Belangrijker nog: staat er in je contract iets over boetes/strafkortingen ?quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:58 schreef Misstique het volgende:
Staat er iets in je contract over verplicht overwerken oid?
Vreemd, dat zegt de arbo niet zo heel gauw in het geval van een arbeidsconflict.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:49 schreef chevere het volgende:
dus is het beter als ik thuis tot rust kom. De arbo is dit met mij eens.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:56 schreef EvL. het volgende:
Een boete? Wat moeten we ons daarbij voorstellen?
Pffff ....... ja de taxi branche. Als je die gasten op CS ziet staan wil je heel graag de bus of tram nemen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:06 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik zit in de taxi cao. Er bestaat niet zoiets als een boete regeling.
Verder wat aanvulling..
Ik zit nu overspannen thuis. Volgens de ARBO hoef ik voorlopig niet te werklen.
De boete die is inghouden was een bedrag van 25 euro voor het niet wassen van de auto van een collega, dit terwijl ik zelf ook al overgewrekt had en het op een gegeven moment "welletjes" vondt.
Ik vondt het ook zeer vreemd dat ik mijn collega zijn auto moest gaan wassen. Ik heb dit dan ook geweigerd en heb daarna een gesprek gehad over dit voorval.
Vervolgens is er toch geld ingehouden onder het mom van "boete". Na een gesprek is mij duidelijk gemaakt dat ik dat geld niet terug krijg. Sindsdien zit ik zoek thuis in afwachting van een reactie van de werkgever hoe hij denkt dat we dit geschil kunnen oplossen. Ik heb al aangegeven dat ik die 25 Euro + een motivatie / beoordeling wens te ontvangen.
Vorlopig is het nog erg stil en zit ik thuis op een houtje te bijten.
Heb ik iets gemist? Dit is toch een forum?quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:32 schreef titanio het volgende:
[..]
Pffff ....... ja de taxi branche. Als je die gasten op CS ziet staan wil je heel graag de bus of tram nemen.
Ga lekker knokken bij je baas en vermoei ons niet met de ellende uit de taxi branche svp.
Voor de duidelijkheid, ik ben wel echt ziek. Misschien dat sommige dit als aanstellerij zien, maar als ik met een enorme woede achter het stuur moet zitten, dan kan een klein ander conflict letterlijk een lont aansteken. Ik rij zo die auto de gracht in, dan mag hij hem daarna zelf gaan drogen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:29 schreef twentemeisje het volgende:
Ik snap dat je op je strepen gaat staan om die 25 euro terug te krijgen. Maar in de ziektewet gaan zitten om een dergelijk arbeidsconflictje 'uit te vechten' vind ik echt ver beneden peil. Ben je echt overspannen om nog geen drie tientjes? Dat gaat er bij mij moeilijk in...
Wees een vent, ga de confrontatie aan en houdt de eer aan jezelf. Als je niet echt ziek bent en je zit in de ziektewet dan heb jij het veelvoud van die 25 euro allang terug'verdiend'...
Waar slaat dat nou weer op.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:32 schreef titanio het volgende:
[..]
Pffff ....... ja de taxi branche. Als je die gasten op CS ziet staan wil je heel graag de bus of tram nemen.
Ga lekker knokken bij je baas en vermoei ons niet met de ellende uit de taxi branche svp.
Dit is ook het punt waarop ik het echt helemaal beu wordt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:20 schreef soylent het volgende:
Mensen moeten wel begrijpen dat een conflict met een werkgever veel stress met zich mee kan brengen. Zeker in een situatie waarin zo te horen al regelmatig wordt overgewerkt, waar de waardering voor het werk misschien niet zo naar voren komt, et cetera. De werkgever heeft veel machtsmiddelen (salarisopschorting) en een groot budget voor juridisch getouwtrek. De werknemer moet het zelf maar redden.
Er zullen maar weinig mensen zijn die voor hun plezier thuis zitten. Ga er maar vanuit dat de arbo-arts bij zijn conclusie dat TS nog thuis mag zitten, zijn huiswerk wel gedaan heeft.
Als ik de TS was zou ik schriftelijk een gesprek voorstellen samen met de baas en een vertrouwenspersoon (is die er?) binnen het bedrijf. Concreet een week noemen waarin het kan. Verder in die brief vooral ingaan op de stress, gebrek aan waardering, en de toch al hoge werkdruk, die tot de spanningsklachten heeft geleid. Als de werkgever daarop niet reageert, zou dat wel ontzettend dom van hem zijn.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:48 schreef twentemeisje het volgende:
Ik snap echt wel dat je pissig bent op die eikel die duidelijk niet weet hoe hij met zijn personeel om moet gaan. Maar ik ben nog steeds van mening dat dit geen reden is om je ziek te melden. Je hoeft niet eens met hem in 1 ruimte te werken... En dat jij boos op hem bent is toch geen reden om je werk niet te kunnen doen? Als jij pissig wordt dan dreig je dus alle controle te verliezen? Dat zijn dan issues waar je aan moet werken lijkt me TS...
thanx. Ben blij dat je begrip voor de situatie hebt. Want ziek thuis zitten is geen vakantie.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:04 schreef r_one het volgende:
De beste stuurlui .....
Wat moet TS dan wél doen als ziekmelding 'not done' is? De huidige houding van de baas is nou niet bepaald deëscalerend en daardoor alleen maar stressverhogend. Doorwerken (verstand op nul, blik op oneindig) totdat TS definitief afknapt lijkt me nou ook geen toffe optie.
En nee, "ga gauw weg daar, ga solliciteren en ga door met je leven" (die komt geheid nog) is geen oplossing voor de probleemstelling.
Begrijpelijk. Maar de volgende stap is: hoe maak ik mezelf sterker dat ik mezelf niet meer op deze manier hoef te beschermen? Ziek melden betekent tenslotte ook: werken aan genezing. Dat je in staat bent een ernstig conflict te hebben zónder ziek te worden. Ziek zijn belemmert je tenslotte in het verdienen van geld, bijvoorbeeld. Het maakt dingen gecompliceerder.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:00 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik wordt niet zo snel pissig, maar als een wergever je na een conflict gewoon negeert en niet aan een oplossing wil werken, ja dan slaan bij mij op een gegeven moment de stoppen door. Het is dan ook beter dat ik dan thuis zit als dat ik aan het werk ga. Misschien klinkt het zwak, maar ik bescherm me tegen mezelf.
Je werkt voor je geld, niet voor die man. Zo kun je het ook bekijken. Niet leuk, en reden om een andere baan te zoeken. Maar verspil geen emoties aan iemand waar je geen zak om geeft. Emoties vreten tijd en energie.quote:Niets is zo frustrerend dan dat je genegeerd wordt. Het ziekmelden doe ik niet uit pesterij, en wat 1 ruimte betreft. Denk je nu echt dat ik het nog op kan brengen om 1km voor die man te rijden, of om ook nog maar 1x een auto te wassen? Sorry, maar ik geloof niet dat dit in stilte kan worden opgelost.
jaquote:Ik heb toch op zijn minst recht op normale correspondentie waarin we beide onze motivatie's kunnen uitspreken
neequote:voordat je weer normaal aan het werk kan gaan?
Met alle respect voor het inlevend vermogen van iedereen, je kunt het volgens mij pas écht goed begrijpen als je het zelf aan den lijve hebt meegemaaktquote:Op donderdag 10 juli 2008 14:07 schreef chevere het volgende:
thanx. Ben blij dat je begrip voor de situatie hebt. Want ziek thuis zitten is geen vakantie.
beetje flauw, doe zelf dan ook eens een adviesquote:Op donderdag 10 juli 2008 14:04 schreef r_one het volgende:
De beste stuurlui .....
Wat moet TS dan wél doen?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:34 schreef avonne het volgende:
Mailen naar http://www.hetjl.nl/hetjl/ is gratis, bellen 10 ct per minuut.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:01 schreef avonne het volgende:
Mijn advies dus: zoek rechtshulp voor de kwestie van arbeidsrecht, en zoek hulp voor hoe je met stress om moet gaan.
Ik krijg sterk de indruk dat de conflicterende situatie (welbewust) door de werkgever in stand wordt gelaten.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:15 schreef twentemeisje het volgende:
Volgens mij heeft ook niemand, ik in elk geval niet, je beschuldigd van vakantie vieren onder valse voorwendselen. Ik ben alleen van mening (maar das persoonlijk) dat de situatie die er nu ontstaan is ook geen oplossing gaat bieden.
quote:@ r_one (mooie rattenvanger): als je niet meer met je baas door 1 deur kunt dan is een andere baan zoeken misschien nog helemaal niet zo'n slecht idee toch?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:17 schreef avonne het volgende:
[..]
beetje flauw, doe zelf dan ook eens een advies
[..]
[..]
Was niet flauw bedoeld, het advies 'ziekmelding is hier niet voor bedoeld' is zo snel gegeven, dáár ageerde ik tegen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:17 schreef avonne het volgende:
beetje flauw, doe zelf dan ook eens een advies
En wat wil je bereiken met een ontslagprocedure?quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik krijg sterk de indruk dat de conflicterende situatie (welbewust) door de werkgever in stand wordt gelaten.
[..]
![]()
nog slapeloze nachten?
Mooi makkelijke (en goedkope) manier voor de werkgever om je te dumpen door je weg te pesten, zo'n 'vrijbrief' lokt het uit om de normale ontslagprocedure te omzeilen.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:37 schreef avonne het volgende:
[..]
En wat wil je bereiken met een ontslagprocedure?
Nog meer complicaties en gedoe. Zelf een nieuwe baan vinden is een relaxtere en snellere manier om alles achter je te laten.
Overdrijven is ook een kunst. En trouwens, alsof je nu zo gelukkig bent door alles op de spits te drijven en perse je gelijk wilt halen. Je kan vechten wat je wil maar voor beide partijen valt er niets meer te winnen...quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:39 schreef chevere het volgende:
[..]
Lekker dan, 25 euro lichter, een baan van 10 jaar kwijt, een brok frustratie en je laten wegpesten.
4-0 voor de wergever, en ik sta zonder geld en baan op straat en heb recht op niets.
Ik heb het monster in mijn meterkast niet meer gehoord sinds jij die met bovennatuurlijke krachten op afstand hebt bezworen!quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik krijg sterk de indruk dat de conflicterende situatie (welbewust) door de werkgever in stand wordt gelaten.
[..]
![]()
nog slapeloze nachten?
Mooi makkelijke (en goedkope) manier voor de werkgever om je te dumpen door je weg te pesten, zo'n 'vrijbrief' lokt het uit om de normale ontslagprocedure te omzeilen.
Precies, net of er iemand ergens met een scorebord langs de weg zit... Je moet datgene doen waar je zelf het meest bij gebaat bent. En je geeft zelf al aan dat je van thuis zitten niet gelukkiger wordt...quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:48 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. En trouwens, alsof je nu zo gelukkig bent door alles op de spits te drijven en perse je gelijk wilt halen. Je kan vechten wat je wil maar voor beide partijen valt er niets meer te winnen...
Als je nu zelf een leuke nieuwe baan voor een toffe baas weet te vinden wat kan jou dan schelen hoeveel '0' het voor je oude baas is. Laat die gast toch lekker in de stront zakken.
Ik niet en TS nietquote:Op donderdag 10 juli 2008 14:37 schreef avonne het volgende:
En wat wil je bereiken met een ontslagprocedure?
Lekker solliciteren in dezelfde taxibranche met zulke referenties, als z'n werkgever 'm bij z'n nieuwe werkgever de hemel in zal prijzenquote:Nog meer complicaties en gedoe. Zelf een nieuwe baan vinden is een relaxtere en snellere manier om alles achter je te laten.
Je kunt wel klagen over andermans adviezen, maar ik zie jou anders nog steeds geen advies geven ?quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik niet en TS niet![]()
Werkgever!
[..]
Lekker solliciteren in dezelfde taxibranche met zulke referenties, als z'n werkgever 'm bij z'n nieuwe werkgever de hemel in zal prijzen
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:54 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb het monster in mijn meterkast niet meer gehoord sinds jij die met bovennatuurlijke krachten op afstand hebt bezworen!
Klopt, in feite is er ook geen echte oplossing voor dit soort situaties, het is kiezen uit een paar kwaden.quote:OT: Voor zo'n werkgever wil je toch ook liever niet werken dan lijkt me? Maar het is inderdaad een beetje een ambivalente situatie, ik snap dat er geen eenduidige oplossing voorhanden is.
'Situationele arbeidsongeschiktheid' heet dat (Arbodiensten zijn er niet dol op), de arbeidsomstandigheden zijn dan (soms letterlijk!) ziekmakend. Arbeidsomstandigheden die door de werkgever in stand worden gehouden.quote:Het zou voor mij niet goed voelen om me dan ziek te melden, maar I haven't been there... De omschrijving van de 'overspannenheid' van TS vind ik echter wel een beetje apart, daar heeft ie in zijn privé-leven geen last van zegt ie namelijk... Je kunt toch niet part-time overspannen zijn?
je slaat een paar stappen over.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:39 schreef chevere het volgende:
[..]
Lekker dan, 25 euro lichter, een baan van 10 jaar kwijt, een brok frustratie en je laten wegpesten.
4-0 voor de wergever, en ik sta zonder geld en baan op straat en heb recht op niets.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:59 schreef avonne het volgende:
Je kunt wel klagen over andermans adviezen, maar ik zie jou anders nog steeds geen advies geven ?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:31 schreef r_one het volgende:
Volgens mij heeft TS geen andere keus dan deze 'time out' te nemen en idd tegelijkertijd juridische (rechtspositionele) acties op te starten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |