stelling ingenomen. Inmiddels zijn er grenzen overschreden waardoor er geen weg meer terug is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:51 schreef klusfoobje het volgende:
Op het moment dat het dan ook nog om maar 25 euro gaat.....
grappig dat precies die zin eruit word gepikt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Daar ging het in het begin mischien om, maar na twee maanden is er veel meer gebeurd en hebben beide partijen veel meer stelling ingenomen. Inmiddels zijn er grenzen overschreden waardoor er geen weg meer terug is.
Wat wel duidelijk is uit het verhaal, is dat TS steeds verder in de hoek wordt gedrukt en dat de baas het steeds bonter maakt. Wat begon als een niet legitieme inhouding van 25,-, groeide al snel uit tot niet in gesprek willen treden en uiteindelijk het voorstellen van een detachringsconstructie (wat in de praktijk neerkomt op goedkoop willen lozen van je werknemer).
Ik hoop dat Chevere die baas in de rechtszaal met de grond geljik maakt en er een flinke zak geld aan overhoudt. Die profiterende klootzakken die zich baas noemen moeten maar eens aangepakt worden.
Nee geenszins. Ik voel me wel betrokken bij TS maar vooral: ik heb het eerste topic volgepost. En de golden rule is: als je een topic sluit doordat je de laatste poster bent geweest, maak je een nieuwe. Ziedaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
grappig dat precies die zin eruit word gepikt.
maar ik begrijp ook goed dat jij de woordvoerder bent geworden ?
"Zal Chevere zijn baan en de 25 euro terugkrijgen? Of wordt het gebakschoteltje hem alsnog fataal?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:39 schreef Alicey het volgende:
De OP lijkt wel de kaft van een spannend boek.
WTFquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef chevere het volgende:
Ik heb wel een rekening ontvangen voor het gebakschoteltje... 320 Euro, incl btw en het schilderen van de deur.
Ik heb zo'n gevoel dat Chevere dat schilderen niet letterlijk bedoelt, maar een rekening van de advocaat? Of wel?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:03 schreef klusfoobje het volgende:
Nah, dat is aan te vechten vwb de hoogte van het bedrag. Gedeeltelijk zal dit namelijk onder regulier onderhoud vallen. Tenzij de deur net een week daarvoor was geschilderd.
Begin maar met het opvragen van een specificatie....
het was Wedgewood hoor!quote:
en de deur wortelnotenhout!quote:
als je er maar niet mee gaat gooienquote:
In het vorige deel was het trouwens nog een muur ipv een deur:quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef chevere het volgende:
Een collega zal vandaag een foto van de deur maken
En deze vraag staat ook nog open:quote:Op maandag 1 september 2008 08:50 schreef chevere het volgende:
na een korte discussie werd ik toen erg boos en heb ik een gebakje met schotel en al tegen de muur kapot gegooid.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:45 schreef r_one het volgende:
Heeft hij dat aanbod zwart-op-wit gedaan? Met welke motivering, wat is zijn reden tot detachering?
Ik was vergeten dat TS de deur had gemoldquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef chevere het volgende:
Een collega zal vandaag een foto van de deur maken, ben benieuwt of het butsje nog in de deur zit. Misschien kan ik dan aangifte doen van oplichting? Misschien moet er ook een telling van de schoteltjes plaatsvinden, is er een nieuw schoteltje aangeschaft? Of ontbreekt er 1 schotletje in verhouding tot de kopjes?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:41 schreef r_one het volgende:
Maar hoe heb jij dan kennis genomen van het aanbod tot detachering? Schriftelijk? Mondeling? Via je advocaat (confraterneel)?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou iemand meenemen naar dat gesprek maandag. Die kan dan notities maken over wat er gezegd wordt van beide kanten. Lijkt me verstandig, en ook prettig voor jezelf, dan kun je achteraf nog even overleggen over wat er allemaal besproken is.
Dat is veel te kort door de bocht van de arboarts. Vond de arbo je TIJDELIJK niet geschikt of bracht hij dat als een structureel voldongen feit? Buiten dat hij zich niet in het juridische conflict kan/mag mengen en zich behoort te beperken tot medisch objectiveerbare zaken, zal hij toch onderzoek moeten hebben gedaan of terugkeer naar de oude werkplek (on)mogelijk is. Heeft ie dat? Wat waren daarvan de conclusies?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:27 schreef chevere het volgende:
Dat is meteen voorgesteld door de advocaat van de werkgever nadat de arbo mij niet geschilkt vond om bij mijn huidige werkgever aan het werk te gaan.
Van wie MOET je dat? Op straffe van wat?quote:Ik moet maandag in gesprek met de werkgever, hij geeft echter aan dat het gesprek uitsluitend over de detachering zal gaan. Over het conflict mag schijnbaar niet gesproken worden?
Wat denk hij eigenlijk? Ook als ik gedetacheerd wordt zal ik toch eerst over het conflict moeten spreken. Hij blijft tenslotte mijn werkgever. 't wordt een erg gezellig gesprek maandag..
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:16 schreef chevere het volgende:
Ik vond dat ook erg kort door de bocht van de arbo arts, hij koos gewoon partij voor de werkgever zonder naar mij of mijn huisarts te luisteren. Detachering wordt voorgesteld door het uwv ALS dit tot een conflictoplossing zou leiden. Mijn inziens lost het niets op en wordt het conflict enkel groter.
Dan zal hij je eerst formeel moeten detacheren, dán jou moeten OPDRAGEN om je werk daar te hervatten, zodra je niet verschijnt je moeten WAARSCHUWEN en pas als je dan weer niet verschijnt, kan hij proberen een ontslagvergunning aan te vragen.quote:Hij betaald al geen salaris, maar hij dreigt met een ontslagaanvraag indien ik niet op de detachering inga.
Nog een tip: hoor slechts aan, geef geen antwoorden, zeg niets toe, wijs niks af (!), maar antwoord stelselmatig dat je "het eerst rustig wilt overdenken, het in beraad zult houden en schriftelijk zult reageren." Vraag om een schriftelijk verslag van het gesprek, vraag om een schriftelijke bevestiging van 'voorstellen' en 'dienstopdrachten' van je baas.quote:De rest van het gebeuren zal ik jullie waarschijnlijk maaandag kunnen vertellen.
( Verder zal ik het gesprek inderdaad opnemen, ik zal hem dat ook van te voren duidelijk maken)
Je meot sowieso niet met een loonvordering wachten, dat had je meteen moeten doen, ik weet neit wat voor een waardeloze advocaat je hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:03 schreef chevere het volgende:
De werkgever geeft ( schriftelijk) aan dat ons gesprek maandag enkel over de reintegrstie/detachering zal gaan. Volgens mij gaat hij nu nogmaals vreselijk in de fout, maar als kleine vis zonder inkomen word ik hier toch behoorlijk zenuwachtig van. Een loonvordering middels een kort geding en eventuele ontbinding van mijn contract zal nu niet meer zo lang hoeven duren denk ik..
Ming porceleinen schoteltjes zijn erg prijzig.. Voor dat geld kun je 2 nieuwe deuren er in zetten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef chevere het volgende:
Ik heb wel een rekening ontvangen voor het gebakschoteltje... 320 Euro, incl btw en het schilderen van de deur.
Exact.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:37 schreef king_of_the_night het volgende:
Je meot sowieso niet met een loonvordering wachten, dat had je meteen moeten doen, ik weet neit wat voor een waardeloze advocaat je hebt.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:45 schreef r_one het volgende:
Ik zou snel een kort geding aanspannen en daar niet te lang mee wachten (anders kun je het spoedeisend karakter niet meer hard maken).
Oh?! Hij kan nu ineens dus wel schriftelijk reageren. Nou, dan staan er dus eerst nog wat schriftelijke vragen van jou open die hij (ook nu weer, met die schriftelijke uitnodiging) onbeantwoord laat; nodig hem uit dat EERST te doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:03 schreef chevere het volgende:
Het uwv stelt enkel dat er eerst een gesprek moet plaatsvinden om dit conflict op te lossen. Detachering komt op de 2e plaats indien dit het conlict op zou lossen.
De werkgever geeft ( schriftelijk) aan dat ons gesprek maandag enkel over de reintegrstie/detachering zal gaan.
En waar is jouw advocaat in dat verhaal? Lekker thuis op zijn reet het geld opstrijken?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:27 schreef chevere het volgende:
Dat is meteen voorgesteld door de advocaat van de werkgever nadat de arbo mij niet geschilkt vond om bij mijn huidige werkgever aan het werk te gaan. Ik ben van mening dat ik al veel eerder had voorgesteld om het conflict op te lossen zodat ik terug kon keren naar mijn huidige functie. Daar is nooit op ingegaan.
En dat is dus gelul, want wat jou betreft is er geen detachering. Voor een onderhandeling zijn twee partijen nodig, en als een van die partijen zoiets heeft van "dikke lul" wordt er dus niet onderhandeld.quote:Ik moet maandag in gesprek met de werkgever, hij geeft echter aan dat het gesprek uitsluitend over de detachering zal gaan. Over het conflict mag schijnbaar niet gesproken worden?
Hou er ook rekening mee dat zijn advocaat er ook bij is. Neem daarom je eigen advocaat mee of iemand anders, die kan bevestigen wat er gezegd is. Nog wat tips:quote:Wat denk hij eigenlijk? Ook als ik gedetacheerd wordt zal ik toch eerst over het conflict moeten spreken. Hij blijft tenslotte mijn werkgever. 't wordt een erg gezellig gesprek maandag..
Dan heeft hij een uitdaging, zoals dat zo mooi heet. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk wel goedgekeurd wegens verstoorde arbeidsrelatie, maar dan wordt jou wel een zak geld toegekend. Je staat harstikke sterk en dat weet je baas.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:16 schreef chevere het volgende:
Hij betaald al geen salaris, maar hij dreigt met een ontslagaanvraag indien ik niet op de detachering inga.
Klopt, Gamma iets van 50,-quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ming porceleinen schoteltjes zijn erg prijzig.. Voor dat geld kun je 2 nieuwe deuren er in zetten.
Tenzij de ontslaggrond "werkweigering" is en daar stuurt de werkgever nu overduidelijk op aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dan heeft hij een uitdaging, zoals dat zo mooi heet. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk wel goedgekeurd wegens verstoorde arbeidsrelatie, maar dan wordt jou wel een zak geld toegekend. Je staat harstikke sterk en dat weet je baas.
Beschikt TS daar dan over? Ik bedoel, zwart-op-wit?quote:En o ja, vergeet ook niet de getuigenissen van je collega's in je verdediging te betrekken.
Ik heb zitten zoeken op google, maar wat houdt "een uitdaging" in, in juridische termen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan heeft hij een uitdaging, zoals dat zo mooi heet. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk wel goedgekeurd wegens verstoorde arbeidsrelatie, maar dan wordt jou wel een zak geld toegekend. Je staat harstikke sterk en dat weet je baas.
En o ja, vergeet ook niet de getuigenissen van je collega's in je verdediging te betrekken.
Kijk, dát zijn nou gouden argumentenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:32 schreef chevere het volgende:
De enige verklaring die hij daarvoor had was dat de werkgever "geen zin had om nog verder energie in de verstoorde arbeidsverhouding te steken".
Ik vrees met grote vreze dat zijn advocaat (in dienst van de RBV, remember?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:47 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maaruh, zijn dit niet allemaal zaken die je beter met je advocaat kan doorspreken ipv ze hier op een public forum te posten?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Kijk, dát zijn nou gouden argumenten![]()
Goud voor jou dan wel te verstaan he, om je halsstarrige weigering waterdicht te motiveren. Deze heb je vast niet zwart-op-wit gekregen van hem (arboarts) he?
Overigens tenenkrommend () dat een arboarts een dergelijk argument klakkeloos slikt en ook nog eens pretendeert het steekhoudend te vinden, terwijl hij dondersgoed beter weet; het toont maar weer eens aan hoe zeer de arbo de oren laat hangen naar de klant/werkgever over de rug van de werknemer.
Diens brood men eet, diens woord men spreekt!
Daar ben je als werknemer dan aan overgeleverd, ben je mooi klaar mee!
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vreze dat zijn advocaat (in dienst van de RBV, remember?) de zoveelste speelbal is in deze klucht. TS zal eerder tegengas krijgen dan een begripvol luisterend oor. TS is namelijk lastig, errug lastig, weinig plooibaar, niet flexibel, veel te vasthoudend, veel te principieel (lees: niet te piepelen, veel te duur).
TOPquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:31 schreef chevere het volgende:
De verklaring staat zwart op wit. 2x zelfs.
In geen enkele "geruchtmakende" zaak heb ik ooit de naam van de verzekering genoemd zien worden in de media.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:34 schreef chevere het volgende:
Ik denk dat de rbv liever simpele zaken heeft die met 1 briefje zijn te voldoen. Enkel een "geruchtmakende" zaak zullen ze serieus nemen zodat ze weer wat gratis reclame hebben.
Verwacht je nu echt dat een werkgever een Arbo arts zoekt die hem niet goed gezind is?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Kijk, dát zijn nou gouden argumenten![]()
Goud voor jou dan wel te verstaan he, om je halsstarrige weigering waterdicht te motiveren. Deze heb je vast niet zwart-op-wit gekregen van hem (arboarts) he?
Overigens tenenkrommend () dat een arboarts een dergelijk argument klakkeloos slikt en ook nog eens pretendeert het steekhoudend te vinden, terwijl hij dondersgoed beter weet; het toont maar weer eens aan hoe zeer de arbo de oren laat hangen naar de klant/werkgever over de rug van de werknemer.
Diens brood men eet, diens woord men spreekt!
Daar ben je als werknemer dan aan overgeleverd, ben je mooi klaar mee!
Ja hoor, Rambo, hoe had jij hem 'terugggepakt'?quote:Op zondag 2 november 2008 13:52 schreef THEFXR het volgende:
Als je voor 25 euro zo'n grote zaak/zeik maakt, dan moet je nog veel leren in het leven.
Had die 25 euro betaalt en op een andere manier teruggepakt.
Nu heb je zelfs geen inkomsten meer door dat akkefietje, TS is niet slim en koppig als 3 stieren bij elkaar.
quote:Op zondag 2 november 2008 14:40 schreef king_of_the_night het volgende:
[..]
Ja hoor, Rambo, hoe had jij hem 'terugggepakt'?
Lees je eens in in de fenomenen "ontslagrecht" en "dossiervorming" (en in beide topics), daar kun jij nog veel van leren.quote:Op zondag 2 november 2008 13:52 schreef THEFXR het volgende:
Als je voor 25 euro zo'n grote zaak/zeik maakt, dan moet je nog veel leren in het leven.
Had die 25 euro betaalt en op een andere manier teruggepakt.
Nu heb je zelfs geen inkomsten meer door dat akkefietje, TS is niet slim en koppig als 3 stieren bij elkaar.
quote:Op zondag 2 november 2008 15:05 schreef chevere het volgende:
[..]
Dat is het hele pricipe. Als ik 25 Euro steel van m'n baas wordt ik "terecht" ontslagen op staande voet.
Als de werkgever jou hetzelfde aandoet, dan ben je een zeikerd omdat je je geld terug wil. Op die manier ben je als werknemer volgelvrij, als de baas kleine bedragen van je steelt dan heb je je daar maar bij neer te leggen. En bij het "terugpakken" risceer je ontslag op staande voet.
Ik heb genoeg geleerd, de TS moet hier nog veel lerenquote:Op zondag 2 november 2008 15:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Lees je eens in in de fenomenen "ontslagrecht" en "dossiervorming" (en in beide topics), daar kun jij nog veel van leren.
Je hebt zo te horen het eerste deel niet gelezen. Het gaat namelijk lang niet alleen om die 25,-.quote:Op zondag 2 november 2008 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik heb genoeg geleerd, de TS moet hier nog veel leren
En nou concreet: wat moet TS volgens jou nu dan doen dan?quote:Op maandag 3 november 2008 19:35 schreef draaijer het volgende:
Ik ben nog steeds van mening dat TS er niks aan wil doen en het wel makkelijk vindt om thuis te zitten met z'n handje op.Besef wat voor invloed je zelf op elke situatie hebt en klim uit die slachtoffer rol
Heb ik al eerder aangegeven, maar TS wil dat soort dingen niet horen. Waarschijnlijk omdat verantwoordelijkheid nemen niet in zijn woordenboek omschreven staatquote:Op maandag 3 november 2008 20:33 schreef r_one het volgende:
[..]
En nou concreet: wat moet TS volgens jou nu dan doen dan?
Alles wat je aangegeven heeft, heeft hij al gedaan.quote:Op maandag 3 november 2008 20:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Heb ik al eerder aangegeven, maar TS wil dat soort dingen niet horen. Waarschijnlijk omdat verantwoordelijkheid nemen niet in zijn woordenboek omschreven staat
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 3 november 2008 20:38 schreef draaijer het volgende:
Heb ik al eerder aangegeven, maar TS wil dat soort dingen niet horen. Waarschijnlijk omdat verantwoordelijkheid nemen niet in zijn woordenboek omschreven staat
Eh, hij zit niet thuis met zijn handje op. Hij krijgt namelijk geen salaris en geen uitkering. Dus voor de lol zal hij niet thuis zitten.quote:Op maandag 3 november 2008 19:35 schreef draaijer het volgende:
Ik ben nog steeds van mening dat TS er niks aan wil doen en het wel makkelijk vindt om thuis te zitten met z'n handje op.Besef wat voor invloed je zelf op elke situatie hebt en klim uit die slachtoffer rol
Zullen we een rekening voor hem openen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:06 schreef Diepvriez het volgende:
Wie start een 'Steun Chevere Campagne" ??![]()
![]()
Doen !!quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zullen we een rekening voor hem openen?
O zo waarquote:Op dinsdag 4 november 2008 11:06 schreef Diepvriez het volgende:
Ik ben van mening dat er veel werkgevers hun werknemers als vuile was behandelen. Het is zoals hij zegt: Steel 25 euro van hem, wordt je meteen ontslagen, krijg 25 minder uitbetaald mag je helemaal niks doen, en dat kan gewoon niet.
Gisteren een gesprek gehad, maar dat mocht enkel over de reintegratie gaan, Ik probeerde nog een beetje uit te vinden waarom men dit relatief kleine incident ( de 25 Euro)zo heeft laten escaleren en uit te vinden wat nou het werkelijke probleem was, daar kon hij geen antoord op geven maar zou dit later toelichten in een brief. Het enige wat ik te horen kreeg was het telefoonnummer van het andere bedrijf waar ik "voorlopig" te werk wordt gesteld.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eh, hij zit niet thuis met zijn handje op. Hij krijgt namelijk geen salaris en geen uitkering. Dus voor de lol zal hij niet thuis zitten.
Hoe is het nu verder, Chevere? Al enige voortgang geboekt met het kort geding? En hoe verliep je gesprek?
Verrassende wending!quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:40 schreef chevere het volgende:
daar kon hij geen antoord op geven maar zou dit later toelichten in een brief.
[..]
Ik ga hier voorlopig op in
[..]
Verdere details laat ik even in het midden.
Ik wou zeker niet gedetacheerd worden, maar echt veel keus heb ik niet. Ik moet toch ergens mijn huur van betalen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Verrassende wending!
Je hebt me nu wel heel nieuwsgierig gemaakt naar het besprokene, dat je nu toch "om" bent. Ik gok dat advocaat nummer 2 voor jou uiteindelijk de doorslag heeft gegeven maar dan nog: hét gesprek
Je kunt er overigens niet 'voorlopig' op ingaan, je hebt hiermee aangegeven niet onwelwillend tegenover detachering te staan, daarmee is het welhaast feitelijk geworden (voor een rechter althans).
De deur is nog niet gemaakt. Ik heb de foto's..quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
En helaas, je zak geld waar je gezien de feiten van onwelwillend van je werkgever wel sterk in stond, kan je nu vergeten.
Ik hoop dat je met je detachering niet in een wash-out traject terecht komt, want dan sta je dus echt met lege handen. En je baas lacht zich de ballen uit zijn broek.
En hoe is het nu met de deur?
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me jouw benarde positie maar al te levendig voorstellen (sterker, je moest eens wetenquote:Op dinsdag 4 november 2008 14:06 schreef chevere het volgende:
Ik wou zeker niet gedetacheerd worden, maar echt veel keus heb ik niet. Ik moet toch ergens mijn huur van betalen.
Ik voel me dan ook gechanteerd en heb aangegeven dat dit voor mij slechts een tijdelijke oplossing zou zijn. Ik laat het hier zeker niet bij zitten. Als ik in een betere financieele positie zou zitten, dan was ik hier niet op ingegaan en had het me weinig uitgemaakt hoeveel het me zou kunnen kosten om mijn gelijk te halen. Misschien snap je nu meteen de zwakke positie van een werknemer in een kwestie als deze. Financieel gezien heeft een werkgever in dit geval meer macht. Hij kan een zaak net zo lang rekken als dat hij wil, zijn inkomsten gaan gewoon door en alle kosten zijn voor het bedrijf.
Ik moet het zelf maar zien te regelen, heb geen inkomen en kom diep in de schulden.
Kortom, kan ik van jou 20.000Euro lenen in afwachting van wat de rechter uiteindelijk beslist? Misschien krijg je die 20.000euro niet terug. Ik sta dus behoorlijk met m'n rug tegen de muur hoewel ik op lange termijn zeker weet dat ik gelijk heb.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me jouw benarde positie maar al te levendig voorstellen (sterker, je moest eens weten), vandaar dat ik het ook zo jammer vind dat je mijn advies om z.s.m. een kort geding te starten ter inning van achterstallig loon niet ter harte hebt genomen. Dan was deze wanhoopsdaad misschien niet nodig geweest en had je het mogelijk uit kunnen zingen.
Een zelfstandig ondernemer gaat een zaak echt niet rekken als ie het zelf elke maand in zijn eigen portemonnee voelt; dan kan hij wel inkomsten genereren maar ondertussen kost jij 'm bakken vol geld, zonder dat hij er een arbeidsprestatie voor terug krijgt.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:58 schreef chevere het volgende:
Wel, volgens de loostrook van Oktober sta ik 600 Euro in het rood bij mijn werkgever.
En bij ingebreke blijven van je baas kan dat op staande voet, waarbij je alsnog je zak geld eist. Nu je zelfs bent meegegaan in het detacheringsvoorstel heeft de baas echt geen reden meer om je loon achter te houden. Eerst 25,-, nu sta je in het rood bij je baas?quote:Daar is mijn advocaat ( en ik) het niet mee eens, mede middels de uwv verklaring kunnenn wij dit aanvechten. Indien deze week het volledige bedrag van het achterstallig niet betaald wordt dan zal dat middels een kort geding alsnog gedaan worden. Waarschijnlijk komt de ontbinding van het arbeideidscontract dan ook ter sprake, ik kan dan aantonen dat ik altijd middels "goed werknemersschap" getracht heb deze kwestie op te lossen. Of dit ook geldt voor de werkgever zal de rechter moeten bepalen.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
![]()
[..]
En bij ingebreke blijven van je baas kan dat op staande voet, waarbij je alsnog je zak geld eist. Nu je zelfs bent meegegaan in het detacheringsvoorstel heeft de baas echt geen reden meer om je loon achter te houden. Eerst 25,-, nu sta je in het rood bij je baas?Betaalt hij je salaris uit via icesave ofzo?
Wel, volgens mijn administratie van November sta jij 20.000 euro in het krijt bij mij.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:58 schreef chevere het volgende:
Wel, volgens de loostrook van Oktober sta ik 600 Euro in het rood bij mijn werkgever.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:59 schreef THEFXR het volgende:
Gelijk hebben is iets anders als gelijk krijgen, waar wil je op de lange termijn naar toe? ontslagpremie en dan een andere werkgever?
Als je nieuwe werkgever dit verhaal hoort, is ie niet happig om jou aan te nemen, werkgevers willen ja knikkers, geen lastige/zeikerds.
bedenk dus goed, dat dit nog langer kan doorwerken voor je toekomst,dan je lief is.
realiseer je dat de meeste werkgevers gewoon liever geen gezeik hebben. Zeker niet van deze aard. Dan kun je 1000% gelijk hebben, maar toch...quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:08 schreef chevere het volgende:
[..]
Zo gauw ik weer salaris ontvang begin ik met een cursus arbeidsrecht bij de loi. Ik heb geen angst dat ik geen werk zal vinden, een goede werkgever zal deze kwestie juist in mijn voordeel kunnen zien. Misschien kan ik uiteindelijk bij een vakbond gaan werken, ik denk niet dat ik onredelijk ben in deze kwestie. Een werkgever die mij een negatief oordeel geeft na deze kwestie is het waarschijnlijk niet waard om mijn werkgever te worden.
quote:Op donderdag 6 november 2008 13:54 schreef klusfoobje het volgende:
Simpel voorbeeld, heel veel mensen hier zijn het blijkbaar 100% met je eens. Echter hoeveel van deze mensen hebben concreet naar je bankrekening gevraagd om je financieel te steunen ?
Ik wist wel dat jij me zou begrijpenquote:Op donderdag 6 november 2008 13:58 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
Dat doet mijn advocaat ook niet, ik zal 'm dus maar gauw de dienst opzeggen
quote:
quote:
Je gaat er dus vanuit weer salaris te ontvangen van je werkgever, waarop is dit gebaseerd/trek je deze conclusie?quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:08 schreef chevere het volgende:
[..]
Zo gauw ik weer salaris ontvang begin ik met een cursus arbeidsrecht bij de loi. Ik heb geen angst dat ik geen werk zal vinden, een goede werkgever zal deze kwestie juist in mijn voordeel kunnen zien. Misschien kan ik uiteindelijk bij een vakbond gaan werken, ik denk niet dat ik onredelijk ben in deze kwestie. Een werkgever die mij een negatief oordeel geeft na deze kwestie is het waarschijnlijk niet waard om mijn werkgever te worden.
Ik was ook wel heel benieuwd hoe dit nou verder is gegaan.quote:Laatste bezoek: 2 dagen, 4 uur geleden.
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:59 schreef THEFXR het volgende:
en nog nieuws,na deze 2 maanden van stilte?
Was sympathieker geweest als je dat dan ook even had laten weten in plaats van de "nog updates?" vraag gewoon maar onbeantwoord te laten.quote:Op zondag 26 april 2009 18:36 schreef chevere het volgende:
Aloha, ik ben er nog. En de zaak loopt ook nog steeds. Ik vond het op een gegeven moment niet zo verstandig om mijn hele verhaal hier te doen terwijl ik midden in die zaak zat.
Fok was niet het eerste wat mij bezighield de afgelopen maanden. Maar bij deze dan alsnog..quote:Op maandag 27 april 2009 01:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Was sympathieker geweest als je dat dan ook even had laten weten in plaats van de "nog updates?" vraag gewoon maar onbeantwoord te laten.
En.... Kan het al??quote:Op maandag 27 april 2009 12:58 schreef chevere het volgende:
[..]
Fok was niet het eerste wat mij bezighield de afgelopen maanden. Maar bij deze dan alsnog..
Weinig nieuws wat ik jullie nu kan veretellen, zodra het kan geef ik iets meer openheid..
quote:
Waarschijnlijk wil mijn wergever gaan procederen tegen het advies van zijn eigen advocaat in. Het geeft de kwestie wel weer een hele vreemde wending. Ik vondt de hele kwestie op zich al vreemd ( het conflict waar niet over gesproken kon worden), maar nu wordt het helemaal onbegrijpelijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:44 schreef aaipod het volgende:
In principe als het aanbod er lag voor x bedrag en jij hebt het aanvaard binnen een redelijke termijn en hij trok het DAARNA pas terug dan valt hier ook zeker iets mee te doen. Succes!
Verstoorde arbeidsrelatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:24 schreef chevere het volgende:
Nog een laatse udate,
De werkgever gaat een ontbindingsverzoek indienen. Dus het gaat allemaal alsong een rechtzaak worden. Ik moet zegen dat ik de procedure met vertrouwen tegemoed zie, en ben ook benieuwt op welke gronden hij mij wil o9ntslaan.
Krijg je nu dan doorbetaald of hoe werkt dat?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:57 schreef chevere het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wil mijn wergever gaan procederen tegen het advies van zijn eigen advocaat in. Het geeft de kwestie wel weer een hele vreemde wending. Ik vondt de hele kwestie op zich al vreemd ( het conflict waar niet over gesproken kon worden), maar nu wordt het helemaal onbegrijpelijk.
Het vervelende van procederen is dat het allemaal weer onnodig lang gaat duren, maar gelukkig zijn de temperaturen lekker in de zomer.
Ja dus:quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Krijg je nu dan doorbetaald of hoe werkt dat?
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:20 schreef chevere het volgende:
Ik zit nu min of meer thuis met behoud van loon.
Even uit nieuwsgierigheid, zal op dit geval de oude kantonrechtersformule gebruikt worden (omdat de zaak al zolang speelt) of wordt de nieuwe kantonrechtersformule gebruikt (omdat de zaak nu pas voor de rechter komt)?quote:
Ga er maar van uit dat het de nieuwe zal worden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid, zal op dit geval de oude kantonrechtersformule gebruikt worden (omdat de zaak al zolang speelt) of wordt de nieuwe kantonrechtersformule gebruikt (omdat de zaak nu pas voor de rechter komt)?
Goed om te horen dat dit topic nog steeds speelt, en TS nog steeds niet klaar is met zijn baas!quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat het de nieuwe zal worden.
Maar wat is 'min of meer' en waarom kun je thuis zitten met behoud van loon? Afspraak of zo?quote:
Omdat hij gedetacheerd is en daar momenteel geen werk voor 'm is, maar zijn dienstverband blijft wel met zijn oude werkgever dus die heeft de betalingsplicht.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar wat is 'min of meer'
Hij staat op non-actief.quote:en waarom kun je thuis zitten met behoud van loon? Afspraak of zo?
Ok, dus kennelijk krijg je dan volledig door betaald..... ik had wel gedacht dat je dan gekort zou worden of zo...quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat hij gedetacheerd is en daar momenteel geen werk voor 'm is, maar zijn dienstverband blijft wel met zijn oude werkgever dus die heeft de betalingsplicht.
[..]
Hij staat op non-actief.
Als hij zijn werkzaamheden aanbiedt en aangeeft aan zijn arbeidsplicht te willen voldoen máárrrrr de baas wil 'm niet op de werkplek hebben, dan is de baas gewoon betalingsplichtig, voor de volle 100%.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok, dus kennelijk krijg je dan volledig door betaald..... ik had wel gedacht dat je dan gekort zou worden of zo...
Dat klopt allemaal.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Als hij zijn werkzaamheden aanbiedt en aangeeft aan zijn arbeidsplicht te willen voldoen máárrrrr de baas wil 'm niet op de werkplek hebben, dan is de baas gewoon betalingsplichtig, voor de volle 100%.
quote:
Staan het gebakschoteltje en de deur er ook bij?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:05 schreef chevere het volgende:
Vandaag de stukken ontvangen welke de werkgever heeft ingedient bij de kantonrechter. Een soort van 40 puntenplan waarbij hij tracht mij zwart te maken.
Het hoogtepunt is toch wel dat hij probeert te verkopen dat ik sympatieeen heb voor Osama Bin laden..
Wat een grap.
Hij denkt dat hij toch wel gaat verliezen dus probeert zichzelf maar volledig belachelijk te maken? Wat een idioot.....quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:05 schreef chevere het volgende:
Vandaag de stukken ontvangen welke de werkgever heeft ingedient bij de kantonrechter. Een soort van 40 puntenplan waarbij hij tracht mij zwart te maken.
Het hoogtepunt is toch wel dat hij probeert te verkopen dat ik sympatieeen heb voor Osama Bin laden..
Wat een grap.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:05 schreef chevere het volgende:
Er staat : Bord... dat klinkt al een stuk groter..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Staan het gebakschoteltje en de deur er ook bij?![]()
... voor z'n kop, ja. En dikker.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:50 schreef chevere het volgende:
[..]
Er staat : Bord... dat klinkt al een stuk groter..
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:05 schreef Xebber het volgende:
Mijn god, het hele topic gelezen (inclusief deel 1).
Een snoeiharde TVP. Ik ben razend benieuwd naar de uitkomst.
Dat is wel een goede, ja.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:44 schreef _Arthur het volgende:
Ben benieuwd of je ex-werkgever-to-be dat zwart maken kan staven. Anders zou je eens met je advocaat moeten overleggen zijn argumenten niet onder smaad of laster vallen.
No way. De werkgever heeft niet de intentie er ruchtbaarheid aan te geven.quote:
Kwam je daar makkelijk tussen dan? Qua taxioorlog enzo.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:18 schreef chevere het volgende:
Intussen heb ik een ondernemerscursus gedaan en rij ik met mijn eigen taxi in Amsterdam rond (een mercedes uit 1999). De zaken gaan goed!
Werken was geen optie, dat belemmerde immers de werkgever. Je kunt beter vragen hoeveel hij er "niet slechter" van geworden is.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef tinny het volgende:
Ben je er FINANCIEEL beter van geworden (in verhouding als je gewoon al die tijd had gewerkt)
quote:Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef tinny het volgende:
Maar goed als je nu alles optelt..
je hebt dus 20K ontslagvergoeding gekregen
je gaat (hopelijk) nog 10k achterstallig loon krijgen das
30k totaal (bruto?)
En wat heeft het je gekost?? (hoeveel loon heb je misgelopen, en heb je uitkering van uwv gehad?)
of is die berekening moeilijk te maken...
wara ik naar toe wil..
Ben je er FINANCIEEL beter van geworden (in verhouding als je gewoon al die tijd had gewerkt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |