Of naar mij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:31 schreef Reya het volgende:
De Multatuli-trofee dient traditiegetrouw naar Apropos te gaan.
Deze is sowieso voor mij:quote:
Mensen die vragen worden overgeslagenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Deze is sowieso voor mij:
Bart-Jan Spruyt-Award -> Meest conservatieve user
Ik zou toch eerder voor de Jeroen Dijsselbloem-bokaal gaan.quote:Joop Atsma-penning: De grootste moraalridder
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Deze is sowieso voor mij:
Bart-Jan Spruyt-Award -> Meest conservatieve user
Of gewoon de beste stand-up comedian van POL.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind dat de Geert Wilder coupe positief moeten opwaarderen:
Ik stel voor dat het de Geert Wilders Trofee wordt: de user die eigenlijk geen zin heeft in discussie maar met harde oneliners de discussie naar zijn hand probeert te zetten.
Nou ja, je kan denken wat je wilt over Geert Wilders, ik vind het een top debater.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of gewoon de beste stand-up comedian van POL.
Het is geen slechte debater hoor, ik doelde meer op z'n uitspraken bij de algemene beschouwingen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ja, je kan denken wat je wilt over Geert Wilders, ik vind het een top debater.
Ja, daar heb je gelijk in.....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is geen slechte debater hoor, ik doelde meer op z'n uitspraken bij de algemene beschouwingen.
In het verleden behaalde resultaten.....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:31 schreef Reya het volgende:
De Multatuli-trofee dient traditiegetrouw naar Apropos te gaan.
Ik weet er wel eentje...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb er nog wel een paar
Nicolas Sarkozy-award: Grootste ijdeltuit
Waarom geen Hans Klok Award?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:15 schreef JohnDope het volgende:
Jan Pronk Award: de user die de meeste Hans Klok achtige moves maakt
Omdat Hans Klok geen politicus is.quote:
Het is de gewoonte om de prijsjes te vernoemen naar politici.quote:
GOP award?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:48 schreef Picchia het volgende:
- De debater die het meeste paniekvoetbal speelt
Is die niet automatisch voor Ben zelf?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De Ben van Herwijnen award - User Die onbedoeld de meest grappige posts produceert.
Ik laat de opties nog even open.. want ik kan even geen goede verdeling bedenken voor die twee awardsquote:
Ter vervanging van de Gonny van Oudenallen Trofee van 2 jaar geleden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:51 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind de Palin-award wel iets, voor iemand die overal over meelult zonder kennis van zaken.
EchtGaaf Award: user die het meeste moeite heeft zijn gedachten in correct Nederlands te uiten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Mark Rutte Award: user die meeste is in het bedrijven van demogagie.
die heb ik al genoemd, banquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:18 schreef Klopkoek het volgende:
Mussert award: de grootste landverrader
Hoe moet ik dat zienquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:27 schreef Pool het volgende:
De Aboutaleb-ambtsketting: User die POL gebruikt om binnen fok! hogerop te komen, ofwel, de grootste carrièrejager van POL.
Misschien kan die award dan uitgereikt worden door Marcel van Dam, de man die ons constant waarschuwt voor het gevaar dat rechts vormt!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
Bart Jan Spruyt award: iemand die zich voordoet als intelligent en bedachtzaam maar ondertussen heel enge ideeën heeft, een wolf in schaapskleren.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:02 schreef Scaurus het volgende:
Jij bent die user, Klopkoek. Je wordt verketterd en afgebrand, maar je blijft lijdzaam de waarheid op je schouders dragen.
Slijmen bij de mods, beetje wijs en verstandig in het feedbacktopic en de POL-SC-reeks lopen doen. Naar 'alle' meetings toegaan en ook daar lopen slijmen voor draagvlak. Extra veel posten in de awardtopics om zo awards te winnen. Het kan in veel vormen bestaan, laat de users het maar invullen.quote:
en dan ook nog heel zuur geschreven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:21 schreef Hexagon het volgende:
Mariette Hamer-award
User die vooral, al dan niet uit magazines gekopieerde, langdradige, slaapverwekende, verhalen dropt zonder duidelijk aan te geven waar men met het topic heen wil en waar dus ook bijna niemand op reageert omdat men al lang en breed is afgehaakt.
Hexagon Award. : de user die graag met modder smijtquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:29 schreef Hexagon het volgende:
EchtGaaf-award: User die allerlei absurde beleidsvoorstellen doet ten behoeve van zijn eigen priveleven en sores
Jij hebt nog steeds de illusie dat waarheden bestaan, mijn beste? Kom eens bij mij college volgen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:02 schreef Scaurus het volgende:
Jij bent die user, Klopkoek. Je wordt verketterd en afgebrand, maar je blijft lijdzaam de waarheid op je schouders dragen.
Sorry, ik ben al voorbij het postmodernistische gezwam van Derrida en Rortyquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij hebt nog steeds de illusie dat waarheden bestaan, mijn beste? Kom eens bij mij college volgen.![]()
Hé hé, je mag mij niet zomaar met andere vergelijken. Ik ben uniek hoor. Zeer uniek en de redder des vaderlands.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:38 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Sorry, ik ben al voorbij het postmodernistische gezwam van Derrida en Rorty
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:39 schreef Scaurus het volgende:
Jan Peter Balkenende Award: voor de mod die op cruciale momenten in POL afwezig is.
Met deze uitspraak doe je al aanspraak op de waarheid. Is dat niet wat tegenstrijdig?quote:
Jezelf kansgeven, dat deden ze in WO II ook.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:43 schreef Scaurus het volgende:
Controversieel doch belangrijk is de Godwin Award. Ik zelf maak dan wel kans, denk ik.
Moeten we toch even een stap terug doen. Mij vertellen wat de waarheid is of wat een waarheid is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:42 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Met deze uitspraak doe je al aanspraak op de waarheid. Is dat niet wat tegenstrijdig?
Andere users verraden, NSB'erquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:49 schreef Pool het volgende:
Jezelf kansgeven, dat deden ze in WO II ook.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:41 schreef Pool het volgende:
De Vogelaar-trofee: grootste wegloper uit de discussies
Is niet zo vreemd aangezien de mens ook niet in staat is om twee dezelfde producten af te leveren. Er zitten altijd kleine verschillen in. Zo is het met mensen ook.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moeten we toch even een stap terug doen. Mij vertellen wat de waarheid is of wat een waarheid is.
Ik zou het echt niet weten.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat er geen tweede EchtGaaf hier op de wereld rond huppelt.
En om even bij de CDA'ers te blijven: de Camiel Eurlings bokaal, voor meest daadkrachtige of bevlogen user... zoiets.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:53 schreef du_ke het volgende:
Ergens moeten we er ook een Maxime Verhagen trofee voor de grootste gladjakker inproppen.
Alexander Pechtold trofee: voor de grootste Minerva-klant.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:53 schreef du_ke het volgende:
Ergens moeten we er ook een Maxime Verhagen trofee voor de grootste gladjakker inproppen.
Kunnen we Verhagen ook opvoeren als de beste zuiger? Of zijn er betere zuigers?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:53 schreef du_ke het volgende:
Femke Halsemaquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Kunnen we Verhagen ook opvoeren als de beste zuiger? Of zijn er betere zuigers?
Misschien moeten we ook een trofee invoeren voor de user die het meest in herhaling valt? Er is vast wel een leuke SGP- of PvdD-politicus te vinden om deze trofee naar te vernoemen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
Dus voordat we overgaan tot nominaties (ergens volgende week ofzo): de voorbesprekingen dus. Welke trofeeen kunnen weg, welke nieuwe moeten erbij, en hoe moeten ze heten?
Dus voordat we overgaan tot nominaties (ergens volgende week ofzo): de voorbesprekingen dus. Welke trofeeen kunnen weg, welke nieuwe moeten erbij, en hoe moeten ze heten?
Prima als er maar ergens een verhagenaward komtquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Stalintrofee voor meest dictoriale userquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:07 schreef sigme het volgende:
-edit- ze zouden je je editknop moeten ontnemen![]()
Wouter Bostrofee voor windvaangedragquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:07 schreef sigme het volgende:
Kunnen we ook een trofee bedenken voor de meest edittende user?
die wint lambiekje met zijn: Aids bestaat niet topicsquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:11 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou een vervangende naam voor de huidige Marianne Thieme trofee een goeie zijn
De naam Marianne Thieme kan dan verbonden worden aan de user die de meeste topics kaapt om zijn eigen ideologie te propageren
Martijn 77quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:21 schreef Hexagon het volgende:
Mariette Hamer-award
User die vooral, al dan niet uit magazines gekopieerde, langdradige, slaapverwekkende, verhalen dropt zonder duidelijk aan te geven waar men met het topic heen wil en waar dus ook bijna niemand op reageert omdat men al lang en breed is afgehaakt.
quote:
Mwoah, ik ken er nog wel wat die in aanmerking komen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die wint lambiekje met zijn: Aids bestaat niet topics
Eensch. Nog erger dan Tony Blair.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Prima als er maar ergens een verhagenaward komt.
Er zijn users hier in POL die harder zuigen dan Verhagen. Kunnen we die trofee vernoemen naar Keetje Tippel?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij met je extremistenfetish. Hij was gewoon een heikekneuter. Als dat al een extremist is...quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Duyvendak Award - De meest extremistische user die lekker alle kanten op draait als het hem te heet wordt.
maar uiteindelijk nog niet veel soeps is geworden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:47 schreef Xtreem het volgende:
Mark Rutte Troffee : Voor de user die de grootste debatteer ontwikkeling heeft doorgemaakt
De user die zeven jaar over geschiedenis doet lijkt me wel treffend. Ik heb al een kandidaat op het oog.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:47 schreef Xtreem het volgende:
Mark Rutte Troffee : Voor de user die de grootste debatteer ontwikkeling heeft doorgemaakt
Maxime Verhagen deed er elf jaar over.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:54 schreef Reya het volgende:
De user die zeven jaar over geschiedenis doet lijkt me wel treffend. Ik heb al een kandidaat op het oog.
Waarvan 2 jaar landelijk voorzitter van de JOVD...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:54 schreef Reya het volgende:
[..]
De user die zeven jaar over geschiedenis doet lijkt me wel treffend. Ik heb al een kandidaat op het oog.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:54 schreef Reya het volgende:
[..]
schitterend maar wel stufi opeisenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:00 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Waarvan 2 jaar landelijk voorzitter van de JOVD...
Deze vind ik wel een goede.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:17 schreef Rens_Wilders het volgende:
Verdonk-vaantje: Het nergens mee eens zijn maar zelf ook niet met een oplossing komend
Waarom geen Bill Clinton?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:02 schreef Hexagon het volgende:
John F Kennedy award, voor de user die naast POL het actiefst is in het SEX forum
Daar ben ik het mee eensquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:36 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik pleit voor het voortbestaan van de boer Koekoek award. Een beetje legendarische namen ben ik wel voor.
Dat wordt een gedeeld vaantje tussen Klopkoek en Echtgaaf dan. Gelukkig houden ze allebei van delen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:
De Joseph Stalin Award. Voor de user met de meeste / ergste voorstellen om een land en de economie naar de kelder te jagen
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat wordt een gedeeld vaantje tussen Klopkoek en Echtgaaf dan. Gelukkig houden ze allebei van een fatsoenlijke maatschappij die oog voor de zwakken heeft.
Ik ben bescheiden. Maar niet als redder des vaderslandsquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:48 schreef Scaurus het volgende:
Wat een bescheidenheid!
Die vent heeft 7 jaar gedaan over de studie geschiedenis.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
schitterend maar wel stufi opeisen![]()
En dan de generatie na hem van lamzakkerij beschuldigen
Daar is niet vreemds aan. Destijds was de standaard duur van studies zes jaar. Er waren genoeg studenten die daar één of twee jaar aan vast plakten omdat hun scriptie uitliep of ze bestuurswerk hadden gedaan. Rutte heeft het met zeven jaar nog netjes gedaan, gezien het feit dat hij drie jaar lang voorzitter is geweest van een grote politieke jongerenvereniging.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Die vent heeft 7 jaar gedaan over de studie geschiedenis.![]()
En destijds vinden dat iedereen maar sneller moet studeren!
Ach, je weet toch wel dat de huidige studenten allemaal een bijbaan hebben en nu veel sneller moeten afstuderen...Ga mij toch niet vertellen dat Rutte hiermee een superprestatie heeft geleverd. Zelfs voor de begrippen van toen....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:12 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Daar is niet vreemds aan. Destijds was de standaard duur van studies zes jaar. Er waren genoeg studenten die daar één of twee jaar aan vast plakten omdat hun scriptie uitliep of ze bestuurswerk hadden gedaan. Rutte heeft het met zeven jaar nog netjes gedaan, gezien het feit dat hij drie jaar lang voorzitter is geweest van een grote politieke jongerenvereniging.
Het voorzitterschap van een politieke jongeren organisatie is 1) vrijwel onbetaald (je kunt er zeker niet van rondkomen) en 2) méér dan fulltimequote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, je weet toch wel dat de huidige studenten allemaal een bijbaan hebben en nu veel sneller moeten afstuderen...Ga mij toch niet vertellen dat Rutte hiermee een superprestatie heeft geleverd. Zelfs voor de begrippen van toen....![]()
Maar Scaurus. Met alle respect. Geschiedenis staat toch echt niet bekend als een zware academische studie...... En dan 7 jaar daarover doen , zelf met bijbaan is wel erg lang.
Als het volk mijn kiest, dan ben ik er. Dit land heeft een nieuwe Fortuyn nodig.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:27 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het voorzitterschap van een politieke jongeren organisatie is 1) vrijwel onbetaald (je kunt er zeker niet van rondkomen) en 2) méér dan fulltime
Maar Echtgaaf, wat is eigenlijk jouw 'superprestatie', als 'redder van de wereld'?
Studeren gaat imo wel even iets verder dan het netjes doorlezen van het curriculum om het eind een werkstukje in een postvak te flikkeren. Als je echt geïnteresseerd bent in je studie, en daar fatsoenlijk iets uit wilt halen, neem je ook de niet officiële paden om kennis te vergaren over onderwerpen die niet eens persé gerelateerd hoeven te zijn aan je studie. Als je dat goed doet ben je zo één á twee jaar verder. Tel daar commissiewerk, een eventueel bestuur en een uitwisseling bij op, en trek je conclusies. Daar heb je echt niet eens een bijbaan voor nodig..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, je weet toch wel dat de huidige studenten allemaal een bijbaan hebben en nu veel sneller moeten afstuderen...Ga mij toch niet vertellen dat Rutte hiermee een superprestatie heeft geleverd. Zelfs voor de begrippen van toen....![]()
Maar Scaurus. Met alle respect. Geschiedenis staat toch echt niet bekend als een zware academische studie...... En dan 7 jaar daarover doen , zelf met bijbaan is wel erg lang.
So what? Destijds was de standaard duur van zowat iedere studie zes jaar. Rutte's zeven jaar staat nu gelijk aan vierenhalf á vijf jaar studeren. Velen studeren in vijf jaar af, zonder drie jaar voorzitter van een politieke jongerenvereniging te zijn geweest.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Prima. Maar meneer Rutte gunde die extra tijd zichzelf wel, maar als staatssecretaris van Onderwijs gunde hij studenten die extra tijd niet???quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Studeren gaat imo wel even iets verder dan het netjes doorlezen van het curriculum om het eind een werkstukje in een postvak te flikkeren. Als je echt geïnteresseerd bent in je studie, en daar fatsoenlijk iets uit wilt halen, neem je ook de niet officiële paden om kennis te vergaren over onderwerpen die niet eens persé gerelateerd hoeven te zijn aan je studie. Als je dat goed doet ben je zo één á twee jaar verder. Tel daar commissiewerk, een eventueel bestuur en een uitwisseling bij op, en trek je conclusies. Daar heb je echt niet eens een bijbaan voor nodig..
Onelineren?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ja, je kan denken wat je wilt over Geert Wilders, ik vind het een top debater.
Die kans zouden de huidige studenten dan ook niet krijgen. Mede dankzij Rutte himself, met tempobeurzen en al wat meer zij.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:33 schreef Scaurus het volgende:
[..]
So what? Destijds was de standaard duur van zowat iedere studie zes jaar. Rutte's zeven jaar staat nu gelijk aan vierenhalf á vijf jaar studeren. Velen studeren in vijf jaar af, zonder drie jaar voorzitter van een politieke jongerenvereniging te zijn geweest.
Dat is weer het andere uiterste. Maar is absoluut geen academische topstudie oid. Een gemiddelde VWO-er kan het makkelijk aan. Dat geldt zeker niet voor alle studies...quote:En dat Geschiedenis een studie is die je met twee vingers in de neus doet, is een fabeltje.
Hij gunde als staatssecretaris studenten die tijd wel, mits ze een goede reden hadden. Wie dus geen bestuurswerk of tweede studie heeft gedaan moet gewoon binnen vier of vijf jaar afstuderen. Een redelijk principe, niet?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Prima. Maar meneer Rutte gunde die extra tijd zichzelf wel, maar als staatssecretaris van Onderwijs gunde hij studenten die extra tijd niet???
Dat is natuurlijk makkelijk praten als je een slap alfastudietje doet.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:40 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Hij gunde als staatssecretaris studenten die tijd wel, mits ze een goede reden hadden. Wie dus geen bestuurswerk of tweede studie heeft gedaan moet gewoon binnen vier of vijf jaar afstuderen. Een redelijk principe, niet?
Dus als een student 7 jaar wil doen over een studie, waarvan 3 jaar bestuurswerk, dan gunt Rutte je 7 jaar stufi?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:40 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Hij gunde als staatssecretaris studenten die tijd wel, mits ze een goede reden hadden. Wie dus geen bestuurswerk of tweede studie heeft gedaan moet gewoon binnen vier of vijf jaar afstuderen. Een redelijk principe, niet?
Geschiedenis is dan ook geschikt voor studenten die een brede academische vorming willen met genoeg tijd ernaast voor bestuurswerk en andere activiteiten. En of het een topstudie wordt ligt volledig aan jezelf. Je kan de makkelijke vakken doen, maar er zijn genoeg honourprogramma's, researchmasters en zware bachelorvakken die 'gemiddelde VWO'ers' zeker niet makkelijk aankunnen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is weer het andere uiterste. Maar is absoluut geen academische topstudie oid. Een gemiddelde VWO-er kan het makkelijk aan. Dat geldt zeker niet voor alle studies...
Jij bent echt achterlijk, he? Blijkbaar studeer je zelf niet. Anders had je wel gelezen en onthouden dat je in het oude systeem standaard zes jaar studeerde, en dat je tegenwoordig er vier jaar over doet. Rutte's zeven jaar staat dus in verhouding tot vijf jaar over je studie doen anno 2008.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus als een student 7 jaar wil doen over een studie, waarvan 3 jaar bestuurswerk, dan gunt Rutte je 7 jaar stufi?
Ik dacht het dus niet.
Die "bandbreedte"heeft elke studie hoor. Dit maakt geschiedenis echt niet uniek, en nog steeds- grosso modo dan- geen superzware acemische studie. Het komt niet in de buurt van TU, om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Geschiedenis is dan ook geschikt voor studenten die een brede academische vorming willen met genoeg tijd ernaast voor bestuurswerk en andere activiteiten. En of het een topstudie wordt ligt volledig aan jezelf. Je kan de makkelijke vakken doen, maar er zijn genoeg honourprogramma's, researchmasters en zware bachelorvakken die 'gemiddelde VWO'ers' zeker niet makkelijk aankunnen.
Geschiedenis met de TU vergelijkenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Die "bandbreedte"heeft elke studie hoor. Dit maakt geschiedenis echt niet uniek, en nog steeds- grosso modo dan- geen superzware acemische studie. Het komt niet in de buurt van TU, om maar iets te noemen.
Ik heb gestudeerd, mien jong. (Eindhoven) En niet al helemaal geen alpha flutstudie als geschiedenis. Ik geloof niet dat je dan achterlijk bent...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:45 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Jij bent echt achterlijk, he? Blijkbaar studeer je zelf niet. Anders had je wel gelezen en onthouden dat je in het oude systeem standaard zes jaar studeerde, en dat je tegenwoordig er vier jaar over doet. Rutte's zeven jaar staat dus in verhouding tot vijf jaar over je studie doen anno 2008.
Waarom zou je de zwaarte van ene studie niet kunnen vergelijken met de anderequote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:47 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Geschiedenis met de TU vergelijken
Gevalletje appels met peren vergelijken.
Het is sowieso onzin om mekaars studies af te fikken. Ik heb een 'simpel' alfa-studietje gedaan (HBO, niet eens een echte): tolk/vertaler Engels. Zó makkelijk, dat twee Britten uit mijn klas het niet haalden.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je de zwaarte van ene studie niet kunnen vergelijken met de andere
Je vind jezelf qua studieachtergrond superieur, je vind jouw morele waarden superieur, en toch lukt het je niet om je leven goed op de rit te krijgen. Ik krijg zowaar bijna medelijden met je.....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die "bandbreedte"heeft elke studie hoor. Dit maakt geschiedenis echt niet uniek, en nog steeds- grosso modo dan- geen superzware acemische studie. Het komt niet in de buurt van TU, om maar iets te noemen.
Dat ik in zaken teleurgesteld ben, heeft niets te maken met mijn opleiding, maar eerder een groot gebrek aan fatsoen, normen en waarden. Ik kan mijn eentje kan ik dacht echt niet veranderen. We maken er in gezamenlijkheid een ordinaire baggerbende van. Met de toppers voorop die de boel kapotmaken om zichzelf te verrijken middels een pervers beloningsysteem. En verder: in het verleden behaalde resultaten........werkt naar twee kanten.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:04 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je vind jezelf qua studieachtergrond superieur, je vind jouw morele waarden superieur, en toch lukt het je niet om je leven goed op de rit te krijgen. Ik krijg zowaar bijna medelijden met je.....
Welke bestuursfuncties worden betaald dan? Is het plaatsnemen in de universiteitsraad, het besturen van grote studentenverenigingen, organiseren van introductieweken, oid een commissie om het zuipen?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Terecht dat Rutte die extra stufi niet op tafel wilde leggen. Studenten krijgen gewoon betaald voor serieuze bestuursfuncties. Dat gebral over commissie dit, commissie dat slaat helemaal nergens op. Dat zijn commissies om commisies in het leven te roepen en ondertussen gratis bier drinken. Daar hoeft een gewone burgerman niet aan mee te betalen.
die prijs zou ik niet op basis van de meeste stemmen laten toewijzen, maar gewoon bepalen van bovenaf... liefst aan een user die zelf veel moeite steekt in het tot stand brengen van democratische verkiezingen om tot die Awards te komen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik weet er nog wel een
Thom de Graaff-poedelprijs
Voor de user die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt. Maar valt daardoor niet op en krijgt dus ook geen POL-award.
...en net zoals het grootste deel van de users sociaal-liberaal is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:56 schreef Hexagon het volgende:
Thom de Graaff-poedelprijs
Voor de user die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt.
Het is een verlenging van je StuFi, het is geen echt loon. Het is een soort studievertragingscompensatie. Je voorbeelden zijn allemaal voorbeelden , maar b.v. het organiseren van een studiereis is ook een voorbeeld waar je die compensatie voor kunt krijgen. Je krijgt die compensatie niet voor een lidmaatschap van de borrelcommissie of een andere loze commissie.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke bestuursfuncties worden betaald dan? Is het plaatsnemen in de universiteitsraad, het besturen van grote studentenverenigingen, organiseren van introductieweken, oid een commissie om het zuipen?
Nog dommer is het dat snelle studenten betalen voor de lamzakken. Ik was zelf zo'n lamzak en heb gruwelijk veel tentamens gemaakt en niet gehaald. Dat kost veel tijd om te corrigeren. Ik heb aangeboden om te gaan betalen voor het mogen meedoen aan tentamens (waarbij je b.v. voor elk vak 1,2 tentamen betaalt krijgt uit je collegegeld). Dat vond men hier een belachelijk idee.quote:Sowieso vond ik het een belachelijk idee om dat leerrechtensysteem gebaseerd was op de tijd die je studeert ipv op de service die je afneemt. Het is met de redenatie van Rutte al even belachelijk dat een student als hij een jaar niet studeert en geen gebruik maakt van colleges, tentamens etc. dan toch moet betalen.
In denk dat het bevoegd gezag de stemming zal starten ergens in november. Maar ik hoef nergens bang voor te zijnquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:39 schreef One_of_the_few het volgende:
Volgens mij zijn er wel genoeg awards toch?
Wanneer is de stemming gepland?
Er zijn er altijd teveel, en ondanks de leuke voordrachten zal de lijst lijken op die van vorig jaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:39 schreef One_of_the_few het volgende:
Volgens mij zijn er wel genoeg awards toch?
Wanneer is de stemming gepland?
Ben toch al een tijdje op Fok, maar verkiezingen zijn altijd langs me heen gegaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn er altijd teveel, en ondanks de leuke voordrachten zal de lijst lijken op die van vorig jaar.
Gewoonlijk wordt de stemming geopend begin november en na een week of twee, drie, gesloten.
dit dus daar wordt helemaal geen onderscheid in gemaakt,quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:40 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Naar ik weet krijg je als alfa (nee, geen alpha) 5 jaar stufi. Verlenging krijg je alleen als je aantoonbare vertraging hebt opgelopen door serieus bestuurswerk (bv. praeses van een studentenvereniging).quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dit dus daar wordt helemaal geen onderscheid in gemaakt,
4 jaar voor alpha
5 jaar voor beta
Preses (nee, geen praeses).quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:23 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Naar ik weet krijg je als alfa (nee, geen alpha) 5 jaar stufi. Verlenging krijg je alleen als je aantoonbare vertraging hebt opgelopen door serieus bestuurswerk (bv. praeses van een studentenvereniging).
Oude spelling, aap.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:54 schreef El_Matador het volgende:
Preses (nee, geen praeses).
Wijsneus.
De Johan Vlemmixtrofee?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:57 schreef sigme het volgende:Wie weet er een goede naam voor een trofee voor offtopicneuzelaars?
Wat is een "filibusterkoning"?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:58 schreef sigme het volgende:
Wat ik ook nog zoek, een passende naam voor de filibusterkoning. Iemand een suggestie?
Heeft Maria van der Hoeven al een trofee? Dan zou ik de offtopic trofee naar haar noemen. Haar reacties op de kredietcrisis sloten nu niet echt aan bij de kredietcrisis.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:57 schreef sigme het volgende:
Zeg, is het nou klaar? Ga maar een leuk topic maken over hoe studeren vroeger ging in MLN ofzo.
Namen voor trofeeen wil ik hier.
Wie weet er een goede naam voor een trofee voor offtopicneuzelaars?
Ja, maar die is al gebruikt voor een andere trofee. Of is dat voldoende vergeten?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:01 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]
Strom Thurmond, uiteraard.
Filibusteren:quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is een "filibusterkoning"?
En ja, ik kijk eerst zelf even:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22filibusterkoning%22&meta=
Graziejas.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Filibusteren:
De laatste jaren wordt de term filibustering vooral gebruikt voor het extreem lang rekken van redevoeringen, met het doel de wetgeving te vertragen of blokkeren. Er wordt urenlang geleuterd; soms worden er zelfs telefoonboeken voorgelezen. Het record filibusteren staat op naam van de Amerikaanse senator Strom Thurmond, die in 1957 bij het bediscussiëren van een burgerrechtenwet 24 uur en 18 minuten lang aan het woord is gebleven.
In het Belgische parlement werd deze techniek in november 2003 gebruikt om de stemming over een wetsvoorstel dat migranten gemeentelijk stemrecht zou verlenen, uit te stellen. De tegenstanders van deze wet (o.m. van het Vlaams Blok en de VLD) stelden in de Senaat zo veel mogelijk irrelevante vragen en hielden lange toespraken over zaken zoals de economische toestand in Thailand.
Ik heb er zelf -en afgehaald en koning aangeplakt
je hebt gelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:23 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Naar ik weet krijg je als alfa (nee, geen alpha) 5 jaar stufi. Verlenging krijg je alleen als je aantoonbare vertraging hebt opgelopen door serieus bestuurswerk (bv. praeses van een studentenvereniging).
Ik had 5 jaar voor alfa (research master).quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je hebt gelijk.![]()
Nee je krijgt stufi voor zolang de studie duurt en dat is 4 jaar voor alfa en 5 voor beta.
Maar goed ontopic reageer maar in sc
Best een bijzondere combinatie, rechten en een onderzoeksmaster, lijkt me.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:51 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik had 5 jaar voor alfa (research master).![]()
(verwijder deze post maar na het lezen)
[/selfdestruct]
Wat is er vreemd aan onderzoek in de rechtswetenschap? Als er wel iets is waar nagedacht over moet worden, dan is het wel recht.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:07 schreef Reya het volgende:
Best een bijzondere combinatie, rechten en een onderzoeksmaster, lijkt me.
En dat gebeurt niet in de conventionele curricula?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:12 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan onderzoek in de rechtswetenschap? Als er wel iets is waar nagedacht over moet worden, dan is het wel recht.
En dat is jammer. Het is tekenend voor ons tijdperk van 'economists and calculators'. Alleen 'wetenschappelijke' disciplines als rechtssociologie en -economie worden als zinnig beschouwd: rechtsfilosofie lijkt van ondergeschikt belang. Dit positivisme is gangbaar bij veel disciplines die zichzelf graag met het predikaat 'wetenschappelijk' tooien.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:17 schreef Reya het volgende:
En dat gebeurt niet in de conventionele curricula?
Ik doel er vooral op dat rechtsgeleerdheid, buiten rechtseconomie en (enigszins) rechtssociologie, toch een wat ondergeschoven kindje is binnen de wetenschap.
Ik vind dat hij inderdaad wel een trofee verdient.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:11 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat moet de Pieter van Geel trofee worden dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |