Ik denk dat de slechte behandeling overal plaatsvindt. Maar ook dat dat een gevolg is van te weinig te personeel, want "er is niemand anders, rij jij nog even die klant". Dan is het ene keuze tussen ja zeggen en je baas te vriend houden of nee zeggen en jezelf te vriend houden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 07:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat verband vind ik een beetje moeilijk. In de meeste andere branches waar te weinig personeel is wordt personeel juist goed behandeld, omdat dat personeel bindt met het bedrijf en voorkomt dat het uitvliegt naar een ander bedrijf.
Ja lolz he?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:28 schreef r_one het volgende:
De OP
Mis alleen nog het gebakschoteltje![]()
De baas bedoel je toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:05 schreef karr-1 het volgende:
wederom een tvp, ik wil weten hoe dit afloopt. In het begin was ik voor de werkgever, maar zo langzamerhand begint dat te veranderen. Die kerel is wel heel erg asociaal bezig.
Jazeker, die bedoel ik. Het was inderdaad niet helemaal duidelijk, sorry.quote:
Dat boek komt nog welquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:39 schreef Alicey het volgende:
De OP lijkt wel de kaft van een spannend boek.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Daar ging het in het begin mischien om, maar na twee maanden is er veel meer gebeurd en hebben beide partijen veel meer stelling ingenomen. Inmiddels zijn er grenzen overschreden waardoor er geen weg meer terug is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:51 schreef klusfoobje het volgende:
Op het moment dat het dan ook nog om maar 25 euro gaat.....
grappig dat precies die zin eruit word gepikt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Daar ging het in het begin mischien om, maar na twee maanden is er veel meer gebeurd en hebben beide partijen veel meer stelling ingenomen. Inmiddels zijn er grenzen overschreden waardoor er geen weg meer terug is.
Wat wel duidelijk is uit het verhaal, is dat TS steeds verder in de hoek wordt gedrukt en dat de baas het steeds bonter maakt. Wat begon als een niet legitieme inhouding van 25,-, groeide al snel uit tot niet in gesprek willen treden en uiteindelijk het voorstellen van een detachringsconstructie (wat in de praktijk neerkomt op goedkoop willen lozen van je werknemer).
Ik hoop dat Chevere die baas in de rechtszaal met de grond geljik maakt en er een flinke zak geld aan overhoudt. Die profiterende klootzakken die zich baas noemen moeten maar eens aangepakt worden.
Nee geenszins. Ik voel me wel betrokken bij TS maar vooral: ik heb het eerste topic volgepost. En de golden rule is: als je een topic sluit doordat je de laatste poster bent geweest, maak je een nieuwe. Ziedaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
grappig dat precies die zin eruit word gepikt.
maar ik begrijp ook goed dat jij de woordvoerder bent geworden ?
"Zal Chevere zijn baan en de 25 euro terugkrijgen? Of wordt het gebakschoteltje hem alsnog fataal?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:39 schreef Alicey het volgende:
De OP lijkt wel de kaft van een spannend boek.
WTFquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef chevere het volgende:
Ik heb wel een rekening ontvangen voor het gebakschoteltje... 320 Euro, incl btw en het schilderen van de deur.
Ik heb zo'n gevoel dat Chevere dat schilderen niet letterlijk bedoelt, maar een rekening van de advocaat? Of wel?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:03 schreef klusfoobje het volgende:
Nah, dat is aan te vechten vwb de hoogte van het bedrag. Gedeeltelijk zal dit namelijk onder regulier onderhoud vallen. Tenzij de deur net een week daarvoor was geschilderd.
Begin maar met het opvragen van een specificatie....
het was Wedgewood hoor!quote:
en de deur wortelnotenhout!quote:
als je er maar niet mee gaat gooienquote:
In het vorige deel was het trouwens nog een muur ipv een deur:quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef chevere het volgende:
Een collega zal vandaag een foto van de deur maken
En deze vraag staat ook nog open:quote:Op maandag 1 september 2008 08:50 schreef chevere het volgende:
na een korte discussie werd ik toen erg boos en heb ik een gebakje met schotel en al tegen de muur kapot gegooid.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:45 schreef r_one het volgende:
Heeft hij dat aanbod zwart-op-wit gedaan? Met welke motivering, wat is zijn reden tot detachering?
Ik was vergeten dat TS de deur had gemoldquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:19 schreef chevere het volgende:
Een collega zal vandaag een foto van de deur maken, ben benieuwt of het butsje nog in de deur zit. Misschien kan ik dan aangifte doen van oplichting? Misschien moet er ook een telling van de schoteltjes plaatsvinden, is er een nieuw schoteltje aangeschaft? Of ontbreekt er 1 schotletje in verhouding tot de kopjes?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:41 schreef r_one het volgende:
Maar hoe heb jij dan kennis genomen van het aanbod tot detachering? Schriftelijk? Mondeling? Via je advocaat (confraterneel)?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou iemand meenemen naar dat gesprek maandag. Die kan dan notities maken over wat er gezegd wordt van beide kanten. Lijkt me verstandig, en ook prettig voor jezelf, dan kun je achteraf nog even overleggen over wat er allemaal besproken is.
Dat is veel te kort door de bocht van de arboarts. Vond de arbo je TIJDELIJK niet geschikt of bracht hij dat als een structureel voldongen feit? Buiten dat hij zich niet in het juridische conflict kan/mag mengen en zich behoort te beperken tot medisch objectiveerbare zaken, zal hij toch onderzoek moeten hebben gedaan of terugkeer naar de oude werkplek (on)mogelijk is. Heeft ie dat? Wat waren daarvan de conclusies?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:27 schreef chevere het volgende:
Dat is meteen voorgesteld door de advocaat van de werkgever nadat de arbo mij niet geschilkt vond om bij mijn huidige werkgever aan het werk te gaan.
Van wie MOET je dat? Op straffe van wat?quote:Ik moet maandag in gesprek met de werkgever, hij geeft echter aan dat het gesprek uitsluitend over de detachering zal gaan. Over het conflict mag schijnbaar niet gesproken worden?
Wat denk hij eigenlijk? Ook als ik gedetacheerd wordt zal ik toch eerst over het conflict moeten spreken. Hij blijft tenslotte mijn werkgever. 't wordt een erg gezellig gesprek maandag..
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:16 schreef chevere het volgende:
Ik vond dat ook erg kort door de bocht van de arbo arts, hij koos gewoon partij voor de werkgever zonder naar mij of mijn huisarts te luisteren. Detachering wordt voorgesteld door het uwv ALS dit tot een conflictoplossing zou leiden. Mijn inziens lost het niets op en wordt het conflict enkel groter.
Dan zal hij je eerst formeel moeten detacheren, dán jou moeten OPDRAGEN om je werk daar te hervatten, zodra je niet verschijnt je moeten WAARSCHUWEN en pas als je dan weer niet verschijnt, kan hij proberen een ontslagvergunning aan te vragen.quote:Hij betaald al geen salaris, maar hij dreigt met een ontslagaanvraag indien ik niet op de detachering inga.
Nog een tip: hoor slechts aan, geef geen antwoorden, zeg niets toe, wijs niks af (!), maar antwoord stelselmatig dat je "het eerst rustig wilt overdenken, het in beraad zult houden en schriftelijk zult reageren." Vraag om een schriftelijk verslag van het gesprek, vraag om een schriftelijke bevestiging van 'voorstellen' en 'dienstopdrachten' van je baas.quote:De rest van het gebeuren zal ik jullie waarschijnlijk maaandag kunnen vertellen.
( Verder zal ik het gesprek inderdaad opnemen, ik zal hem dat ook van te voren duidelijk maken)
Je meot sowieso niet met een loonvordering wachten, dat had je meteen moeten doen, ik weet neit wat voor een waardeloze advocaat je hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:03 schreef chevere het volgende:
De werkgever geeft ( schriftelijk) aan dat ons gesprek maandag enkel over de reintegrstie/detachering zal gaan. Volgens mij gaat hij nu nogmaals vreselijk in de fout, maar als kleine vis zonder inkomen word ik hier toch behoorlijk zenuwachtig van. Een loonvordering middels een kort geding en eventuele ontbinding van mijn contract zal nu niet meer zo lang hoeven duren denk ik..
Ming porceleinen schoteltjes zijn erg prijzig.. Voor dat geld kun je 2 nieuwe deuren er in zetten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef chevere het volgende:
Ik heb wel een rekening ontvangen voor het gebakschoteltje... 320 Euro, incl btw en het schilderen van de deur.
Exact.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:37 schreef king_of_the_night het volgende:
Je meot sowieso niet met een loonvordering wachten, dat had je meteen moeten doen, ik weet neit wat voor een waardeloze advocaat je hebt.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:45 schreef r_one het volgende:
Ik zou snel een kort geding aanspannen en daar niet te lang mee wachten (anders kun je het spoedeisend karakter niet meer hard maken).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |