abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62742882
Samenvatting van het eerste deel:

Chevere is een taxichauffeur die dit al 9 jaar met plezier doet. Maar zijn baas maakt er een potje van. De druppel was dat hij Chevere een boete gaf van 25,- omdat hij de auto van een collega niet wilde wassen nadat Chevere er al de nodige uurtjes op had zitten. Hij pikte dat niet en eiste van zijn baas de 25,- terug. De baas wilde dit echter niet en de sfeer werd grimmig.

Pogingen van Chevere om met zijn baas te praten en brieven sturen zijn mislukt, omdat de baas gewoon geen reactie geeft. Een en ander escaleerde en beide partijen houden hun poot stijf. Het resultaat is dat Chevere (verder de TS genoemd) nu situationeel ziek thuis zit en de baas geen krimp geeft. Chevere heeft al twee maanden geen loon meer gehad en alles wordt nu besproken door advocaten.

De laatste ontwikkeling is dat de baas een detacheringsconstructie wil opzetten om TS langs die weg te lozen. Daarnaast heeft Chevere niet zoveel vertrouwen meer in zijn eigen advocaat, die zich er met een jantje van leiden van af lijkt te willen maken.

Het vorige topic was vol, dus hier verder.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 07:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat verband vind ik een beetje moeilijk. In de meeste andere branches waar te weinig personeel is wordt personeel juist goed behandeld, omdat dat personeel bindt met het bedrijf en voorkomt dat het uitvliegt naar een ander bedrijf.
Ik denk dat de slechte behandeling overal plaatsvindt. Maar ook dat dat een gevolg is van te weinig te personeel, want "er is niemand anders, rij jij nog even die klant". Dan is het ene keuze tussen ja zeggen en je baas te vriend houden of nee zeggen en jezelf te vriend houden.

Deel 1: conflict met de werkgever..

Tip: lees deel 1 voor je gaat roepen "luie zak ga aan het werk"

[ Bericht 13% gewijzigd door vogeltjesdans op 28-10-2008 09:58:39 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62743077
tvp
pi_62743855
De OP
Mis alleen nog het gebakschoteltje
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62743984
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:28 schreef r_one het volgende:
De OP
Mis alleen nog het gebakschoteltje
Ja lolz he? Alles voor een beter fok
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62744074
+1 voor de geniale OP!
Tevens tvp
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:06:03 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62745057
Tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:15:30 #7
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_62747226
pittige situatie..
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:05:50 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62748705
wederom een tvp, ik wil weten hoe dit afloopt. In het begin was ik voor de werkgever, maar zo langzamerhand begint dat te veranderen. Die kerel is wel heel erg asociaal bezig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_62749901
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:05 schreef karr-1 het volgende:
wederom een tvp, ik wil weten hoe dit afloopt. In het begin was ik voor de werkgever, maar zo langzamerhand begint dat te veranderen. Die kerel is wel heel erg asociaal bezig.
De baas bedoel je toch?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:15:32 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62752820
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De baas bedoel je toch?
Jazeker, die bedoel ik. Het was inderdaad niet helemaal duidelijk, sorry.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:53:54 #11
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_62756135
TS, vergeet niet dat je over het achterstallige loon ook nog recht hebt op rente. Juristen in tha house, wie geeft percentages? Heb je al een nieuwe advocaat kunnen vinden?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:39:38 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62758836
De OP lijkt wel de kaft van een spannend boek.
pi_62774520
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:39 schreef Alicey het volgende:
Dat boek komt nog wel
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:51:17 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62776216
Toen ik het verhaal voor de eerste keer las had ik echt zoiets van " mijn god zeg, doe es normaal"

Dat is nog steeds niet helemaal weg maar in meer of mindere mate heb ik er ook wel weer begrip voor, niet veel , maar toch.

Ik denk dat je in principe wel een punt hebt ( als jij 25 euro pikt is het diefstal en reden voor ontslag op staande voet). Je echte probleem is dat het maar 25 euro is en dat het een principe zaak betreft ( hoe zeer je misschien ook gelijk hebt0

Je loopt het risico dat de draaiende molen (uwv, kantonrechter, rechtbijstand) de stelling in gaat nemen" principe heel leuk, maar moet dat ten koste van ons geld en tijd gaan ?
Het principe van principes hebben is dat het niet altijd even leuk voor jezelf is als je je er aan blijft houden.

Op het moment dat het dan ook nog om maar 25 euro gaat.....

Het is mij ook wel eens verteld... pick your battles carefully
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62777205
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:51 schreef klusfoobje het volgende:
Op het moment dat het dan ook nog om maar 25 euro gaat.....
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Daar ging het in het begin mischien om, maar na twee maanden is er veel meer gebeurd en hebben beide partijen veel meer stelling ingenomen. Inmiddels zijn er grenzen overschreden waardoor er geen weg meer terug is.

Wat wel duidelijk is uit het verhaal, is dat TS steeds verder in de hoek wordt gedrukt en dat de baas het steeds bonter maakt. Wat begon als een niet legitieme inhouding van 25,-, groeide al snel uit tot niet in gesprek willen treden en uiteindelijk het voorstellen van een detachringsconstructie (wat in de praktijk neerkomt op goedkoop willen lozen van je werknemer).

Ik hoop dat Chevere die baas in de rechtszaal met de grond geljik maakt en er een flinke zak geld aan overhoudt. Die profiterende klootzakken die zich baas noemen moeten maar eens aangepakt worden.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:23:40 #16
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62777293
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Daar ging het in het begin mischien om, maar na twee maanden is er veel meer gebeurd en hebben beide partijen veel meer stelling ingenomen. Inmiddels zijn er grenzen overschreden waardoor er geen weg meer terug is.

Wat wel duidelijk is uit het verhaal, is dat TS steeds verder in de hoek wordt gedrukt en dat de baas het steeds bonter maakt. Wat begon als een niet legitieme inhouding van 25,-, groeide al snel uit tot niet in gesprek willen treden en uiteindelijk het voorstellen van een detachringsconstructie (wat in de praktijk neerkomt op goedkoop willen lozen van je werknemer).

Ik hoop dat Chevere die baas in de rechtszaal met de grond geljik maakt en er een flinke zak geld aan overhoudt. Die profiterende klootzakken die zich baas noemen moeten maar eens aangepakt worden.
grappig dat precies die zin eruit word gepikt.

maar ik begrijp ook goed dat jij de woordvoerder bent geworden ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62778436
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

grappig dat precies die zin eruit word gepikt.

maar ik begrijp ook goed dat jij de woordvoerder bent geworden ?
Nee geenszins. Ik voel me wel betrokken bij TS maar vooral: ik heb het eerste topic volgepost. En de golden rule is: als je een topic sluit doordat je de laatste poster bent geweest, maak je een nieuwe. Ziedaar.
pi_62801192
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rZ8lto5ljhQ[/youtube]
pi_62803022
Ook in dit deel wil ik van de partij zijn
MOKUM XXX RATED
pi_62804085
This topic is worthless without the original TS
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62804180
Ik ben niet weg, maar het is op dit moment nogal een gedoe. Ik zal volgende week een verslag uitbrengen en hou jullie op de hoogte...
pi_62804277
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:39 schreef Alicey het volgende:
"Zal Chevere zijn baan en de 25 euro terugkrijgen? Of wordt het gebakschoteltje hem alsnog fataal?

Lees het in deel 2!"

.
pi_62805157
Ik heb wel een rekening ontvangen voor het gebakschoteltje... 320 Euro, incl btw en het schilderen van de deur.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:03:48 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62805517
Nah, dat is aan te vechten vwb de hoogte van het bedrag. Gedeeltelijk zal dit namelijk onder regulier onderhoud vallen. Tenzij de deur net een week daarvoor was geschilderd.

Begin maar met het opvragen van een specificatie....
pi_62805813
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef chevere het volgende:
Ik heb wel een rekening ontvangen voor het gebakschoteltje... 320 Euro, incl btw en het schilderen van de deur.
WTF
.
pi_62805883
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:03 schreef klusfoobje het volgende:
Nah, dat is aan te vechten vwb de hoogte van het bedrag. Gedeeltelijk zal dit namelijk onder regulier onderhoud vallen. Tenzij de deur net een week daarvoor was geschilderd.

Begin maar met het opvragen van een specificatie....
Ik heb zo'n gevoel dat Chevere dat schilderen niet letterlijk bedoelt, maar een rekening van de advocaat? Of wel?

Verder: standaard pot verf 50,-. Schuren 1,5 uur. Grondverf 0,5 uur. Aflakken 1 uur. Drie uur bij elkaar a raison van 75,- = 225, + 50,- verf = 275,-. Doe dit verhogen met de BTW en je komt al snel in de buurt van het door Chevere genoemde bedrag.

Maar inderdaad, onderhoud, daar zeg je zowat
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:18:12 #27
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_62805947
pi_62806114
Aangezien de cao stelt dat als een werkgever eventuele schade wil verhalen op de werknemer dan moet hij dat binnen een maand melden aan mij. Hij kwam met zijn eis na 2 maanden, ik zal niet twijfelem om hier een niewe zaak van te maken. Laat hem maar een deurwaarder sturen. Wie de bal kaatst..

( verder was ik op dat moment toch ook enigzins minder toerekeningsvatbaar, ik heb mij niet ziekgemeld omdat ik me zo rustig voelde)
pi_62806937
Wat zegt je advocaat nu? Komt er een kort geding om je salaris op te eisen?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:01:04 #30
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62807080
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:14 schreef r_one het volgende:

[..]

WTF
het was Wedgewood hoor!
pi_62807361
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:01 schreef klusfoobje het volgende:
het was Wedgewood hoor!
en de deur wortelnotenhout!
.
pi_62807409
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:18 schreef Omnifacer het volgende:
als je er maar niet mee gaat gooien
.
pi_62807496
Een collega zal vandaag een foto van de deur maken, ben benieuwt of het butsje nog in de deur zit. Misschien kan ik dan aangifte doen van oplichting? Misschien moet er ook een telling van de schoteltjes plaatsvinden, is er een nieuw schoteltje aangeschaft? Of ontbreekt er 1 schotletje in verhouding tot de kopjes?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:20:31 #34
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_62807528
Denk je nou echt dat zo'n hoog oplopend conflict op dergelijke details beslist gaat worden?
pi_62807664
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef chevere het volgende:
Een collega zal vandaag een foto van de deur maken
In het vorige deel was het trouwens nog een muur ipv een deur:
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:50 schreef chevere het volgende:
na een korte discussie werd ik toen erg boos en heb ik een gebakje met schotel en al tegen de muur kapot gegooid.
En deze vraag staat ook nog open:
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:45 schreef r_one het volgende:
Heeft hij dat aanbod zwart-op-wit gedaan? Met welke motivering, wat is zijn reden tot detachering?
.
pi_62807816
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef chevere het volgende:
Een collega zal vandaag een foto van de deur maken, ben benieuwt of het butsje nog in de deur zit. Misschien kan ik dan aangifte doen van oplichting? Misschien moet er ook een telling van de schoteltjes plaatsvinden, is er een nieuw schoteltje aangeschaft? Of ontbreekt er 1 schotletje in verhouding tot de kopjes?
Ik was vergeten dat TS de deur had gemold Nu begrijp ik ook de opmerking van r_one over dat gebakschoteltje. Dat was ik vergeten
pi_62807988
De motivering om mij te detacheren ontbreekt, ik zie het dan ook niet als een oplossing voor het conflict.
Volgens de arbo kan ik niet bij deze werkgever blijven werken, maar dat komt volgens mij door de werkgever die weigert om over een conflict te praten. Ik denk dat "communicatie weigeren" een slechte grond is voor detachering. Ik heb altijd duidelijk aangegeven dat ik een gesprek wil, maar ieder verzoek van mij heeft hij genegeert of afgewezen. Een mediator vindt hij te duur en zou te lang duren. In dit geval zie ik detachering dan ook als "stof onder het tapijt schuiven". Hij stopt gewoon z'n kop in de grond en denk dat hij dan van me af is.
pi_62808083
Maar hoe heb jij dan kennis genomen van het aanbod tot detachering? Schriftelijk? Mondeling? Via je advocaat (confraterneel)?
.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 oktober 2008 @ 12:46:39 #39
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62808234
Ongelooflijk hoe dit is geëscaleerd Terwijl het in principe al meteen met een goed gesprek had kunnen worden opgelost.

Ik vind dat je maar een vreemde baas hebt, TS understatement
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62811207
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:41 schreef r_one het volgende:
Maar hoe heb jij dan kennis genomen van het aanbod tot detachering? Schriftelijk? Mondeling? Via je advocaat (confraterneel)?

Dat is meteen voorgesteld door de advocaat van de werkgever nadat de arbo mij niet geschilkt vond om bij mijn huidige werkgever aan het werk te gaan. Ik ben van mening dat ik al veel eerder had voorgesteld om het conflict op te lossen zodat ik terug kon keren naar mijn huidige functie. Daar is nooit op ingegaan.

Ik moet maandag in gesprek met de werkgever, hij geeft echter aan dat het gesprek uitsluitend over de detachering zal gaan. Over het conflict mag schijnbaar niet gesproken worden?

Wat denk hij eigenlijk? Ook als ik gedetacheerd wordt zal ik toch eerst over het conflict moeten spreken. Hij blijft tenslotte mijn werkgever. 't wordt een erg gezellig gesprek maandag..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 oktober 2008 @ 14:29:48 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62811275
Ik zou iemand meenemen naar dat gesprek maandag. Die kan dan notities maken over wat er gezegd wordt van beide kanten. Lijkt me verstandig, en ook prettig voor jezelf, dan kun je achteraf nog even overleggen over wat er allemaal besproken is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62812156
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou iemand meenemen naar dat gesprek maandag. Die kan dan notities maken over wat er gezegd wordt van beide kanten. Lijkt me verstandig, en ook prettig voor jezelf, dan kun je achteraf nog even overleggen over wat er allemaal besproken is.

Dat doe ik ook, verder ga ik dat gesprek ook aan op een neutrale lokatie. Een 1 op 1 "conversatie" probeerde ik 5 maanden geleden al voor te stellen maar dat wees hij continue van de hand.

Hij gaat dit gesprek enkel maar aan omdat het moet van het uwv, ik ben dan ook benieuwt naar wat hij te zeggen heeft.
pi_62812322
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:27 schreef chevere het volgende:
Dat is meteen voorgesteld door de advocaat van de werkgever nadat de arbo mij niet geschilkt vond om bij mijn huidige werkgever aan het werk te gaan.
Dat is veel te kort door de bocht van de arboarts. Vond de arbo je TIJDELIJK niet geschikt of bracht hij dat als een structureel voldongen feit? Buiten dat hij zich niet in het juridische conflict kan/mag mengen en zich behoort te beperken tot medisch objectiveerbare zaken, zal hij toch onderzoek moeten hebben gedaan of terugkeer naar de oude werkplek (on)mogelijk is. Heeft ie dat? Wat waren daarvan de conclusies?

Ik snap het wel, de arbo neigt (onder enige druk) om de werkgever te pleasen en de advocaat van je werkgever grijpt dat dankbaar aan.

Maar daarenboven heb je een deskundigenoordeel van het UWV die de mening van de arboarts overruled. Vermeldt het UWV IETS over detachering of de onmogelijkheid van terugkeer naar de oude werkplek? Nee, het UWV dringt aan op oplossing van het conflict en laat nu juist DAAR alle andere partijen compleet de mist in gaan.
quote:
Ik moet maandag in gesprek met de werkgever, hij geeft echter aan dat het gesprek uitsluitend over de detachering zal gaan. Over het conflict mag schijnbaar niet gesproken worden?

Wat denk hij eigenlijk? Ook als ik gedetacheerd wordt zal ik toch eerst over het conflict moeten spreken. Hij blijft tenslotte mijn werkgever. 't wordt een erg gezellig gesprek maandag..
Van wie MOET je dat? Op straffe van wat?

Als (ALS!) je gaat, neem je dan dit advies ter harte: NEEM EEN OPNAMEAPPARAAT MEE!
Echt, doe het!
.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:13:45 #44
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_62814422
En Chevere, welke concrete stappen zijn er ondernomen/gaan er ondernomen worden om je salaris, mét rente (!), op te eisen?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_62814514
Ik vond dat ook erg kort door de bocht van de arbo arts, hij koos gewoon partij voor de werkgever zonder naar mij of mijn huisarts te luisteren. Detachering wordt voorgesteld door het uwv ALS dit tot een conflictoplossing zou leiden. Mijn inziens lost het niets op en wordt het conflict enkel groter.

Hij betaald al geen salaris, maar hij dreigt met een ontslagaanvraag indien ik niet op de detachering inga.

De rest van het gebeuren zal ik jullie waarschijnlijk maaandag kunnen vertellen.

( Verder zal ik het gesprek inderdaad opnemen, ik zal hem dat ook van te voren duidelijk maken)

Verder zijn er nog geen concrete stappen ondernomen om mijn salaris op te eisen. Dat zal waarschijnlijk maandag gaan gebeuren na het gesprek. Het is hem wel diverse malen schriftelijk duidelijk gemaakt dat ik aanspraak maak op mijn loon + rente etc..
pi_62815284
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:16 schreef chevere het volgende:
Ik vond dat ook erg kort door de bocht van de arbo arts, hij koos gewoon partij voor de werkgever zonder naar mij of mijn huisarts te luisteren. Detachering wordt voorgesteld door het uwv ALS dit tot een conflictoplossing zou leiden. Mijn inziens lost het niets op en wordt het conflict enkel groter.
  • Heeft het UWV geconstateerd dat terugkeer op de oude werkplek niet meer mogelijk is? Zo ja, om welke redenen? Zo nee, is (alleen al het denken over) een detacheringsadvies volstrekt irrelevant.
  • Heeft de Arbo geconstateerd dat terugkeer op de oude werkplek niet meer mogelijk is? Zo ja, om welke redenen? Zo nee, is (alleen al het denken over) een detacheringsadvies volstrekt irrelevant.
  • Heeft de advocaat van de werkgever geconstateerd dat terugkeer op de oude werkplek niet meer mogelijk is? Zo ja, om welke redenen? Zo nee, is (alleen al het denken over) een detacheringsadvies volstrekt irrelevant.
  • Heeft ook maar IEMAND geconstateerd dat terugkeer op de oude werkplek niet meer mogelijk is? NEE! Dus is (alleen al het denken over) een detacheringsadvies volstrekt irrelevant !!!

Je komt dus steeds weer uit bij de vraagstelling of het conflict op de huidige werkplek op te lossen is. Zolang die vraag onbeantwoord is gebleven (sterker, nog niet eens een issue voor de baas is geweest) kan er niet op de zaken vooruitgelopen worden. En zeker niet dwingend!
    quote:
    Hij betaald al geen salaris, maar hij dreigt met een ontslagaanvraag indien ik niet op de detachering inga.
    Dan zal hij je eerst formeel moeten detacheren, dán jou moeten OPDRAGEN om je werk daar te hervatten, zodra je niet verschijnt je moeten WAARSCHUWEN en pas als je dan weer niet verschijnt, kan hij proberen een ontslagvergunning aan te vragen.
    quote:
    De rest van het gebeuren zal ik jullie waarschijnlijk maaandag kunnen vertellen.

( Verder zal ik het gesprek inderdaad opnemen, ik zal hem dat ook van te voren duidelijk maken)
    Nog een tip: hoor slechts aan, geef geen antwoorden, zeg niets toe, wijs niks af (!), maar antwoord stelselmatig dat je "het eerst rustig wilt overdenken, het in beraad zult houden en schriftelijk zult reageren." Vraag om een schriftelijk verslag van het gesprek, vraag om een schriftelijke bevestiging van 'voorstellen' en 'dienstopdrachten' van je baas.

Uiteraard kun je wel (tot vervelens toe) aangeven dat je eerst antwoord op jouw tig brieven verwacht, voordat jij ook maar een enkel antwoord op deze vragen van je baas geeft.
  • r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    pi_62815801
    Bedankt voor de tips. Morgen heb ik eerst nog een gesprek met een andere advocaat. En zal me ook door hem laten adviseren.

Het uwv stelt enkel dat er eerst een gesprek moet plaatsvinden om dit conflict op te lossen. Detachering komt op de 2e plaats indien dit het conlict op zou lossen.

De werkgever geeft ( schriftelijk) aan dat ons gesprek maandag enkel over de reintegrstie/detachering zal gaan. Volgens mij gaat hij nu nogmaals vreselijk in de fout, maar als kleine vis zonder inkomen word ik hier toch behoorlijk zenuwachtig van. Een loonvordering middels een kort geding en eventuele ontbinding van mijn contract zal nu niet meer zo lang hoeven duren denk ik..

Ik hou julliie op de hoogte. ..
    pi_62816508
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 17:03 schreef chevere het volgende:

De werkgever geeft ( schriftelijk) aan dat ons gesprek maandag enkel over de reintegrstie/detachering zal gaan. Volgens mij gaat hij nu nogmaals vreselijk in de fout, maar als kleine vis zonder inkomen word ik hier toch behoorlijk zenuwachtig van. Een loonvordering middels een kort geding en eventuele ontbinding van mijn contract zal nu niet meer zo lang hoeven duren denk ik..

Je meot sowieso niet met een loonvordering wachten, dat had je meteen moeten doen, ik weet neit wat voor een waardeloze advocaat je hebt.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rZ8lto5ljhQ[/youtube]
    pi_62818192
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef chevere het volgende:
    Ming porceleinen schoteltjes zijn erg prijzig.. Voor dat geld kun je 2 nieuwe deuren er in zetten.
    pi_62818715
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 17:37 schreef king_of_the_night het volgende:
    Je meot sowieso niet met een loonvordering wachten, dat had je meteen moeten doen, ik weet neit wat voor een waardeloze advocaat je hebt.
    Exact.
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 21:45 schreef r_one het volgende:
    Ik zou snel een kort geding aanspannen en daar niet te lang mee wachten (anders kun je het spoedeisend karakter niet meer hard maken).
    .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')