Belangrijker nog: staat er in je contract iets over boetes/strafkortingen ?quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:58 schreef Misstique het volgende:
Staat er iets in je contract over verplicht overwerken oid?
Vreemd, dat zegt de arbo niet zo heel gauw in het geval van een arbeidsconflict.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:49 schreef chevere het volgende:
dus is het beter als ik thuis tot rust kom. De arbo is dit met mij eens.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:56 schreef EvL. het volgende:
Een boete? Wat moeten we ons daarbij voorstellen?
Pffff ....... ja de taxi branche. Als je die gasten op CS ziet staan wil je heel graag de bus of tram nemen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:06 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik zit in de taxi cao. Er bestaat niet zoiets als een boete regeling.
Verder wat aanvulling..
Ik zit nu overspannen thuis. Volgens de ARBO hoef ik voorlopig niet te werklen.
De boete die is inghouden was een bedrag van 25 euro voor het niet wassen van de auto van een collega, dit terwijl ik zelf ook al overgewrekt had en het op een gegeven moment "welletjes" vondt.
Ik vondt het ook zeer vreemd dat ik mijn collega zijn auto moest gaan wassen. Ik heb dit dan ook geweigerd en heb daarna een gesprek gehad over dit voorval.
Vervolgens is er toch geld ingehouden onder het mom van "boete". Na een gesprek is mij duidelijk gemaakt dat ik dat geld niet terug krijg. Sindsdien zit ik zoek thuis in afwachting van een reactie van de werkgever hoe hij denkt dat we dit geschil kunnen oplossen. Ik heb al aangegeven dat ik die 25 Euro + een motivatie / beoordeling wens te ontvangen.
Vorlopig is het nog erg stil en zit ik thuis op een houtje te bijten.
Heb ik iets gemist? Dit is toch een forum?quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:32 schreef titanio het volgende:
[..]
Pffff ....... ja de taxi branche. Als je die gasten op CS ziet staan wil je heel graag de bus of tram nemen.
Ga lekker knokken bij je baas en vermoei ons niet met de ellende uit de taxi branche svp.
Voor de duidelijkheid, ik ben wel echt ziek. Misschien dat sommige dit als aanstellerij zien, maar als ik met een enorme woede achter het stuur moet zitten, dan kan een klein ander conflict letterlijk een lont aansteken. Ik rij zo die auto de gracht in, dan mag hij hem daarna zelf gaan drogen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:29 schreef twentemeisje het volgende:
Ik snap dat je op je strepen gaat staan om die 25 euro terug te krijgen. Maar in de ziektewet gaan zitten om een dergelijk arbeidsconflictje 'uit te vechten' vind ik echt ver beneden peil. Ben je echt overspannen om nog geen drie tientjes? Dat gaat er bij mij moeilijk in...
Wees een vent, ga de confrontatie aan en houdt de eer aan jezelf. Als je niet echt ziek bent en je zit in de ziektewet dan heb jij het veelvoud van die 25 euro allang terug'verdiend'...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |